abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201879178
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Alleen maar cijfers en grafiekjes blijven posten van corona-effecten en niet van de overige ellende die het gevolg zijn van de maatregelen is evengoed een vorm van struisvogelpolitiek. Niet zo zeer persoonlijk naar jou toe, maar meer richting de beleidsmakers en de media over het afgelopen jaar.
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.

Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
zie email 27 oktober
pi_201879194
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.

Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
Alsof de clubs en discotheken nu brandhaarden zijn. Als dat zo was, dan was dat allang overal in de pers gekomen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:23:38 #43
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201879195
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:15 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Er is ook geen reden om aan te nemen dat de stijgende lijn oneindig doorstijgt.
(waarom niet: omdat we in voorgaande golven steeds maatregelen namen om het moment de daling al ingezet was)
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.

Ook zijn er aanscherpende maatregelen ingesteld (remember remember, the 23th of january en de gruwelijke avondklok) terwijl de cijfers dalende waren inderdaad, waarna vervolgens de cijfers weer flink gingen stijgen. Dit vanwege het stijgende aandeel van de Britse variant.
Weisst
pi_201879196
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij een zevendaags gemiddelde van meer dan 100 opnames per dag, gaf de roadmap ( :') ) maatregelen aan.
(En IC-opnamen 25, uit mijn hoofd)
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak.
zie email 27 oktober
pi_201879206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef erkel het volgende:

[..]
Dit is echt onzin. Er zijn extra maatregelen ingesteld op 13 oktober (https://www.rijksoverheid(...)gen-terug-te-dringen) en zoals je kunt zien in de grafieken van trein zie je dat de cijfers nog even doorstijgen.

Ook zijn er aanscherpende maatregelen ingesteld (remember remember, the 23th of january en de gruwelijke avondklok) terwijl de cijfers dalende waren inderdaad, waarna vervolgens de cijfers weer flink gingen stijgen. Dit vanwege het stijgende aandeel van de Britse variant.
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:24:47 #46
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201879218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:24 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Jij volgt kennelijk mijn grafieken nooit.
Jij weerlegt mijn post niet
Weisst
pi_201879219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ach ja. De routekaart, de enige weg die al die routekaarten hebben afgelegd is de weg naar de vuilnisbak.
Zwalkend beleid is wel een van de vaste kenmerken, ja.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:25:09 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201879227
Ik zou trouwens de voetbalstadions sluiten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201879265
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:25 schreef Janneke141 het volgende:
Ik zou trouwens de voetbalstadions sluiten.
We beginnen bij De Goffert, oh wacht.
zie email 27 oktober
pi_201879275
quote:

[..]

Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector. Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?
I'll give you something to do
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:30:14 #51
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201879319
quote:

[..]

Geen grote haarden, gaat niet gebeuren (thuiswerken iig gaat echt niet geaccepteerd en gedaan worden) en draagvlak richting de nul

Maatregelen zijn gewoon niet nuttig nu, pak probleem aan waar het zit en laat de rest lekker met rust en doorleven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201879326
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:24 schreef erkel het volgende:

[..]
Jij weerlegt mijn post niet
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.
De grafieken die jij post zijn gebaseerd op dagcijfers van het RIVM, en dan ben ik eigenlijk al direct klaar.

Vandaag zaten er bijvoorbeeld bijna 900 meldingen van 5-10 dagen oud in de dagcijfers.
De rapportage vertraging is zo dramatisch dat je daar nooit conclusies uit kan trekken.

Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.
pi_201879341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:27 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector.
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…
quote:
Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?
Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.
Waar je ook voor moet oppassen is dat je een eisenpakket op tafel legt wat economisch niet rendabel is, dan maar dicht en de prijs betalen die daar bij hoort in de vorm van steun.

Ik zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar je moet toch wat.
zie email 27 oktober
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:31:33 #54
346939 Janneke141
pi_201879350
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.
pi_201879358
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.
Dat is ook nog een mogelijkheid inderdaad.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:33:17 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201879382
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…
[..]
Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.
Waar je ook voor moet oppassen is dat je een eisenpakket op tafel legt wat economisch niet rendabel is, dan maar dicht en de prijs betalen die daar bij hoort in de vorm van steun.

Ik zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar je moet toch wat.
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet

Dat helpt toch geen flikker

Laat gewoon gaan, Zweedse model

YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doei
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201879414
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:33 schreef Molo het volgende:

[..]
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet

Dat helpt toch geen flikker

Laat gewoon gaan, Zweedse model

YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doei
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
zie email 27 oktober
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:35:18 #58
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201879421
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.
De grafieken die jij post zijn gebaseerd op dagcijfers van het RIVM, en dan ben ik eigenlijk al direct klaar.

Vandaag zaten er bijvoorbeeld bijna 900 meldingen van 5-10 dagen in de dagcijfers.
De rapportage vertraging is zo dramatisch dat je daar nooit conclusies uit kan trekken.

De dagcijfers (inclusief storingsverwerkingen een paar dagen later) weergegeven in een periode over een lange termijn geven een prima trend weer. In januari hadden de modellen prima door dat de Britse variant een probleem ging vormen waardoor verscherpte maatregelen werden genomen. In mijn optiek is het beleid prima te volgen en ook weer te voorspellen wanneer maatregelen weer afgeroomd worden. Als je niet in het effect van de maatregelen gelooft, dan zal dat een stuk moeilijker zijn denk ik.
Weisst
pi_201879431
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Die ga je nooit bereiken, ja alleen met een financiële incentive, dan staan ze gegarandeerd in de rij.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:36:34 #60
346939 Janneke141
pi_201879439
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet, maar om dan maar random maatregelen uit te vaardigen waar andere groepen last van hebben vind ik ook niet alles. To say the least.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')