Geen grote haarden, gaat niet gebeuren (thuiswerken iig gaat echt niet geaccepteerd en gedaan worden) en draagvlak richting de nulquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. En je moet dit ook verstandig aanpakken. Maar er is echt nog wel wat laaghangend fruit. Bijvoorbeeld de clubs en discotheken, ja heel vervelend maar het ontwricht niets als we daar even wat gas terugnemen. Thuiswerken idem, leg dwingend op dat iedereen die dat kan minimaal 50% van zijn maandelijkse uren thuiswerkt.
Voor schoolsluitingen, algehele horecasluitingen, mondkapjesplichten en wat al eens meer zij ben ik ook niet te porren.
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.quote:
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik denk dat de huidige middernachtsluiting al genoeg gas terugnemen is voor die sector.
Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.quote:Of is dit een eufemisme voor de clubs dan maar dichtklappen?
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.
Dat is ook nog een mogelijkheid inderdaad.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd denk ik dat hij dat prima snapt, maar dat het hem niet zo goed uitkomt.
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot nietquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:31 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat er gewoon wat geschoven wordt over de tijd…
[..]
Zou een optie kunnen zijn. Maar de capaciteit reduceren is ook een optie, alhoewel dat qua handhaving lastig schijnt te zijn. Of verzin wat creatiefs. In Berlijn hebben ze 2G, je zou ook nog naar 1G kunnen.
Waar je ook voor moet oppassen is dat je een eisenpakket op tafel legt wat economisch niet rendabel is, dan maar dicht en de prijs betalen die daar bij hoort in de vorm van steun.
Ik zeg niet dat ik daar perse voor ben, maar je moet toch wat.
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet
Dat helpt toch geen flikker
Laat gewoon gaan, Zweedse model
YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doei
De dagcijfers (inclusief storingsverwerkingen een paar dagen later) weergegeven in een periode over een lange termijn geven een prima trend weer. In januari hadden de modellen prima door dat de Britse variant een probleem ging vormen waardoor verscherpte maatregelen werden genomen. In mijn optiek is het beleid prima te volgen en ook weer te voorspellen wanneer maatregelen weer afgeroomd worden. Als je niet in het effect van de maatregelen gelooft, dan zal dat een stuk moeilijker zijn denk ik.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als je dat wilt, kan ik dat doen hoor, alle gegevens zitten in mijn database.
De grafieken die jij post zijn gebaseerd op dagcijfers van het RIVM, en dan ben ik eigenlijk al direct klaar.
Vandaag zaten er bijvoorbeeld bijna 900 meldingen van 5-10 dagen in de dagcijfers.
De rapportage vertraging is zo dramatisch dat je daar nooit conclusies uit kan trekken.
Maar die discussie ga ik niet hier ook meer aan, zelfs Marino van Zelst snapt dat na 20 maanden twitteren over cijfers nog niet, terwijl hij toch echt beter zou moeten weten.
Die ga je nooit bereiken, ja alleen met een financiële incentive, dan staan ze gegarandeerd in de rij.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Ik weet het ook niet, maar om dan maar random maatregelen uit te vaardigen waar andere groepen last van hebben vind ik ook niet alles. To say the least.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Als men de zorg wil ontlasten dmv het in algemene zin omlaagbrengen van de R dan is het niet zo heel relevant of risicogroepen daar wel of niet komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:33 schreef Molo het volgende:
[..]
De ongevaccineerde risicogroepen komen daar nu ook nauwelijks tot niet
Dat helpt toch geen flikker
Laat gewoon gaan, Zweedse model
YOLO en zorg voor je eigen veiligheid, doei
De modellen van RIVM gaan alleen wel uit van betere bron gegevens dan van "dagcijfers"quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef erkel het volgende:
[..]
De dagcijfers (inclusief storingsverwerkingen een paar dagen later) weergegeven in een periode over een lange termijn geven een prima trend weer. In januari hadden de modellen prima door dat de Britse variant een probleem ging vormen waardoor verscherpte maatregelen werden genomen. In mijn optiek is het beleid prima te volgen en ook weer te voorspellen wanneer maatregelen weer afgeroomd worden. Als je niet in het effect van de maatregelen gelooft, dan zal dat een stuk moeilijker zijn denk ik.
Hear hear.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?
Van realiteit negeren is geen sprake. Wel van cijfers anders interpreteren. Als je daar niet mee om kunt gaan...quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?
Ja en dan zit je weer met maatregelen, en dan? Waar gaan we dan op wachten?quote:
Hoe moeten ze dan geïnterpreteerd worden?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:45 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Van realiteit negeren is geen sprake. Wel van cijfers anders interpreteren. Als je daar niet mee om kunt gaan...
Nouja als je dan toch brandhaarden wil aanpakken. Als ik de dagelijkse kaartjes van opnames zie dan zit er toch een opvallend kleurtje van linksonder naar rechtsboven in het land (en de grote steden).quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat bereik je dan? Het probleem is dat de vaccins niet altijd goed beschermen, en de transmissie niet kan voorkomen. Dan kun je het maatschappelijk leven tijdelijk wel stil leggen maar dan doe je niks aan het probleem.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:50 schreef capricia het volgende:
Iedereen ziet het de verkeerde kant op gaan.
Een beetje bijsturen nu, thuiswerken - anderhalve meter weer instellen, verzin maar wat - lijkt mij beter dan je kop in het zand steken.
En pak die kerken eens aan.![]()
Het is toch een keertje een kwestie van aftasten om te kijken hoe ver we kunnen gaan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en dan zit je weer met maatregelen, en dan? Waar gaan we dan op wachten?
We drukken als maatschappij een veer in die langzaam weer terugveert.
Dan zou men wel eens de indruk krijgen dat het niet zo tijdelijk was..quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
Als je het nachtleven nu weer wil gaan sluiten dan moet je trouwens ook niet meer aan steunmaatregelen beginnen, dat is dan weggegooid geld.
Wat Serial zegtquote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je vergeet even dat de bevolking niet uniform verdeeld is over NL, dus zo'n plaatje vertekent enorm. Ruim een half miljoen mensen uit de gemeente Rotterdam bijvoorbeeld worden gerepresenteerd door slechts één van die gekleurde vakjes.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:49 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nouja als je dan toch brandhaarden wil aanpakken. Als ik de dagelijkse kaartjes van opnames zie dan zit er toch een opvallend kleurtje van linksonder naar rechtsboven in het land (en de grote steden).
Je kunt het nachtleven wel dichtgooien, maar als het zogenaamde onbeperkte recht op godsdienst betekent dat er massa's ongevaccineerden samen blijven komen zonder regels ga je t niet stoppen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |