abonnement Unibet Coolblue
pi_201896169
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:15 schreef Elan het volgende:
Verwacht eigenlijk niks spannends als ze op termijn al met maatregelen komen (waarvan ik nu nog niet geloof omdat de marge nog binnen de bandbreedte van het OMT zit aldus Huug). Mocht het zover komen zullen ze om te beginnen wel de anderhalve meter weer invoeren, tijdelijk ( dus in elk geval tot het voorjaar :') ) .

En dan zo spiegelgewijs ten op zich te van het eerder afschalen van de maatregelen in de zomer weer opschalen qua zwaarte tot het in de ziekenhuizen allemaal weer te behappen is.
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet. Wie gaat dat betalen?

Of je moet 1,5m echt alleen in stand houden in de winkel en buiten, en mensen vragen om tijdens huisbezoek ook afstand te houden... Weet niet of Hugo aanhanger is van de supermarkt-theorie. :')
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:20:31 #277
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201896176
quote:
11s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat het jouw stelling onderuit haalt. Er is genoeg gevaccineerd maar we zitten bij lange niet op 2019 niveau.
Hugo: "Dan is er dus nog niet genoeg gevaccineerd".

Die hebben echt het idee dat de besmettingen straks als een baksteen gaan vallen en laag blijven als er maar genoeg prikjes zijn gezet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201896179
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.
Zal wel crisismodel zijn voor de ziekenhuizen, niet ons aller dashboard.
blablablabla
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:21:34 #279
75556 erkel
back from Dagestan
pi_201896190
quote:
7s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen. :N
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.
Ik vind Gommers verder een prima kerel die goed werk verricht en probeert te blijven communiceren, ook al kan niet iedereen dat waarderen. Maar hier hangt ie toch wel een beetje de dramaqueen uit inderdaad.
Weisst
pi_201896194
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Hugo: "Dan is er dus nog niet genoeg gevaccineerd".

Die hebben echt het idee dat de besmettingen straks als een baksteen gaan vallen en laag blijven als er maar genoeg prikjes zijn gezet.
Dat is dan ook zo. Zoveel mogelijk mensen vaccineren is de enige oplossing.
pi_201896196
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Helaas is het nu zo dat de opnames gewoon echt hard stijgen. De afgelopen week met liefst 35-40%

23 okt 748 (563+185)
22 okt 703 (524+179)
22 okt 698 (524+174)
21 okt 660 (496+164)
20 okt 650 (485+165)
19 okt 617 (465+152)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)

Als dat zo nog een paar weken doorgaat..
hoeveel daarvan zijn niet gevaccineerd ?
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201896198
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:19 schreef speknek het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Dat men in de zorg al problemen heeft om het rond te draaien ook zonder corona: geboortegolf, traumazorg, reguliere zorg, een eventuele griepgolf. Blijkbaar is ons zorgstelsel er nu zo aan toe dat elke oprisping al een probleem veroorzaakt.

Deze coronagolf is extreem lager dan eerdere golven, maar ook dit is dus blijkbaar al niet te behappen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201896206
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:21 schreef Predator40 het volgende:

[..]
hoeveel daarvan zijn niet gevaccineerd ?
75%
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:22:20 #284
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201896207
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet.
Jij en ik vinden dat een probleem, en de sectoren zelf natuurlijk ook. Maar ik vraag me af of dat voor iedereen geldt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201896212
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat het plan vooral is om de zorgcapaciteit te verhogen, door oud-personeel en wellicht ook medisch personeel uit het leger in te gaan zetten. Da's makkelijker gezegd dan gedaan, maar gezien de vrij specifieke plekken waar het virus oplaait ga je algemene maatregelen echt niet kunnen verkopen lijkt me.

ZIe je het al voor je dat we weer aan de max groepsgrootte of kortere openingstijden gaan draaien, terwijl men in de biblebelt vrolijk hutjemutje in de kerk blijft zitten en dat daar geen maatregelen genomen kunnen worden want "vrijheid godsdienst is een groot goed" :')
ze hebben 1.5 jaar de tijd gehad...........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 12:23:02 #286
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201896218
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:45 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander.
Dat is theoretisch waar, maar hij heeft het op dit moment specifiek over bezoeken bij talkshows e.d.

Dat is iets heel anders dan contact met kwetsbare mensen. Daarnaast wordt er aangegeven dat hij in de risicogroep zit, dus ook hier gaat het niet om kwetsbare patiënten maar om hemzelf.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201896223
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef Predator40 het volgende:

[..]
ze hebben 1.5 jaar de tijd gehad...........
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommers :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 12:26:39 #288
5428 crew  miss_sly
pi_201896261
quote:
11s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:17 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Is dat zo?
Hoe zou dat kunnen dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201896265
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommers :')
https://www.nu.nl/coronav(...)udt-een-keer-op.html

volgens mij vervelen ze zich niet.....en is er nog genoeg te doen.
wachtlijsten groeien, operaties worden maanden uitgesteld etc etc

huidig personeel zit ziek thuis
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201896289
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Het probleem met 1.5m is dat 'nacht'horeca dan weer dicht moeten en dat je in alle andere horeca en culturele instellingen weer naar een kleinere capaciteit moet. Wie gaat dat betalen?

Of je moet 1,5m echt alleen in stand houden in de winkel en buiten, en mensen vragen om tijdens huisbezoek ook afstand te houden... Weet niet of Hugo aanhanger is van de supermarkt-theorie. :')
Vraag me toch af of je weer moet gaan compenseren. Los van het financiële plaatje is het dan een uitzichtloos verhaal want er is gewoon geen oplossing kennelijk.
Toko's die niet kunnen functioneren in een wereld met corona zullen uiteindelijk wel afsterven.
blablablabla
pi_201896293
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoe zou dat kunnen dan?
Sowieso een PCR of antigeen-test natuurlijk, maar dat doe je waarschijnlijk niet zonder klachten. Daarnaast is er de serologische test die antistoffen meet. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat zo'n test antistoffen verkregen door een vaccin onderscheiden van antistoffen verkregen door een besmetting kan onderscheiden. Zou kunnen dat dat laatste niet kan, dat weet ik niet zeker. Jij wel?
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:29:21 #292
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201896295
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:23 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Yup I know, maar je zou maar eens IC-personeel hebben wat zich dan kan gaan vervelen, aldus Gommers :')
Voor mijn gevoel kunnen ze al dat geld wat ze in die lockdowns gaat zitten (steun van bedrijven omdat ze weer eens gesloten worden) toch beter investeren in de zorg. Ze roepen nu al twee jaar dat meer bedden en dergelijke niet geregeld kan zijn in één dag, maar we zijn nu twee jaar later. En het lijkt er meer op dat ze steeds minder aan kunnen in plaats van dat er qua capaciteit echt wat verbetert. Ze werken daar kei-hard, laat dat duidelijk zijn, dus ik snap dat het personeel er ook klaar mee is, maar dat geldt voor de hele samenleving. Ook het personeel is gebaat bij meer investering in de zorg.

Maar nee, laten we maar weer maatregelen treffen die toch amper helpen _O- Die de bereidheid voor eventuele boosters alleen maar beschadigt.

Uit het NOS artikel: ''Het herinvoeren van de mondkapjesplicht, strengere controles op QR-codes of het sneller zetten van een derde prik worden door hen genoemd als mogelijke middelen om de snelle verspreiding van het virus een halt toe te roepen.''.

Ja, dat gaat echt helpen. Vooral niet ingrijpen op de plekken waar het echt nodig is. Betere voorlichting in bepaalde wijken, kerken, etc. Derde booster geven gaat niet helpen als de groep ongevaccineerden ongevaccineerd blijft.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:29:37 #293
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201896301
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jij en ik vinden dat een probleem, en de sectoren zelf natuurlijk ook. Maar ik vraag me af of dat voor iedereen geldt.
Wanneer door die bergen aan coronasteun straks de belasting omhoog moet heeft iedereen er een probleem mee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201896319
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Voor mijn gevoel kunnen ze al dat geld wat ze in die lockdowns gaat zitten (steun van bedrijven omdat ze weer eens gesloten worden) toch beter investeren in de zorg. Ze roepen nu al twee jaar dat meer bedden en dergelijke niet geregeld kan zijn in één dag, maar we zijn nu twee jaar later. En het lijkt er meer op dat ze steeds minder aan kunnen in plaats van dat er qua capaciteit echt wat verbetert. Ze werken daar kei-hard, laat dat duidelijk zijn, dus ik snap dat het personeel er ook klaar mee is, maar dat geldt voor de hele samenleving. Ook het personeel is gebaat bij meer investering in de zorg.

Maar nee, laten we maar weer maatregelen treffen die toch amper helpen _O- Die de bereidheid voor eventuele boosters alleen maar beschadigt.
dit, zeggen dat extra personeel en bedden niet in 1 dag zijn geregeld maar dat al 1.5 jaar zeggen ...en ondertussen gaat het aantal bedden alleen maar omlaag
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201896322
quote:
2s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd welke bandbreedte ze bedoelen. Het aantal ziekenhuisopnames is nu al hoger dan de hoogste waarde van het RIVM-model, terwijl ze toch een enorme slag om de arm houden.
Hangt er vanaf welk model ze noemen, want qua IC-bezetting valt het nog wel binnen de bandbreedte.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201896334
Weer een winter/herfst vol maatregelen in aantocht. Voorspelbaar.
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:37:36 #297
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201896384
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hangt er vanaf welk model ze noemen, want qua IC-bezetting valt het nog wel binnen de bandbreedte.
Ja, die wel. Verpleegafdeling niet, maar daar zit op zich ook de krapte niet.
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:39:39 #298
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201896405
Laten we inderdaad mondkapjes herinvoeren ipv echt de kern aanpakken en in gesprek gaan met priesters en imam's om het vaccin te prediken.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:39:40 #299
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201896406
quote:
In de bouw-, schoonmaak- en cateringsector vragen werkgevers aan personeel steeds vaker om een QR-code. Dat mag niet volgens de huidige regelgeving, maar branchevereniging Schoonmakend Nederland zegt bij BNR gevallen te kennen waarbij het laten zien van de coronapas als voorwaarde geldt.

"Opdrachtgevers in horeca en theaters die bezoekers om een QR-code moeten vragen, zetten die lijn vaak door bij toeleveranciers zoals schoonmakers, loodgieters en bouwvakkers die in het pand moeten zijn, zegt directeur Rob Rommelse van Schoonmakend Nederland. Drie weken geleden kreeg hij hiervan de eerste melding en sindsdien ziet hij het toenemen.

Iedereen heeft zich aan dezelfde regels te houden, zegt Pascal Besselink van rechtsbijstandsverzekeraar DAS bij BNR. Hij benadrukt dat de QR-code niet gebruikt mag worden om toegang te krijgen tot de werkvloer. "Bezoekers van een café of restaurant moeten hun coronapas tonen, maar kom je daar als werknemer dan mag je daar niet om vragen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)l-extra-coronaregels

Gelukkig handhaven we niet. Het moment waarop de logica 'het is nu toch al overal de praktijk, dan kunnen we ook net zo goed de regels aanpassen' opgaat komt volgens mij rap dichterbij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201896455
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:39 schreef DonDruiper het volgende:
Laten we inderdaad mondkapjes herinvoeren ipv echt de kern aanpakken en in gesprek gaan met priesters en imam's om het vaccin te prediken.
Laten we doen alsof dit niet gebeurt en dit probleem opgelost is door even wat gesprekken aan te knopen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')