Natuurlijk is daar niet vanaf dag 1 alles aan gedaan. Toen was niet eens duidelijk dat het zo'n enorm nijpend probleem zou worden. Riante salarissen zullen best helpen, maar dan nog lost dat het probleem niet 1-2-3 op. Het is simpelweg niet een probleem dat zo simpel op te lossen is, omdat het altijd behalve geld tijd kost om het op te lossen. En ik weet niet of tijden waarin duidelijk is dat het een heel zware, veeleisende baan is, de juiste tijden zijn om een grote aanwas te werven. Het zal ook afschrikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Het tekort is bekend maar de vraag is of er vanaf dag één alles maar dan ook echt alles aan is gedaan om die instroom nog verder op te krikken. Voorheen was het nog enigszins te behappen, maar sinds maart 2020 is die vanzelfsprekendheid weg en dat vraagt wat mij betreft een nog veel drastischere aanpak. Als er geen animo is valt die wellicht te kweken dmv bijv riante salarissen.
Ik doe niets in de zorg. Maar ik loop ook niet iedere dag op een forum te zeiken dat het zorgpersoneel niet zo moet janken en gewoon een beetje door moet werken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zou ik? Is mijn achtergrond niet.
Ik doe andere dingen voor de zorg met mijn achtergrond. Ik zorg met mijn collega's ervoor dat zorgmateriaal op de juiste plekken staan. En ik loop ook niet te janken dat het zweet tegenwoordig op mijn rug zit en ik vaak tot na 9'en savonds nog aan het werk ben terwijl ik smorgens om 8 uur begin.
En wat doe jij o.a.?
Persoonlijk zou ik ook geen last hebben van een 2G toegangsbeleid. Maar toch ben ik daar niet direct een voorstander van.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat voor last heb je dan van die QR-code? Mondkapjes zijn echt stom en irritant en nutteloos.
nee dat denk ik ook niet, de mensen die nu in het ziekenhuis belanden zijn blijkbaar moeilijk bereikbaarquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vind het oprecht kut dat de zorg weer een moeilijke periode gaat krijgen, maar dat ik mij als gevaccineerde twintiger weer aan allerlei maatregelen ga houden gaat uiteindelijk gewoon geen enkel verschil meer maken.
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee, natuurlijk niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks
quote:ANBO wil net als ziekenhuizen extra coronaregels
De ANBO maakt zich zorgen over het aantal coronabesmettingen dat weer oploopt. Daarom zijn er weer maatregelen nodig om de besmettingsgraad naar beneden te krijgen, zegt de ouderenbond. Op zaterdag deden ziekenhuizen al een oproep aan de overheid om meer te doen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
De ANBO is vooral ongerust over de zorg die nu al weer in een aantal ziekenhuizen wordt uitgesteld. Het percentage gevaccineerden dat met corona in het ziekenhuis belandt is weliswaar klein, maar het zijn vooral oudere ouderen. "We denken echt dat er iets moet gebeuren", zegt Renate Evers van de ANBO in het NOS Radio 1 Journaal. "In de landen om ons heen gelden nog de basismaatregelen, alleen in Nederland niet."
Voor de hand ligt het herinvoeren van de mondkapjes en de anderhalvemeterregel, zegt Evers, "maar welke maatregel precies laten we graag aan de experts over".
Ook hoopt de ouderenbond dat het kabinet zo snel mogelijk een besluit neemt over een derde prik voor ouderen, omdat zij vaak al een half jaar geleden zijn gevaccineerd waardoor de werking nu waarschijnlijk minder is. Evers: "Een derde prik zou een oplossing zijn."
Als de zorg echt weer overloopt wel ja (dus nu nog niet).quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Pleit je dan voor maatregelen voor ongevaccineerden?
Het was dan ook geen verwijt maar een constateringquote:Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee je zegt niks geks, maar ik ben wel van mening dat we het de zorg zelf niet mogen verwijten dat ze momenteel om hulp roepen. Die professionals werken al bijna 2 jaar kei en kei hard om alles draaiende te houden.
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.
Nee hoor, de (IC) capaciteit lijkt (of is) momenteel lager dan voorheen, door allerlei oorzaken, uitstroom personeel, ziek personeel, inhaalzorg,quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor mij als gevaccineerde (late) dertiger ook niet. Eigenlijk is het gewoon een totaal zotte situatie aan het worden.
Ik zie het inmiddels zo dat we niet persé een corona probleem meer hebben, maar een zorg probleem.
En diezelfde zorg schreeuwt nu weer het hardste om maatregelen. Dus de hele maatschappij wordt zeg maar gegijzeld door de situatie waar de zorg mee zit; namelijk.... een te lage capaciteit.
Of zeg ik nu iets geks
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te verquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het was dan ook geen verwijt maar een constatering
alsof het alleen daar aan ligt, er gaat geld zat heenquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Nederlanders hebben geen zin om 300 euro zorgpremie per maand af te tikken.
(Mss die tijdelijke zorgcapaciteit gewoon in DL inkopen?)
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik hoorde net op Radio 1 dat er al genoeg ouderen sinds 23 september binnen blijven.
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Omdat sinds dat moment de 1.5meter regel verdween? Prima als mensen daarvoor kiezen, liever dat individuelen thuis blijven dan dat we maatregelen blijven houden.
Dat is inderdaad een vervelende maatregel, maar ze kunnen volgens mij vrij makkelijk een uitgeprinte QR code krijgen alleen is het misschien even lastig om dat aan te vragen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk door de QR code die ingewikkeld is.
Wel alleen de ongevaccineerde vijftigers dan, he!quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.
Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch welquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.
Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.
Wat een gaaf land!quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze gebruiken hun schaarse vrije tijd om te 'janken'.
Echt, enige waardering sijpelt niet door in je post.
Je kunt het ook omdraaien: na ruim anderhalf jaar is de situatie zo nijpend door te hoge werkdruk voor te lange tijd en te weinig personeel, hetzij door al bestaande krapte hetzij door vertrek en ziekte, dat ruim 800 patienten op IC/kliniek niet meer te doen is.
De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.
Ze doen het dus al.
Al overspoelen zij niet de ICs hè.
180+, en dan puur covid-patienten. Er liggen nog meer patienten en er is een aantal bedden voor safety en support standaard vrij.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te ver
Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).
Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch wel
Deze kennen we nou wel.quote:
Dat had zelfs al veel eerder gemoeten. Ook wat betreft de groepen die zich niet vaccineren maar wel een verhoogd risico kennen, loopt het kabinet weer nogal achter de feiten aan. Dat je groepen gelovigen en (vaak allochtone) ouderen hebt die hem niet willen had je je al veel eerder moeten bedenken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch wel
Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.
Fair point. Misschien omdat die dikke 50 plussers vooral op VVD stemmen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.
Deze hoorde ik vanochtend op de radio. Ze willen maatregelen, maar welke maatregelen laten ze aan de experts over dus ze gaan niet over welke maatregelen. Om daarna allemaal maatregelen te noemen die een goed idee zouden zijn.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]![]()
![]()
Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.
Nog steeds van overtuigd dat het gaat dalen vanaf 8k?quote:
Misschien zijn ze dat ook wel niet, maar als ze dan Corona krijgen merken ze pas dat ze 'op leeftijd' zijn..quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.
Geef het nog even. De scholen zijn net weer begonnen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.
dat je als 18 jarige die noodzaak niet zo voelt en je het eigenlijk meer voor anderen doet begrijp ik wel maar als 50plusser gaat die vlieger niet op, dan moet je daar niet op gokken en eerlijk gezegd verwacht ik ook wel wat meer common sense op die leeftijdquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.
Tja, het is lastig. Het is ook niet echt dat je een risicogroep bent als je 50+ bent, maar de procentuele kans is ietsje hoger, en op een hele maatschappij kunnen de absolute aantallen dan toch ineens enorm hoog worden. Vandaar dat je ook eerder het vaccin hebt kunnen krijgen natuurlijk. Maar dat werkt ook weer de andere kant op vind ik en als je de keuze maakt om je niet te vaccineren, behoor je vanaf die leeftijd tot de hoogste risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.
Maar dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.
Bron: https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Blz 13.
Het is een misconceptie dat de 80+ers het meest richting IC gaan. Die mensen zijn daar veels te zwak voor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik lees het ook. Toch zou je dat niet zeggen op basis van de grafiekjes die voorbijkomen.
Er vanuit gaande dat we meestal 14 dagen stijgen, en steeds maatregelen namen als de daling al ingezet was.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nog steeds van overtuigd dat het gaat dalen vanaf 8k?
Weet je nog die Mordechai Krispijn van Blckbx tv?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien zijn ze dat ook wel niet, maar als ze dan Corona krijgen merken ze pas dat ze 'op leeftijd' zijn..
Best knap dat de standaarddeviatie van de ligtijd groter is dan de gemiddelde ligtijd.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.
Bron: https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Blz 13.
Mijn moeder is 53 jaar dus in mijn ogen is dat wel wat anders.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat ben ik ook niet.
50 is niet oud, en het betekent zeker niet dat je ook zwak of ziek bent. Maar in dit geval val je dus sowieso al min of meer in de risicogroep, alleen vanwege je leeftijd. Dat is best lastig om dat te verenigen in je brein
Dat komt door die hele rits jonger dan 55 die er ook liggen. Er liggen meer 20ers en 30ers dan 75plussers op de IC.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:28 schreef zoost het volgende:
[..]
Klopt, het probleem zit bij 50-79.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is een misconceptie dat de 80+ers het meest richting IC gaan. Die mensen zijn daar veels te zwak voor.
Niet echt, het zijn vooral de echt jongeren (kinderen bijvoorbeeld) die het gemiddelde omlaag halen. Daar zijn er niet zo veel van, maar er zijn nog minder extreem ouderen die op de IC komen. Daarom is het gemiddelde niet heel representatief.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat komt door die hele rits jonger dan 55 die er ook liggen. Er liggen meer 20ers en 30ers dan 75plussers op de IC.
Heb ik me ook voor laten vaccineren. Dus geen zin in maatregelen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Arbodiensten vrezen griepgolf en willen 'snotneusprotocol'
Ik ben ook bijna 53quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:33 schreef Momo het volgende:
[..]
Mijn moeder is 53 jaar dus in mijn ogen is dat wel wat anders.Wat is oud he? Maarja als kind zie je 16-jarigen aan als volwassenen. Maar best wat mensen in de vijftig/zestig zijn nog best jeugdig.
De mensen in de comment sectie zijn viesmad.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Maar een QR code vragen op de werkplek, dat is vloeken in de kerk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:44 schreef _serial_ het volgende:
Vloekten ze maar in de kerk, dan kwam er een QR code daar. Die zet tenminste zoden aan de dijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:57 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Maar een QR code vragen op de werkplek, dat is vloeken in de kerk.
quote:
En je punt?quote:
Voor niemand niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Wat is je punt dan met die 'maar.... 'quote:
En las iedereens' voordeur dicht.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.
Supermarkten sluiten we, dat wordt maar bezorgd. Alle verzorgingstehuizen doen we de deur van elke kamer op slot en die mag één keer per dag een kwartier open, mits gezondheidsonderzoek vooraf goed afgerond is. Indien je thuis ‘een blokje om’ wil heb je een speciale QR code nodig. Heb je die niet pleeg je een misdrijf.
Ik heb echt geen idee waar je heen wil.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat is je punt dan met die 'maar.... '
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.quote:Op het moment dat ik ergens naartoe ga waar ik het risico loop op andere mensen, ben ik ook voorzichtig.” Met een leeftijd van 57 valt de ic-arts namelijk binnen de risicogroep. En dat Op1 de talkshowtafel helemaal vol zet, dat voelt een beetje ongemakkelijk, aldus Gommers.
Daar stonden natuurlijk geen camera's van de 'staatsomroep' (quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.
Man wat ziet hij er afgeragd uit. Zou goed zijn als hij eens wat minder hooi op de vork nam.quote:
Ik word dan echt WOEST.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:23 schreef Stoney3K het volgende:
Ik ben heel benieuwd hoe onze minister de naleving van nieuwe maatregelen voor zich gaat zien, vooral door alle mensen die al gevaccineerd zijn.
En als de horeca weer wordt gesloten zonder dat de coronasteun opnieuw wordt opgestart... reken er maar op dat mensen dat niet leuk gaan vinden.
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..quote:
wat een komediant die man, hopelijk vallen de mensen die in deze pandemie boven kwamen drijven keihard in het zwarte gat als het voorbij is, doodvermoeiendquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen.
[..]
Dit is trouwens die zelfde Diederik Gommers die donderdag nog in een volle kuip naar het voetbal ging kijken, maar dat zullen we maar eventjes vergeten.
Koekoekquote:Russia on Monday confirmed 37,930 new Covid-19 infections, a new pandemic record, and 1,069 deaths.
“Het risico loop op andere mensen”quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
Diederik Gommers vindt het toch wel erg ongemakkelijk om aan een volle talkshowtafel te zitten. 4 aan tafel gaat nog wel, maar met 6 aan tafel dat moet je met het virus nu toch echt niet willen.
[..]
wel grappig dat het wantrouwen in de overheid daar leidt tot ditquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Koekoek
Toch een gemiste kans voor het Westen dat we dat Spoetnik vaccin niet hebben toegelaten!
@:Vomy
Hoe zie je dat voor je dan? En dat zou tevens betekenen dat we nooit meer van die (in elk geval seizoensgebonden) maatregelen af komen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..
We slaan wel enorm door jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we gewoon menselijk contact verbieden en alle kantoren sluiten. Mensen werken maar thuis en als dat niet kan dragen ze maar een zuurstofmasker met HEPA filters.
Supermarkten sluiten we, dat wordt maar bezorgd. Alle verzorgingstehuizen doen we de deur van elke kamer op slot en die mag één keer per dag een kwartier open, mits gezondheidsonderzoek vooraf goed afgerond is. Indien je thuis ‘een blokje om’ wil heb je een speciale QR code nodig. Heb je die niet pleeg je een misdrijf.
Ik stel voor een verplichting van de 2e kamer alles thuis te doen. Dat zet zoden aan de dijk.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Iedereen weet inmiddels dat er nieuwe maatregelen aan zitten te komen. De invulling is nog even afwachten..
Die man moet zich gewoon bij zijn werk houden en vooral zijn mond gaan houden in de pers jaquote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: NIET ingrijpen acht ik serieus 99,9% ondenkbaar met de huidige ontwikkelingen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je dan? En dat zou tevens betekenen dat we nooit meer van die (in elk geval seizoensgebonden) maatregelen af komen.
.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel grappig dat het wantrouwen in de overheid daar leidt tot dit
En dat terwijl het bij Op1 daadwerkelijk geplaceerd is.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef OProg het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo stellen: NIET ingrijpen acht ik serieus 99,9% ondenkbaar met de huidige ontwikkelingen.
Ik denk dat heel veel mensen nu zitten te wachten op landelijke maatregelen hoor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.
Het lijkt weer hetzelfde riedeltje te worden, van "We maken ons geen zorgen, dit was voorzien", via "Pas op, het is nog niet voorbij! U hebt dit zelf in de hand!", naar "Helaas zijn de cijfers van dien aard dat we genoodzaakt zijn de versoepelingen terug te draaien". Maar misschien zorgt de hoge vaccinatiegraad nu toch eens voor wat meer creativitieit op dat laatste vlak.quote:
Klopt, maar lokale maatregelen werken - wat mij betreft - niet in ons kleine landje.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Misschien op lokaal niveau maar op landelijke maatregelen zit toch niemand te wachten.
Om Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en de hele Biblebelt een groot hek en je bent er wel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Gommers is 57 en volledig gevaccineerd. Door nu te zeggen dat hij nog steeds afstand wil houden kun je dat ook lezen als: Ik vertrouw het vaccin niet voldoendequote:Op maandag 25 oktober 2021 11:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dat terwijl het bij Op1 daadwerkelijk geplaceerd is.
Daar ligt ook een groot gedeelte van het probleem.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:43 schreef 4-elements het volgende:
Hugo kan die maatregelen bij voorbaat daar steken waar de zon niet schijnt.
De kranten zijn ook weer flink bezig de angst aan te wakkeren. De krant van bang Nederland, het AD, lobbyde zowel zaterdag als vandaag op de voorpagina voor nieuwe maatregelen.
Is dat zo raar voor iemand die dagelijks met kwetsbare patiënten in aanraking komt? Dan ligt de lat m.b.t. het risico van overdracht natuurlijk wat hoger dan bij de gemiddelde Nederlander.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gommers is 57 en volledig gevaccineerd. Door nu te zeggen dat hij nog steeds afstand wil houden kun je dat ook lezen als: Ik vertrouw het vaccin niet voldoende
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |