Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.

daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch welquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk, als je kijkt naar wie er op de IC komt, die ongevaccineerde vijftigers, dan moeten die maar wat strengere maatregelen krijgen.
Of zo.

Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef capricia het volgende:
Of zo.

Wat een gaaf land!quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ze gebruiken hun schaarse vrije tijd om te 'janken'.
Echt, enige waardering sijpelt niet door in je post.
Je kunt het ook omdraaien: na ruim anderhalf jaar is de situatie zo nijpend door te hoge werkdruk voor te lange tijd en te weinig personeel, hetzij door al bestaande krapte hetzij door vertrek en ziekte, dat ruim 800 patienten op IC/kliniek niet meer te doen is.

De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Omdat die anderhalve meter weg is.
Ze doen het dus al.
Al overspoelen zij niet de ICs hè.

180+, en dan puur covid-patienten. Er liggen nog meer patienten en er is een aantal bedden voor safety en support standaard vrij.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
natuurlijk hebben ze wel recht van spreken maar er lijkt nu of er niets meer kan en dat met 150 man op de ic, dat gaat me toch ook wel weer wat te ver

Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet dat je dit gekscherend zegt maar eigenlijk raak je ergens wel de kern van het probleem (los van de zorgcapaciteit). Enkel een selecte groep maatregelen opleggen is heel ongemakkelijk, maar het is ook geen oplossing om een hele maatschappij maatregelen op te leggen terwijl deze voor een groot deel van de mensen nutteloos zijn (maar wel veel nevenschade toebrengen).

Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch wel

Deze kennen we nou wel.quote:

Dat had zelfs al veel eerder gemoeten. Ook wat betreft de groepen die zich niet vaccineren maar wel een verhoogd risico kennen, loopt het kabinet weer nogal achter de feiten aan. Dat je groepen gelovigen en (vaak allochtone) ouderen hebt die hem niet willen had je je al veel eerder moeten bedenken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar ben ik het wel mee eens, een wat gerichtere campagne op die groep om zich te laten vaccineren mag toch wel

Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat is dat inderdaad eigenlijk voor iets raars, dat je het beestje niet specifiek mag benoemen bij de naam.

Fair point. Misschien omdat die dikke 50 plussers vooral op VVD stemmen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Doch selectief. Als het om feestende jongeren gaat kan het wel.
 ik roep maar wat hoor
 ik roep maar wat hoor  

Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:12 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste vijftigers en zestigers zichzelf niet als risicogroep zien. Tijdens lockdown vorige winter hadden we een virtueel overleg met collega's. Kwetsbare collega's zouden helemaal niet op kantoor moeten komen. Maar die ene van man 63 jaar, die het jaar daarvoor een zware hartoperatie heeft gehad en best wat overgewicht heeft vond ik zichzelf niet vallen onder die risicogroep.

De gemiddelde leeftijd op de IC met corona is nu 55,8 jaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:15 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De leeftijd word wel steeds lager, maar de helft op de IC is nogsteeds tussen de 70-89 jaar. Ook tussen 60-69 is een groot aandeel.

Ik denk het niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.

Deze hoorde ik vanochtend op de radio. Ze willen maatregelen, maar welke maatregelen laten ze aan de experts over dus ze gaan niet over welke maatregelen. Om daarna allemaal maatregelen te noemen die een goed idee zouden zijn.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:00 schreef Anton91 het volgende:
[..]

Misschien dat een goede maatregel zou zijn om ouderen (net als in Moskou) het advies te geven de komende tijd even binnen te blijven.

Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.

Nog steeds van overtuigd dat het gaat dalen vanaf 8k?quote:

Misschien zijn ze dat ook wel niet, maar als ze dan Corona krijgen merken ze pas dat ze 'op leeftijd' zijn..quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.

Geef het nog even. De scholen zijn net weer begonnen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Benieuwd of we deze week nog voorbij de 10k besmettingen schieten.

dat je als 18 jarige die noodzaak niet zo voelt en je het eigenlijk meer voor anderen doet begrijp ik wel maar als 50plusser gaat die vlieger niet op, dan moet je daar niet op gokken en eerlijk gezegd verwacht ik ook wel wat meer common sense op die leeftijdquote:Op maandag 25 oktober 2021 10:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon vaccinatieplicht voor die groep als dat het probleem is maar ja.

Tja, het is lastig. Het is ook niet echt dat je een risicogroep bent als je 50+ bent, maar de procentuele kans is ietsje hoger, en op een hele maatschappij kunnen de absolute aantallen dan toch ineens enorm hoog worden. Vandaar dat je ook eerder het vaccin hebt kunnen krijgen natuurlijk. Maar dat werkt ook weer de andere kant op vind ik en als je de keuze maakt om je niet te vaccineren, behoor je vanaf die leeftijd tot de hoogste risicogroep.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal lastig om 50+ als risicogroep te zien en me te realiseren dat ik daar dan qua leeftijd in thuishoor. En ik denk dat dat voor heel veel mensen zo is: op het moment dat je in een bepaalde risicogroep valt op basis van iets waar je zelf helemaal geen last van hebt of het ervaart als 'risico' is het lastig om dat wel als zodanig op te pakken.

Maar dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor veel mensen ook wel een beetje trots is. Ze zijn niet oud en/of zwak/ziek.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |