Niet, die kan je wel ten dode opschrijven.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?
Niet. Wat nu dicht gaat blijft dicht.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar als we nu opnieuw het nachtleven en de evenementensector zouden gaan sluiten, wanneer denk je dan dat deze branche weer zelf het hoofd boven water kan houden?
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet. Wat nu dicht gaat blijft dicht.
Dus moeten we het rooien zonder dingen dicht te doen.
Ik denk echt dat de gevolgen zonder steunregelingen nog veel groter zullen zijn, ook al kost het een miljard ofzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.
Vanuit economisch perspectief ben ik het daar volkomen mee eens.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mee eens natuurlijk. maar mijn punt was meer dat als je toch besluit tot sluitingen over te gaan, hiernieuwde steunregelingen nutteloos zijn.
Onder de doelgroep van nachtleven, festivals en concerten ben je het draagvlak toch wel kwijt als dat weer gesloten wordt. Daar doen die steunregelingen verder niet meer zo veel mee.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vanuit economisch perspectief ben ik het daar volkomen mee eens.
Maar ik denk dat je het draavlakaspect niet moet onderschatten.
Ik wil überhaupt niets sluiten, ik vind dat we die fase echt wel gepasseerd zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Onder de doelgroep van nachtleven, festivals en concerten ben je het draagvlak toch wel kwijt als dat weer gesloten wordt. Daar doen die steunregelingen verder niet meer zo veel mee.
Maar hoe lang wil je een ten dode opgeschreven sector financieel blijven steunen dan?
Tot je tijd als bewindspersoon erop zit en het jou niet meer kan schaden iig, wat er daarna gebeurt zal je worst wezen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar hoe lang wil je een ten dode opgeschreven sector financieel blijven steunen dan?
Als ze met een bedrag ineens zouden komen zeggen ze eigenlijk: "We vinden het prima als deze sector verdwijnt, hier heb je geld om wat anders te gaan doen"quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil überhaupt niets sluiten, ik vind dat we die fase echt wel gepasseerd zijn.
Maar als je het doet dan zul je met fatsoenlijke compensatie moeten komen. Wat mij betreft een bedrag ineens, dan kan men ook gewoon wat anders gaan doen. Wel zo eerlijk.
Nou ja, "een miljard ofzo", er is 40 miljard aan steunregelingen uitgegeven, 90 aan corona. Tot maart dit jaar.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk echt dat de gevolgen zonder steunregelingen nog veel groter zullen zijn, ook al kost het een miljard ofzo.
Ja, maar de hoeveelheid die daarvan naar het nachtleven e.d. is gegaan is volgens mij vrij beperkt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, "een miljard ofzo", er is 40 miljard aan steunregelingen uitgegeven, 90 aan corona. Tot maart dit jaar.
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze met een bedrag ineens zouden komen zeggen ze eigenlijk: "We vinden het prima als deze sector verdwijnt, hier heb je geld om wat anders te gaan doen"
Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.quote:Ik kan het niet helpen in mijn hoofd dan meer en meer richting BNW te bewegen en dat als een vooropgezet plan te zien, dat die sectoren kapot moeten.
Nee maar wélke maatregelen je inzet en tegen wie kun je wel sturenquote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.
[..]
Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.
Absoluut. Maar daar opzet in zien om bepaalde sectoren kapot te maken gaat me veel te ver. De voorstanders daarvan zullen het zien als noodzakelijk kwaad. Dat is echt wel wat anders.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee maar wélke maatregelen je inzet en tegen wie kun je wel sturen
Dat geloof ik ook wel. Maar nog steeds geen excuus om die sectoren als overheid gewoon te decimeren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, wat je nu dicht doet gaat niet voor maart weer open. Als ik de horrorverhalen al hoor over opgegeten pensioenpotten én de winter van 2022 die dan als zware boven je hoofd blijft hangen. Dat zal voor velen ook wel zo zijn.
Volgens mij weet je dondersgoed dat dat niet is wat ik bedoel.quote:Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaarquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Absoluut. Maar daar opzet in zien om bepaalde sectoren kapot te maken gaat me veel te ver. De voorstanders daarvan zullen het zien als noodzakelijk kwaad. Dat is echt wel wat anders.
Dat wordt ook niet gezegd, maar de Corona agenda zou om in BNW kaders te blijven wel gebruikt kunnen worden om wat sectoren wat kleiner te maken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 21:59 schreef trein2000 het volgende:
Wat een nonsens. Niemand heeft Corona bewust losgelaten.
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaar
Vuurwerk zorgt voor ellende hoor, tuurlijk, maar had geen zak met covidzorgdruk te maken
Never waste a good crisis enzo.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Kijk even naar die anti vuurwerklobby van vorig jaar
Vuurwerk zorgt voor ellende hoor, tuurlijk, maar had geen zak met covidzorgdruk te maken
Is men dan toch al aan gewend dus wie gaat er dan nog echt tegen protesteren dan?quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Denk dat dat gegarandeerd dit jaar ook niet toegestaan is en erna middels een wet niet meer terugkomt.
Eerder aan de veiligheidsregio's gok ik. In de gemeentes heb je nog raadsleden met een mening en kiezers enzo, daar heb je met de veiligheidsregio's geen last van.quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?
Komt echt bijzonder veel mensen prima uit jaquote:Op zondag 24 oktober 2021 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Never waste a good crisis enzo.
Dat geldt trouwens niet alleen voor het kabinet, maar ook voor sommige anderen. Wat is dat bijvoorbeeld voor gelul van sommige webshops die hun voorraad gewoon hier in Nederland hebben liggen, maar nu nog steeds zogenaamd in verband met corona een flink vertraagde levering hebben? Hoepel op joh.
/rant
Dan gaan de gemeentes het via Bruls alsnog vragen aan Grapperhaus want 'lokale maatregelen zijn niet te handhaven'quote:Op zondag 24 oktober 2021 22:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dacht dat het kabinet het aan de gemeentes ging overlaten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |