abonnement Unibet Coolblue
pi_201550061
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ken 0 slachtoffers van de toeslagen affaire. Mag ik dan dat onderwerp niet aansnijden?
Slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn lastig te vinden, mensen die asiel hebben gevraagd of een verblijfsvergunning hebben gekregen kun je prima vrijwilliger voor worden, dan hoor je vanzelf verhalen.


Maar goed, wel weer genoeg over dat non issue van de 10-15.000 mensen die hier per jaar binnen komen. Dat is echt niet 1 van de grote problemen van dit land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201550184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Slachtoffers van de toeslagenaffaire zijn lastig te vinden, mensen die asiel hebben gevraagd of een verblijfsvergunning hebben gekregen kun je prima vrijwilliger voor worden, dan hoor je vanzelf verhalen.


Maar goed, wel weer genoeg over dat non issue van de 10-15.000 mensen die hier per jaar binnen komen. Dat is echt niet 1 van de grote problemen van dit land.
Slachtoffers van de toeslagen affaire zijn vrij makkelijk te vinden net zoals (voormalig) asielzoekers.

Schijnbaar vinden anderen het geen non issue en willen ze het ter sprake brengen.
pi_201550186
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:19 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Omdat links dat voortdurend tegenhoudt. De VVD kan geen kant op met al die idioten op extreem-rechts en links.
Mwah, als je dan toch een oorzaak moet benoemen waarom een rechts kabinet maar nauwelijks mogelijk is zou ik toch echt eerder wijzen naar Wilders (zijn hele partij is gebaseerd op makkelijk schoppen en geen verantwoordelijkheid nemen) of de FVD (compleet ontspoord).
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201550309
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit was al veel langer een probleem, Leijten heeft bijvoorbeeld al jaren geleden gepleit om de band te verbreken. Rood paste helemaal niet meer bij de SP, Rood was echt een communistische groep aan het worden.

Dat ze zouden gaan breken was ook voor de verkiezingen al duidelijk en had niks met Rutte te maken: https://www.volkskrant.nl(...)-escaleert~bb88c290/
Als je iemand die is geroyeerd door de SP tot voorzitter kiest, dan wil je blijkbaar niet eens meer bij de SP horen.
Onzin.

-Marijnissen was openlijk voor meeregeren met de VVD voor de verkiezingen
-Rood diende toen een motie in die werd aangenomen dat tegen meeregeren was
-Vervolgens zou Rood te communistisch zijn, was het communistisch platform een probleem.
-Vervolgens werd Olaf geroyeerd als SP lid en stopte de financiering richting Rood
-Olaf werd vervolgens democratisch gekozen tot voorzitter

https://www.nrc.nl/nieuws(...)-met-de-vvd-a4035339

NRC artikel dat een mooie reconstructie teweeg brengt.
pi_201550310
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:19 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Omdat links dat voortdurend tegenhoudt. De VVD kan geen kant op met al die idioten op extreem-rechts en links.
Het is toch ook helemaal niet hun taak om dat te faciliteren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 28-09-2021 12:54:30 ]
pi_201550314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
In praktijk blijkt dus dat deze mensen worden gediscrimineerd, dat ze geen baan kunnen krijgen omdat ze nergens worden aangenomen, ondanks dat ze graag willen werken.
Ja dag hoor, we zetten hier hele ladingen Oost-Europeanen aan het werk die de taal niet eens machtig zijn. En dan zou iemand uit Syrië na 5 jaar onmogelijk een baan kunnen vinden?

Discriminatie bestaat heus, daar moeten we niet omheen draaien. Maar in de huidige arbeidsmarkt kan je heus een baan vinden, zolang je arbeidsethos voldoende is.
pi_201550334
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:58 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja dag hoor, we zetten hier hele ladingen Oost-Europeanen aan het werk die de taal niet eens machtig zijn. En dan zou iemand uit Syrië na 5 jaar onmogelijk een baan kunnen vinden?

Discriminatie bestaat heus, daar moeten we niet omheen draaien. Maar in de huidige arbeidsmarkt kan je heus een baan vinden, zolang je arbeidsethos voldoende is.
Via een arbeidsbureau een stel Polen/Bulgaren inhuren is blijkbaar toch echf wat anders dan een voormalig asielzoeker een echt contract geven, helaas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201550336
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:45 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, als je dan toch een oorzaak moet benoemen waarom een rechts kabinet maar nauwelijks mogelijk is zou ik toch echt eerder wijzen naar Wilders (zijn hele partij is gebaseerd op makkelijk schoppen en geen verantwoordelijkheid nemen) of de FVD (compleet ontspoord).
Op de een of andere manier blijkt het toch onmogelijk om een streng-rechtse partij op te zetten, waar men hard is op de inhoud maar nog wel bereid is om samen te werken.

JA'21 profileerde zich de afgelopen APB wel nadrukkelijk zo, dus die zullen wel proberen om dat gat in te springen. Ben benieuwd of de kiezers dat gaan belonen.
pi_201550346
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 11:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denemarken schendt mensenrechten en krijgt daar ook steeds meer problemen mee.
Denemarken schendt helemaal niks, ze vangen vluchtelingen op. Nederland moet het voorbeeld volgen van dat land.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201550354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Op de een of andere manier blijkt het toch onmogelijk om een streng-rechtse partij op te zetten, waar men hard is op de inhoud maar nog wel bereid is om samen te werken.

JA'21 profileerde zich de afgelopen APB wel nadrukkelijk zo, dus die zullen wel proberen om dat gat in te springen. Ben benieuwd of de kiezers dat gaan belonen.
Dat was ook tijdens de campagne hun 'unique selling point'. De partij rechts van de VVD die wel kan/wil regeren.
pi_201550367
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Via een arbeidsbureau een stel Polen/Bulgaren inhuren is blijkbaar toch echf wat anders dan een voormalig asielzoeker een echt contract geven, helaas.
Leer de taal, haal je VAPRO-A en ik garandeer je 100% dat je een baan hebt (zolang je arbeidsethos op orde is)
pi_201550383
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:06 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Leer de taal, haal je VAPRO-A en ik garandeer je 100% dat je een baan hebt (zolang je arbeidsethos op orde is)
De ervaring van mensen die niet eens worden uitgenodigd als ze hun naam op de sollicitatiebrief zetten (en zulke mensen ken ik) is helaas anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201550388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat was ook tijdens de campagne hun 'unique selling point'. De partij rechts van de VVD die wel kan/wil regeren.
Ja, maar of zich dat dan ook vertaalt naar zetelwinst is de grote vraag natuurlijk. Veel mensen kicken er toch op als je Sigrid Kaag een laffe heks noemt.
pi_201550417
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja, maar of zich dat dan ook vertaalt naar zetelwinst is de grote vraag natuurlijk. Veel mensen kicken er toch op als je Sigrid Kaag een laffe heks noemt.
Staan op twee zeteltjes winst in vergelijking met het aantal zetels dat ze nu hebben. Dan kun je bij de volgende verkiezingen tot al denken aan mee praten. CU kan dat ook met 5 zetels.
pi_201550478
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:10 schreef Halcon het volgende:

[..]
Staan op twee zeteltjes winst in vergelijking met het aantal zetels dat ze nu hebben. Dan kun je bij de volgende verkiezingen tot al denken aan mee praten. CU kan dat ook met 5 zetels.
JA21 moet zich natuurlijk wel eerst betrouwbaar tonen. Dat gaat niet over het aantal zetels. De topstukken hebben (veel te) lang vastgehouden aan FvD, ook toen mensen als Otten al duidelijk hadden gemaakt wat voor verschrikking die partij is.

CU heeft zich natuurlijk al decennia betrouwbaar getoond. Ze hebben nu 2 keer mee geregeerd, maar daar buiten zich ook steeds constructief opgesteld. Het belangrijkste voor JA21 is dat ze dat nu ook doen. Constructief meedenken, zich betrouwbaar tonen. En ja, dan kan JA21 inderdaad op termijn een belangrijke factor worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201550513
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 moet zich natuurlijk wel eerst betrouwbaar tonen. Dat gaat niet over het aantal zetels. De topstukken hebben (veel te) lang vastgehouden aan FvD, ook toen mensen als Otten al duidelijk hadden gemaakt wat voor verschrikking die partij is.

CU heeft zich natuurlijk al decennia betrouwbaar getoond. Ze hebben nu 2 keer mee geregeerd, maar daar buiten zich ook steeds constructief opgesteld. Het belangrijkste voor JA21 is dat ze dat nu ook doen. Constructief meedenken, zich betrouwbaar tonen. En ja, dan kan JA21 inderdaad op termijn een belangrijke factor worden.
Die ruzie tussen Otten en Baudet kun je nog wel zien als 'n persoonlijke fittie. Die Henk Otten is zichzelf ook flink gaan overschatten. En straks ook helemaal geen factor meer.

Denk dat JA21 vanuit VVD-perspectief best een aardige indruk maakt. Maar op dit moment een zeer beperkt aantal zetels.

Eerdmans heeft in het verleden ook wel laten zien dat er met hem samen te werken is. In Rotterdam.
pi_201550533
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:18 schreef Halcon het volgende:

[..]
Die ruzie tussen Otten en Baudet kun je nog wel zien als 'n persoonlijke fittie. Die Henk Otten is zichzelf ook flink gaan overschatten. En straks ook helemaal geen factor meer.

Denk dat JA21 vanuit VVD-perspectief best een aardige indruk maakt. Maar op dit moment een zeer beperkt aantal zetels.
Ik zeg niet dat Otten belangrijk is, ik zeg dat hij al duidelijk heeft aangetoond wat een verschrikkelijke tegen het nazistische aanzittende bende FvD is. En toch zijn Eppink en Pouw-Verweij daar heel lang blijven hangen. Dat imago ben je niet gelijk kwijt als je een nieuwe partij start, het vertrouwen dat je het nu anders doet moet je zeker in Den Haag gewoon verdienen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201550583
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zeg niet dat Otten belangrijk is, ik zeg dat hij al duidelijk heeft aangetoond wat een verschrikkelijke tegen het nazistische aanzittende bende FvD is. En toch zijn Eppink en Pouw-Verweij daar heel lang blijven hangen. Dat imago ben je niet gelijk kwijt als je een nieuwe partij start, het vertrouwen dat je het nu anders doet moet je zeker in Den Haag gewoon verdienen.
Dat kwam toch wat over als een persoonlijke vete tussen Baudet en Otten. Denk dat het met 3 zetels ook niet zo heel relevant is. 3 zetels is gewoon te weinig om mee te praten.
pi_201550678
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
JA21 moet zich natuurlijk wel eerst betrouwbaar tonen. Dat gaat niet over het aantal zetels. De topstukken hebben (veel te) lang vastgehouden aan FvD, ook toen mensen als Otten al duidelijk hadden gemaakt wat voor verschrikking die partij is.

CU heeft zich natuurlijk al decennia betrouwbaar getoond. Ze hebben nu 2 keer mee geregeerd, maar daar buiten zich ook steeds constructief opgesteld. Het belangrijkste voor JA21 is dat ze dat nu ook doen. Constructief meedenken, zich betrouwbaar tonen. En ja, dan kan JA21 inderdaad op termijn een belangrijke factor worden.
Zal mij verbazen. Had in Rotterdam al geen hoge pet op van Eerdmans. Toch een beetje de Danny Blind van de politiek
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 12:36:08 #21
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_201550682
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 12:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Zal mij verbazen. Had in Rotterdam al geen hoge pet op van Eerdmans. Toch een beetje de Danny Blind van de politiek
pi_201551470
Hij zit er wel vaker naast maar Haagse Insider zegt:

quote:
Als we Remkes letterlijk mogen nemen zijn de enige overgebleven varianten daarmee minderheidskabinet (bestaanden uit 2 of 3 van de sprekende partijen) óf extraparlementair kabinet.

...Remkes’ opdrachr mislukt. Terug naar af.

Tenzij je “extraparlementair kabinet” nog voor mogelijk zou houden. Met zeg Klaver of Samson op Klimaat en soortgelijke fantasieën (waarom ook niet?)

Misschien ben ik te cynisch maar ik geloof er niet zo in. Dus dat zou tot nieuwe verkiezingen moeten leiden.
Bron

Met een leuke cliffhanger:

quote:
En realistisch / cynisch als ik ben denk ik dat toch steeds dat een zekere inschatting over "iets anders" in hoge mate een rol speelt. Daar komen we nog op terug tzt.
pi_201551508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:46 schreef alpeko het volgende:
Hij zit er wel vaker naast maar Haagse Insider zegt:
[..]
Bron
Remkes heeft de zespartijencoalitie niet uitgesloten, die heeft niet bij Hamer op tafel gelegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201551558
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Remkes heeft de zespartijencoalitie niet uitgesloten, die heeft niet bij Hamer op tafel gelegen.
Nee klopt idd maar die verwacht ik niet aangezien Rutte een blokkade had voor GL+PVDA. CU erbij (die ook best nog op de nodige punten links is) gaat dat niet beter maken. En bovendien zaten die 3 partijen niet aan tafel dus lijkt me woe de boodschap dat het een 6 partijencoalitie wordt, me een verrassende.
pi_201551572
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Nee klopt idd maar die verwacht ik niet aangezien Rutte een blokkade had voor GL+PVDA. CU erbij (die ook best nog op de nodige punten links is) gaat dat niet beter maken. En bovendien zaten die partijen niet aan tafel dus lijkt me woe de boodschap dat het een 6 partijencoalitie wordt, me een verrassende.
Maar Haagse Insider zit er dus gewoon naast dat die 2 opties de enige mogelijkheden nog zijn.

Mij lijkt eerlijk gezegd een minderheidskabinet uitgesloten en extraparlementair is exact hetzelfde als een zespartijencoalitie in praktijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201551606
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Haagse Insider zit er dus gewoon naast dat die 2 opties de enige mogelijkheden nog zijn.

Mij lijkt eerlijk gezegd een minderheidskabinet uitgesloten en extraparlementair is exact hetzelfde als een zespartijencoalitie in praktijk.
Mogelijk. Ligt er aan hoe je het verslag van Hamer interpreteert. Hij is dit van mening:

quote:
Hamer besprak : VVD-D66 motorblok + alle varianten van die combi met de andere 4 uit het midden en concludeerde dat ál die combinaties die tot meerderheidskabinet zouden kunnen leiden afvallen.
Hamer schreef ook dt:

quote:
Op basis van de inhoudelijke inbreng op mijn eerste verslag van deze zes partijen zag ik wel
voldoende aanknopingspunten tot onderhandelingen over een coalitieakkoord met
verschillende combinaties uit deze zes partijen die tezamen een meerderheid konden
vormen. Deze combinaties stuitten echter elk op bezwaren bij een of meerdere van deze
zelfde zes partijen. Daardoor was wederom een impasse ontstaan. Ook dit heb ik in mijn
verslag beschreven.
Of toen ook letterlijk niet de combi maar alle 6 op tafel heeft gelezen, lees ik niet. Er staat verschillende.

Edit: bijlage gevonden. Idd 6 is niet aan bod geweest. Max 5 maar wel met deze voetnoot:

quote:
In de vorige fase van de formatie bleek dat een variant met alle zes de partijen niet op steun kon rekenen;
deze variant is daarom niet nader onderzocht
Letterlijk niet de fase Hamer maar dus al wel geopperd maar niet onderzocht en afgestreept. Is dus nog een optie maar wel een die eerder niet serieus genomen werd.

[ Bericht 13% gewijzigd door alpeko op 28-09-2021 14:05:03 ]
pi_201551747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:56 schreef alpeko het volgende:

[..]
Letterlijk niet de fase Hamer maar dus al wel geopperd maar niet onderzocht en afgestreept. Is dus nog een optie maar wel een die eerder niet serieus genomen werd.
Werd is het goede woord. In de APB is een minderheidskabinet feitelijk afgeschoten, Rutte zei redelijk aan het eind niet voor niets met dat hij hoopte op een meerderheidskabinet. Rutte heeft gemerkt dat de oppositie echt elk plan kapot gaat schieten of in elk geval steeds extra miljarden wil. En dan worden andere opties plots aantrekkelijker.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201551783
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Werd is het goede woord. In de APB is een minderheidskabinet feitelijk afgeschoten, Rutte zei redelijk aan het eind niet voor niets met dat hij hoopte op een meerderheidskabinet. Rutte heeft gemerkt dat de oppositie echt elk plan kapot gaat schieten of in elk geval steeds extra miljarden wil. En dan worden andere opties plots aantrekkelijker.
Ja maar als de mening na de APB opeens is veranderd dan kun je zet zo goed alsnog alle varianten van Hamer onderzoeken ;) Remkes gaf aan niet terug te gaan naar de varianten die onder zijn voorganger hebben gecirculeerd. Die 6 partijen is feitelijk is nog een stap verder terug in het proces. Ik zou die optie van 6 best een goed idee vinden overigens al vrees ik dan dan vooral de formatie nog een hele klus gaat worden.
pi_201552903
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 14:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Werd is het goede woord. In de APB is een minderheidskabinet feitelijk afgeschoten, Rutte zei redelijk aan het eind niet voor niets met dat hij hoopte op een meerderheidskabinet. Rutte heeft gemerkt dat de oppositie echt elk plan kapot gaat schieten of in elk geval steeds extra miljarden wil. En dan worden andere opties plots aantrekkelijker.
Morgen gaan we van Remkes horen dat alle openstaande opties zijn mislukt. Dat betekent in de loop van 2022 verkiezingen en daarna zal de VVD nog groter zijn. Helaas zullen de linkse partijen - omdat ze zo visierijk en principieel zijn _O- - nog steeds een grote bek hebben en eisen dat Nederland pakweg 300.000 vluchtelingen per jaar gaat opnemen. En dan blijft de VVD nee zeggen om vervolgens door links Nederland voor racisten te worden aangemerkt.

Maar ik kan het ook mis hebben hoor .....
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201552990
Dankzij het beleid van de VVD en premier Rutte:

IMF laaiend enthousiast over Nederlandse economie
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-sterk-groei-corona

De mensen van PvdA en GL mogen niet eens de schoenen poetsen van Rutte ....

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 28-09-2021 16:30:11 ]
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:22:15 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201553281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dankzij het beleid van de VVD en premier Rutte:

IMF laaiend enthousiast over Nederlandse economie
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-sterk-groei-corona

De mensen van PvdA en GL mogen niet eens de schoenen poetsen van Rutte ....
Dat komt door de economisch divergentie binen de EU lidstaten
heeft niets met Rutte te maken

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 28-09-2021 16:30:21 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:24:31 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201553314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dankzij het beleid van de VVD en premier Rutte:

IMF laaiend enthousiast over Nederlandse economie
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-sterk-groei-corona

De mensen van PvdA en GL mogen niet eens de schoenen poetsen van Rutte ....
Als de neoliberale waakhonden van het IMF ergens enthousiast over zijn moet je oppassen, dan heb je waarschijnlijk ergens een verkeerd afslagje genomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 28-09-2021 16:30:32 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201553526
  dinsdag 28 september 2021 @ 16:58:34 #35
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201553605
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:51 schreef Raw85 het volgende:
[ afbeelding ]
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 16:59:31 #36
408813 crew  trein2000
pi_201553616
Wanhoopspoging dit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:00:14 #37
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201553630
Wie zou de Fractie den Haan naar voren schuiven als minister? Jan Nagel?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:01:23 #38
408813 crew  trein2000
pi_201553643
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:00 schreef JohnBercow het volgende:
Wie zou de Fractie den Haan naar voren schuiven als minister? Jan Nagel?
Überhaupt apart om die uit te nodigen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:05:24 #39
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201553687
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:00 schreef JohnBercow het volgende:
Wie zou de Fractie den Haan naar voren schuiven als minister? Jan Nagel?
staatssecretaris media en cultuur Jan Slagter.
We have always been at war with Eastasia.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:13:24 #40
408813 crew  trein2000
pi_201553749
twitter

En kijk eens wie het weer niet eens zijn…. Dit maal geef ik D66 gelijk.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201553764
De wanhoop druipt er inmiddels vanaf zeg…
Nieuwe verkiezingen please.
pi_201553781
Ja, doe maar mooi nieuwe verkiezingen. Het is klaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:18:43 #43
408813 crew  trein2000
pi_201553818
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:16 schreef TomWaits het volgende:
Ja, doe maar mooi nieuwe verkiezingen. Het is klaar.
Alleen wie heeft daar belang bij. Voor de VVD is het een risico (lijken redelijk op hun top te zitten, kan alleen maar minder worden). Het cda verkeert in diepe crisis (wat voor de VVD ook weer nadelig is) en D66 staat ook fors lager in de peilingen.

En tegelijkertijd zijn de te verwachten verschuivingen niet dusdanig dat het speelveld fundamenteel zal veranderen. Ik ben er niet zo enthousiast over, vind het een falen van de politiek. Maar zo kan het ook niet door. Er moet wat gebeuren, en als dat via de stembus moet dan zij dat maar zo.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201553825
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 13:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar Haagse Insider zit er dus gewoon naast
Niet dus. Geen meerderheidskabinet en geen minderheidskabinet. Dat wordt een exotische constructie of nogmaals stemmen en dan hopen dat de verhoudingen anders liggen maar dan wordt het eerder lastiger met een nog kleinere CDA.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:19:46 #45
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201553839
Mooie show dit.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:19:55 #46
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201553840
Volgende formatie wordt een stuk makkelijker, 78 zetels voor Lijst Omzicht.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:20:13 #47
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_201553845
Wanneer gaan we de optie van een kolonelsregime onderzoeken?
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_201553846
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen wie heeft daar belang bij. Voor de VVD is het een risico (lijken redelijk op hun top te zitten, kan alleen maar minder worden). Het cda verkeert in diepe crisis (wat voor de VVD ook weer nadelig is) en D66 staat ook fors lager in de peilingen.

En tegelijkertijd zijn de te verwachten verschuivingen niet dusdanig dat het speelveld fundamenteel zal veranderen. Ik ben er niet zo enthousiast over, vind het een falen van de politiek. Maar zo kan het ook niet door. Er moet wat gebeuren, en als dat via de stembus moet dan zij dat maar zo.
D66 en VVD hebben er geen belang bij in elk geval. CDA ook niet. Dat voert de druk op deze partijen wel op zou je zeggen.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:21:00 #49
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201553853
Ik vind eigenlijk dat het langzaam aan tijd wordt voor een staatsgreep.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:08 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201553881
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 15:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dankzij het beleid van de VVD en premier Rutte:

IMF laaiend enthousiast over Nederlandse economie
https://www.rtlnieuws.nl/(...)d-sterk-groei-corona

De mensen van PvdA en GL mogen niet eens de schoenen poetsen van Rutte ....
vergeet niet dat de enorme bezuinigen van VVD/PvdA in Rutte II de financiële ruimte mogelijk heeft gemaakt die er nu was tijdens voor steunpakketten
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201553883
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
D66 en VVD hebben er geen belang bij in elk geval. CDA ook niet. Dat voert de druk op deze partijen wel op zou je zeggen.
Uiteindelijk heeft niemand er echt belang bij. Volgens mij zou dit pas de eerste keer zijn dat nieuwe verkiezingen nodig zijn om een impasse te doorbreken, niet echt een lekkere manier om in de geschiedenisboeken terecht te komen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:51 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201553893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Überhaupt apart om die uit te nodigen.
zijn toch gewoon de partijen die voor de motie van Rutte voor het aanstellen van Remkes gestemd hebben?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201553894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:23 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft niemand er echt belang bij. Volgens mij zou dit pas de eerste keer zijn dat nieuwe verkiezingen nodig zijn om een impasse te doorbreken, niet echt een lekkere manier om in de geschiedenisboeken terecht te komen.
Je komt ook niet uit de impasse. Sterker nog: het versplintert waarschijnlijk alleen maar nog meer.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:23:57 #54
408813 crew  trein2000
pi_201553895
Waarom zijn bijvoorbeeld BBB, Sylvana en PO niet uitgenodigd en Den Haan wel? Als je dan een kabinet van nationale eenheid wil smeden…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201553896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen wie heeft daar belang bij. Voor de VVD is het een risico (lijken redelijk op hun top te zitten, kan alleen maar minder worden). Het cda verkeert in diepe crisis (wat voor de VVD ook weer nadelig is) en D66 staat ook fors lager in de peilingen.
Ik krijg meer en meer de indruk dat Rutte en co de huidige demissionaire status wel prima vinden. Die hoeft niet zo nodig.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:24:43 #56
408813 crew  trein2000
pi_201553906
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]
zijn toch gewoon de partijen die voor de motie van Rutte voor het aanstellen van Remkes gestemd hebben?
Raar en willekeurig criterium wat mij betreft. Waarom kun je alleen een kabinet steunen als je de aanstelling van de informateur hebt gesteund?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201553907
Het wordt onderhand wel een beetje een meelijwekkend gebeuren die formatie.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 17:25:48 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201553923
quote:
13s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:16 schreef TomWaits het volgende:
Ja, doe maar mooi nieuwe verkiezingen. Het is klaar.
zitten we nog ruim een half jaar met dit demissionaire kabinet opgescheept
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 17:26:15 #59
408813 crew  trein2000
pi_201553926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]
zijn toch gewoon de partijen die voor de motie van Rutte voor het aanstellen van Remkes gestemd hebben?
Bovendien:
twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201553931
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien: [ twitter ]
Komen die op een later moment nog op de koffie? Of heeft men meer vertrouwen in De Haan?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 17:26:57 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201553934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Raar en willekeurig criterium wat mij betreft. Waarom kun je alleen een kabinet steunen als je de aanstelling van de informateur hebt gesteund?
geen idee, de inhoud van de motie lijkt me duidelijk en ongewenst om mogelijk op te rekken na overleg met de voorstemmers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201553954
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bovendien: [ twitter ]
Bijzonder cordon sanitaire. Wat heeft de rest misdaan?
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:28:46 #63
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_201553958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:21 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het langzaam aan tijd wordt voor een staatsgreep.
Welja... waarom niet gelijk een burgeroorlog?
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_201553976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:25 schreef rubbereend het volgende:

[..]
zitten we nog ruim een half jaar met dit demissionaire kabinet opgescheept
Kan de Duitsland regering niet even op de winkel passen dat half jaartje? Of de Deense, Oostenrijkse regering.
  dinsdag 28 september 2021 @ 17:32:52 #65
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_201554004
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:28 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Welja... waarom niet gelijk een burgeroorlog?
Jij zegt het.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_201554031
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Kan de Duitsland regering niet even op de winkel passen dat half jaartje? Of de Deense, Oostenrijkse regering.
In Duitsland moeten ze eerst zelf maar eens formeren.

Laat anders Orban Nederland er ff bij doen.
pi_201554038
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 16:59 schreef trein2000 het volgende:
Wanhoopspoging dit.
Eens. Over 9 maanden verkiezingen en dan met dezelfde poppetjes weer navelstaren. w/
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201554237
Morgen is de conclusie waarschijnlijk dat ze in het weekend verder gaan praten. Als Remkes er dan nog niet klaar mee is en de opdracht zonder succes afrond.
pi_201554311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee, met charlatan Den Haan wel?
Ik snap echt niet waarom Den Haan is uitgenodigd. Heb je qua zetels sowieso weinig aan.
pi_201554314
Ga dan maar verkiezingen houden. Als je er niet uit komt voor een gewoon kabinet, kom je er ook niet uit voor de steun van een extraparlementair kabinet. Dat verschil is namelijk helemaal niet zo groot, het beleid moet alsnog uit de steunende politieke partijen komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554352
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik snap echt niet waarom Den Haan is uitgenodigd. Heb je qua zetels sowieso weinig aan.
Je hebt een haan nodig in een kippenhok!
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:01:59 #72
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554358
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:58 schreef Hanca het volgende:
Ga dan maar verkiezingen houden. Als je er niet uit komt voor een gewoon kabinet, kom je er ook niet uit voor de steun van een extraparlementair kabinet. Dat verschil is namelijk helemaal niet zo groot, het beleid moet alsnog uit de steunende politieke partijen komen.
Nou, uitslag volgende verkiezingen; VVD groter, CDA kleiner, D66 iets kleiner en een heleboel klein grut.

Kortom, nauwelijks wezenlijke veranderingen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201554387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, uitslag volgende verkiezingen; VVD groter, CDA kleiner, D66 iets kleiner en een heleboel klein grut.

Kortom, nauwelijks wezenlijke veranderingen.
Zou kunnen, maar is nog niet zeker. Tijdens een verkiezzingsstrijd zijn er vaker grote veranderingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554390
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou, uitslag volgende verkiezingen; VVD groter, CDA kleiner, D66 iets kleiner en een heleboel klein grut.

Kortom, nauwelijks wezenlijke veranderingen.
De kans is inderdaad klein dat het iets veranderd. Maar laten we reëel zijn, die kans begint ondertussen wel groter te lijken dan de kans dat er na verdere gesprekken nog een doorbraak komt.
pi_201554412
Je begint je ook af te vragen wat nu precies die 'doorbraak' is waar Rutte het over had. :')
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:06:28 #76
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zou kunnen, maar is nog niet zeker. Tijdens een verkiezzingsstrijd zijn er vaker grote veranderingen.
De VK had een treffende kop zaterdag "De VVD kiezer heeft het goed en blijft VVD stemmen". Nou, dan ben je toch klaar? Zit totaal geen ideologie of overtuiging achter verder en schandalen interesseert die kiezer niet zolang zij het goed hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201554427
Ik snap ook niet waarom D66 een minderheidskabinet blijft blokkeren. Waar zijn ze bang voor? Dat de VVD en het CDA er rechts beleid doorheen gaan drukken? Als D66 tegen stemt dan is er rechts helemaal geen meerderheid te behalen. Net zoals links weinig kan beginnen zonder steun van VVD/CDA. Ze houden elkaar daarmee toch wel in evenwicht. Waardoor je qua beleid toch wel ergens in het midden uit gaat komen.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:07:13 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554428
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De kans is inderdaad klein dat het iets veranderd. Maar laten we reëel zijn, die kans begint ondertussen wel groter te lijken dan de kans dat er na verdere gesprekken nog een doorbraak komt.
Ja, ik snap het ook wel, ik voorzie alleen dat dit het proces alleen maar verder oprekt zonder dat het veel soelaas gaat bieden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 18:07:52 #79
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201554436
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VK had een treffende kop zaterdag "De VVD kiezer heeft het goed en blijft VVD stemmen". Nou, dan ben je toch klaar? Zit totaal geen ideologie of overtuiging achter verder en schandalen interesseert die kiezer niet zolang zij het goed hebben.
inderdaad en daarmee blijft de VVD minimaal tussen de 30 of 40 zetels halen en niemand komt daarbij in de buurt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201554437
Ik vind dit ook wel bijzonder:

quote:
Ik doe daarom een beroep op u en nodig u uit, om samen met de fractievoorzitters van D66, CDA, PvdA, GroenLinks, ChristenUnie, Volt, SGP en fractie den Haan in gesprek te gaan over de bereidheid, mogelijkheden en vormen van constructieve samenwerking die ertoe zouden kunnen leiden dat op zo kort mogelijke termijn een nieuw kabinet gevormd kan worden door het starten van inhoudelijke coalitieonderhandelingen.
Volgens mij heet dat bij een extraparlementair kabinet toch helemaal geen coalitieonderhandelingen, er is dan toch geen coalitie?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VK had een treffende kop zaterdag "De VVD kiezer heeft het goed en blijft VVD stemmen". Nou, dan ben je toch klaar? Zit totaal geen ideologie of overtuiging achter verder en schandalen interesseert die kiezer niet zolang zij het goed hebben.
Yup, komt er zeker op neer. Veel mensen in Nederland hebben het gewoon net wat te goed, waardoor men maar op de status quo stemt. Alles moet een beetje blijven zoals het is, niet te veel verandering, beetje conservatief. Met andere woorden: de VVD is het nieuwe CDA geworden.
pi_201554474
Als Omtzigt mee wil doen zou ik als ik hem was maar heel hard gaan zoeken naar kandidaten, best kans dat hij die lijst ergens binnen een maand in moet leveren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554479
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VK had een treffende kop zaterdag "De VVD kiezer heeft het goed en blijft VVD stemmen". Nou, dan ben je toch klaar? Zit totaal geen ideologie of overtuiging achter verder en schandalen interesseert die kiezer niet zolang zij het goed hebben.
Die brief die erin geciteerd werd, heeft trouwens ook iets heerlijk onbeschaamds:

twitter
pi_201554492
Voor degenen die nieuwe verkiezingen willen:
twitter


We gaan lekker door met de fragmentatie, voor ieder wat wils _O- _O-
pi_201554494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:06 schreef TomWaits het volgende:
Je begint je ook af te vragen wat nu precies die 'doorbraak' is waar Rutte het over had. :')
Zou het weer Hoekstra zijn die dwarsligt? Rutte leek alsnog aan te sturen op een meerderheidskabinet.
pi_201554497
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VK had een treffende kop zaterdag "De VVD kiezer heeft het goed en blijft VVD stemmen". Nou, dan ben je toch klaar? Zit totaal geen ideologie of overtuiging achter verder en schandalen interesseert die kiezer niet zolang zij het goed hebben.
Zowel de kop van dat artikel (en inhoud overigens ook) als je post zijn echt veel te kortzichtig. VVD’ers neerzetten als mensen die allemaal egoïstische eikels zijn vind ik Volkskrant-onwaardig. De VVD is op dit moment de partij die het breedste publiek bedient, zowel oud als jong, zowel hoog- als laagopgeleid, stad én platteland, hogere én lagere inkomens, man én vrouw. De laatst overgebleven volkspartij.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:13:45 #87
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554499
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Die brief die erin geciteerd werd, heeft trouwens ook iets heerlijk onbeschaamds:

[ twitter ]
Die twitteraar spoort ook niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201554502
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Die brief die erin geciteerd werd, heeft trouwens ook iets heerlijk onbeschaamds:

[ twitter ]
Het bevat wel veel waarheid. Voor het overgrote deel van de mensen is de overheid heel goed geregeld. Ook qua toeslagen, ik heb vorige week het te weinig ontvangen deel van 2020 netjes op mijn bankrekening gehad, zelfs zonder er achteraan te hoeven.

Natuurlijk is het echt een waardeloze mentaliteit als je alleen aan jezelf denkt, maar dat is wat anders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:14:28 #89
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:12 schreef Breekfast het volgende:
Voor degenen die nieuwe verkiezingen willen: [ twitter ]

We gaan lekker door met de fragmentatie, voor ieder wat wils _O- _O-
PvdD 9 zetels. 8)7
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 18:15:12 #90
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201554514
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:11 schreef Hanca het volgende:
Als Omtzigt mee wil doen zou ik als ik hem was maar heel hard gaan zoeken naar kandidaten, best kans dat hij die lijst ergens binnen een maand in moet leveren.
hij is nog niet eens helemaal herstelt, en dan ook nog een partij oprichten en gelukzoekers buiten de deur houden...... vrijwel onmogelijk op zo'n korte termijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_201554518
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
PvdD 9 zetels. 8)7
Echt hé, waar komt dat vandaan? Denk grotendeels jonge vrouwen uit de grote steden.
pi_201554529
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]
hij is nog niet eens helemaal herstelt, en dan ook nog een partij oprichten en gelukzoekers buiten de deur houden...... vrijwel onmogelijk op zo'n korte termijn
Klopt, maar de andere optie is weg en wellicht nooit terug komen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 18:17:01 #93
408813 crew  trein2000
pi_201554534
twitter

Misschien kan er even een motie van afkeuring aangenomen worden? Het CDA nog wat verder in crisis storten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:17:25 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201554540
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:13 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zowel de kop van dat artikel (en inhoud overigens ook) als je post zijn echt veel te kortzichtig. VVD’ers neerzetten als mensen die allemaal egoïstische eikels zijn vind ik Volkskrant-onwaardig. De VVD is op dit moment de partij die het breedste publiek bedient, zowel oud als jong, zowel hoog- als laagopgeleid, stad én platteland, hogere én lagere inkomens, man én vrouw. De laatst overgebleven volkspartij.
Nee, dat was de strekking niet, je trekt dat teveel in het beledigende.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 september 2021 @ 18:18:41 #95
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201554548
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar de andere optie is weg en wellicht nooit terug komen...
als er nu verkiezingen worden aangekondigd zal dat toch pas over een half jaar worden ivm de gemeenteraadsverkiezingen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:18:56 #96
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_201554551
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:01 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je hebt een haan nodig in een kippenhok!
True, maar een goeie haan is niet vet.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_201554560
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:18 schreef rubbereend het volgende:

[..]
als er nu verkiezingen worden aangekondigd zal dat toch pas over een half jaar worden ivm de gemeenteraadsverkiezingen?
Dat hoeft helemaal niet. Tussen de europese verkiezingen en de gemeenteraad in 2014 zat ook maar een maand. Alleen de meerderheid van de kamer hoeft dat maar te willen, meer niet. En ik kan me niet voorstellen dat ze graag extra lang dit demissionaire kabinet laten zitten. Januari is nog best haalbaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554569
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat was de strekking niet, je trekt dat teveel in het beledigende.
Net als veel anderen trouwens, er kwam vandaag nog een brief binnen in de Volkskrant die het allemaal nog wat mooier illustreert (de laatste van Paul J. Caesar): https://www.volkskrant.nl(...)amenleving~b6df5ea9/

Vooral de laatste paar regels zijn wel erg treffend
quote:
Laten we niet de illusie hebben en creëren dat we het iedereen naar de zin kunnen maken. En houd op met het creëren van een soort schaamte voor mensen die over het algemeen via hard werken, sparen en het maken van bepaalde keuzes het wél goed vinden gaan in dit land.
pi_201554586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat was de strekking niet, je trekt dat teveel in het beledigende.
Jij stelt dat VVD’ers het allemaal niet interesseert zolang zij het goed hebben. Hoe bedoel je dat dan precies?
pi_201554600
Ze kunnen nieuwe verkiezingen beter combineren met de gemeenteraadsverkiezingen. Dan is het net iets minder gênant, want mensen moeten dan toch al naar de stembus,
pi_201554613
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:24 schreef Jojoke het volgende:
Ze kunnen nieuwe verkiezingen beter combineren met de gemeenteraadsverkiezingen. Dan is het net iets minder gênant, want mensen moeten dan toch al naar de stembus,
In België is dat verplicht, maar volgens mij hier net weer verboden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554631
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
In België is dat verplicht, maar volgens mij hier net weer verboden.
Of het verboden is weet ik niet, maar volgens mij wordt dat wel onwenselijk geacht omdat de landelijke verkiezingen dan een te grote invloed zouden kunnen hebben op de lokale. Bijv. wanneer een tweestrijd tussen Rutte en Kaag plaats zou vinden, dan kan dat gevolgen hebben voor de lokale politiek waarbij de lokale partijen dan mogelijk het onderspit delven door het grove geschut van de landelijke partijen.
pi_201554647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:27 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Of het verboden is weet ik niet, maar volgens mij wordt dat wel onwenselijk geacht omdat de landelijke verkiezingen dan een te grote invloed zouden kunnen hebben op de lokale. Bijv. wanneer een tweestrijd tussen Rutte en Kaag plaats zou vinden, dan kan dat gevolgen hebben voor de lokale politiek waarbij de lokale partijen dan mogelijk het onderspit delven door het grove geschut van de landelijke partijen.
Wel verboden, volgens de kieswet:

https://www.kiesraad.nl/v(...)-worden-gecombineerd

quote:
Kunnen stemmingen van verkiezingen worden gecombineerd?
Niet in alle gevallen. Het uitgangspunt in de Kieswet is dat reguliere verkiezingsdagen niet op dezelfde dag vallen. Alleen de waterschapsverkiezingen vinden gecombineerd plaats met de provinciale statenverkiezingen. Reguliere verkiezingsdagen voor andere verkiezingen vallen nooit op dezelfde dag.

Wel kan de gemeente bepalen dat tegelijk met een verkiezing op grond van de Kieswet in het stemlokaal nog een andere stemming plaatsvindt, bijvoorbeeld de verkiezing voor een bestuurscommissie of een plaatselijk referendum.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201554663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel verboden, volgens de kieswet:

https://www.kiesraad.nl/v(...)-worden-gecombineerd
[..]

Ah oké, bedankt. Ik kan me wel vinden in zo’n verbod.
pi_201554666
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij stelt dat VVD’ers het allemaal niet interesseert zolang zij het goed hebben. Hoe bedoel je dat dan precies?
Dat is een observatie die gewoon klopt (ook op globalere schaal trouwens, een goede 99% van de Nederlanders is ook niet bijster geïnteresseerd in bijv. de problemathiek in Goma in de DRC), dat je het als een belediging ervaart maakt het niet minder waar.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 18:31:45 #106
408813 crew  trein2000
pi_201554683
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet. Tussen de europese verkiezingen en de gemeenteraad in 2014 zat ook maar een maand. Alleen de meerderheid van de kamer hoeft dat maar te willen, meer niet. En ik kan me niet voorstellen dat ze graag extra lang dit demissionaire kabinet laten zitten. Januari is nog best haalbaar.
Je hebt drie maanden nodig voor het voorbereidingstraject. Half januari eerste mogelijkheid dus.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201554690
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is een observatie die gewoon klopt (ook op globalere schaal trouwens, een goede 99% van de Nederlanders is ook niet bijster geïnteresseerd in bijv. de problemathiek in Goma in de DRC), dat je het als een belediging ervaart maakt het niet minder waar.
Vind je dit nou zelf een goed voorbeeld?
pi_201554701
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je hebt drie maanden nodig voor het voorbereidingstraject. Half januari eerste mogelijkheid dus.
Eerder kan ook niet echt, t/m 9 januari is het kerstvakantie, dan zijn er teveel mensen het land uit.

19 of 26 januari verkiezingen, gok ik nu op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:35:32 #109
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201554732
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerder kan ook niet echt, t/m 9 januari is het kerstvakantie, dan zijn er teveel mensen het land uit.

19 of 26 januari verkiezingen, gok ik nu op.
Veel te koud in de sporthal dan :P
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201554744
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:32 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Vind je dit nou zelf een goed voorbeeld?
Ik probeerde het nog iets te verzachten voor je door aan te geven dat egoïsme mens eigen is en niet exclusief voorbehouden voor één bepaalde groep maar als je het niet wilt hebben vind ik het ook prima: Ja VVD'ers zijn inderdaad egoïsten die puur uit eigenbelang stemmen.
pi_201554813
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik probeerde het nog iets te verzachten voor je door aan te geven dat egoïsme mens eigen is en niet exclusief voorbehouden voor één bepaalde groep maar als je het niet wilt hebben vind ik het ook prima: Ja VVD'ers zijn inderdaad egoïsten die puur uit eigenbelang stemmen.
Hoe verklaar je mijn eerdere post - die ik overigens met bronnen kan onderbouwen - dan? Daar schreef ik: “De VVD is op dit moment de partij die het breedste publiek bedient, zowel oud als jong, zowel hoog- als laagopgeleid, stad én platteland, hogere én lagere inkomens, man én vrouw. De laatst overgebleven volkspartij.”;

Dat is toch vreemd?
pi_201554826
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja VVD'ers zijn inderdaad egoïsten die puur uit eigenbelang stemmen.
Ik ken redelijk wat mensen die VVD stemmen en over het algemeen zijn het gewoon aangename mensen voor hun omgeving met huisje, boompje, beestje die vinden dat werken moet lonen. D66 stemmers daarentegen; schuim der aarde. ;)

Zonder gekheid, zo veralgemeniseren heeft geen enkele zin, dient geen enkel positief doel.
pi_201554841
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hoe verklaar je mijn eerdere post - die overigens met bronnen kan onderbouwen - dan? Daar schreef ik: “De VVD is op dit moment de partij die het breedste publiek bedient, zowel oud als jong, zowel hoog- als laagopgeleid, stad én platteland, hogere én lagere inkomens, man én vrouw. De laatst overgebleven volkspartij.”;

Dat is toch vreemd?
Dat is niet vreemd omdat het brede publiek nog altijd in de groep zit die het goed heeft. De direct getroffenen van de crisis op de woningmarkt zijn nog steeds maar een minderheid van de totale Nederlandse bevolking, net als de getroffenen door de toeslagencrisis of de stikstofcrisis.
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:45:12 #114
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201554864
Nieuwe verkiezingen hebben ook niet veel zin.
Dezelfde partijen gaan weer aan tafel.
En dezelfde partijen worden buiten gesloten.
pi_201554884
https://nos.nl/artikel/23(...)r-achter-de-schermen

quote:
Politiek verslaggever Xander van der Wulp over wat er zich achter de schermen rond de formatie afspeelt:
"Vandaag wordt vooral duidelijk dat nog geen enkele van de betrokken partijen enig idee heeft hoe dit formatieproces gaat eindigen, laat staan dat er enige overeenstemming over een oplossing is. Bij VVD, D66 en CDA is er nog flinke frustratie over hoe de lange bijeenkomst van gisteren is verlopen. De drie partijen delen tegenstrijdige ervaringen.

Zo klagen ze bij het CDA dat het met D66 'elke dag een ander liedje is' en dat Kaag wel zegt dat ze blokkades wil opheffen, maar dat haar eisen onduidelijk zijn. D66'ers richten in gesprekken met journalisten hun pijlen op informateur Remkes, die 'warrig' zou zijn geweest bij het leiden van de gesprekken.

Er werd zelfs gesuggereerd dat er 'al enige drank in de man' zou zijn geweest. Een vergaande spin die de autoriteit van de informateur bedreigt, maar die tegelijkertijd tekenend is voor de onvrede bij de drie partijen over hoe het formatieproces verloopt. Desgevraagd laat een woordvoerder van Remkes weten dat de informateur het maandag beperkt heeft gehouden tot twee borrels, eentje voor en eentje tijdens het diner."
Snap wel dat Remkes aan de drank is gegaan _O-
  dinsdag 28 september 2021 @ 18:47:19 #116
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201554907
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:45 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-achter-de-schermen
[..]
Snap wel dat Remkes aan de drank is gegaan _O-
Lekker sfeertje daar. -O-
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201554911
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat is niet vreemd omdat het brede publiek nog altijd in de groep zit die het goed heeft. De direct getroffenen van de crisis op de woningmarkt zijn nog steeds maar een minderheid van de totale Nederlandse bevolking, net als de getroffenen door de toeslagencrisis of de stikstofcrisis.
Ik vind je uitspraak dat VVD’ers egoïsten zijn die puur voor hun eigen belang net zo goedkope onzin als dat GL geitenwollensokken-boomknuffelaars zijn, PvdA het hele Midden-Oosten hierheen wil halen, D66 kosmopolitische landverraders, CU vrouwen als broedmachines ziet die achter het aanrecht horen. Het is gewoon totale quatsch.
pi_201554946
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ik ken redelijk wat mensen die VVD stemmen en over het algemeen zijn het gewoon aangename mensen voor hun omgeving met huisje, boompje, beestje die vinden dat werken moet lonen. D66 stemmers daarentegen; schuim der aarde. ;)

Zonder gekheid, zo veralgemeniseren heeft geen enkele zin, dient geen enkel positief doel.
Ow ik ken er ook wel een paar hoor (denk ik althans, geen idee of ze daadwerkelijk VVD stemmen maar ik vermoed van wel). Ik weet ook niet of egoïsme wel echt het meest geschikte woord er voor is maar het punt blijft staan dat mensen, iedereen dus, zich in het algemeen niet zo heel erg druk maken over problemen waar ze niet direct mee te maken hebben. Dat is ook de hele strekking van dat artikel in de Volkskrant, niet dat VVD'ers verschrikkelijke mensen zijn maar dat ze hun stem niet laten bepalen door iets wat geen invloed op hun leven heeft.
pi_201554958
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:45 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-achter-de-schermen
[..]
Snap wel dat Remkes aan de drank is gegaan _O-
Sowieso wel bijzonder dat hij borrels drinkt tijdens een werkoverleg. :')
pi_201554974
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Sowieso wel bijzonder dat hij borrels drinkt tijdens een werkoverleg. :')
Zou jij niet aan de drank gaan als je al 5 uur onafgebroken in een kamer zat met Kaag, Hoekstra en Rutte en zou weten dat het nog uren door kon gaan?
pi_201554977
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
(denk ik althans, geen idee of ze daadwerkelijk VVD stemmen maar ik vermoed van wel).
:') :') Dank je hartelijk voor de schaterlach.
pi_201554981
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:45 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-achter-de-schermen
[..]
Snap wel dat Remkes aan de drank is gegaan _O-
Sjongejongejonge.. wat een spins weer. :')
pi_201555002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:50 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Sowieso wel bijzonder dat hij borrels drinkt tijdens een werkoverleg. :')
Als ik Remkes was dan had ik er vooraf al mee begonnen, en gedurende de ochtend al flink wat door de koffie gedaan. Wat een totale treurnis is deze hele formatie zeg. Een sneue wanvertoning van de politieke kaste.
pi_201555025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:45 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-achter-de-schermen
[..]
Snap wel dat Remkes aan de drank is gegaan _O-
Remkes hier belachelijk maken vind ik wel heel laag, eerlijk gezegd. Alsof Remkes er wat aan kan doen dat 3 heethoofden al 6 maanden ruzie maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:56:41 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201555056
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Jij stelt dat VVD’ers het allemaal niet interesseert zolang zij het goed hebben. Hoe bedoel je dat dan precies?
Ik zeg dat mensen wie het goed gaat en die vinden dat Nederland er goed voorstaat in zijn algemeenheid geen reden zien om daar radikale wijzigingen in aan te brengen. En dat is niet uit ideologie of uit egoisme maar simpelweg omdat ze eigenlijk geen of weinig klachten hebben en dus liever de huidige status quo willen behouden.

Ik zie dat niet als egoisme en ik zie het ook niet als dat men de ideeen van de VVD omarmt en volop in het marktdenken geloven.
Die mensen zien echt ook wel dat er zaken mis gaan maar dat ziet men als incidenten en als zaken die anderen treffen, dat is ook een beeld van de tijd waarin men veel meer dan ooit in eigen bubbels leeft, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201555071
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Remkes hier belachelijk maken vind ik wel heel laag, eerlijk gezegd. Alsof Remkes er wat aan kan doen dat 3 heethoofden al 6 maanden ruzie maken.
Als ik Remkes was dan had ik ze naar een basisschool in de buurt gebracht en met zijn drieën in de zandbak gezet met de opdracht een mooi zandkasteel te maken.
pi_201555074
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:17 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Misschien kan er even een motie van afkeuring aangenomen worden? Het CDA nog wat verder in crisis storten.
Dat is vermoedelijk de volgende die voortijdig weg gaat.
pi_201555100
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
:') :') Dank je hartelijk voor de schaterlach.
Alsof jij geen mensen kent van wie je wel een vrij goede gok kunt doen van wat ze stemmen :').
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 18:59:40 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201555116
Maarreh...als ik zo eens naar die peiling kijk...wat is dan eigenlijk de winst voor wie van de huidige coalitie spelers dan ook, eigenlijk?

De VVD wint maar de partijen die hun voorkeur voor een coalitie hebben verliezen dik, het enige wat deze peiling lijkt te zeggen is dat een coalitie van 5 of 6 gewoon noodzaak gaat zijn als dit bewaarheid wordt en ook grote kans dat het dan coalitie over links wordt die de VVD zo tegenstaat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:01:32 #130
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201555142
Hoe denken jullie over deze stelling:

twitter


Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Order! Ordeeeeeeeeer!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 19:02:14 #131
408813 crew  trein2000
pi_201555160
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Niet meer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201555170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
Maarreh...als ik zo eens naar die peiling kijk...wat is dan eigenlijk de winst voor wie van de huidige coalitie spelers dan ook, eigenlijk?

De VVD wint maar de partijen die hun voorkeur voor een coalitie hebben verliezen dik, het enige wat deze peiling lijkt te zeggen is dat een coalitie van 5 of 6 gewoon noodzaak gaat zijn als dit bewaarheid wordt en ook grote kans dat het dan coalitie over links wordt die de VVD zo tegenstaat.
Vervelende uitkomst kan ook zijn dat kiezers meer gaan uitwijken naar de flanken en dan kun je helemaal gedag zeggen tegen je stabiele coalitie. Meer stemmen op FvD of PVV i.p.v. VVD heeft ook werkelijk niemand iets aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 19:02:46 ]
pi_201555193
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Als bijvoorbeeld Schippers kandidaat-premier wordt in plaats van Rutte, dan heb je kans dat de andere partijen sneller over hun schaduw heen springen. Niemand heeft echt zin om in Rutte IV te stappen. Behalve Wopke misschien.
  Moderator dinsdag 28 september 2021 @ 19:04:08 #134
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201555202
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:02 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Vervelende uitkomst kan ook zijn dat kiezers meer gaan uitwijken naar de flanken en dan kun je helemaal gedag zeggen tegen je stabiele coalitie. Meer stemmen op FvD of PVV i.p.v. VVD heeft ook werkelijk niemand iets aan.
Tenzij je die partijen dwingt om te gaan regeren want je weet dat dit binnen 3 maanden klapt en dat je dan weer naar de stembus kan ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201555208
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Deze Haagse Insider is nogal anti-Rutte. Maar goed, een vertrek van Rutte zou een oplossing kunnen zijn. Maar met Jetten ipv Kaag waren de onderhandelende partijen er waarschijnlijk ook al wel uit. De Jonge ipv Hoekstra had denk ik ook een groot verschil gemaakt. Dus imo is Rutte een van de schuldigen en zeker niet dé schuldige.
pi_201555238
Dat gespin over de borreltjes van Remkes vind ik overigens beneden alle peil.
  dinsdag 28 september 2021 @ 19:09:43 #137
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201555277
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:57 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat is vermoedelijk de volgende die voortijdig weg gaat.
Gelukkig hebben we Stef Blok nog
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201555281
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Ik denk dat Kaag ook wel steeds meer een goede samenwerking in de weg staat. En dat zeg ik als D66 stemmer.

Ik heb ook wel het idee dat het begrotingsakkoord tijdens de APB veel baat heeft gehad bij het tijdelijke fractievoorzitterschap van Jetten. Daar is veel fijner mee samen te werken is mijn indruk.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 19:15:26 #139
408813 crew  trein2000
pi_201555351
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:06 schreef Raw85 het volgende:
Dat gespin over de borreltjes van Remkes vind ik overigens beneden alle peil.
Ik ook.
Maar ook tekenend voor de sfeer en de onderlinge verhoudingen die blijkbaar echt tot het nulpunt gedaald zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201555367
Ik denk dat het vertrek van alle betrokken poppetjes de sleutel is tot de oplossing. In elk geval Rutte en Kaag.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201555400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 18:47 schreef JohnBercow het volgende:

[..]
Lekker sfeertje daar. -O-
Ik denk weleens dat als je de nummers 3 van de 6 partijen laat onderhandelen dat ze er redelijk snel uitkomen.
pi_201555449
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Vast gedeeltelijk, maar dan zouden andere nummers 1 ook moeten wieberen.
pi_201555803
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Nee, CDA wilde ook sowieso geen GL en PvdA samen...

Vind nog altijd dat de coalitie gevormd moet zijn n.a.v. de verkiezingsuitslag.... met een 6 partijen coalitie is dat wel ver te zoeken... Volgens mij slaan ze elkaar binnen de kortste keren de tent uit met al hun meningen...
Hebben we alsnog verkiezingen... Dan nu maar! :Y
pi_201555935
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ook.
Maar ook tekenend voor de sfeer en de onderlinge verhoudingen die blijkbaar echt tot het nulpunt gedaald zijn.
Lijkt vooralsnog vooral op een van zich afslaand D66
pi_201555964
Weisglas is er ook mee klaar :D

twitter
pi_201555975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:01 schreef JohnBercow het volgende:
Hoe denken jullie over deze stelling:

[ twitter ]

Is het vertrek van Rutte echt de sleutel tot een oplossing?
Nee, dat is te laat. Het met welke partijen is nu een groter probleem dan wie er premier wordt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201555984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Vast gedeeltelijk, maar dan zouden andere nummers 1 ook moeten wieberen.
Dan nog zou het een groter offer zijn voor de VVD dan voor de rest. Niet eens zo zeer vanwege de premiersbonus maar puur omdat er met hem eindelijk eens een partijleider binnen die partij is gekomen die intern de rust kan bewaren, die gaan geen stappen zetten die die positie van Rutte kan ondermijnen.
pi_201556157
Ik begin D66 ook echt wel heel erg zat te worden in deze formatie. Ik zou haast zeggen: wissel ze in voor SP en ga voor VVD, CDA, PvdA, GL, SP, CU. Zo'n kinderachtige actie om Remkes te gaan besmeuren. Zelfs al zou er iets van waarheid in zitten, dan nog zeg je het gewoon niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201556196
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:17 schreef JohnDDD het volgende:
Ik denk dat het vertrek van alle betrokken poppetjes de sleutel is tot de oplossing. In elk geval Rutte en Kaag.
Je vergeet Hoekstra
pi_201556259
Tja, VVD en D66 gaan hun gouden kip echt niet slachten. Zo lang Rutte en Kaag meer stemmen trekken dan hun opvolger zou doen, gaan die gewoon niet weg.

Hoekstra zijn carriere hangt denk ik wel aan een zijden draad, je kunt toch niet onder de 10 zetels scoren bij het CDA en blijven zitten. Sterker: als ik het CDA was zou ik hard denken om met een ander de verkiezingen in te gaan. Een fris gezicht als Kuik oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 28 september 2021 @ 20:12:14 #151
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201556328
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:52 schreef Tjoent het volgende:
Weisglas is er ook mee klaar :D

[ twitter ]
Nieuw leiderschap noemt D66 dat
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201556495
Bij kinderen in de zandbak is er altijd een etterbak die de hele tijd vervelend doet en daar punten bij scoort bij z'n leeftijdsgenootjes. Op net een verkeerd moment probeert een ander kind dan ook iets vervelends, maar die doet dat dan zo onhandig, of gaat net even te ver, zodat diegene precies straf krijgt en uitgelachen wordt.

Dat idee heb ik ook bij dit gespin van D66. De VVD heeft al jaren geweldige spindoctors, die het spelletje precies goed spelen. D66 probeert nu iets, maar zo onhandig dat het als een boemerang terug komt.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:22:55 #153
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_201556523
Het was niet zo bedoeld

twitter


:') Wat een treurnis dit
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_201556601
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:52 schreef Tjoent het volgende:
Weisglas is er ook mee klaar :D

[ twitter ]
Het is ook gewoon een sneue aanval zowel op Remkes als de volksvertegenwoordiging in de Tweede Kamer die hem deze opdracht gegeven heeft. Dit soort streken...
pi_201556614
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:22 schreef JohnBercow het volgende:
Het was niet zo bedoeld

[ twitter ]

:') Wat een treurnis dit
Haha wat een ongelooflijk slappe hap.
pi_201556704
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:22 schreef JohnBercow het volgende:
Het was niet zo bedoeld

[ twitter ]

:') Wat een treurnis dit
Nee, ik zeg ook weleens dat iemand gezopen heeft, maar dat bedoel ik dan niet zo achteraf.. :|W

Dit is wel een blunder van jewelste zeg. Zoiets kun je toch werkelijk niet maken als persvoorlichter. Maar ik vraag me in hemelsnaam af wie hem met deze boodschap op pad heeft gestuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 20:33:40 ]
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:38:09 #157
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_201556792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:08 schreef Hanca het volgende:
Tja, VVD en D66 gaan hun gouden kip echt niet slachten. Zo lang Rutte en Kaag meer stemmen trekken dan hun opvolger zou doen, gaan die gewoon niet weg.

Hoekstra zijn carriere hangt denk ik wel aan een zijden draad, je kunt toch niet onder de 10 zetels scoren bij het CDA en blijven zitten. Sterker: als ik het CDA was zou ik hard denken om met een ander de verkiezingen in te gaan. Een fris gezicht als Kuik oid.
Het CDA zal wel balen dat ze Omtzigt kwijt zijn, hij leek me de enige die die partij nog uit het slop zou kunnen trekken.
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_201556844
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:38 schreef SgtPorkbeans het volgende:

[..]
Het CDA zal wel balen dat ze Omtzigt kwijt zijn, hij leek me de enige die die partij nog uit het slop zou kunnen trekken.
Omtzigt is geen teamplayer, die had de partij juist ook om zeep geholpen. Ze moeten balen dat Omtzigt en anderen De Jonge een mes in de rug heeft gestoken. Dat was iemand voor de sociale kant die CDA op wil.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201556873
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:40 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt is geen teamplayer, die had de partij juist ook om zeep geholpen. Ze moeten balen dat Omtzigt en anderen De Jonge een mes in de rug heeft gestoken. Dat was iemand voor de sociale kant die CDA op wil.
Kwam het uiteindelijke mes in de rug mede door Omtzigt? Die indruk kreeg ik niet.
pi_201556881
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:33 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Nee, ik zeg ook weleens dat iemand gezopen heeft, maar dat bedoel ik dan niet zo achteraf.. :|W

Dit is wel een blunder van jewelste zeg. Zoiets kun je toch werkelijk niet maken als persvoorlichter. Maar ik vraag me in hemelsnaam af wie hem met deze boodschap op pad heeft gestuurd.
Waar ik zei dat CDA Hoekstra moet dumpen, kan D66 beter het hele team rond Kaag vervangen. Nieuwe spindokters, nieuwe persvoorlichters, het hele team moet op de schop. Dit is tot nu toe sinds de verkiezingen een enorme aaneenschakeling aan blunders.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:43:20 #161
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201556887
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 19:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als bijvoorbeeld Schippers kandidaat-premier wordt in plaats van Rutte, dan heb je kans dat de andere partijen sneller over hun schaduw heen springen. Niemand heeft echt zin om in Rutte IV te stappen. Behalve Wopke misschien.
Misschien? Die schuift er meteen tot zijn oksel in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201556900
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:42 schreef papert het volgende:

[..]
Kwam het uiteindelijke mes in de rug mede door Omtzigt? Die indruk kreeg ik niet.
Hij bleef de uitslag van de interne verkiezingen maar in twijfel trekken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201556942
D66 is over het algemeen m’n op één na favoriete partij maar wat valt dit me ontzettend van ze tegen zeg. Bah.
pi_201556960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:42 schreef papert het volgende:

[..]
Kwam het uiteindelijke mes in de rug mede door Omtzigt? Die indruk kreeg ik niet.
Nope. Maar Omtzigt begint een luis in de pels te worden van de macht die de vinger steeds op de zwerende plek legt en dus zal hij bakken met stront over zich heen krijgen. Men wil namelijk geen kritische volksvertegenwoordigers.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:46:36 #165
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201556962
Laat VVD en CDA het gewoon eens over rechts proberen. Niemand van de progressieven wil met 50 conservatieve zetels regeren, dus natuurlijk schiet het niet op als je dan toch een zo krap mogelijke meerderheid over die vleugel probeert te versieren.
pi_201556975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar ik zei dat CDA Hoekstra moet dumpen, kan D66 beter het hele team rond Kaag vervangen. Nieuwe spindokters, nieuwe persvoorlichters, het hele team moet op de schop. Dit is tot nu toe sinds de verkiezingen een enorme aaneenschakeling aan blunders.
Enorme blunders - behalve de bovenstaande - heb ik niet zo gezien. Wel een aaneenschakeling aan bijzonder gedrag en uitspraken van Kaag (o.a. die HJ Schoo-lezing), waarbij ik me meermaals afvroeg wat ze nu eigenlijk wilde. Desondanks vond ik de voorstellen tot een brede coalitie (van VVD-D66-CDA-GL-PvdA) wel een prima idee verder.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 20:48:09 ]
pi_201556976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij bleef de uitslag van de interne verkiezingen maar in twijfel trekken.
Ja, dat klopt. Maar dat vond ik niet zo raar. Er waren ook hele gekke dingen gebeurt. Vond dat alleen meer een aanval op het partijbestuur, dan op de Jonge.

Verder wel eens dat Omtzigt geen teamplayer is hoor. Zijn campange was ook alleen op zijn eigen ideeën gebaseerd.
pi_201556986
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:46 schreef VoMy het volgende:
Laat VVD en CDA het gewoon eens over rechts proberen. Niemand van de progressieven wil met 50 conservatieve zetels regeren, dus natuurlijk schiet het niet op als je dan toch een zo krap mogelijke meerderheid over die vleugel probeert te versieren.
Dat is net zo flauw als zeggen dat D66 het maar zonder de VVD (en CDA) moet doen.
pi_201557004
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:47 schreef papert het volgende:

[..]
Ja, dat klopt. Maar dat vond ik niet zo raar. Er waren ook hele gekke dingen gebeurt. Vond dat alleen meer een aanval op het partijbestuur, dan op de Jonge.

Verder wel eens dat Omtzigt geen teamplayer is hoor. Zijn campange was ook alleen op zijn eigen ideeën gebaseerd.
Als Omtzigt vol achter De Jonge was gaan staan, was hij nu nog partijleider.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201557019
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als Omtzigt vol achter De Jonge was gaan staan, was hij nu nog partijleider.
Dat weten we niet.
Ik vermoed van niet eigenlijk.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:51:07 #171
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201557025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:42 schreef papert het volgende:

[..]
Kwam het uiteindelijke mes in de rug mede door Omtzigt? Die indruk kreeg ik niet.
De man die zich als een Trump nooit bij zijn verkiezingsnederlaag heeft kunnen neerleggen. Verder heeft ie zich vooral laten gebruiken als onderdeel van triumviraat Omtzigt+Keijzer+Hoekstra, die, zoals dat gaat in triumviraten, uiteen viel met uiteindelijk een Caesar die de macht greep.
  dinsdag 28 september 2021 @ 20:52:55 #172
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201557052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat is net zo flauw als zeggen dat D66 het maar zonder de VVD (en CDA) moet doen.
Maar er is daadwerkelijk een pad over rechts. Als de VVD+CDA regeren niet aantrekkelijk genoeg maken voor de linkse rest - wat ze nu doen - dan gaat het ook niet lukken over links. Probeer het dan maar over rechts.
pi_201557070
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:47 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Enorme blunders - behalve de bovenstaande - heb ik niet zo gezien. Wel een aaneenschakeling aan bijzonder gedrag en uitspraken van Kaag (o.a. die HJ Schoo-lezing), waarbij ik me meermaals afvroeg wat ze nu eigenlijk wilde. Desondanks vond ik de voorstellen tot een brede coalitie (van VVD-D66-CDA-GL-PvdA) wel een prima idee verder.
De opmerking na de motie van afkeuring, het door de VVD zich er in laten slepen om mee verkenners/informateurs te regelen waardoor ze mee verantwoordelijk werden dat het mis ging, een aanval op de verkeerde partij in het reces, de HJ Schoo lezing en nu dit weer. Ik vind het een lange rij aan blunders, eerlijk gezegd.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201557221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
De opmerking na de motie van afkeuring, het door de VVD zich er in laten slepen om mee verkenners/informateurs te regelen waardoor ze mee verantwoordelijk werden dat het mis ging, een aanval op de verkeerde partij in het reces, de HJ Schoo lezing en nu dit weer. Ik vind het een lange rij aan blunders, eerlijk gezegd.
Ik moet je toegeven dat wat er rond die verkenners afspeelde ik ook werkelijk nog nooit had meegemaakt in de politiek. Ook het feit dat de verkenners naar de Kamer werden gehaald om verantwoording af te leggen, was iets compleet nieuws. Normaal waren die verkenners er puur voor om het 'niemandsland' tussen de verkiezingsavond en de definitieve vaststelling van de verkiezingsuitslag te overbruggen. Je kunt je niet voorstellen dat er in dat stadium dergelijke blunders (door met name Ollongren/Jorritsma) worden gemaakt. Met daar bovenop nog eens Rutte die voor de camera's zegt dat 'niemand hier verantwoording gaat over afleggen'.

Het is gewoon zo onvoorstelbaar hard uit te hand gelopen toen. En Kaag had, achteraf gezien, maar beter de motie van wantrouwen tegen Rutte moeten steunen. Want Omtzigt zag het eigenlijk wel correct: het was geen 'je moet weg' of 'je kan blijven en we vergeven het je', maar iets vaags er tussenin ('je kan blijven, maar je gaat boeten'). Dat laatste bleek uiteindelijk een totaal heilloze weg, want Rutte wilde zich niet in die positie laten wurmen (mijn interpretatie).

Het vervelende is dat Kaag zich gewoon in een enorm lastige positie heeft laten manoeuvreren. Ze dacht dat ze door middel van Ruttes politieke leven te sparen, ze een mooi zicht kreeg op een progressief kabinet. Dat bleek achteraf gezien een enorm staaltje wensdenken. Daar zit volgens mij de echte, fatale politieke inschattingsfout.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 21:02:36 ]
pi_201557280
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:02 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Ik moet je toegeven dat wat er rond die verkenners afspeelde ik ook werkelijk nog nooit had meegemaakt in de politiek. Ook het feit dat de verkenners naar de Kamer werden gehaald om verantwoording af te leggen, was iets compleet nieuws. Normaal waren die verkenners er puur voor om het 'niemandsland' tussen de verkiezingsavond en de definitieve vaststelling van de verkiezingsuitslag te overbruggen. Je kunt je niet voorstellen dat er in dat stadium dergelijke blunders (door met name Ollongren/Jorritsma) worden gemaakt. Met daar bovenop nog eens Rutte die voor de camera's zegt dat 'niemand hier verantwoording gaat over afleggen'.

Het is gewoon zo onvoorstelbaar hard uit te hand gelopen toen. En Kaag had, achteraf gezien, maar beter de motie van wantrouwen tegen Rutte moeten steunen. Want Omtzigt zag het eigenlijk wel correct: het was geen 'je moet weg' of 'je kan blijven en we vergeven het je', maar iets vaags er tussenin ('je kan blijven, maar je gaat boeten'). Dat laatste bleek uiteindelijk een totaal heilloze weg, want Rutte wilde zich niet in die positie laten wurmen (mijn interpretatie).

Het vervelende is dat Kaag zich gewoon in een enorm lastige positie heeft laten manoeuvreren. Ze dacht dat ze door middel van Ruttes politieke leven te sparen, ze een mooi zicht kreeg op een progressief kabinet. Dat bleek achteraf gezien een enorm staaltje wensdenken. Daar zit volgens mij de echte, fatale politieke inschattingsfout.
Mijn theorie is dat ze eigenlijk van plan was om voor de motie van wantrouwen te stemmen, maar dat D66-mastodonten haar hebben omgepraat gedurende die dag. We weten ook niet hoe het had uitgepakt als ze wel voorgestemd had.
pi_201557402
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Mijn theorie is dat ze eigenlijk van plan was om voor de motie van wantrouwen te stemmen, maar dat D66-mastodonten haar hebben omgepraat gedurende die dag. We weten ook niet hoe het had uitgepakt als ze wel voorgestemd had.
Denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat D66 zich dan flexibeler op had gesteld dan nu, dan zouden ze niet zo de drang hebben om een prijs te vragen voor het in leven laten van Rutte.
pi_201557425
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:02 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Ik moet je toegeven dat wat er rond die verkenners afspeelde ik ook werkelijk nog nooit had meegemaakt in de politiek. Ook het feit dat de verkenners naar de Kamer werden gehaald om verantwoording af te leggen, was iets compleet nieuws. Normaal waren die verkenners er puur voor om het 'niemandsland' tussen de verkiezingsavond en de definitieve vaststelling van de verkiezingsuitslag te overbruggen. Je kunt je niet voorstellen dat er in dat stadium dergelijke blunders (door met name Ollongren/Jorritsma) worden gemaakt. Met daar bovenop nog eens Rutte die voor de camera's zegt dat 'niemand hier verantwoording gaat over afleggen'.

Het is gewoon zo onvoorstelbaar hard uit te hand gelopen toen. En Kaag had, achteraf gezien, maar beter de motie van wantrouwen tegen Rutte moeten steunen. Want Omtzigt zag het eigenlijk wel correct: het was geen 'je moet weg' of 'je kan blijven en we vergeven het je', maar iets vaags er tussenin ('je kan blijven, maar je gaat boeten'). Dat laatste bleek uiteindelijk een totaal heilloze weg, want Rutte wilde zich niet in die positie laten wurmen (mijn interpretatie).

Het vervelende is dat Kaag zich gewoon in een enorm lastige positie heeft laten manoeuvreren. Ze dacht dat ze door middel van Ruttes politieke leven te sparen, ze een mooi zicht kreeg op een progressief kabinet. Dat bleek achteraf gezien een enorm staaltje wensdenken. Daar zit volgens mij de echte, fatale politieke inschattingsfout.
Maar ook na Ollongren kwam ook nog Koolmees. En later nog het samen schrijven van een proeve van bouwstenen van een regeerakkoord. Zo maakte VVD D66 volledig medeverantwoordelijk voor de formatie. Slim van VVD, niet verstandig van D66.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201557437
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Mijn theorie is dat ze eigenlijk van plan was om voor de motie van wantrouwen te stemmen, maar dat D66-mastodonten haar hebben omgepraat gedurende die dag. We weten ook niet hoe het had uitgepakt als ze wel voorgestemd had.
Het is inderdaad voer voor historici over zoveel jaar wat er precies plaatsvond in de aanloop van dat 1 april-debat en de besluitvorming in het holst van de nacht. Mijn voorspelling is ook dat daar nog wat lijken uit de kast gaan vallen. Met name de vooraf afgesproken lijn van Jorritsma/Ollongren/Rutte - stuk voor stuk lijdend een acute vorm van amnesie - was echt een hallucinerend schouwspel om naar te kijken. Ik ben vooral benieuwd hoe Ollongren er later op terugkijkt, zodra ze los is van de Nederlandse politiek.
pi_201557488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar ook na Ollongren kwam ook nog Koolmees. En later nog het samen schrijven van een proeve van bouwstenen van een regeerakkoord. Zo maakte VVD D66 volledig medeverantwoordelijk voor de formatie. Slim van VVD, niet verstandig van D66.
Nou ja, dat was ook meer het gevolg van een beschadigde Rutte na dat 1 april debat. Daar zei Kaag bijv dat het wat haar betreft niet meer vanzelfsprekend Rutte was die de leiding zou moeten nemen in de formatie. Om die reden besloot de VVD om samen met D66 op te trekken en bijv op Kaags verzoek (twee) vrouwelijke verkenners aan te stellen. Dat is niet per se een meesterzet van de VVD geweest maar meer een moetje.
pi_201557510
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar ook na Ollongren kwam ook nog Koolmees. En later nog het samen schrijven van een proeve van bouwstenen van een regeerakkoord. Zo maakte VVD D66 volledig medeverantwoordelijk voor de formatie. Slim van VVD, niet verstandig van D66.
Achteraf vond ik dat ook vrij naïef. Je weet eigenlijk vooraf al dat zo'n proeve van een regeerakkoord door de VVD vooral gebruikt zal worden om tijd te kopen, om men langzaam maar zeker het 1 april-debat te laten vergeten. Blunder niet per se, maar een inschattingsfout was het zeker, dat ben ik met je eens.
pi_201557517
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:12 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Het is inderdaad voer voor historici over zoveel jaar wat er precies plaatsvond in de aanloop van dat 1 april-debat en de besluitvorming in het holst van de nacht. Mijn voorspelling is ook dat daar nog wat lijken uit de kast gaan vallen. Met name de vooraf afgesproken lijn van Jorritsma/Ollongren/Rutte - stuk voor stuk lijdend een acute vorm van amnesie - was echt een hallucinerend schouwspel om naar te kijken. Ik ben vooral benieuwd hoe Ollongren er later op terugkijkt, zodra ze los is van de Nederlandse politiek.
Eigenlijk verwacht ik dat Kaag na het verlaten van de politiek de pers verder negeert, net als Balkenende. Niet iemand die fan is van de aandacht en het gedoe in de pers, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:17:15 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201557524
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:16 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Achteraf vond ik dat ook vrij naïef. Je weet eigenlijk vooraf al dat zo'n proeve van een regeerakkoord door de VVD vooral gebruikt zal worden om tijd te kopen, om men langzaam maar zeker het 1 april-debat te laten vergeten. Blunder niet per se, maar een inschattingsfout was het zeker, dat ben ik met je eens.
En zo stapelen de 'inschattingsfouten' van nieuwe bestuurder Kaag toch lekker op.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201557546
quote:
16s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:14 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou ja, dat was ook meer het gevolg van een beschadigde Rutte na dat 1 april debat. Daar zei Kaag bijv dat het wat haar betreft niet meer vanzelfsprekend Rutte was die de leiding zou moeten nemen in de formatie. Om die reden besloot de VVD om samen met D66 op te trekken en bijv op Kaags verzoek (twee) vrouwelijke verkenners aan te stellen. Dat is niet per se een meesterzet van de VVD geweest maar meer een moetje.
Klopt, Rutte kon niet vrolijk gaan formeren nadat de hele Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen hem had gesteund. Dus eerst nam Kaag het voortouw om de formatie weer op gang te brengen. Later deden ze het samen en uiteindelijk zei D66 "zoek het nu maar uit".
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:20:01 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201557575
Maar straks krijgen we dus nieuwe verkiezingen, halen de non-constructieve populisten aan beiden van het spectrum een zeteltje of zestig en dan is er al helemaal geen kabinet meer te vormen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201557594
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En zo stapelen de 'inschattingsfouten' van nieuwe bestuurder Kaag toch lekker op.
Ja, klopt zeker. Vandaar dat ik ook sprak van 'bijzonder gedrag en uitspraken', maar de kwalificatie 'blunders' gaat me weer wat te ver. Maar dat er een reeks fouten zijn gemaakt aan D66-zijde, lijkt me inmiddels wel duidelijk.

Overigens heeft het me ook aan het twijfelen gebracht of ik er nogmaals op ga stemmen als D66-lid, indien er volgende verkiezingen plaatsvinden. Het is nog steeds mijn partij, partijcultuur en ken ik een boel lokale lui (ook als vriend), dat zal niet zo snel veranderen, maar landelijk gezien vind ik het nu maar de prutsende kant op gaan. Dan maar een keer wat anders.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2021 21:21:49 ]
pi_201557610
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:20 schreef Janneke141 het volgende:
Maar straks krijgen we dus nieuwe verkiezingen, halen de non-constructieve populisten aan beiden van het spectrum een zeteltje of zestig en dan is er al helemaal geen kabinet meer te vormen.
Daar zitten we nu toch al aan ruim aan? Volgens mij zweeft het niet constructieve deel van de Kamer nu al ergens rond de vijftig zetels.
pi_201557650
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Klopt, Rutte kon niet vrolijk gaan formeren nadat de hele Tweede Kamer een motie van afkeuring tegen hem had gesteund. Dus eerst nam Kaag het voortouw om de formatie weer op gang te brengen. Later deden ze het samen en uiteindelijk zei D66 "zoek het nu maar uit".
Kaag had dat voortouw niet moeten nemen, maar tegen VVD moeten zeggen: los het maar op. Waren ze wellicht ook met Hamer gekomen, maar was het toch anders.

De mensen die Kaag voor zulke dingen moeten beschermen zijn echt niet goed. En dat is vreemd, want Pechtold was in een heleboel dingen beroerd, maar zeker niet in het politieke spel. Heeft Kaag misschien alle ervaring uit de partij geschopt en vervangen door haar eigen poppetjes?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:24:58 #188
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201557664
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Daar zitten we nu toch al aan ruim aan? Volgens mij zweeft het niet constructieve deel van de Kamer nu al ergens rond de vijftig zetels.
Het hangt een beetje van je definitie af, maar als ik PVV, alle Baudetisten, de SP en de BBB optel dan kom ik tot 38 en dat worden er denk ik wel meer als deze circusvoorstelling niet tot een nieuw kabinet gaat leiden, want het doet het vertrouwen in 'de oude politiek' allemaal geen goed.

In totaal zijn het er misschien wel iets meer, want partijen als SGP en PvdD zijn op zich wel constructief, maar willen niet in een kabinet denk ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201557777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het hangt een beetje van je definitie af, maar als ik PVV, alle Baudetisten, de SP en de BBB optel dan kom ik tot 38 en dat worden er denk ik wel meer als deze circusvoorstelling niet tot een nieuw kabinet gaat leiden, want het doet het vertrouwen in 'de oude politiek' allemaal geen goed.

In totaal zijn het er misschien wel iets meer, want partijen als SGP en PvdD zijn op zich wel constructief, maar willen niet in een kabinet denk ik.
Ik zou er zelf nog BIJ1, Denk en toch de PvdD bij doen. Maar goed, ook 38 is eigenlijk al veel te veel. Dat veroordeelt je al tot dit soort, onnatuurlijke, kabinetten.
  dinsdag 28 september 2021 @ 21:33:15 #190
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201557814
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:31 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik zou er zelf nog BIJ1, Denk en toch de PvdD bij doen. Maar goed, ook 38 is eigenlijk al veel te veel. Dat veroordeelt je al tot dit soort, onnatuurlijke, kabinetten.
Mee eens. En dát er zo veel kiezers naar de flanken zijn overgelopen mogen de klassieke politieke partijen ook wel voor een deel zichzelf verwijten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201557979
Kaag moet weg, dit is niet meer houdbaar.
pi_201558020
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:02 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Ik moet je toegeven dat wat er rond die verkenners afspeelde ik ook werkelijk nog nooit had meegemaakt in de politiek. Ook het feit dat de verkenners naar de Kamer werden gehaald om verantwoording af te leggen, was iets compleet nieuws. Normaal waren die verkenners er puur voor om het 'niemandsland' tussen de verkiezingsavond en de definitieve vaststelling van de verkiezingsuitslag te overbruggen. Je kunt je niet voorstellen dat er in dat stadium dergelijke blunders (door met name Ollongren/Jorritsma) worden gemaakt. Met daar bovenop nog eens Rutte die voor de camera's zegt dat 'niemand hier verantwoording gaat over afleggen'.

Het is gewoon zo onvoorstelbaar hard uit te hand gelopen toen. En Kaag had, achteraf gezien, maar beter de motie van wantrouwen tegen Rutte moeten steunen. Want Omtzigt zag het eigenlijk wel correct: het was geen 'je moet weg' of 'je kan blijven en we vergeven het je', maar iets vaags er tussenin ('je kan blijven, maar je gaat boeten'). Dat laatste bleek uiteindelijk een totaal heilloze weg, want Rutte wilde zich niet in die positie laten wurmen (mijn interpretatie).

Het vervelende is dat Kaag zich gewoon in een enorm lastige positie heeft laten manoeuvreren. Ze dacht dat ze door middel van Ruttes politieke leven te sparen, ze een mooi zicht kreeg op een progressief kabinet. Dat bleek achteraf gezien een enorm staaltje wensdenken. Daar zit volgens mij de echte, fatale politieke inschattingsfout.
Als de motie van wantrouwen was aangenomen dan zou het nog de vraag zijn geweest of Rutte ook als partijleider/fractievoorzitter van de VVD was opgestapt. Hem kennende was hij gewoon blijven zitten.
pi_201558026
twitter


Ondertussen is Mariette Hamer ook de wanhoop nabij als oud-informateur. :')
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 21:48:28 #194
408813 crew  trein2000
pi_201558051
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:46 schreef TomWaits het volgende:
[ twitter ]

Ondertussen is Mariette Hamer ook de wanhoop nabij als oud-informateur. :')
Helpt niet hè dit soort uitspraken. Waarom zit ze daar überhaupt. Houd gewoon je kop man.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201558093
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Helpt niet hè dit soort uitspraken. Waarom zit ze daar überhaupt. Houd gewoon je kop man.
Dubbele pet ook nog eens als SER-voorzitter
pi_201558155
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 17:20 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Wanneer gaan we de optie van een kolonelsregime onderzoeken?
Ik voel wel wat voor een Paapse theocratie o.l.v. Lucille Werner. :9
Incelfrikandel
pi_201558190
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Mee eens. En dát er zo veel kiezers naar de flanken zijn overgelopen mogen de klassieke politieke partijen ook wel voor een deel zichzelf verwijten.
En vooral ook dat ze het maar niet om weten te draaien. Elk land krijgt vroeg of laat wel eens te maken met populisten maar daar weten ze het uiteindelijk wel een keer op te lossen. Het mooiste voorbeeld daarvan is Griekenland, daar heeft Nea Dimikratia uiteindelijk een meerderheid weten te behalen in een parlement dat voor de verkiezingen in 2019 voor bijna tweederde uit linkspopulisten, communisten en neonazi's bestond. Maar Nederland lijkt er tot nu toe wel redelijk uniek in te zijn dat het al een jaar of 20 alleen maar druppelsgewijs erger wordt.
pi_201558272
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En vooral ook dat ze het maar niet om weten te draaien. Elk land krijgt vroeg of laat wel eens te maken met populisten maar daar weten ze het uiteindelijk wel een keer op te lossen. Het mooiste voorbeeld daarvan is Griekenland, daar heeft Nea Dimikratia uiteindelijk een meerderheid weten te behalen in een parlement dat voor de verkiezingen in 2019 voor bijna tweederde uit linkspopulisten, communisten en neonazi's bestond. Maar Nederland lijkt er tot nu toe wel redelijk uniek in te zijn dat het al een jaar of 20 alleen maar druppelsgewijs erger wordt.
Dat valt mee. De rechtse populisten zaten rond LPF en Verdonk al op een potentie van 30 zetels, daar is eigenlijk niks bij gekomen. Laatste peiling 28 (ik wil BBB toch nog niet in die hoek scharen). 28 is maar 2 meer dan LPF ooit haalde en 4 meer dan Wilders in 2010.

En links is er eigenlijk alleen SP, als je die al zo kunt noemen. In diverse niet landelijke coalities werken die eigenlijk prima mee. Dit jaar leken ze ook echt klaar voor die stap naar landelijk meeregeren. PvdD is misschien niet echt een kandidaat regeringspartij, maar toch ook niet populistisch. Misschien Bij1 nog, maar die ene zetel doet er weinig toe.

Ik denk dat bijvoorbeeld Vlaanderen een veel groter probleem heeft, wat dat betreft.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201558351
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt mee. De rechtse populisten zaten rond LPF en Verdonk al op een potentie van 30 zetels, daar is eigenlijk niks bij gekomen. Laatste peiling 28 (ik wil BBB toch nog niet in die hoek scharen). 28 is maar 2 meer dan LPF ooit haalde en 4 meer dan Wilders in 2010.

En links is er eigenlijk alleen SP, als je die al zo kunt noemen. In diverse niet landelijke coalities werken die eigenlijk prima mee. Dit jaar leken ze ook echt klaar voor die stap naar landelijk meeregeren. PvdD is misschien niet echt een kandidaat regeringspartij, maar toch ook niet populistisch. Misschien Bij1 nog, maar die ene zetel doet er weinig toe.

Ik denk dat bijvoorbeeld Vlaanderen een veel groter probleem heeft, wat dat betreft.
Ik tel zo'n 46 populistische zetels afgelopen verkiezingen en dat is exclusief nieuwe risicovolle partijen als JA21 en Volt. In 2002 waren dat er 37, maar misschien moet ik daar GL nog bij tellen.
Incelfrikandel
pi_201558445
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik tel zo'n 46 populistische zetels afgelopen verkiezingen en dat is exclusief nieuwe risicovolle partijen als JA21 en Volt. In 2002 waren dat er 37, maar misschien moet ik daar GL nog bij tellen.
Dat hangt van je definitie af. Qua onregeerbaar wil ik bij de laatste peiling naast de 28 ver-rechtse zetels (PVV, FvD, JA21) nog PvdD, Denk, SGP, BBB en Bij1 voegen, dan kom je inderdaad op 46. Veel, maar je houdt gewoon 104 zetels over die wel kunnen regeren. En een deel van die 46 zetels valt nog prima mee te overleggen.

Op zich zou het gewoon moeten kunnen. Het probleem is niet dat de flanken te groot zijn, maar dat de ego's van de partijleiders in het midden te groot zijn. Rutte, Kaag, Hoekstra is gewoon een drama. Had daar Remkes, Jetten, De Jonge gestaan, dan was er helemaal niks aan de hand en sprak niemand over te grote flanken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201558565
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hangt van je definitie af. Qua onregeerbaar wil ik bij de laatste peiling naast de 28 ver-rechtse zetels (PVV, FvD, JA21) nog PvdD, Denk, SGP, BBB en Bij1 voegen, dan kom je inderdaad op 46. Veel, maar je houdt gewoon 104 zetels over die wel kunnen regeren. En een deel van die 46 zetels valt nog prima mee te overleggen.

Op zich zou het gewoon moeten kunnen. Het probleem is niet dat de flanken te groot zijn, maar dat de ego's van de partijleiders in het midden te groot zijn. Rutte, Kaag, Hoekstra is gewoon een drama. Had daar Remkes, Jetten, De Jonge gestaan, dan was er helemaal niks aan de hand en sprak niemand over te grote flanken.
Je kan er inderdaad wel mee regeren, maar hoe gezond is het voor een democratie (zeker eentje die puur representatief is) als je keer op keer dezelfde Große Koalition hebt omdat het nou eenmaal niet anders kan. Op termijn blijft het toch een stuk beter als je kabinetten van verschillende signatuur hebt die elkaar afwisselen en ook daadwerkelijk afgerekend worden op hun daden.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 28 september 2021 @ 22:40:02 #202
408813 crew  trein2000
pi_201558689
twitter

Ondertussen neemt D66 die idiote aantijging jegens Remkes terug. Daarmee dus toegevend Dat ze dat gezegd hebben. Waanzin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201558720
Het aantal niet constructieve zetels is toch gewoon 150? Daarbij hoe kun je over populisten beginnen en niet direct partijen als de VVD meerekenen, stem op ons onze lijsttrekker gaat op de fiets naar zijn werk. Het probleem is dat we met steeds dezelfde partijen niet de oplossingen hebben voor problemen die een veranderende wereld aan ons opdringt.
  dinsdag 28 september 2021 @ 22:46:00 #204
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_201558792
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik voel wel wat voor een Paapse theocratie o.l.v. Lucille Werner. :9
Niet gewoon de Paus aan het roer zetten? Met zo'n Argentijn begint het dan aardig ook een junta te lijken. :~
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_201558891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:40 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ondertussen neemt D66 die idiote aantijging jegens Remkes terug. Daarmee dus toegevend Dat ze dat gezegd hebben. Waanzin.
Wat een domme uitspraak ook.
Beter had je het gegooid op geheugenverlies of een andere notie van de feiten
pi_201559077
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Wat een domme uitspraak ook.
Beter had je het gegooid op geheugenverlies of een andere notie van de feiten
Inderdaad, D66 stapelt de blunders wel snel op zeg. Misschien beter om Jetten weer naar voren te schuiven of gewoon op te gaan in Volt.
  dinsdag 28 september 2021 @ 23:50:04 #207
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201559466
Ontzettend stupide en achterbakse poging tot karaktermoord van D66.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 28 september 2021 @ 23:52:09 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201559473
Die berg komt er
https://twitter.com/diebergkomter

Gewoon alle stront uit Den Haag opstapelen in Flevoland. Ongekend
pi_201559505
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op zich zou het gewoon moeten kunnen. Het probleem is niet dat de flanken te groot zijn, maar dat de ego's van de partijleiders in het midden te groot zijn. Rutte, Kaag, Hoekstra is gewoon een drama. Had daar Remkes, Jetten, De Jonge gestaan, dan was er helemaal niks aan de hand en sprak niemand over te grote flanken.
Bij de APB was al duidelijk merkbaar dat een eventueel volgend kabinet het vooral van de samenwerking tussen de secondanten Jetten en Hermans zal moeten hebben en niet van de chemie tussen Rutte en Kaag. Wat dat betreft zou een verkiezing en het ruimen van wat politieke leiders niet eens kwaad kunnen.

Hoekstra heb je ook echt helemaal niets aan, die heb ik de hele formatie nog op geen inhoudelijk zinnig punt kunnen betrappen. Ja dat 5 partijen te instabiel is terwijl zijn eigen partij aan alle kanten uit elkaar valt, maar dat is vorm en geen inhoud.
pi_201559666
Als ik D66-leider was, dan zou ik morgen lekker trollen en voorstellen om een concept regeerprogramma te schrijven met PvdA, GL en Christenunie. Waarna VVD en CDA vervolgens wel of niet kunnen instemmen of wel of niet aanleiding kunnen zien voor onderhandelingen.
  woensdag 29 september 2021 @ 00:41:32 #211
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201559670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:39 schreef Jojoke het volgende:
Als ik D66-leider was, dan zou ik morgen lekker trollen en voorstellen om een concept regeerprogramma te schrijven met PvdA, GL en Christenunie.
Ik weet niet geheel zeker of Segers aan dit getroll zijn medewerking zou willen verlenen maar ik vermoed van niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201559680
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik weet niet geheel zeker of Segers aan dit getroll zijn medewerking zou willen verlenen maar ik vermoed van niet.
Als dit een laatste poging is vóór nieuwe verkiezingen, dan zal hij medewerking verlenen. Want dat er nieuwe verkiezingen komen, zal nooit aan de Christenunie liggen. Een blok met D66, PvdA en Groenlinks is op veel beleidsvelden niet oninteressant voor Segers. Ze moeten alleen iets bedenken voor de medisch-ethische kwesties, want ook PvdA en Groenlinks zullen dat een puntje vinden.
pi_201559728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 00:46 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Als dit een laatste poging is vóór nieuwe verkiezingen, dan zal hij medewerking verlenen. Want dat er nieuwe verkiezingen komen, zal nooit aan de Christenunie liggen. Een blok met D66, PvdA en Groenlinks is op veel beleidsvelden niet oninteressant voor Segers. Ze moeten alleen iets bedenken voor de medisch-ethische kwesties, want ook PvdA en Groenlinks zullen dat een puntje vinden.
Wat heeft het met die samenstelling voor zin om een concept regeerprogramma te schrijven? Geef dan gewoon alle partijen huiswerk mee om met minimaal één andere partij een concept regeerprogramma te schrijven vervolgens dobbelen om te kijken wat de teams zijn. Een concept regeerprogramma mag ook door meerdere teams worden geschreven. Iedereen die er niet samen uitkomt wordt niet uitgenodigd bij de volgende informateur. Het grootste team dat een concept regeerprogramma weet te schrijven mag een poging tot een echt regeerakkoord proberen te doen.
pi_201559860
Dit wordt vandaag niks. GL en PvdA willen ten koste van alles een meerderheidskabinet om een links regime te vestigen in rechts Nederland.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201560036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 05:23 schreef A_Foggy_Day het volgende:
Dit wordt vandaag niks. GL en PvdA willen ten koste van alles een meerderheidskabinet om een links regime te vestigen in rechts Nederland.
Het is Rutte die een minderheidskabinet niet meer ziet zitten, hoor... GL en PvdA hebben hier niks mee te maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 07:29:33 #216
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201560089
Verkiezingen dan maar?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201560251
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:29 schreef Starhopper het volgende:
Verkiezingen dan maar?
Vandaag nog even afwachten, maar ik denk het wel. Als je het niet eens wordt over een kabinet waar je zelf in mag gaan zitten als Rutte, Kaag en Hoekstra, word je het ook echt niet eens over een kabinet waar je waarschijnlijk buiten moet blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201560322
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:29 schreef Starhopper het volgende:
Verkiezingen dan maar?
Yep. Graag op zo'n kort mogelijke termijn, zonder campagnes. Met enkele verplichte debatten. Allen een verkiezingsprogramma in hetzelfde compacte format in duidelijke woorden en doorberekend. En het laten 'lekken' (is de regering kleigoed in) van hoe het er nou werkelijk aan toe ging tijdens de gesprekken met de informateur.
pi_201560324
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is Rutte die een minderheidskabinet niet meer ziet zitten, hoor... GL en PvdA hebben hier niks mee te maken.
Fout. Het zijn GL en PvdA die het Nederlands belang verkwanselen. Klaver kan binnen 1 week minister van Klimaat zijn maar hij weigert het handje van zijn PvdA-mammie los te laten.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201560358
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:59 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Fout. Het zijn GL en PvdA die het Nederlands belang verkwanselen. Klaver kan binnen 1 week minister van Klimaat zijn maar hij weigert het handje van zijn PvdA-mammie los te laten.
Dat valt nog te bezien. Remkes is slechts informateur. Ze zijn nog niet eens bij een formateur aangekomen. Over de inhoud hebben ze het dus nog niet eens echt gehad.
pi_201560371
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 07:29 schreef Starhopper het volgende:
Verkiezingen dan maar?
Na de gemeenteraadsverkiezingen, dus ergens medio 2022? Wat doen we dan in de tussentijd?

En met dezelfde poppetjes die elkaar uitsluiten?

En met een electorale afkalving van CDA en d66 naar de flanken?

Hoe in godsnaam zijn nieuwe verkiezingen een oplossing?
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 08:09:52 #222
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201560386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Na de gemeenteraadsverkiezingen, dus ergens medio 2022? Wat doen we dan in de tussentijd?

En met dezelfde poppetjes die elkaar uitsluiten?

En met een electorale afkalving van CDA en d66 naar de flanken?

Hoe in godsnaam zijn nieuwe verkiezingen een oplossing?
Waarom niet tijdens de gemeenteraadsverkiezingen? Dan hoef je alleen wat extra stembussen neer te zetten en niet opnieuw een verkiezingscircus op te tuigen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201560409
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom niet tijdens de gemeenteraadsverkiezingen? Dan hoef je alleen wat extra stembussen neer te zetten en niet opnieuw een verkiezingscircus op te tuigen.
Waarom niet in december al. Ze hebben nog een paar maand om het te regelen. Lijkt me geen onmogelijke opgave gezien het draaiboek al klaar ligt en de procedure regelmatig voorkomt.
pi_201560433
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom niet tijdens de gemeenteraadsverkiezingen? Dan hoef je alleen wat extra stembussen neer te zetten en niet opnieuw een verkiezingscircus op te tuigen.
Ik ben geen staatsrechtdeskundige maar deskundigen hebben gezegd dat nieuwe tweede kanerverkiezingen ongeveer 3 maanden na de gemeenteraadsverkiezingen kunnen worden gehouden. Of je moet vandaag besluiten voor nieuwe verkiezingen en deze vlak voor de kerst te laten houden. Dat zou dan nog net kunnen. In januari/februari 2022 schijnt ongrondwettelijk te vroeg zijn vanwege de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 08:22:49 #225
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201560452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:18 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik ben geen staatsrechtdeskundige maar deskundigen hebben gezegd dat nieuwe tweede kanerverkiezingen ongeveer 3 maanden na de gemeenteraadsverkiezingen kunnen worden gehouden. Of je moet vandaag besluiten voor nieuwe verkiezingen en deze vlak voor de kerst te laten houden. Dat zou dan nog net kunnen. In januari/februari 2022 schijnt ongrondwettelijk te vroeg zijn vanwege de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.
Dan maar hopen dat ze zsm nieuwe verkiezingen uitschrijven. Wat is de reden dat het pas 3 maandan na of voor de gemeenteraadsverkiezingen kan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201560460
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan maar hopen dat ze zsm nieuwe verkiezingen uitschrijven. Wat is de reden dat het pas 3 maandan na of voor de gemeenteraadsverkiezingen kan?
Ik gok de logistieke operatie die er achter verkiezingen zit?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201560509
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:23 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik gok de logistieke operatie die er achter verkiezingen zit?
Drie maanden lijkt me ruim maar het heeft te maken met de campagne. Is hier al eerder genoemd. Anders worden (met name de) lokale partijen ondergesneeuwd door de landelijke campagne voor de TK. Valt wel wat voor te zeggen aangezien de landelijke kopstukken het al niet kunnen laten hun gezicht te vertonen bij lokale campagnes.
pi_201560523
nieuwe verkiezingen lijken bijna onvermijdelijk. Ik vind het wel een ongelofelijk zwaktebod dat het formeren niet is gelukt. En de laatste actie vanuit D66 over Remkes laat wederom precies de ware aard zien van deze buhnepartij. Walgelijk.
Alius aliud dicit
pi_201560574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik voel wel wat voor een Paapse theocratie o.l.v. Lucille Werner. :9
Dat gaat toch een beetje vreemd lopen ben ik bang.
pi_201560617
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 september 2021 21:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik voel wel wat voor een Paapse theocratie o.l.v. Lucille Werner. :9
Na Paars dan Groooooeeeeeeeeeeeeen I?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 08:48:10 #231
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201560655
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:33 schreef alpeko het volgende:

[..]
Drie maanden lijkt me ruim maar het heeft te maken met de campagne. Is hier al eerder genoemd. Anders worden (met name de) lokale partijen ondergesneeuwd door de landelijke campagne voor de TK. Valt wel wat voor te zeggen aangezien de landelijke kopstukken het al niet kunnen laten hun gezicht te vertonen bij lokale campagnes.
Dat wil dus betekenen dat we in het gunstigste geval nog een jaar met het huidige kabinet zitten :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201560668
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wil dus betekenen dat we in het gunstigste geval nog een jaar met het huidige kabinet zitten :D
Ik heb het idee dat heel veel HUUU NIEUWE VERKIEZINGEN!!!!11 roepers dit aspect nogal vergeten ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201560678
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wil dus betekenen dat we in het gunstigste geval nog een jaar met het huidige kabinet zitten :D
En in het ongunstigste geval gewoon levenslang :D
pi_201560685
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat heel veel HUUU NIEUWE VERKIEZINGEN!!!!11 roepers dit aspect nogal vergeten ja.
En het lost ogenschijnlijk niks op.
En hoe kun je pretenderen aanspraak te maken op het besturen van een land als je met een groepje van 5-10 personen niet eens tot overeenstemming kan komen.
pi_201560701
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat heel veel HUUU NIEUWE VERKIEZINGEN!!!!11 roepers dit aspect nogal vergeten ja.
Het alternatief is deze club tot in het einde der tijden door laten (in)formeren. Beter nu de keuze tot nieuwe verkiezingen maken, want het komt er toch wel van.
pi_201560721
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het alternatief is deze club tot in het einde der tijden door laten (in)formeren. Beter nu de keuze tot nieuwe verkiezingen maken, want het komt er toch wel van.
Om dan over pak hem beet 3 maanden + 4 maanden formeren met Kaag, Rutte, Hoekstra weer tot dezelfde conclusie te komen?
pi_201560738
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Om dan over pak hem beet 3 maanden + 4 maanden formeren met Kaag, Rutte, Hoekstra weer tot dezelfde conclusie te komen?
Wat mij betreft worden ze alle drie politiek ongewenst verklaard en van de kieslijst afgevoerd. Hoekstra zal met 8 zetels zeker niet aan tafel zitten.

Maar het is weer tekenend dat in dit land waar alles tot achter de komma geregeld is de politieke kaste ongestoord tot in het oneindige mag aankloten zonder enige consequentie.

Maar zo te horen wil je nog een half jaartje op huidige voet doormodderen inclusief demissionair kabinet om dan een keer de knoop door te hakken? Of pas over een jaar, of anderhalf jaar?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 08:58:34 ]
pi_201560747
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:54 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Om dan over pak hem beet 3 maanden + 4 maanden formeren met Kaag, Rutte, Hoekstra weer tot dezelfde conclusie te komen?
Die kans is aanwezig maar is geen zekerheid natuurlijk. De vraag is of je dan ook met dezelfde poppetjes te maken hebt. Wat ik begrijp schijnt er wel snel een kabinet te vormen te zijn als Rutte zijn positie zou afstaan. En vermoedelijk zou het ook zijn gelukt zonder Kaag en/of Hoekstra.
pi_201560809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:57 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maar zo te horen wil je nog een half jaartje op huidige voet doormodderen inclusief demissionair kabinet om dan een keer de knoop door te hakken? Of pas over een jaar, of anderhalf jaar?
Dat er iets moet veranderen is wel duidelijk, maar de genoemde personen kunnen ook wieberen zonder dat er nieuwe verkiezingen komen.

Daarnaast ben ik van mening dat je het niet aan "de kiezer" kan vragen om opnieuw naar de stembus te gaan. Je zit daar om het land te besturen en als je daar enigszins aanspraak op wilt maken dan ga je je niet als een stel kleuters gedragen en neem je maar eens verantwoordelijkheid.

Laat dan het bestuur van de VVD/D66/CDA dan maar eens nieuwe personen naar die onderhandelingen sturen. Of laat een derde partij maar informatie inwinnen bij de partijen om een concept regeer akkoord te gaan maken.
pi_201560846
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:04 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Daarnaast ben ik van mening dat je het niet aan "de kiezer" kan vragen om opnieuw naar de stembus te gaan.
Inmiddels wil de meerderheid van het volk opnieuw naar de stembus blijkt uit peilingen. Dus je kan het zeker vragen en mensen zullen er blij om zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 09:07:03 ]
pi_201560970
Wordt een gezellig overleg om 11:30. :')

Man man man...
pi_201561000
Speelt een gebrek aan (formatie)ervaring bij sommige onderhandelaars misschien ook een rol in dit fiasco?
pi_201561022
Echt, wat een klucht. Steek de stekker er maar uit en schrijf nieuwe verkiezingen uit.
pi_201561026
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:07 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Na de gemeenteraadsverkiezingen, dus ergens medio 2022? Wat doen we dan in de tussentijd?

En met dezelfde poppetjes die elkaar uitsluiten?

En met een electorale afkalving van CDA en d66 naar de flanken?

Hoe in godsnaam zijn nieuwe verkiezingen een oplossing?
Ik ben ook bang dat nieuwe verkiezingen alleen maar meer versplintering opleveren.

CDA zal veel verliezen ten gunste van Omtzigt en Caroline, D66 zal wat kwijtraken aan Volt, daar wordt het allemaal niet bestuurbaarder van.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201561037
Ik denk dat er onbewust iets anders speelt: niemand durft de verantwoordelijkheid aan voor de grote besluiten die genomen moeten worden. Dan is uitstellen het veiligst.
pi_201561060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:13 schreef Aurelius het volgende:
Wordt een gezellig overleg om 11:30. :')

Man man man...
Ben zeer benieuwd. Verwacht er helemaal niets van. En de verhouding tussen D66 en Remkes zal inmiddels ook wel volledig verziekt zijn wat het proces geen goed doet.
pi_201561069
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:13 schreef Aurelius het volgende:
Wordt een gezellig overleg om 11:30. :')

Man man man...
Benieuwd hoe laat de drank op tafel komt :P
pi_201561077
Het meest trieste is wel dat ze in meer dan 6 maanden niet eens tot inhoudelijke gesprekken zijn gekomen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201561099
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:18 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Ik ben geen staatsrechtdeskundige maar deskundigen hebben gezegd dat nieuwe tweede kanerverkiezingen ongeveer 3 maanden na de gemeenteraadsverkiezingen kunnen worden gehouden. Of je moet vandaag besluiten voor nieuwe verkiezingen en deze vlak voor de kerst te laten houden. Dat zou dan nog net kunnen. In januari/februari 2022 schijnt ongrondwettelijk te vroeg zijn vanwege de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022.
Dat gaat om een gewone wet, die dus per simpele meerderheid in de Tweede Kamer aan te passen is. Geen grondwet.

In 2014 zat er maar een maand tussen twee verkiezingen (gemeenteraad en europees), toen is de wet ook tijdelijk aangepast. Ik gok dus op de 2e helft van januari.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561130
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef alpeko het volgende:
Benieuwd hoe laat de drank op tafel komt :P
Eerlijk is eerlijk. Als ik met dat zooitje moest vergaderen zou ik me ook indrinken.
pi_201561133
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waarom niet in december al. Ze hebben nog een paar maand om het te regelen. Lijkt me geen onmogelijke opgave gezien het draaiboek al klaar ligt en de procedure regelmatig voorkomt.
Er moet voldoende tijd zijn voor nieuwe partijen om mee te doen, zich in te schrijven, handtekeningen te verzamelen en die handtekeningen te controleren. Als de Kamer de macht had om verkiezingen in zeer korte tijd te organiseren, konden ze zo iemand als Omtzigt zeker buiten spel zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561152
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:58 schreef alpeko het volgende:

[..]
Die kans is aanwezig maar is geen zekerheid natuurlijk. De vraag is of je dan ook met dezelfde poppetjes te maken hebt. Wat ik begrijp schijnt er wel snel een kabinet te vormen te zijn als Rutte zijn positie zou afstaan. En vermoedelijk zou het ook zijn gelukt zonder Kaag en/of Hoekstra.
Dat gaan ze natuurlijk niet doen. Onder Rutte is de VVD stabiel de grootste partij. De VVD heeft ook niet direct een opvolger. Kaag heeft de vorige verkiezingen gewonnen en bij het CDA is er flink betaald om Hoekstra op de plek van lijsttrekker te krijgen.

Als er iets belangrijk is bij deze partijen, dan zijn het nu wel de poppetjes.
pi_201561160
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat wil dus betekenen dat we in het gunstigste geval nog een jaar met het huidige kabinet zitten :D
Uiteindelijk heeft de huidige coalitie wel de verkiezingen in het voorjaar gewonnen :). Men had gewoon wat zetels winst, en hadden met dezelfde coalitie verder kunnen gaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201561175
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef alpeko het volgende:

[..]
Benieuwd hoe laat de drank op tafel komt :P
Zou mooi zijn als Remkes demonstratief een fles jenever op tafel heeft gezet zo rond 11.15u, voordat men binnenkomt. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 09:28:21 ]
pi_201561176
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat heel veel HUUU NIEUWE VERKIEZINGEN!!!!11 roepers dit aspect nogal vergeten ja.
Dit, plus dat eventuele nieuwe verkiezingen niet heel veel verschuivingen zullen gaan veroorzaken. Je blijft met hetzelfde clubje partijen zitten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201561178
Maar ik ben nog wel benieuwd naar vandaag. Remkes heeft het in zijn brief aan de partijen over het zo snel mogelijk starten van coalitieonderhandelingen. Dan heeft hij dus een andere optie dan een extraparlementair kabinet voor ogen, want bij een extraparlementair kabinet heb je geen coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561191
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:28 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als Remkes demonstratief een fles jenever op tafel heeft gezet zo rond 11.15u, voordat men binnenkomt. :')
Hij was bestuurslid van het Jenever genootschap :)...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201561202
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:28 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Dit, plus dat eventuele nieuwe verkiezingen niet heel veel verschuivingen zullen gaan veroorzaken. Je blijft met hetzelfde clubje partijen zitten.
Ligt er ook wel een beetje aan wat Omtzigt gaat doen gok ik, hij komt vandaag met nieuws. Maar dat zal hoogstwaarschijnlijk een eigen partij zijn.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201561209
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:26 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat gaan ze natuurlijk niet doen. Onder Rutte is de VVD stabiel de grootste partij. De VVD heeft ook niet direct een opvolger. Kaag heeft de vorige verkiezingen gewonnen en bij het CDA is er flink betaald om Hoekstra op de plek van lijsttrekker te krijgen.

Als er iets belangrijk is bij deze partijen, dan zijn het nu wel de poppetjes.
Vooral als ik het CDA was zou ik me toch even afvragen of Hoekstra de man is. Wat een bende in die partij geworden. Met ook nog een Grapperhaus op de wip. D66 heeft het onder Kaag heel goed gedaan met de verkiezingen maar die is nu ook niet helemaal schadevrij mee na haar aftreden en wat vreemde optredens maar met Jetten redden ze het idd niet. Vanuit de VVD is alle opvolging voor Rutte de partij uit gewerkt. Die hebben geen keuze. De kiezer wel.
pi_201561217
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Hij was bestuurslid van het Jenever genootschap :)...
Genever!!
pi_201561222
Genverbranders 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 09:34:32 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201561239
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:28 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als Remkes demonstratief een fles jenever op tafel heeft gezet zo rond 11.15u, voordat men binnenkomt. :')
_O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201561244
Lekker nieuwe verkiezingen :Y

Rechtse partijen aan de macht. Geen Kaag meer.
pi_201561253
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Ligt er ook wel een beetje aan wat Omtzigt gaat doen gok ik, hij komt vandaag met nieuws. Maar dat zal hoogstwaarschijnlijk een eigen partij zijn.
Ik denk eerder dat ie een rechtszaak gaat beginnen tegen de Nederlandse Staat.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 09:36:45 #265
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201561258
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat ie een rechtszaak gaat beginnen tegen de Nederlandse Staat.
Voor wat dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201561262
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:30 schreef alpeko het volgende:

[..]
Vooral als ik het CDA was zou ik me toch even afvragen of Hoekstra de man is. Wat een bende in die partij geworden. Met ook nog een Grapperhaus op de wip. D66 heeft het onder Kaag heel goed gedaan met de verkiezingen maar die is nu ook niet helemaal schadevrij mee na haar aftreden en wat vreemde optredens maar met Jetten redden ze het idd niet. Vanuit de VVD is alle opvolging voor Rutte de partij uit gewerkt. Die hebben geen keuze. De kiezer wel.
Dat is hij niet. Maar heel veel keuze hebben ze ook niet natuurlijk. Keijzer is van het toneel verdwenen en had ook al 'n paar keer een lijsttrekkersverkiezingen verloren. Omtzigt was populair, maar is weg en is sowieso meer een dossiervreter dan een leider. Bij het CDA heb je of Hugo of Hoekstra. Hoekstra was geen succes, Hugo won in elk geval de lijsttrekkerverkiezing toen. Maar of hij heel populair is?

Bij D66 zal Kaag sowieso wel blijven. Veel alternatieven zijn er ook niet. Met Jetten gaan ze het niet redden en met Paternotte ook niet. En Kaag heeft behoorlijk gewonnen de laatste verkiezingen.

De kiezer zal het dus met deze drie poppetjes moeten doen bij deze drie partijen. CDA zal wel wat inleveren bij nieuwe verkiezingen, maar Kaag en Rutte blijven natuurlijk de spilfiguren. De VVD staat vrij stabiel in de peilingen. D66 verliest wat, maar blijft een vrij grote partij in het verder hopeloos versplinterde landschap.

Omtzigt komt er nog tussendoor fietsen. Maar blijft afwachten hoe dat uit gaat pakken. Wat dat betreft vooral veel vragen. Gaat hij een eigen partij oprichten? Hoeveel zetels haalt hij? Wie gaan die bemannen? Omtzigt lijkt me alles behalve 'n manager, lastig om mee samen te werken en een groot zetelpotentieel in combinatie met een nieuwe partij, dat trekt opportunisten en ruziezoekers aan. Gezien zijn kritiek op de Rutte-doctrine, zou het ook apart zijn als hij vervolgens met Rutte gaat regeren.
pi_201561263
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker nieuwe verkiezingen :Y

Rechtse partijen aan de macht. Geen Kaag meer.
Mwah

VVD 37 (-2)
D66 19 (-2)
PVV 18 (+1)
CDA 8 (-2)
SP 8 (+1)
PVDA 9 (-1)
GL 9
FVD 4
PVDD 9 (+2)
CU 5 (-1)
VOLT 6 (+1)
JA21 6 (+1)
SGP 3
DENK 3
50P 0
BBB 5 (+2)
BIJ1 1
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201561268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:34 schreef Duiveltja het volgende:
Lekker nieuwe verkiezingen :Y

Rechtse partijen aan de macht. Geen Kaag meer.
Hoe zie je dat voor je? PVV kiepert Wilders er uit voor een redelijk persoon? Of denk je dat VVD in zijn eentje 76 zetels haalt?

Voorlopig lijkt het 'aan de macht' deel van rechts flink te krimpen bij de verkiezingen (CDA verliest meer dan VVD wint) en lijkt het populistische deel naast PVV ook nog eens in spliters van partijtjes van 5 zetels uiteen te vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561271
quote:
16s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:36 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Voor wat dan?
Een hele waslijst waarschijnlijk.
pi_201561277
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Ligt er ook wel een beetje aan wat Omtzigt gaat doen gok ik, hij komt vandaag met nieuws. Maar dat zal hoogstwaarschijnlijk een eigen partij zijn.
Ik gok dat hij een initiatiefwet gaat aankondigen voor een Grondwettelijk Hof.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561295
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je? PVV kiepert Wilders er uit voor een redelijk persoon? Of denk je dat VVD in zijn eentje 76 zetels haalt?

Voorlopig lijkt het 'aan de macht' deel van rechts flink te krimpen bij de verkiezingen (CDA verliest meer dan VVD wint) en lijkt het populistische deel naast PVV ook nog eens in spliters van partijtjes van 5 zetels uiteen te vallen.
Ik denk dat veel FVD stemmers toch teruggaan naar de PVV na de melt down naar een opper wappie van Baudet.
pi_201561297
Het viel me op in het Afghanistan-debat dat Omzigt vond dat één man moest kunnen zeggen: we gaan dit of dat doen. Hij dacht waarschijnlijk aan zichzelf.
pi_201561307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat veel FVD stemmers toch teruggaan naar de PVV na de melt down naar een opper wappie van Baudet.
Ja en dan? Wilders gaat nooit van zijn leven in een kabinet zitten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_201561323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat veel FVD stemmers toch teruggaan naar de PVV na de melt down naar een opper wappie van Baudet.
Ja, en alle andere partijen blijven er bij dat Wilders minstens excuses moet maken voor de 'minder Marokkanen' uitspraak voor hij ook maar in de buurt van de onderhandelingstafel mag komen. Gaat Wilders niet doen, dus PVV is en blijft oppositie (waar Wilders zeer tevreden is, lekker schreeuwen zonder constructief te hoeven zijn of zelfs een lijn te hoeven hebben in je geschreeuw).

Kortom, niks rechtse partijen aan de macht. Hoe groter PVV is, hoe groter de kans dat GL regeert. Wil je rechts beleid, moet je geen PVV stemmen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:41 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Ik denk dat veel FVD stemmers toch teruggaan naar de PVV na de melt down naar een opper wappie van Baudet.
Er zijn meer kapers op de kust: Van Haga, JA21 en natuurlijk ook Omtzigt. Hoewel die op veel punten lijnrecht tegenover de FVD staat, heeft hij wel aantrekkingskracht op mensen die willen stemmen op iemand die zich afzet tegen de regerende kliek.
pi_201561350
Er moet een strengere kiesdrempel komen.

Een kamer met zoveel kleine partijen die niks toevoegen frustreert een formatie alleen maar..
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 29 september 2021 @ 09:48:05 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201561359
Waar is de goeie ouwe tijd gebleven dat een partij gewoon 55 zetels kon halen? ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201561376
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:47 schreef Duiveltja het volgende:
Er moet een strengere kiesdrempel komen.

Een kamer met zoveel kleine partijen die niks toevoegen frustreert een formatie alleen maar..
Er is al een kiesdrempel. 1/150ste van de stemmers.

Het zijn niet de kleine nieuwe partijen zoals BBB en Bij1 die de formatie frustreren. En die kleine nieuwe partijen zijn zeker van meerwaarde.
pi_201561386
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:47 schreef Duiveltja het volgende:
Er moet een strengere kiesdrempel komen.

Een kamer met zoveel kleine partijen die niks toevoegen frustreert een formatie alleen maar..
De frustrerende partijen zijn niet de kleine partijen, het zijn de grote. En die kunnen alleen maar minder als de leden van de kleine partijen bij hen moeten aansluiten. GL zou met PvdD er in geen kandidaat-regeringspartij zijn, CDA zou als ze de SGP leden ook tevreden moeten houden ook veel minder kunnen.

Juist het feit dat de partijen niet zo breed hoeven te zijn zou ze moeten helpen. Alleen dan heb je wel andere hoofdrolspelers nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561507
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er zijn meer kapers op de kust: Van Haga, JA21 en natuurlijk ook Omtzigt. Hoewel die op veel punten lijnrecht tegenover de FVD staat, heeft hij wel aantrekkingskracht op mensen die willen stemmen op iemand die zich afzet tegen de regerende kliek.
Voor Van Haga en JA21 durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat die ten tijde van de volgende verkiezingen ook wel in verval zijn geraakt. In 2016 stemden mensen toch ook op FvD omdat het "een fatsoenlijk alternatief voor Wilders" zou zijn _O- Als je dan kijkt naar de CV's van Van Haga en Eerdmans belooft dat ook al niet veel goeds.

Omtzicht is wat mij betreft niet vergelijkbaar. Denk overigens ook dat Omtzigt er niet verstandig aan gedaan heeft zelfstandig verder te gaan. De man is knettergoed in oppositie voeren. Dat is iets totaal anders dan regeren. Niet minder, absoluut niet, maar als je stijl nou eenmaal is om er met gestrekt been in te gaan heb je meer toegevoegde waarde in de oppositie dan in de regering. En ik moet nog zien of hij als eenmansfractie net zoveel voor elkaar krijgt dan als kamerlid binnen een grotrere fractie.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_201561547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Voor Van Haga en JA21 durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken dat die ten tijde van de volgende verkiezingen ook wel in verval zijn geraakt. In 2016 stemden mensen toch ook op FvD omdat het "een fatsoenlijk alternatief voor Wilders" zou zijn _O- Als je dan kijkt naar de CV's van Van Haga en Eerdmans belooft dat ook al niet veel goeds.

Omtzicht is wat mij betreft niet vergelijkbaar. Denk overigens ook dat Omtzigt er niet verstandig aan gedaan heeft zelfstandig verder te gaan. De man is knettergoed in oppositie voeren. Dat is iets totaal anders dan regeren. Niet minder, absoluut niet, maar als je stijl nou eenmaal is om er met gestrekt been in te gaan heb je meer toegevoegde waarde in de oppositie dan in de regering. En ik moet nog zien of hij als eenmansfractie net zoveel voor elkaar krijgt dan als kamerlid binnen een grotrere fractie.
Eerdmans heeft in Rotterdam in de coalitie gezeten. Speelt ook voluit de kaart van "de rechtse partij die wel mee kan praten". Intern is er daar ook niet echt ruzie of zo.

Omtzigt is een dossiervreter en inderdaad bij uitstek een controlerend Kamerlid. Geen minister, iemand die braaf mee moet gaan stemmen met de coalitie, etc. En ook geen manager. Moet het nog zien of hij een partij kan runnen met 'n man of 10-15 in de Kamer en dan zonder ruzie en gedoe.

En als hij een stuk minder zetels haalt, dan is hij gewoon een van de inmiddels vele kleine partijtjes in de Kamer inderdaad.

Hij zou het best renderen als Kamerlid bij 'n CDA dat in de oppositie zit.
pi_201561737
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Er is al een kiesdrempel. 1/150ste van de stemmers.

Het zijn niet de kleine nieuwe partijen zoals BBB en Bij1 die de formatie frustreren. En die kleine nieuwe partijen zijn zeker van meerwaarde.
Ben het wel met je eens. Tuurlijk zou het makkelijker formeren zijn als er een kiesdrempel van 5 zetels was. Maar is dat dan wenselijk? Dan krijgen de grote partijen nog meer macht, die ze nu al misbruiken om de formatie te frustreren.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201561775
quote:
Zo klagen ze bij het CDA dat het met D66 'elke dag een ander liedje is' en dat Kaag wel zegt dat ze blokkades wil opheffen, maar dat haar eisen onduidelijk zijn.
Vond dit wel interessant, is mijn gevoel ook al deze hele formatie, het is veel lullen van Kaag maar op geen moment concreet over haar intenties en dat is dan buiten het bijzondere gedrag van Kaag deze hele formatie.

Nu ook concreet was de opdracht onderzoeken minderheidskabinet en dan komt Kaag weer met 'we gaan met alle 6 partijen aan tafel'. Zeg dan gewoon meteen dat je geen minderheidskabinet wilt, had ons een hoop extra tijd bespaart. (Al is natuurlijk de grootste farce de hele exercitie van Hamers geweest qua tijdverspilling)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2021 10:17:30 ]
pi_201561787
Ik hoop dat ze de nieuwe verkiezingen dan nog halverwege december kunnen houden. Wat een puinhoop.
Incelfrikandel
pi_201561798
quote:
18s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:16 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik hoop dat ze de nieuwe verkiezingen dan nog halverwege december kunnen houden. Wat een puinhoop.
Dat kan niet, dat haal je niet als je nieuwe partijen een kans wil geven handtekeningen te verzamelen: https://www.kiesraad.nl/v(...)sverkiezingen-bepaal
42 verplichte dagen voor de dag van kandidaatstelling, 44 er na is al half december. En je moet nieuwe partijen ook een kans geven.

Maar half januari zou moeten kunnen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561801
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 september 2021 20:12 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nieuw leiderschap noemt D66 dat
Waar zal het eindigen? Eerst Ollongren bewust een notitie laten tonen terwijl ze niet eens naar die bewuste afspraak had mogen komen (immers, in afwachting van een testuitslag maar 'mooi' excuus voor de haast om de afspraak te verlaten), daarna met geweld linkse partijen de formatie in willen trekken en nu weer een beschonken Remkes :')
pi_201561824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:18 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Waar zal het eindigen? Eerst Ollongren bewust een notitie laten tonen terwijl ze niet eens naar die bewuste afspraak had mogen komen (immers, in afwachting van een testuitslag maar 'mooi' excuus voor de haast om de afspraak te verlaten), daarna met geweld linkse partijen de formatie in willen trekken en nu weer een beschonken Remkes :')
Onzin, Ollongren kreeg geen positieve test, ze kreeg te horen dat ze een nauw contact was geweest. Oftewel een kwartier bij iemand in de buurt die positief had getest. Ollongren heeft zelf niet eens corona gehad. En dat horen dat je een nauw contact bent geweest kan iedereen op elk moment gebeuren, daar kun je niet voor thuis blijven.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201561826
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:11 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ben het wel met je eens. Tuurlijk zou het makkelijker formeren zijn als er een kiesdrempel van 5 zetels was. Maar is dat dan wenselijk? Dan krijgen de grote partijen nog meer macht, die ze nu al misbruiken om de formatie te frustreren.
Zo'n kiesdrempel ga je er niet doorheen krijgen op dit moment.
pi_201561831
Kamer wil dat niet-gevaccineerden welkom blijven
https://www.ad.nl/politie(...)om-blijven~a4b61dbd/

Wat is de TK toch overdréven politiek correct!

Ik begrijp dat niet, bij het consultatiebureau krijgt ieder kind verplicht 3 prikken en hier doet men zó moeilijk over een soort van anti-griep prik, een dodelijke griep.
Wél zeuren over de biblebelt als die niet niet tegen polio wil inenten, maar nu de reiligieuzen bijvallen.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:22:09 #290
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_201561842
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:15 schreef dz5b604 het volgende:

[..]
Vond dit wel interessant, is mijn gevoel ook al deze hele formatie, het is veel lullen van Kaag maar op geen moment concreet over haar intenties en dat is dan buiten het bijzondere gedrag van Kaag deze hele formatie.

Nu ook concreet was de opdracht onderzoeken minderheidskabinet en dan komt Kaag weer met 'we gaan met alle 6 partijen aan tafel'. Zeg dan gewoon meteen dat je geen minderheidskabinet wilt, had ons een hoop extra tijd bespaart. (Al is natuurlijk de grootste farce de hele exercitie van Hamers geweest qua tijdverspilling)
Ik vind dit meer een kwestie van 'de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet'. Kaag heeft samen met Rutte in elk geval nog dat aanzet tot een opzet van een regeerakkoord geschreven. Wat heeft het CDA eigenlijk gedaan? Ik heb Hoekstra nog op niets inhoudelijks kunnen betrappen. Het enige dat ik weet is dat het CDA per se met VVD wil en per se niet met GL en PvdA. Dat is het wel zo'n beetje.
pi_201561852
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:21 schreef Mondkapje het volgende:
Kamer wil dat niet-gevaccineerden welkom blijven
https://www.ad.nl/politie(...)om-blijven~a4b61dbd/

Wat is de TK toch overdréven politiek correct!

Ik begrijp dat niet, bij het consultatiebureau krijgt ieder kind verplicht 3 prikken en hier doet men zó moeilijk over een soort van anti-griep prik, een dodelijke griep.
Ik vind dat een terechte, begrijpelijke keuze van de TK
pi_201561863
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik vind dat een terechte, begrijpelijke keuze van de TK
Dat de bilblebelt zich niet tegen polio wil inenten vind je dan ook oké.
  woensdag 29 september 2021 @ 10:28:15 #293
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201561923
Wat een uitglijder van D66 om Remkes te beschuldigen van warrigheid en drankgebruik. Zoiets wordt geopperd in een team rondom de D66-onderhandelaars, dat er niemand is die zijn hand opstak en duidelijk maakte dat zo'n beschuldiging niet kan is veelzeggend.

D66 is door deze beschuldiging een asopartij van het niveau PVV. Eerst nederige excuses van Kaag, anders niet meer verder praten met D66, maar nieuwe verkiezingen en D66 terug zien instorten naar een zeteltje of 10-12.
pi_201561986
Ik geloof zelf niet zo in nieuwe verkiezingen, omdat de onderhandelende partijen er totaal geen belang bij hebben. Grote kans dat ze er kleiner uit gaan komen dan ze nu zijn. Bovendien blijft het probleem na de volgende verkiezingen min of meer gelijk zoals het er nu in de peilingen voor staat.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201561989
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin, Ollongren kreeg geen positieve test, ze kreeg te horen dat ze een nauw contact was geweest. Oftewel een kwartier bij iemand in de buurt die positief had getest. Ollongren heeft zelf niet eens corona gehad. En dat horen dat je een nauw contact bent geweest kan iedereen op elk moment gebeuren, daar kun je niet voor thuis blijven.
Bijzonder... ik meende toch echt gelezen te hebben dat ze positief getest was.

https://nos.nl/artikel/23(...)sprekken-geannuleerd

https://nos.nl/artikel/23(...)-digitaal-vergaderen

https://www.rtlnieuws.nl/(...)f-getest-coronavirus

https://www.volkskrant.nl(...)uarantaine~bfc757dc/

https://www.nu.nl/politie(...)itief-is-getest.html
pi_201562003
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:32 schreef JohnDDD het volgende:
Ik geloof zelf niet zo in nieuwe verkiezingen, omdat de onderhandelende partijen er totaal geen belang bij hebben. Grote kans dat ze er kleiner uit gaan komen dan ze nu zijn. Bovendien blijft het probleem na de volgende verkiezingen min of meer gelijk zoals het er nu in de peilingen voor staat.
Ja, dat is de ene kant. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat vandaag wel lukt wat maandag nog is geklapt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201562014
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat is de ene kant. Aan de andere kant kan ik me ook niet voorstellen dat vandaag wel lukt wat maandag nog is geklapt.
Nee, maar zo'n extraparlementair kabinet of soort van zakenkabinet lijkt me nog wel mogelijk.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_201562026
quote:
Ah, dat was het, ze was een niet nauw contact. Die konden preventief testen maar hoefden niet in quarantaine, dat was de regel voor heel Nederland. Ze volgde dus gewoon de regels, dat ze thuis had moeten afwachten klopt in elk geval niet.

Dank je, mijn herinnering was dus niet helemaal correct. Maar dat ze niet thuis hoefde af te wachten klopte gewoon.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hanca op 29-09-2021 10:40:47 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201562037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:34 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Nee, maar zo'n extraparlementair kabinet of soort van zakenkabinet lijkt me nog wel mogelijk.
Een extraparlementair kabinet steunt gewoon op partijen die het samen eens zijn over de inhoud. Waarom zou dat nu plots lukken?
Het verschil met een minderheidskabinet is eigenlijk heel erg klein: een basis regeerakkoord en verder per plan een meerderheid zoeken in de kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201562097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, dat was het, ze was een niet nauw contact. Die konden preventief testen maar hoefden niet in quarantaine, dat was de regel voor heel Nederland. Ze volgde dus gewoon de regels, dat ze thuis had moeten afwachten klopt in elk geval niet.

Dank je, mijn herinnering was dus niet helemaal correct. Maar dat ze niet thuis hoefde af te wachten klopte gewoon.
Ik had i.p.v. mogen, beter 'moeten' kunnen schrijven :Y
pi_201562129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:43 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ik had i.p.v. mogen, beter 'moeten' kunnen schrijven :Y
Ik weet van nabij dat zorgmedewerkers en leraren in zo'n geval niet eens thuis mochten afwachten, bij een preventieve test. Ik kan me voorstellen dat een verkenner net zo belangrijk werd geacht. En een minister, wat ze ook was, trouwens sowieso.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')