abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 23:04:58 #1
408813 crew  trein2000
pi_201406826
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
Kaag op financiën, lijkt me wel wat.
Ze ligt ongetwijfeld beter bij onze EU partners dan Hoekstra. :D
Inderdaad :D Ik dacht eerst dat het geen logische stap was, omdat ik haar altijd vooral als topdiplomaat zag. Nu ik haar Wikipedia even bestudeer, is het eigenlijk niet onlogisch. Ze is actief geweest bij verschillende ontwikkelingsbanken en de Wereldbank. Daarnaast inderdaad ook een master in Politiek en Economie. Het is ook beter te combineren met een vice-premierschap. Maar goed, nu eerst maar even afwachten of er wel een kabinet komt.
pi_201406950
We moeten tot diep in de avond wachten tot oud-parlementair verslaggever Ferry zegt waar het op staat.

Is het niet heel vreemd dat iemand die aftreedt omdat ze een motie van afkeuring krijgt voor haar beleid, bewierookt wordt omdat ze de zogenaamde morele lat wat hoger gelegd zou hebben in Den Haag. Tot aan de NRC gaan ze daarin mee...

Kaag zag het laatst in een debat dus blijkbaar heel erg goed: "Ik zou in de woorden van Rutte willen zeggen, we zijn bijna een gaaf land...."
pi_201406965
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:23 schreef De_Verschoppeling het volgende:
We moeten tot diep in de avond wachten tot oud-parlementair verslaggever Ferry zegt waar het op staat.

Is het niet heel vreemd dat iemand die aftreedt omdat ze een motie van afkeuring krijgt voor haar beleid, bewierookt wordt omdat ze de zogenaamde morele lat wat hoger gelegd zou hebben in Den Haag. Tot aan de NRC gaan ze daarin mee...

Kaag zag het laatst in een debat dus blijkbaar heel erg goed: "Ik zou in de woorden van Rutte willen zeggen, we zijn bijna een gaaf land...."
Hoeveel hoger of lager had de lat gelegen als ze had blijven zitten volgens jou?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 17 september 2021 @ 23:27:51 #5
408813 crew  trein2000
pi_201406998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:23 schreef De_Verschoppeling het volgende:
We moeten tot diep in de avond wachten tot oud-parlementair verslaggever Ferry zegt waar het op staat.

Is het niet heel vreemd dat iemand die aftreedt omdat ze een motie van afkeuring krijgt voor haar beleid, bewierookt wordt omdat ze de zogenaamde morele lat wat hoger gelegd zou hebben in Den Haag. Tot aan de NRC gaan ze daarin mee...

Kaag zag het laatst in een debat dus blijkbaar heel erg goed: "Ik zou in de woorden van Rutte willen zeggen, we zijn bijna een gaaf land...."
Ja en nee. Als je er puur objectief naar kijkt wel. Maar in perspectief van bijvoorbeeld het 1 april gebeuren of Ank Bijleveld en Hawija is het wel heel verfrissend dat iemand de democratische waarden eens een keer wat breder uitlegt dan tot 76 tellen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201407060
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:25 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoeveel hoger of lager had de lat gelegen als ze had blijven zitten volgens jou?
Dat is het punt niet.

Het punt is dat de huidige tendens in de media dus is dat dit een meesterlijke zet is van Kaag, ze de lat hoog heeft gelegd, uiterst slim is in de formatie impasse. Waar is het falende beleid bij de evacuatie van Kabul? Heel gek is het niet dat de grote meute in de tentakels van het populisme wordt gedreven, als zelfs de media met deze poppenkast meedoet.

We hebben als Nederland drie partijen die nu een kabinet moeten gaan vormen:
1. De grootste heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
2. De tweede partij heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
3. De derde partij is compleet ontmanteld door intern gestegel.

Volgens mij is dat de juiste samenvatting.
pi_201407133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.

Het punt is dat de huidige tendens in de media dus is dat dit een meesterlijke zet is van Kaag, ze de lat hoog heeft gelegd, uiterst slim is in de formatie impasse. Waar is het falende beleid bij de evacuatie van Kabul? Heel gek is het niet dat de grote meute in de tentakels van het populisme wordt gedreven, als zelfs de media met deze poppenkast meedoet.

We hebben als Nederland drie partijen die nu een kabinet moeten gaan vormen:
1. De grootste heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
2. De tweede partij heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
3. De derde partij is compleet ontmanteld door intern gestegel.

Volgens mij is dat de juiste samenvatting.
Het is inderdaad jammer dat de media niet zich richt op inhoud waar de regering/Kamer dat nalaat.
pi_201407164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.

Het punt is dat de huidige tendens in de media dus is dat dit een meesterlijke zet is van Kaag, ze de lat hoog heeft gelegd, uiterst slim is in de formatie impasse. Waar is het falende beleid bij de evacuatie van Kabul? Heel gek is het niet dat de grote meute in de tentakels van het populisme wordt gedreven, als zelfs de media met deze poppenkast meedoet.

We hebben als Nederland drie partijen die nu een kabinet moeten gaan vormen:
1. De grootste heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
2. De tweede partij heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
3. De derde partij is compleet ontmanteld door intern gestegel.

Volgens mij is dat de juiste samenvatting.
Hoe kom je er bij dat "de media" - zo'n fantastisch vage term, zoals "het volk" - geen aandacht besteed zou hebben aan wat er aan vooraf ging?

En voor wat betreft dat het zo fantastisch zou zijn ... dit is een lijst met headlines van alle laatste artikelen met Kaag erin van de Volkskrant. Welke meesterzet lees je hier?



[ Bericht 7% gewijzigd door SnertMetChoco op 17-09-2021 23:47:25 ]
pi_201407286
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat "de media" - zo'n fantastisch vage term, zoals "het volk" - geen aandacht besteed zou hebben aan wat er aan vooraf ging?

En voor wat betreft dat het zo fantastisch zou zijn ... dit is een lijst met headlines van alle laatste artikelen met Kaag erin van de Volkskrant. Welke meesterzet lees je hier?

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Op de columns na (denk ik dan, heb geen abbo dus ik kan ze niet lezen) lijkt het toch alleen maar over de poppetjes te gaan, wat er nou precies gebeurd is in Afghanistan is elke keer een voetnoot.
pi_201407316
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe kom je er bij dat "de media" - zo'n fantastisch vage term, zoals "het volk" - geen aandacht besteed zou hebben aan wat er aan vooraf ging?
Kom op, wil jij nu zeggen dat er in de Volkskrant, de NRC (die ik net concreet noemde), etc, niet vooral geschreven wordt over de formatie en het nieuwe leiderschap na het opstappen van Kaag? En Kabul nu al weer vergeten is? Ja, er waren goede analyses van de complete chaos bij de evacuatie. Het gaat om de laatste twee dagen na het debat.

Datzelfde zagen we ook bij de toeslagaffaire. Zowel de politiek, als de 'media' bijt zich vast in Omtzigt, niet in de ouders.

Ook nu is er weer sprake van partijpolitiek van PvdA, GL, en CU, en zouden al die moties van afkeuring een politiek spelletje zijn.

PvdA kan nu met onmiddellijke ingang Asscher terughalen, die met terugwerkende kracht terugtrad uit het politieke speelveld om de toeslagaffaire. Nieuw leiderschap avant la lettre. De Volkskrant en NRC kende dat woord alleen toen nog niet. Toen noemde men dat gewoon een crisis bij de PvdA.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Verschoppeling op 18-09-2021 00:53:36 ]
pi_201407416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Op de columns na (denk ik dan, heb geen abbo dus ik kan ze niet lezen) lijkt het toch alleen maar over de poppetjes te gaan, wat er nou precies gebeurd is in Afghanistan is elke keer een voetnoot.
Nee, het is alleen dat dit juist voer voor analyse is....

Dit waren de headlines (behoudens de eerste om de lijn aan te tonen met de andere plaatjes) voor de motie met Kaag erin:


Daar dan weer voor had je een periode van komkommergeneuzel en daarvoor had je dan weer nieuws.
pi_201407476
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Nee, het is alleen dat dit juist voer voor analyse is....

Dit waren de headlines (behoudens de eerste om de lijn aan te tonen met de andere plaatjes) voor de motie met Kaag erin:
[ afbeelding ]

Daar dan weer voor had je een periode van komkommergeneuzel en daarvoor had je dan weer nieuws.
Kaag kan de formatie nu naar zich toetrekken
Formatie Een ‘moreel herrezen’ Kaag is voor D66 nu een belangrijke troef. Voor de VVD zijn nieuwe verkiezingen nu minder aantrekkelijk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)blad/2021/09/18/#101

Pagina 1: Een nieuw politiek krachtenveld
Pagina 2 en 3: Aftreden Kaag bij formatie opeens herrezen troef D66
pi_201407537
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Kaag kan de formatie nu naar zich toetrekken
Formatie Een ‘moreel herrezen’ Kaag is voor D66 nu een belangrijke troef. Voor de VVD zijn nieuwe verkiezingen nu minder aantrekkelijk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)blad/2021/09/18/#101
Tsja, wat een redactioneel van een gedegen krant analyseert zou ik niet gelijk stellen aan "de media". Misschien heb je wel een punt hoor, want ik denk wel dat "de media" veel meer aandacht geven aan analyse na het opstappen dan over de evacuatie, maar tegelijk is dat ook iets wat denk ik meer voor de hand ligt en dichter bij huis is.

Grrr, wat haat ik de term "de media".

Edit: Ik had je edits (die niet als edits geregistreerd zijn) niet gezien bij het schrijven, maar dan heb je het dus niet over "de media", maar "het NRC". ;)
pi_201407599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Tsja, wat een redactioneel van een gedegen krant analyseert zou ik niet gelijk stellen aan "de media". Misschien heb je wel een punt hoor, want ik denk wel dat "de media" veel meer aandacht geven aan analyse na het opstappen dan over de evacuatie, maar tegelijk is dat ook iets wat denk ik meer voor de hand ligt en dichter bij huis is.

Grrr, wat haat ik de term "de media".
Dat de term 'de media' af en toe misbruikt wordt door populisten geef ik toe. Ik citeerde ook vrij naar Ferry, die eigenlijk een sneer gaf naar zijn ex-collega's.

Maar een post eerder noemde ik al concreet de NRC. Dat juist deze kranten ook al hierin meegaan vind ik dus redelijk schrikbarend.

[ Bericht 2% gewijzigd door De_Verschoppeling op 18-09-2021 00:20:15 ]
pi_201407694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:14 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat de term 'de media' af en toe misbruikt wordt door populisten geef ik toe. Ik citeerde ook vrij naar Ferry, die eigenlijk een sneer gaf naar zijn ex-collega's.

Maar een post eerder noemde ik al concreet de NRC. Dat juist deze kranten ook al hierin meegaan vind ik dus redelijk schrikbarend.
Ik had gezien je verdere inbreng niet de indruk dat je zelf in die hoek zat, voor wat het waard is. ;)

Hoe dan ook ... misschien wel eens interessant om headlines van een aantal kranten naast elkaar te houden in dit soort tijden. Hoewel je geen headlines van de NRC gepost hebt, wat het dan moeilijk vergelijken maakt, voor zover het uberhaupt al vergelijkbaar zou zijn.
pi_201407738
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:24 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik had gezien je verdere inbreng niet de indruk dat je zelf in die hoek zat, voor wat het waard is. ;)

Hoe dan ook ... misschien wel eens interessant om headlines van een aantal kranten naast elkaar te houden in dit soort tijden. Hoewel je geen headlines van de NRC gepost hebt, wat het dan moeilijk vergelijken maakt, voor zover het uberhaupt al vergelijkbaar zou zijn.
Gelukkig.

Wat ik zonet postte krijgt de NRC lezer morgen in de bus op pagina 1, 2 en 3.
pi_201407759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:29 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Gelukkig.

Wat ik zonet postte krijgt de NRC lezer morgen in de bus op pagina 1, 2 en 3.
Hoe dan ook, ben je het eens met de stelling dat het strategisch goed was van Kaag?
Wat een cynische houding eigenlijk.... ze kan het gewoon uit overtuiging gedaan hebben
pi_201407927
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:31 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe dan ook, ben je het eens met de stelling dat het strategisch goed was van Kaag?
Wat een cynische houding eigenlijk.... ze kan het gewoon uit overtuiging gedaan hebben
We gaan zien wat de komende maanden gaat gebeuren...
Ook een cynische houding van mijn kant.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 18-09-2021 00:55:39 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 00:52:39 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201407960
Wat een gezanik van die Bijleveld zeg. Het is toch een volwassen vrouw die haar eigen afwegingen kan maken? Of zelf aan Kaag kan vragen wat ze gaat doen.

Maar kennelijk moeten Kaag en de CDA-top dat allemaal voor haar doen en besluiten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 00:56:38 #20
408813 crew  trein2000
pi_201407989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:52 schreef Hexagon het volgende:
Wat een gezanik van die Bijleveld zeg. Het is toch een volwassen vrouw die haar eigen afwegingen kan maken? Of zelf aan Kaag kan vragen wat ze gaat doen.

Maar kennelijk moeten Kaag en de CDA-top dat allemaal voor haar doen en besluiten.
Volgens mij mis je nu het punt een beetje. Ze overvalt een collega voor het oog van de natie. Ze had haar best even een seintje kunnen geven van tevoren. Daar gaat het om.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201408005
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij mis je nu het punt een beetje. Ze overvalt een collega voor het oog van de natie. Ze had haar best even een seintje kunnen geven van tevoren. Daar gaat het om.
Had omgekeerd ook gekund. Bijleveld had kennelijk ook geen ruggespraak nodig om te besluiten te blijven zitten.Sterker, ze had kennelijk zo weinig behoefte aan overleg, dat ze al snel liet weten op het pluche te blijven.
  zaterdag 18 september 2021 @ 01:07:53 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201408064
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Volgens mij mis je nu het punt een beetje. Ze overvalt een collega voor het oog van de natie. Ze had haar best even een seintje kunnen geven van tevoren. Daar gaat het om.
Als dat echt zo belangrijk is voor Bijleveld dan had ze het ook gewoon kunnen vragen voor de motie in stemming kwam en al duidelijk was dat die het ging halen. Blijkbaar kan ze niet zelfstandig dingen bepalen maar hangt dat af van wat anderen voor haar beslissen. Bijleveld dacht vrolijk op het pluche te kunnen blijven maar nu haar partij er een stokje voor steekt is het ineens allemaal de schuld van een ander.
pi_201408083
Ik vind de headline van het NOS artikel toch wel serieus vreemd nu ik het nog eens lees. Zo staat er:

quote:
[...]

Voor Bijleveld lag dit heel anders. Vlak na de aankondiging van de ChristenUnie, en nog ruim voor de stemmingen in de Tweede Kamer, liet minister Bijleveld weten dat zij hoe dan ook zou blijven als minister. In een schriftelijke mededeling voegde ze daar aan toe: "Mijn prioriteit ligt nog steeds bij het in veiligheid brengen van tolken die nog in Afghanistan zijn."

In D66-kring werd deze verklaring met verbazing gelezen. Nog voordat alle kritische Tweede Kamerfracties zich hadden uitgesproken over Afghanistan, trok een minister al de conclusie dat ze kon blijven. Kaag voelde zich overvallen en besloot haar afwegingen en uiteindelijke besluit zo lang mogelijk stil te houden.

[...]
De headline had in plaats van "CDA werd totaal verrast door aftreden Kaag" kennelijk beter kunnen zijn "Kaag werd totaal verrast door vlucht vooruit Bijleveld".
pi_201408614
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Kaag kan de formatie nu naar zich toetrekken
Formatie Een ‘moreel herrezen’ Kaag is voor D66 nu een belangrijke troef. Voor de VVD zijn nieuwe verkiezingen nu minder aantrekkelijk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)blad/2021/09/18/#101

Pagina 1: Een nieuw politiek krachtenveld
Pagina 2 en 3: Aftreden Kaag bij formatie opeens herrezen troef D66
Het wensdenken en verheerlijken van Kaag blijft maar doorgaan.

Wat genant. Jezelf "journalist" noemen en dan deze liefdesverklaring in de krant laten afdrukken.
pi_201408983
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 00:05 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Kaag kan de formatie nu naar zich toetrekken
Formatie Een ‘moreel herrezen’ Kaag is voor D66 nu een belangrijke troef. Voor de VVD zijn nieuwe verkiezingen nu minder aantrekkelijk.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)blad/2021/09/18/#101

Pagina 1: Een nieuw politiek krachtenveld
Pagina 2 en 3: Aftreden Kaag bij formatie opeens herrezen troef D66
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 03:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Het wensdenken en verheerlijken van Kaag blijft maar doorgaan.

Wat genant. Jezelf "journalist" noemen en dan deze liefdesverklaring in de krant laten afdrukken.
Het neemt steeds meer bizarre vormen aan. Je wordt weggestuurd omdat je door laksheid mensenlevens in groot gevaar hebt gebracht en ineens ben je 'moreel verheven' :?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 05:34:18 ]
pi_201409118
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:27 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja en nee. Als je er puur objectief naar kijkt wel. Maar in perspectief van bijvoorbeeld het 1 april gebeuren of Ank Bijleveld en Hawija is het wel heel verfrissend dat iemand de democratische waarden eens een keer wat breder uitlegt dan tot 76 tellen.
Mwah, het is allemaal beeldvorming: "kijk eens hoe ik deug en hoe fout Rutte is"
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201409125
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat is het punt niet.

Het punt is dat de huidige tendens in de media dus is dat dit een meesterlijke zet is van Kaag, ze de lat hoog heeft gelegd, uiterst slim is in de formatie impasse. Waar is het falende beleid bij de evacuatie van Kabul? Heel gek is het niet dat de grote meute in de tentakels van het populisme wordt gedreven, als zelfs de media met deze poppenkast meedoet.

We hebben als Nederland drie partijen die nu een kabinet moeten gaan vormen:
1. De grootste heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
2. De tweede partij heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
3. De derde partij is compleet ontmanteld door intern gestegel.

Volgens mij is dat de juiste samenvatting.
De media is gek op Caroline van der Plas dus wordt deze populiste met morbide obesitas op het schild gehesen ..... met als gevolg dat er straks geen flikker wordt gedaan aan de uitstoot van stikstof door de boeren.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201409897
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 05:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
[..]
Het neemt steeds meer bizarre vormen aan. Je wordt weggestuurd omdat je door laksheid mensenlevens in groot gevaar hebt gebracht en ineens ben je 'moreel verheven' :?
Dat is de spin die de D66 aanhang er aan wil geven.
pi_201410270
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Dat is de spin die de D66 aanhang er aan wil geven.
Dat is opzich logisch. Het zou D66 echter sieren om Kaag de laan uit te sturen ipv de onderhandelingen in.
pi_201410289
De heren en dame gaan de heisessie in kennelijk. 24 uur wordt er gegeven.

https://nos.nl/artikel/23(...)epe-formatie-impasse

Persoonlijk denk ik dat 24u te kort is. Er zouden beter twee nachten overheen gaan met 1 volledige dag gesprekken.

Overigens de te verwachte vragen..daar mis ik er nog wel eentje

quote:
De vragen zijn nu al te voorspellen: is na de gebeurtenissen van deze week nog wel enig vertrouwen om in een villa te praten over een minderheidskabinet? Kunnen de hoofdrolspelers nog wel door één deur?
Kun je met twee moties van afkeuring wel een kabinet formeren?

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 09:42:00 ]
pi_201410313
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 23:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat is het punt

We hebben als Nederland drie partijen die nu een kabinet moeten gaan vormen:
1. De grootste heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
2. De tweede partij heeft de leider een motie van afkeuring aan de broek.
3. De derde partij is compleet ontmanteld door intern gestegel.

Volgens mij is dat de juiste samenvatting.
Het alternatief is 2 partijen met gekken aan het roer (pvv en fvd) en een links blok van 3 partijen kleiner dan de vvd.
pi_201410472
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De heren en dame gaan de heisessie in kennelijk. 24 uur wordt er gegeven.

Voortaan meteen in het begin mee beginnen en de pers vanaf het begin geen toegang geven. Al die verzinsels op radio en tv en in de krant maken het voor de personen zelf veel te ingewikkeld. Zij willen inhoud, pers wil sensatie.
pi_201410712
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:40 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
Het alternatief is 2 partijen met gekken aan het roer (pvv en fvd) en een links blok van 3 partijen kleiner dan de vvd.
Er is geen alternatief. Want het versnipperde populisme in Nederland kan het nog niet eens 3 maanden met elkaar uithouden binnen een partij. Laat staan regeren...

Voor nu is het enige sprankje hoop:

Dat de rechts conservatieve partij die nu al eeuwig op 40 zetels staat zijn knopen telt en politieke verantwoordelijkheid neemt (hetgeen ze dit voorjaar hadden moeten doen).

Dat progressief rechts ook zijn knopen telt, en beseft dat het nieuwe leiderschap niet de beloofde Merkel van 'Wir schaffen das' is, maar van totale paniek als er een paar mensen meer bijkomen op een evacuatielijst.

En dat Nederland niet samen met 'de media' achter elke hype aan rent. Juist ook het oude progressieve (noem het linkse) midden die de morele lat maar hoger en hoger legt, springend van GL, PvdA, D66, Volt, PvdD, terwijl een groot deel van de samenleving van morbide obesitas, volgestouwd met populistische oneliners, geen zin heeft om ook maar 5 cm van zijn standpunt te wijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door De_Verschoppeling op 18-09-2021 10:24:52 ]
pi_201410762
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 09:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De heren en dame gaan de heisessie in kennelijk. 24 uur wordt er gegeven.

https://nos.nl/artikel/23(...)epe-formatie-impasse

Persoonlijk denk ik dat 24u te kort is. Er zouden beter twee nachten overheen gaan met 1 volledige dag gesprekken.

Overigens de te verwachte vragen..daar mis ik er nog wel eentje
[..]
Kun je met twee moties van afkeuring wel een kabinet formeren?
Terwijl het ook geen 24 uur is natuurlijk. Eerste wat ik dacht was; kunnen ze niet gewoon doorgaan tot 18.00 zondag? Maar ja, wellicht ligt er dan genoeg op tafel om over na te denken
pi_201410892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Terwijl het ook geen 24 uur is natuurlijk. Eerste wat ik dacht was; kunnen ze niet gewoon doorgaan tot 18.00 zondag? Maar ja, wellicht ligt er dan genoeg op tafel om over na te denken
Het is wel goed dat Remkes er nu flinke tijdsdruk op legt en er snel mee klaar is als ze niet bewegen. Er is wel genoeg gepraat de afgelopen maanden.

Als ze nu weer om dezelfde brei heen blijven draaien dan moeten ze maar weer naar de kiezer. Hoewel dat ook weinig zal oplossen, maar goed.
pi_201411009
D66 blijkt moreel superieur aan CDA en VVD. Daar stappen ze nog op vanwege moties van afkeuring.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 10:44:04 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:03:08 #37
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201411167
Als Kaag was blijven zitten was ze ongeloofwaardig geweest, gezien haar eerdere uitspraken, dat heeft weinig met morele superioriteit te maken denk ik. Daarnaast heeft ze nu de handen vrij voor de formatie en is ook wel duidelijk dat ze vooral de politieke verantwoordelijkheid neemt voor het falen van anderen.

Ik was meer verbaasd over de aankondiging van Bijleveld, nog voor de stemmingen, dat ze hoe dan ook zou blijven zitten. Hoeveel politiek gevoel heb je dan als je niet begrijpt hoe arrogant dat overkomt?

Wat de formatie betreft vraag ik me wel af wie er nu druk voelt, behalve Remkes en misschien Rutte die nu doorkrijgt dat hij niet eindeloos kan blijven rekken als hij nog premier wil worden. Het is een perfect prisioners dilemma en zolang corona nog niet onder controle is, is het ook helemaal niet aantrekkelijk om in een nieuwe regering te stappen.
Never explain, never apologize.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:12:29 #38
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_201411254
Stop maar met deze poppenkast. Doe dan maar nieuwe verkiezingen.
pi_201411389
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:12 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Stop maar met deze poppenkast. Doe dan maar nieuwe verkiezingen.
Tot nu toe geven de peilingen niet aan dat er bij nieuwe verkiezingen opeens wonderbaarlijke andere coalities mogelijk zijn.
Definitely not CIA
pi_201411602
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:43 schreef TomWaits het volgende:
D66 blijkt moreel superieur aan CDA en VVD. Daar stappen ze nog op vanwege moties van afkeuring.
wat helemaal niet hoeft, maar dat is in dit topic de afgelopen 48 uur al vaker verteld.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 11:46:37 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201411638
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:43 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
wat helemaal niet hoeft, maar dat is in dit topic de afgelopen 48 uur al vaker verteld.
Je hoeft zelfs bij een motie van wantrouwen niet op te stappen. Punt is dat Kaag eerder gezegd had op te stappen bij een motie van afkeuring en zich aan haar woord heeft gehouden.

Ik snap echt niet waarom men daar problemen mee heeft, ze is daar gewoon duidelijk in geweest en heeft de consequenties genomen, dat is toch wat iedereen altijd zegt te willen van politici?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 18 september 2021 @ 11:47:53 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201411652
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hoeft zelfs bij een motie van wantrouwen niet op te stappen. Punt is dat Kaag eerder gezegd had op te stappen bij een motie van afkeuring en zich aan haar woord heeft gehouden.

Ik snap echt niet waarom men daar problemen mee heeft, ze is daar gewoon duidelijk in geweest en heeft de consequenties genomen, dat is toch wat iedereen altijd zegt te willen van politici?
Ze zijn teleurgesteld dat ze nu Kaag niet kunnen uitschelden voor plucheplakker, waar ze zich zo op hadden verheugd
pi_201411659
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:43 schreef TomWaits het volgende:
D66 blijkt moreel superieur aan CDA en VVD. Daar stappen ze nog op vanwege moties van afkeuring.
Lol. D66 en moraal in 1 zin.
Wat schattig dat een paar mensen erin trappen. Kaag heeft dit enkel gedaan voor eigen eer en glorie in de hoop hiermee verder hogerop te glibberen. En natuurlijk omdat ze zichzelf in april schaakmat had gezet en dus nu simpelweg niet anders kon.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 11:51:09 ]
pi_201411690
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:48 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol. D66 en moraal in 1 zin.
Wat schattig dat een paar mensen erin trappen. Kaag heeft dit enkel gedaan voor eigen eer en glorie in de hoop hiermee verder hogerop te glibberen.
Maar ze heeft zich wel aan haar woord gehouden. Zo verrassend is het niet. Anders dan dat gezwalk van die CDA minister.. 'ik stap niet op, oh ik stap toch wel op, nee er was geen druk'.
Hoeveel zetels denk jij dat het CDA nog overhoudt bij nieuwe verkiezingen?
Definitely not CIA
pi_201411709
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar ze heeft zich wel aan haar woord gehouden. Zo verrassend is het niet.
Het is idd niet verassend. Ze kon simpelweg niet anders gezien haar eigen uitspraak in april. Met moraal heeft het helemaal niets van doen.
pi_201411731
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is idd niet verassend. Ze kon simpelweg niet anders gezien haar eigen uitspraak in april. Met moraal heeft het helemaal niets van doen.
In hoeverre moraal heeft meegespeeld weet alleen mevrouw Kaag en de personen die haar echt goed kennen.
pi_201411733
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is idd niet verassend. Ze kon simpelweg niet anders gezien haar eigen uitspraak in april. Met moraal heeft het helemaal niets van doen.
Idd. Zelfs jij vindt het niet verrassend. Vreemd dan toch dat het CDA 'volledig verrast' was.
Definitely not CIA
pi_201411764
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Idd. Zelfs jij vindt het niet verrassend. Vreemd dan toch dat het CDA 'volledig verrast' was.
Omdat je in de politiek zulke zaken vooraf bespreekt. Zeker na 4 jaar samenwerking licht je elkaar enige tijd van tevoren even in over de actie die je gaat ondernemen. Dit geeft wederom aan dat Kaag enkel aan zichzelf denkt en dat het allemaal niets met moraal te maken heeft.
pi_201411767
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:03 schreef Lurf het volgende:
Als Kaag was blijven zitten was ze ongeloofwaardig geweest, gezien haar eerdere uitspraken, dat heeft weinig met morele superioriteit te maken denk ik. Daarnaast heeft ze nu de handen vrij voor de formatie en is ook wel duidelijk dat ze vooral de politieke verantwoordelijkheid neemt voor het falen van anderen.

Ik was meer verbaasd over de aankondiging van Bijleveld, nog voor de stemmingen, dat ze hoe dan ook zou blijven zitten. Hoeveel politiek gevoel heb je dan als je niet begrijpt hoe arrogant dat overkomt?

Wat de formatie betreft vraag ik me wel af wie er nu druk voelt, behalve Remkes en misschien Rutte die nu doorkrijgt dat hij niet eindeloos kan blijven rekken als hij nog premier wil worden. Het is een perfect prisioners dilemma en zolang corona nog niet onder controle is, is het ook helemaal niet aantrekkelijk om in een nieuwe regering te stappen.
Falen van anderen? Haar valt niks te verwijten in het Afghanistan dossier?
pi_201411795
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:57 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Omdat je in de politiek zulke zaken vooraf bespreekt. Zeker na 4 jaar samenwerking licht je elkaar enige tijd van tevoren even in over de actie die je gaat ondernemen. Dit geeft wederom aan dat Kaag enkel aan zichzelf denkt en dat het allemaal niets met moraal te maken heeft.
Jij gelooft toch zelf niet dat Bijleveld haar Tweet 'ik blijf gewoon zitten' van te voren besproken heeft met D66?
Definitely not CIA
pi_201411827
Ik vind eigenlijk dat het CDA hier het slechts uit komt.
Definitely not CIA
pi_201411884
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het CDA hier het slechts uit komt.
Zij zelf ook vandaar die praatjes over Kaag.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 12:06:12 #53
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201411887
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:57 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Falen van anderen? Haar valt niks te verwijten in het Afghanistan dossier?
Niet uitsluitend in ieder geval. Dat de voorbereiding compleet ruk was kun je een minister die twee maanden op die plek zit moeilijk verwijten. In ieder geval minder dan Bijleveld, Blok en Broekers-Knol imo. Wat dat betreft is die Blok weer eens net op tijd weg. Dat de VVD en CDA dan ook nog moeilijk gaan lopen doen over aantal evacués, maakt het ook eigenlijk dan tot een situatie waar je het bijna niet goed kunt doen. En het is dan ook fout gegaan, en daarvoor is ze afgetreden.

Ik zie ook mensen (hier) roepen dat ze maar ook moet stoppen als D'66-leider. Maar da's me te opportuun gegeven de situatie en ik gok dat dat ook een beetje is ingegeven door een hekel aan de persoon Kaag.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201411898
Broekers-Knol komt er wel makkelijk mee weg.
Definitely not CIA
pi_201411906
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het CDA hier het slechts uit komt.
Overduidelijk. Dat Kaag nog even de kat krijgt toegeschoven zie ik alleen maar als aversie
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 12:07:44 #56
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201411909
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is idd niet verassend. Ze kon simpelweg niet anders gezien haar eigen uitspraak in april. Met moraal heeft het helemaal niets van doen.
De consequenties accepteren van je eigen woorden heeft natuurlijk alles met morele waarden te maken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201411947
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het CDA hier het slechts uit komt.
Dat vinden de leden ook meen ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201411955
Ik zie nog wel een kleine kans dat Rutte het CDA loodst en toch in zee gaat met PvdA-Groenlinks. Dat is misschien ook de enige optie voor hem om premier te blijven.
pi_201411962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De consequenties accepteren van je eigen woorden heeft natuurlijk alles met morele waarden te maken.
Het lijkt me naïef om te denken dat er geen politieke calculus achter schuilt. D66 heeft het zo georkestreerd dat hun spin maximale impact zou gaan hebben. Dat heeft niks met moraliteit te maken.
pi_201412021
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je hoeft zelfs bij een motie van wantrouwen niet op te stappen. Punt is dat Kaag eerder gezegd had op te stappen bij een motie van afkeuring en zich aan haar woord heeft gehouden.

Ik snap echt niet waarom men daar problemen mee heeft, ze is daar gewoon duidelijk in geweest en heeft de consequenties genomen, dat is toch wat iedereen altijd zegt te willen van politici?
mee eens. Maar ik snap dan niet dat dat dan wel van anderen verwacht wordt.
pi_201412033
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De consequenties accepteren van je eigen woorden heeft natuurlijk alles met morele waarden te maken.
Ach kom, als het kon dan had ze er onderuit gekropen. Er zat simpelweg niets anders meer op voor haar. Kijk ook even naar het persmomentje daarna en hoe de D66 groupies het proberen te spinnen. Zo lachwekkend opzichtig.

En ja, ook het CDA heeft het verkloot door onhandigheid. Ook hun minister had gelijk moeten opstappen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:21:17 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201412049
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De consequenties accepteren van je eigen woorden heeft natuurlijk alles met morele waarden te maken.
Welnee. Hier gaat men maximaal gebruik van maken, ik vermoed dat D66 aan gaat sturen op verkiezingen waarna Kaag kan laten zien dat ze moreel verheven is boven alles en iedereen door deze actie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201412083
Kaag heeft in april de druk willen opvoeren om Rutte te laten opstappen. Voorheen was opstappen na een motie van afkeuring allerminst gebruik binnen D66 (zie Ollongren). Dit is mislukt. Daarmee heeft ze zich vastgezet met een onjuiste interpretatie van het staatsrecht. Nu ze dankzij haar eigen falen zelf met een motie van afkeuring werd geconfronteerd, heeft ze de afweging gemaakt het meest te winnen met zelf wel opstappen. Dat is politiek een slimme move, te meer daar de spin van haar partij als zoete koek geslikt lijkt te worden door NRC en Volkskrant, die Sint Sigrid inmiddels op de Heilige Stoel van Nieuw Leiderschap hebben gehesen. Kaag is een slimme machtspolitica die met onverwachte zetten haar tegenstanders in verwarring brengt. Maar denken dat dit een consequentie is van een verheven moreel kompas lijkt me echt buitengewoon naïef.
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:24:17 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201412085
Morele verhevenheid komt weer in de mode zo te zien 8-)
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:26:17 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201412109
quote:
16s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dat vinden de leden ook meen ik.
Al is het wel een overwinning voor de leden dat ze Bijleveld later alsnog van het pluche hebben kunnen schrapen. Dat is ook nooit eerder gebeurt.
pi_201412142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Al is het wel een overwinning voor de leden dat ze Bijleveld later alsnog van het pluche hebben kunnen schrapen. Dat is ook nooit eerder gebeurt.
Ja datvind ik ook, en dat geeft ook wel wat aan denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201412152
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 11:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij gelooft toch zelf niet dat Bijleveld haar Tweet 'ik blijf gewoon zitten' van te voren besproken heeft met D66?
Dat is geen kwestie van geloven want het is, volgens ingewijden althans, zeker niet gebeurd:

quote:
Ron Fresen: "Bij het CDA had men de indruk dat de andere drie regeringspartijen zich zouden houden aan de afspraak om elkaar te steunen. Maar Kaag begon toen serieus aan aftreden te denken."

Voor Bijleveld lag dit heel anders. Vlak na de aankondiging van de ChristenUnie, en nog ruim voor de stemmingen in de Tweede Kamer, liet minister Bijleveld weten dat zij hoe dan ook zou blijven als minister. In een schriftelijke mededeling voegde ze daar aan toe: "Mijn prioriteit ligt nog steeds bij het in veiligheid brengen van tolken die nog in Afghanistan zijn."

In D66-kring werd deze verklaring met verbazing gelezen. Nog voordat alle kritische Tweede Kamerfracties zich hadden uitgesproken over Afghanistan, trok een minister al de conclusie dat ze kon blijven. Kaag voelde zich overvallen en besloot haar afwegingen en uiteindelijke besluit zo lang mogelijk stil te houden.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-door-aftreden-kaag
pi_201412155
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Welnee. Hier gaat men maximaal gebruik van maken, ik vermoed dat D66 aan gaat sturen op verkiezingen waarna Kaag kan laten zien dat ze moreel verheven is boven alles en iedereen door deze actie.
Zoals gezegd: D66 is momenteel dan ook moreel superieur aan CDA- en VVD-bewindspersonen. Kaag stapt op na motie van afkeuring. Het CDA en VVD zorgen voor de verdergaande erosie van de vertrouwensregel tussen kabinet en Kamer, hetgeen een gevaarlijk precedent is.

En ja, zoals iemand anders op een ander forum zei: "er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen falen als vakminister op een bepaald dossier of de hele Kamer tegen je in het harnas jagen als premier omdat je een lastig parlementslid wil wegpromoveren en daarover gaat staan liegen."

Maar goed, blijkbaar geven sommige mensen gewoon geen fuck om moraal. Mag hoor, het is een vrij land.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 12:30:42 ]
pi_201412196
quote:
Cruciaal was dat het PvdA-Kamerlid Kati Piri woensdag een uur voor het debat een procedureel verzoek deed. De kabinetsdelegatie bestond uit vier bewindslieden: Rutte, Kaag, minister Ank Bijleveld (Defensie, CDA) en staatssecretaris Ankie Broekers-Knol (Justitie, VVD). Normaal is de premier dan eerste spreker namens het kabinet – de meester van de depolitisering.

Maar Piri verzocht een andere sprekersvolgorde: zij wilde als eerste debatteren met Bijleveld. Hierop volgde vertrouwelijk overleg in de kabinetsdelegatie – en daar rommelde het.

Bijleveld weigerde eerste spreker te zijn. Zij wees erop dat Kaag coördinerend minister was in deze kwestie, en zo trok Kaag de riskantste rol naar zich toe. Gevolg: ze kreeg ook vrijwel alle kritische vragen te verstouwen – met alle gevolgen van dien. Toen Bijleveld uren later het woord nam was het al bijna middernacht.
https://web.archive.org/w(...)vervleugelt-a4058786

Dit is ook wel interessant. Bijleveld was inderdaad de afgelopen 2 jaar de hoofdverantwoordelijk op het tolken/Afghanistan-dossier en pas toen er evacuaties kwamen werd Kaag hoofdverantwoordelijk voor de coördinatie van de evacuaties.
pi_201412271
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:43 schreef TomWaits het volgende:
D66 blijkt moreel superieur aan CDA en VVD. Daar stappen ze nog op vanwege moties van afkeuring.
Om vervolgens via de kamer weer vrolijk minister te willen worden
pi_201412292
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:29 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Zoals gezegd: D66 is momenteel dan ook moreel superieur aan CDA- en VVD-bewindspersonen. Kaag stapt op na motie van afkeuring. Het CDA en VVD zorgen voor de verdergaande erosie van de vertrouwensregel tussen kabinet en Kamer, hetgeen een gevaarlijk precedent is.

En ja, zoals iemand anders op een ander forum zei: "er zit natuurlijk nog wel een verschil tussen falen als vakminister op een bepaald dossier of de hele Kamer tegen je in het harnas jagen als premier omdat je een lastig parlementslid wil wegpromoveren en daarover gaat staan liegen."

Maar goed, blijkbaar geven sommige mensen gewoon geen fuck om moraal. Mag hoor, het is een vrij land.
Ik erger mij altijd een beetje aan de elitaire toon van Kaag, waar vaak toch wat dedain uit spreekt. Maar ik schat haar inderdaad wel in als een integer politicus die niet houdt van het politieke gekonkel en zich ook niet vast zal gaan klampen aan de politieke macht.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 12:40:07 #72
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201412295
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://web.archive.org/w(...)vervleugelt-a4058786

Dit is ook wel interessant. Bijleveld was inderdaad de afgelopen 2 jaar de hoofdverantwoordelijk op het tolken/Afghanistan-dossier en pas toen er evacuaties kwamen werd Kaag hoofdverantwoordelijk voor de coördinatie van de evacuaties.
(Even terzijde maar Kati Piri is een prima parlementslid overigens)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201412299
quote:
Demissionair premier Mark Rutte zal na een eventueel vertrek uit Den Haag nooit meer aanschuiven in een talkshow, zegt hij zaterdag in een interview in NRC.

In het interview praat Rutte onder meer over het naderende afscheid van zijn Duitse collega, bondskanselier Angela Merkel. Hij hoopt haar te blijven zien, ook na haar vertrek.

"Ik zou het erg leuk vinden. Het hangt er ook vanaf wat ze gaat doen. Ze zegt dat ze de politiek volledig verlaat en ik denk dat dat zo is. Ze wordt ook vast geen commentator in talkshows."

Hier wil hij zelf een voorbeeld aan nemen. "Ik ga het zelf in elk geval ook zo doen. Als ik weg ben, ga ik nóóit meer naar een talkshow. Om de vijf jaar ga ik naar het lustrumcongres van mijn partij om te applaudisseren voor de speech van de leider en als ze vragen wat ik ervan vind, zeg ik: geniaal verhaal!"

Nederlandse talkshows worstelen overigens met tegenvallende kijkcijfers. De afgelopen week stond er maar twee keer een grote talkshow in de top tien van best bekeken programma's.
https://www.msn.com/nl-nl(...)talkshows/ar-AAOzRrP

Zou hij er alvast over aan het nadenken zijn?
pi_201412323
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik erger mij altijd een beetje aan de elitaire toon van Kaag, waar vaak toch wat dedain uit spreekt. Maar ik schat haar inderdaad wel in als een integer politicus die niet houdt van het politieke gekonkel en zich ook niet vast zal gaan klampen aan de politieke macht.
Het is makkelijk opstappen als je zo'n beetje de garantie hebt over een tijdje weer terug te keren. Hoe is dat niet vastklampen aan politieke macht?
pi_201412332
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://web.archive.org/w(...)vervleugelt-a4058786

Dit is ook wel interessant. Bijleveld was inderdaad de afgelopen 2 jaar de hoofdverantwoordelijk op het tolken/Afghanistan-dossier en pas toen er evacuaties kwamen werd Kaag hoofdverantwoordelijk voor de coördinatie van de evacuaties.
Waarna Kaag vervolgens veel te weinig tempo maakte
pi_201412341
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)talkshows/ar-AAOzRrP

Zou hij er alvast over aan het nadenken zijn?
Ik denk dat hij graag nog even (minstens) dat extra jaartje vol maakt om de langstzittende premier van Nederland te worden.
pi_201412345
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)talkshows/ar-AAOzRrP

Zou hij er alvast over aan het nadenken zijn?
Misschien stapt hij wel op als er een extraparlementair kabinet komt.
  zaterdag 18 september 2021 @ 12:45:22 #78
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201412354
Manmanman, ik word heel cynisch van de notie dat alles enkel gestuurd zijn uit partij- en machtspolitieke overwegingen, dat politici en partijen niet meer zouden handelen uit principes. Merk je ook bij de politieke duiders, dat alles alleen maar voort zou komen uit de politieke spelletjes. Als dat de Nederlandse politiek is, ja, dan zijn en blijven we gewoon een kutland :N
pi_201412448
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Waarna Kaag vervolgens veel te weinig tempo maakte
Vanwege verkeerde aannames op basis van informatie van de inlichtingendiensten. Ze zat gewoon als minister op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Ik denk dat een andere minister niet anders had gedaan. Blok heeft weer eens geluk gehad.
pi_201412496
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:54 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Vanwege verkeerde aannames op basis van informatie van de inlichtingendiensten. Ze zat gewoon als minister op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Ik denk dat een andere minister niet anders had gedaan. Blok heeft weer eens geluk gehad.
De Fransen waren er anders prima op tijd bij om Kaag in het verhaal mee te nemen. Ze reageerde alleen niet.
pi_201412558
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:58 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
De Fransen waren er anders prima op tijd bij om Kaag in het verhaal mee te nemen. Ze reageerde alleen niet.
De Fransen hadden geen andere informatie, maar besloten eerder te beginnen omdat ze duizenden mensen in Afghanistan hebben zitten. Dat is logisch. Nederland ging uit van tolken + lokaal ambassadepersoneel + 150 Nederlandse paspoorthouders. Vliegtickets waren geboekt voor de week van 16 augustus, dus de Taliban kwam achteraf gezien net 1 á 2 weken te vroeg om te zorgen voor ordelijke evacuatie. Zo heb ik begrepen op basis van het debat.
  zaterdag 18 september 2021 @ 13:05:08 #82
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201412562
Voor @Hanca en anderen die menen dat er een groot verschil bestaat tussen een motie van wantrouwen en een motie van afkeuring en dat die laatste een soort facultatief karakter heeft:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-opstappen-a4058746
We have always been at war with Eastasia.
pi_201412567
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik erger mij altijd een beetje aan de elitaire toon van Kaag, waar vaak toch wat dedain uit spreekt. Maar ik schat haar inderdaad wel in als een integer politicus die niet houdt van het politieke gekonkel en zich ook niet vast zal gaan klampen aan de politieke macht.
Dat de beste vrouw weerstand oproept, begrijp ik goed. Nederlanders willen graag een direct, bot en poten-in-de-klei-figuur, en Kaag is daar zo ongeveer het tegendeel van. Eloquent, beschaafd en iemand met klasse. Nederlanders willen een Rutte op de fiets. “Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg”, dat idee. Zelf vind ik het wel verfrissend om dan eens een ander, wat on-Nederlands type er tussen te zien. Plus iemand die het oordeel van de Kamer eens serieus neemt.

Wat mij betreft zou daar die ‘nieuwe bestuurscultuur’ ( :') ) om moeten draaien: het herstellen van de Tweede Kamer als hoogste ambt en niet als obstakel waar via veel gekonkel en kopjes koffie een meerderheid behaald moet worden. Helemaal geen radicaal of nieuw idee, maar eerder herstellen van iets dat onder kabinetten Rutte aardig naar zijn grootje is gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 13:07:16 ]
pi_201412588
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 september 2021 10:43 schreef TomWaits het volgende:
D66 blijkt moreel superieur aan CDA en VVD. Daar stappen ze nog op vanwege moties van afkeuring.
Om over 2 maanden dezelfde persoon weer verder te laten gaan.
Wat een wassen neus.
pi_201412625
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Om over 2 maanden dezelfde persoon weer verder te laten gaan.
Wat een wassen neus.
Dit zal nog moeten blijken.
pi_201412703
De eerste foto's van de hei. Ze hebben er allemaal ongelofelijk veel zin in, zo te zien.

https://www.anpfoto.nl//search.pp?eventid=6032926
pi_201412727
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:19 schreef Jojoke het volgende:
De eerste foto's van de hei. Ze hebben er allemaal ongelofelijk veel zin in, zo te zien.

https://www.anpfoto.nl//search.pp?eventid=6032926
Hadden ze een dresscode hiervoor dat ze allemaal in het blauw moesten komen? Ook nog een mooi blauw tafelkleed er bij. Helemaal af.

[ Bericht 3% gewijzigd door SnertMetChoco op 18-09-2021 13:28:35 ]
pi_201412796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:08 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Om over 2 maanden dezelfde persoon weer verder te laten gaan.
Wat een wassen neus.
Ik zie het probleem niet. De motie van afkeuring was gericht naar de handelswijze van het gehele kabinet, niet naar de persoon Kaag al was zij wel eindverantwoordelijk.
pi_201412798
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hadden ze een dresscode hiervoor dat ze allemaal in het blauw moesten komen? Ook nog een mooi blauw tafelkleed er bij. Helemaal af.
Lekker neutraal
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201412825
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:05 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Dat de beste vrouw weerstand oproept, begrijp ik goed. Nederlanders willen graag een direct, bot en poten-in-de-klei-figuur, en Kaag is daar zo ongeveer het tegendeel van. Eloquent, beschaafd en iemand met klasse. Nederlanders willen een Rutte op de fiets. “Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg”, dat idee. Zelf vind ik het wel verfrissend om dan eens een ander, wat on-Nederlands type er tussen te zien. Plus iemand die het oordeel van de Kamer eens serieus neemt.

Wat mij betreft zou daar die ‘nieuwe bestuurscultuur’ ( :') ) om moeten draaien: het herstellen van de Tweede Kamer als hoogste ambt en niet als obstakel waar via veel gekonkel en kopjes koffie een meerderheid behaald moet worden. Helemaal geen radicaal of nieuw idee, maar eerder herstellen van iets dat onder kabinetten Rutte aardig naar zijn grootje is gegaan.
Daarom is Caroline zo populair aan het worden.
pi_201412833
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hadden ze een dresscode hiervoor dat ze allemaal in het blauw moesten komen? Ook nog een mooi blauw tafelkleed er bij. Helemaal af.
Alleen Jetten dacht: ik ga naar het bos, dus ik doe groen aan.
pi_201412868
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:33 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Alleen Jetten dacht: ik ga naar het bos, dus ik doe groen aan.
Wolvenshirt. :)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 13:39:31 #93
408813 crew  trein2000
pi_201412902
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
(Even terzijde maar Kati Piri is een prima parlementslid overigens)
Ook jaren ervaring hè? Was een tamelijk prominent EP-lid…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 13:42:27 #94
408813 crew  trein2000
pi_201412945
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:32 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://web.archive.org/w(...)vervleugelt-a4058786

Dit is ook wel interessant. Bijleveld was inderdaad de afgelopen 2 jaar de hoofdverantwoordelijk op het tolken/Afghanistan-dossier en pas toen er evacuaties kwamen werd Kaag hoofdverantwoordelijk voor de coördinatie van de evacuaties.
En ook hier weer. Als Bijleveld niet wil (wat blijkbaar het verzoek van de Kamer was) waarom pakt Rutte dan zijn rol niet…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201413164
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En ook hier weer. Als Bijleveld niet wil (wat blijkbaar het verzoek van de Kamer was) waarom pakt Rutte dan zijn rol niet…
Tsja, de facto was zijn kabinet al gevallen op dat moment dus waarom zou hij zijn handen dan vuil maken.
pi_201413435
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:29:41 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201413462
quote:
Wopke is sinds de verkiezingen in hongerstaking?

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 18-09-2021 15:09:06 ]
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:35:27 #98
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201413534
Wopke die de GLTHB beweging steunt? Mag dat wel van de gemiddelde CDA'er?

pi_201413556
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wop is sinds de verkiezingen in hongerstaking?


Waarschijnlijk hebben ze daarom heel tactisch een schaal met koekjes voor zijn neus gezet.
pi_201413586
Hoekstra ziet er zo goed uit :@
  zaterdag 18 september 2021 @ 14:40:36 #101
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_201413588
Is natuurlijk om zijn adjudant te compenseren
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 14:44:42 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201413655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Daarom is Caroline zo populair aan het worden.
Een PR dame in dienst van de agri business want dat is echt en transparant enzo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201413848
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:33 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Daarom is Caroline zo populair aan het worden.
Yep tot groot ongenoegen van enkelen die schijnbaar niets met de doorsnee populatie van Nederland hebben.
  Redactie Games zaterdag 18 september 2021 @ 15:06:16 #104
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201413929
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep tot groot ongenoegen van enkelen die schijnbaar niets met de doorsnee populatie van Nederland hebben.
Haar partij is de BoerBurgerBeweging. Dat is de doorsnee Nederlander? Het is gewoon dezelfde smaak als 50plus of SGP: een one-issue partij die leuk is voor een heel klein gedeelte van de Nederlanders maar daar blijft het ook bij.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_201413953
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:06 schreef Puddington het volgende:

[..]
Haar partij is de BoerBurgerBeweging. Dat is de doorsnee Nederlander?
Je bedoeld BoerBurgerBeweging? Ja, de doorsnee Nederlander is wel burger lijkt mij.

Inmiddels is wel aangetoond in de Kamer dat het verre van een one issue partij is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 15:08:45 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 15:08:23 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201413958
quote:
Lekker casual en totaal niet geforceerd.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 15:18:17 #107
408813 crew  trein2000
pi_201414043
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:35 schreef Fietsertje70 het volgende:
Wopke die de GLTHB beweging steunt? Mag dat wel van de gemiddelde CDA'er?

[ afbeelding ]
Wopke stemde als enige CDA-senator voor afschaffing van de weigerambtenaar. Die man doet dat al jaren…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 15:20:02 #108
408813 crew  trein2000
pi_201414059
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 14:40 schreef potjecreme het volgende:
Hoekstra ziet er zo goed uit :@
Vind je? De enige twee die dr goed uitzien zijn Jetten en Hermans want mij betreft.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 15:22:15 #109
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201414085
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ook jaren ervaring hè? Was een tamelijk prominent EP-lid…
Zie je toch maar dat dat van belang is om voldoende in de kamer te hebben, ervaring.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 15:22:40 #110
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201414091
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vind je? De enige twee die dr goed uitzien zijn Jetten en Hermans want mij betreft.
Oh ik vind Hermans altijd ogen alsof ze elk moment om kan vallen. :@
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201414106
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wopke stemde als enige CDA-senator voor afschaffing van de weigerambtenaar. Die man doet dat al jaren…
Daarnaast heb je ook het CDA Pride netwerk en heeft het CDA de eerste openlijk homoseksuele minister van Nederland afgeleverd. Anderen hebben het over diversiteit, het CDA (maar ook VVD bijvoorbeeld) doet het gewoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 15:24:46 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 15:24:48 #112
408813 crew  trein2000
pi_201414112
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:22 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Zie je toch maar dat dat van belang is om voldoende in de kamer te hebben, ervaring.
Ja. Zeker. Dood aan de termijnbeperkingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_201414133
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:06 schreef Puddington het volgende:

[..]
Haar partij is de BoerBurgerBeweging. Dat is de doorsnee Nederlander? Het is gewoon dezelfde smaak als 50plus of SGP: een one-issue partij die leuk is voor een heel klein gedeelte van de Nederlanders maar daar blijft het ook bij.
Doet het leuk hoor in de media, maar totaal niet serieus te nemen. Ook niet een klein beetje meewerken met de aanpak van stikstofuitstoot. Nee joh, gewoon het probleem in het geheel ontkennen. Lekker makkelijk. Volgens mij hadden we een paar verdragen ondertekend. Wil ze dat gaan ontbinden dan? Gaat 'm niet worden die partij.
pi_201414425
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:11 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Dit zal nog moeten blijken.
Kaag verklaarde anders 'leuk door te willen gaan'
pi_201414444
quote:
Mn ogen bloeden. Wat een farce _O-
pi_201414449
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 september 2021 13:22 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hadden ze een dresscode hiervoor dat ze allemaal in het blauw moesten komen? Ook nog een mooi blauw tafelkleed er bij. Helemaal af.
VVD blauw
pi_201414469
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:48 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Mn ogen bloeden. Wat een farce _O-
Ik geloof best dat Rutte en Hoekstra prima een biertje met elkaar kunnen drinken. Jammer dat die ander er bij is anders was het vast een leuk weekend uitje geweest.
pi_201414497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:52 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Je kunt het ook niet laten hè. :')
Hij heeft wel een punt. Kaag past er helemaal niet bij. Of, zoals Kaag het zal zien: Rutte en Hoekstra passen niet bij Kaag
  zaterdag 18 september 2021 @ 15:56:41 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201414506
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wopke stemde als enige CDA-senator voor afschaffing van de weigerambtenaar. Die man doet dat al jaren…
Dat had ik niet verwacht en valt hem dan te prijzen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201414508
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt. Kaag past er helemaal niet bij. Of, zoals Kaag het zal zien: Rutte en Hoekstra passen niet bij Kaag
Wat een onzin zeg. Mensen verschillen nou aanmaal.
  zaterdag 18 september 2021 @ 16:00:07 #121
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201414533
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:55 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt. Kaag past er helemaal niet bij. Of, zoals Kaag het zal zien: Rutte en Hoekstra passen niet bij Kaag
Hoekstra is een kakkineuze yup, Rutte een goedgemutste einzelganger en Kaag een wat snobistische wereldreizigster, het zijn alledrie compleet andere types.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201414548
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hoekstra is een kakineuze yup, Rutte een vriendelijke einzelganger en Kaag een wat snobistische wereldreizigster, het zijn alledrie compleet andere types.
Rutte en Hoekstra zijn allebei kakineuze gasten.
  zaterdag 18 september 2021 @ 16:02:55 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201414558
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:01 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Rutte en Hoekstra zijn allebei kakineuze gasten.
Rutte toch niet? Volgens mij heeft die niet zoveel op met protserige ballerigheid.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201414658
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:56 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Wat een onzin zeg. Mensen verschillen nou aanmaal.
Dat een aantal mensen beter bij elkaar past lijkt mij evident. Kaag oogt daar toch wel als buitenbeentje. Shit happens
pi_201414667
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Rutte toch niet? Volgens mij heeft die niet zoveel op met protserige ballerigheid.
Wellicht wat minder dan Hoekstra maar je overleeft de VVD niet als je niet op zijn minst goed kan verhouden tot kakineuze types

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 16:13:57 ]
pi_201414673
1 politieke orgie ze kunnen het goed met elkaar vinden.
Maar op het einde gaan ze allemaal hun eigen weg.
pi_201414678
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:14 schreef KingRadler het volgende:
1 politieke orgie ze kunnen het goed met elkaar vinden.
Maar op het einde gaan ze allemaal hun eigen weg.
Zouden ze nog van bil gaan denk je? Rutte en Hoekstra
pi_201414750
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Yep tot groot ongenoegen van enkelen die schijnbaar niets met de doorsnee populatie van Nederland hebben.
Ze heeft een bruinig randje....
pi_201414756
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 15:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Je bedoeld BoerBurgerBeweging? Ja, de doorsnee Nederlander is wel burger lijkt mij.

Inmiddels is wel aangetoond in de Kamer dat het verre van een one issue partij is.
Ja en Noord-Korea heet formeel de Democratische Volksrepubliek Korea. Je kunt het elke naam geven die je wilt maar het betekent natuurlijk niets als je er niet naar handelt.
pi_201415003
Sigrid Kaag symboliseert eigenlijk het onkunde van vrouwen in de politiek, dat vooroordeel wordt door haar optreden steeds maar weer bevestigd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Redactie Games zaterdag 18 september 2021 @ 17:03:16 #131
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201415008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:01 schreef Shreyas het volgende:
Sigrid Kaag symboliseert eigenlijk het onkunde van vrouwen in de politiek, dat vooroordeel wordt door haar optreden steeds maar weer bevestigd.
Je moest op de bank slapen vannacht, jongen?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_201415071
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:30 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ja en Noord-Korea heet formeel de Democratische Volksrepubliek Korea. Je kunt het elke naam geven die je wilt maar het betekent natuurlijk niets als je er niet naar handelt.
Maar waarom kies jij er dan voor het woordje 'boer' plots wel serieus te nemen en 'burger' niet? Jouw argument kan op beide begrippen van toepassing zijn namelijk
pi_201415072
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:01 schreef Shreyas het volgende:
Sigrid Kaag symboliseert eigenlijk het onkunde van vrouwen in de politiek, dat vooroordeel wordt door haar optreden steeds maar weer bevestigd.
Dat zeg je in de maand dat de vrouw die een kleine twee decennia de touwtjes in handen had in Europa afzwaait (zonder motie van wantrouwen of afkeuring, gewoon vrijwillig).
pi_201415082
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:03 schreef Puddington het volgende:

[..]
Je moest op de bank slapen vannacht, jongen?
Het is toch zo? Halsema verkloot Amsterdam, Kaag en Bijleveld moeten aftreden door politiek geklungel, Schippers barst in tranen uit wanneer een lamp in de Tweede Kamer naast haar terecht komt, van Nieuwenhuizen maakte grote fouten in het Stint drama.

Kijk die emancipatie is allemaal leuk en aardig hoor, maar mannen en vrouwen zijn en blijven verschillend. Mannen zijn naar mijn mening betere leiders omdat ze beter in staat zijn ratio van emotie te scheiden en omdat mannen én vrouwen ook liever gezag accepteren van een man, dan van een vrouw.

Natuurlijk maken mannelijke bewindvoerders ook genoeg fouten, maar na alle fouten van Rutte omtrent de toeslagenaffaire, coronacrisis, Afghanistan, stikstofcrisis, gasproblemen in Groningen, etc. staat Mark Rutte in de peilingen op bijna 40 zetels. Dát is leiderschap. Toch in staat zijn om meer mensen voor je te winnen ook al pakken je beslissingen soms verkeerd uit.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201415094
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:11 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Dat zeg je in de maand dat de vrouw die een kleine twee decennia de touwtjes in handen had in Europa afzwaait (zonder motie van wantrouwen of afkeuring, gewoon vrijwillig).
Heb je het nu ineens over Ursula von der Leyen?
Ik had het even over de vrouwen in de Nederlandse politiek.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 17:13:11 #136
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201415098
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Maar waarom kies jij er dan voor het woordje 'boer' plots wel serieus te nemen en 'burger' niet? Jouw argument kan op beide begrippen van toepassing zijn namelijk
Standpunten, mischien? Financiering van de BBB?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 17:14:29 #137
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201415119
Niet serieus nemen joh, doen ze in VBL met m ook niet.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Redactie Games zaterdag 18 september 2021 @ 17:15:02 #138
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201415127
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het is toch zo? Halsema verkloot Amsterdam, Kaag en Bijleveld moeten aftreden door politiek geklungel, Schippers barst in tranen uit wanneer een lamp in de Tweede Kamer naast haar terecht komt, van Nieuwenhuizen maakte grote fouten in het Stint drama.

Kijk die emancipatie is allemaal leuk en aardig hoor, maar mannen en vrouwen zijn en blijven verschillend. Mannen zijn naar mijn mening betere leiders omdat ze beter in staat zijn ratio van emotie te scheiden en omdat mannen én vrouwen ook liever gezag accepteren van een man, dan van een vrouw.

Natuurlijk maken mannelijke bewindvoerders ook genoeg fouten, maar na alle fouten van Rutte omtrent de toeslagenaffaire, coronacrisis, Afghanistan, stikstofcrisis, gasproblemen in Groningen, etc. staat Mark Rutte in de peilingen op bijna 40 zetels. Dát is leiderschap. Toch in staat zijn om meer mensen voor je te winnen ook al pakken je beslissingen soms verkeerd uit.
Klinkt bij mij vooral alsof je nodig eens van je zomerkamer af moet komen en de versieringsboeken van Baudet weg moet leggen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:16:15 #139
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415140
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het is toch zo? Halsema verkloot Amsterdam, Kaag en Bijleveld moeten aftreden door politiek geklungel, Schippers barst in tranen uit wanneer een lamp in de Tweede Kamer naast haar terecht komt, van Nieuwenhuizen maakte grote fouten in het Stint drama.

Kijk die emancipatie is allemaal leuk en aardig hoor, maar mannen en vrouwen zijn en blijven verschillend. Mannen zijn naar mening betere leiders omdat ze beter in staat zijn ratio van emotie te scheiden en omdat mannen én vrouwen ook liever gezag accepteren van een man, dan van een vrouw.

Natuurlijk maken mannelijke bewindvoerders ook genoeg fouten, maar na alle fouten van Rutte omtrent de toeslagenaffaire, coronacrisis, Afghanistan, stikstofcrisis, gasproblemen in Groningen, etc. staat Mark Rutte in de peilingen op bijna 40 zetels. Dát is leiderschap. Toch in staat zijn om meer mensen voor je te winnen ook al pakken je beslissingen soms verkeerd uit.
Ben je klungels uit Rutte-I, Rutte-II en Rutte-III zoals Zijlstra, Teeven, Opstelten, Wiebes, Snel, Harbers, Weekers, van der Steur en Bleker vergeten?
pi_201415154
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:15 schreef Puddington het volgende:

[..]
Klinkt bij mij vooral alsof je nodig eens van je zomerkamer af wilt komen en de versieringsboeken van Baudet weg moet leggen.
Helaas is nu ook je tweede reactie niet inhoudelijk, waarom eigenlijk niet? Kun je niet inhoudelijk reageren? Als je het niet met me eens bent hoor ik graag van jou waarom niet.

Het kan ook zijn dat je helemaal niet inhoudelijk wilt reageren, dat is ook prima, maar er komt niet echt een discussie op gang wanneer je enkel one-liners post waarin je users met een andere mening persoonlijk aanvalt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_201415176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:16 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Ben je klungels uit Rutte-I, Rutte-II en Rutte-III zoals Zijlstra, Teeven, Opstelten, Wiebes, Snel, Harbers, Weekers, van der Steur en Bleker vergeten?
Natuurlijk maken mannen ook fouten in de politiek, alleen het ziet er een stuk minder klungelig uit. Maar even voor de duidelijk, volgens jou zijn mannen en vrouwen in de politiek even capabel en zijn mannen en vrouwen even goede leiders?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:19:04 #142
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201415182
quote:
Die Rutte slaat je echt in elkaar zo te zien! Die gaat wel een paar x naar de sportschool.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201415195
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:19 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Die Rutte slaat je echt in elkaar zo te zien! Die gaat wel een paar x naar de sportschool.
Kan ook z'n fap arm zijn.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:20:33 #144
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415206
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 16:14 schreef KingRadler het volgende:
1 politieke orgie ze kunnen het goed met elkaar vinden.
Maar op het einde gaan ze allemaal hun eigen weg.
Spannend idee wel, Hoekstra en Remkes die Kaag sandwichen (trap niet in dat bekakte praten, dat zijn de ergsten), Rutte en Jetten die elkaar vreselijk kinky te lijf gaan, Heerma die VVD-sprietje Hermans doodneukt.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:23:21 #145
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201415245
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:20 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Spannend idee wel, Hoekstra en Remkes die Kaag sandwichen (trap niet in dat bekakte praten, dat zijn de ergsten), Rutte en Jetten die elkaar vreselijk kinky te lijf gaan, Heerma die VVD-sprietje Hermans doodneukt.
Hermans lijkt me wel een leuke in bed.

Denk dat Rutte daar serieus welles wat mee doet.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201415258
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Heb je het nu ineens over Ursula von der Leyen?
Ik had het even over de vrouwen in de Nederlandse politiek.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:25:17 #147
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415268
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Natuurlijk maken mannen ook fouten in de politiek, alleen het ziet er een stuk minder klungelig uit. Maar even voor de duidelijk, volgens jou zijn mannen en vrouwen in de politiek even capabel en zijn mannen en vrouwen even goede leiders?
Kun je knulligheid dan definiëren?

Ik vond dat gedoe met de bonnetjesaffaire die Opstelten, Teeven én van der Steur de das omdeed anders behoorlijk knullig. Niets anders dan een: "Mama, ik kan mijn favoriete knuffeltje niet vinden in mijn kamer!" Dat gelieg van Zijlstra was ook bijzonder knullig.

Kijk, ik wil het in zoverre nog wel met je eens zijn dat leiders sinds mensenheugenis mannen zijn. Vrouwen staan op enorme achterstand. Dat maakt vrouwen echter niet per definitie slechte leiders. Ze zullen alleen dunner gezaaid zijn. Ik vond dat Kaag zich keurig aan haar eigen standaard en naar buiten geëtaleerde zelfbeeld heeft gehouden. We gaan nu zien hoe dat verder uitpakt, terug op BuZa zou ik wat schunnig vinden.
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 17:26:38 #148
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201415288
Dit is POL, probeer het weer eens inhoudelijk ipv onzin als wie het met wie doet? Dank
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201415295
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Standpunten, mischien? Financiering van de BBB?
Alsof BBB alleen boer-standpunten heeft. Of alleen door boeren wordt gefinancierd.

Ik snap het idee wel maar het gebruikte argument vind ik niet valide.
pi_201415349
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:25 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Kun je knulligheid dan definiëren?

Ik vond dat gedoe met de bonnetjesaffaire die Opstelten, Teeven én van der Steur de das omdeed anders behoorlijk knullig. Niets anders dan een: "Mama, ik kan mijn favoriete knuffeltje niet vinden in mijn kamer!" Dat gelieg van
Zijlstra was ook bijzonder knullig.
Ik had het eigenlijk over klungelig, maar ik bedoel er mee te zeggen dat vrouwen die fouten maken, zichzelf sneller voor schut zetten bij het volk, dat was destijds al zo met Vogelaar en recentelijk dus met Kaag. De reden dat ik het klungelig noem is omdat het meteen politieke consequenties heeft, niet alleen qua imago maar ook hoe ze worden afgerekend door het volk.

Zoals ik al eerder aangaf, de bewindspersonen van de VVD maken (zoals je terecht aangaf) ook fouten, waar Teeven, Opstelten, Zijlstra en Rutte goede voorbeelden van zijn. Maar ze deze partij blijft maar de grootste partij en nu in de peilingen staan ze op een flinke winst, daar waar D66 van Kaag juist verliest.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:30:50 #151
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201415358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:28 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Een tikkeltje naïef, naast weinig gevoel voor humor: er wordt wat afgeneukt in de politiek.
Zeker, het is zelfs onderdeel van politiek.

Hoe het in de kamer lijkt is vaak niet als hoe het daadwerkelijk is.
Wilders en Rutte zijn persoonlijk bijvoorbeeld goede vrienden.

Wellicht is suggereren dat sommige politici neuken met elkaar schuin. Maar het is wel degelijk een manier om te kijken naar verhoudingen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:34:16 #152
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415398
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 september 2021 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja goed, nu heeft zij nog wel een master Politiek en Economie en Hoekstra heeft 'slechts' rechten en geschiedenis gestudeerd, dus in die zin zou het sowieso al logischer zijn.
Laten we in het geval van Kaag niet net doen alsof je met zo'n master de economie en financiële sector hebt doorgrond. Hoekstra heeft bij Shell en McKinsey gewerkt. Dat is een relevante achtergrond voor een Min.Fin. Kaag heeft een geweldig CV, maar niet in economie of financiën.

Ik ben niet van het Rutte-model dat stelt dat als je maar ervaren en competent genoeg bent, je ieder departement kunt besturen. Zo spaarden eerst Kamp en nu Blok de ministeries op.
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:37:36 #153
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415442
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik had het eigenlijk over klungelig, maar ik bedoel er mee te zeggen dat vrouwen die fouten maken, zichzelf sneller voor schut zetten bij het volk, dat was destijds al zo met Vogelaar en recentelijk dus met Kaag. De reden dat ik het klungelig noem is omdat het meteen politieke consequenties heeft, niet alleen qua imago maar ook hoe ze worden afgerekend door het volk.

Zoals ik al eerder aangaf, de bewindspersonen van de VVD maken (zoals je terecht aangaf) ook fouten, waar Teeven, Opstelten, Zijlstra en Rutte goede voorbeelden van zijn. Maar ze deze partij blijft maar de grootste partij en nu in de peilingen staan ze op een flinke winst, daar waar D66 van Kaag juist verliest.
Zou het zo kunnen zijn dat er ook andere factoren een rol spelen? Ik denk dat je wat te eenkennig de nadruk legt op de eigenschap 'vrouw'.
pi_201415457
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:34 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Laten we in het geval van Kaag niet net doen alsof je met zo'n master de economie en financiële sector hebt doorgrond. Hoekstra heeft bij Shell en McKinsey gewerkt. Dat is een relevante achtergrond voor een Min.Fin. Kaag heeft een geweldig CV, maar niet in economie of financiën.

Ik ben niet van het Rutte-model dat stelt dat als je maar ervaren en competent genoeg bent, je ieder departement kunt besturen. Zo spaarden eerst Kamp en nu Blok de ministeries op.
Grappig. Kaag heeft ook bij Shell gewerkt.
Definitely not CIA
  zaterdag 18 september 2021 @ 17:43:19 #155
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201415515
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:38 schreef capricia het volgende:

[..]
Grappig. Kaag heeft ook bij Shell gewerkt.
Als analist ja, zullen we de koffiejuf van de directeur van Shell dan staatssecretaris maken? Hoekstra heeft trouwens ook nog een MBA aan INSEAD gehaald en internationale politiek en Italiaans gestudeerd in Rome. Eigenlijk zou Hoekstra best een aardige MinBuZa zijn. *)
pi_201415555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Als analist ja, zullen we de koffiejuf van de directeur van Shell dan staatssecretaris maken? Hoekstra heeft trouwens ook nog een MBA aan INSEAD gehaald en internationale politiek en Italiaans gestudeerd in Rome. Eigenlijk zou Hoekstra best een aardige MinBuZa zijn. *)
Zolang het maar geen FOK!ker is.
pi_201415801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Als analist ja, zullen we de koffiejuf van de directeur van Shell dan staatssecretaris maken? Hoekstra heeft trouwens ook nog een MBA aan INSEAD gehaald en internationale politiek en Italiaans gestudeerd in Rome. Eigenlijk zou Hoekstra best een aardige MinBuZa zijn. *)
Lijkt me een verademing. Kaag als min. van Financiën. Mocht ze dat ambiëren, zoals ik lees. Ook voor al haar collega's in de EU.
Beter dan Hoekstra. :D
Definitely not CIA
pi_201415845
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me een verademing. Kaag als min. van Financiën. Mocht ze dat ambiëren, zoals ik lees. Ook voor al haar collega's in de EU.
Beter dan Hoekstra. :D
Wat vind je dan precies aantrekkelijk aan Kaag op die positie? Wat zou ze volgens jou beter doen dan Hoekstra?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 18:09:02 ]
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:10:17 #159
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201415866
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me een verademing. Kaag als min. van Financiën. Mocht ze dat ambiëren, zoals ik lees. Ook voor al haar collega's in de EU.
Beter dan Hoekstra. :D
Europees gezien is alles beter dan penny wise pound foolish centenneuker Wopke.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201415897
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:37 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Zou het zo kunnen zijn dat er ook andere factoren een rol spelen? Ik denk dat je wat te eenkennig de nadruk legt op de eigenschap 'vrouw'.
Fijne opinie

twitter


twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201415901
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Wat vind je dan precies aantrekkelijk aan Kaag op die positie? Wat zou ze volgens jou beter doen dan Hoekstra?
Niet de hele EU schofferen.
Definitely not CIA
pi_201415956
Hoekstra:
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 17:43 schreef Smegma. het volgende:

[..]
Als analist ja, zullen we de koffiejuf van de directeur van Shell dan staatssecretaris maken? Hoekstra heeft trouwens ook nog een MBA aan INSEAD gehaald en internationale politiek en Italiaans gestudeerd in Rome. Eigenlijk zou Hoekstra best een aardige MinBuZa zijn. *)
Zelfde niveau als De Jonge
quote:
De afkorting MBA (hoofdletters) dient niet verward te worden met de afkorting mba (kleine letters). Het eerste betreft dus de afkorting van de titel "Master of Business Administration", een opleiding op HBO+ niveau
https://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administration


Kaag:

quote:
Ze begon haar studie Arabische taal en filologie aan de Universiteit Utrecht, maar behaalde in 1985 haar bachelor in Midden-Oostenstudies aan de Amerikaanse Universiteit in Caïro.[7][8] In 1987 behaalde ze een mastertitel in internationale betrekkingen aan St Antony's College in Oxford en in 1988 een mastertitel in de Politiek en Economie van het Midden-Oosten aan de Universiteit van Exeter. Ook studeerde Kaag aan de Franse École nationale d'administration (ENA)[9] en volgde zij de leergang Buitenlandse Betrekkingen aan Instituut Clingendael.
pi_201415994
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet de hele EU schofferen.
Op basis van onderbuik dus.
1) Je weet niet of Kaag dit wel/niet gaat doen. 2) Hoekstra zijn opstelling was in belang van Nederland. Het was niet dommig wat mensen beledigen, maar voorkomen dat we ons pensioengeld zouden inleveren.
3) Als min Fin is de scope enorm veel breder dan wel of niet 'de EU schofferen'. Wat wel een behoorlijk uitgeholde variant van de functie zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 18:28:38 ]
pi_201416006
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:20 schreef potjecreme het volgende:
Hoekstra:
[..]
Zelfde niveau als De Jonge
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administration


Kaag:
[..]

Ik herinner mij nog wel hoe Kaag de struggle van de moderne vrouw identificeerde of ze zou studeren in Engeland of elders. Een keihard leven heeft die vrouw doorstaan.
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:28:20 #165
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416020
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
2) Hoekstra zijn opstelling was in belang van Nederland
Nee, dat was het niet, die opstelling was om voor het thuispubliek even te showen wat een koene ridder hij was, standvastig strijdend tegen het monster van de Zuid-Europese spilzucht. Hij heeft daar precies niets mee bereikt behalve dat Nederland nu definitief bekend staat als de asociale ratjes van de EU.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201416031
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat was het niet, die opstelling was om voor het thuispubliek even te showen wat een koene ridder hij was, standvastig strijdend tegen het monster van de Zuid-Europese spilzucht.
Het belang van Nederland is om in Eurobonds te stappen en zo de schuldenlast van zuid europa over te nemen?
pi_201416044
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat was het niet, die opstelling was om voor het thuispubliek even te showen wat een koene ridder hij was, standvastig strijdend tegen het monster van de Zuid-Europese spilzucht. Hij heeft daar precies niets mee bereikt behalve dat Nederland nu definitief bekend staat als de asociale ratjes van de EU.
Waarbij het uiteindelijk toch doorgegaan is. Tot zover de sociale vaardigheden en voelsprieten van Wopke.
Definitely not CIA
pi_201416053
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Het belang van Nederland is om in Eurobonds te stappen en zo de schuldenlast van zuid europa over te nemen?
En, wat heeft ie er mee bereikt?
Behalve het schofferen van andere landen niet veel toch?
Definitely not CIA
pi_201416062
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nee, dat was het niet, die opstelling was om voor het thuispubliek even te showen wat een koene ridder hij was, standvastig strijdend tegen het monster van de Zuid-Europese spilzucht. Hij heeft daar precies niets mee bereikt behalve dat Nederland nu definitief bekend staat als de asociale ratjes van de EU.
Er zijn geen eurobonds dankzij Hoekstra. Best een goed resultaat.
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:32:30 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416065
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:29 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Het belang van Nederland is om in Eurobonds te stappen en zo de schuldenlast van zuid europa over te nemen?
Niet per se, maar zo oncooperatief en neoliberaal vrekkerig als Hoekstra zich opstelde is alleen maar contraproductief.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201416072
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:31 schreef capricia het volgende:

[..]
En, wat heeft ie er mee bereikt?
Behalve het schofferen van andere landen niet veel toch?
Is volgens jou het wel of niet schofferen van landen de primaire taak van de min fin?
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:33:10 #172
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416074
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Er zijn geen eurobonds dankzij Hoekstra. Best een goed resultaat.
Nee hoor, de Duitse grondwet staat eurobonds niet eens zomaar toe.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:34:11 #173
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416088
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Is volgens jou het wel of niet schofferen van landen de primaire taak van de min fin?
In de EU, waar je met landen samenwerkt met het idee dat het geheel groter kan zijn dan de som der delen is het wel van belang elkaar niet te schofferen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201416093
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet per se, maar zo oncooperatief en neoliberaal vrekkerig als Hoekstra zich opstelde is alleen maar contraproductief.
Contraproductief voor de europese zaadlozing bedoel je? Waarbij het zuiden structureel aan het financiële infuus van het noorden hangt. En het noorden vervolgens haar sociale zekerheden moet inleveren.
pi_201416111
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Is volgens jou het wel of niet schofferen van landen de primaire taak van de min fin?
Lijkt me dat horkerigheid en het schofferen van anderen geen goede eigenschap is.
Definitely not CIA
pi_201416115
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In de EU, waar je met landen samenwerkt met het idee dat het geheel groter kan zijn dan de som der delen is het wel van belang elkaar niet te schofferen.
Zonder meer telt Europa mee. Maar 'het schofferen van EU landen' zou het kritische criterium zijn om Kaag of Hoekstra op die positie te willen. Wel een hele lege uitleg van waar we een min fin voor hebben vind ik.
pi_201416132
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Niet per se, maar zo oncooperatief en neoliberaal vrekkerig als Hoekstra zich opstelde is alleen maar contraproductief.
Heb je het nu alleen maar over de beeldvorming? Heb je wel een sjoege van wat er voor ons Nederlanders op het spel staat in dat europese projectje?
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:38:27 #178
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416140
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:35 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Zonder meer telt Europa mee. Maar 'het schofferen van EU landen' zou het kritische criterium zijn om Kaag of Hoekstra op die positie te willen. Wel een hele lege uitleg van waar we een min fin voor hebben vind ik.
Aangezien we tegenwoordig onderdeel zijn van de EU en gezien de economische, monetaire en financiele integratie van de lidstaten is diplomatiek kunnen handelen en je niet gedragen als een heikneuter een wezenlijk onderdeel van die ministerspost, maar deze behelst inderdaad ook nog andere aspecten.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201416156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In de EU, waar je met landen samenwerkt met het idee dat het geheel groter kan zijn dan de som der delen is het wel van belang elkaar niet te schofferen.
in hoeverre zijn wij geschoffeerd door uberhaupt voor te stellen dat er eurobonds moesten komen om de landen die zich niet aan begrotingsregels wensen te houden niet te laten omvallen. Een regelrechte belediging voor het Nederlandse beleid / belang. Mag je daar dan wat 'vierkant' op reageren als vertegenwoordiger van de Nederlandse regering?
  zaterdag 18 september 2021 @ 18:42:37 #180
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201416183
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:40 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
in hoeverre zijn wij geschoffeerd door uberhaupt voor te stellen dat er eurobonds moesten komen om de landen die zich niet aan begrotingsregels wensen te houden niet te laten omvallen. Een regelrechte belediging voor het Nederlandse beleid / belang. Mag je daar dan wat 'vierkant' op reageren als vertegenwoordiger van de Nederlandse regering?
Je mag je eigen belang verdedigen, maar als de rest van Europa vindt dat je je als een hork gedraagt, zouden ze dan ook niet een beetje een punt kunnen hebben? Bovendien is een omvallend Italie helemaal niet in Nederlands belang. Zuid-Europa is ook onze afzetmarkt, bovendien zijn we monetair verbonden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201416337
Ik denk dat Kaag een prima minister van Financiën kan zijn. Het is niet dat je daar econometrie voor gestudeerd hoeft te hebben. Ze heeft in het raad van bestuur van diverse ontwikkelingsbanken en de Wereldbank gezeten. Heeft dus een master in Politiek en Economie. Is daarnaast 4 jaar minister van Buitenlandse Handel geweest. De eerdere ministers van Financiën hebben geen zwaarder profiel. Je moet vooral een beetje verstand hebben van economische politiek en daarnaast moet je kunnen onderhandelen.
  zaterdag 18 september 2021 @ 19:00:01 #182
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_201416358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:20 schreef potjecreme het volgende:
Hoekstra:
[..]
Zelfde niveau als De Jonge
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administration

Kaag:
[..]

De Jonge is een domoor en faalminister, maar Hoekstra is zowel op papier als in de praktijk intelligenter:
https://www.rijksoverheid(...)en/wopke-hoekstra/cv

https://www.intermediair.(...)nister-van-financien
pi_201416379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Fijne opinie

[ twitter ]

[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben ook nog steeds aan het bijkomen van 'de hele grote mijnheer' Asscher.

Die morele lat ligt al driekwart jaar op NR hoogte, maar goed bij de vrouwen is hij nu ook op een nieuwe NR hoogte gelegd.

Wat een kul opinie, en een geblaat over de nieuwe moraal...
pi_201417075
twitter


:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2021 19:57:49 ]
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 20:11:34 #185
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201417274
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Op basis van onderbuik dus.
1) Je weet niet of Kaag dit wel/niet gaat doen. 2) Hoekstra zijn opstelling was in belang van Nederland. Het was niet dommig wat mensen beledigen, maar voorkomen dat we ons pensioengeld zouden inleveren.
3) Als min Fin is de scope enorm veel breder dan wel of niet 'de EU schofferen'. Wat wel een behoorlijk uitgeholde variant van de functie zou zijn.
Alle meningen hier zijn eigenlijk op basis van de onderbuik, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201417996
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Ik herinner mij nog wel hoe Kaag de struggle van de moderne vrouw identificeerde of ze zou studeren in Engeland of elders. Een keihard leven heeft die vrouw doorstaan.
Prima aanmoediging voor jonge vrouwen.

quote:
Sigrid Kaag wilde meiden een hart onder de riem steken. Zij haalde een herinnering op en die werd haar fataal. Dit schreef ze:

Ik wil altijd op een goede manier proberen vrouwen en meisjes aan te moedigen om iets te durven. Ik wil tegen ze zeggen: kijk niet naar de tien dingen die je niet kunt, want dat doet een man ook nooit. Kijk naar de vijf dingen die je wél meebrengt.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Waarom ik dit schrijf? Ik maakte zelf iets anders mee.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caïro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik vond het moeilijk te kiezen. Mijn ouders steunden me altijd, maar ik zocht naar een antwoord van mensen die konden meedenken vanuit hun eigen ervaring. Ik vroeg daarom raad bij een dame tegen wie ik opzag. Haar advies was goed, maar onbedoeld ook ontmoedigend of liever gezegd: het nam mijn twijfel niet weg.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik had eigenlijk iemand nodig die zei “Doe het gewoon”. De sprong naar het Verenigd Koninkrijk was tenslotte een grote in de jaren ’80.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Ik ging twijfelen maar dacht ook: als ik Oxford laat lopen, ben ik dom bezig. Dus ik ging.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Vrouwen, laten we bij elkaar niet op de rem trappen. Kijk naar wat je wél kan. En vooral: durf die sprong in het diepe te wagen!
https://joop.bnnvara.nl/o(...)-kleinhartige-mensen
pi_201418100
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:34 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Contraproductief voor de europese zaadlozing bedoel je? Waarbij het zuiden structureel aan het financiële infuus van het noorden hangt. En het noorden vervolgens haar sociale zekerheden moet inleveren.
Tel daarbij op dat het eigen vermogen van de gemiddelde Italiaan hoog is en die van de gemiddelde Nederlander laag. De Nederlandse staat rijk (omdat we daarvoor kozen ipv eigen vermogen) is en de Italiaanse staat arm. Op staatsniveau tracht men dat dus gelijk te trekken. Zijn wij straks mooi de aap gelogeerd.
pi_201418156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 20:57 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Prima aanmoediging voor jonge vrouwen.
[..]
https://joop.bnnvara.nl/o(...)-kleinhartige-mensen
ja dit stukje bedoelde ik. Als de struggle van de moderne westerse vrouw is of ze na haar studie in Caïro nog aan Oxford of Exeter moet studeren dan hoeven we nooit meer iets te horen over privileges van blanke mannen.

Kiezen tussen Oxford en Exeter. Nou die vrouw kent de klappen van de zweep hoor _O-
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 21:07:30 #189
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201418210
Och niet dat weer.

:')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 18 september 2021 @ 21:08:02 #190
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201418224
Maar verder heeft die vrouw verder niks meegemaakt hoor. :')
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:08:18 #191
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201418234
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:05 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
ja dit stukje bedoelde ik. Als de struggle van de moderne westerse vrouw is of ze na haar studie in Caïro nog aan Oxford of Exeter moet studeren dan hoeven we nooit meer iets te horen over privileges van blanke mannen.

Kiezen tussen Oxford en Exeter. Nou die vrouw kent de klappen van de zweep hoor _O-
Ja, ik had het laatst ook nog met een van mijn leerlingen over dat soort keuzes. Maar het werd toch ROC Rijn-IJssel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:11:53 #192
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201418297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, ik had het laatst ook nog met een van mijn leerlingen over dat soort keuzes. Maar het werd toch ROC Rijn-IJssel.
Ook mooi...
We have always been at war with Eastasia.
pi_201418729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, ik had het laatst ook nog met een van mijn leerlingen over dat soort keuzes. Maar het werd toch ROC Rijn-IJssel.
Niks mis mee toch?
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:35:52 #194
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201418844
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Niks mis mee toch?
Nee hoor, zeker niet. Maar ik vraag me wel af of Kaag een realistische kijk heeft op waar het gemiddelde Nederlandse meisje tussen de 15 en 22 jaar oud zoal uit te kiezen heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201418923
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker niet. Maar ik vraag me wel af of Kaag een realistische kijk heeft op waar het gemiddelde Nederlandse meisje tussen de 15 en 22 jaar oud zoal uit te kiezen heeft.
Precies. Als je een punt wil maken met je dilemma 'oxford of exeter' dan sta je behoorlijk ver af van de alledaagse realiteit.
pi_201418952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker niet. Maar ik vraag me wel af of Kaag een realistische kijk heeft op waar het gemiddelde Nederlandse meisje tussen de 15 en 22 jaar oud zoal uit te kiezen heeft.
Laten we het volk verheffen dan. :D
Mooi streven.
Definitely not CIA
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:48:17 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201419115
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Laten we het volk verheffen dan. :D
Mooi streven.
Streven is prima, maar ik wil dan wel voorstellen dat we proberen dat te bereiken door meer waardering voor het mbo, in plaats van meer studenten op de universiteit. Het tij begint de laatste paar jaar wel weer een beetje te keren, maar daarvoor was toch echt een jaar of twintig 'hoger is beter' het adagium.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201419129
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, zeker niet. Maar ik vraag me wel af of Kaag een realistische kijk heeft op waar het gemiddelde Nederlandse meisje tussen de 15 en 22 jaar oud zoal uit te kiezen heeft.
Moet alles maar voor de gemiddelde mens zijn? Ook voor de jonge dames die studeren en die het wellicht eng vinden om voor een goede universiteit in het buitenland te gaan. Of een twijfelen om voor een bepaalde master te doen, of om te promoveren. is dit een fijne steun in de rug.

De boodschap is vooral, Laat je niet ontmoedigen. Een groot gedeelte haalt dat er niet uit. Voor hen hebben we Caroline.

pi_201419181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Streven is prima, maar ik wil dan wel voorstellen dat we proberen dat te bereiken door meer waardering voor het mbo, in plaats van meer studenten op de universiteit.
Oh ja. Daar ben ik het zeer mee eens. Dat het MBO ondergewaardeerd is.

Maar goed. De gemiddelde partijleider komt niet van het MBO. En minister ook niet. Als zullen er best uitzonderingen zijn.
Definitely not CIA
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:53:47 #200
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201419253
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh ja. Daar ben ik het zeer mee eens. Dat het MBO ondergewaardeerd is.

Maar goed. De gemiddelde partijleider komt niet van het MBO. En minister ook niet. Als zullen er best uitzonderingen zijn.
Jan Marijnissen lijkt me de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar daar gaat het ook niet om. Het is bijna logisch dat de meeste ministers een academische achtergrond hebben, maar dan nog is het erg prettig dat je een beetje een beeld hebt hoe het er in de andere lagen van de samenleving aan toegaat, en hoe je die kan bereiken. Er bestaan daadwerkelijk kinderen die niet worden toegelaten tot het stedelijk gymnasium en dus ook niet naar de universiteit van Oxford mogen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 18 september 2021 @ 21:55:16 #201
408813 crew  trein2000
pi_201419290
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jan Marijnissen lijkt me de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar daar gaat het ook niet om. Het is bijna logisch dat de meeste ministers een academische achtergrond hebben, maar dan nog is het erg prettig dat je een beetje een beeld hebt hoe het er in de andere lagen van de samenleving aan toegaat, en hoe je die kan bereiken. Er bestaan daadwerkelijk kinderen die niet worden toegelaten tot het stedelijk gymnasium en dus ook niet naar de universiteit van Oxford mogen.
Je ziet het dagelijks in deze tijden, met pabo wordt het een ramp. _O-
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 18 september 2021 @ 21:57:19 #202
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201419339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je ziet het dagelijks in deze tijden, met pabo wordt het een ramp. _O-
De kwaliteit van de knutselacademie staat dan ook al tijden ter discussie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201419393
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jan Marijnissen lijkt me de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar daar gaat het ook niet om. Het is bijna logisch dat de meeste ministers een academische achtergrond hebben, maar dan nog is het erg prettig dat je een beetje een beeld hebt hoe het er in de andere lagen van de samenleving aan toegaat, en hoe je die kan bereiken. Er bestaan daadwerkelijk kinderen die niet worden toegelaten tot het stedelijk gymnasium en dus ook niet naar de universiteit van Oxford mogen.
Zij vond het een enge keuze. In alle lagen hebben we toch wel eens een keuze moeten maken die we eng vonden. Dat je graag een voorbeeld had, een steunpilaar. Zij miste die steun. Het gaat niet over Oxford

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 18-09-2021 22:05:16 ]
pi_201419478
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De kwaliteit van de knutselacademie staat dan ook al tijden ter discussie.
Nou ja. Ik wilde niet te veel off topic gaan, maar de 10 minuten gesprekken op de basisschool zijn wel heel erg vrouwelijk gericht (want ja, juffen). Om het even niet sekse-neutraal te benoemen.
Hoe mijn kind zich verhoudt tot het groepsvormingsproces, in welke sociale context ze meer positieve ondersteuning mag vragen etc.
En ik wil gewoon weten op welk cognitief niveau haar werk ligt. :')
Stupid me.
Definitely not CIA
  zaterdag 18 september 2021 @ 22:08:16 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201419539
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Jan Marijnissen lijkt me de uitzondering die de regel bevestigt.

Maar daar gaat het ook niet om. Het is bijna logisch dat de meeste ministers een academische achtergrond hebben, maar dan nog is het erg prettig dat je een beetje een beeld hebt hoe het er in de andere lagen van de samenleving aan toegaat, en hoe je die kan bereiken. Er bestaan daadwerkelijk kinderen die niet worden toegelaten tot het stedelijk gymnasium en dus ook niet naar de universiteit van Oxford mogen.
Marijnissen was een gym/vwo dropout maar heeft wel gewoon training gekregen in het lezen van politiek theoretische teksten. Overigens is het een socialistisch ideaal om de elite van de socialistische zuil niet te laten studeren.
We have always been at war with Eastasia.
  zaterdag 18 september 2021 @ 22:13:03 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201419605
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou ja. Ik wilde niet te veel off topic gaan, maar de 10 minuten gesprekken op de basisschool zijn wel heel erg vrouwelijk gericht (want ja, juffen). Om het even niet sekse-neutraal te benoemen.
Hoe mijn kind zich verhoudt tot het groepsvormingsproces, in welke sociale context ze meer positieve ondersteuning mag vragen etc.
En ik wil gewoon weten op welk cognitief niveau haar werk ligt. :')
Stupid me.
Dat is tegenwoordig met dat leerling volgsysteem toch gekwantificeerd?
We have always been at war with Eastasia.
pi_201419648
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:13 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is tegenwoordig met dat leerling volgsysteem toch gekwantificeerd?
Nee. Want cito kan een vertekend beeld geven. Schoolwerk (de portfolio van mijn dochter, dus daar heb je gelijk in) en schooladvies is minstens zo belangrijk.
Montessori hè. Mss is het elders anders. Op zich ben ik het daar dan wel mee eens.
Definitely not CIA
  zaterdag 18 september 2021 @ 22:18:32 #208
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201419703
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Want cito kan een vertekend beeld geven. Schoolwerk (de portfolio van mijn dochter, dus daar heb je gelijk in) en schooladvies is minstens zo belangrijk.
Montessori hè. Mss is het elders anders. Op zich ben ik het daar dan wel mee eens.
Uiteraard, op zich zou de intuitie van een goede en ervaren docent een nauwkeuriger schatting en beter beeld moeten kunnen opleveren dan een methodologisch gemankeerd en oppervlakkig systeem als dat leerlingenvolgsysteem. Het probleem is denk ik overigens in eerste instantie niet zo zeer dat de PABO matig is alswel dat het doorgaans niet de scherpste messen in de lade zijn die zich voor die opleiding aanmelden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201419959
Terug naar het onderwerp

twitter
  zaterdag 18 september 2021 @ 22:33:39 #210
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201419993
Misschien moeten ze bij de Chinees gaan eten, dat werkte de vorige keer ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201420048
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten ze bij de Chinees gaan eten, dat werkte de vorige keer ook.
Ook wel sneu hè, als na een heisessie en Chinees etentje dat Hoekstra of Kaag dan moet afzwaaien. /s
pi_201421113
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 18:13 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Fijne opinie

[ twitter ]

[ twitter ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een nergens op gebaseerde opinie.

Kaag is gewoon het product van een ronkende pr-machine. Ga jij het ontleden dan is het niet veel. Moet er gehandeld worden dan draait het met al haar kennis van het Midden-Oosten uit op chaos.

Kaag haar stokpaardje, afgeven op de oude politiek en staan voor nieuw leiderschap, is net zo idioot. 26 oktober 2017 is ze beëdigd als minister. Zij heeft zich net zo als iedereen in die ministerraad schuldig gemaakt aan het beperkt informeren van de kamer, het op grote schaal lakken van stukken, het onder het tapijt proberen te vegen van de toeslagaffaire en zij heeft iedereen in Groningen ook in de steek gelaten. En als het haar dan te heet onder de voeten wordt, waren het de andere en was zij mogelijk in Niger. Wat later een kut smoes bleek.

Maar nu in het formatieproces zet ze iedereen met wie zij jaren heeft samengewerkt weg te zeggen als oude politiek en zij is de Messias met haar nieuwe leiderschap. Terwijl zij net zo veel oude politiek is als al die anderen.

Kaag is geen sterke vrouw, Kaag is een hypocriete vrouw.
pi_201423053
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:44 schreef maan_man het volgende:

[..]
Wat een nergens op gebaseerde opinie.

Kaag is gewoon het product van een ronkende pr-machine. Ga jij het ontleden dan is het niet veel. Moet er gehandeld worden dan draait het met al haar kennis van het Midden-Oosten uit op chaos.

Kaag haar stokpaardje, afgeven op de oude politiek en staan voor nieuw leiderschap, is net zo idioot. 26 oktober 2017 is ze beëdigd als minister. Zij heeft zich net zo als iedereen in die ministerraad schuldig gemaakt aan het beperkt informeren van de kamer, het op grote schaal lakken van stukken, het onder het tapijt proberen te vegen van de toeslagaffaire en zij heeft iedereen in Groningen ook in de steek gelaten. En als het haar dan te heet onder de voeten wordt, waren het de andere en was zij mogelijk in Niger. Wat later een kut smoes bleek.

Maar nu in het formatieproces zet ze iedereen met wie zij jaren heeft samengewerkt weg te zeggen als oude politiek en zij is de Messias met haar nieuwe leiderschap. Terwijl zij net zo veel oude politiek is als al die anderen.

Kaag is geen sterke vrouw, Kaag is een hypocriete vrouw.
Het grootste probleem zijn de kiezers van al die linkse en rechtse rechtse populistische partijen en partijtjes. Ze geloven werkelijk alles. De oplossing van dit probleem is dat alle middenpartijen vragen aan Wilders om minister-president te worden en dat hij de kans krijgt om al dat oeverloze gelul wat hij de afgelopen 15 jaar heeft uitgekraamd, in 4 jaar tijd waar te maken. Dat gaat hem nooit lukken en dan is het snel afgelopen met zijn partij. Nadeel is wel dat hij Nederland achterlaat als een rokende puinhoop.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
  zondag 19 september 2021 @ 08:02:59 #214
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201423141
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 12:40 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ik erger mij altijd een beetje aan de elitaire toon van Kaag, waar vaak toch wat dedain uit spreekt. Maar ik schat haar inderdaad wel in als een integer politicus
Lol heeft ze daarom Bijleveld voor de bus gegooid door haar collega expres niet te informeren dat ze opstapt zodat zij en het CDA erdoor overrompeld worden? Zo gaan integere collega's met elkaar om
Laffe huichelaar
pi_201423200
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 19:00 schreef Smegma. het volgende:

[..]
De Jonge is een domoor en faalminister, maar Hoekstra is zowel op papier als in de praktijk intelligenter:
https://www.rijksoverheid(...)en/wopke-hoekstra/cv

https://www.intermediair.(...)nister-van-financien
Hij heeft natuurlijk de nationale sport van het ophemelen van de minister van financiën ook wel mee! We willen altijd maar wat graag geloven dat degene die over ons geld gaat. Een voorzichtig, ietwat passieve en introverte persoon die, wanneer onze economie bedreigt wordt, veranderd in een soort in spandex geklede superheld die onze pensioenen uit de meest onherbergzame buitenwijken van Kiëv, Palermo of Boedapest weg trekt.
pi_201423232
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Lol heeft ze daarom Bijleveld voor de bus gegooid door haar collega expres niet te informeren dat ze opstapt zodat zij en het CDA erdoor overrompeld worden? Zo gaan integere collega's met elkaar om
Ik vraag me eerder af wat er precies omgaat in hoofden van bewindslieden die vóór het debat al laten weten dat ze zelf lekker blijven zitten bij een motie van afkeuring. Zelf was ik als collega-bewindspersoon, die ook als eerst nog eens alle klappen mag opvangen door de eerste ronde van vragen en wat principiëler in de wedstrijd zit, misschien ook niet zo happig meer om te communiceren met zo iemand. Dat Bijleveld na aankondiging van haar aftreden geen vragen meer beantwoordde, is ook vrij tekenend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2021 08:37:32 ]
pi_201423255
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 23:44 schreef maan_man het volgende:

[..]
Wat een nergens op gebaseerde opinie.

Kaag is gewoon het product van een ronkende pr-machine. Ga jij het ontleden dan is het niet veel. Moet er gehandeld worden dan draait het met al haar kennis van het Midden-Oosten uit op chaos.

Kaag haar stokpaardje, afgeven op de oude politiek en staan voor nieuw leiderschap, is net zo idioot. 26 oktober 2017 is ze beëdigd als minister. Zij heeft zich net zo als iedereen in die ministerraad schuldig gemaakt aan het beperkt informeren van de kamer, het op grote schaal lakken van stukken, het onder het tapijt proberen te vegen van de toeslagaffaire en zij heeft iedereen in Groningen ook in de steek gelaten. En als het haar dan te heet onder de voeten wordt, waren het de andere en was zij mogelijk in Niger. Wat later een kut smoes bleek.

Maar nu in het formatieproces zet ze iedereen met wie zij jaren heeft samengewerkt weg te zeggen als oude politiek en zij is de Messias met haar nieuwe leiderschap. Terwijl zij net zo veel oude politiek is als al die anderen.

Kaag is geen sterke vrouw, Kaag is een hypocriete vrouw.
Het wordt sowieso al erg armoedig als de hele leiderschapsdiscussie moet worden gesimplificeerd naar geslachtsdelen om nog wat onderbouwing over te houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2021 08:43:01 ]
pi_201423262
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Lol heeft ze daarom Bijleveld voor de bus gegooid door haar collega expres niet te informeren dat ze opstapt zodat zij en het CDA erdoor overrompeld worden? Zo gaan integere collega's met elkaar om
Om maar niet te vergeten het meermaals verkeerd informeren van de kamer. Erg integer inderdaad, voor de oude politiek dan.
pi_201423304
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 08:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Om maar niet te vergeten het meermaals verkeerd informeren van de kamer. Erg integer inderdaad, voor de oude politiek dan.
Als dat al gebeurd is, rekende de Kamer haar dat in ieder geval niet aan.
pi_201423323
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als dat al gebeurd is, rekende de Kamer haar dat in ieder geval niet aan.
Het waren gewoon druppels in de emmer. Die uiteindelijk dus overlopen is. Had Kaag een uitstekende reputatie als minister die de kamer correct en volledig informeerde dan was ze er veel beter mee weggekomen.
Maar zo was het niet, De volksvertegenwoordiging moest uit de Volkskrant belangrijke informatie vernemen terwijl de avond ervoor minister Kaag nog de kamer 'alle' informatie toegezonden had.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2021 09:02:33 ]
pi_201423391
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:49 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Als dat al gebeurd is, rekende de Kamer haar dat in ieder geval niet aan.
Dit was niet nodig naar voren te schuiven omdat de rest van haar functioneren al voldoende grond was voor een motie van afkeuring.
  zondag 19 september 2021 @ 09:17:15 #222
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201423514
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 08:35 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Ik vraag me eerder af wat er precies omgaat in hoofden van bewindslieden die vóór het debat al laten weten dat ze zelf lekker blijven zitten bij een motie van afkeuring. Zelf was ik als collega-bewindspersoon, die ook als eerst nog eens alle klappen mag opvangen door de eerste ronde van vragen en wat principiëler in de wedstrijd zit, misschien ook niet zo happig meer om te communiceren met zo iemand. Dat Bijleveld na aankondiging van haar aftreden geen vragen meer beantwoordde, is ook vrij tekenend.
Je bedoelt bewindslieden die volgens afspraak geen politieke conclusies trekken voor het onderzoek?

Als je wat principiëler in de wedstrijd zit zou je verwachten dat je je gewoon aan afspraken houdt en zo niet dat op zijn minst even doorgeeft in plaats van specifiek aan anderen vragen het niet door te geven.

Wat een principes en wat een nieuw leiderschap
Laffe huichelaar
pi_201424119
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 08:02 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Lol heeft ze daarom Bijleveld voor de bus gegooid door haar collega expres niet te informeren dat ze opstapt zodat zij en het CDA erdoor overrompeld worden? Zo gaan integere collega's met elkaar om
Dit is echt wel de slechtste spin van het CDA die je maar kan bedenken, als dit echt is zoals het CDA dit ervaren heeft dan is er iets goed mis met het politieke gevoel van Hoekstra en de res van die partij. Want iedereen wist dat na de reactie van Kaag op de motie van afkeuring tegen Rutte ("ik zou mijn conclusies trekken") dat ze eigenlijk niets anders kon dan opstappen na deze aangenomen motie. als ze dat niet zou doen zou ze haar geloofwaardigheid helemaal kwijt zijn. Het feit dat het CDA en bijleveld dit niet inzagen zegt meer over hun dan over Kaag.

daarnaast is het natuurlijk vreemd dat het morele oordeel over wat te doen na aanname van zo'n motie natuurlijk niet moet afhangen van hoe een andere minister daar mee omgaat.

ik denk eerder dat Bijleveld graag wilde blijven zitten en dus snel dat persbericht eruit gooide in de hoop dat Kaag dat ook zou doen.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_201424355
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ik denk eerder dat Bijleveld graag wilde blijven zitten en dus snel dat persbericht eruit gooide in de hoop dat Kaag dat ook zou doen.
Exact, ik zie het ook eerder als een move van Bijleveld om Kaag tot een bepaalde positie te dwingen (aanblijven), zodat ze zelf ook mooi kon aanblijven. Vervelende is echter voor haar dat Kaag haar eigen afweging maakte. En tsja, dan sta je op het eind van de dag gewoon in je hemd.
  zondag 19 september 2021 @ 10:41:39 #225
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201424470
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 september 2021 22:32 schreef potjecreme het volgende:
Terug naar het onderwerp

[ twitter ]
Nog een perscootje straks of gewoon gelijk ieder hun weegs?
pi_201424504
Zo, weer genoeg gehaat gespuit? Uit de diepste krochten van je wezen?

Laten we gaan proberen te gissen waar we op uit komen na dit weekend. Ik denk dat er een minderheidskabinet gaat komen.
pi_201424661
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:12 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]
Dit is echt wel de slechtste spin van het CDA die je maar kan bedenken, als dit echt is zoals het CDA dit ervaren heeft dan is er iets goed mis met het politieke gevoel van Hoekstra en de res van die partij. Want iedereen wist dat na de reactie van Kaag op de motie van afkeuring tegen Rutte ("ik zou mijn conclusies trekken") dat ze eigenlijk niets anders kon dan opstappen na deze aangenomen motie. als ze dat niet zou doen zou ze haar geloofwaardigheid helemaal kwijt zijn. Het feit dat het CDA en bijleveld dit niet inzagen zegt meer over hun dan over Kaag.

daarnaast is het natuurlijk vreemd dat het morele oordeel over wat te doen na aanname van zo'n motie natuurlijk niet moet afhangen van hoe een andere minister daar mee omgaat.

ik denk eerder dat Bijleveld graag wilde blijven zitten en dus snel dat persbericht eruit gooide in de hoop dat Kaag dat ook zou doen.
Helemaal mee eens, Bijleveld is van de oude stempel en dacht op basis van het verleden het wel met een simpeleverklaring af te kunnen doen. Behoorlijk naïef, zowel van haar als Hoekstra.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201424668
Nieuwe verkiezingen zou echt een puinhoop opleveren. Hier valt echt niks meer van te maken:



De kiesdrempel moet gewoon hoger komen te liggen. Maar daar zijn de gevestigde partijen nu te laat mee. Al die kleine partijen zullen daar nooit mee instemmen.
pi_201424669
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:44 schreef Mondkapje het volgende:
Zo, weer genoeg gehaat gespuit? Uit de diepste krochten van je wezen?

Laten we gaan proberen te gissen waar we op uit komen na dit weekend. Ik denk dat er een minderheidskabinet gaat komen.
Combi van VVD en D66 zonder CDA denk ik
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201424706
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt een puinhoop opleveren. Hier valt echt niks meer van te maken:

[ afbeelding ]

De kiesdrempel moet gewoon hoger komen te liggen. Maar daar zijn de gevestigde partijen nu te laat mee. Al die kleine partijen zullen daar nooit mee instemmen.
Nederlanders zijn zo simpel qua switch tegenwoordig, een paar leuke quotes van Caroline en hoppa, 7 zetels. Geen idee waar ze voor staat en je weet dat dat uit elkaar spat zodra het een grotere fractie wordt.

Dat uit elkaar spatten zal overigens ook bij Omtzigt gebeuren als ie een partij opricht. Die man heeft al moeite om samen te werken, laat staan met een stelletje gelukszoekers die op het succes af komen. Misschien kan die chauffeur van Fortuyn zich bij m aansluiten :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201424748
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:44 schreef Mondkapje het volgende:
Zo, weer genoeg gehaat gespuit? Uit de diepste krochten van je wezen?

Laten we gaan proberen te gissen waar we op uit komen na dit weekend. Ik denk dat er een minderheidskabinet gaat komen.
Ik zie een extra-parlementair kabinet wel zitten.

Hier een aardig artikel: https://www.nporadio1.nl/(...)og-niet-zon-gek-idee
  zondag 19 september 2021 @ 11:19:57 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201424819
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:44 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat er een minderheidskabinet gaat komen.
Ik ook, maar dat gaat nog wel een maand of twee duren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201424846
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Nederlanders zijn zo simpel qua switch tegenwoordig, een paar leuke quotes van Caroline en hoppa, 7 zetels. Geen idee waar ze voor staat en je weet dat dat uit elkaar spat zodra het een grotere fractie wordt.

Dat uit elkaar spatten zal overigens ook bij Omtzigt gebeuren als ie een partij opricht. Die man heeft al moeite om samen te werken, laat staan met een stelletje gelukszoekers die op het succes af komen. Misschien kan die chauffeur van Fortuyn zich bij m aansluiten :P
Ja, helemaal mee eens. Als je net als Caroline een paar keer leuk meedoet in een talkshow dan heb je 7 zetels te pakken. Het achterliggende partijprogramma en de vraag of een partij kan besturen boeit de gemiddelde kiezer vrij weinig meer.
pi_201424959
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Ja, helemaal mee eens. Als je net als Caroline een paar keer leuk meedoet in een talkshow dan heb je 7 zetels te pakken. Het achterliggende partijprogramma en de vraag of een partij kan besturen boeit de gemiddelde kiezer vrij weinig meer.
Die kiezer zit dan ook midden in een propaganda-offensief waarin deze kneuzenkermis met voortdurend omvallende bewindslieden die een spoor van vernieling door de overheid, de rechtsstaat en de waarheid hebben getrokken als degelijke bestuurderspartijen te boek staan.

We hebben geen enkele reden om aan te nemen dat Van der Plas dat niet beter zou doen, en ze maakt gewoon goede punten van buiten de paralelle Haagse schijnwerkelijkheid. Bovendien heeft niet iedereen zin in de radicale verandering van het land dat het o zo gematigde centrum voorstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 19 september 2021 @ 11:34:26 #235
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201424975
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:22 schreef Breekfast het volgende:

[..] Het achterliggende partijprogramma en de vraag of een partij kan besturen boeit de gemiddelde kiezer vrij weinig meer.
Heeft nooit echt geboeid toch, voor een deel van het electoraat.
Populisme is van alle tijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201425052
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt een puinhoop opleveren. Hier valt echt niks meer van te maken:

[ afbeelding ]

De kiesdrempel moet gewoon hoger komen te liggen. Maar daar zijn de gevestigde partijen nu te laat mee. Al die kleine partijen zullen daar nooit mee instemmen.
Kunnen we voortaan gewoon Peilingwijzer gebruiken in plaats van de website van één of andere dubieuze aandachtshoer?
pi_201425128
quote:
9s.gif Op zondag 19 september 2021 11:39 schreef TomWaits het volgende:

[..]
Kunnen we voortaan gewoon Peilingwijzer gebruiken in plaats van de website van één of andere dubieuze aandachtshoer?
Als luisteraar van de Deventer Mediazaak podcast kan ik daar mee instemmen :Y
pi_201425496
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:58 schreef Breekfast het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou echt een puinhoop opleveren. Hier valt echt niks meer van te maken:

[ afbeelding ]

De kiesdrempel moet gewoon hoger komen te liggen. Maar daar zijn de gevestigde partijen nu te laat mee. Al die kleine partijen zullen daar nooit mee instemmen.
Hoe hoog moet die kiesdrempel dan komen te liggen? Veel kleinere partijtjes zitten al rond de 6-7 zetels in peilingen. Of je moet voor een kiesdrempel van 10% o.i.d. gaan pleiten, maar dat moeten we denk ik ook niet willen. We kunnen beter het hele kiesstelsel aanpassen.
  zondag 19 september 2021 @ 12:18:34 #239
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201425527
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 10:44 schreef Mondkapje het volgende:
Zo, weer genoeg gehaat gespuit? Uit de diepste krochten van je wezen?

Laten we gaan proberen te gissen waar we op uit komen na dit weekend. Ik denk dat er een minderheidskabinet gaat komen.
Wie spuwt er haar uit de diepste krochten van het wezen dan? :')
Laffe huichelaar
  zondag 19 september 2021 @ 12:18:38 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201425529
Met nog een paar zetels erbij, heeft de VVD de meerderheid in een te vormen Kabinet,

Dan gaat de winstklem van de zorgverzekeraars eraan en krijgt WA van Buren zijn dividendvrijstelling

En gaat er nog meer miljarden naar alllerlei lobbyclubs , als BUMA Stemra en de energie en windmolen clubs
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 19 september 2021 @ 12:19:05 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201425533
De heisessie heeft niks opgeleverd.

Volgende week maandag weer verder :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201425679
'Gematigd optimisme' bij Hoekstra!
leven zoals het leven is
  zondag 19 september 2021 @ 12:35:27 #243
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201425690
Over acht dagen verder :')

Tempo zit er weer lekker in
pi_201425694
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 11:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ook, maar dat gaat nog wel een maand of twee duren.
In dit tempo halen ze dat niet _O-
pi_201425821
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Over acht dagen verder :')

Tempo zit er weer lekker in
Prinsjesdag zit er tussen in.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 12:52:50 #246
236264 crew  capricia
pi_201425849
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Over acht dagen verder :')

Tempo zit er weer lekker in
They only had one job...
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 12:59:01 #247
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201425913
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:49 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Prinsjesdag zit er tussen in.
Ja leuk, ga in weekend weer verder? APB gaat toch ook nergens over met demissionaire plannen.
  zondag 19 september 2021 @ 13:03:14 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201425953
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ja leuk, ga in weekend weer verder? APB gaat toch ook nergens over met demissionaire plannen.
Zo heel erg demissionair is het allemaal niet volgens mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 13:17:19 #249
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201426075
Remkes zei bij aanvang dat-ie niet veel meer geduld dan een week of twee heeft. Nou, die zijn straks al bijna om _O-
pi_201426123
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
Remkes zei bij aanvang dat-ie niet veel meer geduld dan een week of twee heeft. Nou, die zijn straks al bijna om _O-
Misschien was dat echte speeltijd.
  zondag 19 september 2021 @ 13:27:40 #251
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201426184
Prinsjesdag en dan twee dagen APB en dan Mark R. naar VN in New York...
  zondag 19 september 2021 @ 13:37:37 #252
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201426284
Het record van 2017 zal er wel aan gaan denk ik?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 14:09:21 #253
408813 crew  trein2000
pi_201426625
quote:
10s.gif Op zondag 19 september 2021 13:17 schreef Tijn het volgende:
Remkes zei bij aanvang dat-ie niet veel meer geduld dan een week of twee heeft. Nou, die zijn straks al bijna om _O-
Volgens mij had hij het over de loop van oktober…
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 19 september 2021 @ 14:10:02 #254
408813 crew  trein2000
pi_201426628
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:37 schreef Tlaloc het volgende:
Het record van 2017 zal er wel aan gaan denk ik?
Nog een ruime maand de tijd, kan wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 19 september 2021 @ 14:10:41 #255
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426637
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:37 schreef Tlaloc het volgende:
Het record van 2017 zal er wel aan gaan denk ik?
Ik zie dat van 1939 ook nog wel sneuvelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201426736
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 13:37 schreef Tlaloc het volgende:
Het record van 2017 zal er wel aan gaan denk ik?
Ze zullen dit niet nog maanden kunnen rekken. Vorderingen tot een minderheidskabinet zullen er toch relatief snel moeten, omdat er een meerderheid in de kamer buitenspel staat. De partijen uit het midden, PvdA, GL en CU, zijn buitenspel gezet door de partijen die nu onderhandelen en lijken relatief weinig op het spel te zetten bij eventueel nieuwe verkiezingen.

De pers en mensen die echt denken dat er sprake is van een nieuw politiek krachtenveld, waarbij Kaag de touwtjes nu in handen heeft in de formatie, komen denk ik bedrogen uit.

Voor de VVD geldt: De stap terug van Kaag en het wel blijven zitten van Rutte in april, gaat bij nieuwe verkiezingen echt niet voor de complete implosie van Rutte en de VVD zorgen. Een VVD zonder Rutte is dat waarschijnlijker, simpelweg omdat er nu niemand klaar staat. Echt imploderen zal niet gebeuren in dit rechtsgeoriënteerde Nederland, omdat de VVD op dit moment de enige optie is voor veel Nederlanders die de echte populisten niet zien zitten. Er kunnen wellicht een paar zetels weglekken naar D66 bij een goede campagne van Kaag.

Voor D66 geldt: Kaag zal bij een goede campagne en met een goed verhaal zetels kunnen winnen met haar nieuwe leiderschap.
Er zal ook een flink deel van de progressieve, linksere kiezer haar zwaar aanrekenen dat ze op een asiel kwestie niet de linkse waarden heeft kunnen verdedigen, en weer weglekken naar GL, Volt of PvdD. Zo rende dit deel van de kiezers ook weg bij PvdA na Rutte 2, en weg bij Klaver, omdat hij geen verantwoordelijkheid nam.

Voor de CDA geldt: Het is complete chaos. Nieuwe verkiezingen zijn funest, en een nieuw kabinet met de D66 en VVD, twee partijen die je totaal in het pak hebben genaaid deze weken, is ook geen pretje. Mocht je in een kabinet plaatsnemen weet je dat Omtzigt zich vastbijt in het eerste de beste dossier van een prominent CDA-minister.

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Verschoppeling op 19-09-2021 14:28:22 ]
  zondag 19 september 2021 @ 14:20:26 #257
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_201426737
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik zie dat van 1939 ook nog wel sneuvelen.
Welke is dat?
  zondag 19 september 2021 @ 14:22:56 #258
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201426759
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 14:20 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Welke is dat?
Snelst gevallen kabinet ooit.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 19 september 2021 @ 16:42:03 #259
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201429000
quote:
De formatie zit nog altijd op slot. Om toch de mogelijkheden voor een kansrijk mindersheidskabinet te testen gaat de VVD nu bij GroenLinks, PvdA en de ChristenUnie steun zoeken voor de begroting voor volgend jaar.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)itie-testen-a4058826

Nou, die zullen vast staan te springen!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201429054
Extraparlementair kabinet lijkt me eigenlijk de minst slechte optie met de huidige stand van zaken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 16:48:54 #261
236264 crew  capricia
pi_201429108
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:44 schreef StateOfMind het volgende:
Extraparlementair kabinet lijkt me eigenlijk de minst slechte optie met de huidige stand van zaken.
Ik vind die optie ook heel interessant. ^O^
Definitely not CIA
pi_201429730
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:44 schreef StateOfMind het volgende:
Extraparlementair kabinet lijkt me eigenlijk de minst slechte optie met de huidige stand van zaken.
Volgens mij zijn er nog maar 2 opties. VVD slikt haar bezwaar tegen een kabinet met PvdA en Groenlinks in of er komt een extraparlementair kabinet. Dat laatste gaat nooit werken als Rutte premier blijft. Datzelfde geldt voor een minderheidskabinet. PvdA, Groenlinks en Christenunie voelen 0,0% loyaliteit als ze geen onderdeel zijn van de regering.

Lukt het niet, dan komen er nieuwe verkiezingen.
pi_201429790
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind die optie ook heel interessant. ^O^
Dat is een tijdelijk doekje voor het bloeden. En een keuze die de huidige armoede pijnlijk zichtbaar maakt
  zondag 19 september 2021 @ 17:51:05 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201429876
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:37 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er nog maar 2 opties. VVD slikt haar bezwaar tegen een kabinet met PvdA en Groenlinks in of er komt een extraparlementair kabinet. Dat laatste gaat nooit werken als Rutte premier blijft. Datzelfde geldt voor een minderheidskabinet. PvdA, Groenlinks en Christenunie voelen 0,0% loyaliteit als ze geen onderdeel zijn van de regering.

Lukt het niet, dan komen er nieuwe verkiezingen.
Een minderheidskabinet blijft in principe wel een mogelijkheid. Bedenk wel dat een minderheidskabinet in principe geen vaste gedoogpartners nodig heeft (dat was in de constructie met de PVV wel zo, maar het hoeft niet). PvdA en GL hebben aangegeven per voorstel te beoordelen en wel of niet in te stemmen. Laten we aannemen dat ze dat inderdaad gaan doen, dan kan een minderheidskabinet bestaande uit een combinatie van VVD, CDA en D66 regeren met wisselende meerderheden waarbij de ene keer steun op links wordt gevonden, en de andere keer bij partijen als SGP, CU of zelfs PVV.

Ik verwacht niet dat het heel stabiel wordt, maar het kan wel. Op die manier zoekt Rutte al een paar jaar steun in de Eerste Kamer, want daar hadden VVD/CDA/D66/CU ook geen meerderheid.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201430041
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet blijft in principe wel een mogelijkheid. Bedenk wel dat een minderheidskabinet in principe geen vaste gedoogpartners nodig heeft (dat was in de constructie met de PVV wel zo, maar het hoeft niet). PvdA en GL hebben aangegeven per voorstel te beoordelen en wel of niet in te stemmen. Laten we aannemen dat ze dat inderdaad gaan doen, dan kan een minderheidskabinet bestaande uit een combinatie van VVD, CDA en D66 regeren met wisselende meerderheden waarbij de ene keer steun op links wordt gevonden, en de andere keer bij partijen als SGP, CU of zelfs PVV.

Ik verwacht niet dat het heel stabiel wordt, maar het kan wel. Op die manier zoekt Rutte al een paar jaar steun in de Eerste Kamer, want daar hadden VVD/CDA/D66/CU ook geen meerderheid.
Theoretisch kan het, maar Rutte heeft te weinig goodwill in de Tweede Kamer. De ministers en premier zullen hun leven niet zeker zijn, omdat alles met argusogen bekeken wordt en de Tweede Kamer snoeihard zal zijn. Als er een minderheidskabinet Rutte IV komt, dan valt het binnen een half jaar. Dat is in ieder geval mijn inschatting.
  zondag 19 september 2021 @ 18:07:44 #266
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201430092
quote:


Op 8 juli stemde de Kamer vóór de motie om Afghaanse tolken en hun gezinnen naar Nederland te halen. U vroeg het kabinet dinsdag waarom er veel te traag is gehandeld. Heeft u daar opheldering over gekregen?


(...)

De bovengenoemde motie: daar stemde u op 8 juli tegen, samen met de PVV en FvD. Er werd u op Twitter dan ook hypocrisie verweten toen u zondag het kabinet mailde dat tolken, koks en beveiligers ‘NU’ in veiligheid moesten worden gebracht. Snapt u dat verwijt?


,,Ja, ik kan me dat wel voorstellen. Maar ik kan je met de hand op mijn hart zeggen: ik kan me niet voorstellen dat ik daar tegen heb gestemd. Trouwens, het is niet eens een ‘tegenstem’. Het gaat erom dat je je hand niet hebt opgestoken. Maar goed, dat kan ik mij dus niet voorstellen. Ik ga dan ook andere beelden opvragen bij de Kamer. Het stemmoment zelf heb ik al teruggekeken, maar dan ben ik net niet in beeld. Ik wil weten wat ik op dat moment doe.”

Wat kan er volgens u gebeurd zijn?

,,Nou ja, je hebt weleens dat je met je elleboog op je tafel leunt en dan je hand ophoudt, maar niet heel hoog. Het kan zijn dat het over het hoofd is gezien. Het kan ook zijn dat ik was afgeleid of heel moe was.”

Moe?


,,Het is absoluut geen excuus, maar om even de situatie te schetsen: het waren twee hele drukke weken toen. Voor het reces moeten er ontzettend veel debatten worden gehouden. Het is een gekkenhuis dan. Die bewuste 8 juli waren er tientallen debatten en uiteindelijk nog stemmingen. Dat begon volgens mij om 23.30 uur. Er waren toen meer dan 200 moties in twee uur tijd. In minder dan een minuut komt er een motie voorbij, over van alles en nog wat. Dus je moet heel scherp zijn. En in de tussentijd worden moties weleens gewijzigd.”

https://www.destentor.nl/(...)t-kan-niet~a2436cf0/
Het grote probleem van de Nederlandse politiek is dat een deel van ons land een licht verstandelijke beperking heeft en op dit soort types stemt

[ Bericht 4% gewijzigd door -XOR- op 19-09-2021 18:21:45 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_201430158
Klaver en Ploumen zaten bij Buitenhof en beiden bleken bereid het niet meer over de poppetjes te hebben. Klaver gaf zelfs toe dat je zelfs als je elkaar niet mag, toch moet kunnen samenwerken.
Ploumen lachte er vriendelijk bij, hoewel bij haar dit besef nog niet helemaal ingedaald leek te zijn, zeker niet in de eerste 5 minuten van het gesprek.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 18:14:13 #268
236264 crew  capricia
pi_201430159
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 17:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dat is een tijdelijk doekje voor het bloeden. En een keuze die de huidige armoede pijnlijk zichtbaar maakt
Eens.
Maar maakt verders niet echt uit.
Geen dicht getimmerd regeerakkoord geeft meer ruimte voor dynamiek. Besef dat dichtgetimmerde regeerakkoorden typisch Nederlands is. :)
Definitely not CIA
pi_201430242
Op 8 juli stemde de Kamer vóór de motie om Afghaanse tolken en hun gezinnen naar Nederland te halen. U vroeg het kabinet dinsdag waarom er veel te traag is gehandeld. Heeft u daar opheldering over gekregen?

,,Ik begreep dat een aantal tolken helemaal niet weg wilden en bij hun familie wilden blijven. Ik vind: die mensen zijn bij ons in dienst en je hebt de verantwoordelijkheid om ze erop te wijzen dat het gevaar op dat moment heel groot is. Het kabinet heeft niet gezien hoe groot het gevaar is. Dat is verkeerd ingeschat. Ik wil niet roomser dan de paus zijn: wij zijn met 150 Kamerleden en wij hadden misschien ook al kunnen zien. Ook ik heb het niet zo snel zien aankomen, maar uiteindelijk zijn ministers verantwoordelijk. Zij voeren het uit.”
https://www.destentor.nl/(...)%2F2621508%2F11%2F25

Mevrouw Van der Plas heeft wel iets begrepen maar niet dat inlichtingendiensten, waar de regering op afgaat, inschatten dat Kaboel minstens 3 maanden zou standhouden.
pi_201430499
Kaag is nu wel vertrokken als minister, maar dat is nog niet voldoende. Zolang Kaag betrokken blijft bij de formatie, zal er van heel die formatie weinig terecht komen.

Dat mens moet gewoon helemaal van het toneel verdwijnen. Dan kan het land weer verder.
pi_201430746
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag is nu wel vertrokken als minister, maar dat is nog niet voldoende. Zolang Kaag betrokken blijft bij de formatie, zal er van heel die formatie weinig terecht komen.

Dat mens moet gewoon helemaal van het toneel verdwijnen. Dan kan het land weer verder.
Dan komt er een ander 'mens'. Je hebt nu eenmaal met mensen te maken op deze wereld. Beleid hangt niet af van één 'mens'.
pi_201430792
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag is nu wel vertrokken als minister, maar dat is nog niet voldoende. Zolang Kaag betrokken blijft bij de formatie, zal er van heel die formatie weinig terecht komen.

Dat mens moet gewoon helemaal van het toneel verdwijnen. Dan kan het land weer verder.
Hahaha. Heb je ook nog onderbouwing en argumenten ipv 'het is gewoon zo'? Ongelooflijk.
pi_201430839
Zonder Rutte hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-PvdA kabinet. Zonder Hoekstra hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-PvdA-Groenlinks kabinet. Zonder Kaag hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-Christenunie kabinet. Tsja...
pi_201431087
En zonder mensen hadden we helemaal geen kabinet *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 19:37:50 #275
236264 crew  capricia
pi_201431094
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:13 schreef Jojoke het volgende:
Zonder Rutte hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-PvdA kabinet. Zonder Hoekstra hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-PvdA-Groenlinks kabinet. Zonder Kaag hadden we nu misschien een VVD-D66-CDA-Christenunie kabinet. Tsja...
Bij nieuwe verkiezingen ligt het CDA er gewoon uit.
Unicum.
Definitely not CIA
pi_201431118
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 19:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij nieuwe verkiezingen ligt het CDA er gewoon uit.
Unicum.
Kan Hoekstra iig meteen bij Superdry aan de slag 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201431158
Ongelooflijk dat gehak op individuele personen.
  zondag 19 september 2021 @ 19:48:18 #278
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201431200
Ze willen gewoon nieuwe verkiezingen zo lang mogelijk uit stellen.
pi_201431210
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:48 schreef KingRadler het volgende:
Ze willen gewoon nieuwe verkiezingen zo lang mogelijk uit stellen.
Alsndat zo was hadden ze beter een stabiel kabinet geformeerd.
  Redactie Games zondag 19 september 2021 @ 19:53:58 #280
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_201431253
Maar het is toch wel godgeklaagd dat ze één weekend overleggen en dan 8 dagen er van tussen nemen, ook al is het prinsjesdag? Voor politici die altijd de bek vol hebben van "het land moet toch wel geregeerd worden" nemen ze wel heel erg de tijd voor ceremonieel gedoe.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_201431390
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:53 schreef Puddington het volgende:
Maar het is toch wel godgeklaagd dat ze één weekend overleggen en dan 8 dagen er van tussen nemen ...
Er is vorige week heel veel gebeurd in Den Haag. Daar moeten ze nog van bijkomen. :')
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201431470
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 18:39 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Kaag is nu wel vertrokken als minister, maar dat is nog niet voldoende. Zolang Kaag betrokken blijft bij de formatie, zal er van heel die formatie weinig terecht komen.

Dat mens moet gewoon helemaal van het toneel verdwijnen. Dan kan het land weer verder.
Eens. Ze moet gewoon weg, net als Klaver en Ploumen. Deze 3 politici vormen een blokkade om op een constructieve wijze politiek te bedrijven.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201431520
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:53 schreef Puddington het volgende:
Maar het is toch wel godgeklaagd dat ze één weekend overleggen en dan 8 dagen er van tussen nemen, ook al is het prinsjesdag? Voor politici die altijd de bek vol hebben van "het land moet toch wel geregeerd worden" nemen ze wel heel erg de tijd voor ceremonieel gedoe.
Het is idd verschrikkelijk. Had desnoods maandag, woensdag donderdag en vrijdag kort bij elkaar gekomen om het land de indruk te geven er alles aan te doen.
  zondag 19 september 2021 @ 20:19:42 #284
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201431595
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het is idd verschrikkelijk. Had desnoods maandag, woensdag donderdag en vrijdag kort bij elkaar gekomen om het land de indruk te geven er alles aan te doen.
Alleen voor de buhne bij elkaar komen hoeft van mij nu ook weer niet.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201431662
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen voor de buhne bij elkaar komen hoeft van mij nu ook weer niet.
Dat zeg je er natuurlijk niet bij dat je alleen maar bijeen komt om een beetje te Mariokarten.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:29:05 #286
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201431726
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:09 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Eens. Ze moet gewoon weg, net als Klaver en Ploumen. Deze 3 politici vormen een blokkade om op een constructieve wijze politiek te bedrijven.
Is dat alles? Weet je zeker dat je niet nog wat lijsttrekkers wil laten verdwijnen?

Wel opvallend dats je met andere poppetjes wel ineens 3 "linkse" partijen in de regering wil hebben, die snap ik dan weer niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 september 2021 @ 20:29:34 #287
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201431734
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet blijft in principe wel een mogelijkheid. Bedenk wel dat een minderheidskabinet in principe geen vaste gedoogpartners nodig heeft (dat was in de constructie met de PVV wel zo, maar het hoeft niet). PvdA en GL hebben aangegeven per voorstel te beoordelen en wel of niet in te stemmen. Laten we aannemen dat ze dat inderdaad gaan doen, dan kan een minderheidskabinet bestaande uit een combinatie van VVD, CDA en D66 regeren met wisselende meerderheden waarbij de ene keer steun op links wordt gevonden, en de andere keer bij partijen als SGP, CU of zelfs PVV.

Ik verwacht niet dat het heel stabiel wordt, maar het kan wel. Op die manier zoekt Rutte al een paar jaar steun in de Eerste Kamer, want daar hadden VVD/CDA/D66/CU ook geen meerderheid.
op papier leuk, maar het linkse blok zal er weinig zin in hebben dat ze wat mogen bijsturen op klimaatpunten om vervolgens een asielbeleid met rechts geregeld te zien worden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 19 september 2021 @ 20:32:30 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201431788
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:29 schreef rubbereend het volgende:

[..]
op papier leuk, maar het linkse blok zal er weinig zin in hebben dat ze wat mogen bijsturen op klimaatpunten om vervolgens een asielbeleid met rechts geregeld te zien worden
Het alternatief is dat ze niet bijsturen op klimaatpunten om vervolgens een asielbeleid met rechts geregeld te zien worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 september 2021 @ 20:38:14 #289
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201431921
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het alternatief is dat ze niet bijsturen op klimaatpunten om vervolgens een asielbeleid met rechts geregeld te zien worden.
ach, ik zie een minderheidskabinet onder Rutte eigenlijk überhaupt niet ver komen. Bij de eerste de beste gelegenheid zal de oppositie Rutte potenlichten. Er zit teveel oud zeer en er ligt een mijnenveld aan dossiers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:38:42 #290
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201431934
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet blijft in principe wel een mogelijkheid. Bedenk wel dat een minderheidskabinet in principe geen vaste gedoogpartners nodig heeft (dat was in de constructie met de PVV wel zo, maar het hoeft niet). PvdA en GL hebben aangegeven per voorstel te beoordelen en wel of niet in te stemmen. Laten we aannemen dat ze dat inderdaad gaan doen, dan kan een minderheidskabinet bestaande uit een combinatie van VVD, CDA en D66 regeren met wisselende meerderheden waarbij de ene keer steun op links wordt gevonden, en de andere keer bij partijen als SGP, CU of zelfs PVV.

Ik verwacht niet dat het heel stabiel wordt, maar het kan wel. Op die manier zoekt Rutte al een paar jaar steun in de Eerste Kamer, want daar hadden VVD/CDA/D66/CU ook geen meerderheid.
Volgens mij was de vorige regering sinds het vertrek van Haga al een minderheids of in ieder geval geen meerderheidsregering die bij alle kwesties een meerderheid bij elkaar scharrelde zowel in de 1e als de we Kamer dus waarom dat niet stabiel zou zijn ontgaat mij eigenlijk, het zet gewoon de huidige lijn voort.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201431957
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]
ach, ik zie een minderheidskabinet onder Rutte eigenlijk überhaupt niet ver komen. Bij de eerste de beste gelegenheid zal de oppositie Rutte potenlichten. Er zit teveel oud zeer en er ligt een mijnenveld aan dossiers
helemaal mee eens. en een Rutte die van het toneel verdwijnt zal ook leiden tot de instorting van de VVD en dus kansen voor andere partijen
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:40:35 #292
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201431976
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]
ach, ik zie een minderheidskabinet onder Rutte eigenlijk überhaupt niet ver komen. Bij de eerste de beste gelegenheid zal de oppositie Rutte potenlichten. Er zit teveel oud zeer en er ligt een mijnenveld aan dossiers
Welke oppositie? Want dan moet je wel een meerderheid krijgen voor een motie van wantrouwen en zo simpel is dat niet, er spelen dan meer belangen mee en het is bepaald geen garantie dat je dan van Rutte af bent.

Het idee dat Rutte weg is als je de regering laat vallen lijkt mij vooral erg naief.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:40:37 #293
236264 crew  capricia
pi_201431978
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij was de vorige regering sinds het vertrek van Haga al een minderheids of in ieder geval geen meerderheidsregering die bij alle kwesties een meerderheid bij elkaar scharrelde zowel in de 1e als de we Kamer dus waarom dat niet stabiel zou zijn ontgaat mij eigenlijk, het zet gewoon de huidige lijn voort.
Da's wel waar Rutte in excelleert. Meerderheden bij elkaar scharrelen.
Definitely not CIA
  zondag 19 september 2021 @ 20:40:42 #294
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201431980
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij was de vorige regering sinds het vertrek van Haga al een minderheids of in ieder geval geen meerderheidsregering die bij alle kwesties een meerderheid bij elkaar scharrelde zowel in de 1e als de we Kamer dus waarom dat niet stabiel zou zijn ontgaat mij eigenlijk, het zet gewoon de huidige lijn voort.
De belangrijkste redenen waarom het mij niet stabiel lijkt zijn ten eerste de ernstig bekoelde verhoudingen tussen de hoofdrolspelers, en ten tweede de aankomende parlementaire enquetes. Wat het ook wordt, het wordt geen lang zittend kabinet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:41:43 #295
236264 crew  capricia
pi_201431998
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De belangrijkste redenen waarom het mij niet stabiel lijkt zijn ten eerste de ernstig bekoelde verhoudingen tussen de hoofdrolspelers, en ten tweede de aankomende parlementaire enquetes. Wat het ook wordt, het wordt geen lang zittend kabinet.
Eens
Daarom zijn ze eigenlijk al bezig met de volgende verkiezingen. Hoe triest is dat?
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 19 september 2021 @ 20:42:40 #296
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_201432016
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke oppositie? Want dan moet je wel een meerderheid krijgen voor een motie van wantrouwen en zo simpel is dat niet, er spelen dan meer belangen mee en het is bepaald geen garantie dat je dan van Rutte af bent.

Het idee dat Rutte weg is als je de regering laat vallen lijkt mij vooral erg naief.
alles ter rechter zijde stemt sowieso in met de motie en als het dossier belangrijk genoeg is dan laat de CU hun eigen coalitie al stikken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:46:02 #297
236264 crew  capricia
pi_201432081
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:42 schreef rubbereend het volgende:

[..]
alles ter rechter zijde stemt sowieso in met de motie en als het dossier belangrijk genoeg is dan laat de CU hun eigen coalitie al stikken
Het is een zooitje ter rechter zijde. Zelfs Baudet scheldt de andere partijen uit.
Definitely not CIA
pi_201432211
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat alles? Weet je zeker dat je niet nog wat lijsttrekkers wil laten verdwijnen?

Wel opvallend dats je met andere poppetjes wel ineens 3 "linkse" partijen in de regering wil hebben, die snap ik dan weer niet.
Marijnissen, Wilders, Baudet, Van der Plas, Simons, Eerdmans, Kuzu ..... allemaal weg svp.
I was a stranger in the city
Out of town were the people I knew
pi_201432212
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 19:08 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Hahaha. Heb je ook nog onderbouwing en argumenten ipv 'het is gewoon zo'? Ongelooflijk.
De onderbouwing en argumenten zijn bekend.

Kaag is van het type mens dat bij vrijwel iedereen veel weerstand oproept. Haar hele manier van doen, uit de hoogte, haar hele houding, die holle linkse prietpraat, die valse lach en die kleine geniepige oogjes.

Daar valt gewoon niet mee te werken.
  Moderator zondag 19 september 2021 @ 20:56:30 #300
236264 crew  capricia
pi_201432232
quote:
0s.gif Op zondag 19 september 2021 20:54 schreef A_Foggy_Day het volgende:

[..]
Marijnissen, Wilders, Baudet, Van der Plas, Simons, Eerdmans, Kuzu ..... allemaal weg svp.
Een normale (niet Baudet) oppositie tegenover het covid regeringsbeleid zou al zo welkom zijn.
Definitely not CIA
pi_201432434
quote:
1s.gif Op zondag 19 september 2021 20:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welke oppositie? Want dan moet je wel een meerderheid krijgen voor een motie van wantrouwen en zo simpel is dat niet, er spelen dan meer belangen mee en het is bepaald geen garantie dat je dan van Rutte af bent.

Het idee dat Rutte weg is als je de regering laat vallen lijkt mij vooral erg naief.
Die motie van wantrouwen gaat de volgende keer wel lukken nu iedereen begrijpt dat Rutte een motie van afkeuring negeert. PvdA, Groenlinks en Christenunie zullen met plezier Rutte wegstemmen. Rechts van de VVD zullen ze kansen ruiken om meer zetels te veroveren voor hun partijtjes. 1 klein schandaaltje rond Rutte en hij is weg. De Tweede Kamer is Rutte gewoon zat en de tweede partij heeft ook iemand als partijleider die big dick energy heeft. Alle partijen tonen niet meer de loyaliteit die Rutte van ze gewend was. Zijn trucje is gewoon uitgewerkt.

Ik denk dat er binnen de VVD ook gemor komt als Rutte toch weer de lijsttrekker wordt. Daar zitten mensen die al jaren zitten te wachten op hun kans. Er zal vast wat gaan borrelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')