Dit lag natuurlijk ook al een tijdje op de plank, want dit verhaal loopt al jaren. Iemand zal er wel een belang in zien om het juist nu te publiceren.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:08 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Er wordt ineens veel heel veel onthuld hè?
Tja, de kamer heeft gewoon tegen het intrekken van die steun gestemd: https://www.tweedekamer.n(...)11817&did=2019D24376quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:08 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]Er wordt ineens veel heel veel onthuld hè?
Enigszins offtopic wellicht, maar aangezien je het aansnijdt en vrij openlijk CU hier aanhangt... ik vraag me steevast af waarom christenen zo hechten aan abortus. Voor zover mijn kennis van de bijbel rijkt zijn de weinige teksten die over abortus zouden gaan eerder over het toestaan er van dan het verbieden. What gives?quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, de kamer heeft gewoon tegen het intrekken van die steun gestemd: https://www.tweedekamer.n(...)11817&did=2019D24376
Nou moet ik ook zeggen dat ik dat altijd wat ingewikkeld heb gevonden, die steun. Ik ben voor veel meer voorlichting en veel meer beperking van het aantal abortussen (praktisch elke abortus is een persoonlijk drama, die moet je voorkomen), maar ik zou dat aan artsen over laten. Niet aan Siriz en niet aan Baas in eigen Buik groeperingen.
Al besprokenquote:
Het is toch gebruikelijk dat de 2e partij de minfin levert of is nu ook Hoekstra van het nieuwe leiderschap?quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Al besproken
Nee zonder dollen, wordt ook nog wat. Ik denk namelijk dat het Hoekstra ook heel veel aangelegen is om die post te behouden…
Ik vind het echt een heftige baan ja.quote:Op vrijdag 17 september 2021 21:50 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit soort bezoekjes moeten ook nog even tussendoor, het is bijna onmenselijk.
Het is gebruikelijk, maar het staat nergens dat het zo moet.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is toch gebruikelijk dat de 2e partij de minfin levert of is nu ook Hoekstra van het nieuwe leiderschap?
Nee, uiteraard staat nergens dat het zo moet. Ik heb overigens niet eerder gehoord dat minister ergens aanspraak op zou maken in een volgend kabinet omdat hij er nou eenmal al zit, al heeft dat natuurlijk wel voordelen. Echter is minister van financien na premier wel simpelweg de meest prominente baan. Zou echter liever een andere dan Kaag vanuit D66 op die post zien, die wat meer macro-economische achtergrond heeft.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is gebruikelijk, maar het staat nergens dat het zo moet.
Beiden hebben een enigszins logische aanspraak op de post - Kaag als leider van de 2e partij en Hoekstra als zittende MinFin. Maar laten ze eerst maar bepalen welke partijen gaan deelnemen en eens een regeringsverklaring opstellen, dan kunnen ze daarna altijd nog gaan verzinnen wie er op welke stoel moet.
Dat is wel gebruikelijk ja. Maar ook niet meer dan dat, geen vaststaande regel of iets dergelijks.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is toch gebruikelijk dat de 2e partij de minfin levert of is nu ook Hoekstra van het nieuwe leiderschap?
Kaag op financiën lijkt me ook niet echt een succesverhaal. Dat is toch wel een baan waarvoor je een zekere achtergrond moet hebben. Promoveer dan die Vijlbrief ofzo.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Nee, uiteraard staat nergens dat het zo moet. Ik heb overigens niet eerder gehoord dat minister ergens aanspraak op zou maken in een volgend kabinet omdat hij er nou eenmal al zit, al heeft dat natuurlijk wel voordelen. Echter is minister van financien na premier wel simpelweg de meest prominente baan. Zou echter liever een andere dan Kaag vanuit D66 op die post zien, die wat meer macro-economische achtergrond heeft.
Maar goed, wat mij betreft gaan ze allen zitten in de Tweede Kamer en de regering controleren. Lekker ouderwets veel onafhankelijken in het kabinet.
Ja goed, nu heeft zij nog wel een master Politiek en Economie en Hoekstra heeft 'slechts' rechten en geschiedenis gestudeerd, dus in die zin zou het sowieso al logischer zijn.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kaag op financiën lijkt me ook niet echt een succesverhaal. Dat is toch wel een baan waarvoor je een zekere achtergrond moet hebben. Promoveer dan die Vijlbrief ofzo.
Dit dus, Bijleveld en het CDA dachten er met oude politiek doorheen te piepen, en dan boos worden dat je niet wordt geïnformeerd.quote:Op vrijdag 17 september 2021 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan nog.
Kaag heeft toch al lang gezegd dat zij de eer aan zichzelf zou houden in zo'n situatie. Dit kan onmogelijk als een verrassing komen.
Ja, voor mensen van de oude politiek die maar eindeloos moties naast zich neerleggen, wellicht.
Ach kom nou toch. De premier een expliciet spreekverbod opleggen is geen handjeklap?quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, Bijleveld en het CDA dachten er met oude politiek doorheen te piepen, en dan boos worden dat je niet wordt geïnformeerd.da's precies de handjeklap waar Kaag vanaf zegt te willen.
Wie is er nou de baas, de premier of Kaag?quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. De premier een expliciet spreekverbod opleggen is geen handjeklap?
Dat zijn net zo goed politieke spelletjes.
Je denkt hier m.i. wel vrij rigide over. Hoe denk je dat het waarschijnlijker gegaan is?quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach kom nou toch. De premier een expliciet spreekverbod opleggen is geen handjeklap?
Dat zijn net zo goed politieke spelletjes.
Ik lees in de Tubantia dat er gezegd is dat Rutte dat “niet mocht doorvertellen aan Bijleveld”. Dan heb je dus expliciet de bedoeling om je collega een hak te zetten…quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je denkt hier m.i. wel vrij rigide over. Hoe denk je dat het waarschijnlijker gegaan is?
a) "Hey Mark, sorry, maar ik vind dat ik mijn positie op moet geven. Wil je dit svp nog niet laten lekken, want ik vind het fijn om dat zelf mede te delen?"
b) "Hey Mark, je mag het niet verder van me vertellen, maar sorry, ik vind dat ik mijn positie op moet geven."
Ligt maar net aan de bron van dit verhaal.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees in de Tubantia dat er gezegd is dat Rutte dat “niet mocht doorvertellen aan Bijleveld”. Dan heb je dus expliciet de bedoeling om je collega een hak te zetten…
Dat kan ik me echt niet voorstellen, ze heeft waarschijnlijk alleen tegen Rutte gezegd dat ze het zelf wil meedelen in de Kamer.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees in de Tubantia dat er gezegd is dat Rutte dat “niet mocht doorvertellen aan Bijleveld”. Dan heb je dus expliciet de bedoeling om je collega een hak te zetten…
Moet toch ook wel even wennen zijn voor onze vrinden in het zuiden om voor het eerst sinds 2008/2010 eens met een Nederlandse minister van financiën te maken te hebben waar ze geen bloedhekel aan hebben.quote:Op vrijdag 17 september 2021 22:52 schreef capricia het volgende:
Kaag op financiën, lijkt me wel wat.
Ze ligt ongetwijfeld beter bij onze EU partners dan Hoekstra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |