Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Nota bene: voordat de discussie vertroebelt door verkeerde aannames, ik zeg niet dat covid19 hetzelfde is als de griep.
Obesitas is niet zo besmettelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.
Of rokersBah, vuile egoïsten!
Wel, er wordt gezegd dat door COVID de reguliere zorg geen doorgang kan vinden of verminderd. Was dat ook zo als niemand rookte, obees was, motor reed en ging skiën? Misschien hadden we dan wel én COVID aangekund én reguliere zorg kunnen leveren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Obesitas is niet zo besmettelijk.
Ook voor griep:quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De meeste jonge gevaccineerde die hier lopen te roeptoeteren hoe egoïstisch het allemaal wel niet is hebben zichzelf ook maar met 1 reden laten vaccineren.
Dus wat dat betreft, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Richt liever de pijlen op de overheid en het corona "beleid".
Gefeliciteerd, dan hoor je niet tot de meeste.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?
Ok, ik zou me bedrogen voelen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:31 schreef babylon het volgende:
Nou, deze discussie is volgens mij nog nooit gevoerd...
Sarcasmquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:50 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.
Zonder prik moet je je continue laten testen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Maar waarom is dit egoistisch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zonder prik moet je je continue laten testen.
Zonder prik is de kans op ziekenhuisopname een stuk groter.
Zonder prik is de kans dat jij besmet raakt een stuk groter.
Zonder prik heb je meer kans op long covid.
Zonder prik is de duur van long covid een stuk langer.
Zie #2 en #3 van mijn reactie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom is dit egoistisch?
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zie #2 en #3 van mijn reactie.
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Een vaccinatie zou ik dus zelf niet weigeren.
misscien is de spuitbus een oplossing?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemenquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Je weet dat je in de meeste openbare gebouwen vanaf volgende maand een vaccinatiebewijs of negatieve test nodig hebt?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemen
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelfquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @:Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.
Elke discussie over vaccinatie is zo gepolariseerd dat het nergens meer over gaat. Een klein groepje pro-vaxxers is net zo activistisch als anti-vaxxers, maar lijkt dat zelf nog niet zo te herkennen.
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelf
Zonder prik ben je een potentiële IC-bed bezetter die ook voor een noodzakelijke hartoperatie gebruikt had kunnen worden. En het begint er toch echt op te lijken dat je voor een veel kortere periode besmettelijk bent, ook met delta.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxersquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Alleen 700.000 mensen van 1.8 miljoen mensen is niet 0,01%.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:38 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxers
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
Arme jongen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.
Ik lig er niet wakker van hoor.quote:
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:00 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.
Dan zijn we het uiteindelijk toch weer eens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepenquote:
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.
Verkeerde woordkeus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepen
Hoeveel zijn dat er?quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.
Alvast bedankt.
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.quote:
pcp zoekt alleen maar naar links van vage partijen die het omgekeerde beweren,quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.
Mijn punt was dat jouw redenering niet klopt.
Er zijn gevallen bekend van mensen die zonder onderliggende ziektes met covid in het ziekenhuis terecht komen. En die kan je makkelijk zelf vinden met een Google zoekopdracht.
Stront, fake news, leugens, wappietermen, onwaarheden als we het netjes willen houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat was dan de correcte woordkeus?
Wel voor je kinderen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je niet laten vaccineren in je eigen belang is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:29 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die schijt hebben aan de maatregelen en zich ook niet willen laten vaccineren mokeregoïstisch en denken alleen aan zichzelf.
Vaccineren doe je vooral door een ander.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:39 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen wat een ander de wil willen opleggen is egoïstisch zoals hier een prima voorbeeld van is.
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom is dit egoistisch?
Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.quote:Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.
Datnoem ik zeker egoïstisch.
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 01:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.
Echter is dat niet het geval. Die prik doet dat niet.
Dat er hartoperaties uitgesteld moeten worden omdat een ic vol ligt is een duidelijk teken dat er sprake is van onvoldoende capaciteit. Dit was ook al het geval in 2016 en 2018 vanwege de griep. De kabinetten Rutte hebben fors bezuinigd op deze capaciteit. Dit was een fout.
Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?
En waarschuwingen zijn er al genoeg gegeven.
Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is. Beddentekort hebben we nu, maar het personeelsgebrek wordt ook steeds groter.
Mensen willen die papzak niet meer helpen, ten koste van andere levens.
in 2018 had de papzak ook een griepprik kunnen halen, kunnen gaan sporten en proberen af te vallen.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.
Dat de openhartoperaties worden uitgesteld is de schuld van de bezuinigingen van Rutte. Niet van de papzak.
Het kan niet zo zijn dat mensen een spuit moeten pakken om de blunders van een ander op te vangen.
En als ze 18 maanden geleden alsnog de ic capaciteit hadden opgeschaald dan hadden ze nu genoeg mensen gehad. Ligt dit allemaal aan de papzak, of wordt het niet eens tijd dat we kritisch naar vak K kijken?
Waar is je griepvaccin?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
De kans om in het ziekenhuis te belanden is niet 100 procent he. Verre van zelfs. Doe niet zo religieus en zelfingenomen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.
En #2 is wel degelijk egoïstisch. Je zorgt er dan voor dat het ziekenhuis meer covidpatienten moet huisvesten, wat ten koste gaat van andere patiënten. Niet alleen vanwege een bed bezet houden, maar ook vanwege het besmettingsgevaar waardoor delen van het ziekenhuis moeten worden afgesloten voor andere patiënten. Vooral dat laatste maakt het egoïstisch.
En jouw voorbeelden slaan nergens op: dat soort patiënten zorgen niet voor besmettingsgevaar.
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.
Daarnaast ligt het ook aan het feit dat er een virus is. En aan het feit dat de ziekenhuisbedden en IC's vol met ongezonde niet-COVID patiënten liggen waardoor de zorg de extra druk van COVID niet aankan. Leuk, dat binaire hokjesdenken maar het houdt geen stand.
Griep heeft niets te maken met covid.quote:
Precies. En dat de keuze niet vaccineren wellicht gevolgen heeft daar kies je zelf dan ook voor.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:59 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.
Volgens mij wekt het alleen maar meer weerstand op en werkt het juist tegen.
Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.
Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:59 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.
Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.
Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:09 schreef babylon het volgende:
[..]
Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.
Klopt, want daar is nauwelijks zorg-druk.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:
[..]
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
Nee hoorquote:Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.
Wat er stond klopt niet.quote:
Wat klopt niet?quote:
Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.
Om te beginnen is het niet echt egoïstisch om in een ic bed te liggen, dat doe je niet voor je lol.quote:Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niet voor die papzak, want zijn weerstand is kut.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?
Klopt, wie nu nog steeds een papzak is, moet het dan zelf maar weten. Het staat je vrij om je eigen gezondheid te verkwanselen maar daar hoeft dan niet een ander of de maatschappij voor op te draaien.quote:En waarschuwingen zijn er al genoeg gegeven.
Klopt, die blijft maar doorgaan met vreten en niet bewegen. Dat is het probleem. Als je zo met je eigen lichaam omgaat zou ik zeggen, eigen schuld.quote:Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is.
Mee eens.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:59 schreef dezomervoorbij het volgende:
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.quote:Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Ongelofelijk he, dat er serieus mensen zijn die dit nog steeds geloven.quote:Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:
[..]
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:19 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Mee eens.
[..]
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.
En dat is bizar. Als je een experimentele injectie afslaat dan ben je een egoïst, een paria, word je buiten de maatschappij gesloten (of doe je dat zelf, volgens sommigen) en is het jouw schuld als je op de ic ligt.
Als je jarenlang systematisch ongezond vreet, kilo's suiker consumeert, nooit beweegt, en compleet schijt hebt aan je lichamelijk welzijn en je eigen gezondheid, dan geldt dat allemaal niet.
Ronduit absurd.
quote:Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst?
Legitiem punt.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst?
Wel hun kinderen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:23 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:29 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Wel hun kinderen.
En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
Ja daar kan ik me dan nog wel in vinden, voor die groep is het erg kut.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:32 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.
Daar gaat het ook een beetje om.
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.
Oh? Vertel?quote:Op woensdag 8 september 2021 08:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Griep heeft niets te maken met covid.
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.
Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.
Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
Dat klopt inderdaad wel. Maar gelukkig is dat niet elke papzak zonder prik zoals je schreef.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat klopt niet?
Edit:
Ongevaccineerden op de IC
De mensen die nu op de IC terecht komen, zijn grotendeels ongevaccineerden. Kuipers waarschuwt voor een discussie die zal moeten worden gevoerd over wie er straks voorgaat op de IC-afdelingen bij een nieuwe coronagolf. Hartpatiënten die echt moeten worden geopereerd of coronapatiënten? Want één patiënt met covid houdt een IC-bed gemiddeld 17 dagen bezet, terwijl die hartpatiënt binnen een dag kan worden geholpen.
De patiënt met het coronavirus zorgt met het lange ernstige ziektebeeld voor een flink uitstel in de overige noodzakelijke zorg. Kuipers: “Je kunt bij wijze van spreken 17 mensen achtereenvolgens één dag helpen in plaats van één coronapatiënt. Dat wordt een lastige afweging.”
https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care
![]()
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.
Wat is daar oneerlijk aan?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.
Dat maak jij ervan vriend. Ik zeg nergens dat ongevaccineerden de zorg onder druk mogen zetten omdat anderen het doen. Ik zeg alleen dat men niet selectief moet wijzen naar hen, gezien de realiteit dat de ziekenhuizen altijd vol liggen met mensen die hun gezondheid niet zo serieus nemen. Laten we gewoon niet meer wijzen?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:43 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.
Want hunzij zetten de zorg ook onder druk en daarom mogen ongevaccineerden de zorg ook onder druk zetten!
Verschrikkelijk calimero gedrag.
Beter maak je de vergelijking met alle mensen in Nederland met onderliggend lijden waar ze niks aan kunnen doen of niet om gevraagd hebben. Mensen - waaronder ook heel veel jonge mensen - die geen leven kunnen lijden zoals jij en ik dat doen.
En ik snap dat er altijd zieke mensen zullen zijn en dat die er ook zullen zijn zonder COVID, maar hoe moeilijk kan het zijn om daar wat vaker bij na te denken dan altijd maar weer uit te gaan van 'een heksenjacht'.
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook anders waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is daar oneerlijk aan?
Die mensen krijgen talloze mogelijkheden voorgeschoteld voor een simpel prikje en zorgen er met hun egoïstische gedrag voor dat jij en ik nog steeds last hebben van die maatregelen. Het is niet zwart-wit uiteraard, maar wel heel donker grijs.
Maar wat is een oplossing?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook beter waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.
Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd
Iedereen weet wel dat het een heel anders virus is.quote:
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.
Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
[..]
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.
Net zat je nog te huilen dat antivaxxers oneerlijk behandeld worden tov rokers, en als ik een vrij belangrijke reden geef voor waarom die twee niet gelijk kunnen worden gezien, ga je zo reageren.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griepquote:Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijlpatiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griep
Gegeven de omstandigheden die ik net noemde is de huidige druk veroorzaakt door COVID. Er is echter wel een relatie tussen dat alles en die relatie ontkennen jullie om de één of andere vreemde reden.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Ik ben het ermee eens dat vaccineren tot verbetering leidt. Ik ben het niet eens met het vingers wijzen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Op dit moment vormen antivaxxers de overgrote meerderheid in de ziekenhuizen. Kap nou maar met al dit vingerwijzen, alle cijfers spreken je keihard tegen. Als ongezond leven echt zo'n groot probleem was, dan hadden we jaarlijks in lockdown gekund om de zorg te ontlasten.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijl patiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...
Je gaat er aan voorbij dat de zorg de afgelopen jaren tot op het bot is uitgekleed. Er is dus geen ruimte om extra klappen op te vangen. Iets wat je zelfs ziet bij wat grote rampen in Nederland. Zoals de Cafébrand Volendam.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gegeven de omstandigheden die ik net noemde is de huidige druk veroorzaakt door COVID. Er is echter wel een relatie tussen dat alles en die relatie ontkennen jullie om de één of andere vreemde reden.
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
De delta variant treft ook mensen in de leeftijd 30+ trouwens.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:07 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.
Dat tieners geen vaccin nemen is doorgaans jammer, vooral voor henzelf, maar meer ook niet. Natuurlijk scheelt het wel wat maar de grote winst zit in de groep ouderen en kwetsbaren en niet bij normale twintigers.
Gedwongen natuurlijk niet, daar is ook geen sprake van. Maar een duwtje in de goede richting middels bijvoorbeeld een eigen bijdrage wat betreft testen vind ik best te verantwoorden.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
Het is geen belangrijke nuance. Iedere vaccinatie is een potentiële IC-kandidaat minder, zelfs onder twintigers. Er zijn geen excuses om geen vaccin te nemen, tenzij medisch gegrond.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:07 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.
Dat tieners geen vaccin nemen is doorgaans jammer, vooral voor henzelf, maar meer ook niet. Natuurlijk scheelt het wel wat maar de grote winst zit in de groep ouderen en kwetsbaren en niet bij normale twintigers.
Statistieken: 80% van de IC patiënten is ongevaccineerd. Dat is alles wat je hoeft te weten.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:05 schreef MisterWendel het volgende:
Wat mag je nog wel en niet zeggen in deze discussies qzonder gebanned te worden?
Als ik zou beweren dat het tegenovergestelde juist egoistisch is vanwege de statistieken. Dat zelfs met de zoveelste prik we nooit uit deze situatie zullen komen dus wat heeft dit allemaal nog voor zin. Dan voel ik me al onveilig want ik begrijp niks meer van wat nog wel mag en wat niet. Je mag enkelt nog het overheidsriedeltje nafluiten de rest is ban of waarschuwing. Wie vind dit nog leuk op deze manier?
Statistieken: het aantal ziekenhuisopnames zijn lager dan bij de vorige golven, ondanks de mensen zonder prik. Dat is alles wat je moet weten.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Statistieken: 80% van de IC patiënten is ongevaccineerd. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Incidenteel wel ja, volgens stichting nice liggen er op dit moment 18 dertigers op de ic dus 2 per levensjaar.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
De delta variant treft ook mensen in de leeftijd 30+ trouwens.
In diverse talen en op de schotelzenders.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:34 schreef tizitl2 het volgende:
We hebben om zorgbelasting te verminderen dus vooral een campagne gericht op eigenwijze oude knarren nodig![]()
Maar nog steeds te hoog. En die daling is te danken aan iedereen die wel in het kader van 'denken aan anderen' de moeite van maarliefst 30 minuten heeft genomen om langs een priklocatie te gaan. Je zou bijna denken dat vaccineren werkt.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Statistieken: het aantal ziekenhuisopnames zijn lager dan bij de vorige golven, ondanks de mensen zonder prik. Dat is alles wat je moet weten.
Leveren ongeprikte mensen dan zoveel problemen op?
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:05 schreef MisterWendel het volgende:
Wat mag je nog wel en niet zeggen in deze discussies qzonder gebanned te worden?
Als ik zou beweren dat het tegenovergestelde juist egoistisch is vanwege de statistieken. Dat zelfs met de zoveelste prik we nooit uit deze situatie zullen komen dus wat heeft dit allemaal nog voor zin. Dan voel ik me al onveilig want ik begrijp niks meer van wat nog wel mag en wat niet. Je mag enkelt nog het overheidsriedeltje nafluiten de rest is ban of waarschuwing. Wie vind dit nog leuk op deze manier?
Vaccineren werkt ook. Het is echter niet egoistisch om geen prik te halen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar nog steeds te hoog. En die daling is te danken aan iedereen die wel in het kader van 'denken aan anderen' de moeite van maarliefst 30 minuten heeft genomen om langs een priklocatie te gaan. Je zou bijna denken dat vaccineren werkt.
Terug naar normaal hangt niet meer af van vaccinaties.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.
De enige die lol hadden deze winter waren die debielen bij de demonstraties.
Tja, en die nu ff niet.
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vaccineren werkt ook. Het is echter niet egoistisch om geen prik te halen.
Dan zijn we het eens dat we er allebei anders over denken.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.
Met diezelfde motieven heeft 80% zich laten vaccineren ook.quote:
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!quote:Op woensdag 8 september 2021 11:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je gaat er aan voorbij dat de zorg de afgelopen jaren tot op het bot is uitgekleed. Er is dus geen ruimte om extra klappen op te vangen. Iets wat je zelfs ziet bij wat grote rampen in Nederland. Zoals de Cafébrand Volendam.
quote:Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook anders waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.
Los van het feit dat de politiek uiteindelijk het besluit neemt dat de maatregelen nog doorgaan. Dat zijn niet de antivaxxers.
Sorry maar in die redenatie ga ik niet mee.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen belangrijke nuance. Iedere vaccinatie is een potentiële IC-kandidaat minder, zelfs onder twintigers. Er zijn geen excuses om geen vaccin te nemen, tenzij medisch gegrond.
Verhelderend om te zien dat ten minste nog iemand er precies hetzelfde over denkt als ik.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Sorry maar in die redenatie ga ik niet mee.
In dezelfde lijn kan ik stellen er zijn geen excuses om te roken, er zijn geen excuses om te drinken, te weinig te bewegen, voor drugs, ongezond of teveel eten, om aan extreme sporten te doen, te vliegen, teveel auto te rijden etc etc. Ook allemaal egoïstisch?
Mensen hebben keuzevrijheid ook om voor hen moverende redenen domme keuzes bij waar je het niet mee eens bent.
Daarnaast voorkomt dit nog nauwelijks wat. Het aantal opgenomen twintigers is op dit moment 4, dan heb je het niet meer over relevante aantallen. Die energie kun je beter richten op veilig fietsen, win je een stuk meer mee.
Dus omdat jij er geen bal aan vindt moeten mensen zich verplicht laten vaccineren? Over egoïstisch gesproken... Ik wil mijn lolletje weer terug en daar moet jij voor zorgen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.
Tja, en die nu ff niet.
Het zijn voornamelijk niet gevaccineerden die nu op de IC liggen heb ik begrepen. Dus vingerwijzen naar niet gevaccineerden lijkt me niet onterecht. Zeker als die een kans gehad hebben zich te laten vaccineren.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!
Zie mijn eerdere post, ik neem juist alles mee in mijn integrale verhaal.
[..]
De VVD en andere partijen hadden toch ook een kans om wat te doen met de jarenlange waarschuwingen dat we niet voorbereid zijn op een pandemie? De VVD en andere partijen hadden toch ook een kans om het zorgstelsel niet tot op het bot uit te kleden?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk niet gevaccineerden die nu op de IC liggen heb ik begrepen. Dus vingerwijzen naar niet gevaccineerden lijkt me niet onterecht. Zeker als die een kans gehad hebben zich te laten vaccineren.
De VVD heeft de absolute macht in Nederland? Je kan net zo goed D66, CDA en de PVDA de schuld geven. En roken en drank als ze de accijns daarover in kankeronderzoek zouden stoppen wie weet was kanker al opgelost.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VVD had toch ook een kans om wat te doen met de jarenlange waarschuwingen dat we niet voorbereid zijn op een pandemie? De VVD had toch ook een kans om het zorgstelsel niet tot op het bot uit te kleden?
Mensen die roken en te dik zijn hebben toch jarenlang de kans gehad dit niet te doen en zo minder diabetes, hartkwalen, hoge bloeddruk, jicht, kanker en noem het maar op te ontwikkelen en zo de druk op de ziekenhuizen EVENEENS te laten toenemen?
Het gaat mij niet om de fucking VVD, het gaat erom dat ongevaccineerden bij lange na niet als enigen verantwoordelijk zijn voor dit drama maar wel alle lading over zich heen krijgen! Mensen moeten stoppen met constant die vingers te wijzen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
De VVD heeft de absolute macht in Nederland? Je kan net zo goed D66, CDA en de PVDA de schuld geven. En roken en drank als ze de accijns daarover in kankeronderzoek zouden stoppen wie weet was kanker al opgelost.
Ik geef een vrij belangrijke reden waarom dat wel degelijk WEL opgaat, jij gaat daar niet in mee. Prima, dat mag, maar met jou ben ik dan wel klaar. Je denkt er fundamenteel anders over en wij gaan elkaar niet vinden. Ik ben hier niet om de discussie te "winnen".quote:Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net zat je nog te huilen dat antivaxxers oneerlijk behandeld worden tov rokers, en als ik een vrij belangrijke reden geef voor waarom die twee niet gelijk kunnen worden gezien, ga je zo reageren.
Die maatregelen zijn een symptoom, niet de kwaal, denk daar maar even over na.
Waarom zo arrogant doen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tja, en die nu ff niet.
Feit is dat ongevaccineerden nu de ziekenhuizen nu het meest belasten. Dus daar aandacht aan geven is logisch. En niet iedereen kan een gezonde levensstijl en dergelijke betalen. Dat is ook een welvaartsprobleem voor het grootste deel.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om de fucking VVD, het gaat erom dat ongevaccineerden bij lange na niet als enigen verantwoordelijk zijn voor dit drama maar wel alle lading over zich heen krijgen! Mensen moeten stoppen met constant die vingers te wijzen.
Uit mijn vorige post:
Laat ik even een hypothetisch getal schetsen:
Druk van COVID op de zorg t.o.v. capaciteit: 10%.
Over: 90% door allerhande kwalen. Stel dat 25% van deze kwalen verminderd had kunnen worden door gezondere levensstijl hadden we 25% * 90% = 22,5% meer capaciteit gehad ten opzichte van 10% bezetting door COVID.
Om nog maar te zwijgen over extra capaciteit.
Dat ligt eraan: vaccinatiedwang vind ik niet kunnen en egoïsme gaat me te ver en dat verwijt wordt inconsequent gebruikt.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Verhelderend om te zien dat ten minste nog iemand er precies hetzelfde over denkt als ik.
Niet om vervelend te zijn. Maar die indruk krijg ik wel. Wat op zich niet erg is.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef een vrij belangrijke reden waarom dat wel degelijk WEL opgaat, jij gaat daar niet in mee. Prima, dat mag, maar met jou ben ik dan wel klaar. Je denkt er fundamenteel anders over en wij gaan elkaar niet vinden. Ik ben hier niet om de discussie te "winnen".
Ik probeer het een tijdje zoals iedereen maar als ik merk dat we elkaar echt niet kunnen vinden stop ik daarmee ja.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:08 schreef Megumi het volgende:
[..]
Niet om vervelend te zijn. Maar die indruk krijg ik wel. Wat op zich niet erg is.
Dat is dus niet waar! De ziekenhuizen worden het meest belast door andere patiënten...Non-Covid patiënten. Waarom moeten we daar dan niet kritisch hun gedrag onder de loep nemen en bij ongevaccineerden wel? Dat is scheef.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:06 schreef Megumi het volgende:
[..]
Feit is dat ongevaccineerden nu de ziekenhuizen nu het meest belasten. Dus daar aandacht aan geven is logisch. En niet iedereen kan een gezonde levensstijl en dergelijke betalen. Dat is ook een welvaartsprobleem voor het grootste deel.
En een beetje drang gezien de gevolgen wereldwijd van covid mag dan niet? Wel wat raar denk ik.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:07 schreef tizitl2 het volgende:
Maar een beetje drang zoals bijvoorbeeld bij roken vind ik hier niet misplaatst en prima te verantwoorden en voor een suikertaks ben ik ook.
Ietsje beter lezenquote:Op woensdag 8 september 2021 12:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
En een beetje drang gezien de gevolgen wereldwijd van covid mag dan niet? Wel wat raar denk ik.
Nou wel raar dan dat ik op medische zaken moet wachten vanwege corona dan? Maar dat is dus niet waar en zit het OLVG dus gewoon tegen mij en anderen te liegen. Man je bent een enorm schandaal op het spoor als je gelijk zou hebben?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is dus niet waar! De ziekenhuizen worden het meest belast door andere patiënten...Non-Covid patiënten. Waarom moeten we daar dan niet kritisch hun gedrag onder de loep nemen en bij ongevaccineerden wel? Dat is scheef.
Daarnaast is het natuurlijk onzin dat het een welvaartsprobleem is: iedereen kan wandelen, fietsen, hardlopen en groenten bij de Turk halen. En niet shag roken kan al helemaal iedereen.
Je punt gaat niet op, dat zelfde zou je kunnen zeggen over rokers en mensen met overgewicht of andere zaken die door eigen toedoen zijn ontstaan.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou wel raar dan dat ik op medische zaken moet wachten vanwege corona dan? Maar dat is dus niet waar en zit het OLVG dus gewoon tegen mij en anderen te liegen. Man je bent een enorm schandaal op het spoor als je gelijk zou hebben?
Je maakt echt een denkfout beste Megumi.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nou wel raar dan dat ik op medische zaken moet wachten vanwege corona dan? Maar dat is dus niet waar en zit het OLVG dus gewoon tegen mij en anderen te liegen. Man je bent een enorm schandaal op het spoor als je gelijk zou hebben?
Ok dus vanwege corona zijn er dus geen problemen dus is dan de logische conclusie?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je punt gaat niet op, dat zelfde zou je kunnen zeggen over rokers en mensen met overgewicht of andere zaken die door eigen toedoen zijn ontstaan.
Ik vind het zeer verbazingwekkend dat mensen dit maar niet (willen of kunnen) begrijpen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je punt gaat niet op, dat zelfde zou je kunnen zeggen over rokers en mensen met overgewicht of andere zaken die door eigen toedoen zijn ontstaan.
Persoonlijk pas wat van gemerkt tijdens corona. Daarvoor nauwelijks.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je maakt echt een denkfout beste Megumi.
Ten eerste waren de wachtlijsten in de zorg al hoog voor Corona.
Hoe komt dat?
-Te weinig capaciteit
-Te veel mensen met een ongezonde levensstijl die de druk laten toenemen
-Daarnaast nog veel mensen die constant maar behandeld blijven worden
Dan komt Corona en zorgt voor nog meer extra druk. Dat is de druppel die de emmer doet overlopen. Maar de emmer was al gevuld en dat vergeet jij (en een hoop anderen met je) constant.
Er zijn zeker problemen vanwege Corona. Maar Corona is de oorzaak dat de reeds gevulde emmer overloopt.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ok dus vanwege corona zijn er dus geen problemen dus is dan de logische conclusie?
Denk het niet. Is een gevacinneerde bereid om zich periodiek te laten vaccineren?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:24 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
[..]
Legitiem punt.
Maar is je buurvrouw bereid om zich nog jaren aan 1,5 meter, een mondkapje en het structureel testen te houden?
Nee, zorg is al jaren afgebouwd en in gekort. Corona is gewoon de doodsteek geweest.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ok dus vanwege corona zijn er dus geen problemen dus is dan de logische conclusie?
Dat hele corona gedoe laat vooral goed zien hoe zelfingenomen en arrogant mensen zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het zeer verbazingwekkend dat mensen dit maar niet (willen of kunnen) begrijpen.
Persoonlijk ja. Ik voor Corona al meerdere malen. Ik vind 1,5 maand wachten voordat je eindelijk eens ergens voor een fucking intake terecht kunt niet echt normaal of een teken van een gezonde capaciteit.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Persoonlijk pas wat van gemerkt tijdens corona. Daarvoor nauwelijks.
Daarvoor kon je nog geholpen worden in dat gaatje wat ze nog net over hadden voor je. Dat gaatje is nu gevuld met een paar Corona patiënten.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Persoonlijk pas wat van gemerkt tijdens corona. Daarvoor nauwelijks.
Natuurlijk is roken en dergelijke slecht. Maar het is niet verboden. Net als ongezond eten en dergelijke. Dat allemaal verbieden of lastiger maken zou een oplossing kunnen zijn. Maar je weet zelf wel waarom daar niets aan gebeurd. Uiteindelijk draait het uiteindelijk om geld. En commerciële belangen gaan voor op de volksgezondheid.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind het zeer verbazingwekkend dat mensen dit maar niet (willen of kunnen) begrijpen.
Exact, zie mijn hotelvoorbeeld:quote:Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Daarvoor kon je nog geholpen worden in dat gaatje wat ze nog net over hadden voor je. Dat gaatje is nu gevuld met een paar Corona patiënten.
quote:Er zijn zeker problemen vanwege Corona. Maar Corona is de oorzaak dat de reeds gevulde emmer overloopt.
Als ik een hotel heb met 95 gasten en plek heb voor 100 mensen en er komen 20 mensen slapen, is het dan de schuld van die 20 mensen dat mijn hotel te vol zit?
Prima maar als je dat weet dat dat zo is kunnen we toch niet enkel naar de ongevaccineerden te wijzen? Op andere vlakken nemen verantwoordelijken net zo goed hun verantwoordelijk niet..quote:Op woensdag 8 september 2021 12:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Natuurlijk is roken en dergelijke slecht. Maar het is niet verboden. Net als ongezond eten en dergelijke. Dat allemaal verbieden of lastiger maken zou een oplossing kunnen zijn. Maar je weet zelf wel waarom daar niets aan gebeurd. Uiteindelijk draait het uiteindelijk om geld. En commerciële belangen gaan voor op de volksgezondheid.
Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact, zie mijn hotelvoorbeeld:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.
Heb je mijn eerdere post gelezen?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima maar als je dat weet dat dat zo is kunnen we toch niet enkel naar de ongevaccineerden te wijzen? Op andere vlakken nemen verantwoordelijken net zo goed hun verantwoordelijk niet..
Dat is echt letterlijk mijn enige punt.
Joh je bent al af door alleen de VDD te benoemen. Vergeet ff de rest van het kabinet, de tweede kamer en de eerste kamer. Het RIVM en de sukkels van het OMT noem je ook niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!
Zie mijn eerdere post, ik neem juist alles mee in mijn integrale verhaal.
[..]
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.
Je vat precies juist samen wat ik zeg zonder dat je woorden in mijn mond legt die ik helemaal nooit heb geuit. Hulde!quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef tizitl2 het volgende:
Het punt wat Richestorags probeert te maken is zoals ik het begrijp het volgende:
- Niet gevaccineerden wordt hier egoïsme verweten omdat ze de zorg belasten vanwege hun eigen keuzes en gedrag.
- Talloze andere groepen zoals rokers, drinkers, mensen de te zwaar zijn etc. belasten de zorg ook door hun eigen gedrag.
Ergo ofwel je vindt al deze groepen egoïstisch omdat ze allemaal een deel hebben aan het probleem door eigen gedrag. Ofwel je vindt keuzevrijheid erbij horen en accepteert dat mensen ook domme keuzes maken zowel op andere zaken als coronagebied.
Wat alleen niet klopt is ongevaccineerden als egoïstisch wegzetten, maar al die andere groepen niet. Dan creëer je een soort corona-exceptionalisme waarbij eigen keuzes op coronagebied wel aanrekent maar andere ongezonde en domme keuzes niet.
Dat is geen pleidooi tegen vaccinatie, enkel tegen het inconsequent wegzetten van een groep.
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prikquote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:
[..]
Heb je mijn eerdere post gelezen?
Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?
Die logica ontgaat mij COMPLEET.
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.
Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:
[..]
Heb je mijn eerdere post gelezen?
Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?
Die logica ontgaat mij COMPLEET.
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.
Onzin, gevaccineerden kunnen nog steeds covid verspreiden.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.
Die weigeraars veroorzaken dit zelf.
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?
Ook niet helemaal juist. Want ongezond eten is goedkoper dan gezond voedsel. En sportkleding is ook niet voor iedereen betaalbaar.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens dat we er allebei anders over denken.
Hoe haal ik er voordeel uit dat ik geen prik neem?
En je punt is? Denemarken kan je totaal niet vergelijken met hier...quote:Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.
Volgens mij was "dansen met janssen" toch echt ook van Hugo.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.
2quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.
De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.
De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
Roep je dat ook tegen motorrijders, skiërs, obese mensen, drugsgebruikers en alcoholisten die de zorg tijdens de pandemie ook maar blijven belasten?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
2
[..]
28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."
Dat een beetje een drogreden, mensen wonen namelijk niet egaal niet verspreid over het land.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef S95Sedan het volgende:
Niet alleen is het land veel groter er wonen ook nog eens veel minder mensen.
Toch is voor de samenleving en dergelijke de beste optie vaccineren. En dat er ongeveer 1.8 miljoen mensen dat niet willen inzien is schokkend denk ik. En een behoorlijke kweekvijver voor nieuwe corona varianten.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?
Steden ja, neemt niet weg dat in een land waarbij het aantal inwoners minder en het oppervlakte groter is verspreiding gewoon lager is/langzamer/minder snel verloopt.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat een beetje een drogreden, mensen wonen namelijk niet egaal niet verspreid over het land.
Er is geen reden aan te nemen dat een virus zich anders gedraagt in Kopenhagen dan in Amsterdam.
Van de 1,8 miljoen zijn er 700.000 mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Daarnaast is dat laatste niet zonder meer waar. Corona kan ook zich verspreiden onder gevaccineerden en dus uiteindelijk muteren. Corona is here to stay, met of zonder vaccinaties.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toch is voor de samenleving en dergelijke de beste optie vaccineren. En dat er ongeveer 1.8 miljoen mensen dat niet willen inzien is schokkend denk ik. En een behoorlijke kweekvijver voor nieuwe corona varianten.
Precies plus dat men in bepaalde landen zich wat meer aan regels houd dan in Nederland. Het heeft ook met cultuurverschillen en dergelijke te maken.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Steden ja, neemt niet weg dat in een land waarbij het aantal inwoners minder en het oppervlakte groter is verspreiding gewoon lager is/langzamer/minder snel verloopt.
Kwestie van logisch nadenken.
Roken en drank is een verslaving waar moeilijk van af te komen is. Even een prikje halen niet. Je vergelijking gaat niet op. Appels met peren vergelijken is dat.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van de 1,8 miljoen zijn er 700.000 mensen die zich niet kunnen laten vaccineren. Daarnaast is dat laatste niet zonder meer waar. Corona kan ook zich verspreiden onder gevaccineerden en dus uiteindelijk muteren. Corona is here to stay, met of zonder vaccinaties.
Ik vind het net zo "schokkend" als dat alle rokers niet inzien dat roken slecht voor hen is.
Even een prikje halen is niet zo makkelijk voor sommigen, anders hadden ze het wel gedaan toch? Dat is hetzelfde als zeggen: ha, ik rook niet dus het is heel makkelijk om niet verslaafd te raken aan roken! Ha, ik heb een prik gehaald dus is het voor iedereen makkelijk!quote:Op woensdag 8 september 2021 12:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
Roken en drank is een verslaving waar moeilijk van af te komen is. Even een prikje halen niet. Je vergelijking gaat niet op. Appels met peren vergelijken is dat.
In elk geval is het duidelijk dat vingerwijzen niet het probleem is richting gevaccineerden en dergelijke.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Even een prikje halen is niet zo makkelijk voor sommigen, anders hadden ze het wel gedaan toch? Dat is hetzelfde als zeggen: ha, ik rook niet dus het is heel makkelijk om niet verslaafd te raken aan roken! Ha, ik heb een prik gehaald dus is het voor iedereen makkelijk!
Als alle dingen die makkelijk waren voor de één werkelijk objectief zo makkelijk waren, had de ander het ook wel gedaan denk je niet?
Je hebt geen sportpak nodig om te wandelen of fietsen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook niet helemaal juist. Want ongezond eten is goedkoper dan gezond voedsel. En sportkleding is ook niet voor iedereen betaalbaar.
Ik geef niemand nergens de schuld van, ik geef de inconsequentie in denkwijzen hier aan. Maar goed, ik ga van het weer genieten.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:49 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval is het duidelijk dat vingerwijzen niet het probleem is richting gevaccineerden en dergelijke.Moet gewoon kunnen dus ook volgens jou.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zond-voedingscentrumquote:Op woensdag 8 september 2021 12:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je hebt geen sportpak nodig om te wandelen of fietsen.
Ongezond eten is niet per definitie goedkoper. Een pak yoghurt met crusli kost minder dan een bak friet met mayonaise.
Dit is echt spijkers op laag water zoeken.
Ok.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik geef niemand nergens de schuld van, ik geef de inconsequentie in denkwijzen hier aan.
Geen idee, gelukkig is dat ook niet zo.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?
In elk geval lijkt het er sterk op dat niet gevaccineerden tegen beperkingen aan gaan lopen. Gelukkig zo.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, gelukkig is dat ook niet zo.
Dat ligt er maar net aan hoe die bevolking verspreid is. Denemarken heeft een urbanisatiegraad van 88%, dan kun je meer ruimte hebben maar woon je met 88% van de bevolking alsnog dicht op elkaar. Nederland zit op 92, dus zo afwijkend is het allemaal niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Steden ja, neemt niet weg dat in een land waarbij het aantal inwoners minder en het oppervlakte groter is verspreiding gewoon langzamer verloopt.
Kwestie van logisch nadenken.
Dat kan, dat gaan we zien. Als dat te vervelend wordt dan neem ik wel de prik.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
In elk geval lijkt het er sterk op dat niet gevaccineerden tegen beperkingen aan gaan lopen. Gelukkig zo.
In mijn geval wel hoor.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:19 schreef Brybry het volgende:
[..]
Denk het niet. Is een gevacinneerde bereid om zich periodiek te laten vaccineren?
En daarom gaan er dus waarschijnlijk dus wel maatregelen komen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat kan, dat gaan we zien. Als dat te vervelend wordt dan neem ik wel de prik.
Ik ook. En ben voor andere zaken ook wel geprikt en gestoken. Stelt allemaal niets voor.quote:
De maatregelen die worden genoemd als optie heb ik geen last van.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
En daarom gaan er dus waarschijnlijk dus wel maatregelen komen.
Je hebt sportkleding nodig om te wandelen en fietsen?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ook niet helemaal juist. Want ongezond eten is goedkoper dan gezond voedsel. En sportkleding is ook niet voor iedereen betaalbaar.
Dan wens ik je sterkte.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De maatregelen die worden genoemd als optie heb ik geen last van.
Wel handig ja zeker in de zomer.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je hebt sportkleding nodig om te wandelen en fietsen?
Egoïsme dus.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De maatregelen die worden genoemd als optie heb ik geen last van.
Nee een eenzaam leven wellicht?quote:
Goed argument toch om geen prik te halen, als hij sowieso al met weinig mensen in contact komtquote:
Volgens mij heb ik net uitgelegd waarom dit een drogreden is. Nog andere argumenten?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:36 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Roep je dat ook tegen motorrijders, skiërs, obese mensen, drugsgebruikers en alcoholisten die de zorg tijdens de pandemie ook maar blijven belasten?
Wees consequent, hypocriete moraalridder.
Ja, over die verkapte belediging was niet echt goed nagedacht.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:06 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Goed argument toch om geen prik te halen, als hij sowieso al met weinig mensen in contact komt![]()
Dan zal hij niet zo snel besmet raken en ook weinig andere mensen besmetten.
Die 1,8 miljoen mensen bestaat uit heel veel verschillende groepen, waar maar een klein stukje weigeraars in zitten omdat ze niet vertrouwen in de wetenschap oid.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Toch is voor de samenleving en dergelijke de beste optie vaccineren. En dat er ongeveer 1.8 miljoen mensen dat niet willen inzien is schokkend denk ik. En een behoorlijke kweekvijver voor nieuwe corona varianten.
Welke lui?quote:Op dinsdag 7 september 2021 10:31 schreef Hexagon het volgende:
Eens, het zijn lui die zichzelf heel erg speciaal en bijzonder vinden en het allemaal beter denken te weten. En daarom hoeven regels en negatieve gevolgen niet voor hen te gelden. Die zijn enkel voor anderen.
Nou ik vertrouw niet in big-pharma en daar zijn gegronde redenen voor. Je kunt ze nieteens aanklagen mocht je door hun prik chronisch ziek of gehandicapt raken. Dat hebben ze net voor Covid vantevoren even wettelijk geregeld.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die 1,8 miljoen mensen bestaat uit heel veel verschillende groepen, waar maar een klein stukje weigeraars in zitten omdat ze niet vertrouwen in de wetenschap oid.
Over je andere argument, daar ben ik het mee eens. Een des te sterker argument eigenlijk om de vaccins aan landen waar de vaccinatiegraad heel laag is te geven in plaats van bij ons die laatste paar procent erbij te willen proberen te duwen.
Ja da's wel best wel een beetje pech heh.. maar jah.. risico van het vakquote:Op woensdag 8 september 2021 13:38 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Nou ik vertrouw niet in big-pharma en daar zijn gegronde redenen voor. Je kunt ze nieteens aanklagen mocht je door hun prik chronisch ziek of gehandicapt raken. Dat hebben ze net voor Covid vantevoren even wettelijk geregeld.
Omdat je je eigen belang boven dat van de samenleving stelt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nope.quote:Met prik blijf je mensen besmetten
Jawel, ik kwam zonder poespas Spanje binnen dit weekend.quote:, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Nopequote:Zonder prik blijf je mensen quote]besmetten
En meer kans op lockdown.quote:, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Veel minder besmettelijk, minder druk op de zorg en duurde maar 9-11 weken.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:44 schreef MisterWendel het volgende:
De standaard griep is ook besmettelijk en daar gingen ouderen ook aan dood. Niemand werd gedwongen om de griep-prik te nemen. Nergens een ophef daarover of lockdown maatregelen.
Wat dikke onzin is en nagepapegaai van Amerikaanse complotsites, de VS kent een aanklaag maatschappij die wij niet kennen.quote:Op woensdag 8 september 2021 13:38 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Nou ik vertrouw niet in big-pharma en daar zijn gegronde redenen voor. Je kunt ze nieteens aanklagen mocht je door hun prik chronisch ziek of gehandicapt raken. Dat hebben ze net voor Covid vantevoren even wettelijk geregeld.
Ik begrijp dat je voortaan niet meer aurorijdt...quote:Ik neem de kans dat ik Covid zelf kan overleven omdat ik gezond ben. Het is ook niet zo dat mensen met een of meer covid-prikken niet ziek kunnen raken met Covid of zelfs eraan overlijden. Dat kunnen ze dus blijkbaar wel.
Ik bedoelde van de 1,8 miljoen. ~600k is 12-17, die zijn (nog) niet hoogopgeleid. ~700k kan niet gevaccineerd worden, die hoeven niet kritisch te zijn. Laten we die twee groepen samen even 1,1mio maken omdat er wat overlap in zit. Dan heb je potentieel nog zo'n 700k mensen over. Daar zal een minderheid binnen hoogopgeleid zijn gok ik.quote:
12-17 kan toch ook al vaccin gaan halen?quote:Op woensdag 8 september 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik bedoelde van de 1,8 miljoen. ~600k is 12-17, die zijn (nog) niet hoogopgeleid. ~700k kan niet gevaccineerd worden, die hoeven niet kritisch te zijn. Laten we die twee groepen samen even 1,1mio maken omdat er wat overlap in zit. Dan heb je potentieel nog zo'n 700k mensen over. Daar zal een minderheid binnen hoogopgeleid zijn gok ik.
Ja, maar dat zegt hij niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:14 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
12-17 kan toch ook al vaccin gaan halen?
Ja, maar die hebben het in vrij grote hoeveelheden nog niet gedaan.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:14 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
12-17 kan toch ook al vaccin gaan halen?
Moet je kijken waar ik op reageer, op iemand die het niet meer leuk vind nu.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus omdat jij er geen bal aan vindt moeten mensen zich verplicht laten vaccineren? Over egoïstisch gesproken... Ik wil mijn lolletje weer terug en daar moet jij voor zorgen.
Ja dus? Een pak yoghurt, een banaan en een kom cruesli is nog altijd goedkoper dan een bak friet met mayonaise.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)zond-voedingscentrum
Er komt geen nieuw normaal....quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tja, en die nu ff niet.
Als het oude normaal dan maar terugkomt. En als dat in stapjes gaat, door eerst alles weer door te laten gaan met een coronatoegangsbewijs dan hoor je mij niet klagen. Liever vandaag nog dan morgen.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:28 schreef FANNN het volgende:
[..]
Er komt geen nieuw normaal....
Ik wil niet lullig zijn, maar als iemand nog steeds denkt dat ''alles weer precies van vroeger wordt'' dan
ben je een beetje naiëf, of ik ben een pessimist dat kan ook...
Hier is alles weer normaal, moet echt moeite doen om te kijken wat er in ons leven niet normaal is.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:28 schreef FANNN het volgende:
[..]
Er komt geen nieuw normaal....
Ik wil niet lullig zijn, maar als iemand nog steeds denkt dat ''alles weer precies van vroeger wordt'' dan
ben je een beetje naiëf, of ik ben een pessimist dat kan ook...
Dat is ook zo, maar mensen met (hevig) overgewicht hebben in veel gevalleen een aandoening, een ziekte. Een verslaving aan suiker, noem het maar. Het is echt niet zo makkelijk als zeggen: Joh, je vreet maar een komkommer.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja dus? Een pak yoghurt, een banaan en een kom cruesli is nog altijd goedkoper dan een bak friet met mayonaise.
Een fles water is goedkoper dan een fles cola.
Een komkommer kost minder dan een zak chips.
En zo kan ik nog wel even doorgaan en dat weet jezelf ook.
Denemarken scheelt niet zoveel met provincie Zeeland.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En je punt is? Denemarken kan je totaal niet vergelijken met hier...
Niet alleen is het land veel groter er wonen ook nog eens veel minder mensen.
[..]
Volgens mij was "dansen met janssen" toch echt ook van Hugo.
En testen is op zich ook niet helemaal waterdicht.quote:Op woensdag 8 september 2021 14:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Denemarken scheelt niet zoveel met provincie Zeeland.
Dansen met Jansen was echt debiel. Iedereen kon toch bedenken dat zo’n vaccinatie niet dezelfde dag werkt.
Welk voordeel heb ik eruit?quote:
Lol de hele wereld is amper gevaccineerd, en in Nederland onder die 1.8 miljoen mensen heb je ineens een behoorlijke kweekvijverquote:Op woensdag 8 september 2021 12:40 schreef Megumi het volgende:
[..]
Oke mensen welke geen prik kunnen nemen vanwege medische redenen zijn in jouw ogen egoïstisch?quote:Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Besmet en ziek kunnen gevaccineerden uiteraard worden, maar de kans dat zij een IC bed bezet zullen houden is zeer klein. Daardoor kunnen weer 17 hartpatiënten geholpen worden.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:06 schreef MisterWendel het volgende:
[..]
Waarom zo arrogant doen.
Overal zie je dat mensen zelfs met meerdere inentingen alsnog besmet en ziek kunnen worden. De hele wereld dan maar permanent in een lockdown?
Daar gaan mensen wel eens voorbijquote:Op woensdag 8 september 2021 18:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Besmet en ziek kunnen gevaccineerden uiteraard worden, maar de kans dat zij een IC bed bezet zullen houden is zeer klein. Daardoor kunnen weer 17 hartpatiënten geholpen worden.
de kans da je zonder prik op de IC komt is ook zeer klein.quote:Op woensdag 8 september 2021 18:48 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Besmet en ziek kunnen gevaccineerden uiteraard worden, maar de kans dat zij een IC bed bezet zullen houden is zeer klein. Daardoor kunnen weer 17 hartpatiënten geholpen worden.
En toch kan onze gezondheidszorg het zelfs in een zonnig september niet aan.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de kans da je zonder prik op de IC komt is ook zeer klein.
Tijd om dat vaccinatiebewijs overal in te voeren waar je niet noodzakelijkwijs hoeft te zijn.quote:In vrijwel het hele land is de corona-uitbraak ernstig of zeer ernstig. In 19 van de 25 regio's worden zo veel coronagevallen vastgesteld en zo veel coronapatiënten opgenomen in ziekenhuizen, dat zij een van de twee hoogste risiconiveaus hebben.
De laatste keer dat er zo veel regio's op de twee hoogste tredes stonden, was begin augustus. Dat kwam door de vele positieve tests in de week ervoor, de piek van de vierde golf. Het aantal positieve tests is sindsdien gedaald, maar het aantal ziekenhuisopnames zakt nog niet echt.
Ziekenhuizen melden dat ze op het moment nog maar 1400 bedden over hebben voor de opvang van nieuwe patiënten, met of zonder corona. Dat komt neer op tien tot vijftien bedden per ziekenhuis. Dat is de laagste marge sinds eind vorig jaar.
Om de druk te verdelen is eind juli besloten om de coronapatiënten weer te spreiden over het land. Op dinsdag is één persoon overgebracht naar een ziekenhuis in een andere regio. In de laatste zes weken zijn 175 mensen verplaatst en sinds het begin van de uitbraak ruim 4200 mensen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)nd-ernstig~a52a4287/
Het is wel wat meer dodelijkerquote:Op woensdag 8 september 2021 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan best, maar dan blijft die kans toch klein....quote:Op woensdag 8 september 2021 19:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En toch kan onze gezondheidszorg het zelfs in een zonnig september niet aan.
[..]
Tijd om dat vaccinatiebewijs overal in te voeren waar je niet noodzakelijkwijs hoeft te zijn.
Dat kan, maar als je je zorg bijna heel het jaar laat overspoelen dan heb je een heel groot probleem. Dus of je zit het grootste deel van het jaar in een lockdown of je doet er alles aan om iedereen gevaccineerd te krijgen....inclusief vaccinatiedrang.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan best, maar dan blijft die kans toch klein....
De kans is niet erg klein.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat kan best, maar dan blijft die kans toch klein....
Bijna net zo erg als 'Ik vertrouw op mijn immuunsysteem en neem daarom geen vaccin'.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Soury het volgende:
Dat ik ben gezond en ik eet goed dus waarom zou ik ben ik ook wel klaar mee
de vraag is of de lockdown niet gebeurd als iedereen is gevaccineerd....quote:Op woensdag 8 september 2021 19:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat kan, maar als je je zorg bijna heel het jaar laat overspoelen dan heb je een heel groot probleem. Dus of je zit het grootste deel van het jaar in een lockdown of je doet er alles aan om iedereen gevaccineerd te krijgen....inclusief vaccinatiedrang.
maar juist als je gezond bent en goed eet ben je een risicogroep. Tenminste de jonge mensen in de verhalen in de media met long-covid zijn allemaal super gezond, mankeren niks en eten goed.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Soury het volgende:
Die garantie heb je natuurlijk nooit, maar de kans daarop is een heel stuk kleiner. En als je dan toch een lockdown krijgt dan is die een stuk korter en minder heftig.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de vraag is of de lockdown niet gebeurd als iedereen is gevaccineerd....
Mijn broer had die instelling, sporten gezond eten bla bla en hij werd twee dagen ziek van die vaccinatie. Die baalde ervan. Maar blijkbaar was hij er dus meer vatbaar voor dan ikquote:Op woensdag 8 september 2021 19:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar juist als je gezond bent en goed eet ben je een risicogroep. Tenminste de jonge mensen in de verhalen in de media met long-covid zijn allemaal super gezond, mankeren niks en eten goed.
Waar zeg ik dat mensen die vanwege een medische oorzaak geen prik kunnen nemen egoïstisch zijn?quote:Op woensdag 8 september 2021 18:42 schreef mrevil1337 het volgende:
[..]
Oke mensen welke geen prik kunnen nemen vanwege medische redenen zijn in jouw ogen egoïstisch?
En de oplossing zoals voorzorg maatregelen te nemen door uit de buurt te blijven bijvoorbeeld etc is niet mogelijk?
En iedereen die geen prik neemt moet perse op de IC komen ?
Ik blijf erbij mensen moeten zelf die keuze maken, dat er restricties zijn zoals je mag niet naar grote evenementen of andere drukke zaken neem je dan maar op de koop toe.
Maar waar ben je dan bang voor?quote:Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Soury het volgende:
Groot genoeg om het zorgstelsel te laten vastlopen...quote:Op woensdag 8 september 2021 19:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik niet ik heb 2 prikken gehad ik bedoelde mijn broerquote:
quote:Op woensdag 8 september 2021 19:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn broer had die instelling, sporten gezond eten bla bla en hij werd twee dagen ziek van die vaccinatie. Die baalde ervan. Maar blijkbaar was hij er dus meer vatbaar voor dan ik
Stap niet in een roestige spijkerquote:Op woensdag 8 september 2021 19:45 schreef Woelwater het volgende:
Ben eigenlijk wel klaar met die gevaccineerde dwingelanders
Je was zo aan het trollen dat je dit er ook nog wel erbij kon doen als extra schepje bovenop.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat mensen die vanwege een medische oorzaak geen prik kunnen nemen egoïstisch zijn?
~3400 potentiële IC-opnames in het meest ongunstige scenario, totaal. Kan in een week gebeuren, kan ook 3 jaar duren. Of 10, 20.quote:Op woensdag 8 september 2021 19:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Groot genoeg om het zorgstelsel te laten vastlopen...
Klopt.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
~3400 potentiële IC-opnames in het meest ongunstige scenario, totaal. Kan in een week gebeuren, kan ook 3 jaar duren. Of 10, 20.
Het zorgstelsel loopt vast door de druk die er de afgelopen anderhalf jaar geweest is.
Er wordt gezegd door het RIVM dat de komende griepgolf waarschijnlijk heftiger wordt. Als er straks 200 grieppatiënten op de IC liggen en 100 coronapatiënten zijn die coronapatiënten nog steeds aso’s als ze ongevaccineerd zijn begrijp ik?
Nee, gewoon niet zo egoïstisch zijn.quote:Misschien moeten we die drang om anderen iets op te leggen gewoon eens achterwege laten, zal helpen om die verharding en polarisatie er uit te halen.
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen. Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’quote:Op woensdag 8 september 2021 20:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt.
[..]
Nee, gewoon niet zo egoïstisch zijn.
Natuurlijk nietquote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen. Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’
Goed argument wel: 'Natuurlijk nietquote:Op woensdag 8 september 2021 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet![]()
Maar goed, dat is volgende week opgelost als we een vaccinatiebewijs nodig hebben om de kroeg in te kunnen.
Ik heb familie die al maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed argument wel: 'Natuurlijk niet'
Ik vind het schitterend. Zo'n hele groep die keihard aan 't schreeuwen is dat het om de zorg gaat, dat ongevaccineerden aso's zijn. En over 2 maanden zitten ze met zijn allen op de gipsvlucht naar huis en bezetten ze (onnodig) een ziekenhuisbed met hun complexe breuken.
Maargoed, op de ski's gaan staan is geen keuze, dat is alleen je niet vaccineren.
Tja, ik wacht ook op een ziekenhuisbehandeling. Ik ben wel van mening dat ik liever wat langer wacht dan dat we op deze manier met andere mensen om gaan.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb familie die al een maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.
Als we nu in 2022 de achterstand in de zorg weten weg te werken dan teken ik daar direct voor. En als we als bonus in dat jaar ook geen nieuwe lockdown in hoeven voeren dan wordt ik zowaar optimistisch.
Dingen als wintersportvakantie praten we daarna wel over, oke?
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen. Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’
Oftewel, een flinke groep gevaccineerden is net zo egoïstisch maar denkt hun egoïsme te kunnen verbloemen met een mooi vleugje hypocrisie.
Daar heb je gelijk in, ik trok 'm wat uit het verband. Dat is wel de tendens die ik vaak in dit soort topics lees. Dat ongevaccineerden beperkingen moeten krijgen omdat gevaccineerden er geen zin meer in hebben.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'quote:Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen.
Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..quote:Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’
Oftewel, een flinke groep gevaccineerden is net zo egoïstisch maar denkt hun egoïsme te kunnen verbloemen met een mooi vleugje hypocrisie.
Dat kun je uiteraard zo zien.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'
Om op die manier het eigen gedrag goed te praten.
Mijn argument is al langer in dit topic (en andere topics) dat er een groot verschil zit tussen antivaxxers en iemand die zich (nog) niet heeft laten vaccineren.quote:Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..
Andersom is dat niet het geval.
Een antivaxxer heeft niet te maken met beperkingen doordat anderen uit egoïsme zich laten vaccineren...
quote:Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Soury het volgende:
De begraafplaatsen liggen vol met zulke onverstandigenquote:Op woensdag 8 september 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bijna net zo erg als 'Ik vertrouw op mijn immuunsysteem en neem daarom geen vaccin'.
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.quote:Op woensdag 8 september 2021 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
in 2018 had de papzak ook een griepprik kunnen halen, kunnen gaan sporten en proberen af te vallen.
De griepgolven in het verleden waren niet van die aard dat heel Nederland en met name de zorg 1,5 jaar ontwricht werd.
Het is heel makkelijk wijzen naar de politiek en naar de ic-capaciteit, maar de papzak mag ook de hand in eigen boezem steken.
En neem van mij aan dat ik echt niet de enige ben, die helemaal klaar is met die wappies en hun geouwehoer.
Al die leipe demonstraties, rellen en idioterie. Naast de zorg belasten die mafklappers ook onze politiecapaciteit, of ben je de beelden van de winter al vergeten?
En dan die slachtofferrol,![]()
En ik heb echt niks tegen gezette of dikkere mensen, begrijp me niet verkeerd. Maar die mafklapper in d’r scootmobiel, die kikker
Het virus legt geen beperkingen op, dat doen de overheden; daardoor is het bovenstaande een drogreden.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'
Om op die manier het eigen gedrag goed te praten.
[..]
Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..
Andersom is dat niet het geval.
Een antivaxxer heeft niet te maken met beperkingen doordat anderen uit egoïsme zich laten vaccineren...
Why, dat testen slaat nergens op.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Ja en tal van misplaatste ideeën liggen er onder.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.
Correct.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.
Precies. En heb je een hart voor andere mensen dan is de logische conclusie laat je vaccineren. Naar de kroeg kunnen of op vakantie is van minder belang.quote:Op woensdag 8 september 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb familie die al maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.
Als we nu in 2022 de achterstand in de zorg weten weg te werken dan teken ik daar direct voor. En als we als bonus in dat jaar ook geen nieuwe lockdown in hoeven voeren dan wordt ik zowaar optimistisch.
Dingen als wintersportvakantie praten we daarna wel over, oke?
Op welke planeet woon jij?quote:Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef Ixnay het volgende:
[..]
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.
Als je een hart hebt voor andere mensen dan respecteer je gewoon hun keuze om zich niet te laten vaccineren.quote:Op donderdag 9 september 2021 08:15 schreef Megumi het volgende:
En heb je een hart voor andere mensen dan is de logische conclusie laat je vaccineren.
Ik hoef niet met jouw uitleg mee te gaan. Dat jij iets een drogreden vindt betekent nog niet dat het zo is...quote:Op woensdag 8 september 2021 13:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik net uitgelegd waarom dit een drogreden is. Nog andere argumenten?
In een discussie luister je ook naar je gesprekspartner en ga je daar op in. Constructief zijn heet dat.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik hoef niet met jouw uitleg mee te gaan. Dat jij iets een drogreden vindt betekent nog niet dat het zo is...
Krijg het heen en weer vent. Ik reageer op iedereen met uitgebreide argumentatie inclusief op jou, jij gaat niet op al mijn argumenten in. Ik zie jou niet systematisch antwoord geven op mijn argumenten anders dan dat je het niet onderbouwd drogredenen noemt, sneren of stromannen. Lees maar de eerdere posts eens terug, ik voorzie je van uitgebreide repliek.quote:Op donderdag 9 september 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In een discussie luister je ook naar je gesprekspartner en ga je daar op in. Constructief zijn heet dat.
Er staat nergens dat het virus beperkingen oplegtquote:Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef andatura het volgende:
[..]
Het virus legt geen beperkingen op, dat doen de overheden; daardoor is het bovenstaande een drogreden.
Dat is geen oplossing, dat is werken naar een controlestaat.quote:Op woensdag 8 september 2021 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet![]()
Maar goed, dat is volgende week opgelost als we een vaccinatiebewijs nodig hebben om de kroeg in te kunnen.
Je zei:quote:Op donderdag 9 september 2021 09:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het virus beperkingen oplegt
'waarschijnlijk', oftewel een aanname.quote:Op donderdag 9 september 2021 00:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja en tal van misplaatste ideeën liggen er onder.
Kans dat je besmet raakt van een gevaccineerd persoon is wss niet anders dan die van ongevaccineerd.
Nee, het is vreemd dat we nog steeds een te hoge druk op de zorg hebben, ondanks de mogelijkheid tot vaccineren. En als je daar beter naar kijkt blijkt dat te komen door de niet-gevaccineerden...quote:Met tests voor enkel ongevaccineerd nog kans dat het andersom is ook. Maar ongevaccineerd is asociaal... Lol, waar zijn ze bang voor? Besmet raken? Dacht dat ze gevaccineerd waren die figuren.... Lekker mannnn
Die druk op vaccineren is maar al te vreemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |