Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Nota bene: voordat de discussie vertroebelt door verkeerde aannames, ik zeg niet dat covid19 hetzelfde is als de griep.
Obesitas is niet zo besmettelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.
Of rokersBah, vuile egoïsten!
Wel, er wordt gezegd dat door COVID de reguliere zorg geen doorgang kan vinden of verminderd. Was dat ook zo als niemand rookte, obees was, motor reed en ging skiën? Misschien hadden we dan wel én COVID aangekund én reguliere zorg kunnen leveren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Obesitas is niet zo besmettelijk.
Ook voor griep:quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De meeste jonge gevaccineerde die hier lopen te roeptoeteren hoe egoïstisch het allemaal wel niet is hebben zichzelf ook maar met 1 reden laten vaccineren.
Dus wat dat betreft, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Richt liever de pijlen op de overheid en het corona "beleid".
Gefeliciteerd, dan hoor je niet tot de meeste.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?
Ok, ik zou me bedrogen voelen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:31 schreef babylon het volgende:
Nou, deze discussie is volgens mij nog nooit gevoerd...
Sarcasmquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:50 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.
Zonder prik moet je je continue laten testen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Maar waarom is dit egoistisch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zonder prik moet je je continue laten testen.
Zonder prik is de kans op ziekenhuisopname een stuk groter.
Zonder prik is de kans dat jij besmet raakt een stuk groter.
Zonder prik heb je meer kans op long covid.
Zonder prik is de duur van long covid een stuk langer.
Zie #2 en #3 van mijn reactie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom is dit egoistisch?
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zie #2 en #3 van mijn reactie.
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Een vaccinatie zou ik dus zelf niet weigeren.
misscien is de spuitbus een oplossing?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemenquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Je weet dat je in de meeste openbare gebouwen vanaf volgende maand een vaccinatiebewijs of negatieve test nodig hebt?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemen
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelfquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @:Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.
Elke discussie over vaccinatie is zo gepolariseerd dat het nergens meer over gaat. Een klein groepje pro-vaxxers is net zo activistisch als anti-vaxxers, maar lijkt dat zelf nog niet zo te herkennen.
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelf
Zonder prik ben je een potentiële IC-bed bezetter die ook voor een noodzakelijke hartoperatie gebruikt had kunnen worden. En het begint er toch echt op te lijken dat je voor een veel kortere periode besmettelijk bent, ook met delta.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxersquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Alleen 700.000 mensen van 1.8 miljoen mensen is niet 0,01%.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:38 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxers
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
Arme jongen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.
Ik lig er niet wakker van hoor.quote:
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |