abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201247600
Naar aanleiding van discussie op de FP ben ik benieuwd hoe de mening hierover verdeeld is.

POLL
(Poll even vervangen door een nieuwe want die oude Bootz poll werkte niet lekker meer, excuus voor de paar mensen die al gestemd hadden)

[ Bericht 3% gewijzigd door Broeder_Jacob op 07-09-2021 06:19:29 ]
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  dinsdag 7 september 2021 @ 07:03:05 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201247778
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Tot nooit .......
pi_201247871
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?

Nota bene: voordat de discussie vertroebelt door verkeerde aannames, ik zeg niet dat covid19 hetzelfde is als de griep.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_201247882
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Nota bene: voordat de discussie vertroebelt door verkeerde aannames, ik zeg niet dat covid19 hetzelfde is als de griep.
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.
Of rokers :r Bah, vuile egoïsten!
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201247916
Nou, deze discussie is volgens mij nog nooit gevoerd...
pi_201248058
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.
Of rokers :r Bah, vuile egoïsten!
Obesitas is niet zo besmettelijk.
Whatever...
  dinsdag 7 september 2021 @ 08:04:14 #7
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201248119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Wel, er wordt gezegd dat door COVID de reguliere zorg geen doorgang kan vinden of verminderd. Was dat ook zo als niemand rookte, obees was, motor reed en ging skiën? Misschien hadden we dan wel én COVID aangekund én reguliere zorg kunnen leveren.
  dinsdag 7 september 2021 @ 09:06:49 #8
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201248589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
Ook voor griep:
Als griep een A-ziekte is en het RIVM vind dat maatregelen noodzakelijk zijn.
Tot nooit .......
pi_201249211
Weigeren is niet egoïstisch. Een ander je standpunt opleggen is dat wel, en dat zorgt voor al die verdeeldheid en polarisatie.
  Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 10:19:43 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201249489
Weigeren is de individualistische keuze in het Prisoners Dilemma en die wordt vaak als egoistisch gezien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 7 september 2021 @ 10:31:13 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201249660
Eens, het zijn lui die zichzelf heel erg speciaal en bijzonder vinden en het allemaal beter denken te weten. En daarom hoeven regels en negatieve gevolgen niet voor hen te gelden. Die zijn enkel voor anderen.
pi_201250462
Ik mis nog een optie 'anders'. Het is namelijk niet zo zwart/wit.
  dinsdag 7 september 2021 @ 11:45:22 #13
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201250570
ik vind het wel meer dan egoïstisch, maar ik beperk mijn uitlatingen hierover anders wordt mijn bericht weer verwijderd.
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201251015
De meeste jonge gevaccineerde die hier lopen te roeptoeteren hoe egoïstisch het allemaal wel niet is hebben zichzelf ook maar met 1 reden laten vaccineren.

Dus wat dat betreft, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.

Richt liever de pijlen op de overheid en het corona "beleid".
pi_201251091
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De meeste jonge gevaccineerde die hier lopen te roeptoeteren hoe egoïstisch het allemaal wel niet is hebben zichzelf ook maar met 1 reden laten vaccineren.

Dus wat dat betreft, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.

Richt liever de pijlen op de overheid en het corona "beleid".
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Twiddel
pi_201251110
En dan nog.
Elke reden voor vaccinatie is een goeie reden.
Twiddel
pi_201251155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Gefeliciteerd, dan hoor je niet tot de meeste.
pi_201251160
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?

Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201251169
quote:

[..]
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201251209
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.

En het was trouwens geen nieuws hoor.
Iedereen met een beetje kennis over vaccins weet dat je het nog wel kan krijgen, maar minder ziek word.
Twiddel
pi_201251217
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.
Ok, ik zou me bedrogen voelen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 12:50:54 #22
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201251227
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:31 schreef babylon het volgende:
Nou, deze discussie is volgens mij nog nooit gevoerd...
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
pi_201251263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:50 schreef Sym0n het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.
Sarcasm
pi_201251269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik moet je je continue laten testen.
Zonder prik is de kans op ziekenhuisopname een stuk groter.
Zonder prik is de kans dat jij besmet raakt een stuk groter.
Zonder prik heb je meer kans op long covid.
Zonder prik is de duur van long covid een stuk langer.
pi_201251315
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zonder prik moet je je continue laten testen.
Zonder prik is de kans op ziekenhuisopname een stuk groter.
Zonder prik is de kans dat jij besmet raakt een stuk groter.
Zonder prik heb je meer kans op long covid.
Zonder prik is de duur van long covid een stuk langer.
Maar waarom is dit egoistisch?
pi_201251339
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zie #2 en #3 van mijn reactie.
pi_201251359
Tja, egoïstisch. Ze zorgen er natuurlijk voor dat het hele land problemen blijft houden, maar daarnaast hebben ze vooral zichzelf ermee.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_201251450
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Zie #2 en #3 van mijn reactie.
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 september 2021 @ 13:37:34 #29
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_201251764
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet. :)
Een vaccinatie zou ik dus zelf niet weigeren.
Ik hou niet van klussers. Boren, timmeren en schuren is uit den boze.
pi_201251834
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet. :)
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?
pi_201251842
quote:
.
misscien is de spuitbus een oplossing?
  dinsdag 7 september 2021 @ 13:46:50 #32
496301 airconditioning
pi_201251856
quote:
.
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemen :')
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201251875
quote:
.
Je weet dat je in de meeste openbare gebouwen vanaf volgende maand een vaccinatiebewijs of negatieve test nodig hebt?
Of wou je je soms iedere 48 uur laten testen?
NWS / Kabinet wil toegangsbewijzen voor de horeca invoeren
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201251940
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemen :')
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.

Elke discussie over vaccinatie is zo gepolariseerd dat het nergens meer over gaat. Een klein groepje pro-vaxxers is net zo activistisch als anti-vaxxers, maar lijkt dat zelf nog niet zo te herkennen.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:02:02 #35
496301 airconditioning
pi_201252017
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @:Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.

Elke discussie over vaccinatie is zo gepolariseerd dat het nergens meer over gaat. Een klein groepje pro-vaxxers is net zo activistisch als anti-vaxxers, maar lijkt dat zelf nog niet zo te herkennen.
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelf
pi_201252039
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelf
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 14:10:34 #37
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201252107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:

Zonder prik ben je een potentiële IC-bed bezetter die ook voor een noodzakelijke hartoperatie gebruikt had kunnen worden. En het begint er toch echt op te lijken dat je voor een veel kortere periode besmettelijk bent, ook met delta.

Dus... redenen om niet te vaccineren: egoïsme, angst. Het één of het ander.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201252319
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.

En #2 is wel degelijk egoïstisch. Je zorgt er dan voor dat het ziekenhuis meer covidpatienten moet huisvesten, wat ten koste gaat van andere patiënten. Niet alleen vanwege een bed bezet houden, maar ook vanwege het besmettingsgevaar waardoor delen van het ziekenhuis moeten worden afgesloten voor andere patiënten. Vooral dat laatste maakt het egoïstisch.

En jouw voorbeelden slaan nergens op: dat soort patiënten zorgen niet voor besmettingsgevaar.
  dinsdag 7 september 2021 @ 14:38:29 #39
496301 airconditioning
pi_201252441
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxers
pi_201252475
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:38 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxers
Alleen 700.000 mensen van 1.8 miljoen mensen is niet 0,01%.
pi_201252500
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 september 2021 @ 14:43:34 #42
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_201252502
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.
pi_201252514
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
pi_201252528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:

[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.
pi_201252532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Stephan5 het volgende:

[..]
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.
Arme jongen.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 september 2021 @ 14:46:58 #46
381571 crew  Stephan5
Primusch
pi_201252545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Arme jongen.
Ik lig er niet wakker van hoor. :D
pi_201252559
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.
pi_201252629
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:

[..]
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.
pi_201252675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.
pi_201252689
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:

[..]
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.
pi_201252709
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:00 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.
pi_201252731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.
pi_201252757
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.
pi_201252763
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.
Dan zijn we het uiteindelijk toch weer eens.
pi_201253720
quote:

[..]
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.

De meesten op de IC met corona hebben onderliggende klachten. 1/3e heeft overgewicht. Een groot deel heeft vitamine D-tekort.

En dan zou ik een egoist zijn omdat ik geen experimentele mRNA-behandelmethode in mn lichaam wil, zodat de ongezonde dikkertjes weer lekker door kunnen gaan met chips eten en de hele dag binnen gamen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 07-09-2021 16:41:23 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:28:04 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201253764
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
experimentele gen-therapie
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepen :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201253793
Mensen die schijt hebben aan de maatregelen en zich ook niet willen laten vaccineren mokeregoïstisch en denken alleen aan zichzelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2021 16:29:58 ]
pi_201253851
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.

Alvast bedankt.
pi_201253963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepen :')
Verkeerde woordkeus.
pi_201253972
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.

Alvast bedankt.
Hoeveel zijn dat er?
pi_201254050
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Hoeveel zijn dat er?
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.

Mijn punt was dat jouw redenering niet klopt.
Er zijn gevallen bekend van mensen die zonder onderliggende ziektes met covid in het ziekenhuis terecht komen. En die kan je makkelijk zelf vinden met een Google zoekopdracht.
pi_201254053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Verkeerde woordkeus.
Wat was dan de correcte woordkeus?
  dinsdag 7 september 2021 @ 16:50:45 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201254063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.

Mijn punt was dat jouw redenering niet klopt.
Er zijn gevallen bekend van mensen die zonder onderliggende ziektes met covid in het ziekenhuis terecht komen. En die kan je makkelijk zelf vinden met een Google zoekopdracht.
pcp zoekt alleen maar naar links van vage partijen die het omgekeerde beweren,

En daar is ie goed in.
(dat mag ook wel eens gezegd worden)
Tot nooit .......
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 september 2021 @ 16:57:08 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201254135
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Wat was dan de correcte woordkeus?
Stront, fake news, leugens, wappietermen, onwaarheden als we het netjes willen houden.
Dik woordenboek gelukkig.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201255199
quote:

[..]

Wel voor je kinderen.
pi_201255229
Mensen wat een ander de wil willen opleggen is egoïstisch zoals hier een prima voorbeeld van is.
pi_201261179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 september 2021 16:29 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die schijt hebben aan de maatregelen en zich ook niet willen laten vaccineren mokeregoïstisch en denken alleen aan zichzelf.
Dus je geeft toe dat je niet laten vaccineren in je eigen belang is.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  dinsdag 7 september 2021 @ 23:42:47 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201261186
The Great Reset...

Ja, dat kon er ook nog wel bij.

Komt iemand nog met Bill Gates of is het wel welletjes voor vandaag?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  † In Memoriam † woensdag 8 september 2021 @ 00:01:55 #69
88815 The_Emotion
98.3
pi_201261312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 18:39 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen wat een ander de wil willen opleggen is egoïstisch zoals hier een prima voorbeeld van is.
Vaccineren doe je vooral door een ander.

;(
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_201261572
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.

Datnoem ik zeker egoïstisch.
  woensdag 8 september 2021 @ 01:05:28 #71
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201261586
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.

Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.

Echter is dat niet het geval. Die prik doet dat niet.

Dat er hartoperaties uitgesteld moeten worden omdat een ic vol ligt is een duidelijk teken dat er sprake is van onvoldoende capaciteit. Dit was ook al het geval in 2016 en 2018 vanwege de griep. De kabinetten Rutte hebben fors bezuinigd op deze capaciteit. Dit was een fout.

Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
pi_201261607
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 01:05 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.

Echter is dat niet het geval. Die prik doet dat niet.

Dat er hartoperaties uitgesteld moeten worden omdat een ic vol ligt is een duidelijk teken dat er sprake is van onvoldoende capaciteit. Dit was ook al het geval in 2016 en 2018 vanwege de griep. De kabinetten Rutte hebben fors bezuinigd op deze capaciteit. Dit was een fout.

Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?
En waarschuwingen zijn er al genoeg gegeven.

Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is. Beddentekort hebben we nu, maar het personeelsgebrek wordt ook steeds groter.
Mensen willen die papzak niet meer helpen, ten koste van andere levens.
  woensdag 8 september 2021 @ 01:25:19 #73
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201261634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?

Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is. Beddentekort hebben we nu, maar het personeelsgebrek wordt ook steeds groter.
Mensen willen die papzak niet meer helpen, ten koste van andere levens.
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.

Dat de openhartoperaties worden uitgesteld is de schuld van de bezuinigingen van Rutte. Niet van de papzak.

Het kan niet zo zijn dat mensen een spuit moeten pakken om de blunders van een ander op te vangen.

En als ze 18 maanden geleden alsnog de ic capaciteit hadden opgeschaald dan hadden ze nu genoeg mensen gehad. Ligt dit allemaal aan de papzak, of wordt het niet eens tijd dat we kritisch naar vak K kijken?
pi_201261659
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 01:25 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.

Dat de openhartoperaties worden uitgesteld is de schuld van de bezuinigingen van Rutte. Niet van de papzak.

Het kan niet zo zijn dat mensen een spuit moeten pakken om de blunders van een ander op te vangen.

En als ze 18 maanden geleden alsnog de ic capaciteit hadden opgeschaald dan hadden ze nu genoeg mensen gehad. Ligt dit allemaal aan de papzak, of wordt het niet eens tijd dat we kritisch naar vak K kijken?
in 2018 had de papzak ook een griepprik kunnen halen, kunnen gaan sporten en proberen af te vallen.
De griepgolven in het verleden waren niet van die aard dat heel Nederland en met name de zorg 1,5 jaar ontwricht werd.

Het is heel makkelijk wijzen naar de politiek en naar de ic-capaciteit, maar de papzak mag ook de hand in eigen boezem steken.

En neem van mij aan dat ik echt niet de enige ben, die helemaal klaar is met die wappies en hun geouwehoer.
Al die leipe demonstraties, rellen en idioterie. Naast de zorg belasten die mafklappers ook onze politiecapaciteit, of ben je de beelden van de winter al vergeten?

En dan die slachtofferrol, :r

En ik heb echt niks tegen gezette of dikkere mensen, begrijp me niet verkeerd. Maar die mafklapper in d’r scootmobiel, die kikker :r
  woensdag 8 september 2021 @ 05:49:05 #75
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_201261796
Vaccinatie weigeren klinkt eigenlijk al bizar, had sowieso nooit zo door de strot (of arm) gepropt moeten worden op een dienblaadje... Alles wat goed is in de wereld moet je iets voor halen, iets voor doen...En dit word met veel campagne zo goed als de next best thing gepromoot.

Mijn mening, niet ego, vind het eerder ego om groot schalig te feesten, en daarna vingertjes wijzen naar de schone mens van..
"If everything's a dream, don't wake me up."
  woensdag 8 september 2021 @ 07:36:14 #76
396550 Richestorags
pi_201262038
quote:

[..]
Waar is je griepvaccin?
  woensdag 8 september 2021 @ 07:38:29 #77
396550 Richestorags
pi_201262054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.

En #2 is wel degelijk egoïstisch. Je zorgt er dan voor dat het ziekenhuis meer covidpatienten moet huisvesten, wat ten koste gaat van andere patiënten. Niet alleen vanwege een bed bezet houden, maar ook vanwege het besmettingsgevaar waardoor delen van het ziekenhuis moeten worden afgesloten voor andere patiënten. Vooral dat laatste maakt het egoïstisch.

En jouw voorbeelden slaan nergens op: dat soort patiënten zorgen niet voor besmettingsgevaar.
De kans om in het ziekenhuis te belanden is niet 100 procent he. Verre van zelfs. Doe niet zo religieus en zelfingenomen.

Daarnaast zijn die voorbeelden wel degelijk relevant. Er liggen meer mensen met kwalen in het ziekenhuis dan met COVID. Wat veroorzaakt die kwalen denk je? Die bedden hadden ook vrij kunnen blijven zodat mensen die gezond leven en toch een ongeluk krijgen / ziek worden meteen geholpen kunnen worden.
  woensdag 8 september 2021 @ 07:43:47 #78
396550 Richestorags
pi_201262069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.

Daarnaast ligt het ook aan het feit dat er een virus is. En aan het feit dat de ziekenhuisbedden en IC's vol met ongezonde niet-COVID patiënten liggen waardoor de zorg de extra druk van COVID niet aankan. Leuk, dat binaire hokjesdenken maar het houdt geen stand.
pi_201262136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.

Daarnaast ligt het ook aan het feit dat er een virus is. En aan het feit dat de ziekenhuisbedden en IC's vol met ongezonde niet-COVID patiënten liggen waardoor de zorg de extra druk van COVID niet aankan. Leuk, dat binaire hokjesdenken maar het houdt geen stand.
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201262155
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.
Volgens mij wekt het alleen maar meer weerstand op en werkt het juist tegen.

Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.

Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 8 september 2021 @ 08:01:54 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201262164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar is je griepvaccin?
Griep heeft niets te maken met covid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:03:11 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201262172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:59 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.

Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.

Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Precies. En dat de keuze niet vaccineren wellicht gevolgen heeft daar kies je zelf dan ook voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201262210
quote:

Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:13:54 #84
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_201262241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:09 schreef babylon het volgende:

[..]
Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_201262250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:

[..]
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
Klopt, want daar is nauwelijks zorg-druk.
pi_201262706
quote:

[..]

Nee hoor
pi_201262713
Ik heb liever mensen die geen vaccin nemen maar wel maatregelen als sociale distance, thuisblijven bij klachten en testen, in acht nemen; dan mensen die een vaccin nemen zodat ze kunnen gaan dansen met Jansen en zich veilig wanen maar andere besmetten eigenlijk.

Optie ja/nee in de poll is te eenzijdig, niet gestemd daarom.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201262738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor
Wat nee hoor?
pi_201262744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat nee hoor?
Wat er stond klopt niet.
pi_201262776
Er zijn mensen die bang zijn voor de vaccinatie, of er geen vertrouwen in hebben. Dat zij om deze redenen weigeren vind ik niet egoïstisch.

Ik ben inmiddels volledig gevaccineerd, maar het duurde even voordat ik over de streep getrokken was. Precies om bovenstaande redenen.
pi_201262835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat er stond klopt niet.
Wat klopt niet?

Edit:
Ongevaccineerden op de IC

De mensen die nu op de IC terecht komen, zijn grotendeels ongevaccineerden. Kuipers waarschuwt voor een discussie die zal moeten worden gevoerd over wie er straks voorgaat op de IC-afdelingen bij een nieuwe coronagolf. Hartpatiënten die echt moeten worden geopereerd of coronapatiënten? Want één patiënt met covid houdt een IC-bed gemiddeld 17 dagen bezet, terwijl die hartpatiënt binnen een dag kan worden geholpen.

De patiënt met het coronavirus zorgt met het lange ernstige ziektebeeld voor een flink uitstel in de overige noodzakelijke zorg. Kuipers: “Je kunt bij wijze van spreken 17 mensen achtereenvolgens één dag helpen in plaats van één coronapatiënt. Dat wordt een lastige afweging.”

https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care

:Y

[ Bericht 55% gewijzigd door ootjekatootje op 08-09-2021 10:06:33 ]
pi_201262884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:12:24 #93
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263311
quote:

[..]

Om te beginnen is het niet echt egoïstisch om in een ic bed te liggen, dat doe je niet voor je lol.

Maar bovendien, als er al iets egoïstisch aan is, is het dat het een papzak is en te veel vreet en suiker drinkt en nooit beweegt. DAT leidt tot hartoperaties en in ic bedden terecht komen. Niet het niet nemen van een vaccinatie.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:15:40 #94
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Niet voor die papzak, want zijn weerstand is kut.

quote:
Klopt, wie nu nog steeds een papzak is, moet het dan zelf maar weten. Het staat je vrij om je eigen gezondheid te verkwanselen maar daar hoeft dan niet een ander of de maatschappij voor op te draaien.

quote:
Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is.
Klopt, die blijft maar doorgaan met vreten en niet bewegen. Dat is het probleem. Als je zo met je eigen lichaam omgaat zou ik zeggen, eigen schuld.
pi_201263360
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst? :?
  woensdag 8 september 2021 @ 10:19:24 #96
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263388
quote:

Mee eens.

quote:
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.

En dat is bizar. Als je een experimentele injectie afslaat dan ben je een egoïst, een paria, word je buiten de maatschappij gesloten (of doe je dat zelf, volgens sommigen) en is het jouw schuld als je op de ic ligt.
Als je jarenlang systematisch ongezond vreet, kilo's suiker consumeert, nooit beweegt, en compleet schijt hebt aan je lichamelijk welzijn en je eigen gezondheid, dan geldt dat allemaal niet.
Ronduit absurd.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:20:14 #97
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:

[..]
Ongelofelijk he, dat er serieus mensen zijn die dit nog steeds geloven.
pi_201263420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:19 schreef Sym0n het volgende:

[..]
Mee eens.
[..]
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.

En dat is bizar. Als je een experimentele injectie afslaat dan ben je een egoïst, een paria, word je buiten de maatschappij gesloten (of doe je dat zelf, volgens sommigen) en is het jouw schuld als je op de ic ligt.
Als je jarenlang systematisch ongezond vreet, kilo's suiker consumeert, nooit beweegt, en compleet schijt hebt aan je lichamelijk welzijn en je eigen gezondheid, dan geldt dat allemaal niet.
Ronduit absurd.
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.

Ik begrijp je mening wel, maar deze vergelijking slaat als een kut op een drumstel.
pi_201263427
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst? :?
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Legitiem punt.
Maar is je buurvrouw bereid om zich nog jaren aan 1,5 meter, een mondkapje en het structureel testen te houden?
  woensdag 8 september 2021 @ 10:29:11 #100
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:23 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.
Wel hun kinderen.

En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
pi_201263516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:29 schreef Sym0n het volgende:

[..]
Wel hun kinderen.

En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.
Daar gaat het ook een beetje om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')