abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2021 @ 07:36:14 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201262038
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Waar is je griepvaccin?
  woensdag 8 september 2021 @ 07:38:29 #77
396550 Richestorags
pi_201262054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.

En #2 is wel degelijk egoïstisch. Je zorgt er dan voor dat het ziekenhuis meer covidpatienten moet huisvesten, wat ten koste gaat van andere patiënten. Niet alleen vanwege een bed bezet houden, maar ook vanwege het besmettingsgevaar waardoor delen van het ziekenhuis moeten worden afgesloten voor andere patiënten. Vooral dat laatste maakt het egoïstisch.

En jouw voorbeelden slaan nergens op: dat soort patiënten zorgen niet voor besmettingsgevaar.
De kans om in het ziekenhuis te belanden is niet 100 procent he. Verre van zelfs. Doe niet zo religieus en zelfingenomen.

Daarnaast zijn die voorbeelden wel degelijk relevant. Er liggen meer mensen met kwalen in het ziekenhuis dan met COVID. Wat veroorzaakt die kwalen denk je? Die bedden hadden ook vrij kunnen blijven zodat mensen die gezond leven en toch een ongeluk krijgen / ziek worden meteen geholpen kunnen worden.
  woensdag 8 september 2021 @ 07:43:47 #78
396550 Richestorags
pi_201262069
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.

Daarnaast ligt het ook aan het feit dat er een virus is. En aan het feit dat de ziekenhuisbedden en IC's vol met ongezonde niet-COVID patiënten liggen waardoor de zorg de extra druk van COVID niet aankan. Leuk, dat binaire hokjesdenken maar het houdt geen stand.
pi_201262136
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ligt (deels) aan de VVD. Met de huidige ziekenhuis- en ICbezetting hadden we makkelijk door kunnen gaan als we de capaciteit van Duitsland hadden.

Daarnaast ligt het ook aan het feit dat er een virus is. En aan het feit dat de ziekenhuisbedden en IC's vol met ongezonde niet-COVID patiënten liggen waardoor de zorg de extra druk van COVID niet aankan. Leuk, dat binaire hokjesdenken maar het houdt geen stand.
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201262155
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.
Volgens mij wekt het alleen maar meer weerstand op en werkt het juist tegen.

Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.

Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
  woensdag 8 september 2021 @ 08:01:54 #81
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201262164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:36 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar is je griepvaccin?
Griep heeft niets te maken met covid.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:03:11 #82
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201262172
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:59 schreef dezomervoorbij het volgende:
Ik denk dat we vooral moeten stoppen met het geven van aandacht aan de mensen die geen vaccinatie willen.

Iedereen mag in dit land zelf bepalen wat er in zijn/haar lichaam gaat, dus so be it.

Dat deze mensen zichzelf langzaam buiten de maatschappij plaatsen is dan een gevolg. Het is dan te hopen dat 'ze' daar ook mee dealen en een prettig leven kunnen hebben met die beperkingen.
Precies. En dat de keuze niet vaccineren wellicht gevolgen heeft daar kies je zelf dan ook voor.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201262210
quote:

Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.
  woensdag 8 september 2021 @ 08:13:54 #84
267137 Cl04d
"Knowledge Is Power."
pi_201262241
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:09 schreef babylon het volgende:

[..]
Zij zorgen er voor dat de maatregelen moeten blijven bestaan. Dus daar moet iets veranderen.
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
"If everything's a dream, don't wake me up."
pi_201262250
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:

[..]
Dus in een ander universum, waar iedereen de prikjes gehad heeft, kunnen we terug naar het oude normaal..? Ik hoop het je van harte...Back to reality.
Klopt, want daar is nauwelijks zorg-druk.
pi_201262706
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.

Datnoem ik zeker egoïstisch.
Nee hoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201262713
Ik heb liever mensen die geen vaccin nemen maar wel maatregelen als sociale distance, thuisblijven bij klachten en testen, in acht nemen; dan mensen die een vaccin nemen zodat ze kunnen gaan dansen met Jansen en zich veilig wanen maar andere besmetten eigenlijk.

Optie ja/nee in de poll is te eenzijdig, niet gestemd daarom.
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_201262738
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Nee hoor
Wat nee hoor?
pi_201262744
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:11 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat nee hoor?
Wat er stond klopt niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201262776
Er zijn mensen die bang zijn voor de vaccinatie, of er geen vertrouwen in hebben. Dat zij om deze redenen weigeren vind ik niet egoïstisch.

Ik ben inmiddels volledig gevaccineerd, maar het duurde even voordat ik over de streep getrokken was. Precies om bovenstaande redenen.
pi_201262835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat er stond klopt niet.
Wat klopt niet?

Edit:
Ongevaccineerden op de IC

De mensen die nu op de IC terecht komen, zijn grotendeels ongevaccineerden. Kuipers waarschuwt voor een discussie die zal moeten worden gevoerd over wie er straks voorgaat op de IC-afdelingen bij een nieuwe coronagolf. Hartpatiënten die echt moeten worden geopereerd of coronapatiënten? Want één patiënt met covid houdt een IC-bed gemiddeld 17 dagen bezet, terwijl die hartpatiënt binnen een dag kan worden geholpen.

De patiënt met het coronavirus zorgt met het lange ernstige ziektebeeld voor een flink uitstel in de overige noodzakelijke zorg. Kuipers: “Je kunt bij wijze van spreken 17 mensen achtereenvolgens één dag helpen in plaats van één coronapatiënt. Dat wordt een lastige afweging.”

https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care

:Y

[ Bericht 55% gewijzigd door ootjekatootje op 08-09-2021 10:06:33 ]
pi_201262884
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:12:24 #93
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.

Datnoem ik zeker egoïstisch.
Om te beginnen is het niet echt egoïstisch om in een ic bed te liggen, dat doe je niet voor je lol.

Maar bovendien, als er al iets egoïstisch aan is, is het dat het een papzak is en te veel vreet en suiker drinkt en nooit beweegt. DAT leidt tot hartoperaties en in ic bedden terecht komen. Niet het niet nemen van een vaccinatie.
The leader should know how to enter into evil when necessity commands.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:15:40 #94
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?
Niet voor die papzak, want zijn weerstand is kut.

quote:
En waarschuwingen zijn er al genoeg gegeven.
Klopt, wie nu nog steeds een papzak is, moet het dan zelf maar weten. Het staat je vrij om je eigen gezondheid te verkwanselen maar daar hoeft dan niet een ander of de maatschappij voor op te draaien.

quote:
Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is.
Klopt, die blijft maar doorgaan met vreten en niet bewegen. Dat is het probleem. Als je zo met je eigen lichaam omgaat zou ik zeggen, eigen schuld.
pi_201263360
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst? :?
  woensdag 8 september 2021 @ 10:19:24 #96
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263388
quote:

Mee eens.

quote:
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.

En dat is bizar. Als je een experimentele injectie afslaat dan ben je een egoïst, een paria, word je buiten de maatschappij gesloten (of doe je dat zelf, volgens sommigen) en is het jouw schuld als je op de ic ligt.
Als je jarenlang systematisch ongezond vreet, kilo's suiker consumeert, nooit beweegt, en compleet schijt hebt aan je lichamelijk welzijn en je eigen gezondheid, dan geldt dat allemaal niet.
Ronduit absurd.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:20:14 #97
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263394
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:13 schreef Cl04d het volgende:

[..]
Ongelofelijk he, dat er serieus mensen zijn die dit nog steeds geloven.
pi_201263420
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:19 schreef Sym0n het volgende:

[..]
Mee eens.
[..]
NIET mee eens. Niet-vaccineerders plaatsen zichzelf niet buiten de maatschappij. Dat doen anderen.

En dat is bizar. Als je een experimentele injectie afslaat dan ben je een egoïst, een paria, word je buiten de maatschappij gesloten (of doe je dat zelf, volgens sommigen) en is het jouw schuld als je op de ic ligt.
Als je jarenlang systematisch ongezond vreet, kilo's suiker consumeert, nooit beweegt, en compleet schijt hebt aan je lichamelijk welzijn en je eigen gezondheid, dan geldt dat allemaal niet.
Ronduit absurd.
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.

Ik begrijp je mening wel, maar deze vergelijking slaat als een kut op een drumstel.
pi_201263427
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Mijn buurvrouw had laatst wel een leuke uitleg; Ik ben niet gevaccineerd, dat is mijn eigen keus. Ik houd mij aan de 1,5meter, draag een mondkapje als ik verkouden ben en test mezelf, ik houd m'n sociale cirkel klein. Ondertussen leven de gevaccineerden alsof er geen Covid is terwijl zij nog steeds Covid kunnen verspreiden, ze houden zich verder aan geen enkele maatregel en dan noemen ze mij een egoïst? :?
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:16 schreef Brybry het volgende:
Legitiem punt.
Maar is je buurvrouw bereid om zich nog jaren aan 1,5 meter, een mondkapje en het structureel testen te houden?
  woensdag 8 september 2021 @ 10:29:11 #100
492149 Sym0n
appels > peren
pi_201263483
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:23 schreef dezomervoorbij het volgende:
Mensen die jarenlang systematisch ongezond vreten, kilo's suiker consumeren en niet bewegen doen dat zichzelf aan. Daar besmetten ze niemand anders mee.
Wel hun kinderen.

En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')