Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
[..]
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Nota bene: voordat de discussie vertroebelt door verkeerde aannames, ik zeg niet dat covid19 hetzelfde is als de griep.
Obesitas is niet zo besmettelijk.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Of voor mensen die zichzelf volvreten met alle medische risico's vandien.
Of rokersBah, vuile egoïsten!
Wel, er wordt gezegd dat door COVID de reguliere zorg geen doorgang kan vinden of verminderd. Was dat ook zo als niemand rookte, obees was, motor reed en ging skiën? Misschien hadden we dan wel én COVID aangekund én reguliere zorg kunnen leveren.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Obesitas is niet zo besmettelijk.
Ook voor griep:quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:22 schreef Kornolio het volgende:
Geldt dit ook voor de griep, of alleen voor covid19?
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
De meeste jonge gevaccineerde die hier lopen te roeptoeteren hoe egoïstisch het allemaal wel niet is hebben zichzelf ook maar met 1 reden laten vaccineren.
Dus wat dat betreft, verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet.
Richt liever de pijlen op de overheid en het corona "beleid".
Gefeliciteerd, dan hoor je niet tot de meeste.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb me laten vaccineren omdat ik niet wil dat ik allemaal anderen aansteek.
Die kut evenementen kunnen me niks schelen.
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe ervaarde je het nieuws dat je met prik toch anderen kan aansteken?
Ok, ik zou me bedrogen voelen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Een opluchting dat ik iig veel minder besmettelijk ben en zelf ook minder ziek zal worden.
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:31 schreef babylon het volgende:
Nou, deze discussie is volgens mij nog nooit gevoerd...
Sarcasmquote:Op dinsdag 7 september 2021 12:50 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het vaak genoeg gehoord heb. Dat vaccinweigeraars egoïsten zijn.
Zonder prik moet je je continue laten testen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Maar waarom is dit egoistisch?quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zonder prik moet je je continue laten testen.
Zonder prik is de kans op ziekenhuisopname een stuk groter.
Zonder prik is de kans dat jij besmet raakt een stuk groter.
Zonder prik heb je meer kans op long covid.
Zonder prik is de duur van long covid een stuk langer.
Zie #2 en #3 van mijn reactie.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom is dit egoistisch?
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:00 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zie #2 en #3 van mijn reactie.
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Een vaccinatie zou ik dus zelf niet weigeren.
misscien is de spuitbus een oplossing?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
Ik ben niet gevaccineerd. Niet omdat ik het weiger, maar de locatie gewoon te ver weg is. Toch al zo'n 20 minuten fietsen. Mijn fiets is niet bepaald een toppertje. Dus dan is 20 minuten gewoon te ver. Tegen die tijd dat ik een nieuwe fiets heb, is die locatie al gesloten. Dan zou ik nog veel verder weg moeten. Nee, helaas. Dus ik vrees dat een vaccinatie er niet in zit hier.
.
De Corona-wappies zijn in zekere zin wel egoistisch. en dat ben ik dan weer niet.![]()
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemenquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Je weet dat je in de meeste openbare gebouwen vanaf volgende maand een vaccinatiebewijs of negatieve test nodig hebt?quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:37 schreef Stephan5 het volgende:
.
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:46 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Dus liever mensen laten stikken (letterlijk) dan 20 minuten fietsen? En dan jezelf geen wappie noemen
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelfquote:Op dinsdag 7 september 2021 13:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Beetje valse vergelijking, vind je ook niet? Alsof het feit dat @:Stephan5 niet ergens heen fietst direct leidt tot doden.
Elke discussie over vaccinatie is zo gepolariseerd dat het nergens meer over gaat. Een klein groepje pro-vaxxers is net zo activistisch als anti-vaxxers, maar lijkt dat zelf nog niet zo te herkennen.
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:02 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee, dit is letterlijk wat er gebeurd. De anti-vaxxers maken het moeilijk voor zichzelf
Zonder prik ben je een potentiële IC-bed bezetter die ook voor een noodzakelijke hartoperatie gebruikt had kunnen worden. En het begint er toch echt op te lijken dat je voor een veel kortere periode besmettelijk bent, ook met delta.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:43 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hoe kan dit egoistisch genoemd worden?
Met prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Zonder prik blijf je mensen besmetten, blijven de regels van kracht en heb je niet meer vrijheden.
Met vaccinatie ben je minder snel besmet (en nee, minder snel besmet betekent niet dat je niet besmet kan raken). Dus is de kans dat je besmet raakt, is kleiner.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
3 snap ik niet en 2 je bent niet egoistisch als je ziek wordt en hulp nodig hebt, ook al doe je jezelf dat aan, zie sporters, wintersport, obesitas, geen autogordeldragers, appen achter het stuur, rokers, zelfmoordpogingen, etc.
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxersquote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Alleen 700.000 mensen van 1.8 miljoen mensen is niet 0,01%.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:38 schreef airconditioning het volgende:
[..]
Nee die 0.01% die het niet mag daar kunnen we wel een uitzondering over maken. Dat zijn ook niet de anti-vaxxers
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen refereren aan de discussie die we gisteren hadden. Niet iedereen die zich niet laat vaccineren is een anti-vaxxer.
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 13:44 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
En er is helemaal niemand die je een fiets kan lenen of je even met de auto kunt brengen?
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar wel iemand waardoor we langer aan de maatregelen vast gaan zitten omdat er vol niet gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
Arme jongen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:43 schreef Stephan5 het volgende:
[..]
Nee. Klinkt gek misschien, maar dat is niet het geval. Mijn kennissen-kring is zeer beperkt.
Ik lig er niet wakker van hoor.quote:
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:45 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Eens, maar hoe meer mensen gevaccineerd zijn, des te eerder kunnen we terug naar het oude normaal.
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sure, maar dat is makkelijker als 100% van de risicogroep gevaccineerd is dan wanneer 90% van de bevolking gevaccineerd is. In die 10% kan nog steeds een risicogroep zitten die druk op de zorg verhoogt.
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:54 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Maar gevaccineerden verspreiden het virus ook minder snel en zijn minder lang besmettelijk. Dus het helpt hoe dan ook mee aan de bestrijding van het virus.
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het doel is om de ziekenhuisbezetting onder controle te houden, niet om het virus uit te roeien. Indien het gaat om ziekenhuisbezetting onder controle te houden is het veel effectiever de mensen die een verhoogd risico lopen daarop te bereiken dan dat je met hagel gaat schieten.
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:00 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Dat begrijp ik en ben ik ook met je eens. Al kan ik me toch voorstellen dat ze het zo gaan proberen. Evenementensector kan open, je krijgt misschien toch nog een procentje of 3 a 4 erbij qua vaccinatiegraad.
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee, maar ik ben er huiverig voor. Ik vind dat we wat te makkelijk vrijheden inleveren omdat iemand anders een risico loopt, zelfs zonder een gedegen discussie erover.
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:03 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Het liefst heb ik ook dat we alles opengooien zonder beperkingen hoor, liever vandaag dan morgen, dat lijkt me duidelijk. Maar als we het met TvT gaan proberen vanaf 20 september en dat een paar weken aankijken hoe dat loopt, dan vind ik dat een prima tussenstap.
Dan zijn we het uiteindelijk toch weer eens.quote:Op dinsdag 7 september 2021 15:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou het niet fijn vinden maar ermee kunnen leven, met de kanttekening dat TVT tijdelijk moet zijn en verlenging ervan telkens goedgekeurd moet worden. Ik ben er alleen bang voor dat dat niet zo gaat zijn.
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepenquote:
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De besmettelijkheid van het virus zou geen donder uitmaken als mensen gewoon een gezond leven zouden leven.
Verkeerde woordkeus.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je een normale discussie wil, moet je vooral van dit soort absolute bullshit blijven roepen
Hoeveel zijn dat er?quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Vertel dat even tegen al die jonge personen die zonder onderliggende ziektes in het ziekenhuis terechtkomen met covid.
Alvast bedankt.
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.quote:
pcp zoekt alleen maar naar links van vage partijen die het omgekeerde beweren,quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Weetikveel. Al zijn het er 3, al zijn het er 48.040.
Mijn punt was dat jouw redenering niet klopt.
Er zijn gevallen bekend van mensen die zonder onderliggende ziektes met covid in het ziekenhuis terecht komen. En die kan je makkelijk zelf vinden met een Google zoekopdracht.
Stront, fake news, leugens, wappietermen, onwaarheden als we het netjes willen houden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:49 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wat was dan de correcte woordkeus?
Wel voor je kinderen.quote:Op dinsdag 7 september 2021 07:56 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat je niet laten vaccineren in je eigen belang is.quote:Op dinsdag 7 september 2021 16:29 schreef Gehrman het volgende:
Mensen die schijt hebben aan de maatregelen en zich ook niet willen laten vaccineren mokeregoïstisch en denken alleen aan zichzelf.
Vaccineren doe je vooral door een ander.quote:Op dinsdag 7 september 2021 18:39 schreef mrevil1337 het volgende:
Mensen wat een ander de wil willen opleggen is egoïstisch zoals hier een prima voorbeeld van is.
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.quote:Op dinsdag 7 september 2021 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Maar waarom is dit egoistisch?
Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.quote:Op woensdag 8 september 2021 00:55 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Omdat elke papzak zonder prik met Corona op de ic gemiddeld 16 dagen een ic bed vasthoudt. Dat zijn 8 openhartoperaties, die geen plaats kunnen vinden.
Datnoem ik zeker egoïstisch.
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?quote:Op woensdag 8 september 2021 01:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Als die prik echt die papzak uit de ic zou kunnen houden heb je gelijk en zou het een egoïst zijn als hij die prik niet zou pakken.
Echter is dat niet het geval. Die prik doet dat niet.
Dat er hartoperaties uitgesteld moeten worden omdat een ic vol ligt is een duidelijk teken dat er sprake is van onvoldoende capaciteit. Dit was ook al het geval in 2016 en 2018 vanwege de griep. De kabinetten Rutte hebben fors bezuinigd op deze capaciteit. Dit was een fout.
Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die papzak blijft maar lekker thuis in zijn bed liggen, het is tenslotte maar een griepje toch?
En waarschuwingen zijn er al genoeg gegeven.
Mensen die een openhartoperatie moeten ondergaan, zitten straks weer thuis omdat die papzak stronteigenwijs is. Beddentekort hebben we nu, maar het personeelsgebrek wordt ook steeds groter.
Mensen willen die papzak niet meer helpen, ten koste van andere levens.
in 2018 had de papzak ook een griepprik kunnen halen, kunnen gaan sporten en proberen af te vallen.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:25 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ook in 2016 en 2018 lag de ic vol met griep patiënten. Toen kreeg de papzak ook geen verplichte prik. En niemand zij dat hij thuis moest blijven. Hij had recht op een bed in het ziekenhuis. En dat is nu niet anders. IFR is hetzelfde. Mortaliteit is hetzelfde. Symptomen zijn hetzelfde. En mogelijk ìs het hetzelfde.
Dat de openhartoperaties worden uitgesteld is de schuld van de bezuinigingen van Rutte. Niet van de papzak.
Het kan niet zo zijn dat mensen een spuit moeten pakken om de blunders van een ander op te vangen.
En als ze 18 maanden geleden alsnog de ic capaciteit hadden opgeschaald dan hadden ze nu genoeg mensen gehad. Ligt dit allemaal aan de papzak, of wordt het niet eens tijd dat we kritisch naar vak K kijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |