abonnement Unibet Coolblue
pi_201270889
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen. Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’
Natuurlijk niet :')

Maar goed, dat is volgende week opgelost als we een vaccinatiebewijs nodig hebben om de kroeg in te kunnen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 20:57:16 #277
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201271028
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet :')

Maar goed, dat is volgende week opgelost als we een vaccinatiebewijs nodig hebben om de kroeg in te kunnen.
Goed argument wel: 'Natuurlijk niet :')'

Ik vind het schitterend. Zo'n hele groep die keihard aan 't schreeuwen is dat het om de zorg gaat, dat ongevaccineerden aso's zijn. En over 2 maanden zitten ze met zijn allen op de gipsvlucht naar huis en bezetten ze (onnodig) een ziekenhuisbed met hun complexe breuken.

Maargoed, op de ski's gaan staan is geen keuze, dat is alleen je niet vaccineren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201271210
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:57 schreef chratnox het volgende:

[..]
Goed argument wel: 'Natuurlijk niet :')'

Ik vind het schitterend. Zo'n hele groep die keihard aan 't schreeuwen is dat het om de zorg gaat, dat ongevaccineerden aso's zijn. En over 2 maanden zitten ze met zijn allen op de gipsvlucht naar huis en bezetten ze (onnodig) een ziekenhuisbed met hun complexe breuken.

Maargoed, op de ski's gaan staan is geen keuze, dat is alleen je niet vaccineren.
Ik heb familie die al maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.
Als we nu in 2022 de achterstand in de zorg weten weg te werken dan teken ik daar direct voor. En als we als bonus in dat jaar ook geen nieuwe lockdown in hoeven voeren dan wordt ik zowaar optimistisch.

Dingen als wintersportvakantie praten we daarna wel over, oke?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 21:14:28 #279
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201271247
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb familie die al een maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.
Als we nu in 2022 de achterstand in de zorg weten weg te werken dan teken ik daar direct voor. En als we als bonus in dat jaar ook geen nieuwe lockdown in hoeven voeren dan wordt ik zowaar optimistisch.

Dingen als wintersportvakantie praten we daarna wel over, oke?
Tja, ik wacht ook op een ziekenhuisbehandeling. Ik ben wel van mening dat ik liever wat langer wacht dan dat we op deze manier met andere mensen om gaan.

Die wintersportvakantie hoeft ook niet verboden te worden hè, maar er is een flinke groep die steen en been klaagt dat het te druk is in de ziekenhuizen, waar ze dan zelf net zo goed aan meedoen. Als het ze echt om de ziekenhuizen gingen hadden ze dat ook vermeden, dus gaat het om hun eigen egoïstische ik, net als bij een deel van de mensen die zich niet wil laten vaccineren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201271356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen. Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’

Oftewel, een flinke groep gevaccineerden is net zo egoïstisch maar denkt hun egoïsme te kunnen verbloemen met een mooi vleugje hypocrisie.
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 21:26:14 #281
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201271403
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.
Daar heb je gelijk in, ik trok 'm wat uit het verband. Dat is wel de tendens die ik vaak in dit soort topics lees. Dat ongevaccineerden beperkingen moeten krijgen omdat gevaccineerden er geen zin meer in hebben.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 8 september 2021 @ 21:33:36 #282
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201271513
Ik kies primair voor vaccinatie uit egoïstische overwegingen. Voor mijn eigen gezondheid en die van de mensen in mijn directe omgeving.

Als ik en mijn omgeving geen enkel risico zou lopen bij de gegarandeerde corona besmetting of er significante nadelen aan het vaccin zouden zitten, zou ik er niet voor hebben gekozen. Dát is de juiste afweging, niet je sociaal laten chanteren met argumenten als dat het egoïstisch zou zijn het niet te doen als je er geen baat bij hebt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201271658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:41 schreef chratnox het volgende:

[..]
De enige reden dat niet vaccineren gezien wordt als egoïstisch is omdat de gevaccineerden dan niet naar de kroeg kunnen.
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'
Om op die manier het eigen gedrag goed te praten.


quote:
Het argument is ‘jamaar de zorg’, maar dat kun je in de meeste gevallen vertalen naar ‘ik kan niet naar de kroeg!’

Oftewel, een flinke groep gevaccineerden is net zo egoïstisch maar denkt hun egoïsme te kunnen verbloemen met een mooi vleugje hypocrisie.
Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..
Andersom is dat niet het geval.
Een antivaxxer heeft niet te maken met beperkingen doordat anderen uit egoïsme zich laten vaccineren...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 8 september 2021 @ 21:47:00 #284
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201271697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'
Om op die manier het eigen gedrag goed te praten.
Dat kun je uiteraard zo zien.

quote:
Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..
Andersom is dat niet het geval.
Een antivaxxer heeft niet te maken met beperkingen doordat anderen uit egoïsme zich laten vaccineren...
Mijn argument is al langer in dit topic (en andere topics) dat er een groot verschil zit tussen antivaxxers en iemand die zich (nog) niet heeft laten vaccineren.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201272278
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:23 schreef Soury het volgende:
Dat ik ben gezond en ik eet goed dus waarom zou ik ben ik ook wel klaar mee
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 19:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bijna net zo erg als 'Ik vertrouw op mijn immuunsysteem en neem daarom geen vaccin'.
De begraafplaatsen liggen vol met zulke onverstandigen

Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  donderdag 9 september 2021 @ 00:29:59 #286
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201273225
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 02:00 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
in 2018 had de papzak ook een griepprik kunnen halen, kunnen gaan sporten en proberen af te vallen.
De griepgolven in het verleden waren niet van die aard dat heel Nederland en met name de zorg 1,5 jaar ontwricht werd.

Het is heel makkelijk wijzen naar de politiek en naar de ic-capaciteit, maar de papzak mag ook de hand in eigen boezem steken.

En neem van mij aan dat ik echt niet de enige ben, die helemaal klaar is met die wappies en hun geouwehoer.
Al die leipe demonstraties, rellen en idioterie. Naast de zorg belasten die mafklappers ook onze politiecapaciteit, of ben je de beelden van de winter al vergeten?

En dan die slachtofferrol, :r

En ik heb echt niks tegen gezette of dikkere mensen, begrijp me niet verkeerd. Maar die mafklapper in d’r scootmobiel, die kikker :r
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.
pi_201273226
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als van 'maar hullie zijn het ook'
Om op die manier het eigen gedrag goed te praten.
[..]
Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft..
Andersom is dat niet het geval.
Een antivaxxer heeft niet te maken met beperkingen doordat anderen uit egoïsme zich laten vaccineren...
Het virus legt geen beperkingen op, dat doen de overheden; daardoor is het bovenstaande een drogreden.
pi_201273300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 september 2021 07:03 schreef Speekselklier het volgende:
egoistisch word het pas als je ook testen weigert en wel loopt te zeuren dat je wordt buitengesloten.
Why, dat testen slaat nergens op.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201273307
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit vind ik noga flauw. Dat is zeker niet ‘de reden voor gevaccineerden’. Natuurlijk zitten die er ook tussen, maar er zijn ook ga van andere redenen waarom mensen niet vaccineren als egoïstisch zien.
Ja en tal van misplaatste ideeën liggen er onder.

Kans dat je besmet raakt van een gevaccineerd persoon is wss niet anders dan die van ongevaccineerd. Met tests voor enkel ongevaccineerd nog kans dat het andersom is ook. Maar ongevaccineerd is asociaal... Lol, waar zijn ze bang voor? Besmet raken? Dacht dat ze gevaccineerd waren die figuren.... Lekker mannnn

Die druk op vaccineren is maar al te vreemd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 07:55:09 #290
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201274030
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.
Correct.

Hij is nog steeds niet op het originele niveau.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 9 september 2021 @ 08:15:58 #291
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201274175
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 21:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb familie die al maanden wacht op een operatie en een collega die ziek thuis zit omdat hij op een behandeling wacht.
Als we nu in 2022 de achterstand in de zorg weten weg te werken dan teken ik daar direct voor. En als we als bonus in dat jaar ook geen nieuwe lockdown in hoeven voeren dan wordt ik zowaar optimistisch.

Dingen als wintersportvakantie praten we daarna wel over, oke?
Precies. En heb je een hart voor andere mensen dan is de logische conclusie laat je vaccineren. Naar de kroeg kunnen of op vakantie is van minder belang.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 9 september 2021 @ 08:35:02 #292
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201274333
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef Ixnay het volgende:

[..]
De zorg in Nederland is helemaal niet 1,5 jaar ontwricht geweest.
Op welke planeet woon jij?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201274405
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:35 schreef Megumi het volgende:

[..]
Op welke planeet woon jij?
In de Nederlandse fabeltjesfuik, ziet er een beetje uit als teletubbie land. :D
  donderdag 9 september 2021 @ 09:15:57 #294
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201274722
quote:
14s.gif Op donderdag 9 september 2021 08:15 schreef Megumi het volgende:
En heb je een hart voor andere mensen dan is de logische conclusie laat je vaccineren.
Als je een hart hebt voor andere mensen dan respecteer je gewoon hun keuze om zich niet te laten vaccineren.
  donderdag 9 september 2021 @ 09:39:01 #295
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201275004
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 13:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Volgens mij heb ik net uitgelegd waarom dit een drogreden is. Nog andere argumenten?
Ik hoef niet met jouw uitleg mee te gaan. Dat jij iets een drogreden vindt betekent nog niet dat het zo is...
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 september 2021 @ 09:48:38 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201275118
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik hoef niet met jouw uitleg mee te gaan. Dat jij iets een drogreden vindt betekent nog niet dat het zo is...
In een discussie luister je ook naar je gesprekspartner en ga je daar op in. Constructief zijn heet dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 9 september 2021 @ 09:50:48 #297
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201275140
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
In een discussie luister je ook naar je gesprekspartner en ga je daar op in. Constructief zijn heet dat.
Krijg het heen en weer vent. Ik reageer op iedereen met uitgebreide argumentatie inclusief op jou, jij gaat niet op al mijn argumenten in. Ik zie jou niet systematisch antwoord geven op mijn argumenten anders dan dat je het niet onderbouwd drogredenen noemt, sneren of stromannen. Lees maar de eerdere posts eens terug, ik voorzie je van uitgebreide repliek.

Ik luister naar je maar ik ben het niet eens met wat je zegt omdat het mijn argumenten niet weerlegt. Dat kan en dat mag. Met je constructief zijn. Hoe arrogant ben je wel niet als je vindt dat andere mensen het eens met je moeten zijn omdat jij de waarheid verkondigt?

[ Bericht 7% gewijzigd door Richestorags op 09-09-2021 10:02:25 ]
pi_201275142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 00:29 schreef andatura het volgende:

[..]
Het virus legt geen beperkingen op, dat doen de overheden; daardoor is het bovenstaande een drogreden.
Er staat nergens dat het virus beperkingen oplegt
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 9 september 2021 @ 09:59:52 #299
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201275236
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 20:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet :')

Maar goed, dat is volgende week opgelost als we een vaccinatiebewijs nodig hebben om de kroeg in te kunnen.
Dat is geen oplossing, dat is werken naar een controlestaat.
pi_201275378
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 09:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er staat nergens dat het virus beperkingen oplegt
Je zei:
"Nope, het verschil is dat door het egoïsme van de antivaxxers de rest van de samenleving met beperkingen te maken heeft.."
Wie legt dan de beperkingen op?
Laten we het er anders dan op zijn minst over eens zijn dat het niet de antivaxxer zijn die zorgen dat de maatschappij met beperkingen te dealen heeft. Sterker nog, de meeste antivaxxers zijn helemaal niet pro beperkende maatregelen (eerder het tegendeel). De beperkingen lijken eerder uit de hoek van de pro-vaxxers te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')