abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 september 2021 @ 12:02:32 #151
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201264511
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
De VVD heeft de absolute macht in Nederland? Je kan net zo goed D66, CDA en de PVDA de schuld geven. En roken en drank als ze de accijns daarover in kankeronderzoek zouden stoppen wie weet was kanker al opgelost.
Het gaat mij niet om de fucking VVD, het gaat erom dat ongevaccineerden bij lange na niet als enigen verantwoordelijk zijn voor dit drama maar wel alle lading over zich heen krijgen! Mensen moeten stoppen met constant die vingers te wijzen.

Uit mijn vorige post:

Laat ik even een hypothetisch getal schetsen:

Druk van COVID op de zorg t.o.v. capaciteit: 10%.
Over: 90% door allerhande kwalen. Stel dat 25% van deze kwalen verminderd had kunnen worden door gezondere levensstijl hadden we 25% * 90% = 22,5% meer capaciteit gehad ten opzichte van 10% bezetting door COVID.

Om nog maar te zwijgen over extra capaciteit.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:05:12 #152
396550 Richestorags
pi_201264534
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Net zat je nog te huilen dat antivaxxers oneerlijk behandeld worden tov rokers, en als ik een vrij belangrijke reden geef voor waarom die twee niet gelijk kunnen worden gezien, ga je zo reageren.

Die maatregelen zijn een symptoom, niet de kwaal, denk daar maar even over na.
Ik geef een vrij belangrijke reden waarom dat wel degelijk WEL opgaat, jij gaat daar niet in mee. Prima, dat mag, maar met jou ben ik dan wel klaar. Je denkt er fundamenteel anders over en wij gaan elkaar niet vinden. Ik ben hier niet om de discussie te "winnen".
pi_201264544
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.
De enige die lol hadden deze winter waren die debielen bij de demonstraties.

Tja, en die nu ff niet.
Waarom zo arrogant doen.

Overal zie je dat mensen zelfs met meerdere inentingen alsnog besmet en ziek kunnen worden. De hele wereld dan maar permanent in een lockdown?
  woensdag 8 september 2021 @ 12:06:48 #154
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het gaat mij niet om de fucking VVD, het gaat erom dat ongevaccineerden bij lange na niet als enigen verantwoordelijk zijn voor dit drama maar wel alle lading over zich heen krijgen! Mensen moeten stoppen met constant die vingers te wijzen.

Uit mijn vorige post:

Laat ik even een hypothetisch getal schetsen:

Druk van COVID op de zorg t.o.v. capaciteit: 10%.
Over: 90% door allerhande kwalen. Stel dat 25% van deze kwalen verminderd had kunnen worden door gezondere levensstijl hadden we 25% * 90% = 22,5% meer capaciteit gehad ten opzichte van 10% bezetting door COVID.

Om nog maar te zwijgen over extra capaciteit.
Feit is dat ongevaccineerden nu de ziekenhuizen nu het meest belasten. Dus daar aandacht aan geven is logisch. En niet iedereen kan een gezonde levensstijl en dergelijke betalen. Dat is ook een welvaartsprobleem voor het grootste deel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201264561
Ik mis nog ergens het voordeel wat niet- prikkers hebben tov prikkers om egoistisch te kunnen zijn...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201264565
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Verhelderend om te zien dat ten minste nog iemand er precies hetzelfde over denkt als ik.
Dat ligt eraan: vaccinatiedwang vind ik niet kunnen en egoïsme gaat me te ver en dat verwijt wordt inconsequent gebruikt.

Maar een beetje drang zoals bijvoorbeeld bij roken vind ik hier niet misplaatst en prima te verantwoorden en voor een suikertaks ben ik ook.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:08:18 #157
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik geef een vrij belangrijke reden waarom dat wel degelijk WEL opgaat, jij gaat daar niet in mee. Prima, dat mag, maar met jou ben ik dan wel klaar. Je denkt er fundamenteel anders over en wij gaan elkaar niet vinden. Ik ben hier niet om de discussie te "winnen".
Niet om vervelend te zijn. Maar die indruk krijg ik wel. Wat op zich niet erg is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:09:43 #158
396550 Richestorags
pi_201264595
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]
Niet om vervelend te zijn. Maar die indruk krijg ik wel. Wat op zich niet erg is.
Ik probeer het een tijdje zoals iedereen maar als ik merk dat we elkaar echt niet kunnen vinden stop ik daarmee ja.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:11:44 #159
396550 Richestorags
pi_201264620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:06 schreef Megumi het volgende:

[..]
Feit is dat ongevaccineerden nu de ziekenhuizen nu het meest belasten. Dus daar aandacht aan geven is logisch. En niet iedereen kan een gezonde levensstijl en dergelijke betalen. Dat is ook een welvaartsprobleem voor het grootste deel.
Dat is dus niet waar! De ziekenhuizen worden het meest belast door andere patiënten...Non-Covid patiënten. Waarom moeten we daar dan niet kritisch hun gedrag onder de loep nemen en bij ongevaccineerden wel? Dat is scheef.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat het een welvaartsprobleem is: iedereen kan wandelen, fietsen, hardlopen en groenten bij de Turk halen. En niet shag roken kan al helemaal iedereen.

Dat niet iedereen dat lukt heeft allerhande mentale oorzaken. Die oorzaken zijn net zo complex als bij de mensen waartegen wordt gezegd "waarom haal je geen prikje, het is toch maar een kleine moeite?" Het is ook een kleine moeite om niet te roken en dat lukt ook niet iedereen. Dus het is -net als een prik halen- helemaal geen kleine moeite.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:11:52 #160
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264623
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:07 schreef tizitl2 het volgende:
Maar een beetje drang zoals bijvoorbeeld bij roken vind ik hier niet misplaatst en prima te verantwoorden en voor een suikertaks ben ik ook.
En een beetje drang gezien de gevolgen wereldwijd van covid mag dan niet? Wel wat raar denk ik.
pi_201264651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
En een beetje drang gezien de gevolgen wereldwijd van covid mag dan niet? Wel wat raar denk ik.
Ietsje beter lezen ;)
  woensdag 8 september 2021 @ 12:14:01 #162
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264654
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is dus niet waar! De ziekenhuizen worden het meest belast door andere patiënten...Non-Covid patiënten. Waarom moeten we daar dan niet kritisch hun gedrag onder de loep nemen en bij ongevaccineerden wel? Dat is scheef.

Daarnaast is het natuurlijk onzin dat het een welvaartsprobleem is: iedereen kan wandelen, fietsen, hardlopen en groenten bij de Turk halen. En niet shag roken kan al helemaal iedereen.
Nou wel raar dan dat ik op medische zaken moet wachten vanwege corona dan? Maar dat is dus niet waar en zit het OLVG dus gewoon tegen mij en anderen te liegen. Man je bent een enorm schandaal op het spoor als je gelijk zou hebben?
  woensdag 8 september 2021 @ 12:16:03 #163
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201264671
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nou wel raar dan dat ik op medische zaken moet wachten vanwege corona dan? Maar dat is dus niet waar en zit het OLVG dus gewoon tegen mij en anderen te liegen. Man je bent een enorm schandaal op het spoor als je gelijk zou hebben?
Je punt gaat niet op, dat zelfde zou je kunnen zeggen over rokers en mensen met overgewicht of andere zaken die door eigen toedoen zijn ontstaan.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:16:52 #164
396550 Richestorags
pi_201264688
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:14 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je maakt echt een denkfout beste Megumi.

Ten eerste waren de wachtlijsten in de zorg al hoog voor Corona.

Hoe komt dat?
-Te weinig capaciteit
-Te veel mensen met een ongezonde levensstijl die de druk laten toenemen
-Daarnaast nog veel mensen die constant maar behandeld blijven worden

Dan komt Corona en zorgt voor nog meer extra druk. Dat is de druppel die de emmer doet overlopen. Maar de emmer was al gevuld en dat vergeet jij (en een hoop anderen met je) constant.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:17:21 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264696
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Je punt gaat niet op, dat zelfde zou je kunnen zeggen over rokers en mensen met overgewicht of andere zaken die door eigen toedoen zijn ontstaan.
Ok dus vanwege corona zijn er dus geen problemen dus is dan de logische conclusie?
  woensdag 8 september 2021 @ 12:17:27 #166
396550 Richestorags
pi_201264697
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Ik vind het zeer verbazingwekkend dat mensen dit maar niet (willen of kunnen) begrijpen.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:18:16 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je maakt echt een denkfout beste Megumi.

Ten eerste waren de wachtlijsten in de zorg al hoog voor Corona.

Hoe komt dat?
-Te weinig capaciteit
-Te veel mensen met een ongezonde levensstijl die de druk laten toenemen
-Daarnaast nog veel mensen die constant maar behandeld blijven worden

Dan komt Corona en zorgt voor nog meer extra druk. Dat is de druppel die de emmer doet overlopen. Maar de emmer was al gevuld en dat vergeet jij (en een hoop anderen met je) constant.
Persoonlijk pas wat van gemerkt tijdens corona. Daarvoor nauwelijks.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:18:47 #168
396550 Richestorags
pi_201264714
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ok dus vanwege corona zijn er dus geen problemen dus is dan de logische conclusie?
Er zijn zeker problemen vanwege Corona. Maar Corona is de oorzaak dat de reeds gevulde emmer overloopt.

Als ik een hotel heb met 95 gasten en plek heb voor 100 mensen en er komen 20 mensen slapen, is het dan de schuld van die 20 mensen dat mijn hotel te vol zit?
pi_201264723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:24 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
[..]
Legitiem punt.
Maar is je buurvrouw bereid om zich nog jaren aan 1,5 meter, een mondkapje en het structureel testen te houden?
Denk het niet. Is een gevacinneerde bereid om zich periodiek te laten vaccineren?
  woensdag 8 september 2021 @ 12:19:25 #170
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201264724
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Megumi het volgende:

[..]
Nee, zorg is al jaren afgebouwd en in gekort. Corona is gewoon de doodsteek geweest.
Het had net zo goed iets anders kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik vind het zeer verbazingwekkend dat mensen dit maar niet (willen of kunnen) begrijpen.
Dat hele corona gedoe laat vooral goed zien hoe zelfingenomen en arrogant mensen zijn.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:19:38 #171
396550 Richestorags
pi_201264730
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Persoonlijk ja. Ik voor Corona al meerdere malen. Ik vind 1,5 maand wachten voordat je eindelijk eens ergens voor een fucking intake terecht kunt niet echt normaal of een teken van een gezonde capaciteit.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:20:11 #172
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201264740
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daarvoor kon je nog geholpen worden in dat gaatje wat ze nog net over hadden voor je. Dat gaatje is nu gevuld met een paar Corona patiënten.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:21:30 #173
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Natuurlijk is roken en dergelijke slecht. Maar het is niet verboden. Net als ongezond eten en dergelijke. Dat allemaal verbieden of lastiger maken zou een oplossing kunnen zijn. Maar je weet zelf wel waarom daar niets aan gebeurd. Uiteindelijk draait het uiteindelijk om geld. En commerciële belangen gaan voor op de volksgezondheid.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:21:46 #174
396550 Richestorags
pi_201264766
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:20 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Daarvoor kon je nog geholpen worden in dat gaatje wat ze nog net over hadden voor je. Dat gaatje is nu gevuld met een paar Corona patiënten.
Exact, zie mijn hotelvoorbeeld:

quote:
Er zijn zeker problemen vanwege Corona. Maar Corona is de oorzaak dat de reeds gevulde emmer overloopt.

Als ik een hotel heb met 95 gasten en plek heb voor 100 mensen en er komen 20 mensen slapen, is het dan de schuld van die 20 mensen dat mijn hotel te vol zit?
  woensdag 8 september 2021 @ 12:23:12 #175
396550 Richestorags
pi_201264780
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:21 schreef Megumi het volgende:

[..]
Natuurlijk is roken en dergelijke slecht. Maar het is niet verboden. Net als ongezond eten en dergelijke. Dat allemaal verbieden of lastiger maken zou een oplossing kunnen zijn. Maar je weet zelf wel waarom daar niets aan gebeurd. Uiteindelijk draait het uiteindelijk om geld. En commerciële belangen gaan voor op de volksgezondheid.
Prima maar als je dat weet dat dat zo is kunnen we toch niet enkel naar de ongevaccineerden te wijzen? Op andere vlakken nemen verantwoordelijken net zo goed hun verantwoordelijk niet..

Dat is echt letterlijk mijn enige punt.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:23:17 #176
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Exact, zie mijn hotelvoorbeeld:
[..]

Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:24:13 #177
396550 Richestorags
pi_201264791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.
pi_201264803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.
Heb je mijn eerdere post gelezen?

Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?

Die logica ontgaat mij COMPLEET.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:25:34 #179
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264811
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Prima maar als je dat weet dat dat zo is kunnen we toch niet enkel naar de ongevaccineerden te wijzen? Op andere vlakken nemen verantwoordelijken net zo goed hun verantwoordelijk niet..

Dat is echt letterlijk mijn enige punt.
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?
pi_201264825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!

Zie mijn eerdere post, ik neem juist alles mee in mijn integrale verhaal.
[..]

Joh je bent al af door alleen de VDD te benoemen. Vergeet ff de rest van het kabinet, de tweede kamer en de eerste kamer. Het RIVM en de sukkels van het OMT noem je ook niet.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:27:06 #181
396550 Richestorags
pi_201264835
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:27:08 #182
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264836
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.
pi_201264837
Het punt wat Richestorags probeert te maken is zoals ik het begrijp het volgende:

- Niet gevaccineerden wordt hier egoïsme verweten omdat ze de zorg belasten vanwege hun eigen keuzes en gedrag.
- Talloze andere groepen zoals rokers, drinkers, mensen de te zwaar zijn etc. belasten de zorg ook door hun eigen gedrag.

Ergo ofwel je vindt al deze groepen egoïstisch omdat ze allemaal een deel hebben aan het probleem door eigen gedrag. Ofwel je vindt keuzevrijheid erbij horen en accepteert dat mensen ook domme keuzes maken zowel op andere zaken als coronagebied.

Wat alleen niet klopt is ongevaccineerden als egoïstisch wegzetten, maar al die andere groepen niet. Dan creëer je een soort corona-exceptionalisme waarbij eigen keuzes op coronagebied wel aanrekent maar andere ongezonde en domme keuzes niet.

Dat is geen pleidooi tegen vaccinatie, enkel tegen het inconsequent wegzetten van een groep.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:28:23 #184
396550 Richestorags
pi_201264853
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef tizitl2 het volgende:
Het punt wat Richestorags probeert te maken is zoals ik het begrijp het volgende:

- Niet gevaccineerden wordt hier egoïsme verweten omdat ze de zorg belasten vanwege hun eigen keuzes en gedrag.
- Talloze andere groepen zoals rokers, drinkers, mensen de te zwaar zijn etc. belasten de zorg ook door hun eigen gedrag.

Ergo ofwel je vindt al deze groepen egoïstisch omdat ze allemaal een deel hebben aan het probleem door eigen gedrag. Ofwel je vindt keuzevrijheid erbij horen en accepteert dat mensen ook domme keuzes maken zowel op andere zaken als coronagebied.

Wat alleen niet klopt is ongevaccineerden als egoïstisch wegzetten, maar al die andere groepen niet. Dan creëer je een soort corona-exceptionalisme waarbij eigen keuzes op coronagebied wel aanrekent maar andere ongezonde en domme keuzes niet.

Dat is geen pleidooi tegen vaccinatie, enkel tegen het inconsequent wegzetten van een groep.
Je vat precies juist samen wat ik zeg zonder dat je woorden in mijn mond legt die ik helemaal nooit heb geuit. Hulde!

Aanvulling: noch is het een pleidooi om vingers te wijzen naar die andere groepen, het is enkel een pleidooi om consequent te zijn in het denken en kunnen toegeven dat de hier gepropageerde denkwijze niet echt standhoudt.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:29:24 #185
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201264871
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:

[..]

Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?

Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik ;)
  woensdag 8 september 2021 @ 12:29:36 #186
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264875
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?
pi_201264886
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:

[..]

Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.

Die weigeraars veroorzaken dit zelf.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:31:05 #188
396550 Richestorags
pi_201264901
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:31:25 #189
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201264905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.

Die weigeraars veroorzaken dit zelf.
Onzin, gevaccineerden kunnen nog steeds covid verspreiden.
pi_201264909
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik ;)
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:32:09 #191
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264911
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:33:23 #192
396550 Richestorags
pi_201264926
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef Megumi het volgende:

[..]
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.

De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:

https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:33:37 #193
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264929
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.
Ook niet helemaal juist. Want ongezond eten is goedkoper dan gezond voedsel. En sportkleding is ook niet voor iedereen betaalbaar.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 12:35:33 #194
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201264952
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan zijn we het eens dat we er allebei anders over denken.

Hoe haal ik er voordeel uit dat ik geen prik neem?
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 september 2021 @ 12:35:48 #195
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201264959
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.
En je punt is? Denemarken kan je totaal niet vergelijken met hier...
Niet alleen is het land veel groter er wonen ook nog eens veel minder mensen.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.
Volgens mij was "dansen met janssen" toch echt ook van Hugo.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:36:38 #196
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201264967
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:

Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
2
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."
  woensdag 8 september 2021 @ 12:36:39 #197
396550 Richestorags
pi_201264968
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?
Roep je dat ook tegen motorrijders, skiërs, obese mensen, drugsgebruikers en alcoholisten die de zorg tijdens de pandemie ook maar blijven belasten?

Wees consequent, hypocriete moraalridder.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:37:15 #198
396550 Richestorags
pi_201264975
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:36 schreef Megumi het volgende:

[..]
2
[..]
28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?
pi_201265001
quote:
6s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef S95Sedan het volgende:
Niet alleen is het land veel groter er wonen ook nog eens veel minder mensen.
Dat een beetje een drogreden, mensen wonen namelijk niet egaal niet verspreid over het land.

Er is geen reden aan te nemen dat een virus zich anders gedraagt in Kopenhagen dan in Amsterdam.
  woensdag 8 september 2021 @ 12:40:49 #200
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201265009
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 12:37 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?
Toch is voor de samenleving en dergelijke de beste optie vaccineren. En dat er ongeveer 1.8 miljoen mensen dat niet willen inzien is schokkend denk ik. En een behoorlijke kweekvijver voor nieuwe corona varianten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')