Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact, zie mijn hotelvoorbeeld:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat vaccineren tegen corona juist vanwege de overbelasting van de zorg de beste optie is.
Heb je mijn eerdere post gelezen?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Prima maar als je dat weet dat dat zo is kunnen we toch niet enkel naar de ongevaccineerden te wijzen? Op andere vlakken nemen verantwoordelijken net zo goed hun verantwoordelijk niet..
Dat is echt letterlijk mijn enige punt.
Joh je bent al af door alleen de VDD te benoemen. Vergeet ff de rest van het kabinet, de tweede kamer en de eerste kamer. Het RIVM en de sukkels van het OMT noem je ook niet.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!
Zie mijn eerdere post, ik neem juist alles mee in mijn integrale verhaal.
[..]
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik zie niet waarom we niet naar ongevaccineerden mogen wijzen? Jij wijst toch ook naar rokers en dergelijke en doet eigenlijk dus hetzelfde? Maar dan naar anderen?
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar dat valt dan in hetzelfde kopje als niet roken en meer bewegen is ook de beste optie.
Je vat precies juist samen wat ik zeg zonder dat je woorden in mijn mond legt die ik helemaal nooit heb geuit. Hulde!quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef tizitl2 het volgende:
Het punt wat Richestorags probeert te maken is zoals ik het begrijp het volgende:
- Niet gevaccineerden wordt hier egoïsme verweten omdat ze de zorg belasten vanwege hun eigen keuzes en gedrag.
- Talloze andere groepen zoals rokers, drinkers, mensen de te zwaar zijn etc. belasten de zorg ook door hun eigen gedrag.
Ergo ofwel je vindt al deze groepen egoïstisch omdat ze allemaal een deel hebben aan het probleem door eigen gedrag. Ofwel je vindt keuzevrijheid erbij horen en accepteert dat mensen ook domme keuzes maken zowel op andere zaken als coronagebied.
Wat alleen niet klopt is ongevaccineerden als egoïstisch wegzetten, maar al die andere groepen niet. Dan creëer je een soort corona-exceptionalisme waarbij eigen keuzes op coronagebied wel aanrekent maar andere ongezonde en domme keuzes niet.
Dat is geen pleidooi tegen vaccinatie, enkel tegen het inconsequent wegzetten van een groep.
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prikquote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:
[..]
Heb je mijn eerdere post gelezen?
Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?
Die logica ontgaat mij COMPLEET.
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ook hier sla je de plank weer mis. Lees mijn posts maar eens terug. Ik heb EXPLICIET aangegeven dat ik wil dat we naar helemaal niemand wijzen. De enige reden dat ik die andere groepen aanhaal is om het BEWIJS te leveren voor het punt dat ongevaccineerden niet de enigen zijn die "schuldig" zijn en er dus niet met vingers naar hen moet worden gewezen. Het probleem is namelijk veel complexer dan dat.
Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:25 schreef Brybry het volgende:
[..]
Heb je mijn eerdere post gelezen?
Dus mijn buurvrouw die zich nog steeds aan alle maatregelen houdt is een egoïst maar jij, die hoestend je boodschappen haalt want prik, niet?
Die logica ontgaat mij COMPLEET.
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja maar minder makkelijk dan gewoon even een prikje halen. Niet iedereen kan naar de sportschool en dergelijke. Of naar een dure biologische winkel en dergelijke.
Onzin, gevaccineerden kunnen nog steeds covid verspreiden.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar was het systeem ook voor bedoeld, die paar die geen vaccinatie namen zijn beschermd door de rest. Alleen toen kwamen de wappies en de mensen die met valse testen en qr codes de boel kwamen verzieken.
Die weigeraars veroorzaken dit zelf.
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Mensen zijn nogal schaapachtig wat dat betreft, Hugo heeft namelijk gezegd dat alles weer mag met een prik
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
We komen er niet uit. Ik vindt dat mensen zich zouden moeten laten vaccineren tegen corona. Zeker omdat de IC voornamelijk vol liggen met niet gevaccineerde patiënten. Wat volgens jou dus niet zo is?
Ook niet helemaal juist. Want ongezond eten is goedkoper dan gezond voedsel. En sportkleding is ook niet voor iedereen betaalbaar.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wandelen, fietsen en hardlopen is zo goed als gratis. Je hoeft niet enkel biologisch te vreten om vitamines binnen te krijgen. Dit zijn dus echt drogredenen.
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dan zijn we het eens dat we er allebei anders over denken.
Hoe haal ik er voordeel uit dat ik geen prik neem?
En je punt is? Denemarken kan je totaal niet vergelijken met hier...quote:Op woensdag 8 september 2021 12:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
In Denemarken is alles weer open, 80% is gevaccineerd. Hun Hugo riep hetzelfde.
Volgens mij was "dansen met janssen" toch echt ook van Hugo.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat heeft Hugo trouwens nooit zo gezegd. Zou ook heel dom zijn als politicus. Eerlijk zijn en beloften doen is dodelijk voor de carrière van een polticus.
2quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.
De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."quote:Op woensdag 8 september 2021 12:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Bijzonder interessant dat je dit uit mijn posts haalt.
De IC's liggen op dit moment trouwens niet vol met niet gevaccineerde patiënten. Ze zijn voor 28,3% gevuld met Coronapatiënten, een minderheid dus:
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames
Ik vind dat het verstandig is als mensen die risico's lopen zich laten vaccineren inderdaad. Net als dat ik het ook verstandig vind dat mensen niet roken en te veel zuipen etc.
Roep je dat ook tegen motorrijders, skiërs, obese mensen, drugsgebruikers en alcoholisten die de zorg tijdens de pandemie ook maar blijven belasten?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is jouw reden om niet je steentje bij te dragen aan de bestrijding van de pandemie?
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?quote:Op woensdag 8 september 2021 12:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
2
[..]
28,3% is nog altijd behoorlijk denk ik dan weer vervolgens. Tevens is er naast dit getal te lezen "Dit zegt niet iets over de maximale IC-capaciteit."
Dat een beetje een drogreden, mensen wonen namelijk niet egaal niet verspreid over het land.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:35 schreef S95Sedan het volgende:
Niet alleen is het land veel groter er wonen ook nog eens veel minder mensen.
Toch is voor de samenleving en dergelijke de beste optie vaccineren. En dat er ongeveer 1.8 miljoen mensen dat niet willen inzien is schokkend denk ik. En een behoorlijke kweekvijver voor nieuwe corona varianten.quote:Op woensdag 8 september 2021 12:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, wat doet dat af aan mijn punt dat ze veruit in de minderheid zijn op de IC?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |