Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:29 schreef Sym0n het volgende:
[..]
Wel hun kinderen.
En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
Ja daar kan ik me dan nog wel in vinden, voor die groep is het erg kut.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:32 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.
Daar gaat het ook een beetje om.
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.quote:Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.
Oh? Vertel?quote:Op woensdag 8 september 2021 08:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Griep heeft niets te maken met covid.
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.
Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.
Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
Dat klopt inderdaad wel. Maar gelukkig is dat niet elke papzak zonder prik zoals je schreef.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Wat klopt niet?
Edit:
Ongevaccineerden op de IC
De mensen die nu op de IC terecht komen, zijn grotendeels ongevaccineerden. Kuipers waarschuwt voor een discussie die zal moeten worden gevoerd over wie er straks voorgaat op de IC-afdelingen bij een nieuwe coronagolf. Hartpatiënten die echt moeten worden geopereerd of coronapatiënten? Want één patiënt met covid houdt een IC-bed gemiddeld 17 dagen bezet, terwijl die hartpatiënt binnen een dag kan worden geholpen.
De patiënt met het coronavirus zorgt met het lange ernstige ziektebeeld voor een flink uitstel in de overige noodzakelijke zorg. Kuipers: “Je kunt bij wijze van spreken 17 mensen achtereenvolgens één dag helpen in plaats van één coronapatiënt. Dat wordt een lastige afweging.”
https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care
![]()
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.quote:Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.
Wat is daar oneerlijk aan?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:44 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.
Dat maak jij ervan vriend. Ik zeg nergens dat ongevaccineerden de zorg onder druk mogen zetten omdat anderen het doen. Ik zeg alleen dat men niet selectief moet wijzen naar hen, gezien de realiteit dat de ziekenhuizen altijd vol liggen met mensen die hun gezondheid niet zo serieus nemen. Laten we gewoon niet meer wijzen?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:43 schreef dezomervoorbij het volgende:
[..]
En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.
Want hunzij zetten de zorg ook onder druk en daarom mogen ongevaccineerden de zorg ook onder druk zetten!
Verschrikkelijk calimero gedrag.
Beter maak je de vergelijking met alle mensen in Nederland met onderliggend lijden waar ze niks aan kunnen doen of niet om gevraagd hebben. Mensen - waaronder ook heel veel jonge mensen - die geen leven kunnen lijden zoals jij en ik dat doen.
En ik snap dat er altijd zieke mensen zullen zijn en dat die er ook zullen zijn zonder COVID, maar hoe moeilijk kan het zijn om daar wat vaker bij na te denken dan altijd maar weer uit te gaan van 'een heksenjacht'.
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook anders waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat is daar oneerlijk aan?
Die mensen krijgen talloze mogelijkheden voorgeschoteld voor een simpel prikje en zorgen er met hun egoïstische gedrag voor dat jij en ik nog steeds last hebben van die maatregelen. Het is niet zwart-wit uiteraard, maar wel heel donker grijs.
Maar wat is een oplossing?quote:Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook beter waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.
Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd
Iedereen weet wel dat het een heel anders virus is.quote:
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.
Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
[..]
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.
Net zat je nog te huilen dat antivaxxers oneerlijk behandeld worden tov rokers, en als ik een vrij belangrijke reden geef voor waarom die twee niet gelijk kunnen worden gezien, ga je zo reageren.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griepquote:Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijlpatiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griep
Gegeven de omstandigheden die ik net noemde is de huidige druk veroorzaakt door COVID. Er is echter wel een relatie tussen dat alles en die relatie ontkennen jullie om de één of andere vreemde reden.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Ik ben het ermee eens dat vaccineren tot verbetering leidt. Ik ben het niet eens met het vingers wijzen.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Op dit moment vormen antivaxxers de overgrote meerderheid in de ziekenhuizen. Kap nou maar met al dit vingerwijzen, alle cijfers spreken je keihard tegen. Als ongezond leven echt zo'n groot probleem was, dan hadden we jaarlijks in lockdown gekund om de zorg te ontlasten.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijl patiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...
Je gaat er aan voorbij dat de zorg de afgelopen jaren tot op het bot is uitgekleed. Er is dus geen ruimte om extra klappen op te vangen. Iets wat je zelfs ziet bij wat grote rampen in Nederland. Zoals de Cafébrand Volendam.quote:Op woensdag 8 september 2021 10:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gegeven de omstandigheden die ik net noemde is de huidige druk veroorzaakt door COVID. Er is echter wel een relatie tussen dat alles en die relatie ontkennen jullie om de één of andere vreemde reden.
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.quote:Op dinsdag 7 september 2021 14:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
De ene niet-gevaccineerde is de andere niet. 100.000 niet gevaccineerde 12-jarigen lopen minder risico op een ziekenhuisopname dan 1.000 niet gevaccineerde 80-jarigen.
De delta variant treft ook mensen in de leeftijd 30+ trouwens.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:07 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.
Dat tieners geen vaccin nemen is doorgaans jammer, vooral voor henzelf, maar meer ook niet. Natuurlijk scheelt het wel wat maar de grote winst zit in de groep ouderen en kwetsbaren en niet bij normale twintigers.
Gedwongen natuurlijk niet, daar is ook geen sprake van. Maar een duwtje in de goede richting middels bijvoorbeeld een eigen bijdrage wat betreft testen vind ik best te verantwoorden.quote:Op woensdag 8 september 2021 01:05 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat de papzak onder dwang een spuit moet omdat ze in dit land de ziekenhuis capaciteit niet op orde hebben.
Het is geen belangrijke nuance. Iedere vaccinatie is een potentiële IC-kandidaat minder, zelfs onder twintigers. Er zijn geen excuses om geen vaccin te nemen, tenzij medisch gegrond.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:07 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dit is een belangrijke nuance die helaas te vaak gemist wordt: het is vooral van belang dat de vaccinatiegraad hoog is in de relevante en kwetsbare groepen, algehele vaccinatiegraad zegt veel minder over de zorgbelasting.
Dat tieners geen vaccin nemen is doorgaans jammer, vooral voor henzelf, maar meer ook niet. Natuurlijk scheelt het wel wat maar de grote winst zit in de groep ouderen en kwetsbaren en niet bij normale twintigers.
Statistieken: 80% van de IC patiënten is ongevaccineerd. Dat is alles wat je hoeft te weten.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:05 schreef MisterWendel het volgende:
Wat mag je nog wel en niet zeggen in deze discussies qzonder gebanned te worden?
Als ik zou beweren dat het tegenovergestelde juist egoistisch is vanwege de statistieken. Dat zelfs met de zoveelste prik we nooit uit deze situatie zullen komen dus wat heeft dit allemaal nog voor zin. Dan voel ik me al onveilig want ik begrijp niks meer van wat nog wel mag en wat niet. Je mag enkelt nog het overheidsriedeltje nafluiten de rest is ban of waarschuwing. Wie vind dit nog leuk op deze manier?
Statistieken: het aantal ziekenhuisopnames zijn lager dan bij de vorige golven, ondanks de mensen zonder prik. Dat is alles wat je moet weten.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Statistieken: 80% van de IC patiënten is ongevaccineerd. Dat is alles wat je hoeft te weten.
Incidenteel wel ja, volgens stichting nice liggen er op dit moment 18 dertigers op de ic dus 2 per levensjaar.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
De delta variant treft ook mensen in de leeftijd 30+ trouwens.
In diverse talen en op de schotelzenders.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:34 schreef tizitl2 het volgende:
We hebben om zorgbelasting te verminderen dus vooral een campagne gericht op eigenwijze oude knarren nodig![]()
Maar nog steeds te hoog. En die daling is te danken aan iedereen die wel in het kader van 'denken aan anderen' de moeite van maarliefst 30 minuten heeft genomen om langs een priklocatie te gaan. Je zou bijna denken dat vaccineren werkt.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Statistieken: het aantal ziekenhuisopnames zijn lager dan bij de vorige golven, ondanks de mensen zonder prik. Dat is alles wat je moet weten.
Leveren ongeprikte mensen dan zoveel problemen op?
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:05 schreef MisterWendel het volgende:
Wat mag je nog wel en niet zeggen in deze discussies qzonder gebanned te worden?
Als ik zou beweren dat het tegenovergestelde juist egoistisch is vanwege de statistieken. Dat zelfs met de zoveelste prik we nooit uit deze situatie zullen komen dus wat heeft dit allemaal nog voor zin. Dan voel ik me al onveilig want ik begrijp niks meer van wat nog wel mag en wat niet. Je mag enkelt nog het overheidsriedeltje nafluiten de rest is ban of waarschuwing. Wie vind dit nog leuk op deze manier?
Vaccineren werkt ook. Het is echter niet egoistisch om geen prik te halen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar nog steeds te hoog. En die daling is te danken aan iedereen die wel in het kader van 'denken aan anderen' de moeite van maarliefst 30 minuten heeft genomen om langs een priklocatie te gaan. Je zou bijna denken dat vaccineren werkt.
Terug naar normaal hangt niet meer af van vaccinaties.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.
De enige die lol hadden deze winter waren die debielen bij de demonstraties.
Tja, en die nu ff niet.
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vaccineren werkt ook. Het is echter niet egoistisch om geen prik te halen.
Dan zijn we het eens dat we er allebei anders over denken.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeker wel. Er bestaan geen gegronde smoesjes, behalve egoïstische motieven.
Met diezelfde motieven heeft 80% zich laten vaccineren ook.quote:
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!quote:Op woensdag 8 september 2021 11:01 schreef Megumi het volgende:
[..]
Je gaat er aan voorbij dat de zorg de afgelopen jaren tot op het bot is uitgekleed. Er is dus geen ruimte om extra klappen op te vangen. Iets wat je zelfs ziet bij wat grote rampen in Nederland. Zoals de Cafébrand Volendam.
quote:Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook anders waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.
Los van het feit dat de politiek uiteindelijk het besluit neemt dat de maatregelen nog doorgaan. Dat zijn niet de antivaxxers.
Sorry maar in die redenatie ga ik niet mee.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen belangrijke nuance. Iedere vaccinatie is een potentiële IC-kandidaat minder, zelfs onder twintigers. Er zijn geen excuses om geen vaccin te nemen, tenzij medisch gegrond.
Verhelderend om te zien dat ten minste nog iemand er precies hetzelfde over denkt als ik.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:54 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Sorry maar in die redenatie ga ik niet mee.
In dezelfde lijn kan ik stellen er zijn geen excuses om te roken, er zijn geen excuses om te drinken, te weinig te bewegen, voor drugs, ongezond of teveel eten, om aan extreme sporten te doen, te vliegen, teveel auto te rijden etc etc. Ook allemaal egoïstisch?
Mensen hebben keuzevrijheid ook om voor hen moverende redenen domme keuzes bij waar je het niet mee eens bent.
Daarnaast voorkomt dit nog nauwelijks wat. Het aantal opgenomen twintigers is op dit moment 4, dan heb je het niet meer over relevante aantallen. Die energie kun je beter richten op veilig fietsen, win je een stuk meer mee.
Dus omdat jij er geen bal aan vindt moeten mensen zich verplicht laten vaccineren? Over egoïstisch gesproken... Ik wil mijn lolletje weer terug en daar moet jij voor zorgen.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik vind er geen bal aan, al 1,5 jaar niet dus hop vaccineren en weer samen terug naar normaal.
De enige die lol hadden deze winter waren die debielen bij de demonstraties.
Tja, en die nu ff niet.
Het zijn voornamelijk niet gevaccineerden die nu op de IC liggen heb ik begrepen. Dus vingerwijzen naar niet gevaccineerden lijkt me niet onterecht. Zeker als die een kans gehad hebben zich te laten vaccineren.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee, daar ga ik juist NIET aan voorbij. Dat gaf ik specifiek aan. Maar waarom gaan we dan vingerwijzen naar ALLEEN de ongevaccineerden (dit doen sommigen) terwijl de verantwoordelijke hiervoor de VVD is? Dat vind ik vreemd...Ik pleit ook niet ervoor dat we massaal vingers moeten gaan wijzen naar de VVD, alleen dat het niet eerlijk is om alles nu op de ongevaccineerden te gooien!
Zie mijn eerdere post, ik neem juist alles mee in mijn integrale verhaal.
[..]
De VVD en andere partijen hadden toch ook een kans om wat te doen met de jarenlange waarschuwingen dat we niet voorbereid zijn op een pandemie? De VVD en andere partijen hadden toch ook een kans om het zorgstelsel niet tot op het bot uit te kleden?quote:Op woensdag 8 september 2021 11:56 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het zijn voornamelijk niet gevaccineerden die nu op de IC liggen heb ik begrepen. Dus vingerwijzen naar niet gevaccineerden lijkt me niet onterecht. Zeker als die een kans gehad hebben zich te laten vaccineren.
De VVD heeft de absolute macht in Nederland? Je kan net zo goed D66, CDA en de PVDA de schuld geven. En roken en drank als ze de accijns daarover in kankeronderzoek zouden stoppen wie weet was kanker al opgelost.quote:Op woensdag 8 september 2021 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De VVD had toch ook een kans om wat te doen met de jarenlange waarschuwingen dat we niet voorbereid zijn op een pandemie? De VVD had toch ook een kans om het zorgstelsel niet tot op het bot uit te kleden?
Mensen die roken en te dik zijn hebben toch jarenlang de kans gehad dit niet te doen en zo minder diabetes, hartkwalen, hoge bloeddruk, jicht, kanker en noem het maar op te ontwikkelen en zo de druk op de ziekenhuizen EVENEENS te laten toenemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |