abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201263516
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:29 schreef Sym0n het volgende:

[..]
Wel hun kinderen.

En ze houden wel ic bedden en zorgcapaciteit bezet. Dat was toch het probleem, niet de besmettingen?
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.
Daar gaat het ook een beetje om.
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_201263564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:32 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
Dit vind ik wel erg kortzichtig. Weet jij hoeveel (jonge) mensen er in Nederland leven met kanker die al anderhalf jaar geen leven hebben omdat ze bang zijn.
Daar gaat het ook een beetje om.
Ja daar kan ik me dan nog wel in vinden, voor die groep is het erg kut.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:38:55 #103
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201263578
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 07:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Je verwacht het niet, een ziekenhuis vol ongezonde mensen.
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.

Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:41:19 #104
396550 Richestorags
pi_201263600
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 08:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Griep heeft niets te maken met covid.
Oh? Vertel?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:42:55 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263620
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je kan het wegwuiven maar er wordt gezegd dat we door mensen die niet gevaccineerd zijn langer aan de maatregelen vast zitten. Waarom? Omdat deze de zorg onder druk zetten. Echter is er een veel grotere groep die de zorg onder druk zet en dat zijn alle dikkies, rokers, extreme sporters etc. die bovengemiddeld veel behandelingen nodig hebben en dat niet zouden hebben als ze niet dik waren en niet rookten. Dat argument houdt dus simpelweg geen stand als je het eerlijk wil vergelijken. Maar men is niet uit op een eerlijke vergelijking, men is uit op een heksenjacht richting ongevaccineerde mensen.

Ten tweede is het niet de schuld van de ongevaccineerden dat zelfs met de huidige relatief lage cijfers onze zorg deze extra druk niet aankan. Daarvoor moeten we naar de VVD kijken, die niks heeft gedaan met de jarenlange waarschuwingen dat we totaal niet zijn voorbereid op een pandemie. Efficiëntie <> capaciteit.
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201263631
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.
Want hun zetten de zorg ook onder druk en daarom mogen ongevaccineerden de zorg ook onder druk zetten!
Verschrikkelijk calimero gedrag.

Beter maak je de vergelijking met alle mensen in Nederland met onderliggend lijden waar ze niks aan kunnen doen of niet om gevraagd hebben. Mensen - waaronder ook heel veel jonge mensen - die geen leven kunnen lijden zoals jij en ik dat doen.

En ik snap dat er altijd zieke mensen zullen zijn en dat die er ook zullen zijn zonder COVID, maar hoe moeilijk kan het zijn om daar wat vaker bij na te denken dan altijd maar weer uit te gaan van 'een heksenjacht'.
pi_201263642
quote:
1s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Wat klopt niet?

Edit:
Ongevaccineerden op de IC

De mensen die nu op de IC terecht komen, zijn grotendeels ongevaccineerden. Kuipers waarschuwt voor een discussie die zal moeten worden gevoerd over wie er straks voorgaat op de IC-afdelingen bij een nieuwe coronagolf. Hartpatiënten die echt moeten worden geopereerd of coronapatiënten? Want één patiënt met covid houdt een IC-bed gemiddeld 17 dagen bezet, terwijl die hartpatiënt binnen een dag kan worden geholpen.

De patiënt met het coronavirus zorgt met het lange ernstige ziektebeeld voor een flink uitstel in de overige noodzakelijke zorg. Kuipers: “Je kunt bij wijze van spreken 17 mensen achtereenvolgens één dag helpen in plaats van één coronapatiënt. Dat wordt een lastige afweging.”

https://www.nporadio1.nl/(...)en-op-intensive-care

:Y
Dat klopt inderdaad wel. Maar gelukkig is dat niet elke papzak zonder prik zoals je schreef.

Percentueel is de kans uiterst klein om op de ic te komen maar met 17 miljoen mensen is dat in absolute getallen te veel voor het zorgsysteem. Maar dat neemt niet weg dat per persoon zonder prik de kans heel heel klein is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:44:48 #108
396550 Richestorags
pi_201263647
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 09:22 schreef Shaar12 het volgende:

[..]
Ja, de ICbezetting en de zorgcapaciteit is niet wat het moet zijn hier in Nederland, klopt. Maar om dan toch verder te kunnen lezen lijkt het me zinvol dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren. Des te eerder zijn we terug bij het oude normaal.
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:46:27 #109
396550 Richestorags
pi_201263661
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Twee keer fout maakt nog geen goed. En mensen met een vaccin en overgewicht belanden nog steeds minder snel op de IC dan antivaxxers die denken onschendbaar te zijn, dus die vergelijking gaat sowieso mank.
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:47:16 #110
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263672
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:44 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. Ik onderschrijf de werking van het vaccin en ik ben zelf ook gevaccineerd. Ik vind het alleen niet eerlijk en zeer schadelijk om alles op de ongevaccineerden te schuiven.
Wat is daar oneerlijk aan?

Die mensen krijgen talloze mogelijkheden voorgeschoteld voor een simpel prikje en zorgen er met hun egoïstische gedrag voor dat jij en ik nog steeds last hebben van die maatregelen. Het is niet zwart-wit uiteraard, maar wel heel donker grijs.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 september 2021 @ 10:48:17 #111
396550 Richestorags
pi_201263680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:43 schreef dezomervoorbij het volgende:

[..]
En dan weer wijzen naar de dikkies, rokers en extreme sporters.
Want hunzij zetten de zorg ook onder druk en daarom mogen ongevaccineerden de zorg ook onder druk zetten!
Verschrikkelijk calimero gedrag.

Beter maak je de vergelijking met alle mensen in Nederland met onderliggend lijden waar ze niks aan kunnen doen of niet om gevraagd hebben. Mensen - waaronder ook heel veel jonge mensen - die geen leven kunnen lijden zoals jij en ik dat doen.

En ik snap dat er altijd zieke mensen zullen zijn en dat die er ook zullen zijn zonder COVID, maar hoe moeilijk kan het zijn om daar wat vaker bij na te denken dan altijd maar weer uit te gaan van 'een heksenjacht'.
Dat maak jij ervan vriend. Ik zeg nergens dat ongevaccineerden de zorg onder druk mogen zetten omdat anderen het doen. Ik zeg alleen dat men niet selectief moet wijzen naar hen, gezien de realiteit dat de ziekenhuizen altijd vol liggen met mensen die hun gezondheid niet zo serieus nemen. Laten we gewoon niet meer wijzen?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:48:38 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263683
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik pleit ook er ook niet voor dat we ineens met de vingers naar obese mensen en rokers gaan wijzen. Ik pleit ervoor dat we naar niemand gaan wijzen. Ik wijs op de hypocrisie van het SELECTIEVE wijzen. Dat jij daarvan maakt dat twee keer fout niet ineens goed is is jouw probleem.
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.

Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 september 2021 @ 10:51:10 #113
396550 Richestorags
pi_201263703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Wat is daar oneerlijk aan?

Die mensen krijgen talloze mogelijkheden voorgeschoteld voor een simpel prikje en zorgen er met hun egoïstische gedrag voor dat jij en ik nog steeds last hebben van die maatregelen. Het is niet zwart-wit uiteraard, maar wel heel donker grijs.
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook anders waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.

Los van het feit dat de politiek uiteindelijk het besluit neemt dat de maatregelen nog doorgaan. Dat zijn niet de antivaxxers.
pi_201263718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd. Het probleem wordt heel simpel teruggebracht naar dat het enkel aan de ongevaccineerden ligt. Terwijl in werkelijkheid er EN op capaciteit is bezuinigd EN er niks is gedaan met jarenlange waarschuwingen dat we niet zijn voorbereid op een pandemie EN dat genoeg mensen die hun gezondheid niet serieus nemen sowieso al druk op de zorg zetten. Hoe had het eruit gezien als al die andere parameters ook beter waren? Je kan niet in een "model" met meerdere parameters of knoppen maar aan één knop draaien en zeggen dat die ene knop verantwoordelijk is voor de uitkomsten van het model.
Maar wat is een oplossing?
Wat is de manier om hier op niet al te lange termijn toch uit te komen?

Een IC verpleegkundige opleiden duurt minstens 2 jaar.

Weet jij het?
  woensdag 8 september 2021 @ 10:52:44 #115
396550 Richestorags
pi_201263720
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik heb geen last van mensen die zichzelf kapot vreten. Misschien betaal ik een paar ekkies meer per maand, maar ik weet waar verreweg het meeste geld naartoe gaat in de zorg.

Ik heb wel last van antivaxxers die ervoor zorgen dat er nog altijd maatregelen gelden.
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:54:15 #116
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263732
.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:51 schreef Richestorags het volgende:
Dat is dus het hele punt. Jij stelt, net als de politiek, dat het DOOR de ongevaccineerden komt dat we nog vast zitten aan maatregelen. Het ligt niet ENKEL aan die groep maar het wordt wel constant zo gepresenteerd
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 september 2021 @ 10:55:09 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201263743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:41 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh? Vertel?
Iedereen weet wel dat het een heel anders virus is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:55:29 #118
396550 Richestorags
pi_201263748
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

[..]
Zoals ik al zei: het is niet zwart-wit. Tuurlijk verdwijnt het probleem niet spontaan als iedereen gevaccineerd is, maar de huidige cijfers laten wel zien dat ongevaccineerden voor een totaal onnodige druk in de zorg zorgen. Zouden we helemaal open kunnen zonder antivaxxers? Misschien niet, maar het zou echt véél soepeler kunnen.
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:56:24 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263759
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:52 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dus jouw afkeer komt voort uit dat jouw belang wordt geschaad. Tsja, dat is net zo goed egoïstisch.
Net zat je nog te huilen dat antivaxxers oneerlijk behandeld worden tov rokers, en als ik een vrij belangrijke reden geef voor waarom die twee niet gelijk kunnen worden gezien, ga je zo reageren.

Die maatregelen zijn een symptoom, niet de kwaal, denk daar maar even over na.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 10:57:14 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263773
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het zou ook véél soepeler kunnen als mensen die hun gezondheid nooit serieus nemen niet zoveel behandelingen nodig hebben in het ziekenhuis. Het zou ook soepeler kunnen als we wel meer capaciteit hadden.
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griep _O_
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 8 september 2021 @ 10:57:52 #121
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201263782
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:55 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 8 september 2021 @ 10:58:55 #122
396550 Richestorags
pi_201263795
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, want iedere winter weer gaan we in lockdown tegen de griep _O_
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijlpatiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...
  woensdag 8 september 2021 @ 10:59:42 #123
396550 Richestorags
pi_201263806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat niet wegneemt dat de huidige druk op de zorg voornamelijk dus veroorzaakt is door covid. Nattekat geeft daarom ook aan dat vaccineren de beste optie is nu.
Gegeven de omstandigheden die ik net noemde is de huidige druk veroorzaakt door COVID. Er is echter wel een relatie tussen dat alles en die relatie ontkennen jullie om de één of andere vreemde reden.
  woensdag 8 september 2021 @ 11:01:18 #124
396550 Richestorags
pi_201263825
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben het ermee eens dat vaccineren tot verbetering leidt. Ik ben het niet eens met het vingers wijzen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 september 2021 @ 11:01:28 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201263828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 september 2021 10:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat snap je niet aan het feit dat verreweg de meeste patiënten in een ziekenhuis levensstijl patiënten zijn die er niet zouden zijn als ze gezonder hadden geleefd? Denk je dat alle mensen met diabetes, hoge bloeddruk, hartkwalen etc. die constant capaciteit vragen dat zo massaal hadden gehad als ze gezonder hadden geleefd? Tada, meer capaciteit beschikbaar...
Op dit moment vormen antivaxxers de overgrote meerderheid in de ziekenhuizen. Kap nou maar met al dit vingerwijzen, alle cijfers spreken je keihard tegen. Als ongezond leven echt zo'n groot probleem was, dan hadden we jaarlijks in lockdown gekund om de zorg te ontlasten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')