SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Het wordt alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
En krijgen we een beetje een lekker weekend?
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig helaas geen gejank over droogte. Wat een regen deze zomer
[ afbeelding ]
Is ook zo, er is bijna nooit een overschot in de zomermaanden, verdamping is dan ook veel groter.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijn
Je zou maar een dagje naar het meer willenquote:
Verdamping is natuurlijk altijd groter, maar dat is te verwaarlozen. het is echt wel een natte bende. Alleen een klein deel van het westen nietquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijn
Gister al flink en het gaat weer lekker door hier met dat regen gezeik en wat gezellig gedonder..dat is niet echt hard..naar serieus veel water. Had mijn slaapkamer raam helemaal open zelfs mijn dekbed was een randje natquote:
ik heb die bui een zwieperd gegeven maar of tie het gaat halen...ik hoop het voor jequote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Stuur ook even hier heen! Kan wel 100mm gebruiken
Como meer en omgeving ging lekker vanmiddagquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je zou maar een dagje naar het meer willen
Ja tis flink fris aan het worden en donkertjesquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:03 schreef quirina het volgende:
Pak de winterjassen en regenlaarzen maar weer van zolder. De herfst is aan!
Nog geen enkel bui gehad vandaag, dus ben bang dat die em niet heeft geredquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gister al flink en het gaat weer lekker door hier met dat regen gezeik en wat gezellig gedonder..dat is niet echt hard..naar serieus veel water. Had mijn slaapkamer raam helemaal open zelfs mijn dekbed was een randje nat
[..]
ik heb die bui een zwieperd gegeven maar of tie het gaat halen...ik hoop het voor je
Damn, dat is serieus werk zeg.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Como meer en omgeving ging lekker vanmiddag
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon de schuld van al die lui met airco, gewoon veel te vroeg aangedaan!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:24 schreef lily het volgende:
Mja, ik vind persoonlijk dat de temperatuur nog wel oke is maar ik kan me voorstellen dat dit geen zomer is waar veel mensen op hopen.
Het is ook wel heel nat steeds. Dat is niet heel prettig.
Volgens mij heb ik als hittehater de boel gejinxt want net dit jaar is ons huis volledig voorzien van airco. Sorry
Dat wel, maar aan de andere kant is tijd relatief en verzonnen door de mens, dus eigenlijk is elke dag hetzelfdequote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:13 schreef TLC het volgende:
tis alweer bijna Augustus zie ik netjeetje wat vliegt de tijd
quote:
Herfstachtige trekjes noemen wanneer er weer met harde wind en veel neerslag op komst is =/= Bij het minste of geringste al circa een half jaar HERFST!!!! brullenquote:Op woensdag 28 juli 2021 07:20 schreef INViCTuS het volgende:
Dven, ik zou een klacht indienen, als ik jou was
https://www.weer.nl/nieuws/2021/weer-krijgt-herfstachtige-trekjes
Je kan ze geen ongelijk geven. Het klopt namelijk welquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Herfstachtige trekjes noemen wanneer er weer met harde wind en veel neerslag op komst is =/= Bij het minste of geringste al circa een half jaar HERFST!!!! brullen
Daarom zeg ik ook dat schrijven dat het weer rond de zee en het IJsselmeer herfstachtige trekjes krijgt omwille van de combinatie tussen wind en neerslag (bij overigens nog steeds absoluut niet herfstachtige temperaturen) iets heel anders is dan al het gehele jaar bij iedere niet ADS-dag brullen dat het herfst is.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan ze geen ongelijk geven. Het klopt namelijk wel
Ja wist temperatuur nu niet, maar in april en mei was dat duidelijk wel het geval. Ik loop nu gewoon in korte broek en t shirt. Echt zomers is en blijft het de komende dagen niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat schrijven dat het weer rond de zee en het IJsselmeer herfstachtige trekjes krijgt omwille van de combinatie tussen wind en neerslag (bij overigens nog steeds absoluut niet herfstachtige temperaturen) iets heel anders is dan al het gehele jaar bij iedere niet ADS-dag brullen dat het herfst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou de laatste pluim is een flatline van twee weken tmax rond de 19 a 20 en letterlijk elke dag regenbuien.
Ik noem het pre-herfst. Momenteel ook zwaar bewolkt en harde wind. Heerlijk doe weer hoor.Redelijk kansloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om buiten te werken gaat het netNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Beter regent het gewoon paars gepunte lansen en dikke tieten!quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:36 schreef Djeez het volgende:
Als ernstig astmapatiënt kan ik dit weer van harte toejuichen. Maar als warmteliefhebber dan weer niet
Eigenlijk grotendeels van de tijd zo'n 18-22. Sommige dagen zullen wat slechter uitvallen, anderen wat beter. Tsja, het is een keer geen bijkans recordhete zomer. Pech joh.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:19 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde rond de 20 graden. Niks mis mee.
[ link | afbeelding ]
Ah, jij was dus niet die Nederlander die in Luxemburg op de camping helemaal door het lint gingquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:36 schreef Djeez het volgende:
Als ernstig astmapatiënt kan ik dit weer van harte toejuichen. Maar als warmteliefhebber dan weer niet
Ja daar treffen ze het maar, hoewel ik hier ook niks heb te klagen hoorquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:02 schreef Dven het volgende:
Het noordoosten van het land wederom het warmste van het land. Uitstekende zomer daar
[ afbeelding ]
Wat een verschil, jij woont in Dokkum toch? Hier in Drachten al aardig wat onweerders gehad, afgelopen weken ...prima zomertje tot nu toe iddquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja daar treffen ze het maar, hoewel ik hier ook niks heb te klagen hoorpaar dagen tegen de 25 graden aan geweest kon er prima mee leven, alleen qua onweer viel het erg tegen helaas
![]()
Nu is het best fris te noemen met die wind erbij, maar alles beter dan 35 graden
Ja klopt, ik zou op de kaart moeten staan maar blijkbaar willen ze mij er niet inhebbenquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Wat een verschil, jij woont in Dokkum toch? Hier in Drachten al aardig wat onweerders gehad, afgelopen weken ...prima zomertje tot nu toe idd
Hier trekt het rode pit zo overquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk, hier is het droog en zie nu op de radar dat ik precies tussen 2 regenbanden in zit
SPOILER: https://www.accuweather.com/nl/search-locations?query=rotterdamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Tussen de wets en intermediates?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk, hier is het droog en zie nu op de radar dat ik precies tussen 2 regenbanden in zit
Korte broek zonder panty aan doenquote:
Er ligt wat boven zee zo te zien.quote:
Klopt, zonet ook wat op westelijke waddenzee, en Friesland zelf, nu even niks meer te zien helaas.quote:
Niet alleen uit huis. Ver buiten de landsgrenzen. Zomer mag wel terugkomenquote:
Dan kom je dit jaar in ieder geval goed aan je trekkenquote:Op donderdag 29 juli 2021 02:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flits, 3 seconden later rollende donder
Leuk he, er wordt niet eens gepraat over onweerik vind het helemaal mooi!
Euh ik doelde het op het KNMI enzoquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan kom je dit jaar in ieder geval goed aan je trekken
De fuck? 40 graden? Mooi lekker daar laten want anders ga ik dat niet overlevenquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Mooi geweest, ik ga op zoek naar een hutje in de bergen.
[ afbeelding ]
Vakantie is vakantie!quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Euh ik doelde het op het KNMI enzo![]()
Die lui hebben vakantie en doen geen ene reet in de nachten!
Dus als het tot zwaar noodweer komt zal ook dan geen melding worden gemaakt![]()
Mafketels daar!
Jawel joh, is je 2 jaar geleden ook geluktquote:De fuck? 40 graden? Mooi lekker daar laten want anders ga ik dat niet overleven
Vakantie of niet, dan huren ze maar mensen in die later vakantie nemen of juist eerderquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Vakantie is vakantie!![]()
[..]
Jawel joh, is je 2 jaar geleden ook gelukt
Zelfs 13.9 graden geweestquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:34 schreef Dven het volgende:
Opmerkelijk koeler rond de Veluwe en Gilze-Rijen. Wat een buitje al kan veroorzaken
[ afbeelding ]
Jaloersquote:Op donderdag 29 juli 2021 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs 13.9 graden geweest, zo laag was het vannacht niet eens.
Daar 6 eraf en hier 6 erbij doen?quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaloershalf uur geleden de 40 graden voor het eerst op dit station aangetikt. Blij dat ik gewoon onder de airco zit
10/15 mag ookquote:
Dan kom ik hier op 30-35. Te heetquote:
Tjees 40 graden, wat bizar weerquote:Op donderdag 29 juli 2021 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaloershalf uur geleden de 40 graden voor het eerst op dit station aangetikt. Blij dat ik gewoon onder de airco zit
Liever een beetje wind om geen plakplaatje te worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm zo te zien komen die buien in lijntjes over, leuk joh...
Voor nu is het droog en schijnt de zon er een beetje door de wolken heen, voor de rest rustiger dan gisteren met de windhele verbetering vergeleken met gisteren
Hoe gaat het met de zon?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
Het zou gaan regenen, ben ik er toch weer ingetuind.
Deze week wat minder. Gister nog wel hele middag zon gehad.quote:
Genoeg om Vlissingen voorbij te steken dit jaar?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deze week wat minder. Gister nog wel hele middag zon gehad.
Zometeen regen en vanavond en de hele nacht regen als het goed is!
Het maakt niet meer uit. Over de afgelopen 30 jaar zijn we al ingehaald. Het boeit niet meer. Het is over.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Genoeg om Vlissingen voorbij te steken dit jaar?
Over 10 jaar weer een kansquote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het maakt niet meer uit. Over de afgelopen 30 jaar zijn we al ingehaald. Het boeit niet meer. Het is over.
Waarom ga je dan ook in de hoogzomer naar Antalyaquote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:49 schreef Elan het volgende:
Pfff weekje Antalya, elke dag 45 graden. Gelukkig draait de airco goed want het koelt amper af nachten zijn ook 30+.
Ik moet er niet aan denken zeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:49 schreef Elan het volgende:
Pfff weekje Antalya, elke dag 45 graden. Gelukkig draait de airco goed want het koelt amper af nachten zijn ook 30+.
Op rtl4 werd er door de weerman al voor gewaarschuwd jaquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Afgelopen week is het jullie denk ik niet ontgaan dat er naast overstromingen gigantische hagelstenen zijn gevallen in Noord Italië. Maar als ik zo de verwachtingen voor morgen zie voor het noorden van Italië/zuiden Oostenrijk zou ik daar niet graag kamperen of de auto in de buitenlucht laten staan. Zie de Estofex (level 3) verwachting voor morgen:
https://www.estofex.org/
Ik mag hopen dat er in die regio's tijdig (nu) gewaarschuwd wordt.
Vriend van me zit in Noord Slovenie. Ook daar level 2 en bijna 3. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Afgelopen week is het jullie denk ik niet ontgaan dat er naast overstromingen gigantische hagelstenen zijn gevallen in Noord Italië. Maar als ik zo de verwachtingen voor morgen zie voor het noorden van Italië/zuiden Oostenrijk zou ik daar niet graag kamperen of de auto in de buitenlucht laten staan. Zie de Estofex (level 3) verwachting voor morgen:
https://www.estofex.org/
Ik mag hopen dat er in die regio's tijdig (nu) gewaarschuwd wordt.
Oh hitte (en zeker deze droge hitte die je hier hebt) is wel te doen hoor op vakantie. Al had de 30-35 graden wat het normaal zo'n beetje is ook wel volstaanquote:Op vrijdag 30 juli 2021 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook in de hoogzomer naar Antalya
Echt chill is het ook nietquote:Op zaterdag 31 juli 2021 07:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh hitte (en zeker deze droge hitte die je hier hebt) is wel te doen hoor op vakantie. Al had de 30-35 graden wat het normaal zo'n beetje is ook wel volstaan
Wat een klotenzomer. Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik het natste jaar aller tijden voorspelde, maar volgens mij liggen we keurig op schemaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 09:43 schreef INViCTuS het volgende:
Trieste "zomer" maand
Juli 2021 verliep wisselvallig met veel zware buien
De warmste junimaand sinds het begin van de officiële waarnemingen in 1901 kreeg in juli geen vervolg. Het wisselvallige weer, waardoor deze zomer in grote lijnen gekenmerkt wordt, hield in grote lijnen aan. Het zuidoosten van Nederland kreeg zelfs met grootschalige overstromingen te maken. Warm was het deze keer niet met in De Bilt 18,0 graden tegen 18,3 normaal. Het was vrij somber met landelijk gemiddeld 200 zonuren tegen 222 normaal. Er viel landelijk circa 76 mm tegen 80 mm normaal, maar van plek tot plek waren de verschillen zeer groot. Op maar liefst 6 dagen viel ergens in het land 50 mm of meer. Gemiddeld telt een heel jaar 10 van dit soort dagen met zware neerslag.
Slechts 4 zomerse dagen![]()
![]()
Door het vlakke temperatuurverloop tekende De Bilt uiteindelijk slechts 4 zomerse dagen met een temperatuur van boven 25 graden aan. Gemiddeld zijn er 9 zomerse dagen, daar bleven we dus ruim onder. Vorig jaar telde de maand maar 3 zomerse dagen. In het oosten en zuiden werden wel meerdere zomerse dagen aangetekend. Nergens in het land kwam het tot een tropische dag met minstens 30 graden op de thermometer, tegen normaal 2 in De Bilt en 3 tropische dagen in het oosten en zuidoosten het land. Toch was het niet vaak écht fris, want De Bilt telde 27 dagen van 20 graden of warmer, tegen 23 warme dagen normaal.
Landelijk genomen is juli 2021 te droog verlopen. Met uiteraard lokaal kleine verschillen. De afgelopen 7 maanden waren aan de natte kant maar 2021 ligt vooralsnog bij lange na niet op koers voor de titel natste jaar van de 21e eeuw, laat staan dat van 'NaTsTe JaAr AlLe TiJdEn'.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 09:51 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat een klotenzomer. Iedereen verklaarde mij voor gek toen ik het natste jaar aller tijden voorspelde, maar volgens mij liggen we keurig op schema
Zit toch binnenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Iets minder regen zou ik niet erg vinden
Hier is de 40 ook alweer bereikt, maar blijf er bij dat de luchtvochtigheid het maakt of breekt. In Vietnam was het twee jaar geleden met 10 graden koeler maar 90% luchtvochtigheid echt vele malen ellendiger.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 08:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt chill is het ook niet
[ twitter ]
Ja, dat is overal zo. mensen klagen ook altijd dat de Nederlandse hitte anders is dan elders, maar dat hoef helemaal niet. Hier kan 30-35 net zo aanvoelen als in Spanje of Turkijke. Laatst was het 19/20 graden met een Rv van 74%. nah, dat was gewoon smerig weer en je wordt daar zo sloom van. Paar dagen eerder of later was het ook al eens 24-26 graden met een Rv van nog geen 40%. Prima uit te houdenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier is de 40 ook alweer bereikt, maar blijf er bij dat de luchtvochtigheid het maakt of breekt. In Vietnam was het twee jaar geleden met 10 graden koeler maar 90% luchtvochtigheid echt vele malen ellendiger.
Zie je nu ook met die sporters in Tokio die klagen terwijl ze overal ter wereld komen.
Minder regen, minder wolken, minder wind, meer zon, hogere temperaturen en een lagere luchtvochtigheid. Het is het vooral net nietquote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dauwpunt daar momenteel 10 graden. Heb jaren terug eens in de buurt gezeten met zelfde temperatuur en een dauwpunt van 22,5. Dat komt bij 41 nog steeds wat harder aan dan hetzelfde dauwpunt bij 30 graden overigens.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Hier is de 40 ook alweer bereikt, maar blijf er bij dat de luchtvochtigheid het maakt of breekt. In Vietnam was het twee jaar geleden met 10 graden koeler maar 90% luchtvochtigheid echt vele malen ellendiger.
Zie je nu ook met die sporters in Tokio die klagen terwijl ze overal ter wereld komen.
Hier 16 met een Rv van rond de 90quote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Dauwpunt daar momenteel 10 graden. Heb jaren terug eens in de buurt gezeten met zelfde temperatuur en een dauwpunt van 22,5. Dat komt bij 41 nog steeds wat harder aan dan hetzelfde dauwpunt bij 30 graden overigens.
Hier momenteel 38,2 graden wel een stukje vochtiger dan de laatste dagen. Dauwpunt schommelt tussen de 20 en 21 graden.
Helaas zijn graden niet overdraagbaarquote:
Niet overdrijven, dinsdag ziet er vrij droog uitquote:Op zaterdag 31 juli 2021 12:43 schreef DX11 het volgende:
Lekker man, de komende 2 weken heb ik vakantie!
Wel jammer, de komende 2 weken gaat het elke dag regenen![]()
![]()
Ja dinsdag zou het misschien wel eens droog kunnen blijven met volop wolken.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 13:04 schreef Dven het volgende:
Niet overdrijven, dinsdag ziet er vrij droog uit
Het leven gaat niet altijd over rozenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 13:06 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja dinsdag zou het misschien wel eens droog kunnen blijven met volop wolken.
Toen ik vakantie verlof aan vroeg voor eind juli/begin augustus had ik eigenlijk wel hoop op een klein beetje zomers weer.
Nu met corona is veel te veel gedoe.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 13:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Het leven gaat niet altijd over rozen
Snel even een last minute naar het zuiden pakken zit er niet in?
Mja valt iets voor te zeggen. En op dit moment wil je ook niet in de auto naar het zuiden zitten. Frankrijk al tot 10 uur filequote:
Zou zelf een week naar Cyprus gaan eind september, maar vind het ook nog steeds een hoop gedoe. Hopend op betere tijden dat verzet naar eind januari en Canarische eilanden i.p.v Cyprus.quote:
Mij altijd al een raadsel geweest waarom er zoveel mensen op dezelfde drukke dag dezelfde richting op rijden. Dan kan je nog beter op zondag gaan, maar beter helemaal niet in het weekend in de weken 30/31/32. Al heeft natuurlijk niet iedereen de keus.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 13:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Mja valt iets voor te zeggen. En op dit moment wil je ook niet in de auto naar het zuiden zitten. Frankrijk al tot 10 uur file
Zit blijkbaar in de Franse volksnatuur, al tientallen jaren. Gooi er nog een paar Belgen en Nederlanders bij die het blijkbaar ook een mooie traditie vinden en voilaquote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:35 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zou zelf een week naar Cyprus gaan eind september, maar vind het ook nog steeds een hoop gedoe. Hopend op betere tijden dat verzet naar eind januari en Canarische eilanden i.p.v Cyprus.
[..]
Mij altijd al een raadsel geweest waarom er zoveel mensen op dezelfde drukke dag dezelfde richting op rijden. Dan kan je nog beter op zondag gaan, maar beter helemaal niet in het weekend in de weken 30/31/32. Al heeft natuurlijk niet iedereen de keus.
Ga 20 augustus naar Kaunertal in Oostenrijk. Tegen die tijd is het wel te doen. Al rijden wij de heenweg altijd met overnachting in Duitsland, dus vrijdag 550 km en zaterdag 300
Niet alleen Fransen, natuurlijk. Zuid Duitsland heeft nu ook vakantie en daar staat het ook goed vast. Tevens de tunnels Oostenrijk/Zwitserland richting Italie en Slovenie.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Zit blijkbaar in de Franse volksnatuur, al tientallen jaren. Gooi er nog een paar Belgen en Nederlanders bij die het blijkbaar ook een mooie traditie vinden en voila
Maak ook liever ergens een driedaagse trip van dan maar zo snel mogelijk van a naar b te komen. Is het vakantie, moet je je nog haasten
Klopt ja, al is dat wel een ander type bottleneck. 's Nachts rijden helpt natuurlijk ook maar dat moet je maar net liggenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Niet alleen Fransen, natuurlijk. Zuid Duitsland heeft nu ook vakantie en daar staat het ook goed vast. Tevens de tunnels Oostenrijk/Zwitserland richting Italie en Slovenie.
Kaunertal is 840km van hier, maar kiezen bewust 2 dagen omdat we dan op de aankomst dag vroeg zijn en nog wat aan de dag hebben.
Komt wel een partij slecht weer aan in de Alpen. Benieuwd naar de filmpjes vanavond en of het vakantieverkeer er last van gaat krijgen.
Mijn vakantie zit er weer op, dus van mij mag het weer iedere dag regenen net een temperatuur van maximaal 20 gradenquote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:06 schreef Minimunt het volgende:
Echt waar, wat een beroerde zomer. Heb over twee weken vakantie maar als ik die vooruitzichten zie kan ik beter gaan werken..
Gaat het niet onwijs broeien dan? Hoe zijn de nachttemperaturen bij jou?quote:Op zaterdag 31 juli 2021 17:38 schreef Dven het volgende:
WolkenAlhoewel de temperatuur nog steeds dicht bij de 35 graden ligt is het wel effe heerlijk om te zon continu te kunnen ontwijken.
Gaat het ook doen dus je wordt op je wenken bediend.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 20:20 schreef Djeez het volgende:
[..]
Mijn vakantie zit er weer op, dus van mij mag het weer iedere dag regenen net een temperatuur van maximaal 20 graden
Nou daar ren je dan op het strandquote:
Vind het meevallen vandaag, had begrepen dat het zuiden van Friesland weer eens de pineut zijn met 50 tot 100mm aan neerslag. Hier vanmorgen vroeg een bui gehad, 3mm dus stelde niet heel veel voor.quote:
Maar eigenlijk wel eigen schuld, want je ziet zulke buien echt wel op tijd aankomen lijkt me en anders hoor je het wel. Tijdens onweer op het strand? Moet er niet aan denken.quote:Op zondag 1 augustus 2021 19:02 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
Damn! Wat een onweer en wat een hagel, je zou er maar buiten lopen (rennen)
Ach het voordeel van wat meer regen is dat je veel minder van die hoerige kutwielrenners op de 'weg' ziet.quote:Op zaterdag 31 juli 2021 10:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Nog wel meer voordelen. Geen plaknachten en geen weps te zienquote:Op zondag 1 augustus 2021 20:53 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ach het voordeel van wat meer regen is dat je veel minder van die hoerige kutwielrenners op de 'weg' ziet.
Elk nadeel heeft z'n voordeel
Ik heb in deze hele zomer nog maar 1 wesp gezienquote:Op maandag 2 augustus 2021 00:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog wel meer voordelen. Geen plaknachten en geen weps te zien
Hmms 15 graden en grijsquote:Op maandag 2 augustus 2021 09:01 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Frisjes?
Ik vind het nu echt super aanvoelen buiten. Heerlijke temp hoor.
Ik heb al heel wat plaknachten gehad anders, juist door dit weer.quote:Op maandag 2 augustus 2021 00:10 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nog wel meer voordelen. Geen plaknachten en geen weps te zien
Hier vergelijkbaar beeld, net ook alweer wat regendruppels mogen waarnemen. En dan zou dit nog de meest ''zonnige'' dag van de week moeten zijnquote:Op maandag 2 augustus 2021 09:16 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Meer herfst als zomer
Nog een maandje tot de kerst, zondag eerste adventquote:Op maandag 2 augustus 2021 20:39 schreef TLC het volgende:
Zelfs de middagen zijn donker grijs en somber, het lijkt wel alsof we midden in de herfst zitten en op weg naar de winter.
Kom maar op met die nazomer herfst ..heb ik hopelijk ook een fijne vakantiequote:Op maandag 2 augustus 2021 20:32 schreef INViCTuS het volgende:
Schiet ook gewoon echt niet op, he. Het is best schappelijk en prima om in te werken, maar echt zomers is het dus totaal niet. Veel te grijs, fris en er valt te vaak te veel regen. Zal je zien dat de herfst zonnig en droog gaat verlopen.
[ twitter ]
Laat het nou net zo zijn dat we na jaren van extreem droge zomers eens een redelijk normale Hollandse zomer hebben.quote:Op maandag 2 augustus 2021 23:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Eind augustus, september zou nog zomerweer kunnen brengen na de hondsdagen, we zullen het nog maar even moeten afwachten, maar dit jaar gaat wel als behoorlijke extremen in de boeken.
Daar ben ik wel mee eens, maar het feit dat het dit jaar zo makkelijk gaat om de 50 tot 100+mm in aantal uren te scoren is wel bijzonder te noemen. Daar gaan we later dit jaar nog wel van merken als het niet snel wat droger weer wordt, 1 flinke storm en een hoop bomen gaan om.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Laat het nou net zo zijn dat we na jaren van extreem droge zomers eens een redelijk normale Hollandse zomer hebben.
Te weinig zon, te veel regen, te grijs en te fris. Vind het niet normaalquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Laat het nou net zo zijn dat we na jaren van extreem droge zomers eens een redelijk normale Hollandse zomer hebben.
Dit kan niet.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vond het vanmorgen zo kil binnen, heb even de verwarming aan gehad...
De vorige jaren waren soms extreem heet en droog. Maar deze zomer is echt geen normale Hollandse zomer hoor. Een paar dagen achter elkaar droog en boven de 20 komt normaal toch best vaak voor. Dit jaar nauwelijks.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 00:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon even aan het knopje draaien tot het weer 22 graden in huis is. Niks mis mee. Behalve dan dat het nu nodig is.quote:
Je trekt maar een dikkere trui aan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Waarom niet? Gewoon even aan het knopje draaien tot het weer 22 graden in huis is. Niks mis mee. Behalve dan dat het nu nodig is.
Echt niet, het is gvd augustus.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 13:40 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Je trekt maar een dikkere trui aan.
Ik werk dagelijks buiten wel in een korte broekquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Echt niet, het is gvd augustus.
Vroeger was het koud.....toen we op de Maas zaten te kaartenquote:
Oquote:Op dinsdag 3 augustus 2021 21:04 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Vroeger was het koud.....toen we op de Maas zaten te kaarten
Hangt vanaf waar je woont he, zuiden zal betere papieren hebben qua warmte dan het noorden, daarnaast zal het daar wel wisselvalliger zijn met af toe een onweersbui. Echt stabiel weer zit er niet in, tenminste zo zie ik het momenteel.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 11:49 schreef DX11 het volgende:
Ik heb vakantie tot 15 augustus, experts, zal ik nog zomerweer (25+ met zon) gaan zien denken jullie?
Normaal ga ik in de zomer naar het warme zuiden en zal het mij dus aan mijn reet roesten wat voor weer het hier is. Al regent het de hele zomer, mij best.quote:Op dinsdag 3 augustus 2021 20:52 schreef Elan het volgende:
Walgelijk koud. Snap echt niet dat mensen hier blij van worden, voor je het weet is het weer oktober en heb je weer 6 maanden grauwe herfst.
Prima weer op mijn vrije middag iddquote:Op woensdag 4 augustus 2021 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
Zo, wat een verschil met gisteren! Zonnetje, geen wind, geen regen 23 graden. Het lijkt wel zomer!
Oeh dat is vervelend ja. Zeker goed dik nou? En is ook wel pijnlijk. Sterkte!quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:56 schreef Djeez het volgende:
Ik ben vandaag vanuit het niets gestoken door een weps. In mijn nek. Klotenbeesten
Rotbeesten.quote:Op woensdag 4 augustus 2021 18:56 schreef Djeez het volgende:
Ik ben vandaag vanuit het niets gestoken door een weps. In mijn nek. Klotenbeesten
Dank je. Urenlang last gehad van een branderige plek. Nu nog steeds benauwd en koppijnquote:Op donderdag 5 augustus 2021 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh dat is vervelend ja. Zeker goed dik nou? En is ook wel pijnlijk. Sterkte!
Gelukkig wel koelte s'avonds...slaapgenotquote:Op donderdag 5 augustus 2021 19:52 schreef Nattekat het volgende:
De warmte blijft lang hangen vandaag. Dat mag ook wel weer een keer, door de vroeger wordende zonsondergang beginnen die avonden vrij fris te worden
Misschien kan het komende onweer je warmbliksemenquote:Op woensdag 4 augustus 2021 00:04 schreef Djeez het volgende:
Vorig jaar wat centjes geïnvesteerd om ons grote dakterras te pimpen. Loungeset, andere tegels, verlichting. Ding zit aan de noordzijde, dus heerlijk koel tijdens zwoele avonden. We hebben er dit jaar welgeteld 0 keer gezeten. Het is te koud
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingenquote:Tot en met dinsdag af en toe zon maar ook regelmatig regen of enkele stevige (onweers)buien. Vanaf woensdag overgang naar een droger en stabieler weertype, met meer ruimte voor de zon. Met middagtemperaturen van ca. 21°C blijft het aan de koele kant, woensdag en donderdag wordt het met 23-25°C warmer.
Tot en met dinsdag is er elke dag een grote kans (meer dan 60%) op een code geel voor onweersbuien, met name in het noorden van het land.
06/08/2021 04.28 uur LT
Gruwelijk irritant dit weer, ondanks dat er veel lekkere periodes tussen zitten, kan je helemaal niks plannen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 17:13 schreef lily het volgende:
Maf weer is het.
Vannacht veel regen. Vanochtend stralende zon. Daarna wat donkere luchten hier en daar maar geen regen. Nu wolkenvelden en dus zon, geen zon, wel weer zon etc
Onstabiel wel. Aantal keren deze week de was die buiten in de volle zon hing als een gek weer naar binnen moeten halen voor een bui van 5 minuten. Het gaat de hele tijd alle kanten op.
Temperatuur is goed.
Kan zomaar.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 21:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Volgens Gerrit Hiemstra daarnet gaat het in het oosten van Frankrijk veel regenen morgen.
Komt nog wat naar je toe, met misschien onweer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tot nu toe nog een aardig dagje, alleen nog wel vrij veel wind helaas.
Mah, tegen die tijd blijft er meestal niet veel van over. Gisteren zou het een half uur lang met bakken uit de hemel komen, maar uiteindelijk was het maar een buitje, later richting Lauwersoog donders te horen maar niks nabijquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:30 schreef aloa het volgende:
[..]
Komt nog wat naar je toe, met misschien onweer.
In het zuiden heb je meer kans idd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 14:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah, tegen die tijd blijft er meestal niet veel van over. Gisteren zou het een half uur lang met bakken uit de hemel komen, maar uiteindelijk was het maar een buitje, later richting Lauwersoog donders te horen maar niks nabij![]()
Onweer is hier een uitzondering, paar jaar geleden was het wel raak met aantal inslagen achter elkaar, dat waren leuke onweersbuien![]()
Wat me opvalt is dat we de laatste jaren steeds minder te maken hebben met onweerssituatie zoals de beruchte 2004.
Dus tijd om de boel om te draaien, dus volgend jaar hier al het onweer en het zuiden mag het doen met de overblijfselenquote:
Kon dat maarquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dus tijd om de boel om te draaien, dus volgend jaar hier al het onweer en het zuiden mag het doen met de overblijfselen
Ik ook. Twee weken Luxemburg, drie dagen regen en toen prachtig weerquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 16:39 schreef bloodymary1 het volgende:
Heb wel een beetje leedvermaak voor al die stumperds die dit jaar in NL op vakantie gaan, want buitenland is eng, corona, blablabla.
Dan zou ik liever voor deze gaan ----> Mijn pa heeft een nachtviswedstrijd in Thailand de polderquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 17:58 schreef tralalala het volgende:
Mijn pa heeft een nachtviswedstrijd in Thailand de polder, dan ben je toch niet lekker?
Dat was net hier, valt wel meequote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
Noord-Oost Fryslân krijgt nu de "volle laag".
Aardig wat flitsen, gedonder en regen.
Dan is het nog geactiveerd na mijquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is wel een vuurwerkshow, relatief weinig inslagen.
De regen zet ook nog een tandje bij nu.quote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan is het nog geactiveerd na mij
Rond 18:15 viel de regen harderquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 20:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De regen zet ook nog een tandje bij nu.
Mooi met de zon die ondergaat, helaas staat de cam net wat te ver naar linksquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:10 schreef aloa het volgende:
Hier komt nog even een donkere lucht aan![]()
https://www.webcam-harlingen.nl/pages/cameras/zuiderpier.php
https://www.webcam-harlingen.nl/pages/cameras/kerktoren.phpquote:Op zaterdag 7 augustus 2021 21:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Je twijfelt of je wel weg wilt om het onweer en mooie luchten op te wachten, toch maar gegaan en dat werd meteen gevierd met een wallcloud![]()
Daarna nog verschillende ontladingen mogen bewonderen en wat onweer + hoop regen en wind. Al met al een leuke avond!![]()
Foto's volgen later, eerst maar eens eten
Wat een heerlijke foto, zag deze bui ook onderwegquote:Op zondag 8 augustus 2021 01:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn hemel wat een pracht was dit zeg, ben nog druk bezig met uitzoeken![]()
[ afbeelding ]
Ja was prachtig om te zien, het loonde de moeite om even erop uit te gaan, zeker geen spijt van gehad gezien 9/10 keer voor niks is geweest neemt soms de twijfel even toe om niet weg te gaan.quote:Op zondag 8 augustus 2021 10:17 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Wat een heerlijke foto, zag deze bui ook onderweg
Behoorlijke wind inderdaad, het blaast hier soms even goed door zeg.quote:
Ik kan mijn raam op het zuiden niet open latenquote:Op zondag 8 augustus 2021 14:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja was prachtig om te zien, het loonde de moeite om even erop uit te gaan, zeker geen spijt van gehad gezien 9/10 keer voor niks is geweest neemt soms de twijfel even toe om niet weg te gaan.
Op gegeven moment zag ik wel een rotatie en poging tot hoos maar heeft niet doorgezet.
[ afbeelding ]
[..]
Behoorlijke wind inderdaad, het blaast hier soms even goed door zeg.
De wind staat precies goed om de zolderraam lekker open te doen, en zelfs al zou het flink waaien uit oostelijke richting kan ik de zolderraam prima open doenquote:Op zondag 8 augustus 2021 15:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan mijn raam op het zuiden niet open laten
Die kan wel open idd.quote:Op zondag 8 augustus 2021 15:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
De wind staat precies goed om de zolderraam lekker open te doen, en zelfs al zou het flink waaien uit oostelijke richting kan ik de zolderraam prima open doenlekker doorwaaien die handel.
Langlevende lange Velux dakramen!
Ja even herfstachtig hoewel de temps wel meevallen, prima te doenquote:Op zondag 8 augustus 2021 15:42 schreef aloa het volgende:
[..]
Die kan wel open idd.
Nog steeds kracht 7 voor het waddengebied.
Het koele weer is een ideaal moment om het huis door te luchten zonder al te veel insecten die naar binnen vliegen.quote:
Echt?quote:
Lekker zeiken met het onweerquote:Op zondag 8 augustus 2021 22:37 schreef Ivy_Mike het volgende:
Nou het zeikt weer flink in Breezand, plus wat onweer![]()
Dat zeker, hier net een hoosbui gehad nu licht gerommel, 11mm op de tellerquote:Op zondag 8 augustus 2021 23:09 schreef aloa het volgende:
De buien zijn toch weer goed voorspeld door de modellen.
Die van mij niks.quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zeker, hier net een hoosbui gehad nu licht gerommel, 11mm op de teller
Legen die handel!quote:Op zondag 8 augustus 2021 23:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Die van mij niks.
Zal wel verstopt zitten
Ik kijk van het davis weerstation hier iets verderopquote:Op zondag 8 augustus 2021 23:33 schreef Dagoduck het volgende:
Wat voor teller hebben jullie? Lijkt me nog wel eens interessant om te hebben hier.
KNMI-station ligt toch een hele 3 kilometer oostzuidoostelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |