SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Het wordt alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:43 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
En krijgen we een beetje een lekker weekend?
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijnquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:26 schreef INViCTuS het volgende:
Voorlopig helaas geen gejank over droogte. Wat een regen deze zomer
[ afbeelding ]
Is ook zo, er is bijna nooit een overschot in de zomermaanden, verdamping is dan ook veel groter.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijn
Je zou maar een dagje naar het meer willenquote:
Verdamping is natuurlijk altijd groter, maar dat is te verwaarlozen. het is echt wel een natte bende. Alleen een klein deel van het westen nietquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:59 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat plaatje geeft nog altijd aan dat er een tekort zou zijn
Gister al flink en het gaat weer lekker door hier met dat regen gezeik en wat gezellig gedonder..dat is niet echt hard..naar serieus veel water. Had mijn slaapkamer raam helemaal open zelfs mijn dekbed was een randje natquote:
ik heb die bui een zwieperd gegeven maar of tie het gaat halen...ik hoop het voor jequote:Op dinsdag 27 juli 2021 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Stuur ook even hier heen! Kan wel 100mm gebruiken
Como meer en omgeving ging lekker vanmiddagquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je zou maar een dagje naar het meer willen
Ja tis flink fris aan het worden en donkertjesquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:03 schreef quirina het volgende:
Pak de winterjassen en regenlaarzen maar weer van zolder. De herfst is aan!
Nog geen enkel bui gehad vandaag, dus ben bang dat die em niet heeft geredquote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:09 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gister al flink en het gaat weer lekker door hier met dat regen gezeik en wat gezellig gedonder..dat is niet echt hard..naar serieus veel water. Had mijn slaapkamer raam helemaal open zelfs mijn dekbed was een randje nat
[..]
ik heb die bui een zwieperd gegeven maar of tie het gaat halen...ik hoop het voor je
Damn, dat is serieus werk zeg.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Como meer en omgeving ging lekker vanmiddag
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is gewoon de schuld van al die lui met airco, gewoon veel te vroeg aangedaan!quote:Op dinsdag 27 juli 2021 20:24 schreef lily het volgende:
Mja, ik vind persoonlijk dat de temperatuur nog wel oke is maar ik kan me voorstellen dat dit geen zomer is waar veel mensen op hopen.
Het is ook wel heel nat steeds. Dat is niet heel prettig.
Volgens mij heb ik als hittehater de boel gejinxt want net dit jaar is ons huis volledig voorzien van airco. Sorry
Dat wel, maar aan de andere kant is tijd relatief en verzonnen door de mens, dus eigenlijk is elke dag hetzelfdequote:Op dinsdag 27 juli 2021 21:13 schreef TLC het volgende:
tis alweer bijna Augustus zie ik netjeetje wat vliegt de tijd
quote:
Herfstachtige trekjes noemen wanneer er weer met harde wind en veel neerslag op komst is =/= Bij het minste of geringste al circa een half jaar HERFST!!!! brullenquote:Op woensdag 28 juli 2021 07:20 schreef INViCTuS het volgende:
Dven, ik zou een klacht indienen, als ik jou was
https://www.weer.nl/nieuws/2021/weer-krijgt-herfstachtige-trekjes
Je kan ze geen ongelijk geven. Het klopt namelijk welquote:Op woensdag 28 juli 2021 08:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Herfstachtige trekjes noemen wanneer er weer met harde wind en veel neerslag op komst is =/= Bij het minste of geringste al circa een half jaar HERFST!!!! brullen
Daarom zeg ik ook dat schrijven dat het weer rond de zee en het IJsselmeer herfstachtige trekjes krijgt omwille van de combinatie tussen wind en neerslag (bij overigens nog steeds absoluut niet herfstachtige temperaturen) iets heel anders is dan al het gehele jaar bij iedere niet ADS-dag brullen dat het herfst is.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Je kan ze geen ongelijk geven. Het klopt namelijk wel
Ja wist temperatuur nu niet, maar in april en mei was dat duidelijk wel het geval. Ik loop nu gewoon in korte broek en t shirt. Echt zomers is en blijft het de komende dagen niet.quote:Op woensdag 28 juli 2021 09:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat schrijven dat het weer rond de zee en het IJsselmeer herfstachtige trekjes krijgt omwille van de combinatie tussen wind en neerslag (bij overigens nog steeds absoluut niet herfstachtige temperaturen) iets heel anders is dan al het gehele jaar bij iedere niet ADS-dag brullen dat het herfst is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:49 schreef dick_laurent het volgende:
Nou de laatste pluim is een flatline van twee weken tmax rond de 19 a 20 en letterlijk elke dag regenbuien.
Ik noem het pre-herfst. Momenteel ook zwaar bewolkt en harde wind. Heerlijk doe weer hoor.Redelijk kansloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om buiten te werken gaat het netNever Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Beter regent het gewoon paars gepunte lansen en dikke tieten!quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:36 schreef Djeez het volgende:
Als ernstig astmapatint kan ik dit weer van harte toejuichen. Maar als warmteliefhebber dan weer niet
Eigenlijk grotendeels van de tijd zo'n 18-22. Sommige dagen zullen wat slechter uitvallen, anderen wat beter. Tsja, het is een keer geen bijkans recordhete zomer. Pech joh.quote:Op woensdag 28 juli 2021 11:19 schreef aloa het volgende:
Gemiddelde rond de 20 graden. Niks mis mee.
[ link | afbeelding ]
Ah, jij was dus niet die Nederlander die in Luxemburg op de camping helemaal door het lint gingquote:Op woensdag 28 juli 2021 11:36 schreef Djeez het volgende:
Als ernstig astmapatint kan ik dit weer van harte toejuichen. Maar als warmteliefhebber dan weer niet
Ja daar treffen ze het maar, hoewel ik hier ook niks heb te klagen hoorquote:Op woensdag 28 juli 2021 13:02 schreef Dven het volgende:
Het noordoosten van het land wederom het warmste van het land. Uitstekende zomer daar
[ afbeelding ]
Wat een verschil, jij woont in Dokkum toch? Hier in Drachten al aardig wat onweerders gehad, afgelopen weken ...prima zomertje tot nu toe iddquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja daar treffen ze het maar, hoewel ik hier ook niks heb te klagen hoorpaar dagen tegen de 25 graden aan geweest kon er prima mee leven, alleen qua onweer viel het erg tegen helaas
![]()
Nu is het best fris te noemen met die wind erbij, maar alles beter dan 35 graden
Ja klopt, ik zou op de kaart moeten staan maar blijkbaar willen ze mij er niet inhebbenquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:48 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Wat een verschil, jij woont in Dokkum toch? Hier in Drachten al aardig wat onweerders gehad, afgelopen weken ...prima zomertje tot nu toe idd
Hier trekt het rode pit zo overquote:Op woensdag 28 juli 2021 14:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk, hier is het droog en zie nu op de radar dat ik precies tussen 2 regenbanden in zit
SPOILER: https://www.accuweather.com/nl/search-locations?query=rotterdamOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Tussen de wets en intermediates?quote:Op woensdag 28 juli 2021 14:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuk, hier is het droog en zie nu op de radar dat ik precies tussen 2 regenbanden in zit
Korte broek zonder panty aan doenquote:
Er ligt wat boven zee zo te zien.quote:
Klopt, zonet ook wat op westelijke waddenzee, en Friesland zelf, nu even niks meer te zien helaas.quote:
Niet alleen uit huis. Ver buiten de landsgrenzen. Zomer mag wel terugkomenquote:
Dan kom je dit jaar in ieder geval goed aan je trekkenquote:Op donderdag 29 juli 2021 02:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Flits, 3 seconden later rollende donder
Leuk he, er wordt niet eens gepraat over onweerik vind het helemaal mooi!
Euh ik doelde het op het KNMI enzoquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dan kom je dit jaar in ieder geval goed aan je trekken
De fuck? 40 graden? Mooi lekker daar laten want anders ga ik dat niet overlevenquote:Op donderdag 29 juli 2021 10:59 schreef Dven het volgende:
Mooi geweest, ik ga op zoek naar een hutje in de bergen.
[ afbeelding ]
Vakantie is vakantie!quote:Op donderdag 29 juli 2021 11:50 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Euh ik doelde het op het KNMI enzo![]()
Die lui hebben vakantie en doen geen ene reet in de nachten!
Dus als het tot zwaar noodweer komt zal ook dan geen melding worden gemaakt![]()
Mafketels daar!
Jawel joh, is je 2 jaar geleden ook geluktquote:De fuck? 40 graden? Mooi lekker daar laten want anders ga ik dat niet overleven
Vakantie of niet, dan huren ze maar mensen in die later vakantie nemen of juist eerderquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:32 schreef Dven het volgende:
[..]
Vakantie is vakantie!![]()
[..]
Jawel joh, is je 2 jaar geleden ook gelukt
Zelfs 13.9 graden geweestquote:Op donderdag 29 juli 2021 13:34 schreef Dven het volgende:
Opmerkelijk koeler rond de Veluwe en Gilze-Rijen. Wat een buitje al kan veroorzaken
[ afbeelding ]
Jaloersquote:Op donderdag 29 juli 2021 14:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zelfs 13.9 graden geweest, zo laag was het vannacht niet eens.
Daar 6 eraf en hier 6 erbij doen?quote:Op donderdag 29 juli 2021 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaloershalf uur geleden de 40 graden voor het eerst op dit station aangetikt. Blij dat ik gewoon onder de airco zit
10/15 mag ookquote:
Dan kom ik hier op 30-35. Te heetquote:
Tjees 40 graden, wat bizar weerquote:Op donderdag 29 juli 2021 14:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Jaloershalf uur geleden de 40 graden voor het eerst op dit station aangetikt. Blij dat ik gewoon onder de airco zit
Liever een beetje wind om geen plakplaatje te worden.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmmm zo te zien komen die buien in lijntjes over, leuk joh...
Voor nu is het droog en schijnt de zon er een beetje door de wolken heen, voor de rest rustiger dan gisteren met de windhele verbetering vergeleken met gisteren
Hoe gaat het met de zon?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 12:21 schreef Dagoduck het volgende:
Het zou gaan regenen, ben ik er toch weer ingetuind.
Deze week wat minder. Gister nog wel hele middag zon gehad.quote:
Genoeg om Vlissingen voorbij te steken dit jaar?quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deze week wat minder. Gister nog wel hele middag zon gehad.
Zometeen regen en vanavond en de hele nacht regen als het goed is!
Het maakt niet meer uit. Over de afgelopen 30 jaar zijn we al ingehaald. Het boeit niet meer. Het is over.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Genoeg om Vlissingen voorbij te steken dit jaar?
Over 10 jaar weer een kansquote:Op vrijdag 30 juli 2021 13:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het maakt niet meer uit. Over de afgelopen 30 jaar zijn we al ingehaald. Het boeit niet meer. Het is over.
Waarom ga je dan ook in de hoogzomer naar Antalyaquote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:49 schreef Elan het volgende:
Pfff weekje Antalya, elke dag 45 graden. Gelukkig draait de airco goed want het koelt amper af nachten zijn ook 30+.
Ik moet er niet aan denken zeg.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 17:49 schreef Elan het volgende:
Pfff weekje Antalya, elke dag 45 graden. Gelukkig draait de airco goed want het koelt amper af nachten zijn ook 30+.
Op rtl4 werd er door de weerman al voor gewaarschuwd jaquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Afgelopen week is het jullie denk ik niet ontgaan dat er naast overstromingen gigantische hagelstenen zijn gevallen in Noord Itali. Maar als ik zo de verwachtingen voor morgen zie voor het noorden van Itali/zuiden Oostenrijk zou ik daar niet graag kamperen of de auto in de buitenlucht laten staan. Zie de Estofex (level 3) verwachting voor morgen:
https://www.estofex.org/
Ik mag hopen dat er in die regio's tijdig (nu) gewaarschuwd wordt.
Vriend van me zit in Noord Slovenie. Ook daar level 2 en bijna 3. Ben benieuwdquote:Op vrijdag 30 juli 2021 22:55 schreef Oom_Agent het volgende:
Afgelopen week is het jullie denk ik niet ontgaan dat er naast overstromingen gigantische hagelstenen zijn gevallen in Noord Itali. Maar als ik zo de verwachtingen voor morgen zie voor het noorden van Itali/zuiden Oostenrijk zou ik daar niet graag kamperen of de auto in de buitenlucht laten staan. Zie de Estofex (level 3) verwachting voor morgen:
https://www.estofex.org/
Ik mag hopen dat er in die regio's tijdig (nu) gewaarschuwd wordt.
Oh hitte (en zeker deze droge hitte die je hier hebt) is wel te doen hoor op vakantie. Al had de 30-35 graden wat het normaal zo'n beetje is ook wel volstaanquote:Op vrijdag 30 juli 2021 19:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom ga je dan ook in de hoogzomer naar Antalya
Echt chill is het ook nietquote:Op zaterdag 31 juli 2021 07:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh hitte (en zeker deze droge hitte die je hier hebt) is wel te doen hoor op vakantie. Al had de 30-35 graden wat het normaal zo'n beetje is ook wel volstaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |