abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200246356
quote:
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
quote:
Verdachten van aanslag De Vries zijn 35-jarige Pool en 21-jarige Rotterdammer
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.html

https://www.rtlnieuws.nl/(...)adscentrum-amsterdam

twitter

twitter

Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer potentiele daders, verdachten e.d. aub.

[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 07-07-2021 12:18:39 ]
blablablabla
pi_200246358
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:03 schreef Caland het volgende:
Al lijkt het me vooral lastig om niet gepakt te worden als je hartje Amsterdam centrum (toch?) iemand afknalt.
Als hij het in de garage zelf had gedaan met een demper op z'n wapen en daarna onherkenbaar gewoon weggefietst was, is het een stuk makkelijker om weg te komen. Los van de locatie.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:07:55 #3
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200246367
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:05 schreef Aurelius het volgende: [..] Maar het benoemen, er iets aan doen of preventief fouilleren is "stigmatiserend" in de ogen van het stadsbestuur en de burgemeester (wiens zoon overigens zelf met een neppistool rondloopt). :')
Totaal de weg kwijt.

Deugen gaat voor de veiligheid.
pi_200246369
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:05 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Floortje naar het einde van de wereld komt daarmee te vervallen. Tja.

Tegelijkertijd is ook RTL Boulevard, waar hij terugkerende gast was. Tja.
pi_200246371
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:03 schreef Caland het volgende:
Al lijkt het me vooral lastig om niet gepakt te worden als je hartje Amsterdam centrum (toch?) iemand afknalt.
Amsterdam-Centrum inderdaad. Wat dat betreft was z'n wekelijke fietsrondje een geschikter moment geweest.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:09:34 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246384
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik verbaas me vooral over het feit dat er nog mensen teletekst gebruiken.
Op teletekst heb ik snel en overzichtelijke een heel beknopt overzicht van het meest belangrijke nieuws. Ik gebruik dat vooral op mijn telefoon.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:10:02 #8
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200246389
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:

[..]

Amsterdam-Centrum inderdaad. Wat dat betreft was z'n wekelijke fietsrondje een geschikter moment geweest.
zegt genoeg over de grote middelvinger van de opdrachtgever, die jochies zijn collateral damage
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:10:16 #9
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200246391
quote:
Bij het VUmc in Amsterdam staan niet langer zwaarbewapende agenten. De zichtbare bewaking bij het ziekenhuis lijkt te zijn afgeschaald.

Gisteravond, toen misdaadverslaggever Peter R. de Vries werd neergeschoten in het centrum van de stad, bewaakten zwaarbewapende agenten de ingang van de spoedeisende hulp van het VUmc. Vanochtend kwam de politie langs tijdens een surveillance, ook staan er twee politiewagens.

Een woordvoerder van het VUmc kon om privacyredenen niet bevestigen dat de zwaargewonde De Vries naar het ziekenhuis aan de De Boelelaan was gebracht. Ook kon de woordvoerder niets kwijt over de aanwezigheid van de agenten.
Ad.nl

1+1=2 toch? Waarom zou je een lijk bewaken.
pi_200246393
Blijf het zo bizar vinden dat hij blijkbaar toch vrij onbeschermd rond liep, ik dacht altijd op zijn minst dat er wat mensen met 'm mee zouden lopen, bijvoorbeeld bij zo'n loopje van studio naar parkeergarage gezien het feit dat ie op dodenlijsten stond/heeft gestaan.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_200246394
quote:

[..]

Tenzij je een duidelijk signaal wilt afgeven aan de (misdaad)journalistiek. Dan is dit een veel beter moment.

Ook achterlijk dat die vent blijkbaar geen beveiliging wilde.
blablablabla
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 11:10:28 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200246396
Niks mis met teletekst _O_
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200246402
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik verbaas me vooral over het feit dat er nog mensen teletekst gebruiken.
Ik verbaas me erover dat mensen inferieure alternatieven gebruiken met een hoop reclame.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:10:51 #14
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_200246403
quote:

[..]

Dit is ook gewoon een statement. Wie je ook bent, als ze willen wordt je gewoon op klaarlichte dag in Amsterdam centrum gepopt.
pi_200246407
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef NoXia het volgende:

[..]

Ad.nl

;(
pi_200246411
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:07 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Als hij het in de garage zelf had gedaan met een demper op z'n wapen en daarna onherkenbaar gewoon weggefietst was, is het een stuk makkelijker om weg te komen. Los van de locatie.
Maar daar zaai je niet zoveel onrust en paniek mee. Dit laat nog even zien hoeveel schijt ze hebben
pi_200246414
quote:

[..]

Ad.nl

Of ze denken alle verdachten al te hebben en de dreiging is weg
pi_200246418
quote:

[..]

Ad.nl

Dat heeft dan alleen zin als het bekend is gemaakt.
Tap tap tap
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:11:57 #19
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_200246422
quote:

[..]

Al is het tussen de weilanden weer wat lastiger om onopvallend op de uitkijk te staan als crimineel zijnde. Waar dan? Verborgen achter een koe of een stel grassprietjes?
pi_200246423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Elan het volgende:

[..]

Tenzij je een duidelijk signaal wilt afgeven aan de (misdaad)journalistiek. Dan is dit een veel beter moment.

Ook achterlijk dat die vent blijkbaar geen beveiliging wilde.
Dat klopt ja. Liquidatie in het centrum van Amsterdam maakt veel meer indruk dan dat iemand uiteindelijk doodgeschoten wordt gevonden langs 'n polderweg.

Da's zijn keuze geweest natuurlijk. Misschien dacht 'ie dat 'ie de dans wel zou ontspringen. Of hij nam liever het risico in plaats van jaren in 'n safe-house te moeten zitten.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:05 #21
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200246424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Dit is ook gewoon een statement. Wie je ook bent, als ze willen wordt je gewoon op klaarlichte dag in Amsterdam centrum gepopt.
Dat zou ook goed kunnen, ja.

Ben je alsnog een mokerdomme mongool als je je daarvoor laat lenen. Maargoed, zal wel weer een mocrotje zijn van een jaar of 18.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200246427
quote:

[..]

Ad.nl

1+1=2 toch?
Dat ie dood is ja.
Waarschijnlijk gisteren al maar je mag dat pas naar buiten brengen als iedereen ingelicht is, wellicht ook familie in het buitenland z'n koters op vakantie.
blablablabla
pi_200246429
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de details daarvan mogen die bekend worden. Vind het echt bizar snel gegaan allemaal, knap idd.
Meestal laten ze het initiële vluchtmiddel ook snel achter. Het blijft speculeren, maar stel je voor Henk ziet het burgernetbericht. Hij ziet de mogelijke verdachte(n) in de auto stappen en geeft het kenteken door. Als ze dat kenteken in het ANPR-systeem zetten en jij blijft rustig over de autoweg rijden dan is het een kwestie van tijd voordat je wordt klemgereden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:12:19 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200246435
quote:
Verdachten van aanslag De Vries zijn 35-jarige Pool en 21-jarige Rotterdammer
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.html
pi_200246437
Die kut rotterdammers ook
pi_200246440
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Grote kans dat de verdachten niet degenen zijn die dit allemaal bedacht en gepland hebben.
pi_200246442
quote:
Geen zwaarbewapende agenten meer bij ziekenhuis De Vries
Bij het VUmc in Amsterdam staan niet langer zwaarbewapende agenten. De zichtbare bewaking bij het ziekenhuis lijkt te zijn afgeschaald.

Vanwege de ziekenhuisopname van De Vries bewaakten zwaarbewapende agenten gisteravond de ingang van de spoedeisende hulp van het VUmc. Vanochtend kwam de politie nog wel langs tijdens een surveillance, ook staan er twee politiewagens bij het ziekenhuis.

Een woordvoerder van het VUmc kon om privacyredenen niet bevestigen dat de zwaargewonde De Vries naar het ziekenhuis aan de De Boelelaan was gebracht. Ook kon de woordvoerder niets kwijt over de aanwezigheid van de agenten.
pi_200246443
quote:

[..]

Ad.nl

Of hij is naar een ander ziekenhuis gebracht. Kan zoveel zeggen.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 11:13:27 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200246446
quote:

[..]

Is ook overdreven, reken maar dat er nog een paar van die gasten aanwezig zijn ... dood of niet dood
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:13:40 #31
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200246451
Een Pool? Sinds wanneer worden nationaliteiten weer benoemd? Dit hoort een ‘inwoner van x’ te zijn hoor…
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200246452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover dat mensen inferieure alternatieven gebruiken met een hoop reclame.
Dat snap ik ook niet. Er zijn voldoende superieure alternatieven die je veel beter kunt customizen.
pi_200246454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Al is het tussen de weilanden weer wat lastiger om onopvallend op de uitkijk te staan als crimineel zijnde. Waar dan? Verborgen achter een koe of een stel grassprietjes?
Ach nee. Je vogelt uit wanneer 'ie zoal fietst, welke route e.d. En rijdt 'm dan tegemoet of iets in die geest. Of je gaat daar ergens zogenaamd vissen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:14:00 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_200246458
quote:

[..]

Dat lijkt mij dan iets voorbarig gedacht. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_200246459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Grote kans dat de verdachten niet degenen zijn die dit allemaal bedacht en gepland hebben.
Nee maar wellicht is er voldoende aanname dat er niet nog een aanslag volgt, sowieso is de politiebewaking niet helemaal weg.
pi_200246460
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Een Pool? Sinds wanneer worden nationaliteiten weer benoemd? Dit hoort een ‘inwoner van x’ te zijn hoor…
QFTW
pi_200246462
twitter
pi_200246463
quote:
Wss omdat iedereen meteen Marokkanen de schuld gaf.
pi_200246466
quote:
Als het gaat om 'n Pool, dan is dat blijkbaar geen probleem. Benieuwd of die inwoners van Rotterdam nog andere nationaliteiten hebben dan de Nederlandse.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:14:59 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246467
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef PS. het volgende:

[..]

Of hij is naar een ander ziekenhuis gebracht. Kan zoveel zeggen.
Zat ik net aan te denken, maar als je in zo'n kritieke toestand bent, gaan ze wss niet met je lopen zeulen. Dan zetten ze liever een paar mannetjes buiten.
pi_200246469
quote:
Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
pi_200246473
Als zijn dochter uit Afrika moet komen, duurt dat minimaal 24 tot 36 uur, en er moet ook net maar een vlucht teruggaan. Voor dat ze in NL is zal er wel geen nieuws worden uitgebracht.
pi_200246478
Dan is dat bericht van De Gelderlander ook wat apart :{
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:15:48 #44
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_200246480
quote:
Iemand van een Poolse afkomst, interessant. Dat had ik niet gedacht.
Ben dan benieuwd wie hem uitgeschakeld wilde hebben. Om welke zaak waar hij mee bezig is het zou gaan.
Dacht eerlijk gezegd dat het te maken had met die Taghri maar kan dus ook iets anders zijn?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_200246482
Dit alles toont ook weer aan dat de mediaklasse met afstand de meest narcistische beroepsgroep op aarde is. Ze verwerpen kritiek op hen als een aanval op onze "democratie" (lees: plutocratie aan de steroïden) en grijpen tragedies als deze aan om hun machtspositie te verantwoorden.
pi_200246486
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt ja. Liquidatie in het centrum van Amsterdam maakt veel meer indruk dan dat iemand uiteindelijk doodgeschoten wordt gevonden langs 'n polderweg.

Da's zijn keuze geweest natuurlijk. Misschien dacht 'ie dat 'ie de dans wel zou ontspringen. Of hij nam liever het risico in plaats van jaren in 'n safe-house te moeten zitten.
Wel dapper maar ook heel dom.

Johan Derksen zei gisteren in Oranje zomer dat John altijd een peloton aan beveiliging om zich heen had alsof hij de Amerikaanse president was.

En die heeft nog niet eens met nabil B te maken.

Peter is natuurlijk ook wel extreem narcistisch wellicht speelt dat God-complex ook nog een rol.
blablablabla
pi_200246491
De schutter moet geweten hebben dat hij gisteravond te gast was bij RTL boulevard en moet hebben geweten waar Peter zijn auto parkeert. Hij heeft Peter naar mijn idee dus al een aantal uren geobserveerd.
pi_200246493
Op naar het Polen topic.
pi_200246495
quote:
Lul niet zo dom
pi_200246497
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ben dan benieuwd wie hem uitgeschakeld wilde hebben. Om welke zaak waar hij mee bezig is het zou gaan.
Dacht eerlijk gezegd dat het te maken had met die Taghri maar kan dus ook iets anders zijn?
Taghri kan natuurlijk geen Pool ingehuurd hebben.
pi_200246498
quote:
Een uur geleden waren het nog een 29 en 30 jarige uit Tiel en Maurik...

Ze hebben gewoon willekeurig wat mensen opgepakt bij de DSI? :?
  Forum Admin woensdag 7 juli 2021 @ 11:17:02 #52
35723 crew  GGMM
pi_200246500
Een Poolse man.

Dus bepaalde conclusies van bepaalde users waren ietwat voorbarig

@Zipportal
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_200246501
twitter

Pieter Klein is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven, zoals Wim Kieft zou zeggen. Toch wel een misplaatste koppeling wat mij betreft. Dit heeft weinig te maken met de algemene bejegening tegen journalisten en de fake-news beschuldigen die je ook ziet. Dat is ook een probleem, maar staat toch echt hier los van.
pi_200246503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Elan het volgende:

[..]

Johan Derksen zei gisteren in Oranje zomer dat John altijd een peloton aan beveiliging om zich heen had alsof hij de Amerikaanse president was.

Peter is natuurlijk ook wel extreem narcistisch wellicht speelt dat God-complex ook nog een rol.
Of hij wilde zich niet verstoppen voor criminelen en zich niet bang laten maken.
pi_200246506
quote:

[..]

Het kan ook een keuze zijn.

Net zoal dat sommige mensen liever 50 jaar ongezond leven dan 85 jaar gezond. Of dat sommige mensen kiezen voor euthanasie als ze wat fysieke ongemakken hebben.

Er is ook nog wel een verschil tussen ff een weekje politie voor je deur of jaren in een safehouse zitten. Fietsen, scharrelen, naar het voetbal en dagelijks aanschuiven bij een talkshow wordt dan allemaal wel iets lastiger.
pi_200246511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet. Er zijn voldoende superieure alternatieven die je veel beter kunt customizen.
Uiteindelijk lees je op vrijwel alle nieuwswebsites ten aanzien van de actualiteit dezelfde teksten van het ANP, hier en daar wat opgeleukt. Teletekst is de meest beknopte een overzichtelijke versie daarvan die ik ken, maar ik laat me graag informeren over nóg mooiere mogelijkheden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:17:55 #57
438527 MissButterflyy
pi_200246512
quote:

[..]

Ja het is erg, maar iedereen doet nu alsof hij een held en heilige was enz, maar het was toch ook best een irritante betweter vaak, die Peter.
Mocht hij beveiliging hebben afgeslagen is dat heel dom van hem.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:18:17 #58
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200246517
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

"Hey Pool, hier 5K + locatie & tijd, succes!"
pi_200246520
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nober het volgende:

[..]

ja ze hebben op goed geluk een paar mensen van de straat geplukt en nu gaan ze schiften wie er iets mee te maken kan hebben en wie niet.
pi_200246527
Een Pool van 35 uit Maurik, 3300 inwoners, lijkt me dat zo bekend is wie het is.
pi_200246529
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef GGMM het volgende:
Een Poolse man.

Dus bepaalde conclusies van bepaalde users waren ietwat voorbarig

@:zipportal
The next level.
  Forum Admin woensdag 7 juli 2021 @ 11:20:06 #62
35723 crew  GGMM
pi_200246543
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:19 schreef Sfancta het volgende:
Een Pool van 35 uit Maurik, 3300 inwoners, lijkt me dat zo bekend is wie het is.
Hij zit ook al vast
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_200246544
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nober het volgende:

[..]

dat zei een lokale nieuwszender. De politie heeft dat nooit gezegd
pi_200246547
quote:
Lijkt me ook. Er zitten er nog wel wat (https://www.gelderlander.(...)vierenland~aaa5cbf0/), maar zal snel bekend zijn.
pi_200246551
quote:
Ja, al die loonwerkers staan inderdaad netjes ingeschreven.
pi_200246558
Sinds wanneer zijn polen licht getint?
pi_200246559
Verdachten zijn Rotterdammer en Pool.

Altijd weer die Rotterdammers.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:21:12 #68
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246561
Staat ook direct op teletekst weer p112:

quote:
Pool en man uit Rotterdam vast

De politie heeft gisteravond drie
mannen aangehouden in verband met de
aanslag op Peter R. de Vries.Twee van
hen worden vrijdag voorgeleid,de derde
is vanochtend vrijgelaten.Dat heeft de
politie zojuist bekendgemaakt.

De verdachten zijn een Pool van 35 uit
Maurik en een man van 21 uit Rotterdam.
pi_200246562
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, al die loonwerkers staan inderdaad netjes ingeschreven.
Jij denkt dat een of andere crimenele baas even op een aspergeveld is gaan vragen wie interesse had?
pi_200246567
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef Benny het volgende:
Dan is dat bericht van De Gelderlander ook wat apart :{
Een Pool kan in Tiel wonen, he?
pi_200246568
quote:
De vraag is of die pool wel uit Maurik komt. Er werd namelijk ook eerder gesproken over Tiel en dat bleek ook niet te kloppen.
pi_200246580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Een Zuid-Pool?
pi_200246581
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Jij denkt dat een of andere crimenele baas even op een aspergeveld is gaan vragen wie interesse had?
Nee, de criminele baas zit in de EBI, dus die was het niet.
pi_200246583
quote:
Een van de verdachten is 'n Pool. De andere verdachten blijkbaar niet, anders had dat er wel bij gestaan. In theorie kan het ook nog iemand zijn met 'n Pools paspoort, maar een andere afkomst.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:22:31 #75
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200246588
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Pieter Klein is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven, zoals Wim Kieft zou zeggen. Toch wel een misplaatste koppeling wat mij betreft. Dit heeft weinig te maken met de algemene bejegening tegen journalisten en de fake-news beschuldigen die je ook ziet. Dat is ook een probleem, maar staat toch echt hier los van.
Gevalletje van "Never waste a good crisis".
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:22:35 #76
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200246590
quote:
Die Rotterdammer kan toch licht getint zijn? :?
pi_200246593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Een Zuid-Pool?
:D
pi_200246597
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja het is erg, maar iedereen doet nu alsof hij een held en heilige was enz, maar het was toch ook best een irritante betweter vaak, die Peter.
Dom is hij zeker niet.
Wellicht wilde echt niet leven in een kooi. En accepteert dat dit kan gebeuren, hij maakte gisteren eerder ook een vermoeide en aangedane indruk kijk maar eens een stukje boulevard terug. Dikke wallen onder z'n ogen.
blablablabla
pi_200246599
quote:
De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:23:09 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200246603
quote:
15s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef NoXia het volgende:

[..]

die zijn wel in de meerderheid daar
pi_200246608
quote:

[..]

Die Pool ook.
pi_200246612
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

die zijn wel in de meerderheid daar
Kansberekening inderdaad.
pi_200246624
quote:

[..]

Die Pool net zo goed :')
pi_200246626
quote:
Oke. Kijk... Iets meer context inderdaad
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:24:42 #85
438527 MissButterflyy
pi_200246630
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef Elan het volgende:

[..]

Dom is hij zeker niet.
Wellicht wilde echt niet leven in een kooi. En accepteert dat dit kan gebeuren, hij maakte gisteren eerder ook een vermoeide en aangedane indruk kijk maar eens een stukje boulevard terug. Dikke wallen onder z'n ogen.
Ik kijk dus al jaren geen RTL boulevard meer, maar viel idd op dat hij erg oud was aan het worden ineens.
pi_200246631
Ik begin me een beetje te irriteren aan die journalisten die roepen dat die video's en foto's van Peter R niet kunnen.. Ze hadden zelf totaal geen probleem om het lijk van Fortuyn en Theo van Gogh op de voorpagina af te drukken.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_200246636
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik vind dat betweterige juist wel leuk aan hem. Ik geniet altijd als hij lekker tegen die BN’er typetjes ingaat.
pi_200246641
Dat de politie weg is kan slecht nieuws betekenen voor de toestand van Peter R de Vries.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:25:28 #89
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200246643
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik begin me een beetje te irriteren aan die journalisten die roepen dat die video's en foto's van Peter R niet kunnen.. Ze hadden zelf totaal geen probleem om het lijk van Fortuyn en Theo van Gogh op de voorpagina af te drukken.
Ergerlijk idd...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200246648
quote:
Je wordt snel bruin in de bouw of bij het steken van asperges.
pi_200246651
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Sfancta het volgende:

[..]

De stap van asperges steken naar criminaliteit is maar een kleine
pi_200246654
quote:
Dat is 20 jaar geleden, tijden veranderen en als je het zo graag wil zien dan heb je vast ook wel eens gehoord van Google.
pi_200246655
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
Dat de politie weg is kan slecht nieuws betekenen voor de toestand van Peter R de Vries.
Kan. Maar kan ook niet!
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:19 #94
438527 MissButterflyy
pi_200246656
quote:
Ik denk dat in de jaren erna het denken om hoe hiermee om te gaan toch wat verandert is. En dat is prima.
pi_200246658
quote:
Heb helaas filmpje gezien, en die toestand zal er ook niet heel lang geweest zijn. Ze zullen waarschijnlijk wachten met het nieuws uitbrengen nadat zijn dochter in NL is.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:23 #96
182233 thedeedster
pi_200246659
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Tengano het volgende:
Staat ook direct op teletekst weer p112:
[..]

De eerste vraag is, wat is de relevantie dat de man Pool is?

De tweede vraag, waarom is de afkomst van de andere verdachte dan niet vermeld? Waarom is dit dan niet relevant?

Gewoon een stelletje amateurs.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:33 #97
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_200246661
quote:
Dat is niet zo uitzonderlijk hoor.
pi_200246664
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:

[..]

Ik vind dat betweterige juist wel leuk aan hem. Ik geniet altijd als hij lekker tegen die BN’er typetjes ingaat.
Ik vind 'm vreselijk irritant en hypocriet vaak. Maar wel vermakelijk om naar te kijken. Beetje hetzelfde als wat ik had met Mart Smeets.

Veel van zijn uitzendingen uit de tijd van Peter R. de Vries waren meesterlijk.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:26:50 #99
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246666
quote:
Of dat Held Peter R. de Vries zichzelf al weer kan redden :7
pi_200246672
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Document1 het volgende:

[..]

Dat is 20 jaar geleden, tijden veranderen en als je het zo graag wil zien dan heb je vast ook wel eens gehoord van Google.
20 jaar geleden werd je werd je er niet meteen mee doodgegooid zodra je Twitter of What's App opende en kon je er ook niet op diezelfde media over klagen.
Tap tap tap
pi_200246673
quote:
Ik hoor via via nu ook dat hij is overleden. Denk dat ze het nog niet bekend maken voor zijn dochter?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:27:24 #102
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200246676
Het kan ik elk geval nog vriezen en dooien.
pi_200246677
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind 'm vreselijk irritant en hypocriet vaak. Maar wel vermakelijk om naar te kijken. Beetje hetzelfde als wat ik had met Mart Smeets.

Veel van zijn uitzendingen uit de tijd van Peter R. de Vries waren meesterlijk.
https://www.dumpert.nl/item/87971_c74a6089
Geniaal _O_
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:28:00 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200246678
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik hoor via via nu ook dat hij is overleden. Denk dat ze het nog niet bekend maken voor zijn dochter?
RIP :'(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:28:02 #105
438527 MissButterflyy
pi_200246679
quote:

[..]

Via wie hoor je dat?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:28:03 #106
279824 Mansjester
City>United
pi_200246680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
De schutter moet geweten hebben dat hij gisteravond te gast was bij RTL boulevard en moet hebben geweten waar Peter zijn auto parkeert. Hij heeft Peter naar mijn idee dus al een aantal uren geobserveerd.
Nee joh,schutter kwam hem gewoon opeens tegen in de stad en besloot toen te schieten. Puur toeval
pi_200246686
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

20 jaar geleden werd je werd je er niet meteen mee doodgegooid zodra je Twitter of What's App opende en kon je er ook niet op diezelfde media over klagen.
Dat ligt dan aan je eigen kennissenkring.
pi_200246687
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef thedeedster het volgende:

[..]

De eerste vraag is, wat is de relevantie dat de man Pool is?

De tweede vraag, waarom is de afkomst van de andere verdachte dan niet vermeld? Waarom is dit dan niet relevant?

Gewoon een stelletje amateurs.
Rechts niet in de kaart spelen is de achterliggende gedachte voor de meeste Nederlandse media.
pi_200246688
quote:
Heb je deze informatie al doorgebeld naar de politie?
pi_200246690
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef Document1 het volgende:

[..]

'Normale mensen.'
Tap tap tap
  Forum Admin woensdag 7 juli 2021 @ 11:29:08 #111
35723 crew  GGMM
pi_200246692
quote:
Bedankt Nia
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:29:53 #112
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200246696
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik denk dat in de jaren erna het denken om hoe hiermee om te gaan toch wat verandert is. En dat is prima.
Onzin, Van Gogh en Fortuyn hadden vooral de media tegen zich omdat ze ergens voor stonden wat niet algemeen geaccepteerd was.

Maar nu omdat het iemand dichterbij de media zelf is hebben ze eropeens een probleem mee, terwijl jaren terug ze vooraan stonden om alles en iedereen die ze niet zint af te kafferen. Zo hypocriet als de pest.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:04 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_200246697
Verdachten aanslag Peter R. de Vries zijn Pool (35) en Rotterdammer (21), 3e verdachte vrijgelaten

De politie heeft een 18-jarige man die was aangehouden na de aanslag op Peter R. de Vries vrijgelaten. Twee anderen, een 35-jarige Poolse man en een 21-jarige Rotterdammer, blijven vastzitten.

Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van betrokkenheid bij de schietpartij. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam.

De twee verdachten zitten in beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

In Oost is nog een derde verdachte , een 18-jarige Amsterdammer, aangehouden. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in het onderzoek.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)erdachte-vrijgelaten
pi_200246698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

'Normale mensen.'
Ik wordt er niet mee doodgegooid op Whatsapp. Leuke benaming trouwens.
pi_200246700
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Via wie hoor je dat?
Vast via dezelfde mensen die het gisteren ook al via via gehoord hadden.
pi_200246701
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Tengano het volgende:

[..]

Of dat Held Peter R. de Vries zichzelf al weer kan redden :7
Of hij herrijst over 2 dagen uit de dood. Die status lijkt hij inmiddels te hebben gekregen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:40 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200246704
quote:

[..]

:D via via, die kennen we allemaal
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:30:55 #118
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Of hij herrijst over 2 dagen uit de dood. Die status lijkt hij inmiddels te hebben gekregen.
Dat reken ik ook goed *O* *O* *O*

:B
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:31:16 #119
438527 MissButterflyy
pi_200246710
Natuurlijk wist de schutter dat. Maar gisteren werden voorbijgangers geïnterviewd en vele Amsterdammers kwamen hem daar regelmatig tegen. Een voorbijganger zei Peter regelmatig op straat te groeten.
pi_200246716
quote:
https://kombijde.politie.nl/
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:31:36 #121
182233 thedeedster
pi_200246717
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Rechts niet in de kaart spelen is de achterliggende gedachte voor de meeste Nederlandse media.
En dat doen ze vooralsnog ronduit amateuristisch.
pi_200246719
quote:
Hij moest ook weten hoe Peter er uit zag.
pi_200246722
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Document1 het volgende:

[..]

@GGMM @onlogisch en @Lenny_Leonard worden door ook niet mee doodgegooid.
pi_200246723
quote:

[..]

Ik hoop dat hij het overleeft en helemaal herstelt. Ik wil niet dat de criminelen winnen.
pi_200246724
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Wat is er trouwens met Wim Kieft aan de hand? Daar gingen ook geruchten over.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:32:03 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200246726
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ja? Jouw kennissen hadden 20 jaar geleden al Twitter en WhatsApp??
Bijzonder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200246727
Er komt geen tweede Peter R. de Vries net zoals er geen tweede Theo van Gogh komt. We zijn een ander tijdperk ingetreden.
pi_200246731
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Document1 het volgende:

[..]

Nee ik zelf ook niet, maar las op Twitter en hoorde op de radio vanmorgen ook mensen die het filmpje en de foto toegestuurd hadden gekregen. Doodgegooid is misschien overdreven, maar de beelden gingen wel rond als een soort bangalijst.
Tap tap tap
pi_200246734
quote:
Kan inderdaad. Maar onze voorraad DSI'ers is niet onuitputtelijk. Die gaan geen 4 weken een heel ziekenhuis afgrendelen. Naast dat het slecht nieuws kan betekenen, kan de beveiliging ook gewoon zijn teruggebracht tot een gang of kamer.
pi_200246737
Al 16 uur geen update over de toestand van Peter. Ik zie het niet meer zitten. Als hij nog zou leven zouden ze toch wel laten weten dat er nog 'niets veranderd' is ofzo.
pi_200246738
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef S95Sedan het volgende:
Onzin, Van Gogh en Fortuyn hadden vooral de media tegen zich omdat ze ergens voor stonden wat niet algemeen geaccepteerd was.

Maar nu omdat het iemand dichterbij de media zelf is hebben ze eropeens een probleem mee, terwijl jaren terug ze vooraan stonden om alles en iedereen die ze niet zint af te kafferen. Zo hypocriet als de pest.
Yep. Nu is Peter R. vooral een journalist en geen vertrouwenspersoon van zware misdadigers.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:32:37 #132
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200246739
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Nober het volgende:
35 en 21 da's samen 56 het geboortejaar van Peter is 1956.
Ah, voer voor de wappies dit.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200246740
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Natuurlijk wist de schutter dat. Maar gisteren werden voorbijgangers geïnterviewd en vele Amsterdammers kwamen hem daar regelmatig tegen. Een voorbijganger zei Peter regelmatig op straat te groeten.
Waarschijnlijk een keer een knikje gegeven.
Tap tap tap
pi_200246741
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Gaat volgens mij niet om hem zelf maar om iets vervelends over iemand dichtbij hem. Maar weet verder niet hoe of wat
pi_200246743
Wat is via via, geef meer info.
pi_200246745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Er komt geen tweede Peter R. de Vries net zoals er geen tweede Theo van Gogh komt. We zijn een ander tijdperk ingetreden.
John heeft gelukkig wel beveiliging.
pi_200246751
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verdachten aanslag Peter R. de Vries zijn Pool (35) en Rotterdammer (21), 3e verdachte vrijgelaten

De politie heeft een 18-jarige man die was aangehouden na de aanslag op Peter R. de Vries vrijgelaten. Twee anderen, een 35-jarige Poolse man en een 21-jarige Rotterdammer, blijven vastzitten.

Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van betrokkenheid bij de schietpartij. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam.

De twee verdachten zitten in beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

In Oost is nog een derde verdachte , een 18-jarige Amsterdammer, aangehouden. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in het onderzoek.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)erdachte-vrijgelaten
Opvallend dat er munitie is gevonden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:33:43 #138
438527 MissButterflyy
pi_200246752
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Kan inderdaad. Maar onze voorraad DSI'ers is niet onuitputtelijk. Die gaan geen 4 weken een heel ziekenhuis afgrendelen. Naast dat het slecht nieuws kan betekenen, kan de beveiliging ook gewoon zijn teruggebracht tot een gang of kamer.
Peter is uitgeschakeld hoor. Ook als hij zwaargewond is, zal hij (voorlopig) zijn mond houden.
pi_200246753
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een keer een knikje gegeven.
En toen vroeg de schutter wat zijn probleem is en toen was het spel op de wagen.
pi_200246756
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ik kijk dus al jaren geen RTL boulevard meer, maar viel idd op dat hij erg oud was aan het worden ineens.
Hetzelfde hier. Ik had al een tijdje geen foto of video van hem gezien maar toen ik het gisteren voorbij zag komen dacht ik inderdaad goh hij ziet er vermoeid of oud uit.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:34:29 #141
482080 AgnesGru
pi_200246759
quote:

[..]

Dat is niet bekend, alleen dit:

twitter
pi_200246760
Alle respect, maar nationale held etc vind ik wat te ver gaan. Is gewoon een vervelende vent, die zich wel heeft ingezet voor een aantal zee goede dingen.
pi_200246767
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:33 schreef polderturk het volgende:

[..]

Opvallend dat er munitie is gevonden.
Niet echt:

https://www.omroepgelderl(...)hten-Maurik-in-beeld
(zie ook de datum van het bericht)
pi_200246768
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Allyo het volgende:

[..]

Hetzelfde hier. Ik had al een tijdje geen foto of video van hem gezien maar toen ik het gisteren voorbij zag komen dacht ik inderdaad goh hij ziet er vermoeid of oud uit.
Ik vond hem er juist wel goed uitzien toen ik z'n leeftijd zag.
Tap tap tap
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:35:07 #145
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200246769
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Yep. Nu is Peter R. vooral een journalist en geen vertrouwenspersoon van zware misdadigers.
Zelfde met politici overigens.

Dit climaat hebben we zelf gecreeerd door andersdenkende weg te zetten als wappies, extreem. Mede mogelijk gemaakt door politiek den haag en de media.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:35:22 #146
438527 MissButterflyy
pi_200246772
quote:

[..]

Kan ook gewoon de leeftijd zijn natuurlijk. 64 jaar. Je wordt toch ook echt oud eens een keer.
pi_200246774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

[ twitter ]
Is gister in latere show verduidelijkt, was niet iets met Kieft zelf maar omgeving.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:35:27 #148
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246775
quote:

[..]

Slecht slapen en stress....
pi_200246778
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef GGMM het volgende:

[..]

Bedankt Nia
:')
U MAD?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:35:45 #150
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200246781
quote:

[..]

[ twitter ]
Latere aflevering zeiden ze dat hij ok was, maar dit hoort meer in het desbetreffende topic.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:36:05 #151
482080 AgnesGru
pi_200246782
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Is gister in latere show verduidelijkt, was niet iets met Kieft zelf maar omgeving.
Dank je.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:36:09 #152
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200246784
quote:

[..]

[ twitter ]
Seniele Gijp die iets roept waar hij zijn kop over moest houden.
pi_200246789
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef S95Sedan het volgende:

Dit climaat hebben we zelf gecreeerd door andersdenkende weg te zetten als wappies, extreem. Mede mogelijk gemaakt door politiek den haag en de media.
Het leidt natuurlijk lekker af van het eigen falen. Het feit dat Nederland onder de VVD afgegleden is tot een corrupte narcostaat.
pi_200246797
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Sfancta het volgende:
Alle respect, maar nationale held etc vind ik wat te ver gaan. Is gewoon een vervelende vent, die zich wel heeft ingezet voor een aantal zee goede dingen.
Het is zoals Marieke Elsinga vanmorgen zei, het is in zijn vakgebied en voor het aanpakken van onrecht een gouden vent die zich vastbijt en niet meer loslaat, alleen heeft ie soms ook de onhebbelijkheid om overal maar een mening over te moeten hebben, zoals een koninklijk jacht. Dat maakt 'm bij vlagen bloedirritant
pi_200246798
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Was het niet de Telegraaf die groot die foto's afdrukte?
Er waren destijds ook (heel) veel mensen die dat ongepast vonden...
pi_200246805
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het is zoals Marieke Elsinga vanmorgen zei, het is in zijn vakgebied en voor het aanpakken van onrecht een gouden vent die zich vastbijt en niet meer loslaat, alleen heeft ie soms ook de onhebbelijkheid om overal maar een mening over te moeten hebben, zoals een koninklijk jacht. Dat maakt 'm bij vlagen bloedirritant
Hij zat natuurlijk ook wel tot z'n oksels erin bij allerlei grote criminelen. Dat was al zo in de tijd van Klaas Bruinsma.

Maar goed, daar hoor je de media amper over.
pi_200246807
quote:

[..]

Met Wim niks. Wel iets met iemand die dicht bij hem staat.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:38:16 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200246812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vond hem er juist wel goed uitzien toen ik z'n leeftijd zag.
Ik denk dat het feit dat hij ongeschoren was zijn uiterlijk nadelig beïnvloedde, zo'n 3 dagen baardje staat al snel wat vermoeid, helemaal als het grijs haar is.
Als hij geschoren was of al wat meer baard had gehad dan was het wel meegevallen, behalve dan die vlek op zijn jukbeen.

Verder zag hij er idd uitstekend uit voor iemand van 64, topfit ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200246820
quote:
Ik zie dat de nieuwe generatie misdaadjournalisten zich al direct aandient. :')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_200246827
Je zou sowieso denken dat de schoten niet direct dodelijk waren. Anders hadden we dat toch allang gehoord.
Wellicht wel in coma en aan de beademing ofzo maar zolang zijn hart nog klopt, in welke toestand dan ook, gaan ze daar niets over melden.
Hooguit: toestand kritiek.

Voor de dader en opdrachtgever is het lekker knijpen en ‘balen’ wellicht dat het niet gelijk gelukt is.
Zitten ze nog te wachten voor hun feestje te vieren.
pi_200246836
Overigens is Peter al iets van 30 jaar geen journalist meer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:39:57 #162
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200246838
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:38 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik zie dat de nieuwe generatie misdaadjournalisten zich al direct aandient. :')
je moet ergens beginnen
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:40:01 #163
279824 Mansjester
City>United
pi_200246840
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held :D :')
pi_200246842
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Kan ook gewoon de leeftijd zijn natuurlijk. 64 jaar. Je wordt toch ook echt oud eens een keer.
Zeker waar. Misschien komt het ook omdat ik hem lange tijd niet gezien heb, en natuurlijk worden mensen dan ouder..
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:40:31 #165
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246847
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:39 schreef vencodark het volgende:
Je zou sowieso denken dat de schoten niet direct dodelijk waren. Anders hadden we dat toch allang gehoord.
Wellicht wel in coma en aan de beademing ofzo maar zolang zijn hart nog klopt, in welke toestand dan ook, gaan ze daar niets over melden.
Hooguit: toestand kritiek.

Voor de dader en opdrachtgever is het lekker knijpen en ‘balen’ wellicht dat het niet gelijk gelukt is.
Zitten ze nog te wachten voor hun feestje te vieren.
Ok, maar waarom is de beveiliging dan inmiddels naar huis gestuurd? -O-
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:40:57 #166
482080 AgnesGru
pi_200246849
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

quote:

[..]

Volkskrant ook.

Google maar eens op "kranten moord Pim Fortuyn"
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:15 #167
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200246856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Aurelius het volgende:

[..]

Het leidt natuurlijk lekker af van het eigen falen. Het feit dat Nederland onder de VVD afgegleden is tot een corrupte narcostaat.
Er gaat ook niets veranderen, over x tijd is het de volgende en doen ze weer allemaal verontwaardigd.

quote:

[..]

Volgens mij zo'n beetje elke krant dacht ik? Geenstijl had een opsomming ervan staan en daar stonden er minimaal 3-4.

Dat kan natuurlijk en kan je ook een discussie over voeren of je dat wil/blijft doen. Alleen dat selectieve erin stoort mij nogal.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:26 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200246858
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Tengano het volgende:

[..]

Omdat ze de daders hebben gepakt?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200246859
Mick van Wely bij 1op1.

https://www.nporadio1.nl/live
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:53 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200246864
quote:

[..]

De zichtbare beveiliging
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:41:55 #171
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200246865
quote:
Vermoedelijk omdat de Pool geen vaste woonplaats heeft in Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200246868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held :D :')
Vermoeiende klacht, één in de categorie 'waarom maken we ons hier zo druk om, dat zouden we toch ook niet doen als het Anita van hiernaast betrof'. Mooi toch, dat iemand én uitgekotst kan worden én een nationale held kan zijn? Het laat zien dat helden ook hun onhebbelijkheden hebben en geenszins heilig zijn.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:42:01 #173
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200246869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als het gaat om 'n Pool, dan is dat blijkbaar geen probleem. Benieuwd of Ik hoop dat die inwoners van Rotterdam nog andere nationaliteiten hebben dan de Nederlandse.
Fixed
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_200246870
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

[..]

Volkskrant ook.

Google maar eens op "kranten moord Pim Fortuyn"
Ik heb The Sun nog liggen van 7 mei met de beroemde foto erop, wie biedt.
Tap tap tap
pi_200246874
quote:

[..]

Geen idee. Ongeacht zijn toestand gewoon niet meer nodig?
Hoeft niet zijn doodverklaring te betekenen.
pi_200246875
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Het probleem is dat er tussen de andersdenkenden wappies zitten. Daar moeten wij niet moeilijk over doen. Alleen zijn andersdenkenden niet gelijk aan wappies en dat onderscheid wordt te weinig gemaakt. Ben je tegen de avondklok of mondklapjes en heb je daar argumenten voor prima. Valt een speler neer op het veld en ga jij op Twitter gelijk verbanden leggen met vaccinaties. Dan ben je in mijn ogen gewoon een wappie.
pi_200246879
Ik zie veel speculaties, vergeet ook niet de Jos B zijde.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:42:48 #178
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246880
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

De zichtbare beveiliging
Ik hoop het maar.
pi_200246881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef maan_man het volgende:

[..]

Daar is de DSI niet voor. Maar de bewakingseenheid (BE).
pi_200246882
quote:
Nee hoor, ik vind het nog steeds een arrogant stuk vreten.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:43:26 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200246889
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef Nober het volgende:
Mick van Wely bij 1op1.

https://www.nporadio1.nl/live
Afgemaakt in het openbaar zei hij. Hij is dus dood? Weet hij meer?
pi_200246901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat de Pool geen vaste woonplaats heeft in Nederland.
Verbleef in Maurik blijkbaar. Of 'man zonder vaste woon- en verblijfplaats'.
pi_200246903
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Sfancta het volgende:
Wat voor grond heb je in hemelsnaam voor die speculatie?
pi_200246906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Fixed
:')
pi_200246907
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat voor grond heb je in hemelsnaam voor die speculatie?
Serieuze vraag?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:44:31 #186
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246910
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Er zijn vast wel mensen die kortere lijntjes hebben en meer weten dan wij.
pi_200246914
twitter
pi_200246916
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb The Sun nog liggen van 7 mei met de beroemde foto erop, wie biedt.
50 cent.
pi_200246918
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Sfancta het volgende:
Dat slaat echt helemáál nergens op.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:45:27 #190
438527 MissButterflyy
pi_200246926
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat buttcraftersploegje van Jos B schijnt wel linke soep te zijn.
Jaja.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 11:45:47 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200246932
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik hoop het maar.
De politie is sowieso niet weg daar, maakt niet uit of hij overleden is

Je weet nooit of zo'n boefje gaat kijken hoe het ervoor staan en dan kun je hem gelijk in zijn nek schieten springen
pi_200246936
quote:

[..]

Ook mijn vermoeden is dat hij al lang is overleden, maar ze het dat pas melden wanneer ze het uitkomt.
pi_200246937
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:44 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Er is dus hoop…

Misschien ‘valt’ het mee qua schade en later herstel?
Tijd zal het uitwijzen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:46:13 #194
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_200246942
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Als je 5 seconden langer geluisterd had dan had je gehoord dat hij zich corrigeerde en bedoelde neergeschoten.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:46:14 #195
438527 MissButterflyy
pi_200246944
quote:
[ twitter ]
Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:46:45 #196
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_200246952
quote:

[..]

Natuurlijk wel in een zijstraat.

Het is ook weer niet zo dat het gebeurd is op het Leidseplein zelf.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200246953
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Daar is de DSI niet voor. Maar de bewakingseenheid (BE).
Blijft het feit overeind dat die diensten niet onuitputtelijk zijn.
pi_200246954
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:46:59 #199
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200246959
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Ook mijn vermoeden is dat hij al lang is overleden, maar ze het dat pas melden wanneer ze het uitkomt.
Ik zie net nog een hoopvolle tweet van de familie langskomen hierboven.
pi_200246963
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Of de Politie heeft info uit de verdachten gekregen, waardoor ze weten uit welke hoek het komt. En dat daarom de dreiging is weggevallen. Je weet het echt niet.
pi_200246967
quote:

[..]

Zegt genoeg.
Zoiets denk ik. Ten behoeve van zijn mogelijke herstel ook.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:47:57 #202
438527 MissButterflyy
pi_200246969
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
De details gaan ons ook niks aan.
Hij vecht nog steeds voor z’n leven in ieder geval.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:00 #203
482080 AgnesGru
pi_200246971
quote:

[..]

Zegt genoeg.
Ik vind het meer klinken dat Peter nog in (zeer) kritieke toestand verkeerd/
pi_200246973
quote:

[..]

Privacy?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:48:29 #205
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200246977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef maan_man het volgende:

[..]

Het probleem is dat er tussen de andersdenkenden wappies zitten. Daar moeten wij niet moeilijk over doen. Alleen zijn andersdenkenden niet gelijk aan wappies en dat onderscheid wordt te weinig gemaakt. Ben je tegen de avondklok of mondklapjes en heb je daar argumenten voor prima. Valt een speler neer op het veld en ga jij op Twitter gelijk verbanden leggen met vaccinaties. Dan ben je in mijn ogen gewoon een wappie.
Dat doet er natuurlijk niet toe, het moment dat je mensen weg gaat zetten en niet naar ze luistert ben je in feite al gewoon klaar en kan je beter meteen stoppen.

Ook wappies en extremisten moet je serieus nemen en naar luisteren, als je daarmee stopt zorg je er alleen maar voor dat ze meer afglijden en extremer worden.

Politiek net zo, Portuyn en Wilders (En in kortere/mindere mate Baudet) worden al jaren weggezet als dusdanig.
pi_200246979
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef maan_man het volgende:

[..]

Blijft het feit overeind dat die diensten niet onuitputtelijk zijn.
Fruithandel De Groot wordt ook al jaren beveiligd.
pi_200246983
quote:

[..]

Zegt genoeg.
Die kans acht ik vrij groot. Afhankelijk van waar hij geraakt is in zijn hoofd kan het best zijn dat er een zwelling in zijn hersenen zit waardoor hij dus sowieso in coma gehouden wordt. Dat kan dan natuurlijk twee kanten op: die zwelling neemt weer af en dan kunnen ze kijken wat de schade is, of de zwelling neemt niet af (of zelfs toe) en hij zal overlijden
pi_200246986
quote:

[..]

Omdat het jou en mij geen reet aangaat. Wij horen het wel als de familie dat wil.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_200246989
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

De details gaan ons ook niks aan.
Hij vecht nog steeds voor z’n leven in ieder geval.
Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.
pi_200246990
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik zie net nog een hoopvolle tweet van de familie langskomen hierboven.
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
pi_200246996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.
Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.
  Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 11:49:55 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200246997
quote:

[..]

Privacy?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:24 #213
482080 AgnesGru
pi_200247004
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Privacy?
Daar heb je als journalist/BN-er toch helemaal geen recht op?
pi_200247007
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
pi_200247010
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Oriente het volgende:

[..]

Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.
Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.
pi_200247011
quote:
[ twitter ]
"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus niet :P
pi_200247012
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
Omringen Peter met hoop
pi_200247017
quote:

[..]

het gaat ons niks aan.
pi_200247019
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
Over wie heb je het? :?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:51:20 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_200247021
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:

[..]

Iemand die is overleden omring je niet met hoop toch?

Ik denk dat de situatie gewoon hetzelfde is als gisteravond, het kan nog alle kanten op waarschijnlijk.
pi_200247023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.
Dat betwijfel ik.
pi_200247029
Die tweet geeft naar mijn idee duidelijk aan dat hij nog leeft en zijn familie in spanning zit hoe en of hij hier uit gaat komen.
pi_200247030
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Over wie heb je het? :?
Wanneer de appels in de aanbieding komen bij de Plus
pi_200247033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Handleiding het volgende:

[..]

het gaat ons niks aan.
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
pi_200247041
quote:

[..]

Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.
pi_200247044
quote:
13s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
Dat doet de media niet familie De Vries
pi_200247045
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus niet :P
Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:52:29 #228
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247046
Misschien houden ze het vaag omdat Held Peter nu in het geheim met zijn onderzoek bezig is >:)
pi_200247058
Eerste 24 uur zijn kritiek. Misschien vanavond een update?
pi_200247059
Lijkt mij dat hij in (kunstmatige) coma wordt gehouden en dat het afwachten is. Maar ik ben geen medicus en ik weet er ook niets van, maar dat is hoe ik de tweet interpreteer.
pi_200247060
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.
Groeten: de familie. ;)
pi_200247062
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Document1 het volgende:

[..]

Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.
"Hij leeft nog" - dat is écht niet een grove inbreuk op zijn privacy.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:53:31 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200247064
quote:

[..]

Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.

Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:53:46 #234
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200247067
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Rianne84 het volgende:
Eerste 24 uur zijn kritiek. Misschien vanavond een update?
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
pi_200247072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het laatste bericht is hij vecht voor zijn leven en daar is geen update op gekomen.
In Southern Sun
pi_200247074
quote:

[..]

Vind jij.
Kijk eens naar Schumacher. Met die situatie heeft (bijna) iedereen ook vrede mee. Sinds het ongeluk weet je ook niet hoe hij er aan toe is.
pi_200247075
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef SilverEyes het volgende:
Lijkt mij dat hij in (kunstmatige) coma wordt gehouden en dat het afwachten is. Maar ik ben geen medicus en ik weet er ook niets van, maar dat is hoe ik de tweet interpreteer.
W.m.b. ook de enige logische interpretatie
pi_200247082
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebracht
pi_200247084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Daar komen heus wel weer andere voor in de plaats hoor. Zie ook een Lale Gul bijvoorbeeld.
pi_200247087
quote:

[..]

Dat is gisteren toch al gemeld?
pi_200247090
quote:

[..]

Ligt er ook een beetje aan of er een slagader geraakt is natuurlijk, kan best zijn dat de hoeveelheid bloedverlies relatief 'meeviel'
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:55:23 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200247091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.

Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.
pi_200247096
quote:

[..]

Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?
pi_200247097
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:05 #245
438527 MissButterflyy
pi_200247101
quote:

[..]

We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
pi_200247113
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
Filmpje zegt anders helaas.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:44 #247
438527 MissButterflyy
pi_200247117
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Filmpje zegt anders helaas.
Wat zag je daar?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:45 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200247118
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:56:49 #249
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_200247119
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.
De verdachten zitten in volledige beperking. Die horen niets.
pi_200247123
quote:

[..]

Ehm hoezo vaag. Er is al duideijk aangegeven dat hij zwaargewond is en voor zijn leven vecht.
Wat wil je dan nog meer weten?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:57:10 #251
482080 AgnesGru
pi_200247128
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?
Nee, ze moeten vermelden hoeveel bloed hij is verloren en hoeveel zakken hij gekregen heeft. Wat zijn bloeddruk is, aantal hartslagen enz. :')
pi_200247129
quote:

[..]

Wat zag je daar?
Iets afschuwelijk,s opende in een feed. Wou niet eens zien
pi_200247135
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Zoiets denk ik ook. Ik hoorde verhalen over meerdere kogels in z'n hoofd maar dat lijkt mij niet kloppen. Hopelijk heeft hij net op tijd de schutter opgemerkt en z'n hoofd enigszins weg kunnen trekken.
pi_200247137
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.

Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:58:03 #255
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.
pi_200247143
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat het naar buiten brengen van een verklaring als "hij leeft nog" bepaalde verwachtingen wekt. Misschien is hij hersendood, misschien kan de familie het oordeel van de artsen nog niet accepteren, misschien er is meer tijd nodig. Ik heb bij het overlijden van mijn moeder wel geleerd dat je je best lang af kunt vragen of iemand nog leeft. Toen de artsen ons zeiden dat ze hersendood was, wilden ze bijvoorbeeld toch nog aanvullend onderzoek doen om dat te verifiëren.

quote:
Dacht ik ook aan.
pi_200247144
quote:
Het blijft een lul hoor.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:58:11 #258
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200247145
quote:
2s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:54 schreef Collide het volgende:

[..]

Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebracht
Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.

Dus bloedverlies in combinatie met het niet kwijt kunnen van druk door de trauma(schade).
pi_200247146
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.

Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Dit kun je niet zelf bedenken?
In Southern Sun
pi_200247148
quote:
Gisteren blies de familie van De Vries hoog van de toren? Wat een gelul.
pi_200247149
quote:

[..]

Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:59:01 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200247165
quote:

Misschien omdat het een seizoensarbeider is. Dan is het een Pool die (tijdelijk) in Maurik woont.
  woensdag 7 juli 2021 @ 11:59:10 #263
438527 MissButterflyy
pi_200247170
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Tengano het volgende:

[..]

Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.
pi_200247174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.
Ik kijk wel naar Boulevard.
pi_200247178
quote:

Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse nationaliteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tourniquet op 07-07-2021 12:05:24 ]
pi_200247181
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.

Dus bloedverlies in combinatie met het niet kwijt kunnen van druk door de trauma(schade).
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:00:16 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200247194
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Je vergeet 'geen hartslag'
pi_200247196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit kun je niet zelf bedenken?
Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:00:32 #269
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247200
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Maar ook geen pols anders moet je echt niet reanimeren, dat doet het hart alleen maar schade; dat weet ik nog wel.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:01:02 #270
438527 MissButterflyy
pi_200247206
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:

[..]

Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
Dit is echt wat te kort door de bocht.
Ligt er maar net aan waar in de hersenen een tumor groeit. Je hebt ook goedaardige tumoren enz.
pi_200247208
Zoon de Vries: "Wij omringen Peter met liefde en hoop".

Dan leeft hij nog. Goed nieuws.
pi_200247217
Zou hij ook gisteren ter plekke overleden kunnen zijn, en in verband met het onderzoek dat het nu zo "gespeeld" wordt om alle informatie boven te krijgen?
pi_200247219
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.
Dat zag je dus.
In Southern Sun
  Manager PR/Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 12:01:35 #274
269689 crew  Viv
pi_200247220
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
pi_200247221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse identiteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.
Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?
pi_200247222
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dit is echt wat te kort door de bocht.
Ligt er maar net aan waar in de hersenen een tumor groeit. Je hebt ook goedaardige tumoren enz.
Misschien had ik het dan nog wat voorzichtiger moeten verwoorden want daar heb je een punt.
pi_200247223
quote:

[..]

Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.
Er is behalve ramptoerisme echt geen enkele noodzaak voor de rest van Nederland om op dit moment details van zijn status te delen.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:01:54 #278
438527 MissButterflyy
pi_200247224
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.
Je moet dan zsm beginnen.
pi_200247227
quote:

[..]

Ja maar het was ook weer geen Kennedy ofzo. Beetje lastig beoordelen. Maar hoe dan ook is in je hoofd geschoten en er zo bij liggen geen goed teken.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:05 #280
292419 NoXia
Productiefoutje
pi_200247228
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef polderturk het volgende:
Zoon de Vries: "Wij omringen Peter met liefde en hoop".

Dan leeft hij nog. Goed nieuws.
Context?
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:17 #281
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247232
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Sfancta het volgende:
Zou hij ook gisteren ter plekke overleden kunnen zijn, en in verband met het onderzoek dat het nu zo "gespeeld" wordt om alle informatie boven te krijgen?
Doe maar geen complotten hier, daar hebben we al genoeg topics over :{w
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:21 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200247233
quote:
13s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat is vanwege de schokkende gebeurtenis zelf, dat betekent niet dat we ook recht hebben op de feiten van de huidige situatie van Peter R. de Vries.

Toen van Gogh vermoord werd ging men ook tekeer dat niet gedeeld werd wat er op dat briefje stond dat op zijn borst vastgestoken was, terwijl de inhoud van het briefje juist een prima reden kan zijn geweest om het niet openbaar te maken.

We hebben geen recht op bepaalde gegevens of feiten alleen maar omdat de gebeurtenis zelf nieuwswaardig is, net zoals we geen recht hebben op allerlei feiten als iemand vermist is, puur omdat de omgeving van die persoon en/of de politie de vermissing openbaar heeft gemaakt en oproept tot helpen zoeken.

Als ik je vraag mij te helpen zoeken naar de sleutel van mijn kluis geeft het je ook geen recht om te weten wat erin zit. Ik ben je dan dankbaar voor je zoekhulp en er komt vast een moment dat we daarom koffie en gebak doen, maar ook dan heb je nog geen recht om te weten wat er in mijn kluis zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200247236
quote:

[..]

Dat moet de familie weten. Ik zou in zo'n situatie niet bezig zijn met wat er gecommuniceerd gaat worden. Wacht nu maar gewoon af.
pi_200247237
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.
Je moet dan zsm beginnen.
Dit. Hartslag (fibrillatie) doe je controleren door de AED.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:02:51 #285
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200247240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:

[..]

Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelen
pi_200247246
quote:
14s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:02 schreef NoXia het volgende:

[..]

Context?
Hij heeft zijn been gebroken. :{w
pi_200247247
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:

[..]

Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald.
pi_200247249
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Bot13 het volgende:

[..]

Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?
Ja, die is 21 jaar.
  Manager PR/Moderator woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:41 #289
269689 crew  Viv
pi_200247256
quote:
16s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:02 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelen
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast. ;)
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:03:53 #290
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200247258
quote:

[..]

Nee, gewoon nee.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:19 #291
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200247265
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald
QED.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:22 #292
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_200247267
quote:
Jij en ik hebben geen enkel belang bij het nog wel of niet in leven zijn van Peter R.
Tenzij het familie van je is, maar dat betwijfel ik. Anders had je het wel al gehoord…
pi_200247269
quote:
Altijd weer die Feyenoordhooligans die een lieve Ajacied moeten omleggen.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:04:42 #294
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200247273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast. ;)
Ja, heb geen BHV meer dus zal dan wel zijn aangepast nadat ik de laatste cursus heb gedaan
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:55 #295
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:

[..]

Post het laatst actuele protocol hier dan even, dan kunnen we deze discussie afronden.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:05:57 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200247288
quote:

[..]

Maar kan wel informatie zijn die vanwege het onderzoek niet handig is om openbaar te maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_200247290
quote:

[..]

En er was bloed bij zijn hoofd, niet elders. Volgens de omstanders leefde hij toen nog, iets later werd hij gereanimeerd. Maar het feit dat de ziekenauto hem heeft meegenomen en hij niet ‘onderweg overleden is’ zoals je vaak hoort (zodat de lijkwagen niet hoeft te komen) geeft wel enige hoop. Pim Fortuyn en Theo van Gogh bijvoorbeeld hebben ze niet eens meer meegenomen.

Maar nog los van de vraag of hij her overleeft is het belangrijker hóe hij er dan uit zou komen.
pi_200247301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef roninho het volgende:

[..]

Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.
Er is behalve ramptoerisme echt geen enkele noodzaak voor de rest van Nederland om op dit moment details van zijn status te delen.
Er is juist van meet af aan vage informatie gegeven. Zo zei Halsema niet dat hij voor zijn leven vecht, maar ze zei dat het de laatste informatie was die ze had gekregen. Impliciet blijft steeds óf hij nog leeft. En dat vind ik opvallend, ja. Ik vind helemaal niet dat de familie verplicht is om details prijs te geven, maar ik vraag me wel af wat er achter het vaag blijven zit. Normaliter is er de ochtend na zo'n verschrikkelijk incident meer informatie.

En ja, net als veel anderen hoop ik dat hij nog leeft en nog een kans maakt, dus zo raar is het niet dat mensen die informatie graag willen hebben. Daar is nou eens niks onsmakelijks aan.
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:06:40 #299
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_200247302
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:

[..]

Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.
pi_200247307
quote:
6s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.
Ja ik heb dat gelukkig niet gezien :@

(ik hoef ook geen linkjes in DM)
  woensdag 7 juli 2021 @ 12:07:29 #301
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200247311
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En er was bloed bij zijn hoofd, niet elders. Volgens de omstanders leefde hij toen nog, iets later werd hij gereanimeerd. Maar het feit dat de ziekenauto hem heeft meegenomen en hij niet ‘onderweg overleden is’ zoals je vaak hoort (zodat de lijkwagen niet hoeft te komen) geeft wel enige hoop. Pim Fortuyn en Theo van Gogh bijvoorbeeld hebben ze niet eens meer meegenomen.

Maar nog los van de vraag of hij her overleeft is het belangrijker hóe hij er dan uit zou komen.
Vergeet niet dat de man ook een goede lichamelijke conditie heeft. Dat helpt ook mee ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')