quote:Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.
De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.
Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.
De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.
Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.
Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.
Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."
De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).
We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.htmlquote:Verdachten van aanslag De Vries zijn 35-jarige Pool en 21-jarige Rotterdammer
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
Als hij het in de garage zelf had gedaan met een demper op z'n wapen en daarna onherkenbaar gewoon weggefietst was, is het een stuk makkelijker om weg te komen. Los van de locatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:03 schreef Caland het volgende:
Al lijkt het me vooral lastig om niet gepakt te worden als je hartje Amsterdam centrum (toch?) iemand afknalt.
Totaal de weg kwijt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:05 schreef Aurelius het volgende: [..] Maar het benoemen, er iets aan doen of preventief fouilleren is "stigmatiserend" in de ogen van het stadsbestuur en de burgemeester (wiens zoon overigens zelf met een neppistool rondloopt).
![]()
Floortje naar het einde van de wereld komt daarmee te vervallen. Tja.quote:
Amsterdam-Centrum inderdaad. Wat dat betreft was z'n wekelijke fietsrondje een geschikter moment geweest.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:03 schreef Caland het volgende:
Al lijkt het me vooral lastig om niet gepakt te worden als je hartje Amsterdam centrum (toch?) iemand afknalt.
Op teletekst heb ik snel en overzichtelijke een heel beknopt overzicht van het meest belangrijke nieuws. Ik gebruik dat vooral op mijn telefoon.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik verbaas me vooral over het feit dat er nog mensen teletekst gebruiken.
zegt genoeg over de grote middelvinger van de opdrachtgever, die jochies zijn collateral damagequote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Amsterdam-Centrum inderdaad. Wat dat betreft was z'n wekelijke fietsrondje een geschikter moment geweest.
Ad.nlquote:Bij het VUmc in Amsterdam staan niet langer zwaarbewapende agenten. De zichtbare bewaking bij het ziekenhuis lijkt te zijn afgeschaald.
Gisteravond, toen misdaadverslaggever Peter R. de Vries werd neergeschoten in het centrum van de stad, bewaakten zwaarbewapende agenten de ingang van de spoedeisende hulp van het VUmc. Vanochtend kwam de politie langs tijdens een surveillance, ook staan er twee politiewagens.
Een woordvoerder van het VUmc kon om privacyredenen niet bevestigen dat de zwaargewonde De Vries naar het ziekenhuis aan de De Boelelaan was gebracht. Ook kon de woordvoerder niets kwijt over de aanwezigheid van de agenten.
Tenzij je een duidelijk signaal wilt afgeven aan de (misdaad)journalistiek. Dan is dit een veel beter moment.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Amsterdam-Centrum inderdaad. Wat dat betreft was z'n wekelijke fietsrondje een geschikter moment geweest.
Ik verbaas me erover dat mensen inferieure alternatieven gebruiken met een hoop reclame.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik verbaas me vooral over het feit dat er nog mensen teletekst gebruiken.
Dit is ook gewoon een statement. Wie je ook bent, als ze willen wordt je gewoon op klaarlichte dag in Amsterdam centrum gepopt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ad.nl
1+1=2 toch? Waarom zou je een lijk bewaken.
Maar daar zaai je niet zoveel onrust en paniek mee. Dit laat nog even zien hoeveel schijt ze hebbenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:07 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Als hij het in de garage zelf had gedaan met een demper op z'n wapen en daarna onherkenbaar gewoon weggefietst was, is het een stuk makkelijker om weg te komen. Los van de locatie.
Of ze denken alle verdachten al te hebben en de dreiging is wegquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ad.nl
Dat heeft dan alleen zin als het bekend is gemaakt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ad.nl
Al is het tussen de weilanden weer wat lastiger om onopvallend op de uitkijk te staan als crimineel zijnde. Waar dan? Verborgen achter een koe of een stel grassprietjes?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Liquidatie in het centrum van Amsterdam maakt veel meer indruk dan dat iemand uiteindelijk doodgeschoten wordt gevonden langs 'n polderweg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Tenzij je een duidelijk signaal wilt afgeven aan de (misdaad)journalistiek. Dan is dit een veel beter moment.
Ook achterlijk dat die vent blijkbaar geen beveiliging wilde.
Dat zou ook goed kunnen, ja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Dit is ook gewoon een statement. Wie je ook bent, als ze willen wordt je gewoon op klaarlichte dag in Amsterdam centrum gepopt.
Dat ie dood is ja.quote:
Meestal laten ze het initiële vluchtmiddel ook snel achter. Het blijft speculeren, maar stel je voor Henk ziet het burgernetbericht. Hij ziet de mogelijke verdachte(n) in de auto stappen en geeft het kenteken door. Als ze dat kenteken in het ANPR-systeem zetten en jij blijft rustig over de autoweg rijden dan is het een kwestie van tijd voordat je wordt klemgereden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:04 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de details daarvan mogen die bekend worden. Vind het echt bizar snel gegaan allemaal, knap idd.
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.htmlquote:Verdachten van aanslag De Vries zijn 35-jarige Pool en 21-jarige Rotterdammer
De verdachten achter de moordaanslag op misdaadjournalist Peter R. de Vries zijn een 35-jarige Pool en een 21-jarige Rotterdammer, maakt de politie woensdagochtend bekend. Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
Grote kans dat de verdachten niet degenen zijn die dit allemaal bedacht en gepland hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Of ze denken alle verdachten al te hebben en de dreiging is weg
quote:Geen zwaarbewapende agenten meer bij ziekenhuis De Vries
Bij het VUmc in Amsterdam staan niet langer zwaarbewapende agenten. De zichtbare bewaking bij het ziekenhuis lijkt te zijn afgeschaald.
Vanwege de ziekenhuisopname van De Vries bewaakten zwaarbewapende agenten gisteravond de ingang van de spoedeisende hulp van het VUmc. Vanochtend kwam de politie nog wel langs tijdens een surveillance, ook staan er twee politiewagens bij het ziekenhuis.
Een woordvoerder van het VUmc kon om privacyredenen niet bevestigen dat de zwaargewonde De Vries naar het ziekenhuis aan de De Boelelaan was gebracht. Ook kon de woordvoerder niets kwijt over de aanwezigheid van de agenten.
Of hij is naar een ander ziekenhuis gebracht. Kan zoveel zeggen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef NoXia het volgende:
[..]
Ad.nl
Is ook overdreven, reken maar dat er nog een paar van die gasten aanwezig zijn ... dood of niet doodquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Er zijn voldoende superieure alternatieven die je veel beter kunt customizen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik verbaas me erover dat mensen inferieure alternatieven gebruiken met een hoop reclame.
Ach nee. Je vogelt uit wanneer 'ie zoal fietst, welke route e.d. En rijdt 'm dan tegemoet of iets in die geest. Of je gaat daar ergens zogenaamd vissen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Al is het tussen de weilanden weer wat lastiger om onopvallend op de uitkijk te staan als crimineel zijnde. Waar dan? Verborgen achter een koe of een stel grassprietjes?
Dat lijkt mij dan iets voorbarig gedacht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nee maar wellicht is er voldoende aanname dat er niet nog een aanslag volgt, sowieso is de politiebewaking niet helemaal weg.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grote kans dat de verdachten niet degenen zijn die dit allemaal bedacht en gepland hebben.
QFTWquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Een Pool? Sinds wanneer worden nationaliteiten weer benoemd? Dit hoort een ‘inwoner van x’ te zijn hoor…
Wss omdat iedereen meteen Marokkanen de schuld gaf.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Een Pool? Sinds wanneer worden nationaliteiten weer benoemd? Dit hoort een ‘inwoner van x’ te zijn hoor…
Als het gaat om 'n Pool, dan is dat blijkbaar geen probleem. Benieuwd of die inwoners van Rotterdam nog andere nationaliteiten hebben dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Zat ik net aan te denken, maar als je in zo'n kritieke toestand bent, gaan ze wss niet met je lopen zeulen. Dan zetten ze liever een paar mannetjes buiten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef PS. het volgende:
[..]
Of hij is naar een ander ziekenhuis gebracht. Kan zoveel zeggen.
quote:Een derde man, een achttienjarige Amsterdammer, was verdachte in het onderzoek maar is inmiddels op vrije voeten gesteld. De politie gaat ervan uit dat hij niets met de aanslag te maken heeft.
Iemand van een Poolse afkomst, interessant. Dat had ik niet gedacht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.html
Wel dapper maar ook heel dom.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Liquidatie in het centrum van Amsterdam maakt veel meer indruk dan dat iemand uiteindelijk doodgeschoten wordt gevonden langs 'n polderweg.
Da's zijn keuze geweest natuurlijk. Misschien dacht 'ie dat 'ie de dans wel zou ontspringen. Of hij nam liever het risico in plaats van jaren in 'n safe-house te moeten zitten.
Lul niet zo domquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Taghri kan natuurlijk geen Pool ingehuurd hebben.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand van een Poolse afkomst, interessant. Dat had ik niet gedacht.
Ben dan benieuwd wie hem uitgeschakeld wilde hebben. Om welke zaak waar hij mee bezig is het zou gaan.
Dacht eerlijk gezegd dat het te maken had met die Taghri maar kan dus ook iets anders zijn?
Een uur geleden waren het nog een 29 en 30 jarige uit Tiel en Maurik...quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:12 schreef Benny het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/peter-r(...)ge-rotterdammer.html
Of hij wilde zich niet verstoppen voor criminelen en zich niet bang laten maken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Wel dapper maar ook heel dom.
Johan Derksen zei gisteren in Oranje zomer dat John altijd een peloton aan beveiliging om zich heen had alsof hij de Amerikaanse president was.
En die heeft nog niet eens met nabil B te maken.
Peter is natuurlijk ook wel extreem narcistisch wellicht speelt dat God-complex ook nog een rol.
Het kan ook een keuze zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Johan Derksen zei gisteren in Oranje zomer dat John altijd een peloton aan beveiliging om zich heen had alsof hij de Amerikaanse president was.
Peter is natuurlijk ook wel extreem narcistisch wellicht speelt dat God-complex ook nog een rol.
Uiteindelijk lees je op vrijwel alle nieuwswebsites ten aanzien van de actualiteit dezelfde teksten van het ANP, hier en daar wat opgeleukt. Teletekst is de meest beknopte een overzichtelijke versie daarvan die ik ken, maar ik laat me graag informeren over nóg mooiere mogelijkheden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Er zijn voldoende superieure alternatieven die je veel beter kunt customizen.
Ja het is erg, maar iedereen doet nu alsof hij een held en heilige was enz, maar het was toch ook best een irritante betweter vaak, die Peter.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Elan het volgende:
[..]
"Hey Pool, hier 5K + locatie & tijd, succes!"quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Iemand van een Poolse afkomst, interessant. Dat had ik niet gedacht.
Ben dan benieuwd wie hem uitgeschakeld wilde hebben. Om welke zaak waar hij mee bezig is het zou gaan.
Dacht eerlijk gezegd dat het te maken had met die Taghri maar kan dus ook iets anders zijn?
ja ze hebben op goed geluk een paar mensen van de straat geplukt en nu gaan ze schiften wie er iets mee te maken kan hebben en wie niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Een uur geleden waren het nog een 29 en 30 jarige uit Tiel en Maurik...
Ze hebben gewoon willekeurig wat mensen opgepakt bij de DSI?
The next level.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef GGMM het volgende:
Een Poolse man.
Dus bepaalde conclusies van bepaalde users waren ietwat voorbarig
@:zipportal
Hij zit ook al vastquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:19 schreef Sfancta het volgende:
Een Pool van 35 uit Maurik, 3300 inwoners, lijkt me dat zo bekend is wie het is.
dat zei een lokale nieuwszender. De politie heeft dat nooit gezegdquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nober het volgende:
[..]
Een uur geleden waren het nog een 29 en 30 jarige uit Tiel en Maurik...
Ze hebben gewoon willekeurig wat mensen opgepakt bij de DSI?
Lijkt me ook. Er zitten er nog wel wat (https://www.gelderlander.(...)vierenland~aaa5cbf0/), maar zal snel bekend zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:19 schreef Sfancta het volgende:
Een Pool van 35 uit Maurik, 3300 inwoners, lijkt me dat zo bekend is wie het is.
Ja, al die loonwerkers staan inderdaad netjes ingeschreven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:19 schreef Sfancta het volgende:
quote:Pool en man uit Rotterdam vast
De politie heeft gisteravond drie
mannen aangehouden in verband met de
aanslag op Peter R. de Vries.Twee van
hen worden vrijdag voorgeleid,de derde
is vanochtend vrijgelaten.Dat heeft de
politie zojuist bekendgemaakt.
De verdachten zijn een Pool van 35 uit
Maurik en een man van 21 uit Rotterdam.
Jij denkt dat een of andere crimenele baas even op een aspergeveld is gaan vragen wie interesse had?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, al die loonwerkers staan inderdaad netjes ingeschreven.
Een Pool kan in Tiel wonen, he?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:15 schreef Benny het volgende:
Dan is dat bericht van De Gelderlander ook wat apart
De vraag is of die pool wel uit Maurik komt. Er werd namelijk ook eerder gesproken over Tiel en dat bleek ook niet te kloppen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:19 schreef Sfancta het volgende:
Een Zuid-Pool?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Sinds wanneer zijn polen licht getint?
Nee, de criminele baas zit in de EBI, dus die was het niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Jij denkt dat een of andere crimenele baas even op een aspergeveld is gaan vragen wie interesse had?
Een van de verdachten is 'n Pool. De andere verdachten blijkbaar niet, anders had dat er wel bij gestaan. In theorie kan het ook nog iemand zijn met 'n Pools paspoort, maar een andere afkomst.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Gevalletje van "Never waste a good crisis".quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Pieter Klein is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven, zoals Wim Kieft zou zeggen. Toch wel een misplaatste koppeling wat mij betreft. Dit heeft weinig te maken met de algemene bejegening tegen journalisten en de fake-news beschuldigen die je ook ziet. Dat is ook een probleem, maar staat toch echt hier los van.
Die Rotterdammer kan toch licht getint zijn?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dom is hij zeker niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja het is erg, maar iedereen doet nu alsof hij een held en heilige was enz, maar het was toch ook best een irritante betweter vaak, die Peter.
Mocht hij beveiliging hebben afgeslagen is dat heel dom van hem.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.htmlquote:De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
die zijn wel in de meerderheid daarquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Die Rotterdammer kan toch licht getint zijn?
Die Pool ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Die Pool net zo goedquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef NoXia het volgende:
[..]
Oke. Kijk... Iets meer context inderdaadquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html
Ik kijk dus al jaren geen RTL boulevard meer, maar viel idd op dat hij erg oud was aan het worden ineens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Dom is hij zeker niet.
Wellicht wilde echt niet leven in een kooi. En accepteert dat dit kan gebeuren, hij maakte gisteren eerder ook een vermoeide en aangedane indruk kijk maar eens een stukje boulevard terug. Dikke wallen onder z'n ogen.
Ik vind dat betweterige juist wel leuk aan hem. Ik geniet altijd als hij lekker tegen die BN’er typetjes ingaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja het is erg, maar iedereen doet nu alsof hij een held en heilige was enz, maar het was toch ook best een irritante betweter vaak, die Peter.
Mocht hij beveiliging hebben afgeslagen is dat heel dom van hem.
Ergerlijk idd...quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik begin me een beetje te irriteren aan die journalisten die roepen dat die video's en foto's van Peter R niet kunnen.. Ze hadden zelf totaal geen probleem om het lijk van Fortuyn en Theo van Gogh op de voorpagina af te drukken.
Je wordt snel bruin in de bouw of bij het steken van asperges.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
De stap van asperges steken naar criminaliteit is maar een kleinequote:Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Jij denkt dat een of andere crimenele baas even op een aspergeveld is gaan vragen wie interesse had?
Dat is 20 jaar geleden, tijden veranderen en als je het zo graag wil zien dan heb je vast ook wel eens gehoord van Google.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik begin me een beetje te irriteren aan die journalisten die roepen dat die video's en foto's van Peter R niet kunnen.. Ze hadden zelf totaal geen probleem om het lijk van Fortuyn en Theo van Gogh op de voorpagina af te drukken.
Kan. Maar kan ook niet!quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
Dat de politie weg is kan slecht nieuws betekenen voor de toestand van Peter R de Vries.
Ik denk dat in de jaren erna het denken om hoe hiermee om te gaan toch wat verandert is. En dat is prima.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MatthijsDJ het volgende:
Heb helaas filmpje gezien, en die toestand zal er ook niet heel lang geweest zijn. Ze zullen waarschijnlijk wachten met het nieuws uitbrengen nadat zijn dochter in NL is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
Dat de politie weg is kan slecht nieuws betekenen voor de toestand van Peter R de Vries.
De eerste vraag is, wat is de relevantie dat de man Pool is?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:21 schreef Tengano het volgende:
Staat ook direct op teletekst weer p112:
[..]
Dat is niet zo uitzonderlijk hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind 'm vreselijk irritant en hypocriet vaak. Maar wel vermakelijk om naar te kijken. Beetje hetzelfde als wat ik had met Mart Smeets.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef Mens-erger-je-niet het volgende:
[..]
Ik vind dat betweterige juist wel leuk aan hem. Ik geniet altijd als hij lekker tegen die BN’er typetjes ingaat.
Of dat Held Peter R. de Vries zichzelf al weer kan reddenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
20 jaar geleden werd je werd je er niet meteen mee doodgegooid zodra je Twitter of What's App opende en kon je er ook niet op diezelfde media over klagen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat is 20 jaar geleden, tijden veranderen en als je het zo graag wil zien dan heb je vast ook wel eens gehoord van Google.
Ik hoor via via nu ook dat hij is overleden. Denk dat ze het nog niet bekend maken voor zijn dochter?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/87971_c74a6089quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vind 'm vreselijk irritant en hypocriet vaak. Maar wel vermakelijk om naar te kijken. Beetje hetzelfde als wat ik had met Mart Smeets.
Veel van zijn uitzendingen uit de tijd van Peter R. de Vries waren meesterlijk.
RIPquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoor via via nu ook dat hij is overleden. Denk dat ze het nog niet bekend maken voor zijn dochter?
Via wie hoor je dat?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik hoor via via nu ook dat hij is overleden. Denk dat ze het nog niet bekend maken voor zijn dochter?
Nee joh,schutter kwam hem gewoon opeens tegen in de stad en besloot toen te schieten. Puur toevalquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
De schutter moet geweten hebben dat hij gisteravond te gast was bij RTL boulevard en moet hebben geweten waar Peter zijn auto parkeert. Hij heeft Peter naar mijn idee dus al een aantal uren geobserveerd.
Dat ligt dan aan je eigen kennissenkring.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
20 jaar geleden werd je werd je er niet meteen mee doodgegooid zodra je Twitter of What's App opende en kon je er ook niet op diezelfde media over klagen.
Rechts niet in de kaart spelen is de achterliggende gedachte voor de meeste Nederlandse media.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef thedeedster het volgende:
[..]
De eerste vraag is, wat is de relevantie dat de man Pool is?
De tweede vraag, waarom is de afkomst van de andere verdachte dan niet vermeld? Waarom is dit dan niet relevant?
Gewoon een stelletje amateurs.
Heb je deze informatie al doorgebeld naar de politie?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
De schutter moet geweten hebben dat hij gisteravond te gast was bij RTL boulevard en moet hebben geweten waar Peter zijn auto parkeert. Hij heeft Peter naar mijn idee dus al een aantal uren geobserveerd.
'Normale mensen.'quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef Document1 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan je eigen kennissenkring.
Bedankt Niaquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
Onzin, Van Gogh en Fortuyn hadden vooral de media tegen zich omdat ze ergens voor stonden wat niet algemeen geaccepteerd was.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat in de jaren erna het denken om hoe hiermee om te gaan toch wat verandert is. En dat is prima.
Of hij herrijst over 2 dagen uit de dood. Die status lijkt hij inmiddels te hebben gekregen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of dat Held Peter R. de Vries zichzelf al weer kan redden
quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat reken ik ook goedquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Of hij herrijst over 2 dagen uit de dood. Die status lijkt hij inmiddels te hebben gekregen.
https://kombijde.politie.nl/quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
En dat doen ze vooralsnog ronduit amateuristisch.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Rechts niet in de kaart spelen is de achterliggende gedachte voor de meeste Nederlandse media.
Hij moest ook weten hoe Peter er uit zag.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
@GGMM @onlogisch en @Lenny_Leonard worden door ook niet mee doodgegooid.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik wordt er niet mee doodgegooid op Whatsapp. Leuke benaming trouwens.
Ik hoop dat hij het overleeft en helemaal herstelt. Ik wil niet dat de criminelen winnen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is er trouwens met Wim Kieft aan de hand? Daar gingen ook geruchten over.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:17 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Pieter Klein is ook een beetje teveel in zichzelf gaan geloven, zoals Wim Kieft zou zeggen. Toch wel een misplaatste koppeling wat mij betreft. Dit heeft weinig te maken met de algemene bejegening tegen journalisten en de fake-news beschuldigen die je ook ziet. Dat is ook een probleem, maar staat toch echt hier los van.
Nee ik zelf ook niet, maar las op Twitter en hoorde op de radio vanmorgen ook mensen die het filmpje en de foto toegestuurd hadden gekregen. Doodgegooid is misschien overdreven, maar de beelden gingen wel rond als een soort bangalijst.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik wordt er niet mee doodgegooid op Whatsapp. Leuke benaming trouwens.
Kan inderdaad. Maar onze voorraad DSI'ers is niet onuitputtelijk. Die gaan geen 4 weken een heel ziekenhuis afgrendelen. Naast dat het slecht nieuws kan betekenen, kan de beveiliging ook gewoon zijn teruggebracht tot een gang of kamer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:25 schreef polderturk het volgende:
Yep. Nu is Peter R. vooral een journalist en geen vertrouwenspersoon van zware misdadigers.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef S95Sedan het volgende:
Onzin, Van Gogh en Fortuyn hadden vooral de media tegen zich omdat ze ergens voor stonden wat niet algemeen geaccepteerd was.
Maar nu omdat het iemand dichterbij de media zelf is hebben ze eropeens een probleem mee, terwijl jaren terug ze vooraan stonden om alles en iedereen die ze niet zint af te kafferen. Zo hypocriet als de pest.
Ah, voer voor de wappies dit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:26 schreef Nober het volgende:
35 en 21 da's samen 56 het geboortejaar van Peter is 1956.
Waarschijnlijk een keer een knikje gegeven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef MissButterflyy het volgende:
Natuurlijk wist de schutter dat. Maar gisteren werden voorbijgangers geïnterviewd en vele Amsterdammers kwamen hem daar regelmatig tegen. Een voorbijganger zei Peter regelmatig op straat te groeten.
Gaat volgens mij niet om hem zelf maar om iets vervelends over iemand dichtbij hem. Maar weet verder niet hoe of watquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Wat is er trouwens met Wim Kieft aan de hand? Daar gingen ook geruchten over.
John heeft gelukkig wel beveiliging.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Er komt geen tweede Peter R. de Vries net zoals er geen tweede Theo van Gogh komt. We zijn een ander tijdperk ingetreden.
Opvallend dat er munitie is gevonden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verdachten aanslag Peter R. de Vries zijn Pool (35) en Rotterdammer (21), 3e verdachte vrijgelaten
De politie heeft een 18-jarige man die was aangehouden na de aanslag op Peter R. de Vries vrijgelaten. Twee anderen, een 35-jarige Poolse man en een 21-jarige Rotterdammer, blijven vastzitten.
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van betrokkenheid bij de schietpartij. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam.
De twee verdachten zitten in beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.
In Oost is nog een derde verdachte , een 18-jarige Amsterdammer, aangehouden. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in het onderzoek.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)erdachte-vrijgelaten
Peter is uitgeschakeld hoor. Ook als hij zwaargewond is, zal hij (voorlopig) zijn mond houden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Maar onze voorraad DSI'ers is niet onuitputtelijk. Die gaan geen 4 weken een heel ziekenhuis afgrendelen. Naast dat het slecht nieuws kan betekenen, kan de beveiliging ook gewoon zijn teruggebracht tot een gang of kamer.
En toen vroeg de schutter wat zijn probleem is en toen was het spel op de wagen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waarschijnlijk een keer een knikje gegeven.
Hetzelfde hier. Ik had al een tijdje geen foto of video van hem gezien maar toen ik het gisteren voorbij zag komen dacht ik inderdaad goh hij ziet er vermoeid of oud uit.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik kijk dus al jaren geen RTL boulevard meer, maar viel idd op dat hij erg oud was aan het worden ineens.
Dat is niet bekend, alleen dit:quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Niet echt:quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:33 schreef polderturk het volgende:
[..]
Opvallend dat er munitie is gevonden.
Ik vond hem er juist wel goed uitzien toen ik z'n leeftijd zag.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Allyo het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Ik had al een tijdje geen foto of video van hem gezien maar toen ik het gisteren voorbij zag komen dacht ik inderdaad goh hij ziet er vermoeid of oud uit.
Zelfde met politici overigens.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Yep. Nu is Peter R. vooral een journalist en geen vertrouwenspersoon van zware misdadigers.
Kan ook gewoon de leeftijd zijn natuurlijk. 64 jaar. Je wordt toch ook echt oud eens een keer.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Allyo het volgende:
[..]
Hetzelfde hier. Ik had al een tijdje geen foto of video van hem gezien maar toen ik het gisteren voorbij zag komen dacht ik inderdaad goh hij ziet er vermoeid of oud uit.
Is gister in latere show verduidelijkt, was niet iets met Kieft zelf maar omgeving.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat is niet bekend, alleen dit:
[ twitter ]
Slecht slapen en stress....quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Allyo het volgende:
[..]
Latere aflevering zeiden ze dat hij ok was, maar dit hoort meer in het desbetreffende topic.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dank je.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is gister in latere show verduidelijkt, was niet iets met Kieft zelf maar omgeving.
Seniele Gijp die iets roept waar hij zijn kop over moest houden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[ twitter ]
Het leidt natuurlijk lekker af van het eigen falen. Het feit dat Nederland onder de VVD afgegleden is tot een corrupte narcostaat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef S95Sedan het volgende:
Zelfde met politici overigens.
Dit climaat hebben we zelf gecreeerd door andersdenkende weg te zetten als wappies, extreem. Mede mogelijk gemaakt door politiek den haag en de media.
Het is zoals Marieke Elsinga vanmorgen zei, het is in zijn vakgebied en voor het aanpakken van onrecht een gouden vent die zich vastbijt en niet meer loslaat, alleen heeft ie soms ook de onhebbelijkheid om overal maar een mening over te moeten hebben, zoals een koninklijk jacht. Dat maakt 'm bij vlagen bloedirritantquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:34 schreef Sfancta het volgende:
Alle respect, maar nationale held etc vind ik wat te ver gaan. Is gewoon een vervelende vent, die zich wel heeft ingezet voor een aantal zee goede dingen.
Was het niet de Telegraaf die groot die foto's afdrukte?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:29 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Onzin, Van Gogh en Fortuyn hadden vooral de media tegen zich omdat ze ergens voor stonden wat niet algemeen geaccepteerd was.
Maar nu omdat het iemand dichterbij de media zelf is hebben ze eropeens een probleem mee, terwijl jaren terug ze vooraan stonden om alles en iedereen die ze niet zint af te kafferen. Zo hypocriet als de pest.
Hij zat natuurlijk ook wel tot z'n oksels erin bij allerlei grote criminelen. Dat was al zo in de tijd van Klaas Bruinsma.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is zoals Marieke Elsinga vanmorgen zei, het is in zijn vakgebied en voor het aanpakken van onrecht een gouden vent die zich vastbijt en niet meer loslaat, alleen heeft ie soms ook de onhebbelijkheid om overal maar een mening over te moeten hebben, zoals een koninklijk jacht. Dat maakt 'm bij vlagen bloedirritant
Met Wim niks. Wel iets met iemand die dicht bij hem staat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:31 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Ik denk dat het feit dat hij ongeschoren was zijn uiterlijk nadelig beïnvloedde, zo'n 3 dagen baardje staat al snel wat vermoeid, helemaal als het grijs haar is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond hem er juist wel goed uitzien toen ik z'n leeftijd zag.
Ik zie dat de nieuwe generatie misdaadjournalisten zich al direct aandient.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:16 schreef Nia het volgende:
je moet ergens beginnenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:38 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Ik zie dat de nieuwe generatie misdaadjournalisten zich al direct aandient.
Zeker waar. Misschien komt het ook omdat ik hem lange tijd niet gezien heb, en natuurlijk worden mensen dan ouder..quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kan ook gewoon de leeftijd zijn natuurlijk. 64 jaar. Je wordt toch ook echt oud eens een keer.
Ok, maar waarom is de beveiliging dan inmiddels naar huis gestuurd?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:39 schreef vencodark het volgende:
Je zou sowieso denken dat de schoten niet direct dodelijk waren. Anders hadden we dat toch allang gehoord.
Wellicht wel in coma en aan de beademing ofzo maar zolang zijn hart nog klopt, in welke toestand dan ook, gaan ze daar niets over melden.
Hooguit: toestand kritiek.
Voor de dader en opdrachtgever is het lekker knijpen en ‘balen’ wellicht dat het niet gelijk gelukt is.
Zitten ze nog te wachten voor hun feestje te vieren.
quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Was het niet de Telegraaf die groot die foto's afdrukte?
Er waren destijds ook (heel) veel mensen die dat ongepast vonden...
Volkskrant ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Er gaat ook niets veranderen, over x tijd is het de volgende en doen ze weer allemaal verontwaardigd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het leidt natuurlijk lekker af van het eigen falen. Het feit dat Nederland onder de VVD afgegleden is tot een corrupte narcostaat.
Volgens mij zo'n beetje elke krant dacht ik? Geenstijl had een opsomming ervan staan en daar stonden er minimaal 3-4.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:36 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Omdat ze de daders hebben gepakt?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ok, maar waarom is de beveiliging dan inmiddels naar huis gestuurd?
De zichtbare beveiligingquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat de Pool geen vaste woonplaats heeft in Nederland.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:13 schreef Tyr80 het volgende:
Vermoeiende klacht, één in de categorie 'waarom maken we ons hier zo druk om, dat zouden we toch ook niet doen als het Anita van hiernaast betrof'. Mooi toch, dat iemand én uitgekotst kan worden én een nationale held kan zijn? Het laat zien dat helden ook hun onhebbelijkheden hebben en geenszins heilig zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held![]()
Fixedquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:14 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als het gaat om 'n Pool, dan is dat blijkbaar geen probleem. Benieuwd of Ik hoop dat die inwoners van Rotterdam nog andere nationaliteiten hebben dan de Nederlandse.
Ik heb The Sun nog liggen van 7 mei met de beroemde foto erop, wie biedt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
[..]
Volkskrant ook.
Google maar eens op "kranten moord Pim Fortuyn"
Geen idee. Ongeacht zijn toestand gewoon niet meer nodig?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het probleem is dat er tussen de andersdenkenden wappies zitten. Daar moeten wij niet moeilijk over doen. Alleen zijn andersdenkenden niet gelijk aan wappies en dat onderscheid wordt te weinig gemaakt. Ben je tegen de avondklok of mondklapjes en heb je daar argumenten voor prima. Valt een speler neer op het veld en ga jij op Twitter gelijk verbanden leggen met vaccinaties. Dan ben je in mijn ogen gewoon een wappie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:35 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zelfde met politici overigens.
Dit climaat hebben we zelf gecreeerd door andersdenkende weg te zetten als wappies, extreem. Mede mogelijk gemaakt door politiek den haag en de media.
Daar is de DSI niet voor. Maar de bewakingseenheid (BE).quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef maan_man het volgende:
[..]
Kan inderdaad. Maar onze voorraad DSI'ers is niet onuitputtelijk. Die gaan geen 4 weken een heel ziekenhuis afgrendelen. Naast dat het slecht nieuws kan betekenen, kan de beveiliging ook gewoon zijn teruggebracht tot een gang of kamer.
Nee hoor, ik vind het nog steeds een arrogant stuk vreten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held![]()
Afgemaakt in het openbaar zei hij. Hij is dus dood? Weet hij meer?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef Nober het volgende:
Mick van Wely bij 1op1.
https://www.nporadio1.nl/live
Verbleef in Maurik blijkbaar. Of 'man zonder vaste woon- en verblijfplaats'.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat de Pool geen vaste woonplaats heeft in Nederland.
Wat voor grond heb je in hemelsnaam voor die speculatie?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Sfancta het volgende:
Ik zie veel speculaties, vergeet ook niet de Jos B zijde.
Serieuze vraag?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat voor grond heb je in hemelsnaam voor die speculatie?
Er zijn vast wel mensen die kortere lijntjes hebben en meer weten dan wij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Afgemaakt in het openbaar zei hij. Hij is dus dood? Weet hij meer?
50 cent.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb The Sun nog liggen van 7 mei met de beroemde foto erop, wie biedt.
Dat slaat echt helemáál nergens op.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Sfancta het volgende:
Ik zie veel speculaties, vergeet ook niet de Jos B zijde.
Jaja.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat buttcraftersploegje van Jos B schijnt wel linke soep te zijn.
De politie is sowieso niet weg daar, maakt niet uit of hij overleden isquote:
Ook mijn vermoeden is dat hij al lang is overleden, maar ze het dat pas melden wanneer ze het uitkomt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je 5 seconden langer geluisterd had dan had je gehoord dat hij zich corrigeerde en bedoelde neergeschoten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Afgemaakt in het openbaar zei hij. Hij is dus dood? Weet hij meer?
Zegt genoeg.quote:
Natuurlijk wel in een zijstraat.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Blijft het feit overeind dat die diensten niet onuitputtelijk zijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Daar is de DSI niet voor. Maar de bewakingseenheid (BE).
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
Ik zie net nog een hoopvolle tweet van de familie langskomen hierboven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Ook mijn vermoeden is dat hij al lang is overleden, maar ze het dat pas melden wanneer ze het uitkomt.
Of de Politie heeft info uit de verdachten gekregen, waardoor ze weten uit welke hoek het komt. En dat daarom de dreiging is weggevallen. Je weet het echt niet.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:45 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Ook mijn vermoeden is dat hij al lang is overleden, maar ze het dat pas melden wanneer ze het uitkomt.
Zoiets denk ik. Ten behoeve van zijn mogelijke herstel ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
De details gaan ons ook niks aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
Ik vind het meer klinken dat Peter nog in (zeer) kritieke toestand verkeerd/quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Privacy?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
Dat doet er natuurlijk niet toe, het moment dat je mensen weg gaat zetten en niet naar ze luistert ben je in feite al gewoon klaar en kan je beter meteen stoppen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het probleem is dat er tussen de andersdenkenden wappies zitten. Daar moeten wij niet moeilijk over doen. Alleen zijn andersdenkenden niet gelijk aan wappies en dat onderscheid wordt te weinig gemaakt. Ben je tegen de avondklok of mondklapjes en heb je daar argumenten voor prima. Valt een speler neer op het veld en ga jij op Twitter gelijk verbanden leggen met vaccinaties. Dan ben je in mijn ogen gewoon een wappie.
Fruithandel De Groot wordt ook al jaren beveiligd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Blijft het feit overeind dat die diensten niet onuitputtelijk zijn.
Die kans acht ik vrij groot. Afhankelijk van waar hij geraakt is in zijn hoofd kan het best zijn dat er een zwelling in zijn hersenen zit waardoor hij dus sowieso in coma gehouden wordt. Dat kan dan natuurlijk twee kanten op: die zwelling neemt weer af en dan kunnen ze kijken wat de schade is, of de zwelling neemt niet af (of zelfs toe) en hij zal overlijdenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Omdat het jou en mij geen reet aangaat. Wij horen het wel als de familie dat wil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De details gaan ons ook niks aan.
Hij vecht nog steeds voor z’n leven in ieder geval.
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie net nog een hoopvolle tweet van de familie langskomen hierboven.
Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.
Privacy?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je als journalist/BN-er toch helemaal geen recht op?quote:
Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Oriente het volgende:
[..]
Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.
"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus nietquote:
Omringen Peter met hoopquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
het gaat ons niks aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over wie heb je het?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
Iemand die is overleden omring je niet met hoop toch?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
Dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.quote:
Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doet de media niet familie De Vriesquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus niet
Groeten: de familie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.
"Hij leeft nog" - dat is écht niet een grove inbreuk op zijn privacy.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Document1 het volgende:
[..]
Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Rianne84 het volgende:
Eerste 24 uur zijn kritiek. Misschien vanavond een update?
Het laatste bericht is hij vecht voor zijn leven en daar is geen update op gekomen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Hij leeft nog" - dat is écht niet een grove inbreuk op zijn privacy.
Vind jij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
W.m.b. ook de enige logische interpretatiequote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef SilverEyes het volgende:
Lijkt mij dat hij in (kunstmatige) coma wordt gehouden en dat het afwachten is. Maar ik ben geen medicus en ik weet er ook niets van, maar dat is hoe ik de tweet interpreteer.
Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebrachtquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
Daar komen heus wel weer andere voor in de plaats hoor. Zie ook een Lale Gul bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Er komt geen tweede Peter R. de Vries net zoals er geen tweede Theo van Gogh komt. We zijn een ander tijdperk ingetreden.
Dat is gisteren toch al gemeld?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan of er een slagader geraakt is natuurlijk, kan best zijn dat de hoeveelheid bloedverlies relatief 'meeviel'quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.
Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Filmpje zegt anders helaas.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
De verdachten zitten in volledige beperking. Die horen niets.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.
Ehm hoezo vaag. Er is al duideijk aangegeven dat hij zwaargewond is en voor zijn leven vecht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ze moeten vermelden hoeveel bloed hij is verloren en hoeveel zakken hij gekregen heeft. Wat zijn bloeddruk is, aantal hartslagen enz.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?
Zoiets denk ik ook. Ik hoorde verhalen over meerdere kogels in z'n hoofd maar dat lijkt mij niet kloppen. Hopelijk heeft hij net op tijd de schutter opgemerkt en z'n hoofd enigszins weg kunnen trekken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
Ik kan me voorstellen dat het naar buiten brengen van een verklaring als "hij leeft nog" bepaalde verwachtingen wekt. Misschien is hij hersendood, misschien kan de familie het oordeel van de artsen nog niet accepteren, misschien er is meer tijd nodig. Ik heb bij het overlijden van mijn moeder wel geleerd dat je je best lang af kunt vragen of iemand nog leeft. Toen de artsen ons zeiden dat ze hersendood was, wilden ze bijvoorbeeld toch nog aanvullend onderzoek doen om dat te verifiëren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.
Dacht ik ook aan.quote:Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Het blijft een lul hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:54 schreef Collide het volgende:
[..]
Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebracht
Dit kun je niet zelf bedenken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.
Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Gisteren blies de familie van De Vries hoog van de toren? Wat een gelul.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien omdat het een seizoensarbeider is. Dan is het een Pool die (tijdelijk) in Maurik woont.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.
Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.
Ik kijk wel naar Boulevard.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.
Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse nationaliteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.
Dus bloedverlies in combinatie met het niet kwijt kunnen van druk door de trauma(schade).
Je vergeet 'geen hartslag'quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.
Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.quote:
Maar ook geen pols anders moet je echt niet reanimeren, dat doet het hart alleen maar schade; dat weet ik nog wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.
Dit is echt wat te kort door de bocht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
Dat zag je dus.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.quote:
Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse identiteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.
Misschien had ik het dan nog wat voorzichtiger moeten verwoorden want daar heb je een punt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is echt wat te kort door de bocht.
Ligt er maar net aan waar in de hersenen een tumor groeit. Je hebt ook goedaardige tumoren enz.
Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.quote:
Ja maar het was ook weer geen Kennedy ofzo. Beetje lastig beoordelen. Maar hoe dan ook is in je hoofd geschoten en er zo bij liggen geen goed teken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
Context?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef polderturk het volgende:
Zoon de Vries: "Wij omringen Peter met liefde en hoop".
Dan leeft hij nog. Goed nieuws.
Doe maar geen complotten hier, daar hebben we al genoeg topics overquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Sfancta het volgende:
Zou hij ook gisteren ter plekke overleden kunnen zijn, en in verband met het onderzoek dat het nu zo "gespeeld" wordt om alle informatie boven te krijgen?
Dat is vanwege de schokkende gebeurtenis zelf, dat betekent niet dat we ook recht hebben op de feiten van de huidige situatie van Peter R. de Vries.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
Dat moet de familie weten. Ik zou in zo'n situatie niet bezig zijn met wat er gecommuniceerd gaat worden. Wacht nu maar gewoon af.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit. Hartslag (fibrillatie) doe je controleren door de AED.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.
Je moet dan zsm beginnen.
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
Ja, die is 21 jaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelen
Nee, gewoon nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
QED.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald
Jij en ik hebben geen enkel belang bij het nog wel of niet in leven zijn van Peter R.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Altijd weer die Feyenoordhooligans die een lieve Ajacied moeten omleggen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ja, heb geen BHV meer dus zal dan wel zijn aangepast nadat ik de laatste cursus heb gedaanquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.
Post het laatst actuele protocol hier dan even, dan kunnen we deze discussie afronden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.
Maar kan wel informatie zijn die vanwege het onderzoek niet handig is om openbaar te maken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En er was bloed bij zijn hoofd, niet elders. Volgens de omstanders leefde hij toen nog, iets later werd hij gereanimeerd. Maar het feit dat de ziekenauto hem heeft meegenomen en hij niet ‘onderweg overleden is’ zoals je vaak hoort (zodat de lijkwagen niet hoeft te komen) geeft wel enige hoop. Pim Fortuyn en Theo van Gogh bijvoorbeeld hebben ze niet eens meer meegenomen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is juist van meet af aan vage informatie gegeven. Zo zei Halsema niet dat hij voor zijn leven vecht, maar ze zei dat het de laatste informatie was die ze had gekregen. Impliciet blijft steeds óf hij nog leeft. En dat vind ik opvallend, ja. Ik vind helemaal niet dat de familie verplicht is om details prijs te geven, maar ik vraag me wel af wat er achter het vaag blijven zit. Normaliter is er de ochtend na zo'n verschrikkelijk incident meer informatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef roninho het volgende:
[..]
Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.
Er is behalve ramptoerisme echt geen enkele noodzaak voor de rest van Nederland om op dit moment details van zijn status te delen.
Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
Ja ik heb dat gelukkig niet gezienquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.
Vergeet niet dat de man ook een goede lichamelijke conditie heeft. Dat helpt ook meequote:Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
En er was bloed bij zijn hoofd, niet elders. Volgens de omstanders leefde hij toen nog, iets later werd hij gereanimeerd. Maar het feit dat de ziekenauto hem heeft meegenomen en hij niet ‘onderweg overleden is’ zoals je vaak hoort (zodat de lijkwagen niet hoeft te komen) geeft wel enige hoop. Pim Fortuyn en Theo van Gogh bijvoorbeeld hebben ze niet eens meer meegenomen.
Maar nog los van de vraag of hij her overleeft is het belangrijker hóe hij er dan uit zou komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |