Zoiets denk ik. Ten behoeve van zijn mogelijke herstel ook.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
De details gaan ons ook niks aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
Ik vind het meer klinken dat Peter nog in (zeer) kritieke toestand verkeerd/quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Misschien wordt hij nu kunstmatig in leven gehouden, en zal de komende dagen meer duidelijk worden.
Privacy?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar klinkt het wel naar, maar waarom zeggen ze dat dan niet? Er moet een reden zijn dat ze zo vaag blijven.
Dat doet er natuurlijk niet toe, het moment dat je mensen weg gaat zetten en niet naar ze luistert ben je in feite al gewoon klaar en kan je beter meteen stoppen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:42 schreef maan_man het volgende:
[..]
Het probleem is dat er tussen de andersdenkenden wappies zitten. Daar moeten wij niet moeilijk over doen. Alleen zijn andersdenkenden niet gelijk aan wappies en dat onderscheid wordt te weinig gemaakt. Ben je tegen de avondklok of mondklapjes en heb je daar argumenten voor prima. Valt een speler neer op het veld en ga jij op Twitter gelijk verbanden leggen met vaccinaties. Dan ben je in mijn ogen gewoon een wappie.
Fruithandel De Groot wordt ook al jaren beveiligd.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef maan_man het volgende:
[..]
Blijft het feit overeind dat die diensten niet onuitputtelijk zijn.
Die kans acht ik vrij groot. Afhankelijk van waar hij geraakt is in zijn hoofd kan het best zijn dat er een zwelling in zijn hersenen zit waardoor hij dus sowieso in coma gehouden wordt. Dat kan dan natuurlijk twee kanten op: die zwelling neemt weer af en dan kunnen ze kijken wat de schade is, of de zwelling neemt niet af (of zelfs toe) en hij zal overlijdenquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zegt genoeg.
Omdat het jou en mij geen reet aangaat. Wij horen het wel als de familie dat wil.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De details gaan ons ook niks aan.
Hij vecht nog steeds voor z’n leven in ieder geval.
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik zie net nog een hoopvolle tweet van de familie langskomen hierboven.
Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is echt veel makkelijker om te zeggen dat hij nog leeft, dat hij nog niet bij bewustzijn is en dat nog moet blijken hoe hij eruit komt. Ze zeggen niet eens expliciet dat hij nog leeft. Dat werkt vooral speculatie in de hand.
Privacy?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je als journalist/BN-er toch helemaal geen recht op?quote:
Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef Oriente het volgende:
[..]
Als hij overleden was dan was die tweet wel wat anders geschreven.
"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus nietquote:
Omringen Peter met hoopquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
het gaat ons niks aan.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Over wie heb je het?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
Iemand die is overleden omring je niet met hoop toch?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:49 schreef terrestrial het volgende:
[..]
Die tweet zegt helaas weinig, behalve dat ze veel hebben aan steun, dat heb je ook als hij overleden is.
Dat betwijfel ik.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Misschien heeft het iets met het lopende onderzoek te maken dat ze er nog niks over willen berichten.
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.quote:
Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doet de media niet familie De Vriesquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"De familie..." las ik en zocht naar de volgende tweet waarin de zin werd afgemaakt. Maar zo bedoelde Royce dat dus niet
Groeten: de familie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, ik zat eigenlijk nog te wachten op de volgende tweet maar het kan ook de afsluiting zijn, wat jij zegt.
"Hij leeft nog" - dat is écht niet een grove inbreuk op zijn privacy.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:52 schreef Document1 het volgende:
[..]
Omdat ze niet verplicht zijn alles te delen. Stel je eens voor dat het jouw vader is. Dan interesseert wat de rest vindt dat ze moeten weten je toch geen kut.
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Rianne84 het volgende:
Eerste 24 uur zijn kritiek. Misschien vanavond een update?
Het laatste bericht is hij vecht voor zijn leven en daar is geen update op gekomen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
"Hij leeft nog" - dat is écht niet een grove inbreuk op zijn privacy.
Vind jij.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
W.m.b. ook de enige logische interpretatiequote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef SilverEyes het volgende:
Lijkt mij dat hij in (kunstmatige) coma wordt gehouden en dat het afwachten is. Maar ik ben geen medicus en ik weet er ook niets van, maar dat is hoe ik de tweet interpreteer.
Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebrachtquote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
Daar komen heus wel weer andere voor in de plaats hoor. Zie ook een Lale Gul bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:32 schreef Mondkapje het volgende:
Er komt geen tweede Peter R. de Vries net zoals er geen tweede Theo van Gogh komt. We zijn een ander tijdperk ingetreden.
Dat is gisteren toch al gemeld?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan of er een slagader geraakt is natuurlijk, kan best zijn dat de hoeveelheid bloedverlies relatief 'meeviel'quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hoofdwond zijn de eerste 5-10minuten juist doorslaggevend, vanwege bloedverlies.
Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.
Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Filmpje zegt anders helaas.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
De verdachten zitten in volledige beperking. Die horen niets.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja. En misschien een trucje om de verdachten te laten praten. Hij is niet dood dus het is niet zo heel erg dus doe maar praten.
Ehm hoezo vaag. Er is al duideijk aangegeven dat hij zwaargewond is en voor zijn leven vecht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, ze moeten vermelden hoeveel bloed hij is verloren en hoeveel zakken hij gekregen heeft. Wat zijn bloeddruk is, aantal hartslagen enz.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat blijkt toch gewoon uit de Tweet van zijn zoon? Moet hij echt expliciet zeggen dat zijn vader nog leeft en is "omringen Peter met liefde en hoop in deze moeilijke fase" niet duidelijk genoeg?
Zoiets denk ik ook. Ik hoorde verhalen over meerdere kogels in z'n hoofd maar dat lijkt mij niet kloppen. Hopelijk heeft hij net op tijd de schutter opgemerkt en z'n hoofd enigszins weg kunnen trekken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:55 schreef vencodark het volgende:
Heeft de schutter toch niet goed gemikt. Misschien is die kogel wel heel schuin langs/tegen zijn hoofd gegaan?
Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
Ik kan me voorstellen dat het naar buiten brengen van een verklaring als "hij leeft nog" bepaalde verwachtingen wekt. Misschien is hij hersendood, misschien kan de familie het oordeel van de artsen nog niet accepteren, misschien er is meer tijd nodig. Ik heb bij het overlijden van mijn moeder wel geleerd dat je je best lang af kunt vragen of iemand nog leeft. Toen de artsen ons zeiden dat ze hersendood was, wilden ze bijvoorbeeld toch nog aanvullend onderzoek doen om dat te verifiëren.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als de dochter van Peter nog terug moet komen uit Ghana dan kan ik me er wel wat bij voorstellen dat ze die liever naar het ziekenhuis laten komen zonder dat ze op Schiphol al met de feiten geconfronteerd wordt, en met allerlei figuren die haar in het kader van nieuwsgaring al vragen hoe ze zich voelt na de dood van haar vader voor ze goed en wel door de douane is.
Dacht ik ook aan.quote:Ik sluit ook niet uit dat er nu meer figuren nauwlettend gemonitord worden en dat het interessant is om te weten of er mensen zenuwachtig worden van die onzekerheid of het wel "gelukt" is.
Het blijft een lul hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:40 schreef Mansjester het volgende:
Vorige week werd Peter door 90% van de Nederlanders uitgekotst,maar nu die is neergeschoten is het ineens een nationale held![]()
Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:54 schreef Collide het volgende:
[..]
Die lijkt hij wel te hebben doorstaan, anders word je niet naar het ziekenhuis gebracht
Dit kun je niet zelf bedenken?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.
Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Gisteren blies de familie van De Vries hoog van de toren? Wat een gelul.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Gisteren overal van de toren blazen, wat logisch is, en nu het hele land in afwachting laten zitten. Is dit typisch Nederland?
Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Misschien omdat het een seizoensarbeider is. Dan is het een Pool die (tijdelijk) in Maurik woont.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ik lees op nu.nl dat de gearresteerde verdachten een Pool die in het Gelderse dorp Maurik woont, en een 21-jarige Rotterdammer zijn.
Dus die 'Pool' woont in Nederland maar noemen we toch bij zijn afkomst (geen 'Maurikenaar'). Die 21-jarige noemen we een Rotterdammer en wordt geen afkomst van vermeld. Waarom de inconsistentie?
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hij moest gereanimeerd worden ook. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij betekent dat dat ook je hart stilsstaat en je dus niet bij bewustzijn bent.
Ik kijk wel naar Boulevard.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Probeer het eens via www.weekend-online.nl of www.story.nl. Daar zitten de andere roddeltantes.
Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse nationaliteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Nouja doorstaan, ik ben geen expert verder, maar van wat ik kon vinden is het niet zozeer de kogel zelf maar de druk die vrijkomt op de hersenen.
Dus bloedverlies in combinatie met het niet kwijt kunnen van druk door de trauma(schade).
Je vergeet 'geen hartslag'quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.
Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.quote:
Maar ook geen pols anders moet je echt niet reanimeren, dat doet het hart alleen maar schade; dat weet ik nog wel.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Geen ademhaling hoorbaar, en geen bewustzijn.
Dit is echt wat te kort door de bocht.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
Dat zag je dus.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ik kan een gokje wagen, maar voor ik nu.nl van zelfcensuur beticht uit politieke correctheid, wilde ik hier nog even vragen of ik iets over het hoofd zag.
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.quote:
Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Misschien omdat de Pool niet de Nederlandse identiteit heeft en de Rotterdammer wel? Ik noem maar wat hoor.
Misschien had ik het dan nog wat voorzichtiger moeten verwoorden want daar heb je een punt.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit is echt wat te kort door de bocht.
Ligt er maar net aan waar in de hersenen een tumor groeit. Je hebt ook goedaardige tumoren enz.
Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.quote:
Ja maar het was ook weer geen Kennedy ofzo. Beetje lastig beoordelen. Maar hoe dan ook is in je hoofd geschoten en er zo bij liggen geen goed teken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik heb de beelden helaas gezien en daar lag hij er toch wel echt heel levenloos bij. Maargoed.
Context?quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef polderturk het volgende:
Zoon de Vries: "Wij omringen Peter met liefde en hoop".
Dan leeft hij nog. Goed nieuws.
Doe maar geen complotten hier, daar hebben we al genoeg topics overquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Sfancta het volgende:
Zou hij ook gisteren ter plekke overleden kunnen zijn, en in verband met het onderzoek dat het nu zo "gespeeld" wordt om alle informatie boven te krijgen?
Dat is vanwege de schokkende gebeurtenis zelf, dat betekent niet dat we ook recht hebben op de feiten van de huidige situatie van Peter R. de Vries.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En daarom berichten alle media erover, worden reguliere uitzendingen onderbroken, wordt een persconferentie gehouden, zitten wij inmiddels in deel #11.
Dat moet de familie weten. Ik zou in zo'n situatie niet bezig zijn met wat er gecommuniceerd gaat worden. Wacht nu maar gewoon af.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dit. Hartslag (fibrillatie) doe je controleren door de AED.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Voor je gaat reanimeren controleer je ademhaling en bewustzijn, je gaat niet nog de hartslag meten of voelen.
Je moet dan zsm beginnen.
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelenquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Voor een reanimatie buiten het ziekenhuis hoef je volgens de laatste protocollen niet naar een hartslag te zoeken. Buiten bewustzijn en geen regelmatige ademhaling = reanimatie starten.
Ja, die is 21 jaar.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus een Pool uit Maurik en een Nederlander uit Rotterdam. Zo kun je het dan ook zeggen. Is er al meer bekend over die Rotterdammer dan?
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet t niet zeker maar op de reanimatiecursus een paar jaar geleden moest je eerst de pols of hals voelen
Nee, gewoon nee.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We weten eigenlijk niks verder hoor. Misschien was het schot door zijn hoofd wel een schampschot, en is het schot in zijn buik veel ernstiger enz.
QED.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Document1 het volgende:
[..]
Klopt en hier zie je dat het goed is dat je regelmatig je cursus herhaald
Jij en ik hebben geen enkel belang bij het nog wel of niet in leven zijn van Peter R.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:50 schreef Sfancta het volgende:
Altijd weer die Feyenoordhooligans die een lieve Ajacied moeten omleggen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:57 schreef Bot13 het volgende:
Ja, heb geen BHV meer dus zal dan wel zijn aangepast nadat ik de laatste cursus heb gedaanquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.
Post het laatst actuele protocol hier dan even, dan kunnen we deze discussie afronden.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:03 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik heb in 2016, 2017, 2018, 2019 en 2020 de BHV-cursus gevolgd, en ergens halverwege zijn die protocollen aangepast.
Maar kan wel informatie zijn die vanwege het onderzoek niet handig is om openbaar te maken.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En er was bloed bij zijn hoofd, niet elders. Volgens de omstanders leefde hij toen nog, iets later werd hij gereanimeerd. Maar het feit dat de ziekenauto hem heeft meegenomen en hij niet ‘onderweg overleden is’ zoals je vaak hoort (zodat de lijkwagen niet hoeft te komen) geeft wel enige hoop. Pim Fortuyn en Theo van Gogh bijvoorbeeld hebben ze niet eens meer meegenomen.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Er is juist van meet af aan vage informatie gegeven. Zo zei Halsema niet dat hij voor zijn leven vecht, maar ze zei dat het de laatste informatie was die ze had gekregen. Impliciet blijft steeds óf hij nog leeft. En dat vind ik opvallend, ja. Ik vind helemaal niet dat de familie verplicht is om details prijs te geven, maar ik vraag me wel af wat er achter het vaag blijven zit. Normaliter is er de ochtend na zo'n verschrikkelijk incident meer informatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 12:01 schreef roninho het volgende:
[..]
Een vrij logische reden lijkt mij dat er al vrij duidelijke informatie is gegeven. Hij is zwaargewond en in levensgevaar.
Er is behalve ramptoerisme echt geen enkele noodzaak voor de rest van Nederland om op dit moment details van zijn status te delen.
Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.quote:Op woensdag 7 juli 2021 11:59 schreef Oriente het volgende:
[..]
Jeps, er is binnen je schedel maar heel weinig ruimte voor extra druk op je hersenen (verhoogde hersendruk) dus als die druk te hoog wordt zal dat fataal worden. Bij hersentumoren is dat ook vaak het geval, de hersendruk wordt zo hoog / lichaamsfuncties vallen uit waardoor je uiteindelijk komt te overlijden.
Ja ik heb dat gelukkig niet gezienquote:Op woensdag 7 juli 2021 12:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Je ziet ook dat hij bloedt uit zijn ogen/neus dat is ook geen goede indicatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |