SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Goed hoor!quote:Op maandag 17 mei 2021 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb mijn diëtist een mailtje gestuurd met de vraag over hoe ik even wat gemakkelijker word met eten en zo (gaat niet echt fantastisch, eet vaak te weinig en minder dan ik plan) en mijn begeleider gemaild voor het psychiatrische deel ervan. Persoonlijk vind ik dat een heel dappere stap van mezelf, gezien ik niet bepaald eruit zie of ik te weinig eet
Ik at zulke salades ook veel toen ik probeerde rond de 1700 kcal te blijven op een dag, voor de lunch. Werkt prima en vult goedquote:Op maandag 17 mei 2021 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Ook maar een lijst:
O: blauwe bessen, frambozen, mango, magere kwark
L: 4 Wasa vezelrijk crackers met belgische-chocolade-pindakaas
D: grote bak salade van veel spinazie, komkommer, tomaat, feta en beetje gerookte kip
Ik werkte vier uurtjes op locatie vandaag en ik ben geslooptmaar ik eet de laatste dagen varianten op dit soort salades (afwisselend met feta/gerookte kip/tempeh) en dat bevalt wel goed. Lekker, gezond, weinig moeite.
Ja dat heb ik wel gevraagd in de mail. Gewoon even wat en vooral hoeveelheden.quote:Op maandag 17 mei 2021 17:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed hoor!
Misschien zou het wat zijn als jij een geheel uitgeschreven dieet krijgt? Dan hoef je er zelf ook niet over na te denken / keuzes te maken? Of ben je te eigenwijs en ga je dan alsnog je eigen plan trekken?
Jij mag flink aan de bak, succes!quote:Op maandag 17 mei 2021 20:02 schreef VitaBella het volgende:
Mijn asr doel is 800 en hoop dat het daar bij blijft want vind het wel goed zo
Mijne is deze week ook weer naar 800 na drie weken 750 (had één keer m'n weekdoel gemist). Da's de max!quote:Op maandag 17 mei 2021 20:02 schreef VitaBella het volgende:
Mijn asr doel is 800 en hoop dat het daar bij blijft want vind het wel goed zo
Dank je wel. Het zal ook veel rust gevenquote:Op maandag 17 mei 2021 21:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijne is deze week ook weer naar 800 na drie weken 750 (had één keer m'n weekdoel gemist). Da's de max!
En @:CotS, goed dat je het herkent van jezelf en aan de bel trekt!lijkt me inderdaad fijn als je wat meer houvast krijgt met echt een uitgeschreven plan van wat en hoeveel te eten!
Mijn lijst komt nog een bakje kwark bij.
Punten.quote:
Goed om te weten dat 800 per week het maximale is.quote:Op maandag 17 mei 2021 21:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mijne is deze week ook weer naar 800 na drie weken 750 (had één keer m'n weekdoel gemist). Da's de max!
En @:CotS, goed dat je het herkent van jezelf en aan de bel trekt!lijkt me inderdaad fijn als je wat meer houvast krijgt met echt een uitgeschreven plan van wat en hoeveel te eten!
Mijn lijst komt nog een bakje kwark bij.
Good busy! Ik zat ook lekker laag vanmorgen, op 86,9, maar ik zie toch alleen maar het getal vóór de kommaquote:Op dinsdag 18 mei 2021 09:42 schreef IJsdraakje het volgende:
Weegschaal zei -0.6kg ten opzichte van gisteren, dus m'n vermoeden dat er nog wel een flush aan zat te komen, klopt redelijk.
En tot nu toe nog geen extreme spierpijn, dus ik dénk dat het deze week mee gaat vallen.
Welkom welkom! Moet er veel af? Ik zie nu wel een verschrompeld appeltje voor mequote:Op dinsdag 18 mei 2021 09:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Deze dag is voorbestemd om te gaan beginnen met lijnenIk zat vanmorgen op de fiets, ik stopte mijn ontbijt in mijn mond (een zacht volkorenbolletje) en ik merkte dat er niks op zat
Normaal had ik er choco op gedaan. Stug door gegeten want ja, zonder ontbijt kan ik niet.
Er zat nog een appeltje in mijn rugzak van vorige week, die heb ik net lekker opgegeten
Ah, nice.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Good busy! Ik zat ook lekker laag vanmorgen, op 86,9, maar ik zie toch alleen maar het getal vóór de komma
[..]
Welkom welkom! Moet er veel af? Ik zie nu wel een verschrompeld appeltje voor me
Ik ben vanmorgen voor de 2e keer bij de dokter geweest in 2 weken tijd. Ze gaan morgen een echo maken van mijn gal en lever omdat ze galstenen vermoeden dat past wel bij de klachten. Maar ik heb wel gewoon nog best redelijk wat gewandeld dus ik denk dat er wel wat af isquote:
Afvallen komt voornamelijk door wat je (niet) in je mond stopt uiteindelijkquote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:02 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Ik ben vanmorgen voor de 2e keer bij de dokter geweest in 2 weken tijd. Ze gaan morgen een echo maken van mijn gal en lever omdat ze galstenen vermoeden dat past wel bij de klachten. Maar ik heb wel gewoon nog best redelijk wat gewandeld dus ik denk dat er wel wat af is
Oh dat wist ik niet dat het dan vaak voor komt! dankjewel!!quote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Afvallen komt voornamelijk door wat je (niet) in je mond stopt uiteindelijk
Beterschap! Galstenen komen vaak voor als je ineens flink afvalt.
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 10:07 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet dat het dan vaak voor komt! dankjewel!!
quote:Wat de precieze oorzaak van galstenen is, is niet duidelijk. Mogelijk spelen de samenstelling van de gal, de werking van galblaas en erfelijkheid een rol. Wel is bekend dat u een grote kans op galstenen heeft bij:
• Overgewicht.
• Te veel gewichtsverlies in één keer (bijvoorbeeld door te snel afvallen).
Meestal bestaan de galstenen vooral uit cholesterol. Er zit dan te veel cholesterol in uw gal. Dit soort cholesterolgalstenen komen met name bij vrouwen voor. Waarschijnlijk spelen vrouwelijke hormonen hierbij een rol.
Ik ben er nog niet uit hoeveel er af moet. Heb nu maat 42. Als ik naar maat 40 kan en wat minder flubberbuik ben ik al tevredenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Good busy! Ik zat ook lekker laag vanmorgen, op 86,9, maar ik zie toch alleen maar het getal vóór de komma
[..]
Welkom welkom! Moet er veel af? Ik zie nu wel een verschrompeld appeltje voor me
Echt niet! sowieso dezequote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:45 schreef Declan-Harp het volgende:
https://www.ah.nl/product(...)-zongedroogde-tomaat
Mijn favoriet. Vooral vet dus, weinig koolhydraten.
Die is wel magerder inderdaad, maar vind het zelf niet lekkerquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:02 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Echt niet! sowieso deze![]()
https://www.ah.nl/product(...)us-gegrilde-groenten
Ik bedoelde trouwens welke het lekkerst is, niet minst koolhy.
Ik let eigenlijk nauwelijks op inhoud en alleen op kcal.
Deze is lekker ja, maar ik vind ook de kerrie variant erg lekker.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Eens... Vind het viesquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Geen tips hier, ik doe niet aan kikkererwt.
Ik heb die altijd van de versafdeling. En dan op een triangel nomnomnomquote:Op dinsdag 18 mei 2021 11:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik eet zo goed als elke dag 2 boterhammen met hagelslag als ontbijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar, even een nuttigere post, het kan handig zijn om een weekje even op te schrijven wat je écht eet, dus inclusief hoeveel en wat enzo. Dat geeft ook beter inzicht in waar er te veranderen valt.
Zo blijf ik stug vasthouden aan m'n broodje chocopasta, maar dat is omdat ik een hoop alternatieven bijzonder snel zat ben.
Hagelslag.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik eet zo goed als elke dag 2 boterhammen met hagelslag als ontbijt.
Ik hou zo van hagelslag. De structuur alleen al.
Misschien eens een dagboek je bijhouden, ja.
Kip, altijd kip in huis hebbenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:36 schreef vencodark het volgende:
Ik heb dit topic standaard in My Actives staan maar ik vind eten omgooien lastig.
Ontbijt en lunch vooral. Het snoepen kan ik goed laten staan.
Ik hou van brood met zoete shit.![]()
En ik wil er echt maar 4 kilo af ofzo. Weeg nu 59,6 en ‘alles’ zit tussen buik en heupen.
Dus vooral die buik mag wel minder. Werkkleding o.a zit gewoon niet meer lekker.![]()
Wat is bijv. een lekker ontbijt of lunch wat je makkelijk even maakt? Ga dus niet van alles bakken, snijden, kutten.![]()
Crackers met iets gezonds ofzo?
Wacht. Kan dat ook anders?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Tenzij je er een dikke laag roomboter onder legt en duimendikke hagelslag natuurlijk.
Ik heb nooit kip.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kip, altijd kip in huis hebben![]()
Ik doe vaak philadephia light + kip.
Of sandwichspread als ik echt heel lui ben.
#teamzonderboterquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:59 schreef Holyme het volgende:
[..]
Wacht. Kan dat ook anders?![]()
![]()
(En daarom heb ik vrijwel nooit hagelslag in huis, of ik koop van die portiepakjes)
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
In 2 boterhammen met hagelslag zitten echt niet zoveel calorieën dat het een belemmering gaat worden om af te vallen.
Tenzij je er een dikke laag roomboter onder legt en duimendikke hagelslag natuurlijk.
Ik eet overigens ook graag yoghurt of kwark als ontbijt. En ik lunch bijna elke dag met de leftovers van mijn gezonde avondeten de avond er voor. Zojuist roti zonder roti op, 350 calorieën en echt heel lekker
Nee joh, viezerikquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb nooit kip.
Wat, gerookte kip?
Kaas.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Gerookte kipfiletik krijg echt rillingen van die smaak. En zoet lust ik ook niet op brood gelukkig
dus nooit jam, hagelslag, chocopasta en andere smerige dingen.
Salades & kazen daarentegen
Suiker an sich is niet heel spannend als je verder genoeg nuttige voedingsstoffen binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.![]()
Nee, ik doe er niet eens zoveel op en meestal geen roomboter.
Qua drinken voornamelijk water en zo nu en dan een kopje koffie of thee.
In brood zitten ook suikers.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.![]()
Nee, ik doe er niet eens zoveel op en meestal geen roomboter.
Qua drinken voornamelijk water en zo nu en dan een kopje koffie of thee.
En geen kristalsuiker gebruiken, maar dadels vermalen voor je brownies, want da's geen suiker.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]
In brood zitten ook suikers.
Suikers zijn niet het werk van de duivel, je moet het gewoon in balans houden.
(Al lijkt het tegenwoordig wel in al die dieetgroepen dat er geen andere weg is dan keto)
Ik vind het topic gewoon volslagen oninteressant als ik alleen lijstjes zie. Ik lees ze ook nooit. Dus post ik ze ook niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Overigens is m'n ontbijt/lunch-combo dus ook waarom ik eigenlijk nooit lijstjes post. Overdag eet ik eigenlijk altijd hetzelfde en zo interessant is m'n avondeten ook nooit.
Ahornsiroopquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En geen kristalsuiker gebruiken, maar dadels vermalen voor je brownies, want da's geen suiker.
Ook dat. Ik vind het veel interessanter om uit te vogelen waar er makkelijk haalbare verbetering zit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het topic gewoon volslagen oninteressant als ik alleen lijstjes zie. Ik lees ze ook nooit. Dus post ik ze ook niet.
Ooh man, die honger! Vooral tussen avondeten en ontbijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Suiker an sich is niet heel spannend als je verder genoeg nuttige voedingsstoffen binnenkrijgt.
Het is qua gewicht verliezen vooral irritant dat je vrij vlot weer een hongergevoel krijgt.
Dan kun je twee dingen doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ooh man, die honger! Vooral tussen avondeten en ontbijt.
Wakker worden terwijl je gewoon slap bent van de honger en ook rond 20:30 weer willen eten.
Oh, ik eet altijd in de avond nog wat, meestal een bakje yoghurt/kwark (met cocopops) of een eiwitreep (met chocolade) zo rond 21-21.30.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wakker worden terwijl je gewoon slap bent van de honger en ook rond 20:30 weer willen eten.
Dat tweede klinkt kut.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan kun je twee dingen doen.
Volume voedsel gaan eten of èèn worden met je honger![]()
Ik heb voor het tweede gekozen en heb echt nergens meer last van.
Daarom eet ik ‘s avonds altijd nog wat anders red ik het niet tot de ochtend.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SQ het volgende:
Als je slap bent van de honger moet je toch echt eten hoor. Hoeft natuurlijk geen kitkat te zijn, maar je moet je lichaam wel onderhouden.
1 worden met je honger?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan kun je twee dingen doen.
Volume voedsel gaan eten of èèn worden met je honger![]()
Ik heb voor het tweede gekozen en heb echt nergens meer last van.
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SQ het volgende:
Als je slap bent van de honger moet je toch echt eten hoor. Hoeft natuurlijk geen kitkat te zijn, maar je moet je lichaam wel onderhouden.
Dat zal best schelen maar al zou ik vroeg gaan slapen, die honger merk ik dan wel wanneer ik ‘s nachts wakker wordt van de honger, mijn dochter roept of man opstaat.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik lig vroeg op bed, dat scheelt enormNa 17.30 wordt hier niet meer gegeten.
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)
Daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.
Want flauw worden van de honger klinkt als last, maar er zijn zat mensen die maar eens per dag eten en daar prima op gaan. Het is niet heel rechtlijnig allemaal.
Ik heb er wel echt last van.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.
Want flauw worden van de honger klinkt als last, maar er zijn zat mensen die maar eens per dag eten en daar prima op gaan. Het is niet heel rechtlijnig allemaal.
Ach, na een tijd wen je er wel aan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat tweede klinkt kut.
Al zit er wel een deel gewenning bij, ik poog nu weer even van m'n snoepgewoonte af te stappen en ik blijf rondjes naar de kast maken, junk die ik ben.
In de basis valt er wat voor te zeggen, helemaal als je vrij veel koolhydraten eet. (Aka de meeste mensen in NL) Snelle koolhydraten heb je namelijk snel energie van, maar na die suikerpiek volgt ook weer een dal en dat creëert weer een hongergevoel. Het idee zal zijn: weinig tijd tussen eetmomenten, dus weinig mogelijkheden om honger te krijgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)
Flink wat eiwit eten 's avonds?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb er wel echt last van.
Ik drink wel een flink glas water zodat ik gewoon verder kan slapen maar in de ochtend moet ik niet lang wachten met ontbijt.
Nah, honger wil ik niet aan wennen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ach, na een tijd wen je er wel aan.
Gewoon goed alles bijhouden wat je eet en kcal op = op. Dan leer je ook keuzes maken en daar heb je (iig ik wel) na het hele afvallen vast veel aan. Als ik friet zou willen eten dan ga ik niet ook nog eens 2x brood eten bijvoorbeeld. Maar ieder zijn ding natuurlijkalleen voor mij werkt dit erg goed, zo krijg ik geen rare cravings omdat ik dingen niet zou mogen, kwestie van plannen.
Gemiddeld:quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar, venco, wat eet je dan zo ongeveer op een dag?
Goeie tips. Eens kijken wat we voor nootjes we nog hebben.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:41 schreef Holyme het volgende:
[..]
Kwark! Ei, tonijn, noten, hummus. Eiwitreep, shake, zoiets.
Altijd, want man eet dat soort dingen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Met nootjes: wel de ongezouten en ongeroosterde varianten.
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Altijd, want man eet dat soort dingen.
Denk dat het interessant kan zijn om de boel eens een weekje in een calorie-app oid bij te houden.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Gemiddeld:
O: 2 x boterham hagelslag + glas water.
T: fruit of bakje cruesli met magere yoghurt
L: 2 x boterham met zoet of vleeswaren + glas water en soms espresso melk + zoetjes.
T: fruit.
Avondeten is vaak macaroni, spaghetti, bami, etc.
Geen bijzondere maaltijden ofzo. Wel vaak geraspte kaas erover/erbij en nepvlees.
Ik eet geen hele grote porties.
Was een Where are they now? aflevering, gaat vaak gepaard met huidcorrecties.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zit op 9k stappen dus ga nu lekker languit op de bank My 600lb Life terugkiek'n
Ik merk het wel een beetje vooral bij mijn armen. Niet dat ik er last van heb ofzo.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Was een Where are they now? aflevering, gaat vaak gepaard met huidcorrecties.
Heeft iemand van jullie daar last van? Huidoverschot na het afvallen? Het zal nooit zo extreem zijn als bij die mensen, maar het kan wel heel hinderlijk of onsierlijk zijn.
Ik heb wel last van overtollige huid, maar ik denk dat mijn 3 bloedjes daar meer debet aan zijn dan het afvallen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heeft iemand van jullie daar last van? Huidoverschot na het afvallen? Het zal nooit zo extreem zijn als bij die mensen, maar het kan wel heel hinderlijk of onsierlijk zijn.
Kutkoters ook altijdquote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:27 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb wel last van overtollige huid, maar ik denk dat mijn 3 bloedjes daar meer debet aan zijn dan het afvallen.
Ik heb daar ooit wel eens een foto van geplaatst, de naakte waarheidMet kleren aan lijkt het heel wat, maar naakt hangt mijn onderbuikflap gewoon over mijn venusheuvel heen
Ligt er aan of ik er fysiek hinder van ga ondervinden. Puur uit esthetisch oogpunt zou ik het sowieso nooit doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 16:43 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Kutkoters ook altijd![]()
Wil je er iets aan laten doen of vind je het wel prima zo?
Ik heb ook rimpeldijenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb altijd al olifantspoten gehad, van die heul dikke bovenbenen en zo. En als ik zo onder de 75 kg kom dan gaan mijn dijen zo ongelofelijk vies rimpelen, alsof ik daar 90+ ben of zo. Altijd zo'n domper op het harde werk om af te vallen. Minder volume borsten, buikje dat een beetje hangt: prima. Maar die dijen worden dan zo lelijk
Maar hoelaat eet je dan je avondeten? Is het niet mogelijk dat je na 8 uur ‘s avonds gaat avondeten? Of zeg 3 uur voordat je naar bed gaat.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Haha nee.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:43 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar hoelaat eet je dan je avondeten? Is het niet mogelijk dat je na 8 uur ‘s avonds gaat avondeten? Of zeg 3 uur voordat je naar bed gaat.
En jij bent ook geen 23 meer dus het wordt alleen maar ergerquote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb altijd al olifantspoten gehad, van die heul dikke bovenbenen en zo. En als ik zo onder de 75 kg kom dan gaan mijn dijen zo ongelofelijk vies rimpelen, alsof ik daar 90+ ben of zo. Altijd zo'n domper op het harde werk om af te vallen. Minder volume borsten, buikje dat een beetje hangt: prima. Maar die dijen worden dan zo lelijk
Ik snap je punt. Mijn eetgewoontes zijn ook niet zo boeiend. Al eet ik vrij weinig brood. Voor ontbijt en lunch is het vaak proteïnepannenkoeken van AH of een lunchsalade van AH. Met fruit als tussendoortjes. En in de avond meestal wokgroentje met iets erbij.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Overigens is m'n ontbijt/lunch-combo dus ook waarom ik eigenlijk nooit lijstjes post. Overdag eet ik eigenlijk altijd hetzelfde en zo interessant is m'n avondeten ook nooit.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha nee.
Vencodark heeft jonge kinderen, laat eten is hetzelfde als de poorten van de hel open gooien.
Waar kijk je dat terug?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:20 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik zit op 9k stappen dus ga nu lekker languit op de bank My 600lb Life terugkiek'n
TLC, bij KPN kun je op die zender nog de reclames skippen. Maandagavond om 20.30 de nieuwste Where afleveringen. Heb dus teruggekeken zodat ik de reclames kon overslaanquote:
Beetje onderhuids vet helpt anders wel tegen rimpels en zo. Zet de boel wat strakker. Maar ja.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:46 schreef SQ het volgende:
En jij bent ook geen 23 meer dus het wordt alleen maar erger![]()
Ook zonder afvallen trouwens.
Ah! Thanksquote:Op dinsdag 18 mei 2021 18:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
TLC, bij KPN kun je op die zender nog de reclames skippen. Maandagavond om 20.30 de nieuwste Where afleveringen. Heb dus teruggekeken zodat ik de reclames kon overslaan
quote:Op dinsdag 18 mei 2021 17:44 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha nee.
Vencodark heeft jonge kinderen, laat eten is hetzelfde als de poorten van de hel open gooien.
Ik eet vaak nog gewoon om 21.00 als ik zin heb. Dat is dan een zakje snack a jack (30 grams zakje) en een pepsi max/cola zero, peijnenburg zero met botergoud en aardbeien of augurk met plakjes kipfilet. Zwarte koffie werkt trouwens ook tegen onnodige honger (misschien iets voor tussen ontbijt/lunch of lunch/diner als je niets wil eten).quote:Op dinsdag 18 mei 2021 18:24 schreef vencodark het volgende:
[..]Ja, uiterlijk een uur of 18:00 eten is wel een beetje de max. Ik wil alles opgeruimd (inclusief kinderen) hebben rond 20:00.
Ik, alles fliebert alle kanten op als ik beweegquote:Op dinsdag 18 mei 2021 15:58 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Als je wil afvallen hebben noten lang niet voldoende eiwitten om de kcal te verantwoorden. Noten moet je niet echt eten om eiwitten aan te vullen (per 100g: 600 kcal en 20g eiwit voor noten vs 60 kcal en 10g eiwit voor magere kwark)quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:43 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goeie tips. Eens kijken wat we voor nootjes we nog hebben.
Ik ben doe vrijdag boodschappen en dan zorg ik idd voor meer gezond etenquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Jammer van de vreetkickmisschien komkommer en andere snackies halen voor zulke momenten?
Jij bent dan ook vet (hihaho) veel afgevallen!quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:15 schreef emmyemmy2 het volgende:
[..]
Ik, alles fliebert alle kanten op als ik beweegVooral mn buik, dijen, bovenarmen en vlak boven mn knieen
Ik overdrijf graagquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:32 schreef SQ het volgende:
Dan heb je flinke jatten
Om aan 2000 kcal te komen moet je zon 300 gram noten eten en das echt bijna niet te doen in 1 go.
Als ik kinderen heb gehadquote:Op woensdag 19 mei 2021 09:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Jij bent dan ook vet (hihaho) veel afgevallen!Wil/kun jij er wat aan laten doen?
Ik had de witte chocolade karamel en dacht ook: dat gaat fout.quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:01 schreef emmyemmy2 het volgende:
Dat gaat fout als ik dat koop, dus dat doe ik niet
Maar was het het waard?quote:Op woensdag 19 mei 2021 10:11 schreef Isabeau het volgende:
In een ver verleden eens een hele zak walnoten voor de tv zitten kraken en opeten. Na afloop de lege schalen gewogen en ik kwam toen tot de conclusie dat ik voor meer dan 2000 kcal walnoten had gehad
Een deel daarvan was natuurlijk net zo goed geweestquote:
Er bestaat serieus dadelkaneelpindakaas.quote:Op woensdag 19 mei 2021 09:50 schreef SQ het volgende:
Maar even he, ik ontdekte dus in Eindhoven vorige week deze winkel:
https://depindakaaswinkel.nl/
En nu ben ik verslaafd aan de dadelkaneelpindakaas![]()
Zo facking lekker.
Ik moet nog een hoop smaakjes proberen tho.
Goed bezig!!quote:Op woensdag 19 mei 2021 11:20 schreef MeisPluis het volgende:
Ik ben er weer! Heb me de laatste tijd wat meer laten gaan maar we moeten weer in het gareel. Startgewicht nu: 70,9 kg bij 1.67 m. Ik wil graag naar ~66 kg
Planning vandaag:
O: laatste stukje cake, alles op nu!
L: restje Indonesisch: beetje rijst, tofu en boontjes
T: nectarine & mango
D: aardappels, veel groente, groente burger
B: rondje(s) lopen tijdens lunch en avond als het droog is, yoga
Inmiddels al wel opgegeven voor zwemmen vrijdag en bokszaktraining dinsdag! Ben blij dat ik dat weer kan gaan doen.
quote:Op woensdag 19 mei 2021 12:22 schreef Nanuke het volgende:
En hopelijk verdwaal ik dit keer niet. (De eerste keer na de verhuizing op de gok een rondje fietsen, eindigde ik in Duitsland)
Doen wat voor jou helpt tochquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik had me toch een rare hersenspinsel na het wel/niet lijstjes debat gisteren.. Hoera, nu kan ik alles eten!
Vandaag was prut, veel honger en teveel tussendoortjes gehad. Enkel omdat ik geen lijstje postte, hoe onbenullig is dat dan?
Ik hecht blijkbaar té veel waarde aan van wat jullie vinden, al krijg ik weinig commentaar.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Doen wat voor jou helpt tochen het kan niet altijd perfect lukken
Naja... Lijstjes vind ik inspirerend, dus een positievo hierquote:Op woensdag 19 mei 2021 19:10 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik hecht blijkbaar té veel waarde aan van wat jullie vinden, al krijg ik weinig commentaar.
Dus als stok achter de deur post ik maar weer gewoon lijstjes, wie wil mag er gewoon overheen scrollen
Ik hou alles online bij in cronometer. Als ik dat een dag niet doe, dan tellen de kcal dus ook niet. Dus dan mag ik alles eten.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:08 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik had me toch een rare hersenspinsel na het wel/niet lijstjes debat gisteren.. Hoera, nu kan ik alles eten!
Vandaag was prut, veel honger en teveel tussendoortjes gehad. Enkel omdat ik geen lijstje postte, hoe onbenullig is dat dan?
Joe!quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hou alles online bij in cronometer. Als ik dat een dag niet doe, dan tellen de kcal dus ook niet. Dus dan mag ik alles eten.
....
Ik snap helemaal hoe je hoofd werkt
quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:10 schreef SQ het volgende:
Joe!
Bij mij lurkt het gevaar al als ik 10 kcal over mijn doel ga in fatsecret en mijn stoplicht rood wordt. "Ik zit nu toch al in het rood" ---> daar gaat weer een reep chocolade.![]()
Je had mij geïnspireerd om vegastukjes te proberen.quote:Op woensdag 19 mei 2021 19:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... Lijstjes vind ik inspirerend, dus een positievo hier
Gewoon doen, het helpt je
quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:05 schreef Nanuke het volgende:
Rondje hardlopen viel niet tegen, en het is zowaar gelukt om binnen de landsgrenzen te blijven. Ik liep alleen wel 2x het dorp uit en weer in.
Hoe was het in de Efteling??quote:Op woensdag 19 mei 2021 23:24 schreef minilot het volgende:
Een lijstje van vandaag dan maar dat niet erg inspirerend kan wezen
T: Koffie met sojamelk
B: Paar uur rondgebanjerd in de Efteling
L: Cappuccino, enorm groot bitterkoekje, tweederde frikandel
D: Banaan, paar happen pindakaas, handje kerstomaten
B: Avondwandeling van anderhalf uur
T: Cappuccino, cola
Ahem.
Snap ik dat het veel was, maar klinkt bijzonder goed!quote:Op woensdag 19 mei 2021 21:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Je had mij geïnspireerd om vegastukjes te proberen.
Dus ik had dat vandaag voor lunch. (Voordeel van thuiswerken.) Met wokgroente, rijst en wat pindasaus. Was erg lekker, maar wel een beetje veel.
Welkom en succes, hopelijk krijg je snel je flow te pakkenquote:Op woensdag 19 mei 2021 20:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik kom me hier ook maar eens melden, er moet echt nodig wat af. Weegschaal heeft nieuwe batterij nodig, maar als ik het zo gok is het zeker 85 kg, ik pas echt steeds minder van wat er in mijn kast hangt. En dan had ik het spul van ‘past nu niet meer, maar misschien als ik minimaal 5 kilo kwijt ben’ al lang opgeborgen. Om dat weer te passen moet er zo’n 10 tot 15 kilo af en geen idee of ik dat ooit nog ga bereiken en of ik dat nodig vind.
Toen ik die kleding 2 jaar geleden ofzo niet meer paste woog ik zo’n 78 en dat was al te zwaar voor mijn lengte van 1.72 en had ik als doel om op 73 uit te komen. Faliekant mislukt dus, de laatste keer dit najaar dat ik op de weegschaal stond gaf hij 82 aan.
Wat ik precies wil en moet heb ik nog niet helemaal helder, ik hoop dat het meeschrijven en meelezen hier wat helpt om in elk geval weer de juiste richting op te gaan, die 78 kilo klinkt al als iets dat erg ver weg is.
En, is het gelukt?quote:Op woensdag 19 mei 2021 20:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik ben ongesteld en kreeg net een pakketje binnen van een studente als bedankje voor de scriptiebegeleiding. Met chocola erin.
En ik ga het NIET nu eten.
...
Echt niet. Maar ik heb het er wel moeilijk mee![]()
Ik heb het nu in de trapkast ergens achter en onder verstopt en wacht nu tot ik vergeet dat het er ligt![]()
Nu mis ik ex wel. Dan ging ik boven zitten zodat ik niks kon zien of horen en vroeg ik hem het te verstoppen en te roepen als ie t verstopt had zodat ik weer naar beneden kon komen![]()
Oh, en niet ingevuld = telt niet, ja, herkenbaar
Dan tellen ze nietquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:22 schreef SQ het volgende:
En, is het gelukt?Ik zou het niet kunnen.
Ik heb gisteren teveel dropjes gehad maar ja, heb ze ook niet opgeschrevendus het blijft gewoon onder de tafel
Jaquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Welkom en succes, hopelijk krijg je snel je flow te pakken
[..]
En, is het gelukt?Ik zou het niet kunnen.
Ik heb gisteren teveel dropjes gehad maar ja, heb ze ook niet opgeschrevendus het blijft gewoon onder de tafel
Hoeft ook helemaal niet!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:32 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik eet eigenlijk elke dag wel chocola, ik ben echt verslaafd. Daar zit een deel van het probleem. En ja, uiteindelijk lukt het me vast wel weer om chocola helemaal te laten staan voor een paar weken, maar op de lange termijn niet.
Zouden er écht mensen bestaan die keurig 2 blokjes per dag kunnen eten?quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoeft ook helemaal niet!
Zolang het maar in balans blijft.
En die balans, daar worstelen we hier allemaal mee
Merci en zeevruchtenquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik voegde maar meteen de daad bij het woord![]()
Er zitten 20 merci's in de doos, ik at er 8 op en nu ben ik misselijk dus de rest ligt weer in de kast.
Kijken of ik de rest kwijt kan bij m'n buren vanmiddag
Niet twee blokjes per dag nee, maar 6 dagen niks en dan op zondag een hele reep kan ik wel.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Zouden er écht mensen bestaan die keurig 2 blokjes per dag kunnen eten?
Ik kreeg van de Lidl een karamel-zeezout reep voor m'n verjaardag *alvast* die kan ik prima laten liggen. Maar zodra ik één blokje neem is de reep 5min later ook weg...
Op het werk (ziekenhuis) liggen echt op elke afdeling wel dozen Merci in de kastjes. Soms hele stapels. Want patiënten willen hun dankbaarheid tonen, maar zijn daar bijzonder onorigineel in. Dat spul 'Merci' noemen was echt een gouden zet van dat marketingteam.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:
Merci en zeevruchtenKutste cadeau/bedankje ever. Gaat hier ook in 1x op, terwijl het ontzettend smerig is
quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Niet twee blokjes per dag nee, maar 6 dagen niks en dan op zondag een hele reep kan ik wel.
Da's ook balans, toch?
Op school worden ze (juf/meester) er ook mee doodgegooid jaquote:Op donderdag 20 mei 2021 09:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op het werk (ziekenhuis) liggen echt op elke afdeling wel dozen Merci in de kastjes. Soms hele stapels. Want patiënten willen hun dankbaarheid tonen, maar zijn daar bijzonder onorigineel in. Dat spul 'Merci' noemen was echt een gouden zet van dat marketingteam.
Zeevruchten doen me denken aan zondagen bij opa en omaDie kunnen niet stuk bij mij.
Ja, ik! Maar dan alleen van die hele pure chocolade. Dan heb ik na 1 blokje ook wel echt genoeg gehad.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
Maar dat is GEZOND Isa, dat télt niet!quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, ik! Maar dan alleen van die hele pure chocolade. Dan heb ik na 1 blokje ook wel echt genoeg gehad.
'Gewone' chocolade: nee. Dan moet de reep op
Niet eens een doos per dag? Teleurstellend hoor.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:57 schreef SQ het volgende:
Zeevruchten zijn 1 van de redenen dat ik zo dik uit mijn zwangerschap kwam dit keer.
Ik at 3 dozen per week. Tot misselijk toe![]()
Dit, 100%. Dan eet ik liever niks en dan af en toe gewoon een hele zak snoep of chips.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Dingen als: 1 koekje, 2 blokjes chocola, een handje nootjes ofzo, ik kan het niet. Dan doe ik keurig twee handjes M&M’s in een schaaltje en als dat leeg is loop ik na een paar minuten discussie met mezelf toch naar de kast om dat schaaltje nogmaals te vullen.
Boks.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:58 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik eet rustig 200 gram zo op op een dag. Dan ben ik best trots dat ik na 100 gram in de middag gestopt ben en dan gaat die andere 100 gram ongemerkt ‘s avonds toch nog op.
Ik heb nu de eerste paar stappen voor mezelf bedacht: nieuwe batterij in de weegschaal doen, in de avond niks meer eten (behalve evt een schaaltje yoghurt bij erge honger) en proberen of ik weer een paar keer per week in de ochtend wat oefeningen met mijn buikspiertraingeval kan gaan doen.
Dingen als: 1 koekje, 2 blokjes chocola, een handje nootjes ofzo, ik kan het niet. Dan doe ik keurig twee handjes M&M’s in een schaaltje en als dat leeg is loop ik na een paar minuten discussie met mezelf toch naar de kast om dat schaaltje nogmaals te vullen.
En dit.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dit, 100%. Dan eet ik liever niks en dan af en toe gewoon een hele zak snoep of chips.
Op sommige dagen wel, er waren ook dagen dat ik geen zeebanket at.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Niet eens een doos per dag? Teleurstellend hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik las 4 boterhammen en dacht: dat is toch helemaal niet raar? Oh, 14quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Vanaf een jaar of 7 tot eind 20 was ik te mager, als puber at ik rustig minimaal 14 boterhammen per dag omdat ik altijd honger had. Toen ik vanaf mijn dertigste iets voller werd vond ik dat fijn, kleding die net wat leuker stond met een beetje rondingen, bh’s in maat 75B en vervolgens 75C, helemaal prima.
Maar na mijn 40ste werd het dus steeds wat meer en nu moet dat tij toch echt gekeerd worden, want zo heel gezond is dit gewicht toch niet (en mijn hele collectie laarzen past niet meer)
Daar zou ik geen probleem mee hebben. Volgens mij ben ik één van de weinigen die niet van chocola houdt.quote:Op donderdag 20 mei 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik kreeg van de Lidl een karamel-zeezout reep voor m'n verjaardag *alvast* die kan ik prima laten liggen. Maar zodra ik één blokje neem is de reep 5min later ook weg...
Wat is jouw valkuil cq zwakke plek?quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:37 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daar zou ik geen probleem mee hebben. Volgens mij ben ik één van de weinigen die niet van chocola houdt.
Ik ben verslaafd aan nicotine.quote:Op donderdag 20 mei 2021 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Wat is jouw valkuil cq zwakke plek?
Ah kijk, ik moet gaan roken dusquote:Op donderdag 20 mei 2021 11:07 schreef SQ het volgende:
ooohhh toen ik nog rookte ging afvallen zo veel makkelijker
Toen heb ik ook daadwerkelijk de 65 kilo nog een keer gehaald
NEEEEEE DAT DOET HET NIETquote:Op donderdag 20 mei 2021 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik wist niet dat roken daarbij kon helpen...
Iets minder dan 3 km. Les 1 van couch tot 5k naar aanleiding van jouw post een tijd terug. Zaterdag weer.quote:
Goed bezig.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Iets minder dan 3 km. Les 1 van couch tot 5k naar aanleiding van jouw post een tijd terug. Zaterdag weer.
quote:
Goed bezig!!!quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Iets minder dan 3 km. Les 1 van couch tot 5k naar aanleiding van jouw post een tijd terug. Zaterdag weer.
Was het zwaar? ik ga maandag beginnen met een tot 5k schema.quote:Op donderdag 20 mei 2021 13:07 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Ik eet gewoon alles wat binnen mn kcal past en zin in heb.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even vraagje, als lunch had ik vandaag een klein restje eten van gisteravond (hooguit half bordje curry was dat). Is het oké om zoiets als lunch te eten? Of moet je dan in de avond brood eten? Het was zilvervliesrijst met sperzieboontjes en linzen en kruiden. Leek mij wel gezond eigenlijk (en had even zin in wat warms)
Je kan hetquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Was het zwaar? ik ga maandag beginnen met een tot 5k schema.
Ja, volgens de Wet van Brood MOET je nu vanavond brood eten, anders kom je niet aan twee keer brood!!quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even vraagje, als lunch had ik vandaag een klein restje eten van gisteravond (hooguit half bordje curry was dat). Is het oké om zoiets als lunch te eten? Of moet je dan in de avond brood eten? Het was zilvervliesrijst met sperzieboontjes en linzen en kruiden. Leek mij wel gezond eigenlijk (en had even zin in wat warms)
Ik heb een eetdagboek, maar ik tel heel bewust geen kcals. Het heeft me jaren geduurd om dat af te leren, ik heb ernstige eetstoornisproblemen gehadquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:28 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik eet gewoon alles wat binnen mn kcal past en zin in heb.
Niets moet, alles mag.
Misschien is zoiets handig om aan te houden?
quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:29 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, volgens de Wet van Brood MOET je nu vanavond brood eten, anders kom je niet aan twee keer brood!!
Maar nu even serieus: nee hoor, is dikke prima, doe ik ook bijna dagelijks
Er zijn dagen dat ik geen brood eet.quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Succes!quote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh, altijd leuk, ondanks mijn leeftijd krijg ik die vraag nog steeds regelmatig. Nee, ik ben niet zwanger, mijn buikspieren zijn zowat afwezig en ik eet teveel chocola.quote:Op donderdag 20 mei 2021 22:51 schreef vencodark het volgende:
[..]
Succes!![]()
Iemand op werk, (die tevens getrouwd is geweest met een halfzus van mijn man, dus beetje familie) vroeg vandaag of ik zwanger was want mijn buikje viel hem op.
Succes! Ik vond het niet zwaar, juist fijn om weer wat te doen. Maar dit is denk ik de vierde keer in m'n leven dat ik opnieuw begin met opbouwen, en ik vind hardlopenquote:Op donderdag 20 mei 2021 16:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zat er wel op te wachten eigenlijk want het lijkt, in verhouding met de rest van mijn lijf, wel echt alsof ik net een paar maanden zwanger ben.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 08:33 schreef SQ het volgende:
da's het voordeel van overal vet hebben, ik krijg nooit de preggo vraag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zat er wel op te wachten eigenlijk want het lijkt, in verhouding met de rest van mijn lijf, wel echt alsof ik net een paar maanden zwanger ben.
Misschien moet je gewoon zorgen dat je overall wat dikker wordt danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh enne, je hebt 2 kinderen en je bent geen 23 meer. Die sidoniabuik ain't gonna happen anymore
disclaimer
Oh ik heb nooit een platte buik gehad. Altijd zo’n bolletje, ook pre-apen kinderen.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:21 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien moet je gewoon zorgen dat je overall wat dikker wordt dan
Oh enne, je hebt 2 kinderen en je bent geen 23 meer. Die sidoniabuik ain't gonna happen anymore
water drinken, heel veel water drinken. Wandelen. Negeren.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:04 schreef vencodark het volgende:
Ok dus rokers zijn bijv. meer bezig met roken dan met eten.
Als nooit-roker: hoe vervang je dat roken dan ipv eten?
Bezig zijn met iets andersquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:04 schreef vencodark het volgende:
Ok dus rokers zijn bijv. meer bezig met roken dan met eten.
Als nooit-roker: hoe vervang je dat roken dan ipv eten?
ook met roken. Als ik een avond achter de PC had gezeten (ja, de PC ja) zat mijn asbak altijd vol met een kop er opquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bezig zijn met iets andersIets waardoor je niet aan eten denkt of niet kan eten. Wat dat dan is moet je zelf uitzoeken. Helaas hebben veel bezigheden een associatie met eten, zoals tv kijken of gamen.
Jij weet hopelijk ook wel dat ik dat ook best weet tochquote:Op vrijdag 21 mei 2021 09:04 schreef SQ het volgende:
Ik kan een kilo "afvallen" na een vreetdag, maar we weten toch zo onderhand wel dat het niet zo werkt heen dat het om de trendlijn gaat.
Nou ja, misschien dat je er zo genadeloos van aan de schijterij gaat dat het nog werkt ook. Ik weet alleen niet of je die test aandurftquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jij weet hopelijk ook wel dat ik dat ook best weet toch
Ik wilde gewoon graag dat iemand zou zeggen dat dit vast betekent dat ik elke dag 250g chocola of aanverwants moet gaan eten omdat mijn lichaam daar blijkbaar goed op afvalt![]()
Maar helaas die kwam niet
Als je nou alleen chocolade eet en water drinkt dan val je misschien wel af.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Jij weet hopelijk ook wel dat ik dat ook best weet toch
Ik wilde gewoon graag dat iemand zou zeggen dat dit vast betekent dat ik elke dag 250g chocola of aanverwants moet gaan eten omdat mijn lichaam daar blijkbaar goed op afvalt![]()
Maar helaas die kwam niet
En dan noemen we dat het chocoladedieet!quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als je nou alleen chocolade eet en water drinkt dan val je misschien wel af.
Ik drink best wel water maar misschien nog meer dan.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:07 schreef SQ het volgende:
[..]
water drinken, heel veel water drinken. Wandelen. Negeren.
Het is ontzettend moeilijk om niet te gaan eten vond ik zelf.
Ik ben een half jaar voor mijn bruiloft gestopt en ik was blij dat ik het in de perken heb weten te houden, maar de gewenste tien kilo afvallen voor m'n jurk is me daardoor niet gelukt
Jammer dat chocolade verder niet zo extreem voedzaam is.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:17 schreef SQ het volgende:
Wel beter dan het sapdieet of het brooddieet, me dunkt.
Wat smaak betreft of wat afvalkansen/voedingswaarde betreft?quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:17 schreef SQ het volgende:
Wel beter dan het sapdieet of het brooddieet, me dunkt.
Smaak. Qua voedingswaarde is het alle drie kut.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat smaak betreft of wat afvalkansen/voedingswaarde betreft?![]()
Hm ik denk dat ik toch maar niet mezelf als proefkonijn opwerp.
En ik denk dat ik in vreetweek ook wel aan mezelf heb laten zien dat een week lang uit de band springen toch wel echt optelt
Volgens mij was het vorige week of de week er voor dat je bijna 3 kilo in 1 week omlaag was gegaan??quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:40 schreef SacreCoeur het volgende:
Ew ik zit op een lastig punt.
Niets veranderd in eetpatroon en ik beweeg meer dan ooit.
Stilstaan, beetjes afvallen, aankomen, opgeblazen gevoel hebben, stilstaan en weer het cirkeltje rond.
Gister stond ik nog op -0.9 deze week en vandaag weer + 0.2.
Ik zal wel zeiken hoormaar waarom loop ik me de pestpokkepleures voor een gemiddelde 0.5 dan.
Ja klopt, 3.5.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:46 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij was het vorige week of de week er voor dat je bijna 3 kilo in 1 week omlaag was gegaan??
Misschien dan toch even tijd om een trendlijntje te gaan pakken.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:50 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja klopt, 3.5.
Maar toch maakt me dat niet geruster ofzo
Ja, is ook zo.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Misschien dan toch even tijd om een trendlijntje te gaan pakken.
Afvallen gaat niet lineair, en als het niet steil omlaag stuitert is er ook geen reden tot zorg.
3,5 kilo in 1 week vind je niet zorgwekkend en 0,5 kilo in een week wel... da's wel een beetje gek toch
(als je 250 kilo zou wegen zou ik je mening delen, maar dat weeg je niet volgens mij).
Nee, zie mijn edit in post #272quote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, is ook zo.
Ik vind het nu alleen tegenvallen omdat ik zoveel beweeg. Bij de 3.5 was dit minder dan de helft van wat ik nu beweeg. En dát vind ik dan wel weer raar
Ja, zoiets dacht ik ergens ook al.quote:
Kan.En waar zit je in je cyclus? Maakt ook nog verschilquote:Op vrijdag 21 mei 2021 10:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja, zoiets dacht ik ergens ook al.
Misschien dat daar mijn opgeblazen gevoel ook vandaan kan komen? alles valt precies met het opeens vele bewegen.
Dag 16.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:01 schreef SQ het volgende:
[..]
Kan.En waar zit je in je cyclus? Maakt ook nog verschil
Dan hou je ook vocht vastquote:
Oh dat van rond eisprong wist ik nietquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan hou je ook vocht vast
Rond eisprong en vlak voor je klats ben je vaak het zwaarst
Juh, ik zwel echt enorm op als ik ovuleer. Met zo'n dikke zwangerbuik en alles.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:09 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Oh dat van rond eisprong wist ik niet
Ik haat eisprongenik heb er al zoveel last/pijn van.
Maargoedweer wat geleerd.
Klinkt niet als een goed vooruitzichtquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Juh, ik zwel echt enorm op als ik ovuleer. Met zo'n dikke zwangerbuik en alles.
Wordt ook met de jaren erger bij mij
Nee nou ja, N=1 natuurlijk. En ik ben ook wel bijna over mijn houdbaarheidsdatum, dat speelt vast ook meequote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:13 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Klinkt niet als een goed vooruitzicht
Opvliegers en serieuze stemmingswisselingenquote:Op vrijdag 21 mei 2021 11:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee nou ja, N=1 natuurlijk. En ik ben ook wel bijna over mijn houdbaarheidsdatum, dat speelt vast ook mee
Ik heb het roken ook vervangen voor vapen. Al meer dan een jaar geleden alweer.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:15 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben weer wakker!
Roken verving ik gelijk door vapen en toen ik stopte met vapen ging ik inderdaad vreten. Dus nu weer vapen. Gulden middenweg zeg maar
Ik al weer ruim 2 1/2 jaar. Daarvoor dik 13 jaar gerooktquote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:45 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb het roken ook vervangen voor vapen. Al meer dan een jaar geleden alweer.
Goed bezig.quote:Op vrijdag 21 mei 2021 15:46 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik al weer ruim 2 1/2 jaar. Daarvoor dik 13 jaar gerooktNooit weer..
Ik haalde vorige week (na bijna een jaar) de Great Barrier Reef badge. 2574kmquote:Op vrijdag 21 mei 2021 16:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik heb net mijn 30 mijl badge gehaaldin 12?13? dagen.
Dat is echt VEUL voor mijn doen.
Ik voel ook echt mijn buikspieren tijdens het lopen![]()
![]()
Nu eindelijk 2 dagen helemaal nietsen maandag begint de hel.
Jezusquote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik haalde vorige week (na bijna een jaar) de Great Barrier Reef badge. 2574km
Leren hardlopen. Omdat het gewoon vet is als iemand dat kan en dat wil ik ook. En ook omdat ik geen hobby's heb en graag een hobby wil. Het steeds meer, langer en sneller wandelen ging me ook snel steeds beter af en eigenlijk is mijn lichaam ook wel toe aan een stapje omhoogquote:Op vrijdag 21 mei 2021 18:08 schreef Holyme het volgende:
Wat is 'de hel' maandag en waarom zou je het doen?![]()
De verse shoarma pizza van appie is best heel prima te nassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |