Hagelslag.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik eet zo goed als elke dag 2 boterhammen met hagelslag als ontbijt.
Ik hou zo van hagelslag. De structuur alleen al.
Misschien eens een dagboek je bijhouden, ja.
Kip, altijd kip in huis hebbenquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:36 schreef vencodark het volgende:
Ik heb dit topic standaard in My Actives staan maar ik vind eten omgooien lastig.
Ontbijt en lunch vooral. Het snoepen kan ik goed laten staan.
Ik hou van brood met zoete shit.![]()
En ik wil er echt maar 4 kilo af ofzo. Weeg nu 59,6 en ‘alles’ zit tussen buik en heupen.
Dus vooral die buik mag wel minder. Werkkleding o.a zit gewoon niet meer lekker.![]()
Wat is bijv. een lekker ontbijt of lunch wat je makkelijk even maakt? Ga dus niet van alles bakken, snijden, kutten.![]()
Crackers met iets gezonds ofzo?
Wacht. Kan dat ook anders?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
Tenzij je er een dikke laag roomboter onder legt en duimendikke hagelslag natuurlijk.
Ik heb nooit kip.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Kip, altijd kip in huis hebben![]()
Ik doe vaak philadephia light + kip.
Of sandwichspread als ik echt heel lui ben.
#teamzonderboterquote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:59 schreef Holyme het volgende:
[..]
Wacht. Kan dat ook anders?![]()
![]()
(En daarom heb ik vrijwel nooit hagelslag in huis, of ik koop van die portiepakjes)
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 12:56 schreef SQ het volgende:
In 2 boterhammen met hagelslag zitten echt niet zoveel calorieën dat het een belemmering gaat worden om af te vallen.
Tenzij je er een dikke laag roomboter onder legt en duimendikke hagelslag natuurlijk.
Ik eet overigens ook graag yoghurt of kwark als ontbijt. En ik lunch bijna elke dag met de leftovers van mijn gezonde avondeten de avond er voor. Zojuist roti zonder roti op, 350 calorieën en echt heel lekker
Nee joh, viezerikquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb nooit kip.
Wat, gerookte kip?
Kaas.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Gerookte kipfiletik krijg echt rillingen van die smaak. En zoet lust ik ook niet op brood gelukkig
dus nooit jam, hagelslag, chocopasta en andere smerige dingen.
Salades & kazen daarentegen
Suiker an sich is niet heel spannend als je verder genoeg nuttige voedingsstoffen binnenkrijgt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.![]()
Nee, ik doe er niet eens zoveel op en meestal geen roomboter.
Qua drinken voornamelijk water en zo nu en dan een kopje koffie of thee.
In brood zitten ook suikers.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar in hagelslag zitten suikers, vandaar.![]()
Nee, ik doe er niet eens zoveel op en meestal geen roomboter.
Qua drinken voornamelijk water en zo nu en dan een kopje koffie of thee.
En geen kristalsuiker gebruiken, maar dadels vermalen voor je brownies, want da's geen suiker.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]
In brood zitten ook suikers.
Suikers zijn niet het werk van de duivel, je moet het gewoon in balans houden.
(Al lijkt het tegenwoordig wel in al die dieetgroepen dat er geen andere weg is dan keto)
Ik vind het topic gewoon volslagen oninteressant als ik alleen lijstjes zie. Ik lees ze ook nooit. Dus post ik ze ook niet.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Overigens is m'n ontbijt/lunch-combo dus ook waarom ik eigenlijk nooit lijstjes post. Overdag eet ik eigenlijk altijd hetzelfde en zo interessant is m'n avondeten ook nooit.
Ahornsiroopquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:11 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
En geen kristalsuiker gebruiken, maar dadels vermalen voor je brownies, want da's geen suiker.
Ook dat. Ik vind het veel interessanter om uit te vogelen waar er makkelijk haalbare verbetering zit.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:11 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind het topic gewoon volslagen oninteressant als ik alleen lijstjes zie. Ik lees ze ook nooit. Dus post ik ze ook niet.
Ooh man, die honger! Vooral tussen avondeten en ontbijt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Suiker an sich is niet heel spannend als je verder genoeg nuttige voedingsstoffen binnenkrijgt.
Het is qua gewicht verliezen vooral irritant dat je vrij vlot weer een hongergevoel krijgt.
Dan kun je twee dingen doen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ooh man, die honger! Vooral tussen avondeten en ontbijt.
Wakker worden terwijl je gewoon slap bent van de honger en ook rond 20:30 weer willen eten.
Oh, ik eet altijd in de avond nog wat, meestal een bakje yoghurt/kwark (met cocopops) of een eiwitreep (met chocolade) zo rond 21-21.30.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:15 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ooh man, die honger! Vooral tussen avondeten en ontbijt.
Wakker worden terwijl je gewoon slap bent van de honger en ook rond 20:30 weer willen eten.
Dat tweede klinkt kut.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan kun je twee dingen doen.
Volume voedsel gaan eten of ččn worden met je honger![]()
Ik heb voor het tweede gekozen en heb echt nergens meer last van.
Daarom eet ik ‘s avonds altijd nog wat anders red ik het niet tot de ochtend.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SQ het volgende:
Als je slap bent van de honger moet je toch echt eten hoor. Hoeft natuurlijk geen kitkat te zijn, maar je moet je lichaam wel onderhouden.
1 worden met je honger?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dan kun je twee dingen doen.
Volume voedsel gaan eten of ččn worden met je honger![]()
Ik heb voor het tweede gekozen en heb echt nergens meer last van.
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:17 schreef SQ het volgende:
Als je slap bent van de honger moet je toch echt eten hoor. Hoeft natuurlijk geen kitkat te zijn, maar je moet je lichaam wel onderhouden.
Dat zal best schelen maar al zou ik vroeg gaan slapen, die honger merk ik dan wel wanneer ik ‘s nachts wakker wordt van de honger, mijn dochter roept of man opstaat.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:19 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik lig vroeg op bed, dat scheelt enormNa 17.30 wordt hier niet meer gegeten.
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)
Daar heb je wel gelijk inquote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.
Want flauw worden van de honger klinkt als last, maar er zijn zat mensen die maar eens per dag eten en daar prima op gaan. Het is niet heel rechtlijnig allemaal.
Ik heb er wel echt last van.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja het is geen exacte wetenschap, de vraag is of je er last van hebt.
Want flauw worden van de honger klinkt als last, maar er zijn zat mensen die maar eens per dag eten en daar prima op gaan. Het is niet heel rechtlijnig allemaal.
Ach, na een tijd wen je er wel aan.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:18 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat tweede klinkt kut.
Al zit er wel een deel gewenning bij, ik poog nu weer even van m'n snoepgewoonte af te stappen en ik blijf rondjes naar de kast maken, junk die ik ben.
In de basis valt er wat voor te zeggen, helemaal als je vrij veel koolhydraten eet. (Aka de meeste mensen in NL) Snelle koolhydraten heb je namelijk snel energie van, maar na die suikerpiek volgt ook weer een dal en dat creëert weer een hongergevoel. Het idee zal zijn: weinig tijd tussen eetmomenten, dus weinig mogelijkheden om honger te krijgen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De diëtist waar ik eerder bij zat die vond dat je drie keer per dag een tussendoortje moest eten om je bloedsuikers gelijk te houden (geen flauw idee of het bs is trouwens)
Flink wat eiwit eten 's avonds?quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb er wel echt last van.
Ik drink wel een flink glas water zodat ik gewoon verder kan slapen maar in de ochtend moet ik niet lang wachten met ontbijt.
Nah, honger wil ik niet aan wennen.quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:26 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ach, na een tijd wen je er wel aan.
Gewoon goed alles bijhouden wat je eet en kcal op = op. Dan leer je ook keuzes maken en daar heb je (iig ik wel) na het hele afvallen vast veel aan. Als ik friet zou willen eten dan ga ik niet ook nog eens 2x brood eten bijvoorbeeld. Maar ieder zijn ding natuurlijkalleen voor mij werkt dit erg goed, zo krijg ik geen rare cravings omdat ik dingen niet zou mogen, kwestie van plannen.
Gemiddeld:quote:Op dinsdag 18 mei 2021 13:38 schreef IJsdraakje het volgende:
Maar, venco, wat eet je dan zo ongeveer op een dag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |