quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat een triest zooitje daar zegquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Sovjetpraktijken bij de GGD.
Nog even en ze zijn zelfs op Haďti klaar met vaccineren, terwijl in de EU nog altijd allerlei nutteloze ambtenaren vechtend over de vaccinatiecampagne met elkaar over straat gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef Mishu het volgende: GGD en RIVM wijzen naar elkaar voor niet halen vaccinatiedoel - https://nos.nl/l/2374729
Nothing to see here.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Het loopt allemaal op rolletjes dames en heren.
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..quote:
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Nou ja dat dus, Het is toch oké als je gewoon toegeeft dat je iets niet aankunt zonder hulp, omdat je expertise er niet ligt? Wees daar gewoon open over, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft gezien we allemaal zsm uit deze deprimerende puinhoop willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Ik ga morgen of donderdag gewoon bellen voor een afspraak als ze het rustig hebben of welke reden ze ook aanvoeren om hun falen te verbloemen het is geen reden om mij te laten wachten.quote:
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.
De meeste bedrijven wel denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we alsjeblieft schoon schip maken?
Dat is het erge die draaiboeken zijn en waarschijnlijk maar zoals gewoonlijk verkloten ze het weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Heel eerlijk, een pandemie als deze waarbij afstand bewaren een dingetje is, maakt het logistiek een stukje lastiger denk ik. Maar dan nog zijn er tal van ideeën te bedenken (en elders reeds uitgevoerd) om alles te waarborgen en snelheid te behouden. Hoe kan het dat ze in die priklocaties duimen staan te draaien en Ernst Kuipers eerder deze week aangeeft dat de hulp van ziekenhuizen zal moeten worden ingeschakeld bij het prikken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Het is dat jij het bent, anders was er een stuk hersens afgestorven nu.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Ik heb al besloten om gewoon mijn gang weer te gaan, vorige week dacht ik na ollongren nog van laat gaan maar nu na de zoveelste vaccinatie blunder is het genoeg geweest als er iets is ga ik gewoon als ik geen klachten heb.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.
Twee woorden: functie elders.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.
Zodra dit soort wel uit functie wordt ontheven door anderen gaan ze rondslaan.
Ik geloof dat die groep geen last heeft van de bijwerking.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
Omdat mensen AstraZeneca niet meer willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
Zelfs landen als Marokko en Chili vaccineren inmiddels dat het een lieve lust is. Het Europese gefaal is op geen enkele manier nog goed te praten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn god is het vandaag al een voorloper op 1 april of wat?
Het is maar goed dat men zo zorgvuldig het vaccinatieproces heeft opgestart, moet je je voorstellen dat er anders misschien een nog grotere puinhoop van was gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
En vanaf volgende week kan je in HEEL veel staten overal vrij terecht als 16+'er. Dan kunnen ze helemaal los.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:48 schreef nostra het volgende:
VS zit inmiddels elke dag op 3M+ prikken en 50% van 65+ volledig gevaccineerd.
Ik wel hoor ik kan morgen ook doodgereden worden op weg naar mijn werk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat mensen AstraZeneca niet meer willen.
Met de kennis van nu zou dat best een goede 1 aprilgrap zijn bij een volgende pandemie.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik nu TT101 bekijk heb ik het idee dat het nu (ondanks alle wetenschap opgedaan het laatste jaar) een grotere shitfest is dan een jaar terug
Kans is kleiner dat je kapot wordt gereden dan dat je strontziek wordt van dat vaccin.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik wel hoor ik kan morgen ook doodgereden worden op weg naar mijn werk.
Nee. Wel bedroefd. Wat een ongelofelijk teringbende hebben we er van gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:51 schreef Gretzl het volgende:
Iemand nog verbaasd?![]()
[ twitter ]
https://nos.nl/l/2374729
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.
Nou het ligt ook aan trage vaccinatietempo die we doormaken in Nederland, denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.
Het is bizar dat er niet ingegrepen wordt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.
LOLquote:Het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca heet voortaan Vaxzevria. Dat meldt het Zweedse geneesmiddelenagentschap op basis van gegevens van het Europese geneesmiddelenbureau EMA.
Op 25 maart keurde het EMA de naamsverandering van het AstraZeneca-vaccin goed. Voortaan gaat het vaccin dus door het leven als Vaxzevria en dat gaat onder meer gepaard met een nieuwe verpakking. Het gaat enkel om een naamsverandering, het vaccin zelf blijft hetzelfde.
Die "armere landen" (bijv. Chili, Marokko) vaccineren anders vele malen sneller dan de EU-lidstaten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is bizar dat er niet ingegrepen wordt.
Ik word hier zo droevig van.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Wel bedroefd. Wat een ongelofelijk teringbende hebben we er van gemaakt.
Denken ze nu echt dat ze hierdoor hun imago kunnen redden?quote:
Ja, Hugo gaat donderdag vertellen dat die 500K vaccinaties deze week een grapje waren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Vlak von der Leyen ook niet uit; die heks heeft er via de EU ook uiteindelijk een totale clusterfuck van weten te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.
Het gaat maar door, idd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.
Je zou idd niet zeggen dat vaccineren hier in Nederland de hoogste prioriteit heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.
De tweede kamer niet, Rutte niet.
In Italië was dat ook zo, en daar hebben ze nu een of andere hoge militair verantwoordelijk gemaakt voor de vaccinatie-operatie.
Niet lullen maar poetsen. Zelfs legertenten opgezet als vaccinatie-plaats. En dus hebben ze ons ingehaald.
Nee, dat is het probleem van Hugo. Dit is geen EU competentie, hij had gewoon kunnen zeggen “wij fixen dit wel even zelf”. Dan had Brussel daar niks tegen kunnen doen. Je kunt taken wegdelegeren, verantwoordelijkheid niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vlak von der Leyen ook niet uit; die heks heeft er via de EU ook uiteindelijk een totale clusterfuck van weten te maken.
Briljant. Hier worden de bewezen competente militairen door VWS buiten geflikkerd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.
De tweede kamer niet, Rutte niet.
In Italië was dat ook zo, en daar hebben ze nu een of andere hoge militair verantwoordelijk gemaakt voor de vaccinatie-operatie.
Niet lullen maar poetsen. Zelfs legertenten opgezet als vaccinatie-plaats. En dus hebben ze ons ingehaald.
Het is zo in en in triest hier.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Briljant. Hier worden de bewezen competente militairen door VWS buiten geflikkerd.
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het gaat maar door, idd.
Misschien moeten we het maar niet meer lezen.
Noem je wijn gewoon Dubbelfris. Dan is er ook niks meer aan de hand 😎quote:
Fysiek vergaderen. Heel veel fysiek vergaderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?
Zeer herkenbaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
De besmettingen zijn het hoogst bij 70 Plussers hoor ik net op t nieuws.
Goh wat gek hč als ze op de kleinkinderen moeten passen als er een uitbraak is op school en pappa en mamma moeten werken. En anders functioneren opa/oma als naschoolse opvang omdat de kids niet naar de BSO mogen.
Raaar raaar raaar .
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.
Als ze een ding, één ding, niet moeten verpesten dat in Den Haag, dan is het die vaccinatiecampagne. En GRMBL kijk eens wat ze doen...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat de seinen weer eens op rood staan. Het zal allemaal wel.
Opa en oma kunnen inderdaad ook zelf nee zeggen. Opa en oma kunnen zelf ook besluiten om deze laatste paar weekjes even extra voorzichtig te doen. Maar dat is onmenselijk om te vragen blijkbaar, want dat is zielig.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.
Ik zit al maanden dag in dag uit met de zak popcorn. Het is eigenlijk in en in triest wat er allemaal gebeurd is, maar tegelijkertijd haast wel lachwekkend te noemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
AB wijnhuis redtquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
Gras is groen
Water is nat
Alle seinen staan op rood. Ab komt weer op televisie.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
Wij doen gewoon niet meer mee als alles voorbij is.
Rijtje Eritrea, Bangladesh. Dat soort landen.
Weet ik t..zag het in AD of Telegraaf voorbij komen. Dat hele corona boeit me allang geen moer meer.. wacht geduldig af tot die lockdown flauwekul voorbij is.quote:
Dat ie het zijn strot nog uitquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die laatste tweet van Hugo.. “geoliede machine” nu gebruiken terwijl er zoveel kritiek is
ooh, pas op de corona kilo'squote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit al maanden dag in dag uit met de zak popcorn. Het is eigenlijk in en in triest wat er allemaal gebeurd is, maar tegelijkertijd haast wel lachwekkend te noemen.
Volgende week een half miljoen per week, maak je niet drukquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat ie het zijn strot nog uit
Echt niemand die die kerel tegen zichzelf in bescherming kan nemen?
Dat is gepland voor deze week en gaan ze waarschijnlijk opnieuw niet halen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgende week een half miljoen per week, maak je niet druk
COVID-19-vaccinatiesquote:Vaccinfabrikanten Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca leverden ongeveer 3,4 miljoen doses, terwijl dat er 4,3 miljoen hadden moeten zijn. Met de eerste leveringen van eind vorig jaar erbij hadden er nu in totaal 4,5 miljoen doses geleverd moeten zijn, maar de teller staat op 3,6 miljoen doses.Vooral AstraZeneca bleef achter. Dat bedrijf had in het eerste kwartaal 1,5 miljoen doses moeten leveren, maar bleef steken op ongeveer 885.000 doses. De leveranties van AstraZeneca wisselen heel sterk en het RIVM heeft daar al vaker over geklaagd. Daarom houdt het instituut ook meer flesjes van dat vaccin op voorraad dan bij de andere middelen. Die voorraad is een buffer, voor het geval AstraZeneca later of helemaal niet levert. Vorige week kreeg Nederland 44.880 doses van AstraZeneca, evenveel als de week daarvoor. Maar nog een week eerder leverde AstraZeneca meer dan 95.000 doses, en de week daar weer voor zelfs meer dan 216.000 doses.
Moderna zou volgens het „indicatief leveringsoverzicht” 400.000 doses leveren, maar heeft tot nu toe bijna 240.000 doses geleverd. Moderna levert ongeveer om de week. De leveringen zijn nog relatief klein, maar worden wel steeds groter. Pfizer en BioNTech leveren wel wat de overheid van ze verwacht. Zij brachten eind vorig jaar als eerste hun coronavaccin op de markt. Met die leveringen erbij hebben ze in totaal 2,5 miljoen doses naar Nederland gebracht. Dat is een fractie minder dan de 2,6 miljoen doses die tot nu toe binnen hadden moeten zijn. Pfizer en BioNTech brengen wekelijks nieuwe voorraden naar Nederland en die leveringen worden steeds groter. Vorige week leverden ze 326.430 doses van hun vaccin, tegen 218.790 in de week ervoor.
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat de seinen weer eens op rood staan. Het zal allemaal wel.
Half miljoen wat? Klachten?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd. Merkel bood haar excuses aan voor het paaslockdownbesluit en vervolgens deed de president van ieder Bundesland waar hij of zij zin in had. Inmiddels verschillen de regels van Kreis tot Kreis, van stad tot stad en van Bundesland tot Bundesland. Geen mens weet nog welke maatregelen waar en wanneer gelden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fysiek vergaderen. Heel veel fysiek vergaderen.
Een half miljoen telefoontjes? Dat redden ze nooit...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In welk Bundesland woon je?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd.
Paniek zaaien verkoopt beter dan de saaie realiteit denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.
En het aantal tests was hoger.
Net even 2 cijfers die er uit zijn gehaald uit 'alle'.
NRWquote:
Troost je. In die vulpen zit geen inkt genoeg omdat daar niet in is geďnvesteerd, het ergens op een onbekende plek ligt opgeslagen of omdat het al is weggegeven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd. Merkel bood haar excuses aan voor het paaslockdownbesluit en vervolgens deed de president van ieder Bundesland waar hij of zij zin in had. Inmiddels verschillen de regels van Kreis tot Kreis, van stad tot stad en van Bundesland tot Bundesland. Geen mens weet nog welke maatregelen waar en wanneer gelden.
Mocht de EU ooit in een oorlog verzeild raken dan stonden onze regenten al klaar met de vulpen om de capitulatie te ondertekenen nog voordat het eerste schot gevallen is.
Natuurlijk valt het dodental mee. De meeste oudjes hebben t vaccin al gehad en vergeet niet dat er afgelopen jaar heel veel al door corona zijn overleden. Die kunnen dat dit jaar niet overdoen hé. Dus nu hebben we te maken met een onder sterfte. Het sterfgetal kijk ik dus niet naar. Ik kijk naar de covid klanten op de ic 's en daar liggen er helaas veel te veel van.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.
En het aantal tests was hoger.
Net even 2 cijfers die er uit zijn gehaald uit 'alle'.
Ah, dat zijn nog redelijk behapbare Duitsers.quote:
Sex en paniek verkopen. Bij afwezigheid van het ene, gebruik het andere.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Paniek zaaien verkoopt beter dan de saaie realiteit denk ik
Per vliegtuig opgestuurd naar China.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Troost je. In die vulpen zit geen inkt genoeg omdat daar niet in is geďnvesteerd, het ergens op een onbekende plek ligt opgeslagen of omdat het al is weggegeven.
Als hugo ergens een handig appie voor zou kunnen laten maken....quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:32 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een half miljoen telefoontjes? Dat redden ze nooit...
Zou niet weten wat ze er anders aan het doen zijn. Was erop wachten met sommige winkels natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Not sure if real maar zou wel triest zijn als je hier zo
Op gaat handhaven:
https://twitter.com/aberkron/status/1376796808396029952?s=21
Dat is ook het stuur. Maar voordoen dat alle cijfers kut zijn, slaat ook weer als een tang op een varken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Natuurlijk valt het dodental mee. De meeste oudjes hebben t vaccin al gehad en vergeet niet dat er afgelopen jaar heel veel al door corona zijn overleden. Die kunnen dat dit jaar niet overdoen hé. Dus nu hebben we te maken met een onder sterfte. Het sterfgetal kijk ik dus niet naar. Ik kijk naar de covid klanten op de ic 's en daar liggen er helaas veel te veel van.
Geen idee waar je het over hebt, er zijn alleen zeer welbewuste keuzes gemaakt en de machine zit vol WD-40.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:42 schreef MissionPhailed het volgende:
Even globaal de stand van zaken van vandaag bij gelezen, maar samenvattend kunnen we stellen dat er nog een paar mitsen en maren en haken en ogen en kanttekeningen aan de gaande vaccinatiecampagne zitten?
Exact.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Per vliegtuig opgestuurd naar China.
Ik heb hem maar weer snel weggeklikt. Dit is doorgaans niet zo goed voor mijn gemoedsrustquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Op gaat handhaven:
Ik wil ook weer niet té kritisch zijn. Mijn werkloze oom zei weleens; alléén als je niet werkt maak je geen fouten in je werk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, er zijn alleen zeer welbewuste keuzes gemaakt en de machine zit vol WD-40.
Haat richting playmobile politie?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb hem maar weer snel weggeklikt. Dit is doorgaans niet zo goed voor mijn gemoedsrust
Ik weet niet hoe het bij anderen gaat, maar mijn ouders zeggen gewoon 'nee' en wij trouwens ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
Opa en oma kunnen inderdaad ook zelf nee zeggen. Opa en oma kunnen zelf ook besluiten om deze laatste paar weekjes even extra voorzichtig te doen. Maar dat is onmenselijk om te vragen blijkbaar, want dat is zielig.
Dat naar elkaar wijzen heeft idd niet zoveel zin. We moeten nog even volhouden met z'n allen. Hoe moelijk het ook is.quote:Daarbij zal ik ook maar meteen aangeven dat ook jongeren hun verantwoordelijkheid moeten nemen deze laatste maanden door echt de basis regels te respecteren.
Als we roepen dat we het met z'n allen doen moeten we het ook echt samen doen.
Klopt, bij mij op het werk zijn er ook zo een paar (die niets doen)quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:44 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik wil ook weer niet té kritisch zijn. Mijn werkloze oom zei weleens; alléén als je niet werkt maak je geen fouten in je werk.
Hoezo? Mag je niet voor een winkel staan op iemand anders wachten?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Zou niet weten wat ze er anders aan het doen zijn. Was erop wachten met sommige winkels natuurlijk.
We gaan echt nog niet ten onder, de cijfers lagen in de lijn der verwachting. Dat kabbelt zo nog wel ff door denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is ook het stuur. Maar voordoen dat alle cijfers kut zijn, slaat ook weer als een tang op een varken.
Dit ja, ik zou gewoon zeggen dat ik een etalage aan het bekijken ben en welke wet ik overtreed.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Mag je niet voor een winkel staan op iemand anders wachten?
Het is straat en overdag. Er is geen reden waarom je daar niet zou mogen zijn.
Die mineenstrepertjes hebben geen moer te doen natuurlijk. En zelf houden ze ook geen 1,5m afstand.
Bedoel niet dat ik het terecht vind, maar ik was toevallig vandaag in een winkelcentrum en daar stonden overal bordjes met "u kunt aan de deur reserveren en direct naar binnen". Tja. Snap die winkeliers hoor, maar echt handig is het niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo? Mag je niet voor een winkel staan op iemand anders wachten?
Het is straat en overdag. Er is geen reden waarom je daar niet zou mogen zijn.
Mijn inziens heeft ze nog niets fout gedaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Op gaat handhaven:
Ik snap ook niet zo goed waarom het op deze manier gaat. Je stuurt mensen een brief met: "Op dinsdag 6 april wordt u om 15.00 verwacht bij priklocatie 'De gouden prikker'. Mocht u op dit tijdslot niet kunnen? Neemt u dan alstublieft contact op. Hou er wel rekening mee dat wij voorrang geven aan automatisch ingeplande afspraken en één slot per week gebruiken om gemiste afspraken in te halen. Het kan daarom zijn dat u daardoor langer moet wachten"quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:47 schreef deedeetee het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-vaccinatiedoel.html
Wat een zooitje.... het is nog erger dan ik al dacht. Kan er dan niemand ingrijpen ? Iedereen draait maar om de hete brui heen en niemand grijpt in.
Het ligt er een beetje aan waar je in NRW bent; Düsseldorf heeft veel "nieuw geld" en is behoorlijk pretentieus, op het platteland is men over het algemeen behoorlijk ontspannen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ah, dat zijn nog redelijk behapbare Duitsers.Gaat Saarland nog los na de Paas of heeft Merkel ze terug de mand in getrapt?
Zo simpel en efficiënt, jij bent niet geschikt voor een positie in het vaccinatie team.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom het op deze manier gaat. Je stuurt mensen een brief met: "Op dinsdag 6 april wordt u om 15.00 verwacht bij priklocatie 'De gouden prikker'. Mocht u op dit tijdslot niet kunnen? Neemt u dan alstublieft contact op. Hou er wel rekening mee dat wij voorrang geven aan automatisch ingeplande afspraken en één slot per week gebruiken om gemiste afspraken in te halen. Het kan daarom zijn dat u daardoor langer moet wachten"
Beetje zoals de griepprik, je wordt op dag x tussen tijd A en B verwacht.
Afspraak telefonisch gemaakt. Dat mag en valt niet te controleren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dit ja, ik zou gewoon zeggen dat ik een etalage aan het bekijken ben en welke wet ik overtreed.
Ze staat notabene bij de uitgang dus ws aan het wachten op een vriendin of zo.
Het klinkt als een waardeloze spits uit Columbia.quote:
Vroeger zat er hier een autohandelaar die regelmatig van naam veranderde als de voormalige weer eens een te wijdverspreide negatieve bijklank had gekregen. Ik wist niet dat het in de vaccinwereld ook zo werkte...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vraag me dan toch af wat ze bezielt om de naam ineens te veranderen.
Zo van, laten we de naam veranderen. Dan krijgen de mensen weer meer vertrouwen in het vaccin.
Of wat?
Om mij mee te betalenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:26 schreef THEFXR het volgende:
waar betalen we in dit land die vijfentwintig (25) soorten belasting voor?
Dat krijg je wanneer je werkelozen met vmbo niveau als ordehandhavers inzet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:39 schreef RipCity het volgende:
Op gaat handhaven:
Hohohoho, vmbo'ers zijn de motor van ons land he.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat krijg je wanneer je werkelozen met vmbo niveau als ordehandhavers inzet.
Komt het wel op neer jaquote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Zo van, laten we de naam veranderen. Dan krijgen de mensen weer meer vertrouwen in het vaccin.
Of wat?
Mss omdat de slots in veel landen leeg bleven?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Of wat?
Is het dan niet belangrijk dat probleem op te lossen? Nu is het alsof je de Belastingdienst een andere naam geeft en zegt: "Welke toeslagenaffaire? Nooit iets van gehoord. Belastingdienst bestaat ook helemaal niet hoor, dus weet niet waar jij 't over hebt."quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss omdat de slots in veel landen leeg bleven?
pas op!, dadelijk doen ze het nog ook.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het dan niet belangrijk dat probleem op te lossen? Nu is het alsof je de Belastingdienst een andere naam geeft en zegt: "Welke toeslagenaffaire? Nooit iets van gehoord. Belastingdienst bestaat ook helemaal niet hoor, dus weet niet waar jij 't over hebt."
Ik vind dit wel echt een prachtig benoemd voorbeeldquote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het dan niet belangrijk dat probleem op te lossen? Nu is het alsof je de Belastingdienst een andere naam geeft en zegt: "Welke toeslagenaffaire? Nooit iets van gehoord. Belastingdienst bestaat ook helemaal niet hoor, dus weet niet waar jij 't over hebt."
Haha niet eens, ik heb vaak juist medelijden met ze omdat ze al het kutwerk moeten doen. Maar meer haat richting selectieve naaiboetes voor corona-'overtredingen'.quote:
Deze ken je wel toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja ik vraag me af of je de imagoschade nog kan oplossen voor dat vaccin. Dan moeten Macon en Merkel door het stof gaan want voordat die trombose zaak begon hadden hun het vaccin al afgekraakt. Terwijl als je naar de real world data kijkt uit het VK blijkt het gewoon een goed vaccin te zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
precies wat ik eerder al noemde.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik snap ook niet zo goed waarom het op deze manier gaat. Je stuurt mensen een brief met: "Op dinsdag 6 april wordt u om 15.00 verwacht bij priklocatie 'De gouden prikker'. Mocht u op dit tijdslot niet kunnen? Neemt u dan alstublieft contact op. Hou er wel rekening mee dat wij voorrang geven aan automatisch ingeplande afspraken en één slot per week gebruiken om gemiste afspraken in te halen. Het kan daarom zijn dat u daardoor langer moet wachten"
Beetje zoals de griepprik, je wordt op dag x tussen tijd A en B verwacht.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:50 schreef Scrummie het volgende:
Na al die berichtgeving vandaag moest ik hardop lachen:
[ twitter ]
En dat is direct het frustrerende. Over 2 weken: "De avondklok moet blijven tot eind mei want de cijfers zijn nog niet goed genoeg"quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ach ja, en over 2 weken horen we weer 'hou vol' op het maandelijkse praatje van Peppie en Kokkie.
Degenen die niet als boa aangesteld zijn, die vmboa's vormen vooral de zand in diezelfde motor.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:31 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Hohohoho, vmbo'ers zijn de motor van ons land he.
Ik geloof hem meteen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:52 schreef _serial_ het volgende:
[..]![]()
We prikken niet eens 350K weg. En dan zouden we ineens 1,5 miljoen in een week doen.
Yep!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
En dat is direct het frustrerende. Over 2 weken: "De avondklok moet blijven tot eind mei want de cijfers zijn nog niet goed genoeg"
Journalist: Jamaar, vaccineren dan? Met vaccineren los je dit toch op?
de Jonge: Nou kijk, vaccineren is alsof je een prik moet toedienen aan een olifant. Je weet nooit of het genoeg of teveel is, en als het teveel is dan is de olifant veel langer buiten westen dan nodig is. Daarom moet je de R onder de 1 houden, moet je prikken wat er op voorraad is, moet je je aan de maatregelen houden en moet je testen, testen, testen.
Charlotte van SBS: Meneer de Jonge, u heeft beloofd dat er 1 miljoen prikken per week gezet gingen worden, wat is deze?
de Jonge: De cijfers kunnen beter, maar we zetten 1 miljoen prikken per week vanaf volgende week.
2 uur later..
GGD: Ja dikke doei met je 1 miljoen per week, we krijgen er maar 300.000 geleverd om te prikken.
RIVM: Niet onze schuld hoor, mensen willen niet
Rutte: Mensen houden zich niet goed genoeg aan de maatregelen én willen nu ook niet gevaccineerd worden. Dan kun je het ons niet kwalijk nemen dat we de avondklok aanhouden.
De onderkant (0-60) lijkt verdacht veel op onze verdeling. Waren het niet dat daar de 60+ groep al zo goed als klaar is, dus in de UK zie je daar bijna geen besmettingen meer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In het VK zie je ook welke groepen al veel mensen gevaccineerd zijn
De term 'overcapaciteit' bestaat toch niet in deze? Als er 1 miljoen prikken per week gezet kunnen worden kost het nog ~30 weken om er vanaf te komen. Als er 2 miljoen prikken per week gezet kunnen worden nog ~16.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
Nu al met overcapaciteit pochen is enigszins voorbarig.
Ik las ergens dat Marcel Levi ook al gezegd had dat in Londen de ziekenhuizen leeg stromen. Ze zien daar gemiddeld nog 1 a 2 covid patiënten per dag wat makkelijk te behappen is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:55 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
In het VK zie je ook welke groepen al veel mensen gevaccineerd zijn
Dat komt dan weer overeen met wat we hier in de ziekenhuizen zien.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:01 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik las ergens dat Marcel Levi ook al gezegd had dat in Londen de ziekenhuizen leeg stromen. Ze zien daar gemiddeld nog 1 a 2 covid patiënten per dag wat makkelijk te behappen is.
Nee hoor, het komt allemaal door ons gedrag. Dat hoor je toch in elke perscoquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat komt dan weer overeen met wat we hier in de ziekenhuizen zien.
Onder de 50 is het aantal opnames zeer beperkt.
Komen we weer terug op de vaccinatie, hoe langer dat rammelt, hoe langer we met maatregelen en volle ziekenhuizen zitten.
Ja leuke bliksemafleider grapjas. Niemand verwijt je overcapaciteit, dat zou er nog eens bij moeten komen zeg. Wat men je verwijt is de overcapaciteit van de koelkasten in Oss...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:50 schreef Scrummie het volgende:
Na al die berichtgeving vandaag moest ik hardop lachen:
[ twitter ]
Miljoen per week klink heel veel. Maar dat is gewoon een half jaar hč?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 21:57 schreef Montov het volgende:
1.5 miljoen per week is overcapaciteit? Ik hoop dat ook de ziekenhuizen worden ingeschakeld om het naar 2.5 miljoen te brengen. Ik heb het gevoel dat er anders toch nog een te kort gaat zijn wanneer de vaccins wel en masse binnen komen.
De beperking is hier denk ik wat realistisch is. Als je realistisch gezien denkt 1 miljoen p/w te kunnen prikken maar theorerisch capaciteit hebt voor 1.5 miljoen. Dus wat is realistisch planbaar en uitvoerbaar, ook rekening houdend met leveringen e.d. inderdaad.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
De term 'overcapaciteit' bestaat toch niet in deze? Als er 1 miljoen prikken per week gezet kunnen worden kost het nog ~30 weken om er vanaf te komen. Als er 2 miljoen prikken per week gezet kunnen worden nog ~16.
Overcapaciteit zou je hebben als iedere dag dat het langer duurt geen beperking op zou leveren. Of wanneer er ergens anders een kink in de kabel zit. Zoals vaccinleveringen, (beoogde) kwaliteit van vaccins
Maar als je denkt 1 miljoen per week te kunnen prikken moet je ook capaciteit hebben voor (bijvoorbeeld) 1,2 of 1,3 miljoen. Het zal nooit 100% gaan zoals gepland. Een vaccinatielocatie heeft ineens te kampen met zieken, of mensen die zelf positief getest zijn, dus moeten andere locaties dat op kunnen vangen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De beperking is hier denk ik wat realistisch is. Als je realistisch gezien denkt 1 miljoen p/w te kunnen prikken maar theorerisch capaciteit hebt voor 1.5 miljoen. Dus wat is realistisch planbaar en uitvoerbaar, ook rekening houdend met leveringen e.d. inderdaad.
Heerlijk ditquote:
Haha wat is dit voor dorpsidiootquote:
Ja dat we blij mogen zijn als we in de buurt van 1 miljoen komen is duidelijk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar als je denkt 1 miljoen per week te kunnen prikken moet je ook capaciteit hebben voor (bijvoorbeeld) 1,2 of 1,3 miljoen. Het zal nooit 100% gaan zoals gepland. Een vaccinatielocatie heeft ineens te kampen met zieken, of mensen die zelf positief getest zijn, dus moeten andere locaties dat op kunnen vangen.
Overcapaciteit is nodig om de capaciteit te kunnen benutten, anders ga je telkens onder de 1 miljoen uit komen omdat er een weg opengebroken is onderweg naar de locatie, of omdat er een vrachtwagen gekanteld is de brug voor de afrit, of omdat de brug kapot is, etc.
Het is inderdaad voor het eerst dat in de media zo tegen het huidige beleid wordt ingegaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk dit![]()
Hoor je niet vaak op tv zoiets
Inhoudelijk kan hij best het begin van een punt hebben. Maar in die rol kan hij dit natuurlijk niet zo doen.quote:
Dat is niet jouw foto, vriend.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:14 schreef m1st1g het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil nog even kwijt dat de trein vanmiddag dus echt zo vol was maar dat er niet in het park in de zon gezeten mocht worden.
U bedoelt de vaste voorzitter van het VVD-bewindspersonenoverleg?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:15 schreef RipCity het volgende:
Ah Jorritsma weer aan het liegen bij Beau.
Je mocht gewoon in de zon in het park zitten vanmiddag.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:14 schreef m1st1g het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil nog even kwijt dat de trein vanmiddag dus echt zo vol was maar dat er niet in het park in de zon gezeten mocht worden.
Hij zegtdat de IC-bezetting niet meer toeneemt. Dat is toch echt niet waar.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk kan hij best het begin van een punt hebben. Maar in die rol kan hij dit natuurlijk niet zo doen.
En waarom zat jij in de trein? Moest je werken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:17 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Klopt maar het was wel zo vol in meerdere treinen vanmiddag
Oh doe ff fotootje van die meerdere treinen plz.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:17 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Wel op deze manier jaquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:13 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Het is inderdaad voor het eerst dat in de media zo tegen het huidige beleid wordt ingegaan.
Ik mag hopen dat AZ wat vaster gaat leveren, en grotere aantallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef Anton91 het volgende:
Ik hoop dat ze hier alle voorraden van het AstraZeneca vaccin opmaken voordat we weer met hetzelfe probleem komen te zitten zoals 2 weken geleden. Al zetten ze maar bij zoveel mogelijk mensen de eerste prik.
Bizar dat die clown hier bijval krijgtquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hij zegtdat de IC-bezetting niet meer toeneemt. Dat is toch echt niet waar.
Daar twijfel ik niet aan nee.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:17 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Als je je vrienden maar thuis laatquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Je mocht gewoon in de zon in het park zitten vanmiddag.
Mocht zelfs ook nog met vriendenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Als je je vrienden maar thuis laat
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inhoudelijk kan hij best het begin van een punt hebben. Maar in die rol kan hij dit natuurlijk niet zo doen.
Volgens mij nietquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:21 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mocht zelfs ook nog met vrienden.
Hij had het er toch over dat het aantal IC opnames per dag niet toeneemt? Ik heb de cijfers niet paraat dus geen idee of dat zo is eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard ook! Zeker ook nu de fabriek in Leiden is goedgekeurd! Moderna is trouwens ook wel een bedrijf waarvan ik hoop dat ze wat regelmatiger en in grotere hoeveelheden gaat leveren. Er word niet zo heel veel over gesproken, maar zij zijn ook wel een grote teleurstelling wat mij betreft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat AZ wat vaster gaat leveren, en grotere aantallen.
Ik was wel voor werk onderweg.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En waarom zat jij in de trein? Moest je werken?
Anders mag je niet reizen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En waarom zat jij in de trein? Moest je werken?
Alleen beetje jammer dat ze waarschijnlijk naar UK gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:22 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dat hoop ik uiteraard ook! Zeker ook nu de fabriek in Leiden is goedgekeurd!
Oh, mijn zegen hebben ze hoor. Zeker buiten.quote:
Ik zei dan ook “het begin van een punt”. Dat er ook wel een paar kleine lichtpuntjes in dat bericht te lezen zijn is vast waar. Maar dan nog geeft dit natuurlijk geen pas.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ga ik wel in een lekker muffe keuken zitten. Daar zal de volksgezondheid mee gediend zijn!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh, mijn zegen hebben ze hoor. Zeker buiten.
Maar als jij met vrienden afspreekt in een park loopt je wel risico op ¤95
Jawel joh, volgens de regels uiteraard niet maar de politie riep op niet meer te komen, niet om weg te gaan. Daar ging het overquote:
Dat bedoel ik nietquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
quote:
Ik kwam toevallig langsgelopen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga ik wel in een lekker muffe keuken zitten. Daar zal de volksgezondheid mee gediend zijn!
Dat schizofrene gedoe tav buiten is echt een van de dingen die ik het meest onbegrijpelijk vind aan de hele situatie nu.
Ja precies, de gemeente riep ook iedereen op naar huis te gaan... Oh nee, toch niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga ik wel in een lekker muffe keuken zitten. Daar zal de volksgezondheid mee gediend zijn!
Dat schizofrene gedoe tav buiten is echt een van de dingen die ik het meest onbegrijpelijk vind aan de hele situatie nu.
Binnen gelden ook nog steeds regels, als afstand houden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Je jaagt mensen juist naar binnen waar dan opeens helemaal geen regels meer gelden.
Onnavolgbaar.
Zeker, dat is een goede smoes die zomaar eens kan werken voor een rechterquote:
Hij is onontslabaar!quote:
Dat zijn adviezen, geen wettelijke regels.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Binnen gelden ook nog steeds regels, als afstand houden.
Dat is een keuze die je onderling maakt met de mensen met wie je binnen (achter de voordeur) afspreekt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zijn adviezen, geen wettelijke regels.
Het beleid jaagt mensen toch echt de keuken in. Daar geldt de maximale groepsgrootte immers niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, de gemeente riep ook iedereen op naar huis te gaan... Oh nee, toch niet.
Niet in woningen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met als verschil dat er geen BOA kneusjes je kunnen bekeuren. Dus binnen vogelvrij.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het beleid jaagt niemand de keuken in. Niemand die je tegenhoudt van de zon te gaan genieten hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het beleid jaagt mensen toch echt de keuken in. Daar geldt de maximale groepsgrootte immers niet.
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jawel joh, volgens de regels uiteraard niet maar de politie riep op niet meer te komen, niet om weg te gaan. Daar ging het over.
Ik zie het meer als: Ze vragen of je je er ook binnen aan wil houden, dat is wat anders dan een regel. Tuurlijk is het goed je eraan te houden en geen feestje te houden, maar als er iets is en je broer en zijn vriendin komen langs houdt dat niet ineens in dat je je slecht moet voelen oid.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Ze gelden wel binnen. Handig om ze ook daar na te leven, ook al staat er geen boete op als je het niet doet.
Het geeft maar aan dat we echt van die rigide maatregelen afmoeten voor als het echt hoogzomer is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/
Te druk in Utrechtse parken: politie stuurt mensen weg uit Wilhelminapark en park Lepelenburg
In het Wilhelminapark en park Lepelenburg is het vanavond zo druk dat de politie mensen dringend verzocht om weg te gaan. In veel parken in Utrecht was het al sinds dinsdagmiddag te druk.
Nouja, een advies is iets wat je meeneemt in je eigen afwegingen. Sommige huizen hebben amper de ruimte om dit soort adviezen volledig op te volgen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Ze gelden wel binnen. Handig om ze ook daar na te leven, ook al staat er geen boete op als je het niet doet.
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.quote:
Excuses, ik had Vondelpark erbij moeten zeggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/
Te druk in Utrechtse parken: politie stuurt mensen weg uit Wilhelminapark en park Lepelenburg
In het Wilhelminapark en park Lepelenburg is het vanavond zo druk dat de politie mensen dringend verzocht om weg te gaan. In veel parken in Utrecht was het al sinds dinsdagmiddag te druk.
Mensen hebben geen boetes en wetten nodig, mensen zijn over het algemeen wijs genoeg om de situatie zelf in te schatten. Tuurlijk heb je er excessen in, maar het gros van de mensen houdt zich (ook thuis) prima aan alle voorschriften. Dat zei je zelf ook eerder deze week, ook al zijn 't geen wetten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Ik vind het bijzonder dat veel mensen kennelijk boetes en wetten nodig hebben.
In woningen zijn het geen regels en wetten, het zijn adviezenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Om de vrijheid in je eigen huis te beperken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om het te interpreteren ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Om de vrijheid in je eigen huis te beperken?
Ik hoop toch dat het nooit zover komt.
Dus is er geen regel. Hooguit vriendelijk vragen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor.
Waar staat dat? Het is advies. Geen regel.quote:Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Tja. Dat mag. Ik heb wel begrip voor mensen die het wel een keer genoeg vinden.quote:Ik vind het bijzonder dat veel mensen kennelijk boetes en wetten nodig hebben.
Omdat het dat letterlijk is ligt dat wel voor de hand.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om dat te interpreteren ja.
Dat klopt, dat denk ik ook en dat bleek ook uit Van Dissels grafieken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mensen hebben geen boetes en wetten nodig, mensen zijn over het algemeen wijs genoeg om de situatie zelf in te schatten. Tuurlijk heb je er excessen in, maar het gros van de mensen houdt zich (ook thuis) prima aan alle voorschriften. Dat zei je zelf ook eerder deze week, ook al zijn 't geen wetten.
Die is toch al beperkt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
Om de vrijheid in je eigen huis te beperken?
Ja dat schijnt de politie te denken. Maar ik heb dat nog nergens in de wet teruggevonden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:39 schreef Fred het volgende:
[..]
Die is toch al beperkt?
Je mag niet eens een fatsoenlijk feestje geven.
Dan zouden ze daar dus rekening mee moeten houden, bijvoorbeeld het openen van de terrassen. Daarmee kun je voorkomen dat een hele hoop mensen thuis samenkomen in een ongecontroleerde situatie.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klopt, dat denk ik ook en dat bleek ook uit Van Dissels grafieken.
Hier wordt gezegd: buiten mogen we niks, dus worden we naar binnen gedwongen, want daar kan van alles wel. Dat is niet de bedoeling. Thuis binnen of in je tuin gelden ook basismaatregelen, de maatregelen die het belangrijkste zijn in deze tijd.
Nee, dat komt omdat die bejaarden massaal op zaterdagmiddag naar de Lidl gaan om daar hutjemutje met andere 70-plussers te beppen over hun opgevoerde scootmobielquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
De besmettingen zijn het hoogst bij 70 Plussers hoor ik net op t nieuws.
Goh wat gek hč als ze op de kleinkinderen moeten passen als er een uitbraak is op school en pappa en mamma moeten werken. En anders functioneren opa/oma als naschoolse opvang omdat de kids niet naar de BSO mogen.
Raaar raaar raaar .
Er kan wel meer niet de bedoeling zijn. Het is de realiteit. En dan kun je aan struisvogelpolitiek doen of je gaat aan de slag om tot een oplossing te komen...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier wordt gezegd: buiten mogen we niks, dus worden we naar binnen gedwongen, want daar kan van alles wel. Dat is niet de bedoeling. Thuis binnen of in je tuin gelden ook basismaatregelen, de maatregelen die het belangrijkste zijn in deze tijd.
Er wordt gevraagd of je je thuis ook aan de maatregelen wil houden die in de openbare ruimte gelden, de basismaatregelen gelden daar niet. Sterker nog, in de coronawet staat (even parafraserend: 'niet zijnde een woning...'quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:39 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat het dat letterlijk is ligt dat wel voor de hand.
Waar staat dat dit hiermee vrijheid in huis beperken wordt bedoeld? Binnen is het advies je hetzelfde te gedragen als buiten en het is bijzonder dat mensen dat dan in de wind slaan omdat het geen wet of boete is. Je hóeft het inderdaad niet te doen maar bijzonder is het wel dat mensen het niet doen.quote:Ik vind het bijzonder dat veel mensen kennelijk boetes en wetten nodig hebben.
Dank!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Waar staat dat dit hiermee vrijheid in huis beperken wordt bedoeld? Binnen is het advies je hetzelfde te gedragen als buiten en het is bijzonder dat mensen dat dan in de wind slaan omdat het geen wet of boete is. Je hóeft het inderdaad niet te doen maar bijzonder is het wel dat mensen het niet doen.
Ditquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er wordt gevraagd of je je thuis ook aan de maatregelen wil houden die in de openbare ruimte gelden, de basismaatregelen gelden daar niet. Sterker nog, in de coronawet staat (even parafraserend: 'niet zijnde een woning...'
Wat in deze tijd belangrijk is is je gezonde verstand en een beetje nuchterheid. Er gaat niemand dood als je 2 mensen thuis ontvangt in plaats van 1, maar het is niet slim om 20 mensen thuis te ontvangen voor een feestje.
Het is nog geen zomer en de avondklok gaat er als eerste af!quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:46 schreef Djeez het volgende:
https://www.kampeermeneer.nl/avondklok-camping/
Wtf? Na 21.00u mag je op de camping niet meer naar de plee, en zelfs onder je luifel zitten is dan verboden. Dag zomervakantie
Er wordt geadviseerd een hoop dingen thuis niet of anders te doenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Waar staat dat dit hiermee vrijheid in huis beperken wordt bedoeld? Binnen is het advies je hetzelfde te gedragen als buiten en het is bijzonder dat mensen dat dan in de wind slaan omdat het geen wet of boete is. Je hóeft het inderdaad niet te doen maar bijzonder is het wel dat mensen het niet doen.
En als je een UFO spot?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:46 schreef Djeez het volgende:
Wtf? Na 21.00u mag je op de camping niet meer naar de plee, en zelfs onder je luifel zitten is dan verboden. Dag zomervakantie
Waarom is het bijzonder? Als jij op zaterdagavond in je kokerrok graag dancing with the stars wil kijken moet je je goddelijke gang gaan. Als jij op zaterdagavond coronafeestjes wil houden, zoek 't lekker uit. Maar ga erna gewoon lekker in quarantaine.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Omdat het buiten geen advies is? En binnen wel? Zodra het binnen ook geen advies meer is hebben we wat mij betreft een groot probleem.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
[..]
Dat worden een hoop Tena's danquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:46 schreef Djeez het volgende:
Haha ja maar dat quarantaine verhaal is dus ook een advies. Dat wordt dan wel ineens opgevolgd?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is het bijzonder? Als jij op zaterdagavond in je kokerrok graag dancing with the stars wil kijken moet je je goddelijke gang gaan. Als jij op zaterdagavond coronafeestjes wil houden, zoek 't lekker uit. Maar ga erna gewoon lekker in quarantaine.
Die regelgeilheid is iets waarvan ik hoop dat ie snel weer weggaat na deze pandemie.
Heerlijk toch al die regeltjes. Precies zoals Nederland is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:46 schreef Djeez het volgende:
Ja, maar laten wel even doorpakken na deze pandemie en meteen in een ruk daarna even de parlementaire enquete's toeslagaffaire en coronabeleid doen, en even schoonschip maken bij wat betrokken organisaties en overheden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is het bijzonder? Als jij op zaterdagavond in je kokerrok graag dancing with the stars wil kijken moet je je goddelijke gang gaan. Als jij op zaterdagavond coronafeestjes wil houden, zoek 't lekker uit. Maar ga erna gewoon lekker in quarantaine.
Die regelgeilheid is iets waarvan ik hoop dat ie snel weer weggaat na deze pandemie.
Dat quarantaine verhaal waren ze toch bezig in een wet te gieten? Wat mij betreft stoppen we vooral met zo panisch doen overal over. Er is een weg uit deze pandemie, en dat is vaccineren. Dat daar een potje van gemaakt wordt is waar we ons op moeten richten, en niet of Jan van 3 huizen verderop tegelijkertijd zijn broer en zus in huis heeft gehad, de crimineel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha ja maar dat quarantaine verhaal is dus ook een advies. Dat wordt dan wel ineens opgevolgd?
quote:
Maar binnen geldt die wet niet. Snap je nu het punt?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat quarantaine verhaal waren ze toch bezig in een wet te gieten? Wat mij betreft stoppen we vooral met zo panisch doen overal over. Er is een weg uit deze pandemie, en dat is vaccineren. Dat daar een potje van gemaakt wordt is waar we ons op moeten richten, en niet of Jan van 3 huizen verderop tegelijkertijd zijn broer en zus in huis heeft gehad, de crimineel.
Of pietje en klaasje die op 1,5 meter met 2 vriendinnen in een park heel crimineel een wijntje zitten te drinken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat quarantaine verhaal waren ze toch bezig in een wet te gieten? Wat mij betreft stoppen we vooral met zo panisch doen overal over. Er is een weg uit deze pandemie, en dat is vaccineren. Dat daar een potje van gemaakt wordt is waar we ons op moeten richten, en niet of Jan van 3 huizen verderop tegelijkertijd zijn broer en zus in huis heeft gehad, de crimineel.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja precies, de gemeente riep ook iedereen op naar huis te gaan... Oh nee, toch niet.
Het punt was niet of die wet wel of niet geldt. Het punt was dat mensen een halve crimineel gevonden werden omdat ze zich thuis niet aan niet geldende maatregelen hielden. Dat is wat mij betreft onzin.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar binnen geldt die wet niet. Snap je nu het punt?
Ik verbaas mij sowieso over al die onzinprojecten als field labs en wetgevingsprojecten. We hebben gezien dat het lef om met hogere cijfers iets te openen dat veilig kan ontbreekt. En tegen de zomer zou iedereen gevaccineerd moeten zijn. Richt je daar op en kap met die zoethoudertjes. Die gaan toch te laat komen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Helaas ik heb een wandeltocht gepland langs locale horeca.quote:
Ja als, maar dat is dus nu niet zo. Nu is het advies, zeg maar om te helpen uit deze shitzooi te komen, je binnen aan dezelfde regels te houden als buiten. Buiten doe je het want brave burger en binnen interesseert het je geen zak want ik maak hier de regels?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat het buiten geen advies is? En binnen wel? Zodra het binnen ook geen advies meer is hebben we wat mij betreft een groot probleem.
Ik snap dit soort berichten echt totáál nietquote:
Dat heet ambtelijk rekkenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij sowieso over al die onzinprojecten als field labs en wetgevingsprojecten. We hebben gezien dat het lef om met hogere cijfers iets te openen dat veilig kan ontbreekt. En tegen de zomer zou iedereen gevaccineerd moeten zijn. Richt je daar op en kap met die zoethoudertjes. Die gaan toch te laat komen.
Losgeslagen projectiel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Helaas ik heb een wandeltocht gepland langs locale horeca.
Nee het punt was dat het bijzonder is dat mensen zich binnen niet aan de adviezen houden. Kun je er om welke reden dan ook weer 'halve crimineel' van maken, maar dat versterkt je argument niet echt. Integendeel.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het punt was niet of die wet wel of niet geldt. Het punt was dat mensen een halve crimineel gevonden werden omdat ze zich thuis niet aan niet geldende maatregelen hielden. Dat is wat mij betreft onzin.
Krat in het gezicht van de zorgquote:
Die griet links. Ik twijfel nog altijd aan de werking van die kapjes, al doet het misschien iets als je, zoals in de trein, praktisch bij elkaar op schoot moet zitten, maar als je neus erboven uitsteekt, dan kun je hem net zo goed niet opzetten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:14 schreef m1st1g het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk nu komen we ergens.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Buiten doe je het want brave burger en binnen interesseert het je geen zak want ik maak hier de regels?
Weet je, dat laatste zeg ik niet. Ik probeer op een normale manier mijn mening hier te Deen. Maar laat maar weer dan, mijn afwijkende mening wordt dan weer helemaal uit context getrokken met zo’n opmerking of dat ik kennelijk allerlei wetten wil die binnenshuis gelden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt een net zo sterk argument als reageren met 'snap je nu het punt?'quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:57 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee het punt is dat het bijzonder is dat mensen zich binnen niet aan de adviezen houden. Kun je er om welke reden dan ook weer 'halve crimineel' van maken, maar dat versterkt je argument niet echt. Integendeel.
Laten we vooral geen dingen testen inderdaad. Kan toute Nederland straks weer lekker kankeren als dingen toch ff wat minder lopen dan verwacht want 'waarom hebben we dat niet getest daar hadden we alle tijd voor'.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verbaas mij sowieso over al die onzinprojecten als field labs en wetgevingsprojecten. We hebben gezien dat het lef om met hogere cijfers iets te openen dat veilig kan ontbreekt. En tegen de zomer zou iedereen gevaccineerd moeten zijn. Richt je daar op en kap met die zoethoudertjes. Die gaan toch te laat komen.
Ja dat werd tijd ook, dat was het punt van het begin al.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Kijk nu komen we ergens.
Alleen is geen zak overdreven.
Dat wordt al vanaf het begin genoemd, maar soit.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt een net zo sterk argument als reageren met 'snap je nu het punt?'
Het punt was dat er stond dat de maatregelen binnen ook gelden, maar dat het daarna bijzonder was dat mensen wetten nodig hebben om zich aan die maatregelen te houden.
Ik vind het fijn dat je het nu in elk geval adviezen noemt, we komen er wel.
Ach kom, ga nu niet de slachtofferrol opzoeken, je bent beter dan dat.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet je, dat laatste zeg ik niet. Ik probeer op een normale manier mijn mening hier te Deen. Maar laat maar weer dan, mijn afwijkende mening wordt dan weer helemaal uit context getrokken met zo’n opmerking of dat ik kennelijk allerlei wetten wil die binnenshuis gelden.
Dan ga ik liever lekker slapen.
Blijf bij een frisse neus in de eigen buurt.quote:
Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we vooral geen dingen testen inderdaad. Kan toute Nederland straks weer lekker kankeren als dingen toch ff wat minder lopen dan verwacht want 'waarom hebben we dat niet getest daar hadden we alle tijd voor'.
Waar zie je me dat ontkennen dan?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:00 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat werd tijd ook, dat was het punt van het begin al.
We beginnen een jaar na start pandemie met bekijken hoe iets open zou kunnen met tests die er al half/driekwart jaar ruim warenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Laten we vooral geen dingen testen inderdaad. Kan toute Nederland straks weer lekker kankeren als dingen toch ff wat minder lopen dan verwacht want 'waarom hebben we dat niet getest daar hadden we alle tijd voor'.
Sorry hoor, maar ik vind de toon van je berichten echt beneden de maat. Daar doe ik niet aan mee. Slachtofferrol? Ik begin niet over criminelen en weet ik wat. Als ik een post niet duidelijk zou hebben gemaakt, kun je ook verduidelijking vragen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ach kom, ga nu niet de slachtofferrol opzoeken, je bent beter dan dat.
Als dat niet is wat je bedoelde heb ik je post verkeerd gelezen.
Die field labs waren initieel geen slecht idee, toen wij nog niet direct zicht hadden op een andere uitweg. Als alles volgens plan was gegaan, dan waren die field labs al lang afgerond. Maar doordat alles zo is vertraagd zijn ze nu ook ingehaald door de realiteit van het vaccinaties en dergelijke.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want er raken mensen meer besmet als ik met de auto naar de Veluwe rijd ipv in een Rotterdams park te wandelen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef OProg het volgende:
[..]
Blijf bij een frisse neus in de eigen buurt.
Dat is een beetje wat een groot deel van de mensen in die stadsparken doen. Goed verhaal.
Dat testen is voor mijn gevoel niet meer dan een zoethoudertje.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Tot er een Afghaanse variant komt waar het vaccin per ongeluk niet tegen beschermt. Ik kan je reactie uittekenen als een paar maanden later blijkt dat door vroegtijdig bewegingen van grote groepen in kaart te brengen we een 11e golf hadden kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.
Wat is er mis met ook vaccineren en ook bepaalde situaties testen? Er wordt hier vaak over tunnelvisie gesproken maar shit hee, jullie moeten jezelf eens zien nuquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
We beginnen een jaar na start pandemie met bekijken hoe iets open zou kunnen met tests die er al half/driekwart jaar ruim waren
Terwijl er gevaccineerd kan worden om helemaal open te gaan
Resultaten van die testinitiatieven leiden niet echt tot concreet beleid of wijzigingen in beleid voorlopig.
Wat is het concrete doel ervan dan? En wat heeft de gemiddelde Nederlander er aan en op welke termijn?
Je gaat toch niet iets proberen om het proberen?
Vaccineren die handel
Dit lees ik als slachtofferrol:quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ik vind de toon van je berichten echt beneden de maat. Daar doe ik niet aan mee. Slachtofferrol? Ik begin niet over criminelen en weet ik wat. Als ik een post niet duidelijk zou hebben gemaakt, kun je ook verduidelijking vragen.
Pas nadat je een verdere reactie gaf was je post op een andere manier te interpreteren, tot die tijd was ie voor mijn gevoel duidelijk.quote:Maar laat maar weer dan, mijn afwijkende mening wordt dan weer helemaal uit context getrokken met zo’n opmerking of dat ik kennelijk allerlei wetten wil die binnenshuis gelden.
Duitsland richt zich nu pas op 3de kwartaal... Dus denk dat wij straks ook gewoon 1 september als datum krijgen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het mag niet minder lopen dan verwacht. 1 julij moet iedereen geprikt zijn. Zo simpel is het. Dit mag niet mislukken. Juist daarom onmiddellijk kappen met die projectjes, onnodige ballast. Alle aandacht op vaccinatie.
Correctquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die field labs waren initieel geen slecht idee, toen wij nog niet direct zicht hadden op een andere uitweg. Als alles volgens plan was gegaan, dan waren die field labs al lang afgerond. Maar doordat alles zo is vertraagd zijn ze nu ook ingehaald door de realiteit van het vaccinaties en dergelijke.
Alleen als je dat gaat toegeven en de field labs afblaast, dan geef je doe dat je hebt gefaald.
1 oktober was het toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:07 schreef RipCity het volgende:
[..]
Duitsland richt zich nu pas op 3de kwartaal... Dus denk dat wij straks ook gewoon 1 september als datum krijgen.
Tsjah. Ik ben altijd veel buiten sporten en kom door veel lege polders en gebieden buiten waar het behoorlijk leeg is. Dan zijn dan niet de ‘usual’ trekpleisters.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:04 schreef Molo het volgende:
[..]
Want er raken mensen meer besmet als ik met de auto naar de Veluwe rijd ipv in een Rotterdams park te wandelen?
En dan nog begin je over halve criminelen etc. Dan is een gesprek wat mij betreft over.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit lees ik als slachtofferrol:
[..]
Pas nadat je een verdere reactie gaf was je post op een andere manier te interpreteren, tot die tijd was ie voor mijn gevoel duidelijk.
Nogmaals, ik heb je post verkeerd gelezen, want ik las daadwerkelijk dat je wilde dat binnen die maatregelen ook gelden. Op basis van een latere post werd duidelijk dat dat niet is wat je bedoelde, dat kon ik ook niet vooraf weten.
Er wordt daardoor capaciteit weggetrokken bij de diensten die het vaccineren moeten optimaliseren en uitvoerenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat is er mis met ook vaccineren en ook bepaalde situaties testen? Er wordt hier vaak over tunnelvisie gesproken maar shit hee, jullie moeten jezelf eens zien nu.
De zin loopt nog wel door met 'vermijd plekken waar veel mensen komen, ga niet in een groep en houd altijd 1,5 meter afstand van anderen.'.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:08 schreef OProg het volgende:
Tsjah. Ik ben altijd veel buiten sporten en kom door veel lege polders en gebieden buiten waar het behoorlijk leeg is. Dan zijn dan niet de ‘usual’ trekpleisters.
Maar met deze logica loopt het dan vol in die stadse parken omdat er gewoon heel veel volk op een klein gebied zit.
Daar begon ik inderdaad over, want voor mijn gevoel is het overtreden van de coronamaatregelen momenteel een zwaarder vergrijp dan veel andere vergrijpen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nog begin je over halve criminelen etc. Dan is een gesprek wat mij betreft over.
En nu is het dat echt, want ik ga naar bed.
Ja dat is wel hetzelfde he, vragen of je het punt snapt of de woorden compleet verdraaien.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je bedoelt een net zo sterk argument als reageren met 'snap je nu het punt?'
Het punt was dat er stond dat de maatregelen binnen ook gelden, maar dat het daarna bijzonder was dat mensen wetten nodig hebben om zich aan die maatregelen te houden.
Ik vind het fijn dat je het nu in elk geval adviezen noemt, we komen er wel.
Mensen die zich niet aan adviezen houden worden er ook op aangesproken door anderen en óók door Rutte en De Jonge alsof het zeer stoute burgers zijn ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nog begin je over halve criminelen etc. Dan is een gesprek wat mij betreft over.
En nu is het dat echt, want ik ga naar bed.
Waarom is dat bijzonder? Als je je er buiten niet aan houdt krijg je een boete, een sterkere motivatie is er toch niet voor mensen? Of denk je dat mensen zich aan alle maatregelen houden uit de goedheid van hun hart? Niet buiten staan met meer dan 2 personen en dat soort dingen?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja dat is wel hetzelfde he, vragen of je het punt snapt of de woorden compleet verdraaien.
Het punt is dat het bijzonder is dat mensen buiten de wetten naleven maar binnen de adviezen om diezelfde wetten ook zoveel mogelijk binnen na te leven in de wind slaan. Niet om wetten in te voeren of wat dan ook.
Gooi even wat cijfers op me van hoe de fieldlab bij Nederland-Letland voor vertraging heeft gezorgd bij het vaccineren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Er wordt daardoor capaciteit weggetrokken bij de diensten die het vaccineren moeten optimaliseren en uitvoeren
Dát is er mis mee, praktisch gezien.
De uitkomsten van het vaccineren worden daar ook niet beter van
Daarnaast is de onderzoeksvraag vaag, er wordt niets mee gedaan qua uitkomsten en heeft géén nut.
Wat is het nut van dat vooraf sneltesten doen en die mondmaskertests enzo als je er niets mee gaat doen?
Dus een feestje binnen is prima, want je gaat er wel vanuit dat de mensen zich uit de goedheid van hun hart wel even een paar dagen in quarantaine zetten. Het is een beetje hypocriet allemaal, excusez le mot.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom is dat bijzonder? Als je je er buiten niet aan houdt krijg je een boete, een sterkere motivatie is er toch niet voor mensen? Of denk je dat mensen zich aan alle maatregelen houden uit de goedheid van hun hart? Niet buiten staan met meer dan 2 personen en dat soort dingen?
Ik heb het geen wet genoemd. Ik hoefde niet gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die zich niet aan adviezen houden worden er ook op aangesproken door anderen en óók door Rutte en De Jonge alsof het zeer stoute burgers zijn ja.
Noem het gechargeerd halve criminelen.
Heb je Grapperhaus weleens horen ranten erover? Ja laatste tijd niet meer, want weinig geloofwaardig nog na zijn eigen fuck ups (wat ik heel dom en onhandig maar wel menselijk vind trouwens).
Jij ziet het anders en labelt het anders, Da Sandman ook, beide perspectieven kunnen volgens mij bestaan
De correctie dat binnen het geen wet is is gewoon een feit en werd je prima op gecorrigeerd.
Ja dat is in cijfers zo uit te drukkenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Gooi even wat cijfers op me van hoe de fieldlab bij Nederland-Letland voor vertraging heeft gezorgd bij het vaccineren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |