quote:
Ik kwam toevallig langsgelopen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Oh, mijn zegen hebben ze hoor. Zeker buiten.
Maar als jij met vrienden afspreekt in een park loopt je wel risico op ¤95
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga ik wel in een lekker muffe keuken zitten. Daar zal de volksgezondheid mee gediend zijn!
Dat schizofrene gedoe tav buiten is echt een van de dingen die ik het meest onbegrijpelijk vind aan de hele situatie nu.
Ja precies, de gemeente riep ook iedereen op naar huis te gaan... Oh nee, toch niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ga ik wel in een lekker muffe keuken zitten. Daar zal de volksgezondheid mee gediend zijn!
Dat schizofrene gedoe tav buiten is echt een van de dingen die ik het meest onbegrijpelijk vind aan de hele situatie nu.
Binnen gelden ook nog steeds regels, als afstand houden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Helemaal mee eens![]()
Je jaagt mensen juist naar binnen waar dan opeens helemaal geen regels meer gelden.
Onnavolgbaar.
Zeker, dat is een goede smoes die zomaar eens kan werken voor een rechterquote:
Hij is onontslabaar!quote:
Dat zijn adviezen, geen wettelijke regels.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Binnen gelden ook nog steeds regels, als afstand houden.
Dat is een keuze die je onderling maakt met de mensen met wie je binnen (achter de voordeur) afspreekt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zijn adviezen, geen wettelijke regels.
Het beleid jaagt mensen toch echt de keuken in. Daar geldt de maximale groepsgrootte immers niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:27 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, de gemeente riep ook iedereen op naar huis te gaan... Oh nee, toch niet.
Niet in woningen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met als verschil dat er geen BOA kneusjes je kunnen bekeuren. Dus binnen vogelvrij.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het beleid jaagt niemand de keuken in. Niemand die je tegenhoudt van de zon te gaan genieten hoor.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het beleid jaagt mensen toch echt de keuken in. Daar geldt de maximale groepsgrootte immers niet.
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Jawel joh, volgens de regels uiteraard niet maar de politie riep op niet meer te komen, niet om weg te gaan. Daar ging het over.
Ik zie het meer als: Ze vragen of je je er ook binnen aan wil houden, dat is wat anders dan een regel. Tuurlijk is het goed je eraan te houden en geen feestje te houden, maar als er iets is en je broer en zijn vriendin komen langs houdt dat niet ineens in dat je je slecht moet voelen oid.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Ze gelden wel binnen. Handig om ze ook daar na te leven, ook al staat er geen boete op als je het niet doet.
Het geeft maar aan dat we echt van die rigide maatregelen afmoeten voor als het echt hoogzomer is.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/
Te druk in Utrechtse parken: politie stuurt mensen weg uit Wilhelminapark en park Lepelenburg
In het Wilhelminapark en park Lepelenburg is het vanavond zo druk dat de politie mensen dringend verzocht om weg te gaan. In veel parken in Utrecht was het al sinds dinsdagmiddag te druk.
Nouja, een advies is iets wat je meeneemt in je eigen afwegingen. Sommige huizen hebben amper de ruimte om dit soort adviezen volledig op te volgen bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt.
Ze gelden wel binnen. Handig om ze ook daar na te leven, ook al staat er geen boete op als je het niet doet.
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.quote:
Excuses, ik had Vondelpark erbij moeten zeggen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)epelenburg~a7f72da4/
Te druk in Utrechtse parken: politie stuurt mensen weg uit Wilhelminapark en park Lepelenburg
In het Wilhelminapark en park Lepelenburg is het vanavond zo druk dat de politie mensen dringend verzocht om weg te gaan. In veel parken in Utrecht was het al sinds dinsdagmiddag te druk.
Mensen hebben geen boetes en wetten nodig, mensen zijn over het algemeen wijs genoeg om de situatie zelf in te schatten. Tuurlijk heb je er excessen in, maar het gros van de mensen houdt zich (ook thuis) prima aan alle voorschriften. Dat zei je zelf ook eerder deze week, ook al zijn 't geen wetten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Ik vind het bijzonder dat veel mensen kennelijk boetes en wetten nodig hebben.
In woningen zijn het geen regels en wetten, het zijn adviezenquote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor. Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Om de vrijheid in je eigen huis te beperken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om het te interpreteren ja.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Om de vrijheid in je eigen huis te beperken?
Ik hoop toch dat het nooit zover komt.
Dus is er geen regel. Hooguit vriendelijk vragen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jawel. Er is alleen niemand om te handhaven en er is geen wet voor.
Waar staat dat? Het is advies. Geen regel.quote:Maar de juist die basis maatregelen gelden zeker ook daar en zou men zelf moeten handhaven.
Tja. Dat mag. Ik heb wel begrip voor mensen die het wel een keer genoeg vinden.quote:Ik vind het bijzonder dat veel mensen kennelijk boetes en wetten nodig hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |