abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:20:19 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198768142

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:21:20 #2
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_198768162
GGD en RIVM wijzen naar elkaar voor niet halen vaccinatiedoel - https://nos.nl/l/2374729
pi_198768165
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Sovjetpraktijken bij de GGD.
Wat een triest zooitje daar zeg :') Die gozer vraagt verkapt om werk en ze trappen hem er uit. Lijken echt wel ambtenaren bij de ggd.

Straks weer janken dat ze te veel te doen hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198768186
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198768187
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef Mishu het volgende: GGD en RIVM wijzen naar elkaar voor niet halen vaccinatiedoel - https://nos.nl/l/2374729
Nog even en ze zijn zelfs op Haïti klaar met vaccineren, terwijl in de EU nog altijd allerlei nutteloze ambtenaren vechtend over de vaccinatiecampagne met elkaar over straat gaan.

Normaliter kost de incompetentie van al die nutteloze raamambtenaren vooral heel veel belastinggeld, nu kost het zelfs levens. De Europese overheden hebben bloed aan hun handen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 30-03-2021 19:48:03 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198768195
GGD en RIVM wijzen naar elkaar :')
leven zoals het leven is
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:23:43 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198768201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Het loopt allemaal op rolletjes dames en heren.
Nothing to see here.
pi_198768243
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners

ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198768259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:

Goed voor het vertrouwen
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.
zie email 27 oktober
pi_198768278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nothing to see here.
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit.. :(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198768295
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_198768313
quote:
Nou ja dat dus, Het is toch oké als je gewoon toegeeft dat je iets niet aankunt zonder hulp, omdat je expertise er niet ligt? Wees daar gewoon open over, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft gezien we allemaal zsm uit deze deprimerende puinhoop willen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198768341
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:23 schreef Jason22 het volgende:
GGD en RIVM wijzen naar elkaar :')
Ik ga morgen of donderdag gewoon bellen voor een afspraak als ze het rustig hebben of welke reden ze ook aanvoeren om hun falen te verbloemen het is geen reden om mij te laten wachten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 19:29:58 #14
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198768348
Kunnen we alsjeblieft schoon schip maken? :|W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:30:09 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198768351
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit.. :(
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
pi_198768356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:31:08 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198768367
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.
De meeste bedrijven wel denk ik.

Omdat die geleerd hebben om efficiënt en snel op veranderende zaken in te spelen zonder al teveel rompslomp en bureaucratie.
Dat komt omdat het voor bedrijven om hun eigen geld en omzet gaat.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198768371
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we alsjeblieft schoon schip maken? :|W
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_198768376
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Dat is het erge die draaiboeken zijn en waarschijnlijk maar zoals gewoonlijk verkloten ze het weer.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198768425
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heel eerlijk, een pandemie als deze waarbij afstand bewaren een dingetje is, maakt het logistiek een stukje lastiger denk ik. Maar dan nog zijn er tal van ideeën te bedenken (en elders reeds uitgevoerd) om alles te waarborgen en snelheid te behouden. Hoe kan het dat ze in die priklocaties duimen staan te draaien en Ernst Kuipers eerder deze week aangeeft dat de hulp van ziekenhuizen zal moeten worden ingeschakeld bij het prikken?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 maart 2021 @ 19:33:56 #21
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198768429
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:31 schreef Haags het volgende:

[..]

Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.
Het is dat jij het bent, anders was er een stuk hersens afgestorven nu.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 30 maart 2021 @ 19:34:48 #22
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198768442
quote:
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.

Zodra dit soort wel uit functie wordt ontheven door anderen gaan ze rondslaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198768472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:

Goed voor het vertrouwen
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..
pi_198768493
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.
Ik heb al besloten om gewoon mijn gang weer te gaan, vorige week dacht ik na ollongren nog van laat gaan maar nu na de zoveelste vaccinatie blunder is het genoeg geweest als er iets is ga ik gewoon als ik geen klachten heb.
pi_198768496
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 19:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.

Zodra dit soort wel uit functie wordt ontheven door anderen gaan ze rondslaan.
Twee woorden: functie elders.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')