quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat een triest zooitje daar zegquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Sovjetpraktijken bij de GGD.
Nog even en ze zijn zelfs op Haïti klaar met vaccineren, terwijl in de EU nog altijd allerlei nutteloze ambtenaren vechtend over de vaccinatiecampagne met elkaar over straat gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef Mishu het volgende: GGD en RIVM wijzen naar elkaar voor niet halen vaccinatiedoel - https://nos.nl/l/2374729
Nothing to see here.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Het loopt allemaal op rolletjes dames en heren.
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..quote:
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Nou ja dat dus, Het is toch oké als je gewoon toegeeft dat je iets niet aankunt zonder hulp, omdat je expertise er niet ligt? Wees daar gewoon open over, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft gezien we allemaal zsm uit deze deprimerende puinhoop willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Ik ga morgen of donderdag gewoon bellen voor een afspraak als ze het rustig hebben of welke reden ze ook aanvoeren om hun falen te verbloemen het is geen reden om mij te laten wachten.quote:
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.
De meeste bedrijven wel denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we alsjeblieft schoon schip maken?
Dat is het erge die draaiboeken zijn en waarschijnlijk maar zoals gewoonlijk verkloten ze het weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Heel eerlijk, een pandemie als deze waarbij afstand bewaren een dingetje is, maakt het logistiek een stukje lastiger denk ik. Maar dan nog zijn er tal van ideeën te bedenken (en elders reeds uitgevoerd) om alles te waarborgen en snelheid te behouden. Hoe kan het dat ze in die priklocaties duimen staan te draaien en Ernst Kuipers eerder deze week aangeeft dat de hulp van ziekenhuizen zal moeten worden ingeschakeld bij het prikken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Het is dat jij het bent, anders was er een stuk hersens afgestorven nu.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Ik heb al besloten om gewoon mijn gang weer te gaan, vorige week dacht ik na ollongren nog van laat gaan maar nu na de zoveelste vaccinatie blunder is het genoeg geweest als er iets is ga ik gewoon als ik geen klachten heb.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.
Twee woorden: functie elders.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.
Zodra dit soort wel uit functie wordt ontheven door anderen gaan ze rondslaan.
Ik geloof dat die groep geen last heeft van de bijwerking.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
Omdat mensen AstraZeneca niet meer willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
Zelfs landen als Marokko en Chili vaccineren inmiddels dat het een lieve lust is. Het Europese gefaal is op geen enkele manier nog goed te praten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn god is het vandaag al een voorloper op 1 april of wat?
Het is maar goed dat men zo zorgvuldig het vaccinatieproces heeft opgestart, moet je je voorstellen dat er anders misschien een nog grotere puinhoop van was gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
En vanaf volgende week kan je in HEEL veel staten overal vrij terecht als 16+'er. Dan kunnen ze helemaal los.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:48 schreef nostra het volgende:
VS zit inmiddels elke dag op 3M+ prikken en 50% van 65+ volledig gevaccineerd.
Ik wel hoor ik kan morgen ook doodgereden worden op weg naar mijn werk.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Omdat mensen AstraZeneca niet meer willen.
Met de kennis van nu zou dat best een goede 1 aprilgrap zijn bij een volgende pandemie.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:50 schreef Pvt.Webster het volgende:
Als ik nu TT101 bekijk heb ik het idee dat het nu (ondanks alle wetenschap opgedaan het laatste jaar) een grotere shitfest is dan een jaar terug
Kans is kleiner dat je kapot wordt gereden dan dat je strontziek wordt van dat vaccin.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:50 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik wel hoor ik kan morgen ook doodgereden worden op weg naar mijn werk.
Nee. Wel bedroefd. Wat een ongelofelijk teringbende hebben we er van gemaakt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:51 schreef Gretzl het volgende:
Iemand nog verbaasd?![]()
[ twitter ]
https://nos.nl/l/2374729
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.
Nou het ligt ook aan trage vaccinatietempo die we doormaken in Nederland, denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.
Het is bizar dat er niet ingegrepen wordt.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. We hebben Hugo de Jonge de baas gemaakt.
LOLquote:Het vaccin van de Brits-Zweedse farmaceut AstraZeneca heet voortaan Vaxzevria. Dat meldt het Zweedse geneesmiddelenagentschap op basis van gegevens van het Europese geneesmiddelenbureau EMA.
Op 25 maart keurde het EMA de naamsverandering van het AstraZeneca-vaccin goed. Voortaan gaat het vaccin dus door het leven als Vaxzevria en dat gaat onder meer gepaard met een nieuwe verpakking. Het gaat enkel om een naamsverandering, het vaccin zelf blijft hetzelfde.
Die "armere landen" (bijv. Chili, Marokko) vaccineren anders vele malen sneller dan de EU-lidstaten.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Bedoel je dat de vaccin 1 jaar niet effectief is zodat er nieuwe mutaties weer kan opdoeken? Het probleem is dat ook mensen uit armere landen niet sneller kunnen gevaccineerd worden.
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is bizar dat er niet ingegrepen wordt.
Ik word hier zo droevig van.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. Wel bedroefd. Wat een ongelofelijk teringbende hebben we er van gemaakt.
Denken ze nu echt dat ze hierdoor hun imago kunnen redden?quote:
Ja, Hugo gaat donderdag vertellen dat die 500K vaccinaties deze week een grapje waren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:40 schreef Twinkle20 het volgende:
Vlak von der Leyen ook niet uit; die heks heeft er via de EU ook uiteindelijk een totale clusterfuck van weten te maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Tweede Kamer mag zich dit ook aan rekenen. Die laten deze onbekwame minister al een jaar op z’n post.
Het gaat maar door, idd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:53 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Nee gewoon al dat negatieve nieuws, zo'n hele rij.
Je zou idd niet zeggen dat vaccineren hier in Nederland de hoogste prioriteit heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.
De tweede kamer niet, Rutte niet.
In Italië was dat ook zo, en daar hebben ze nu een of andere hoge militair verantwoordelijk gemaakt voor de vaccinatie-operatie.
Niet lullen maar poetsen. Zelfs legertenten opgezet als vaccinatie-plaats. En dus hebben ze ons ingehaald.
Nee, dat is het probleem van Hugo. Dit is geen EU competentie, hij had gewoon kunnen zeggen “wij fixen dit wel even zelf”. Dan had Brussel daar niks tegen kunnen doen. Je kunt taken wegdelegeren, verantwoordelijkheid niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vlak von der Leyen ook niet uit; die heks heeft er via de EU ook uiteindelijk een totale clusterfuck van weten te maken.
Briljant. Hier worden de bewezen competente militairen door VWS buiten geflikkerd.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat maar door. Blunder na blunder. En echt niemand grijpt in.
De tweede kamer niet, Rutte niet.
In Italië was dat ook zo, en daar hebben ze nu een of andere hoge militair verantwoordelijk gemaakt voor de vaccinatie-operatie.
Niet lullen maar poetsen. Zelfs legertenten opgezet als vaccinatie-plaats. En dus hebben ze ons ingehaald.
Het is zo in en in triest hier.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Briljant. Hier worden de bewezen competente militairen door VWS buiten geflikkerd.
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het gaat maar door, idd.
Misschien moeten we het maar niet meer lezen.
Noem je wijn gewoon Dubbelfris. Dan is er ook niks meer aan de hand 😎quote:
Fysiek vergaderen. Heel veel fysiek vergaderen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?
Zeer herkenbaar.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik nader wel steeds meer het punt dat ik maar even een maandje geen Corona nieuws meer ga bijhouden. Nieuwssites negeren, dit topic ontvolgen, etc. En dan over een maandje kijken hoe het er dan voor staat. Wat ben ik die prutsers zat zeg. Wat kunnen ze wel?
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:39 schreef quirina het volgende:
De besmettingen zijn het hoogst bij 70 Plussers hoor ik net op t nieuws.
Goh wat gek hè als ze op de kleinkinderen moeten passen als er een uitbraak is op school en pappa en mamma moeten werken. En anders functioneren opa/oma als naschoolse opvang omdat de kids niet naar de BSO mogen.
Raaar raaar raaar .
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.
Als ze een ding, één ding, niet moeten verpesten dat in Den Haag, dan is het die vaccinatiecampagne. En GRMBL kijk eens wat ze doen...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat de seinen weer eens op rood staan. Het zal allemaal wel.
Opa en oma kunnen inderdaad ook zelf nee zeggen. Opa en oma kunnen zelf ook besluiten om deze laatste paar weekjes even extra voorzichtig te doen. Maar dat is onmenselijk om te vragen blijkbaar, want dat is zielig.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:12 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, want zo gaat het altijd. Opa en oma hebben er totaal niets over te zeggen worden misbruikt als oppas, geheel tegen hun wil.
Ik zit al maanden dag in dag uit met de zak popcorn. Het is eigenlijk in en in triest wat er allemaal gebeurd is, maar tegelijkertijd haast wel lachwekkend te noemen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
AB wijnhuis redtquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:01 schreef DonDruiper het volgende:
Gras is groen
Water is nat
Alle seinen staan op rood. Ab komt weer op televisie.
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
Wij doen gewoon niet meer mee als alles voorbij is.
Rijtje Eritrea, Bangladesh. Dat soort landen.
Weet ik t..zag het in AD of Telegraaf voorbij komen. Dat hele corona boeit me allang geen moer meer.. wacht geduldig af tot die lockdown flauwekul voorbij is.quote:
Dat ie het zijn strot nog uitquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die laatste tweet van Hugo.. “geoliede machine” nu gebruiken terwijl er zoveel kritiek is
ooh, pas op de corona kilo'squote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:22 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik zit al maanden dag in dag uit met de zak popcorn. Het is eigenlijk in en in triest wat er allemaal gebeurd is, maar tegelijkertijd haast wel lachwekkend te noemen.
Volgende week een half miljoen per week, maak je niet drukquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:24 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dat ie het zijn strot nog uit
Echt niemand die die kerel tegen zichzelf in bescherming kan nemen?
Dat is gepland voor deze week en gaan ze waarschijnlijk opnieuw niet halen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgende week een half miljoen per week, maak je niet druk
COVID-19-vaccinatiesquote:Vaccinfabrikanten Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca leverden ongeveer 3,4 miljoen doses, terwijl dat er 4,3 miljoen hadden moeten zijn. Met de eerste leveringen van eind vorig jaar erbij hadden er nu in totaal 4,5 miljoen doses geleverd moeten zijn, maar de teller staat op 3,6 miljoen doses.Vooral AstraZeneca bleef achter. Dat bedrijf had in het eerste kwartaal 1,5 miljoen doses moeten leveren, maar bleef steken op ongeveer 885.000 doses. De leveranties van AstraZeneca wisselen heel sterk en het RIVM heeft daar al vaker over geklaagd. Daarom houdt het instituut ook meer flesjes van dat vaccin op voorraad dan bij de andere middelen. Die voorraad is een buffer, voor het geval AstraZeneca later of helemaal niet levert. Vorige week kreeg Nederland 44.880 doses van AstraZeneca, evenveel als de week daarvoor. Maar nog een week eerder leverde AstraZeneca meer dan 95.000 doses, en de week daar weer voor zelfs meer dan 216.000 doses.
Moderna zou volgens het „indicatief leveringsoverzicht” 400.000 doses leveren, maar heeft tot nu toe bijna 240.000 doses geleverd. Moderna levert ongeveer om de week. De leveringen zijn nog relatief klein, maar worden wel steeds groter. Pfizer en BioNTech leveren wel wat de overheid van ze verwacht. Zij brachten eind vorig jaar als eerste hun coronavaccin op de markt. Met die leveringen erbij hebben ze in totaal 2,5 miljoen doses naar Nederland gebracht. Dat is een fractie minder dan de 2,6 miljoen doses die tot nu toe binnen hadden moeten zijn. Pfizer en BioNTech brengen wekelijks nieuwe voorraden naar Nederland en die leveringen worden steeds groter. Vorige week leverden ze 326.430 doses van hun vaccin, tegen 218.790 in de week ervoor.
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:16 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik lees dat de seinen weer eens op rood staan. Het zal allemaal wel.
Half miljoen wat? Klachten?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd. Merkel bood haar excuses aan voor het paaslockdownbesluit en vervolgens deed de president van ieder Bundesland waar hij of zij zin in had. Inmiddels verschillen de regels van Kreis tot Kreis, van stad tot stad en van Bundesland tot Bundesland. Geen mens weet nog welke maatregelen waar en wanneer gelden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Fysiek vergaderen. Heel veel fysiek vergaderen.
Een half miljoen telefoontjes? Dat redden ze nooit...quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In welk Bundesland woon je?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd.
Paniek zaaien verkoopt beter dan de saaie realiteit denk ikquote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.
En het aantal tests was hoger.
Net even 2 cijfers die er uit zijn gehaald uit 'alle'.
NRWquote:
Troost je. In die vulpen zit geen inkt genoeg omdat daar niet in is geïnvesteerd, het ergens op een onbekende plek ligt opgeslagen of omdat het al is weggegeven.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:31 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dat idee had ik twee weken geleden ook al in Duitsland; ze zaten hier tot drie uur 's nachts te vergaderen, daarop volgde de aankondiging van een korte (vijf dagen durende) zware paaslockdown die de daags er na alweer geannuleerd werd. Merkel bood haar excuses aan voor het paaslockdownbesluit en vervolgens deed de president van ieder Bundesland waar hij of zij zin in had. Inmiddels verschillen de regels van Kreis tot Kreis, van stad tot stad en van Bundesland tot Bundesland. Geen mens weet nog welke maatregelen waar en wanneer gelden.
Mocht de EU ooit in een oorlog verzeild raken dan stonden onze regenten al klaar met de vulpen om de capitulatie te ondertekenen nog voordat het eerste schot gevallen is.
Natuurlijk valt het dodental mee. De meeste oudjes hebben t vaccin al gehad en vergeet niet dat er afgelopen jaar heel veel al door corona zijn overleden. Die kunnen dat dit jaar niet overdoen hé. Dus nu hebben we te maken met een onder sterfte. Het sterfgetal kijk ik dus niet naar. Ik kijk naar de covid klanten op de ic 's en daar liggen er helaas veel te veel van.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Aantal doden schenen dan weer wel mee te vallen.
En het aantal tests was hoger.
Net even 2 cijfers die er uit zijn gehaald uit 'alle'.
Ah, dat zijn nog redelijk behapbare Duitsers.quote:
Sex en paniek verkopen. Bij afwezigheid van het ene, gebruik het andere.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:33 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Paniek zaaien verkoopt beter dan de saaie realiteit denk ik
Per vliegtuig opgestuurd naar China.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Troost je. In die vulpen zit geen inkt genoeg omdat daar niet in is geïnvesteerd, het ergens op een onbekende plek ligt opgeslagen of omdat het al is weggegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |