quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Wat een triest zooitje daar zegquote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:09 schreef trein2000 het volgende: [ twitter ] Sovjetpraktijken bij de GGD.
Nog even en ze zijn zelfs op Haïti klaar met vaccineren, terwijl in de EU nog altijd allerlei nutteloze ambtenaren vechtend over de vaccinatiecampagne met elkaar over straat gaan.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef Mishu het volgende: GGD en RIVM wijzen naar elkaar voor niet halen vaccinatiedoel - https://nos.nl/l/2374729
Nothing to see here.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:14 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jaja. Het loopt allemaal op rolletjes dames en heren.
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..quote:
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Nou ja dat dus, Het is toch oké als je gewoon toegeeft dat je iets niet aankunt zonder hulp, omdat je expertise er niet ligt? Wees daar gewoon open over, ik denk dat iedereen daar begrip voor heeft gezien we allemaal zsm uit deze deprimerende puinhoop willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Wat een ongelooflijke puinhoop. Laat aub iemand invliegen die dit kan regelen, genoeg evenementen organisatoren die het momenteel niet heel druk hebben. Stap over je eigen trots geen, geef toe dat het nu niet lukt, maar alsjeblieft doe iets.
Het voelt alsof er een gebouw in de fik staat, en alles wordt geregeld, behalve het daadwerkelijk blussen van de brand.
Ik ga morgen of donderdag gewoon bellen voor een afspraak als ze het rustig hebben of welke reden ze ook aanvoeren om hun falen te verbloemen het is geen reden om mij te laten wachten.quote:
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is toch om gek van te worden. Sta je aan de vooravond van een monsterklus die je 3/4 jaar hebt kunnen voorbereiden, gebeurt er dit..
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het telt wel allemaal lekker op vandaag. Wat een ramp dag weer.
De meeste bedrijven wel denk ik.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:27 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zou ID&T (bestaan die nog?) een betere vaccinatiecampagne organiseren dan al die incompetente, burgerhatende overheden.
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:29 schreef Nattekat het volgende:
Kunnen we alsjeblieft schoon schip maken?
Dat is het erge die draaiboeken zijn en waarschijnlijk maar zoals gewoonlijk verkloten ze het weer.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Heel eerlijk, een pandemie als deze waarbij afstand bewaren een dingetje is, maakt het logistiek een stukje lastiger denk ik. Maar dan nog zijn er tal van ideeën te bedenken (en elders reeds uitgevoerd) om alles te waarborgen en snelheid te behouden. Hoe kan het dat ze in die priklocaties duimen staan te draaien en Ernst Kuipers eerder deze week aangeeft dat de hulp van ziekenhuizen zal moeten worden ingeschakeld bij het prikken?quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Klopt, en eigenlijk is dit natuurlijk een klus waar je altijd op voorbereid zou moeten zijn en waar de draaiboeken gewoon van beschikbaar hadden moeten zijn.
Het is dat jij het bent, anders was er een stuk hersens afgestorven nu.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:31 schreef Haags het volgende:
[..]
Heb nou eens even geduld man. We zitten hier pas een jaar in met z´n allen en naar ik heb horen zeggen is het na de zomer allemaal ongeveer weer een beetje normaal.
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:22 schreef Luke83 het volgende:
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)meer-voor-60-minners
ASTRA niet meer voor 60- bij de buurtjes.
Goed voor het vertrouwen
Ik heb al besloten om gewoon mijn gang weer te gaan, vorige week dacht ik na ollongren nog van laat gaan maar nu na de zoveelste vaccinatie blunder is het genoeg geweest als er iets is ga ik gewoon als ik geen klachten heb.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik geef het nog hooguit een paar maanden en dan houdt door faal op faal van de verantwoordelijke overheden geen mens zich nog aan welke maatregel dan ook. Tenzij men met geweld gaat handhaven, maar dat is nooit een lang leven beschoren.
Twee woorden: functie elders.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hugo gaat voor imago. Kijk naar zijn voorkomen en dat schoenen gelul. Dat is het belangrijkste voor hem. Dat soort gaat echt niet toegeven aan eigen falen want dat is niet goed voor het imago.
Zodra dit soort wel uit functie wordt ontheven door anderen gaan ze rondslaan.
Ik geloof dat die groep geen last heeft van de bijwerking.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:36 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Toch wel benieuwd waarom het boven de 60 wel acceptabel is..
quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
Omdat mensen AstraZeneca niet meer willen.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 19:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
AstraZeneca.. Of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Telegraaf:
Overigens heeft AstraZeneca vandaag de naam van het vaccin aangepast naar Vaxzevria. Waarom dat gebeurt, is niet helemaal helder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |