Nos.nlquote:Kerkbezoekers in Urk en Krimpen a/d IJssel belagen journalisten, een aanhouding
Bij de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel is een kerkganger aangehouden, nadat hij een journalist had aangevallen. De journalist werd geduwd en getrapt en is naar eigen zeggen "geschokt" door "deze laffe daad van geweld".
Ondanks de dringende oproep van de gemeente Krimpen aan den IJssel om kerkdiensten vanwege corona digitaal te houden, zijn er toch zo'n 600 tot 700 mensen naar de Mieraskerk gekomen. Mensen dragen geen mondkapjes, maar houden naar eigen zeggen anderhalve meter afstand tijdens de dienst.
"De kerkgangers geloven dat God hen beschermt", zegt verslaggever Jeroen de Jager. "Sinds oktober ontvangt deze kerk al zo'n 200 tot 300 gelovigen per dienst en in die maanden zijn er nauwelijks besmettingen geweest, zeggen zij."
In de Mieraskerk is plaats voor 1500 bezoekers. Gisteren stuurde burgemeester Martijn Vroom een brief aan kerkgenootschappen, nadat de Mieraskerk, in navolging van de Sionkerk in Urk, had aangekondigd vandaag het kerkgebouw open te stellen voor alle leden. Ook werd er in de brief op gewezen dat het aantal besmettingen in de gemeente enorm toeneemt.
In Urk, waar de Sionkerk vandaag weer volledig openging voor de gelovigen, is de situatie ook grimmig. Meerdere journalisten zijn gefilmd, gefotografeerd en verbaal bedreigd: "We nemen jullie straks te grazen."
Volgens het kerkbestuur staat het geestelijk welzijn van de gemeente zwaar onder druk door de landelijke coronamaatregelen. Daarom mag iedereen zonder gezondheidsklachten naar de dienst komen. Er is in de kerk plek voor 500 man.
Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon in elkaar slaan die mensen met hun lastige vragen.
Ja top, maar die laffe dakhaas uit Urk heeft dus zelfs nadien niemand meer aangehouden? Echt triest.quote:
Wat een slapjanus van een agent zeg.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:20 schreef SignificanteAnder het volgende:
[..]
Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.
[ afbeelding ]
Hij zag dat de manier van leven van die agressieve jongens bedreigd werd. Dus dan mogen ze die journalist in elkaar slaan aldus @LXIVquote:Op zondag 28 maart 2021 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat een slapjanus van een agent zeg.
Godverdomme NOS. Hij mag niet ingrijpen!quote:Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Hij gaat in elk geval niet boven vrij meningsuiting en vrije nieuwsgaring.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:29 schreef ACT-F het volgende:
Ik roep het al jaren: de vrijheid van godsdienst moet onder de vrijheid van meningsuiting ondergebracht worden.
Het is ook heftig als je tante je zus en nicht is.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:53 schreef TLC het volgende:
Schijnheilige boontjes in Urk, enige vorm van medemenselijkheid is hun compleet vreemd
Ik hoop wel dat als ik een keer expres aangereden wordt, de politie mijn veiligheid dan wel boven hun andere prioriteit, deëscaleren, stelt. En andersom, als ik iemand expres aanrijd, dan wijs ik ze graag even op hun plicht om te deëscaleren.quote:Dat zondagochtend niet direct is overgegaan tot aanhouding voor het aanrijden van de verslaggever, komt omdat de politie de rust wilde bewaren, vertelt de woordvoerder. “Op dat moment was onze prioriteit de-escaleren.”
Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Godverdomme NOS. Hij mag niet ingrijpen!
Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:42 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.
Hoop dat Rutte alsnog ingrijpt om de haathut van die agressieve tokkies dicht te gooien.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Godverdomme NOS. Hij mag niet ingrijpen!
Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Ik vind dat hele voorval van de "aanrijding" wel een heel groot rubberen stoeptegel gehalte hebben. De urker rijdt een leeg parkeervlak op waar zo'n journalist staat te bloedzuigen en tikt hem rustig aan. Niet netjes, maar kom op manquote:Op zondag 28 maart 2021 20:39 schreef SignificanteAnder het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-te-voorkomen.html
Oh ja, dan kun je ook achteraf ook niemand meer aanhouden inderdaad. Aanrijdmeneer had gewoon in de middag opgezocht kunnen worden op basis van zijn kenteken.
Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......quote:Op maandag 29 maart 2021 07:49 schreef HSG het volgende:
Maar een groep demonstranten in Amsterdam durven ze wel aan te pakken.
[..]
Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.
Het was alsnog een vrij gevaarlijke actie. Maar is inderdaad wel waar dat zeker die lui van powned er gewoon komen om mensen belachelijk te maken dus dat er enige aversie is kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:02 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......
Dat vind je wel mooi he? Een sterke leider die zich niks aantrekt van de wet en de grondrechten.quote:Op maandag 29 maart 2021 07:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoop dat Rutte alsnog ingrijpt om de haathut van die agressieve tokkies dicht te gooien.
Hier krijg je een harde pik van hè? Iemand anders zulke woorden in de mond proberen te leggen.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind je wel mooi he? Een sterke leider die zich niks aantrekt van de wet en de grondrechten.
Hij zegt het toch gewoon?quote:Op maandag 29 maart 2021 08:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hier krijg je een harde pik van hè? Iemand anders zulke woorden in de mond proberen te leggen.
Werd tijd. Nu de agent die het zag gebeuren en niks deed nog op non-actief.quote:Op maandag 29 maart 2021 07:54 schreef Starhopper het volgende:
Hij is gisteravond opgepakt![]()
https://www.nu.nl/coronav(...)st-bij-kerk-urk.html
quote:De journalist werd geduwd en getrapt en is naar eigen zeggen "geschokt" door "deze laffe daad van geweld".
De ratten zijn verontwaardigd dat de rattigheid van de ratten niet wordt gewaardeerd.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:40 schreef -Amfoor- het volgende:
[..]gelukkig hebben we het op film. Het is maar dat het tussen aanhalingstekens staat. Overdreven gedoe,
Weltschmerz, de hoeder van religieuze vrijheden. Behalve als het om moslims en de islam gaat. Dan kan de overheid wat hem betreft niet hard genoeg ingrijpen.quote:Op maandag 29 maart 2021 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat vind je wel mooi he? Een sterke leider die zich niks aantrekt van de wet en de grondrechten.
Dus ik mag jou ook schoppen als je je werk doet?quote:Op maandag 29 maart 2021 09:09 schreef -Amfoor- het volgende:
Een paar niks zeggende schopjes om een bekende provocateur weg te jagen: AANVAL/GEWELD, STOP DE PERSEN, SHOCKING, BREAKING NEWS.![]()
![]()
![]()
Dat krijg je in een land waar niks boeiends gebeurt.
Nu je het zegtquote:Op maandag 29 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weltschmerz, de hoeder van religieuze vrijheden. Behalve als het om moslims en de islam gaat. Dan kan de overheid wat hem betreft niet hard genoeg ingrijpen.
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Desnoods leggen we de islam aan ketting zoals we dat ook twee eeuwen met die andere destijds heerszuchtige godsdienst hebben gedaan.
Ik zie hem nergens zeggen dat Rutte het boekje qua wetten en grondrechten te buiten zou moeten gaan.quote:
Als ik werkte voor powned, die bekend staat om provoceren: ja absoluut.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus ik mag jou ook schoppen als je je werk doet?
Ik erger me meer aan de heilige status van journalisten. Nu moet geweld tegen hun ook nog eens zwaarder bestaft worden. Hou toch op. Het is echt onderdeel van het vak. Als journalisten hier al om moeten huilen ...quote:Op maandag 29 maart 2021 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus ik mag jou ook schoppen als je je werk doet?
En RTV Rijnmond, ook een stel provocerende sensatiezoekers zeker?quote:Op maandag 29 maart 2021 09:18 schreef -Amfoor- het volgende:
[..]
Als ik werkte voor powned, die bekend staat om provoceren: ja absoluut.
Zelfs al zijn ze bloedirritant, simpelweg nee.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:18 schreef -Amfoor- het volgende:
[..]
Als ik werkte voor powned, die bekend staat om provoceren: ja absoluut.
geweld tegen pizzabezorgers en journalisten harder bestraffen dan maar....quote:Op maandag 29 maart 2021 09:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik erger me meer aan de heilige status van journalisten. Nu moet geweld tegen hun ook nog eens zwaarder bestaft worden. Hou toch op. Het is echt onderdeel van het vak. Als journalisten hier al om moeten huilen ...
Vind dat echt. Nu al met wetsvoorstellen om geweld tegen journalisten harder te bestraffen dan geweld tegen gewone bezorgers. Dus al je tijdens rellen irritant doet met een camera, ben je beschermd, als je daar pizza's aan het bezorgen bent, ben je vogelvrij.
Nee hoor, je moet gericht ingrijpen en de grondrechten van anderen ook beschermen, je moe de vrijheid van godsdienst ook of juist beschermen tegen gelovigen.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weltschmerz, de hoeder van religieuze vrijheden. Behalve als het om moslims en de islam gaat. Dan kan de overheid wat hem betreft niet hard genoeg ingrijpen.
Hij zegt dichtgooien, dus ja, dat is een grove schending van de grondwet.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:16 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik zie hem nergens zeggen dat Rutte het boekje qua wetten en grondrechten te buiten zou moeten gaan.
Mishandeling van pizzabezorgers is ook gewoon strafbaar. Persoonlijk pleit ik niet voor het zwaarder straffen van mensen die journalisten belagen. Maar laten we aub niet de suggestie wekken dat dit soort acties terecht of begrijpelijk zijn, omdat journalisten vervelend zijn.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:28 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik erger me meer aan de heilige status van journalisten. Nu moet geweld tegen hun ook nog eens zwaarder bestaft worden. Hou toch op. Het is echt onderdeel van het vak. Als journalisten hier al om moeten huilen ...
Vind dat echt. Nu al met wetsvoorstellen om geweld tegen journalisten harder te bestraffen dan geweld tegen gewone bezorgers. Dus al je tijdens rellen irritant doet met een camera, ben je beschermd, als je daar pizza's aan het bezorgen bent, ben je vogelvrij.
Hoe kom je erbij dat journalisten uitleg eisten nadat kerkgangers weigerden hen te woord te staan? De gebruikelijke werkwijze is om mensen op straat te benaderen en als diegene aangeeft daar geen zin in te hebben, dan laat je die persoon met rust. Volgens mij hebben de verslaggevers ter plaatse die aanpak gisteren ook gehanteerd.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Van een afstandje filmen mag wel, wachten of iemand wat wil zeggen ook, maar als mensen in woord of gebaar duidelijk aangeven dat ze met rust gelaten willen worden, waar haalt zo'n rioolratje dan het idee vandaan dat mensen hem op dat moment verantwoording verschuldigd zijn?
Je voelde toch aankomen dat dit verkeerd kon gaan?quote:Op maandag 29 maart 2021 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mishandeling van pizzabezorgers is ook gewoon strafbaar. Persoonlijk pleit ik niet voor het zwaarder straffen van mensen die journalisten belagen. Maar laten we aub niet de suggestie wekken dat dit soort acties terecht of begrijpelijk zijn, omdat journalisten vervelend zijn.
De verslaggevers die ter plaatse gaan worden ook gewoon gestuurd door hun werkgever. Die doen hun werk.
We leven in een vrij land met persvrijheid. Gewoon schandalig wat die Urkers deden. Wat een agressief volkje trouwens. Je kunt journalisten toch gewoon negeren?quote:Op maandag 29 maart 2021 09:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mishandeling van pizzabezorgers is ook gewoon strafbaar. Persoonlijk pleit ik niet voor het zwaarder straffen van mensen die journalisten belagen. Maar laten we aub niet de suggestie wekken dat dit soort acties terecht of begrijpelijk zijn, omdat journalisten vervelend zijn.
De verslaggevers die ter plaatse gaan worden ook gewoon gestuurd door hun werkgever. Die doen hun werk.
Is dat dan reden om niet te gaan. Verslaggevers kregen eind januari ook de opdracht om te gaan kijken bij de avondklokrellen. Dat kon net zo goed 'verkeerd gaan'; je krijgt immers te maken met opgefokte jongeren die niet bepaald dol zijn op journalisten. Als we jouw redenering volgen, moet er dan maar geen verslag worden gedaan van die rellen.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Je voelde toch aankomen dat dit verkeerd kon gaan?
Dat deden de meesten dan ook, alleen weigerde die journalist om het daar dan maar bij te laten en bleef hardnekkig achter ze aan lopen en die roze lollie onder hun neus steken. Als er dan iemand tussen zit die daar niet van gediend is en je een tik verkoopt, heb je er ook wel een beetje naar lopen solliciteren.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
We leven in een vrij land met persvrijheid. Gewoon schandalig wat die Urkers deden. Wat een agressief volkje trouwens. Je kunt journalisten toch gewoon negeren?
Nee hoor, die mensen maakten duidelijk geen zin te hebben een journalist te woord te staan. Dus dat was een pure provocatie. Als je antwoord wil moet je op zaterdag of maandag komen, want die mensen hechten aan de zondagsrust en vinden dat je op zondag niet moet werken, ook niet als journalist. Dus net zoals ze weigeren iets te kopen of naar een zwembad te gaan of andere recreatie waarvoor je moet betalen en mensen dus voor werken, weigeren ze ook een journalist aan het werk te zetten.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat journalisten uitleg eisten nadat kerkgangers weigerden hen te woord te staan? De gebruikelijke werkwijze is om mensen op straat te benaderen en als diegene aangeeft daar geen zin in te hebben, dan laat je die persoon met rust. Volgens mij hebben de verslaggevers ter plaatse die aanpak gisteren ook gehanteerd.
Het is toch algemeen bekend dat men de personen die geloven, niet storen mag bij het geloven?quote:Op maandag 29 maart 2021 09:48 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
We leven in een vrij land met persvrijheid. Gewoon schandalig wat die Urkers deden. Wat een agressief volkje trouwens. Je kunt journalisten toch gewoon negeren?
Kan mij niet voorstellen dat de verslaggever van TV Rijnmond aan het achtervolgen en zuigen was. Je vergeet voor het gemak even dat niet alle journalisten de Powned-aanpak hanteren.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, die mensen maakten duidelijk geen zin te hebben een journalist te woord te staan. Dus dat was een pure provocatie. Als je antwoord wil moet je op zaterdag of maandag komen, want die mensen hechten aan de zondagsrust en vinden dat je op zondag niet moet werken, ook niet als journalist. Dus net zoals ze weigeren iets te kopen of naar een zwembad te gaan of andere recreatie waarvoor je moet betalen en mensen dus voor werken, weigeren ze ook een journalist aan het werk te zetten.
Dat weet je als journalist. Dus als je ze dan toch achterna loopt en een microfoon onder de neus drukt dan is dat een provocatie. Sommigen lieten zich provoceren en schopten om weg te jagen, niet kopschoppen of zo, en dan heeft de journalist wat hij wil. Ironisch genoeg zodat er op zondag en maandag op TV lekker voor eigen parochie gepreekt kan worden. Wij hoeren van WC-eend adviseren WC-eend. En dan maar huilen over de persvrijheid natuurlijk, terwijl dit op geen enkele wijze belangrijk journalistiek werk was, als het al voor journalistiek mag doorgaan. Over een verslaggever die door de politie werd opgepakt hebben we het niet.
Dat geldt eigenlijk voor iedereen. De belangrijke vraag van deze tijd is ben je een hoer of ben je geen hoer.
Als je zondagochtend in een streng-christelijk dorp voor een kerk en nota bene een week voor Pasen komt met camera en microfoon komt opdagen, word je niet van harte welkom geheten. Ik vind dat je moet beseffen, hoewel je als verslaggever op openbaar terrein staat, je behoorlijk in het persoonlijke domein van die kerkgangers loopt te roeren. Zo zie ik dat echt; het is even het moment voor hun, hun plek, hun tijd, hun domein, hun zaak.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Is dat dan reden om niet te gaan. Verslaggevers kregen eind januari ook de opdracht om te gaan kijken bij de avondklokrellen. Dat kon net zo goed 'verkeerd gaan'; je krijgt immers te maken met opgefokte jongeren die niet bepaald dol zijn op journalisten. Als we jouw redenering volgen, moet er dan maar geen verslag worden gedaan van die rellen.
In de kerk en binnenshuis. Op openbaar terrein geldt die regel niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch algemeen bekend dat men de personen die geloven, niet storen mag bij het geloven?
In coronatijd ga je willens en wetens naar een drukke kerk. Dan kun je ervanuit gaan dat de media een kijkje komen nemen. In deze periode is dat gewoon nieuws. Kerkgangers hoeven de media niet te woord te staan - ze kunnen gewoon negeren en doorlopen - maar houd je handen thuis.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef skrn het volgende:
[..]
Als je zondagochtend in een streng-christelijk dorp voor een kerk en nota bene een week voor Pasen komt met camera en microfoon komt opdagen, word je niet van harte welkom geheten. Ik vind dat je moet beseffen, hoewel je als verslaggever op openbaar terrein staat, je behoorlijk in het persoonlijke domein van die kerkgangers loopt te roeren. Zo zie ik dat echt; het is even het moment voor hun, hun plek, hun tijd, hun domein, hun zaak.
Ze doen niks stiekems, zo ver ik dat kon oordelen, en ze doen niks tegen de wet.
Ja. Ze weten allemaal waarvoor die journalisten daar komen, om kritiek te uiten op wat hun goed recht is, en om misschien een landelijk debat op gang te brengen over religieuze bijeenkomsten tijdens corona en om dat aan banden te leggen. Ik kan me voorstellen dat ze daar zo fel op reageren. Dit soort akkefietjes met journalisten komen niet alleen voor met religieuzen. De echte reden waarom er hier al 2 delen overdreven op gereageerd wordt weergeef jij hier ook:quote:Op maandag 29 maart 2021 09:31 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
En RTV Rijnmond, ook een stel provocerende sensatiezoekers zeker?Want let wel, het ging hier niet om 1 journalist bij 1 kerk. Dat reli tuig ging op meerdere plekken over de scheef.
https://www.rijnmond.nl/n(...)impen-aan-den-IJssel
... een nietszeggende akkefietje opblazen en een kans zien om religie te bashen en haat daartegen te zaaien.quote:Dat reli tuig
Dus wat Slijptol deed was niet OK? Daar heb ik nog helemaal niets over gehoord, ik geloof niet dat dat voor de geclaimde persvrijheid iets uitmaakt.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kan mij niet voorstellen dat de verslaggever van TV Rijnmond aan het achtervolgen en zuigen was. Je vergeet voor het gemak even dat niet alle journalisten de Powned-aanpak hanteren.
Die gast die hem aanreed met z'n auto was nog niets gevraagd. En wat is dat trouwens voor een onwijs debiel argument: 'kerkgangers zitten niet op lastige vragen te wachten'. Ja dat geldt voor wel meer groeperingen. Politici, drugsgebruikers, ambtenaren, graaiende bankiers, criminelen, dikke mensen, verstandelijk gehandicapten, huisjesmelkers, boeren, viruswappies, BLM'ers, soldaten...quote:Op maandag 29 maart 2021 09:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat deden de meesten dan ook, alleen weigerde die journalist om het daar dan maar bij te laten en bleef hardnekkig achter ze aan lopen en die roze lollie onder hun neus steken. Als er dan iemand tussen zit die daar niet van gediend is en je een tik verkoopt, heb je er ook wel een beetje naar lopen solliciteren.
Maar dat tweede mag gewoon (nu) niet. Kijk, ik bedenk die regels ook niet. Maar die kerk mag gewoon volstromen. Ik vind vragen aan die kerkgangers niet per se raar, maar dan vind ik wel dat je als journalist moet beseffen dat je wel degelijk inbreuk doet op wat zij beschouwen als prive-omgeving. Ze lopen geen demonstratie te houden ofzo, of ze vallen niet actief mensen lastig, ze zijn in hun eigen dorp voor hun eigen kerk.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In coronatijd ga je willens en wetens naar een drukke kerk. Dan kun je ervanuit gaan dat de media een kijkje komen nemen. In deze periode is dat gewoon nieuws. Kerkgangers hoeven de media niet te woord te staan - ze kunnen gewoon negeren en doorlopen - maar houd je handen thuis.
Als een horecaondernemer besluit om zijn terras middenin coronatijd vol te proppen met gasten, komen de media ook een kijkje nemen. Als jij op dat terras gaat zetten, bestaat de kans dat je wordt benaderd door een verslaggever.
Mensen een camera in hun snufferd duwen is niet mijn aanpak en heeft ook niet mijn voorkeur, maar dat mag nog altijd geen reden zijn om iemand een trap in z'n rug te geven. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus wat Slijptol deed was niet OK? Daar heb ik nog helemaal niets over gehoord, ik geloof niet dat dat voor de geclaimde persvrijheid iets uitmaakt.
Als de meneer van TV rijnmond ook mensen die duidelijk niet van de pers gediend zijn een camera in het gezicht duwt dan is dat niet wezenlijk anders. Als die gewoon bij de kerk staat te wachten of er iemand in is voor een straatinterview dan krijgt die wat boze blikken voor het negeren van de zondagsrust, maar dat is het dan ook wel.
Maar journalisten kennen geen zelfkritiek en tolereren geen kritiek van buiten, daardoor hebben velen het idee dat ze alles mogen wat anderen niet mogen. Niet alleen het negeren van coronaregels, waar de kerkgangers zich niet schuldig aan maakten, maar in het algemeen. Idem voor normale fatsoensregels, blijkbaar heerst het idee dat mensen hun antwoord verplicht zijn.
Nooit leuk gevonden, hoor, mensen letterlijk 'luldehanger' noemen (zwarte piet demonstratie) of bij een BLM-demonstratie lopen roepen dat er in Nederland geen sprake is van een racisme-probleem. Vind het geen meerwaarde hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:24 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer GeenStijl en Powned hun irritante manier van interviewen gebruiken bij anti-piet demonstraties, klimaatmarsen, linkse politici en vluchtelingenorganisaties vond het domrechtse klapvee het geweldig, maar nu het een gewelddadig clubje rechtse gereformeerden overkomt is het ineens niet meer leuk.
"Ze doen zo gemeen, dat is niet leuk, boehoehoe. Ga weg stommerds!"
Op grond van geloof totale schijt hebben aan de covid maatregelen die in heel het land gelden, om met 1000 man in een gebouw te zitten = religiequote:Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef -Amfoor- het volgende:
... een nietszeggende akkefietje opblazen en een kans zien om religie te bashen en haat daartegen te zaaien.
Ja en direct in de slachtofferrol kruipen met hun "aanval op het vrije woord" en persvrijheid en ander gejank.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:09 schreef -Amfoor- het volgende:
Een paar niks zeggende schopjes om een bekende provocateur weg te jagen: AANVAL/GEWELD, STOP DE PERSEN, SHOCKING, BREAKING NEWS.![]()
![]()
![]()
Dat krijg je in een land waar niks boeiends gebeurt.
Gek dat dit demoniseren bijna niet gebeurd als je je normaal gedraagdquote:Op maandag 29 maart 2021 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
Werden al maandenlang uitgelokt en gedemoniseerd. logisch dat er iemand een keer van zich afbijt. Geweld is niet goed. Maar wel heel erg logisch.
Jammer al met al.
Grefos biechten niet, die zitten voorin in de kerk.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Dat gaat vast een sappige aanklacht wegens poging tot zware mishandeling of doodslag opleveren. Hopelijk heeft die z'n biecht al gedaan.
Dat is katholiek.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Dat gaat vast een sappige aanklacht wegens poging tot zware mishandeling of doodslag opleveren. Hopelijk heeft die z'n biecht al gedaan.
https://archive.vn/6FkK5quote:Bewoners tekenen massaal protest aan tegen komst gereformeerde kerk in de wijk
29 maart 2021 door Jaap van de Venis
In Bovenkarspel is veel te doen over de plannen voor de komst van een gereformeerde kerk. Honderden bewoners hebben al protest aangetekend tegen de bouw van het gebedshuis in hun wijk. Mensen zijn bang dat de kerk tot grote overlast zal leiden.
Op spandoeken die zijn opgehangen op de plek waar de kerk zou moeten komen zijn leuzen te lezen als 'Niet in mijn achtertuin', 'Hier is geen plek voor gereformeerd tuig' en 'Tien geboden in je broekje'. Ook zijn er hoofden van lammeren gespiest op een hek. De weerstand lijkt de gemeente echter niet te weerhouden van het doorvoeren van de plannen, wethouders beroepen zich op de vrijheid van godsdienst.
Boverkarspelaar Bert Hogenkamp is een van de bewoners die protest aantekende. "Van mij moet iedereen kunnen geloven wat hij wil hoor, maar dat tuig hoef ik hier niet te hebben", spreekt hij zijn zorgen uit. "Het is gewoon een garantie voor problemen. Laat ze dat bidden maar lekker thuis doen."
quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Stepperoller het volgende:
', 'Hier is geen plek voor gereformeerd tuig' en 'Tien geboden in je broekje'. Ook zijn er hoofden van lammeren gespiest op een hek. De weerstand lijkt de gemeente echter niet te weerhouden van het doorvoeren van de plannen, wethouders beroepen zich op de vrijheid van godsdienst.
Heb jij bronnen waar geweld jegens journalisten gejustificeerd wordt door ´´domrechts´´:quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Okee we hebben het dankzij de domrechtse meerderheid in dit topic nu even vastgesteld: geweld tegen journalisten mag.
Dit topic.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb jij bronnen waar geweld jegens journalisten gejustificeerd wordt door ´´domrechts´´:
Ik houd mij gaarne beschikbaar voor passages waar dat uit blijkt.quote:
Er worden in het algemeen veel meer klappen uitgedeeld dan waarvoor echt een goede reden is, maar als je in het uitgaansleven mensen gaat provoceren loop je ook een keer tegen een tik aan. Het hoort niet maar zo werkt het wel.quote:Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen een camera in hun snufferd duwen is niet mijn aanpak en heeft ook niet mijn voorkeur, maar dat mag nog altijd geen reden zijn om iemand een trap in z'n rug te geven. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.
Geen idee wat voor werk jij doet, maar ik geef jou toch ook geen rammen als ik je werk irritant vind?
Nee alleen als ze voor jou vervelende of confronterende vragen stellen!quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Okee we hebben het dankzij de domrechtse meerderheid in dit topic nu even vastgesteld: geweld tegen journalisten mag.
Vind ik ook.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:13 schreef Document1 het volgende:
Dit topic maakt gelukkig goed duidelijk dat de fokwappies ook echt wappies zijn. Dit goed gaan zitten praten.
Wat een onzin. Ben het vaak met je eens, maar deze keer eens niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er worden in het algemeen veel meer klappen uitgedeeld dan waarvoor echt een goede reden is, maar als je in het uitgaansleven mensen gaat provoceren loop je ook een keer tegen een tik aan. Het hoort niet maar zo werkt het wel.
Iemand in de kroeg op z'n bek tikken is ook strafbaar.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er worden in het algemeen veel meer klappen uitgedeeld dan waarvoor echt een goede reden is, maar als je in het uitgaansleven mensen gaat provoceren loop je ook een keer tegen een tik aan. Het hoort niet maar zo werkt het wel.
Er zijn ook geen mensen neergetikt daar.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iemand in de kroeg op z'n bek tikken is ook strafbaar.
Iemand schoppen of anderszins aanvallen in de kroeg is ook strafbaar. Hetzelfde geldt voor met je auto op iemand inrijden.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er zijn ook geen mensen neergetikt daar.
Het waren ook weer mannen die liepen te zuigen.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ben het vaak met je eens, maar deze keer eens niet.
Typisch ook, dat de dames wel gewoon konden negeren en voorbij lopen, het zijn weer mannen die moeten gaan meppen.
Als je in de kroeg zo loopt te zuigen wordt je eruit gezet en kom je er voorlopig niet meer binnen. Maar als je journalist bent gelden normale fatsoensregels blijkbaar niet.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Iemand in de kroeg op z'n bek tikken is ook strafbaar.
Ik zal een voorbeeld voor je voorkauwen. In dit deel van het topic zijn berichten die expliciet van die strekking waren inmiddels verwijderd.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik houd mij gaarne beschikbaar voor passages waar dat uit blijkt.
quote:Op zondag 28 maart 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
er valt niks af te keuren. Wanneer iemand jouw vrijheid en manier van leven bedreigd mag je ervoor vechten. Die journalisten hadden daar niks te zoeken.
Blijkbaar werkt zo'n ding als een rode lap op een stier, geldt overigens ook voor camera's, veel mensen flippen helemaal de pan uit bij het idee dat ze gefilmd worden.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:19 schreef Speekselklier het volgende:
Ik zit nog even de complete reportage van 'slijptol' te bekijken.
Behalve de twee situaties die echt niet kunnen valt het me op dat dat er nog veel meer kerkgangers behoorlijk agressief reageren op de microfoon. Het ding wordt nog een aantal keer uit zijn hand geslagen.
Ga eens met een grote mohammedcartoon bij de meest conservatie moskees staan terwijl je met camera en microfoon vragen stelt, bestudeer de verschillen en overeenkomsten zou ik zeggen.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Blijkbaar hoort journalistje trappen ook in onze Joods-Christelijke traditie. Verschillen we toch niet zoveel met de Islam als we dachten!
Maar als je dan klappen krijgt, heb je dat volgens jou aan jezelf te danken.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ga eens met een grote mohammedcartoon bij de meest conservatie moskees staan terwijl je met camera en microfoon vragen stelt, bestudeer de verschillen en overeenkomsten zou ik zeggen.
Ik vind dat we in dit geval een auto gewoon als wapen mogen zien.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Vooral die kerel met dat jonge jochie in de auto naast zich, die op een journalist in reed.
Kom op zeg, dat is nergens voor nodig. En wat voor voorbeeld ben je dan wel niet voor je kind, qua opvoeding?
Je krijgt dan waar je kennelijk op uit bent.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je dan klappen krijgt, heb je dat volgens jou aan jezelf te danken.
Bullshit.quote:Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Ja maar geweld blijft verboden.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als je dan klappen krijgt, heb je dat volgens jou aan jezelf te danken.
Het is precies hetzelfde niveau als hooligans. Die voelen zich ook altijd "geprovoceerd" door de aanwezigheid van de politie, de verkeerde kleuren, een camera.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:45 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Bullshit.
Overigens is zulks niet iets wat bij ''rechts'' alleen voorkomt, zie;
''Links''.
[ twitter ]
''Islamitisch''
Minstens vijftien bezoekers zouden de verslaggever hebben getrapt. Beide medewerkers zijn bespuugd, aldus Dami. Een microfoon en een kabel zijn vernield en de camera ''heeft een flinke tik gekregen''.
Rechts, links, religieus, onder, boven, midden -het maakt niet uit; als het maar ''dom'' is, dan is geweld ''okee''.
Voetbal is religie zei men ooit.quote:Op maandag 29 maart 2021 12:56 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde niveau als hooligans. Die voelen zich ook altijd "geprovoceerd" door de aanwezigheid van de politie, de verkeerde kleuren, een camera.
Het is toch te triest voor woorden hoe het gebrek aan zelfbeheersing wordt goed gepraat door uitgerekend die bevolkingsgroep die uitgezonderd wordt van de maatregelen omdat ze zich alsnog op de korrel genomen voelen?
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/olympische-spelen-in-de-oudheidquote:Op maandag 29 maart 2021 13:04 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Voetbal is religie zei men ooit.
quote:Oorsprong
De eerste Olympische Spelen in 776 voor Christus bestonden slechts uit één onderdeel: een hardloopwedstrijd over 190 meter. Het evenement werd gehouden ter ere van de oppergod Zeus en was alleen toegankelijk voor mannen. Vanaf 720 voor Christus waren alle atleten verplicht om naakt deel te nemen aan de Spelen. Dit gebeurde niet alleen om het geslacht van de sporter te controleren, maar ook omdat de Grieken veel waardering op konden brengen voor de schoonheid van het menselijk lichaam. Niet iedereen kon hier echter van meegenieten, want voor getrouwde vrouwen was ook het toeschouwen van het evenement verboden. Vanaf de zesde eeuw voor Christus organiseerden zij daarom in Olympia hun eigen Spelen ter ere van Hera, de vrouw van Zeus.
En voetbal is oorlog. Dus...is religie ook oorlog?quote:Op maandag 29 maart 2021 13:04 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Voetbal is religie zei men ooit.
Voedt dan ook op dat nee nee is en dat je dan niet doelbewust moet treiteren door verder te zeiken.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En voetbal is oorlog. Dus...is religie ook oorlog?
Maar even zonder flauw te doen, de gemene deler bij diverse aanvallen op journalisten is een gebrek aan zelfbeheersing bij met name mannen. Dan kunnen we hele boekwerken aan analyses gaan typen of we kunnen beter gaan opvoeden met zijn allen, waarbij vooral aandacht mag zijn voor het verschil tussen jouw persoonlijke overtuiging dat iets heilig en goed is, en die van de rest van de maatschappij en dat het best een puinzooi gaat worden als iedereen een ander zijn waarheid en rituelen op mag leggen door middel van geweld.
De opties "gewoon doorlopen of anders vriendelijk verzoeken om niet herkenbaar in beeld te komen" lijken me ook een stuk christelijker dan "trap iemand van achteren neer" of "leg hem over je motorkap".
Waren die vrouwen ook naakt? Tevens liepen die mannen naakt omdat de elitemannen in het oude griekenland wel hielden van hun schildknaapjes. Het liefst zo jong mogelijk.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/olympische-spelen-in-de-oudheid
Klopt!
[..]
Dat is ook niet erg inclusief voor de centaurs en minotaurs.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl/nieuws/olympische-spelen-in-de-oudheid
Klopt!
[..]
Want anders...mag je gaan meppen en schoppen?? Je kunt mensen niet verbieden om tegen je te praten op de openbare weg. Gewoon doorlopen, probleem opgelost. Wat is daar zo moeilijk aan? Hoogstens noem je iemand even een etter, dat is in proportie.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Voedt dan ook op dat nee nee is en dat je dan niet doelbewust moet treiteren door verder te zeiken.
Neequote:Op maandag 29 maart 2021 14:04 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Want anders...mag je gaan meppen en schoppen?? Je kunt mensen niet verbieden om tegen je te praten op de openbare weg. Gewoon doorlopen, probleem opgelost. Wat is daar zo moeilijk aan? Hoogstens noem je iemand even een etter, dat is in proportie.
Ik precies wat ik mijn kinderen altijd heb geleerd: je houdt je fikken thuis, behalve als je zelf geslagen of geschopt wordt. Je mag jezelf verdedigen, anders niet. Gaat al prima vanaf een jaar of 7, 8. En dan zou zo'n grote vent van 43 het niet kunnen snappen? Ga toch weg.
Eens. Ik denk dat het hier vooral misgaat, omdat men het gevoel heeft in zijn recht te staan met dit geweld, want de journalist provoceerde/het is een vorm van je levensovertuiging beschermen/whatever voor flauwekulsmoesje nog meer de revue is gepasseerd. Een stukje entitlement is het. Men vindt zichzelf enorm belangrijk ten koste van anderen.quote:Op maandag 29 maart 2021 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En voetbal is oorlog. Dus...is religie ook oorlog?
Maar even zonder flauw te doen, de gemene deler bij diverse aanvallen op journalisten is een gebrek aan zelfbeheersing bij met name mannen. Dan kunnen we hele boekwerken aan analyses gaan typen of we kunnen beter gaan opvoeden met zijn allen, waarbij vooral aandacht mag zijn voor het verschil tussen jouw persoonlijke overtuiging dat iets heilig en goed is, en die van de rest van de maatschappij en dat het best een puinzooi gaat worden als iedereen een ander zijn waarheid en rituelen op mag leggen door middel van geweld.
De opties "gewoon doorlopen of anders vriendelijk verzoeken om niet herkenbaar in beeld te komen" lijken me ook een stuk christelijker dan "trap iemand van achteren neer" of "leg hem over je motorkap".
Is denk ik wel een onderdeel van het totaalplaatje van de Urk-mens.quote:Tachtig procent van de Urker jongeren van 15 en 16 jaar heeft ooit alcohol gedronken. En 25 procent zat al aan de drank op 13-jarige leeftijd of jonger. Dit blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd door IJslandse specialisten onder 660 jongeren op Urk. De resultaten zijn dinsdagavond aan ouders gepresenteerd. Uit het onderzoek blijkt verder dat zestig procent van de jongeren ooit sigaretten heeft gerookt. Negentien procent van de jongeren rookt dagelijks.
Anita Ekas van de gemeente Urk: "Dat zijn extreme, hoge cijfers die wij zeer verontrustend vinden. Daar moeten wij wat aan doen." Volgens Ekas hoort de gemeente vaak van ouders en scholen dat er problemen zijn met jongeren maar zijn er nu voor het eerst cijfers op basis waarvan beleid kan worden gemaakt.
Een dappere poging.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Bij Urk pleit ik sowieso voor het teruggeven aan het water van de Noordoostpolder, en dan nooit meer een boot van of naar Urk.
En dan doen ze daar voortaan lekker wat ze zelf willen.
Niet eens komisch bedoeld. Opgeflikkerd met die hopeloze bende.quote:
Hoe kwalificeer jij deze reactie dan?quote:Op maandag 29 maart 2021 14:20 schreef DrParsifal het volgende:
Niemand praat hier volgens mij geweld ook maar een klein beetje goed.
Ik kan dit niet anders interpreteren dan een rechtvaardiging van het geweld tegen de journalisten.quote:Op zondag 28 maart 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:
[..]
er valt niks af te keuren. Wanneer iemand jouw vrijheid en manier van leven bedreigd mag je ervoor vechten. Die journalisten hadden daar niks te zoeken.
Alleen @dimmak en andere Urkers zoals hij mogen op het vaste land.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet eens komisch bedoeld. Opgeflikkerd met die hopeloze bende.
Okee, misschien was "niemand" wat te sterk. Het gebeurt weinig hier.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:21 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Hoe kwalificeer jij deze reactie dan?
[..]
Ik kan dit niet anders interpreteren dan een rechtvaardiging van het geweld tegen de journalisten.
In deel 2 is er gewoon strakker op gemodereerd. Omstreeks gisteravond 20:30 toen Straatcommando hier arriveerde zijn er nog een aantal expliciete posts van die strekking verwijderd.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:23 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Okee, misschien was "niemand" wat te sterk. Het gebeurt weinig hier.
Op het openbare terrein zijn zij met hun grote maten meestal gemotoriseerd onderweg Soms heb ik idee dat zij met hun grote maten de benzine op willen maken zodat de minderjarigen geen benzine meer hebben als zij de pensioengerechtigde leeftijd hebben bereikt. .quote:Op maandag 29 maart 2021 10:03 schreef Scheepskok het volgende:
[..]
In de kerk en binnenshuis. Op openbaar terrein geldt die regel niet.
Er komen ook wel eens EO-lieden, streng gelovigen, mensen met bekeringsbehoefte naar harte Amsterdam, wat nogal seculier is, zullen we maar zeggen.quote:
Ja maar journalisten hebben natuurlijk een andere functie. Ik blijf erbij dat ik het niet heel passend vind om je zo opdringerig voor een kerk tijdens de zondagrust te gedragen.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er komen ook wel eens EO-lieden, streng gelovigen, mensen met bekeringsbehoefte naar harte Amsterdam, wat nogal seculier is, zullen we maar zeggen.
Ik kan met niet herinneren dat deze omver worden gereden.
Die worden gewoon verketterd hoor.quote:Op maandag 29 maart 2021 14:48 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Er komen ook wel eens EO-lieden, streng gelovigen, mensen met bekeringsbehoefte naar harte Amsterdam, wat nogal seculier is, zullen we maar zeggen.
Ik kan met niet herinneren dat deze omver worden gereden.
Ook omvergereden?quote:Op maandag 29 maart 2021 14:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die worden gewoon verketterd hoor.
Wat moet RTV Rijnmond in Amsterdam?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ach ja, de journalisten hebben gekregen waar ze voor gekomen zijn. Dan kunnen ze snel weer terug naar hun reservaat in Amsterdam.
Het is normafwijkend gedrag maar geen illegaal gedrag. En wat mij betreft is op zondagochtend voor de kerkdeuren gaan loeren om te kijken wie welke corona-regels overtreedt ook normatief grensverleggend.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ook omvergereden?
"Verketterd worden" tsja, zal best, Maar je kunt ze dan toch negeren?
Als je gewoon doorloopt en "geen commentaar" zegt of gewoon niks is dat geen probleem.
Het kerkbezoek is "normafwijkend gedrag" waar 99% van de NL'ers zich aan stoort en waarvan alle experts zeggen dat dit een gevaar oplevert voor de gehele bevolking. Dan is het logisch dat journalisten daar aandacht aan besteden.
Precies. Als er een journalist op de parkeerplaats staat dan rijd je die omver. Moet ie maar op het voetpad gaan staan. En als een journalist zich ongevraagd met de kerkgangers meeloopt dan schop je die van achteren gewoon.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:04 schreef BasEnAad het volgende:
Ach ja, de journalisten hebben gekregen waar ze voor gekomen zijn. Dan kunnen ze snel weer terug naar hun reservaat in Amsterdam.
Wat wil je nu bereiken? Dat iedereen het ermee eens is dat deze journalist of de journalisten van gisteren etters waren? Het is niet relevant, je houdt gewoon je poten thuis. Wat is daar zo moeilijk aan?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:02 schreef skrn het volgende:
Laten we gewoon eerlijk zijn, zo'n gast van Powned hoopt op dit soort relletjes. Die hoopt dat er iemand de pan uit flipt. Dat doen ze altijd.
Want als die journalist een organogram kon tekenen van de verschillende reformatorische gemeenschappen, dan had hij geen schop gekregen?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:12 schreef skrn het volgende:
Mensen moeten ook wat meer kennis nemen wat mensen geloven in Nederland. En weten fundamentale verschillen niet tussen de verschillende christelijke stromingen.
Die journalisten komen alleen de stad uit om sensatie te zoeken en 'provinciaaltjes' belachelijk te maken. Dan verdien je gewoon een schop onder je hol.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Precies. Als er een journalist op de parkeerplaats staat dan rijd je die omver. Moet ie maar op het voetpad gaan staan. En als een journalist zich ongevraagd met de kerkgangers meeloopt dan schop je die van achteren gewoon.
Zo doen we dat. Matteüs 19. De Schepper kwam van hemel en aarde, de Schopper van de kerk naar het politiebureau.
En een kusje van de bumper van een BMW X5.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die journalisten komen alleen de stad uit om sensatie te zoeken en 'provinciaaltjes' belachelijk te maken. Dan verdien je gewoon een schop onder je hol.
Waar heb ik anders beweerd?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat wil je nu bereiken? Dat iedereen het ermee eens is dat deze journalist of de journalisten van gisteren etters waren? Het is niet relevant, je houdt gewoon je poten thuis. Wat is daar zo moeilijk aan?
Ook weer een misplaatste vergelijking.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:18 schreef Stepperoller het volgende:
Laten we gewoon eerlijk zijn, dat gebakkelei over dat journalisten hierop uit zouden zijn is gewoon een impliciete vorm van het bagatelliseren van geweld.
Net zoals het meisje met het korte rokje stiekem ook wilde.
Volgens mij hoort Krimpen gewoon bij het reguliere werkgebied van RTV Rijnmond, maar oké.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:17 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die journalisten komen alleen de stad uit om sensatie te zoeken en 'provinciaaltjes' belachelijk te maken. Dan verdien je gewoon een schop onder je hol.
Dat klopt.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:23 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Volgens mij hoort Krimpen gewoon bij het reguliere werkgebied van RTV Rijnmond, maar oké.
Nee hoor, want in mijn voorbeeld wil dat meisje het voor het gemak ook gewoon daadwerkelijk stiekem, maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging omdat die consentkwestie niet vooraf is afgetikt.quote:
Waar praat ik geweld goed?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:24 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Nee hoor, want in mijn voorbeeld wil dat meisje het voor het gemak ook gewoon daadwerkelijk stiekem, maar dat is nog steeds geen rechtvaardiging omdat die consentkwestie niet vooraf is afgetikt.
Mijn vraag was waarom je het zo belangrijk vindt om steeds maar aan te stippen dat die journalisten aan het klieren waren. Wil je daarmee begrip vragen voor de emoties van de kerkgangers? Wat is de relevantie?quote:
Goede vraag.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:26 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn vraag was waarom je het zo belangrijk vindt om steeds maar aan te stippen dat die journalisten aan het klieren waren. Wil je daarmee begrip vragen voor de emoties van de kerkgangers? Wat is de relevantie?
Probleem is dat dat wantrouwen vaak niet gerechtvaardigd is. Op sociale media (en ook op dit forum) zie je een enorme aversie jegens de NOS. Verslaggevers van de omroep zouden bewust leugens verspreiden of halve waarheden verkondigen. En natuurlijk worden bij de NOS fouten gemaakt (journalisten zijn net mensen), maar de haat waarmee zij wordt geconfronteerd is ongegrond en slaat nergens op.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef skrn het volgende:
Ik vind dat je als journalist niet te hard moet janken als er iemand agressief wordt, als duidelijk is dat heel veel mensen niet zitten te wachten op het beantwoorden van vragen, als mensen duidelijk aangeven dat ze niet welkom zijn, als mensen aangeven het medium niet te vertrouwen, en je blijft als journalist zulke signalen negeren. Ik vind het wat grootheidswaanzin hebben, ik kan en mag als journalist alles maken.
Onzin. Vrijheid van Vereniging en Vergadering. Punt. Je mag ook een klaverjasavond houden. Als je je maar aan de Corona-regels houdt.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:51 schreef S95Sedan het volgende:
Wat mij betreft is het gewoon tijd dat ze al die onzin (geloven) buiten de deur gaan verbieden, kerken dicht, moskeeën dicht en als je ergens in wil geloven prima maar dat doe je maar in je eigen huis.
Men kan zich gewoon niet gedragen en omgaan met de vrijheden die we hebben.
Tjah ze hadden inderdaad hun andere wang kunnen toekeren.. Echter worden deze mensen al jaren voor gek gezet door de Media. Dat rechtvaardigt geenszins geweld. Maar maakt het wel heel logisch.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ook omvergereden?
"Verketterd worden" tsja, zal best, Maar je kunt ze dan toch negeren?
Als je gewoon doorloopt en "geen commentaar" zegt of gewoon niks is dat geen probleem.
Het kerkbezoek is "normafwijkend gedrag" waar 99% van de NL'ers zich aan stoort en waarvan alle experts zeggen dat dit een gevaar oplevert voor de gehele bevolking. Dan is het logisch dat journalisten daar aandacht aan besteden.
De taakomschrijving van een journalist omvat volgens mij niet dat ze alleen niet-vervelende vragen mogen stellen. Tevens is het ook niet zo dat je mag inslaan of -rijden op iemand die zijn werk niet goed doet in jouw ogen. Dat pikken we niet bij pizzabezorgers, niet bij hulpverleners, kleuterjuffen, obers of wie dan ook. Waarom zou het dan wel te begrijpen zijn bij journalisten?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef skrn het volgende:
[..]
Goede vraag.
Ik erger me gewoon aan de hele laffe houding van journalisten. Pleiten voor hogere straffen als er geweld tegen hun wordt aangedaan, maar tegelijkertijd weinig ontvankelijk staan als er terechte verwijten zijn als ze hun werk niet goed doen. Als ze niet objectief verslag willen doen. Als ze niet open staan voor antwoorden van mensen.
En doodsbedreigingen om artikelen wel of niet gepubliceerd te krijgen, is een ander verhaal he. Voordat ik weer wordt beschuldigd van het goedpraten van geweld.
Ik vind dat je als journalist niet te hard moet janken als er iemand agressief wordt, als duidelijk is dat heel veel mensen niet zitten te wachten op het beantwoorden van vragen, als mensen duidelijk aangeven dat ze niet welkom zijn, als mensen aangeven het medium niet te vertrouwen, en je blijft als journalist zulke signalen negeren. Ik vind het wat grootheidswaanzin hebben, ik kan en mag als journalist alles maken.
En ja .. ik blijf bij mij statement dat een medium als Powned stiekem hoopt dat iemand lekker losgaat.
Dan hebben we over tien jaar niet alleen islamitische terreurgroepen die aanslagen komen plegen, maar gaan de Urkers en andere refo's straks ook bommen neerleggen in Den Haag. Nee dank je.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:51 schreef S95Sedan het volgende:
Wat mij betreft is het gewoon tijd dat ze al die onzin (geloven) buiten de deur gaan verbieden, kerken dicht, moskeeën dicht en als je ergens in wil geloven prima maar dat doe je maar in je eigen huis.
Door de media? Die hebben ze helemaal niet nodig om zichzelf voor gek te zetten door bijvoorbeeld hoe ze omgaan met andersdenkenden, andersgeaarden, vrouwen, kinderen. Het is volkomen terecht dat dat belicht wordt. Dan zit het probleem niet in het verslaan van hun gedrag, maar in hun gedrag.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah ze hadden inderdaad hun andere wang kunnen toekeren.. Echter worden deze mensen al jaren voor gek gezet door de Media. Dat rechtvaardigt geenszins geweld. Maar maakt het wel heel logisch.
quote:Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef skrn het volgende:
Voordat ik weer wordt beschuldigd van het goedpraten van geweld.
Ja, maar waarom zouden verzachtende omstandigheden niet mogen meetellen? Het moet alleen niet zo zijn dat mensen denken 'er zijn verzachtende omstandigheden' dat ze bij voorbaat geweld gaan gebruiken. En blijkbaar willen anderen juist verzwarende omstandigheden, want journalisten verdienen bescherming. En daar stoor ik me aan.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:37 schreef Stepperoller het volgende:
Mijn enige bewering is dat wat die journalisten wel/niet stiekem wilden irrelevant is. Dat keer op keer relevant maken is in mijn ogen wel een impliciet stukje bagatalisatie en dat is iets anders dan het goed praten.
Want je keurt het geweld wel af, maar eigenlijk zeg je met die sterke nadruk op irrelevante zaken op impliciete wijze 'Dat geweld is fout, maarrrr...'. Die maar suggereert verzachtende omstandigheden voor het gebruiken van geweld en dat is de bagatalisatie in deze.
Jij vindt die bagatalisatie blijkbaar terecht, want anders zijn die zogenaamd verzachtende omstandigheden niet relevant.
Kom, ga je nu serieus dat soort avonden vergelijken met lui die denken dat ze door hun religie boven de wet staan.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Onzin. Vrijheid van Vereniging en Vergadering. Punt. Je mag ook een klaverjasavond houden. Als je je maar aan de Corona-regels houdt.
Welke wet zegt dat het niet kan dan?quote:Op maandag 29 maart 2021 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat het hun taak is om soms moeilijke vragen te stellen. Omdat ze zich soms in gevaarlijke situaties MOETEN begeven om hun werk te doen. Net zoals politie, brandweer en ambulance.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:58 schreef skrn het volgende:
Waarom zijn verzachtende omstandigheden compleet taboe, maar is het gebruik van verzwarende omstandigheden dan wel compleet geaccepteerd?
Lekker generaliseren. Er zijn ook kerkdiensten tot 32 mensen. Geheel corona proof.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Kom, ga je nu serieus dat soort avonden vergelijken met lui die denken dat ze door hun religie boven de wet staan.
Wat ik nog steeds niet snap....quote:Op maandag 29 maart 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Door de media? Die hebben ze helemaal niet nodig om zichzelf voor gek te zetten door bijvoorbeeld hoe ze omgaan met andersdenkenden, andersgeaarden, vrouwen, kinderen. Het is volkomen terecht dat dat belicht wordt. Dan zit het probleem niet in het verslaan van hun gedrag, maar in hun gedrag.
Maar ik dacht dat het volkomen okee is om mensen op straat aan te spreken? Mag dat dan alleen als je een journalist bent?quote:Op maandag 29 maart 2021 15:51 schreef S95Sedan het volgende:
Definieer ''omgaan'' gaarne.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Door de media? Die hebben ze helemaal niet nodig om zichzelf voor gek te zetten door bijvoorbeeld hoe ze omgaan met andersdenkenden, andersgeaarden, vrouwen, kinderen. Het is volkomen terecht dat dat belicht wordt. Dan zit het probleem niet in het verslaan van hun gedrag, maar in hun gedrag.
Ik wilde over dit nieuwsbericht nog een topic openen, maar ik zet m hier maar even bij;quote:Op maandag 29 maart 2021 15:58 schreef Qarrad het volgende:
[..]
quote:In april deed de 34-jarige Leon Houtzager aangifte van discriminatie tegen een Krimpense predikant die een dringend appèl deed op de overheid om 'zondig leven' uit te bannen. Volgens de predikant is de corona-uitbraak een straf van God en moet de overheid ingrijpen door onder meer een verbod in te voeren op abortus en euthanasie en het verbannen van homoseksuelen. Het Openbaar Ministerie heeft de aangifte onderzocht en erkent dat de predikant kwetsende uitspraken doet, maar gaat hem niet vervolgen omdat de uitspraken in lijn zijn met het taalgebruik in de Bijbel en niet als onnodig grievend kunnen worden opgevat.
Houtzager is daar boos over en legt zich er niet bij neer. "Een niet-religieus persoon wordt anders behandeld dan een religieus persoon. Die kan van alles roepen en dan kan je er niets tegen doen." Houtzager stapt naar het gerechtshof en dient een klacht in. Formeel is dat een beklagprocedure 'niet-vervolgbaar strafbaar feit'. Hij wil dat de rechter zich serieus buigt over botsende vrijheden binnen de Grondwet.
De recente consternatie over kerken die meer bezoekers toelaten dan gewenst vanwege het coronavirus en de ophef over de anti-homoverklaringen die reformatorische scholen ouders laten ondertekenen, sterken Houtzager dat dit juist een belangrijke zaak is waar de rechter een oordeel over moet geven.
"Onder normale omstandigheden zou dit strafbaar zijn, maar omdat hij zich kan beroepen op vrijheid van godsdienst, neemt dat het discriminerende effect weer weg. Dus kennelijk mag je als je een bepaalde religie aanhangt meer zeggen. Dat vind ik gek en een vorm van voorkeursbehandeling", zegt Houtzager.
Houtzager neemt geen genoegen met de afwijzing van het OM en wil van de rechter weten of dat onderscheid wel eerlijk is. Hij begrijpt niet waarom Geert Wilders om zijn 'minder Marokkanen'-uitspraak wel is vervolgd en de predikant die oproept homo's uit te bannen niet. "Begrijp me goed, ik ben geen fan van Geert Wilders, maar wat geeft een gelovige nou meer recht om dit soort dingen te zeggen dan een niet-gelovige?"
Botsende vrijheden in Grondwet
Artikel 1 uit de Grondwet schrijft voor dat iedereen gelijk is en iedereen gelijk wordt behandeld. Aanzetten tot haat of discriminatie is verboden. Volgens artikel 6 mag iedereen zijn geloof of overtuiging belijden en uitdragen. Daar staat wel een maar bij: "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet".
Terug naar de brief van predikant Kort van de Oud Gereformeerde Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel. Dit is dezelfde kerk die ongeveer tweehonderd gelovigen toelaat, terwijl de overheid oproept om vanwege het coronavirus een dienst te vieren met maximaal dertig mensen.
Corona-uitbraak is een straf van God
Die brief dateert van maart 2020 en is gericht aan de burgemeester, wethouders en raadsleden in Krimpen aan den IJssel. Het heeft als onderwerp: de roeping van de kerk en overheid. Aanleiding is de uitbraak van het coronavirus en de noodmaatregelen.
Predikant Kort schrijft: "De situatie is ernstig. De feiten bewijzen dat een goede doordenking van ons beleid nodig is. Het stervensproces van de coronapatiënten moet met recht verschrikkelijk genoemd worden. De feiten in het wereldgebeuren zijn onweerlegbaar. God toont Zijn macht, die niet is te weerstaan."
Volgens predikant Kort is de corona-uitbraak een straf van God. "De kerken en ook de wereld laat Hij nu Zijn straffende hand voelen. Wij hebben tegen de Heere gezondigd." Hij voorziet een einde der tijden: "Als de Heere doorgaat met Zijn gericht, staan de huizen straks leeg omdat er geen inwoner meer is. De dood waart dan rond, zonder enig pardon."
Dat de overheid gaat regeren volgens Gods wil en wet is volgens Kort het enige dat het tij nog kan keren. De predikant doet daarvoor een aantal suggesties. "Haar abortusbeleid dient drastisch veranderd te worden. Het leven in prille aanvang verdient alle bescherming. De praktijk van euthanasie moet ophouden, de zondag niet langer ontheiligd, de roepende zonden die tegen de scheppingsorde indruisen, dienen uitgebannen te worden."
Aangifte vanwege discriminatie en haatzaaien
Volgens Houtzager doelt de predikant met 'het uitbannen van zonden die tegen de scheppingsorde indruisen' op het verbieden van menselijke relaties anders dan die tussen een man en een vrouw. Daarmee discrimineert hij homo's, lesbiennes, transgenders, biseksuelen en anders georiënteerden, zegt Houtzager.
Houtzager doet in april aangifte vanwege haatzaaien en discriminatie. "In bredere context van de brief kan de conclusie getrokken worden dat homoseksuelen mede oorzaak zijn van het coronavirus en deze woorden zetten aan tot haat", schrijft Houtzager in zijn aangifte.
Uitspraken predikant zijn kwetsend, maar niet onnodig grievend
Met zijn aangifte doet Houtzager een verzoek aan de rechter om te onderzoeken waar de grenzen liggen van godsdienstvrijheid. Het Openbaar Ministerie erkent dat de woorden van de predikant kwetsend zijn, maar ze zijn niet onnodig grievend.
"De geloofsopvatting is geen vrijbrief voor het doen van disproportionele beledigende uitlatingen", schrijft het OM. Iets is disproportioneel grievend als er zware scheldwoorden worden gebruikt of het op een andere manier heel grof is. Volgens het OM is daarvan hier geen sprake.
"De formulering gaat niet verder dan noodzakelijk om het standpunt van de predikant over te brengen en zijn in lijn met het taalgebruik uit de Bijbel", schrijft het OM.
Houtzager doet in april aangifte vanwege haatzaaien en discriminatie. "In bredere context van de brief kan de conclusie getrokken worden dat homoseksuelen mede oorzaak zijn van het coronavirus en deze woorden zetten aan tot haat", schrijft Houtzager in zijn aangifte.
Houtzager is zelf openlijk homoseksueel, opgegroeid in Krimpen aan den IJssel en daar politiek actief geweest voor de VVD. Sinds kort woont hij samen met zijn echtgenoot in Rotterdam.
Hij is niet uit Krimpen verbannen, maar zijn verhuizing is wel een gevolg van dat hij zich als homoseksueel niet welkom voelde in de gemeente. "Ik kom uit de bijbelgordel en vanaf je vierde jaar wordt hier al gepredikt dat je niet homoseksueel mag zijn. Hier willen ze er niets van weten en moet je je als homoseksueel vooral heel hetero gedragen. Hier word je niet echt geaccepteerd."
Vanuit de gemeente heeft Houtzager opvallend weinig bijval gekregen, daarbuiten des te meer. Ruim 5300 steunbetuigingen zijn er geuit via een handtekeningenactie.
Krimpen is een gemeente waar de SGP nog een aardige vinger in de pap heeft. En al wordt er geen gehoor gegeven aan de oproep in de brief van de predikant, toch neemt de gemeente ook niet openlijk afstand van de inhoud. Krimpen veegt de brief een beetje onder het vloerkleed, zegt Houtzager.
"Ze zouden aan mijn kant moeten staan, maar wat is de realiteit? In gemeenten waar de SGP in de coalitie zit, heb je hiermee te dealen. Als je kritiek uit heb je weinig weerklank. Daardoor kunnen dit soort praktijken gewoon doorgaan."
Blinde vlek voor orthodoxe religies in Nederland
Volgens Houtzager ligt in Nederland de focus vooral op omstreden uitspraken vanuit islamitische hoek en niet zozeer op die vanuit de kerken. "Verschrikkelijk wat er in Frankrijk is gebeurd", zegt Houtzager over de onthoofding van een Franse docent die in zijn klas satirische cartoons van de profeet Mohammed had getoond. "Maar laten we ook niet blind zijn voor orthodoxe religies in Nederland. In kerken worden verschrikkelijke dingen gezegd die heel veel psychische schade aanrichten."
Als homoseksueel opgroeien in een omgeving waar onder het mom van religie je geaardheid niet wordt geaccepteerd, is moeilijk. Ook al worden ze niet letterlijk verbannen, weggekeken voelen ze zich wel. "Ik kom wel voor mezelf op maar ik ken heel veel voorbeelden van jonge homo's die dat niet trekken. Ik zeg geen rare dingen als de meeste homo's in de grote steden wonen en dat heeft een reden. De Gay Pride moet nog door de polder."
Ik snap het wel wat je zegt, en je invalshoek.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Omdat het hun taak is om soms moeilijke vragen te stellen. Omdat ze zich soms in gevaarlijke situaties MOETEN begeven om hun werk te doen. Net zoals politie, brandweer en ambulance.
Het is intimiderend om met een BMW over iemand heen proberen te rijden. Dat deze kerk oproept om toch te komen, terwijl het hele land in een lockdown zit, is nieuws.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik snap het wel wat je zegt, en je invalshoek.
Maar ik vind het laten draaien van camera's op de zondag-ochtend bij de kerk behoorlijk intimiderend. Ongepast als de kerkgangers de wet niet overtreden. Ze doen enkel wat sociaal onwenselijk is, maar ze overtreden de wet niet. Ze worden belaagd alsof ze criminelen zijn, als we het dan toch hebben over moeilijke vragen, heeft een Mark Rutte het makkelijker met onze Nederlandse pers.
Dat klopt en die moeten worden berecht.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is intimiderend om met een BMW over iemand heen proberen te rijden. Dat deze kerk oproept om toch te komen, terwijl het hele land in een lockdown zit, is nieuws.
De journalisten die daar op af komen overtreden de wet niet. De kerkgangers die de journalisten aanvallen dan weer wel.
Wat zit je dan uit je nek te kletsen?quote:Op maandag 29 maart 2021 16:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat klopt en die moeten worden berecht.
Dat kan dan nog aardig anoniem. Als het de eerste keer pakken is en ze geven zichzelf aan, wordt het waarschijnlijk met een schikking en lichte taakstraf afgedaan. Liever dat dan met veel vertoon worden opgepakt en voor de rechter komen.quote:
De grondwet, en heel duidelijk ook.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welke wet zegt dat het niet kan dan?
Dat zijn dus geen botsende vrijheden of grondrechten. Art 1 beschermt iedereen tegen ongelijke behandeling in gelijke gevallen door de staat. En art 6 beschermt gelovigen tegen bemoeienis door de staat. Die kunnen niet botsen want die lopen paralel, verticaal van burger naar staat.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Botsende vrijheden in Grondwet
Artikel 1 uit de Grondwet schrijft voor dat iedereen gelijk is en iedereen gelijk wordt behandeld. Aanzetten tot haat of discriminatie is verboden. Volgens artikel 6 mag iedereen zijn geloof of overtuiging belijden en uitdragen. Daar staat wel een maar bij: "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet".
Omdat het gedrag van de journalisten wel discutabel is.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat zit je dan uit je nek te kletsen?
Dat is wel anders heh, op scholen mogen kinderen niks meer vanwege de corona en hun gaan doodleuk met 1500 mensen hutje mutje zitten.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat het gedrag van de journalisten wel discutabel is.
Ik zie dit net zoals anti-abortusdemonstraties bij klinieken. Formeel mag het, maar vind het net zo verwerpelijk.
Daarvoor moet je bij Rutte c.s. wezen.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is wel anders heh, op scholen mogen kinderen niks meer vanwege de corona en hun gaan doodleuk met 1500 mensen hutje mutje zitten.
Het nieuws was dat ze een aantal maatregelen lieten vallen. Beelden van mensen die niet met een opdringerige journalist willen praten voegen helemaal niks toe.quote:Dit is gewoon nieuwswaardig.
Helemaal KRANKZINNIG, dat deze gemeenschappen nog bestaan in Nederland.quote:Rijnmond.nl
Dominee Krimpense kerk toont begrip voor geweld tegen journalist en zegt tegen volgelingen: 'Mensen sterven door vaccineren'
Ook dominee Kort vond dat spannend. Tijdens de ochtenddienst, eerder op de dag, zei de voorganger onder meer: "Ik denk... hoe zal t gaan? Loopt het uit de hand? Uit de hand loopt het nooit. De Heer heeft geboden dat het huis (de kerk, red.) vol is. Het moet nog voller worden. Is het iets wat ongecontroleerd is, zal er iets gebeuren wat we niet willen. Het is ordelijk, zoals het nu is. Kosters hebben het goed geregeld. U zit op afstand, u houdt zich aan regels."
Kort noemt de honderden aanwezige kerkgangers moedig. "Er is eerst angst gezaaid. Zou u wel moed krijgen, vroeg ik mij af. De druk van de media is zo erg en u heeft het getrotseerd. Daar ben ik zo blij mee... ik ben zo blij dat u er bent."
'Virologen zijn moderne waarzeggers en tovenaars'
Over corona heeft de dominee ook een uitgesproken mening. Hij zei donderdag tijdens de online-preek dat virologen 'moderne waarzeggers en tovenaars' zijn. Ook zegt Kort dat met het vaccineren 'de dood wordt ingebracht'.
"We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren. We worden bezocht door het virus dat zich heeft uitgebreid. Wij zijn in de ban gekomen van virologen, de moderne waarzeggers en tovenaars. Waarin de regering lasten oplegt, die we zelf niet kunnen dragen. Mensen in nood die hun werk niet kunnen doen. Ouderen die worden gekweld door de maatregelen."
'Mensen sterven door het vaccineren'
"Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid. We willen U vragen of U ons daarvan ontzet en verlost."
Hij staat op de openbare weg en het is nieuwswaardig. Uiteindelijk draait het bij hun allemaal om kijkcijfers.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij Rutte c.s. wezen.
[..]
Het nieuws was dat ze een aantal maatregelen lieten vallen. Beelden van mensen die niet met een opdringerige journalist willen praten voegen helemaal niks toe.
Mooi hoe je dader en slachtoffer weet om te draaien. Onverdraagzaamheid is een belangrijke hoeksteen van elke religie, soms komt het naar buiten.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch hebben we tientallen jaren nooit last gehad van die kerkgangers, behalve dat ze zo de weg overstaken met den bijbel in den hande.
Ik vind het verontrustend dat het klimaat in NL dusdanig is dat het gewoon doorslaat naar agressie.dat het ooit zover moest komen dat kerkgangers de paria van NL zijn.
Je zou zeggen dat ze zich doodschamen na de beelden maar nee hoor we halen nog even de SS erbijquote:Op maandag 29 maart 2021 18:56 schreef Isdatzo het volgende:
Voor wie even hardop wil lachen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-oorlog~a99b1f1a/
Prachtig stukje satire. Echt, hoe verzin je het
.
Met zo'n persvoorlichter kom je er wel.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:57 schreef Fugue het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze zich doodschamen na de beelden maar nee hoor we halen nog even de SS erbij
Een pelotonnetje of wat ME de komende maanden op Urk posten, wat roadblocks op de wegen ernaartoe, de plaatselijke avondklok naar een uur of vijf en dan gaat het vast helemaal goed komen.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met zo'n persvoorlichter kom je er wel.
Zie de post van SpaceOddity onder jouw vraag, bijvoorbeeld. Onderdrukken, wegtreiteren, ontkennen, outen zonder toestemming, angst aanjagen, bedreigen, allemaal gezellige groepsactiviteiten van reformatorische gemeenschappen jegens mensen die niet vallen onder het profiel van heteroseksuele, gelovige man.quote:
Dit argument zie ik jou wel vaker maken, zelfs nadat Arie Slob zei dat hij zich hiermee had vergist. Het trieste hieraan is dat je vervolgens nog doet ook alsof anderen de grondwet niet begrijpen.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De grondwet, en heel duidelijk ook.
[..]
Dat zijn dus geen botsende vrijheden of grondrechten. Art 1 beschermt iedereen tegen ongelijke behandeling in gelijke gevallen door de staat. En art 6 beschermt gelovigen tegen bemoeienis door de staat. Die kunnen niet botsen want die lopen paralel, verticaal van burger naar staat.
Het recht van homo, burger, om niet beledigd te worden door predikant, eveneens burger, is horizontaal. Tussen burgers dus. Ik geloof best dat veel media de grondwet niet begrijpen, maar er wordt ook bewust een verkeerde weergave gegeven om bepaalde rechten op die manier gelijk te stellen en dus eentje groter en absoluter te maken dan die is. Niet toevallig dat recht dat vaak homo's of mensen van een andere natiionaliteit betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |