https://www.bd.nl/den-bos(...)ingsuiting~ac9b53ad/quote:Onder een aantal leerlingen en ouders van het Ds. Pierson College in Den Bosch ontstond onrust nadat beeldmateriaal uit een les maatschappijleer door bovenbouwleerlingen op social media werd verspreid. Het ging om een cartoon van de profeet Mohammed die in 2006 maakte dat mensen zich beledigd voelde en daarom de straat op gingen om te demonstreren.
De cartoon werd getoond in de context van een uitleg over hoe de democratische rechtsstaat onder druk komt te staan wanneer bepaalde grondrechten zoals vrijheid van meningsuiting, van religie en van betoging met elkaar botsen, zo meldt de school in een brief.
Docent ondersteund
De betreffende docent wordt ondersteund vanwege ‘gevoelde onveiligheid’, staat te lezen in de brief. ‘Hiermee lijkt een onveilige situatie gecreëerd voor de docent en anderen in de school’. Voor de directie en de veiligheidscoördinator van het Pierson College was dit reden om externe ondersteuning in te schakelen. Gemeente, calamiteitenteam en politie hebben de school geadviseerd en monitoren deze situatie.
‘Vanuit onze opdracht als school vormen onderwerpen als democratie, maatschappelijke dilemma’s en burgerschapsvorming onderdeel van ons onderwijs. Vanuit onze visie doen we dat altijd vanuit respect en brengen daarbij verschillende perspectieven in beeld. Perspectieven die leerlingen helpen breed een eigen mening te vormen op basis van kennis en waarden, niet op aannames. Doordat door leerlingen foto’s uit de les en beeldmateriaal uit de lespresentatie werden verspreid, ontbrak deze context en hebben buitenstaanders zich een oordeel gevormd over deze lessituatie, wat geleid heeft tot diverse reacties en emoties.’’
De minister veroordeelt beide incidenten. ,,Tot onze ontsteltenis hebben de acties in het kader van de vrijheid van meningsuiting op scholen in Rotterdam en Den Bosch geleid tot onrust en zelfs tot bedreigingen. Het is volstrekt onacceptabel dat de veiligheid van leraren onder druk komt te staan omdat zij de waarde van het vrije woord overbrengen. Het intimideren en bedreigen van leraren kan op geen enkele wijze worden getolereerd en hier treden wij dan ook hard tegen op.’’ Ook via Twitter heeft de minister zijn afschuw uitgesproken.
Op de school in Den Bosch is net is als op de Rotterdamse school een ondersteuningsteam van de Stichting School en Veilheid ingezet om te helpen bij deze situatie.
Zucht, er botsen hier helemaal geen grondrechten. Het is een frontale aanval op de vrijheid van meningsuiting en een aanval in de rug van de vrijheid van religie. Het is mijn vrijheid van godsdienst om me niks aan te trekken van andermans geloofsregels.quote:De cartoon werd getoond in de context van een uitleg over hoe de democratische rechtsstaat onder druk komt te staan wanneer bepaalde grondrechten zoals vrijheid van meningsuiting, van religie en van betoging met elkaar botsen, zo meldt de school in een brief.
Er zijn spotprenten over praktisch alles. Alleen Moslims maken hier een probleem van.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Is er dan geen alternatief mogelijk? Ik praat niks goed, die bedreigers moeten hard aangepakt worden.
Maar kan vrijheid van meningsuiting alleen aangetoond worden door spotprenten over de islam te plaatsen/bespreken?
Zolang linkse kringen banger zijn om Wilders en Baudet in de kaart te spelen, verandert er niets.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Voordeel is dat misschien ook in linkse kringen door begint te dringen dat we een wezenlijk probleem hebben geïmporteerd.
Als het nu nog eens 40 jaar duurt voordat we het er over eens zijn dat we in moeten grijpen kunnen we in 2060 na gaan denken over een oplossing. Dan is het inmiddels al te laat.
Klopt. Maar als we weten dat moslims hier een probleem van maken, door mensen te bedreigen of zelfs te onthoofden, is het dan niet beter om deze groep anders te benaderen? Ik zeg dus niet dat we een knieval moeten maken, maar om steeds opnieuw bedreigingen uit te lokken en daarna beweren dat het nooit iets zal worden met de islamisten, schiet ook niet op.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef TyVole het volgende:
[..]
Er zijn spotprenten over praktisch alles. Alleen Moslims maken hier een probleem van.
En dan zeuren ze dat alleen zij aangepakt worden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef TyVole het volgende:
[..]
Er zijn spotprenten over praktisch alles. Alleen Moslims maken hier een probleem van.
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:20 schreef Hathor het volgende:
Ik ken die school, kwam er vroeger regelmatig langs. Zaten in die tijd geen of nauwelijks moslims op, wat een heerlijke tijd was dat zeg.
Nu is het een spotprent, daarna een te korte rok die de Moslim als beledigend opvat, daarna geen hoofddoek, etc.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Maar als we weten dat moslims hier een probleem van maken, door mensen te bedreigen of zelfs te onthoofden, is het dan niet beter om deze groep anders te benaderen? Ik zeg dus niet dat we een knieval moeten maken, maar om steeds opnieuw bedreigingen uit te lokken en daarna beweren dat het nooit iets zal worden met de islamisten, schiet ook niet op.
Je blijft zo in een kringetje ronddraaien.
Gewoon repatriëring bespreekbaar maken.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Maar als we weten dat moslims hier een probleem van maken, door mensen te bedreigen of zelfs te onthoofden, is het dan niet beter om deze groep anders te benaderen? Ik zeg dus niet dat we een knieval moeten maken, maar om steeds opnieuw bedreigingen uit te lokken en daarna beweren dat het nooit iets zal worden met de islamisten, schiet ook niet op.
Ja sorry, ik kan dit rijtje moeiteloos aanvullen, geen alcohol, geen varkensvlees, geen kerst, geen pasen, geen pinksteren, geen moederdag enz.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:39 schreef zoost het volgende:
[..]
Nu is het een spotprent, daarna een te korte rok die de Moslim als beledigend opvat, daarna geen hoofddoek, etc.
Als je niet tegen een tekeningetje kunt, moet je misschien niet in een westers land gaan wonen.
Dit. Weg er mee.quote:
Dat is overal zo waar er heel weinig, geen of gewoon wel geïntegreerd zijn.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:20 schreef Hathor het volgende:
Ik ken die school, kwam er vroeger regelmatig langs. Zaten in die tijd geen of nauwelijks moslims op, wat een heerlijke tijd was dat zeg.
Ja, dat heet dus toegeven aan terreur. Ik hoop dat wij als westerse samenleving de rug rechthouden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan dit rijtje moeiteloos aanvullen, geen alcohol, geen varkensvlees, geen kerst, geen pasen, geen pinksteren, geen moederdag enz.
Dat is mijn punt dus niet.
Hoelang moeten we op deze manier door blijven modderen.
Doel: Vrijheid van meningsuiting. Middel: spotprent van de islam. Resultaat: bedreigingen, onthoofdingen.
Op deze manier werkt het dus niet.
Als docenten hun leerlingen willen bijbrengen wat vvm inhoudt, moeten ze niet meer deze manier kiezen.
Want hiermee zet je steeds opnieuw de boel op scherp.
Ja. Het is een groep die uit islamitische heerszucht de vrijheid van godsdienst om zich niets aan te trekken van andermans geloofsregels aanvalt en zo inperkt. Het zijn alleen de moslims die niets van die inperking van de vrijheid van godsdienst merken, en alle niet moslims wel.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Maar als we weten dat moslims hier een probleem van maken, door mensen te bedreigen of zelfs te onthoofden, is het dan niet beter om deze groep anders te benaderen?
Klopt. Je moet nooit een knieval maken, want het gaat om macht. De islam wil macht over Nederland, dat kun je niet toestaan. Desnoods leggen we de islam aan ketting zoals we dat ook twee eeuwen met die andere destijds heerszuchtige godsdienst hebben gedaan.quote:Ik zeg dus niet dat we een knieval moeten maken, maar om steeds opnieuw bedreigingen uit te lokken en daarna beweren dat het nooit iets zal worden met de islamisten, schiet ook niet op.
Prima joh, wat jij wil. Ik hoop echt van harte dat jij niet een slachtoffer wordt van deze rechte rug.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Ja, dat heet dus toegeven aan terreur. Ik hoop dat wij als westerse samenleving de rug rechthouden.
Op scherp zetten is de enige weg voorwaarts.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja sorry, ik kan dit rijtje moeiteloos aanvullen, geen alcohol, geen varkensvlees, geen kerst, geen pasen, geen pinksteren, geen moederdag enz.
Doel: Vrijheid van meningsuiting. Middel: spotprent van de islam. Resultaat: bedreigingen, onthoofdingen.
Als docenten hun leerlingen willen bijbrengen wat vvm inhoudt, moeten ze niet meer deze manier kiezen.
Neuh, de carnaval festival staat vol met 3d spotprenten en toch is het 1 groep die daar met enige regelmaat over begint te klagen. En dat zijn geen moslimsquote:Op donderdag 5 november 2020 13:33 schreef TyVole het volgende:
[..]
Klagen mag, onthoofden nietquote:Op donderdag 5 november 2020 13:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Neuh, de carnaval festival staat vol met 3d spotprenten en toch is het 1 groep die daar met enige regelmaat over begint te klagen. En dat zijn geen moslims.
Het is gewoon een beetje verliezersgedrag. Een groep mensen gaat ten onder in de maatschappij door het gedrag van een aanzienlijk deel van die groep. En als reactie kijken ze niet naar zichzelf maar ligt het aan een ander. Zie je @:the moment in de US ook. Eigenlijk is het vooral heel zielig.
Lezen blijkt toch moeilijker te zijn dan ik dacht, voor sommige dan.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Op scherp zetten is de enige weg voorwaarts.
Nooit, maar dan ook echt nooit, respect tonen voor agressie, intimidatie en intolerantie.
Wie buigt voor de islam word geplet.
Vervallen in dergelijk extreem geweld is gedreven door onmacht. Een schreeuw om aandacht op compleet de verkeerde manier.quote:
Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het lichtquote:Op donderdag 5 november 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima joh, wat jij wil. Ik hoop echt van harte dat jij niet een slachtoffer wordt van deze rechte rug.
Persoonlijk vind ik dus een mensenleven meer waard dan steeds opnieuw dit gedram over vvm.
Deze manier werkt op geen enkele manier, maar jij komt helaas niet verder dan je poot stijf houden.
Dan heb je het dus niet begrepen. Die spotprent is juist gebruikt als voorbeeld dat het heftige reacties op kan leveren, terwijl het slechts een vorm van meningsuiting is. Jij mag een andere mening hebben en dat is prima. Als je dat niet meer prima vindt en geweld gaat toepassen, heb je dus geen vrijheid van meningsuiting meer. Nooit, maar dan ook nooit zul je daar in een vrij Europees land aan toe moeten geven. De reactie van die mensen uit een middeleeuwse cultuur bewijst alleen maar het punt van de betreffende leraar.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Weet je zelf wel wat deze stoplap betekent?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef zoost het volgende:
[..]
Een volk dat voor tirannen zwicht zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Zouden ze dan welkom zijn in het land van herkomst?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Weg er mee.
2 paspoorten: je NLse inleveren en die van je familie ook. Deportatie naar land van herkomst.
Je hoort hier niet.
Juist, maar die leraar is wel onthoofd, andere docenten zijn inmiddels bedreigd en hebben moeten onderduiken.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan heb je het dus niet begrepen. Die spotprent is juist gebruikt als voorbeeld dat het heftige reacties op kan leveren, terwijl het slechts een vorm van meningsuiting is. Jij mag een andere mening hebben en dat is prima. Als je dat niet meer prima vindt en geweld gaat toepassen, heb je dus geen vrijheid van meningsuiting meer. Nooit, maar dan ook nooit zul je daar in een vrij Europees land aan toe moeten geven. De reactie van die mensen uit een middeleeuwse cultuur bewijst alleen maar het punt van de betreffende leraar.
Wanneer word er eens ingezien dat de islam zoveel meer is dan alleen een religie? Want als het dat alleen was, waren er nooit zoveel problemen. Natuurlijk krijg je dan de reactie, dat het overgrote deel het daar niet mee eens is. Als dat echt zo was, zou er niet zoveel geweld zijn rondom die ideologie.
Islam is vredequote:Op donderdag 5 november 2020 13:10 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
De religie van de haat slaat weer eens toe.
Concrete ideeën en voorbeelden hieronder;quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Juist, maar die leraar is wel onthoofd, andere docenten zijn inmiddels bedreigd en hebben moeten onderduiken.
Even praktisch denken, we laten alle docenten op deze manier doorgaan, tot ze allemaal noodgedwongen onder moeten duiken met als gevolg dat de scholen wel dicht kunnen.
Wie heeft er dan gewonnen? Niet het westen.
Benader het eens anders, misschien heeft dat wel het gewenste resultaat.
75 jaar na dato zijn mijn verworven vrijheden me meer waard dan mensenlevens. Dan vechten we maar weer opnieuw.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Prima joh, wat jij wil. Ik hoop echt van harte dat jij niet een slachtoffer wordt van deze rechte rug.
Persoonlijk vind ik dus een mensenleven meer waard dan steeds opnieuw dit gedram over vvm.
Deze manier werkt op geen enkele manier, maar jij komt helaas niet verder dan je poot stijf houden.
De zaken wat algemener houden en niet steeds opnieuw aan komen kakken met mohammedprentjes.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Concrete ideeën en voorbeelden hieronder;
Wat is voor een vage nietszeggende shit.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De zaken wat algemener houden en niet steeds opnieuw aan komen kakken met mohammedprentjes.
Over Mohammed prentjes gesproken;quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
De zaken wat algemener houden en niet steeds opnieuw aan komen kakken met mohammedprentjes.
Maar dan zwicht je toch juist voor deze terreur? Nochtans het blijft gewoon een plaatje niets meer niets minder.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het is glashelder.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:10 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Wat is voor een vage nietszeggende shit.
Hier kan niemand wat mee.
Dan heb je dus geen vrijheid van meningsuiting meer op dat gebied héquote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad, het is slechts een plaatje. Waar maak ik me eigenlijk druk over?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar dan zwicht je toch juist voor deze terreur? Nochtans het blijft gewoon een plaatje niets meer niets minder.
Misschien niet. Leg maar eens uit wat ik gemist heb.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:15 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dan heb je dus geen vrijheid van meningsuiting meer op dat gebied héJe begrijpt het helemaal niet
Les over vrijheid van meningsuiting. Je hebt gewoon het recht om die spotprent te tonen. Mensen worden er boos over. Jij besluit dat je dan maar niet die spotprent moet tonen. Is het zo duidelijker?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:18 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Misschien niet. Leg maar eens uit wat ik gemist heb.
Wat is dan het alternatief?quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
Scheelt me geen flikker. Hier zijn ze in ieder geval niet welkom.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Zouden ze dan welkom zijn in het land van herkomst?
Ik snap het. Maar ze moeten toch ergens heen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Scheelt me geen flikker. Hier zijn ze in ieder geval niet welkom.
Wat dan? Een clipje van een katholiek die z’n schouders ophaalt na het horen van een mop over Jezus? Dan denkt zo’n moslimleerling: wat een zwakke gelovige. Leren ze nog niks.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het is glashelder.
Of leg anders eens uit waarom vvm alleen besproken en uitgelegd kan worden dmv spotprenten over de islam?
Waarom moeten zij perse ruimte in het Westen om gezamenlijk te bidden? Waarom zeg jij niet tegen dat zij hier in het Westen niet hoeven zijn om te bidden? Dus wie komt steeds aankakken met futiliteiten?quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet want in sommige moslimlanden doen ze niet eens zo moeilijk als ze hier doen.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:02 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Zouden ze dan welkom zijn in het land van herkomst?
Nee.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt. Maar als we weten dat moslims hier een probleem van maken, door mensen te bedreigen of zelfs te onthoofden, is het dan niet beter om deze groep anders te benaderen?
Een plaatje zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Is er dan geen alternatief mogelijk? Ik praat niks goed, die bedreigers moeten hard aangepakt worden.
Maar kan vrijheid van meningsuiting alleen aangetoond worden door spotprenten over de islam te plaatsen/bespreken?
Dit is toch niet het enige? Meisjes die nageroepen worden op straat en voor hoer uitgemaakt worden. De kleding dragen die je wil kan bij die lui ook niet. Gejengel vanuit de moskee als het gebed begint. Als de buurt vraagt of het minder kan dikke pech. Enz enz. Dus de tolerantie naar de islam moet eens flink ingeperkt worden. Misschien snappen ze het dan.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:56 schreef
Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Maar kan vrijheid van meningsuiting alleen aangetoond worden door spotprenten over de islam te plaatsen/bespreken
Gia het volgende:
[..]
Een plaatje zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden.
Het gewenste resultaat is het uitzetten van iedereen die met geweld of bedreiging de vvmu wil inperken.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:
Juist, maar die leraar is wel onthoofd, andere docenten zijn inmiddels bedreigd en hebben moeten onderduiken.
Even praktisch denken, we laten alle docenten op deze manier doorgaan, tot ze allemaal noodgedwongen onder moeten duiken met als gevolg dat de scholen wel dicht kunnen.
Daarnaast is de islam hier en nu actueel wat betreft de gewelddadige onderdrukking van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Een plaatje zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden.
Zeker, want anders...quote:
Omdat het de islam is, en de islam alleen, die zichzelf gerechtvaardigd ziet om in te hakken op de VvMU dmv (dreiging van) geweld.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:13 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Absoluut niet. Het is glashelder.
Of leg anders eens uit waarom vvm alleen besproken en uitgelegd kan worden dmv spotprenten over de islam?
Dan nog; Feyenoord kent geen handboek of leidinggevende die aanhangers van die club een rechtvaardiging (of zelfs motivatie) geven om anderen dan fysiek te belagen.quote:Op donderdag 5 november 2020 15:09 schreef jeroen25 het volgende:
Feijenoord: Alleen riskant als je de prent aan hun clubhuis plakt.
Okee, jij je zin. Het doel heiligt de middelen blijkbaar.quote:Op donderdag 5 november 2020 15:34 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Omdat het de islam is, en de islam alleen, die zichzelf gerechtvaardigd ziet om in te hakken op de VvMU dmv (dreiging van) geweld.
En moslims zijn niet lid van een ''club'' (of zoiets) die hier in het algemeen als ongewenst word gezien, zoals bijvoorbeeld neo nazi's gezien worden, maar zijn hier gewoon aanwezig en worden zelfs politiek vertegenwoordigd. En men haalt daarover zn schouders op, wat gezien het bovenstaande heel erg vreemd is.
Het is hier (vooralsnog) gewoon een legitieme club.
Een legitieme club, maar wel één die een handboek en rolmodel volgt die geweld rechtvaardigt, iets wat door heel veel volgers in de praktijk word uitgevoerd en toegejuicht, en door andere ''gematigde'' moslims word gedoogd. Ja , men wil zich wel uitspreken tegen geweld uit naam van de profeet, maar ook daadwerkelijk actie ondernemen, en dan dus ook erkennen dat er in de kern van de islam een ernstige productie fout zit? Ho maar.
Het is niet de enige manier hoe de VvMU besproken kan worden, maar wel de meest relevante. Dat is nu voor de zoveelste keer wel weer duidelijk. Moslims hebben zich maar aan te passen, maar het blijkt ook gewoon nu weer voor de zoveelste keer dat dat gewoon nooit en te nimmer gaat gebeuren.
Totdat een bebaarde man in djellaba ook hun keeltje door wil komen snijden, dan moeten ook zij erkennen dat het gevaar niet uit de hoek van Wilders of Baudet komt.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zolang linkse kringen banger zijn om Wilders en Baudet in de kaart te spelen, verandert er niets.
Het zijn de pareltjes van kinderen die eisen dat hun docent een tekening verwijderen, de brutaliteit!quote:Op donderdag 5 november 2020 15:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ga jij die man even vervangen zodat de kinderen nog meer pareltjes aan wijsheid kunnen opsteken?
Omdat de meeste mensen die geen roepers aan de zijlijn staan, maar politici en wetmakers, te laf of te naïef zijn om echt daadwerkelijk in te grijpen. De meeste dus, want er zijn uitzonderingen, zoals Wilders, maar hij betaald daar dan ook weer de op-één-na-hoogste prijs voor.quote:Op donderdag 5 november 2020 15:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, jij je zin. Het doel heiligt de middelen blijkbaar.
Jij en ik en alle anderen hier op dit forum zijn niks anders dan roepers aan de zijlijn.
De docent is ondergedoken. Waarom eigenlijk? Als zijn les zo belangrijk schijnt te zijn, moet hij niet onderduiken maar gewoon zijn werk blijven doen.
Toch? Jij had het over relevantie, nou, waar zit de relevantie van het onderduiken in?
Ga jij die man even vervangen zodat de kinderen nog meer pareltjes aan wijsheid kunnen opsteken?
Die leraar duikt toch onder? De lessen C. Hebdo, die franse docent hebben zo te zien niet veel opgeleverd.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:05 schreef Straadthont het volgende:
[..]
Het zijn de pareltjes van kinderen die eisen dat hun docent een tekening verwijderen, de brutaliteit!
Het zijn de pareltjes van kinderen die foto's maken van een prent zodat het doorgestuurd kan worden aan die ene radicaal die zichzelf als martelaar ziet en dus bereid is het hoofd van de romp te snijden van de docent of zijn geliefden.
De pareltjes van kinderen zijn hier juist het probleem, geïndoctrineerd als ze zijn.
Het was ook een leerling die in eerste instantie ervoor zorgde dat uiteindelijk het hoofd van de Franse leraar er af ging. Ga jij bukken voor kinderen?
Wmb niemand. Laat ze de tiefus krijgen totdat ze een beetje normaal kunnen doen. Schors ze maar en trek de kinderbijslag in bij het gezin. Moet jij eens zien hoe snel er normaal gedaan kan worden!quote:Op donderdag 5 november 2020 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Die leraar duikt toch onder? De lessen C. Hebdo, die franse docent hebben zo te zien niet veel opgeleverd.
Dus nogmaals de vraag: wie gaat nu die geïndoctrineerde pareltjes wat wijsheid aanleren?
Ach, 1 van mijn kinderen zit op zo'n school onder het mom 'Ken uw vijand'quote:Op donderdag 5 november 2020 16:22 schreef Ronald het volgende:
Het is weer gezellig met de religie van de Wrede. Je moet bijna wel levensmoe zijn als je nu nog docent wil zijn op z'n wespennest op een half islamitische school.
We zitten er de laatste tijd best wel eens aan te denken om naar een iets kleinere plaats te gaan verhuizen om te voorkomen dat onze zoon tussen te veel gajes naar school moet.
Dan wordt mogelijk jouw alcohol in de ban gedaanquote:Op donderdag 5 november 2020 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Besef je goed dat dit niet vanzelf weggaat. Het gaat alleen maar erger worden. Het vrije woord is in direct gevaar en als je toegeeft wil ik niet weten wat de volgende stap is.
Ik hoop alleen niet dat mijn zoon het gedrag van die Mocro's normaal gaat vinden en gaat overnemen. Inclusief het gejank over gekwetst zijn vanwege die kut profeet. Maar hij is nu nog te jong voor school.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:27 schreef Brybry het volgende:
[..]
Ach, 1 van mijn kinderen zit op zo'n school onder het mom 'Ken uw vijand'
Ik voorzie dat dit nog weleens een groot probleem gaat worden, wil graag dat m'n kinderen goed begrijpen waar ze mee te maken krijgen![]()
Verder heeft hij het erg naar z'n zin op school
Allicht alleen behouden blijven door tere zieltjes te confronteren met zaken die ze niet zint inderdaad.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Als de bedreigingen reëel zijn dan is het niet redelijk om van de leraar te vragen dat hij zich aanbiedt als martelaar of om anderen in gevaar te brengen.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:10 schreef Hiddendoe het volgende:
Die leraar duikt toch onder? De lessen C. Hebdo, die franse docent hebben zo te zien niet veel opgeleverd.
Dat hangt er van af hoe de pareltjes zich opstellen.quote:Dus nogmaals de vraag: wie gaat nu die geïndoctrineerde pareltjes wat wijsheid aanleren?
Zo langzamerhand moet je bijna wel Wilders stemmen om nog iets van actie op gang te krijgen.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Besef je goed dat dit niet vanzelf weggaat. Het gaat alleen maar erger worden. Het vrije woord is in direct gevaar en als je toegeeft wil ik niet weten wat de volgende stap is.
Het is heel simpel: Op het moment dat ik hoor dat mijn kind met zo'n accent gaat praten dan kan hij elke avond een pot zelfgemaakt sambal vreten totdat hij het niet meer doet. En op het moment dat hij denkt dat het cool is om mee te lopen met dat soort jongens, krijgt hij een reisje kado naar het land van mijn vader.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:33 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ik hoop alleen niet dat mijn zoon het gedrag van die Mocro's normaal gaat vinden en gaat overnemen. Inclusief het gejank over gekwetst zijn vanwege die kut profeet. Maar hij is nu nog te jong voor school.
Je ziet hier ook wel soms van die autochtone hangjongeren die zelfs al met een Mocro accent praten en ook van die nektasjes dragen.
Dit ja.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:41 schreef Ronald het volgende:
[..]
Zo langzamerhand moet je bijna wel Wilders stemmen om nog iets van actie op gang te krijgen.
Ik weet ook wel dat de PVV nooit in de regering zal komen, maar een grote PVV fractie kan misschien wel hard genoeg blaffen in de tweede kamer om figuren als Arie Slob harder in te laten grijpen op totaal verneukte scholen.
You gotta be fucking kidding mequote:Op donderdag 5 november 2020 13:29 schreef Hiddendoe het volgende:
Aan het staatsinfuus hangen natuurlijk. In een land met gelijkgestemden krijg je geen uitkiering, hoersoebsidie & kienderbijslaagquote:Op vrijdag 6 november 2020 07:31 schreef HSG het volgende:
Ik vraag mij af wat je in een land als Nederland doet als je niks hebt met de vrijheid van meningsuiting en andermans mening.
Tja, hoe hard worden de mensen dus gekwetst door de ongelovigen? Valt blijkbaar wel mee dus.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Aan het staatsinfuus hangen natuurlijk. In een land met gelijkgestemden krijg je geen uitkiering, hoersoebsidie & kienderbijslaag
Kinderbijslag zou sowieso afgeschaft moeten worden.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:10 schreef Twiitch het volgende:
Aan het staatsinfuus hangen natuurlijk. In een land met gelijkgestemden krijg je geen uitkiering, hoersoebsidie & kienderbijslaag
'If we tolerate this...'quote:Op donderdag 5 november 2020 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Beetje belasting ontduiken en vermogen verzwijgen ook nog, lekker tweede huisje in Turkije of Marokko terwijl je zelf in een sociaal huurflatje zit. Heerlijk toch.quote:Op vrijdag 6 november 2020 08:10 schreef Twiitch het volgende:
[..]
18 jaar, volwassenenrecht met verzwarende omstandigheden aub. Paar weken na de onthoofding van een leraar, dat secreet wist precies waar ze mee bezig was.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
had al zo'n vermoeden dat het een leerling van de school zou zijn die op social media bezig geweest is.
en dat vermoeden blijkt te kloppen. tja, hoe hadden de booslims anders geweten dat er zo'n tekening in die school zou hangen.
[ twitter ]
Hebben wij afgelopen jaar ook gedaan, bevalt prima.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:22 schreef Ronald het volgende:
Het is weer gezellig met de religie van de Wrede. Je moet bijna wel levensmoe zijn als je nu nog docent wil zijn op z'n wespennest op een half islamitische school.
We zitten er de laatste tijd best wel eens aan te denken om naar een iets kleinere plaats te gaan verhuizen om te voorkomen dat onze zoon tussen te veel gajes naar school moet.
quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:51 schreef Bocaj het volgende:
Dit blijft en zal altijd een issue zijn!
Meteen op de terreurlijst gooien die teef.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
had al zo'n vermoeden dat het een leerling van de school zou zijn die op social media bezig geweest is.
en dat vermoeden blijkt te kloppen. tja, hoe hadden de booslims anders geweten dat er zo'n tekening in die school zou hangen.
[ twitter ]
Die leiding van die school is op zijn minst awkward!quote:
Ik denk dat je uit je eigen emotie Fok! nu te negatief neerzet. Veel users worden vanuit de 'linkse' users vaak voor alt right (whatever that is) of extreem rechts uitgemaakt, terwijl zij in topics meer vanuit een 'rechts' standpunt de zaken benaderen (uitzonderingen daargelaten). En er is totaal niets mis met een rechts standpunt. Indien zij extreem rechtse meningen zouden spuien dan mag ik de mods alhier danken dat die posts gelukkig verwijderd worden. Daar mag menig ander forum zich de kont nog niet aan krabben.quote:Op vrijdag 6 november 2020 23:04 schreef Nederturk het volgende:
https://abcnews.go.com/In(...)tect-church-74054852
Dergelijk nieuws zullen we hier helaas nooit vinden. Het is leuker om volop gal te spuwen en te discrimineren. Ik weet ook zeker dat velen hier met een boner wakker worden als er weer iets negatiefs over moslims op het nieuws komt. Of het nieuws over 2 moslims die een agent tijdens de aanslag in Wenen hebben geholpen.
FOK! Is erg veranderd de afgelopen jaren. Een verkapte geenstijl 2.0 is het geworden, helaas. Je moet het maar leuk vinden om je vrije tijd te willen besteden aan beroepsracisten op te zoeken om samen lekker los te gaan op een hele volk tot doodsverwensingen aan toe. Ik heb oprecht medelijden met vele users hier.
Uitzonderingen daar gelaten uiteraard.
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:36 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 november 2020 13:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lezen blijkt toch moeilijker te zijn dan ik dacht, voor sommige dan.
Ik heb het over het bespreekbaar maken van vvm zonder dat iemand dan bang zou moeten zijn voor bedreigingen of erger.
En als jij toch liever de zaken op scherp wilt blijven stellen, prima, maar als daardoor jouw familie of gezin wordt bedreigd, bedenk dan even goed dat je met andere woorden en andere voorbeelden een heel ander resultaat had kunnen bereiken.
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 november 2020 14:08 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, nee, nee, nee, nee, nee en nee.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:17 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Inderdaad, het is slechts een plaatje. Waar maak ik me eigenlijk druk over?
En ach, die paar doden, who cares.
Ga vooral door op deze weg.
Mijn zegen heb je.
sussquote:Op zaterdag 7 november 2020 02:52 schreef Enchanter het volgende:
Het begint natuurlijk bij de ouders en de imam.
Eigenlijk zou elke moskee verplicht moeten worden dat ze hun onderdanen vertellen/uitleggen wat VVM inhoudt.
Naar een imam willen ze nog wel eens luisteren , naar on/andersgelovigen gaan ze echt niet luisteren
Het begint bij de koran en de profeet. De enige uitweg die ik zie is dat allemaal niet meer zo letterlijk nemen.. maar hoe kan je dat als moslim als je gelooft dat het letterlijk de woorden van je god zijn die je daar leest?quote:Op zaterdag 7 november 2020 02:52 schreef Enchanter het volgende:
Het begint natuurlijk bij de ouders en de imam.
Eigenlijk zou elke moskee verplicht moeten worden dat ze hun onderdanen vertellen/uitleggen wat VVM inhoudt.
Naar een imam willen ze nog wel eens luisteren , naar on/andersgelovigen gaan ze echt niet luisteren
Iedereen die niet een stamboom van minstens vijf generaties aan Hollanders kan overleggen, oprotten. Die KlM vliegtuigen staan toch stil, laat ze maar een keer of 200.000 naar Rabat vliegen.quote:Op donderdag 5 november 2020 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Weg er mee.
2 paspoorten: je NLse inleveren en die van je familie ook. Deportatie naar land van herkomst.
Je hoort hier niet.
https://www.ad.nl/dordrec(...)wijndrecht~ab754868/quote:Leraar thuis nadat discussie uit de hand loopt op Walburg College in Zwijndrecht
Een leraar van het Walburg College in Zwijndrecht zit thuis na een uit de hand gelopen discussie in zijn klas. De docent zou een opmerking hebben gemaakt over moslims, die bij een aantal leerlingen niet in goede aarde viel. Eén van de scholieren heeft het incident gefilmd.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:49 schreef Montagui het volgende:
Iemand dit filmpje al ergens tegengekomen?
[..]
https://www.ad.nl/dordrec(...)wijndrecht~ab754868/
Uit het artikel;quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Bij hun eigen vader kunnen ze de consequenties van een brutale bek wél zien aankomen. Vlakke hand of gesloten vuist, is de enige onzekerheid.quote:We hebben het hier over een brugklas, leerlingen van 11, 12, jonge pubers die de consequenties van zoiets niet altijd overzien.
Jeetje, mensen die ondergedoken zitten, bijna avondklok; het lijkt wel oorlogquote:Op zaterdag 7 november 2020 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Allochtone leerkrachten les laten geven over vrijheid van meningsuiting , liefst leerkrachten met een islamitische achtergrond, misschien helpt datquote:Op zaterdag 7 november 2020 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb bewondering voor mensen die nog les willen gaan geven op zo'n shithole school vol met medelanders.
Okeeeeey...quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
quote:''De docent maakte een opmerking, die door een aantal leerlingen uit zijn verband werd getrokken en de discussie escaleerde totdat de leerlingen uiteindelijk tegen hem stonden te schreeuwen....
....De docent heeft inmiddels aan de schoolleiding zijn excuses aangeboden en zal in het bijzijn van een lid van de schoolleiding ook in de klas zijn excuus maken''.
Succes met die te vinden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 15:34 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Allochtone leerkrachten les laten geven over vrijheid van meningsuiting , liefst leerkrachten met een islamitische achtergrond, misschien helpt dat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 42% gewijzigd door Tyr80 op 07-11-2020 16:22:09 ]"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
Denk dat de meesten voor de klassen wil staan, omdat men dan weinig tot geen weerstand krijgt.quote:Op zaterdag 7 november 2020 16:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Te achterlijk voor woorden. Onvoorstelbaar dat er nog mensen voor de klas willen staan.
quote:Op zaterdag 7 november 2020 16:14 schreef Tyr80 het volgende:
Westerlingen zijn opgevoed om van woede te zien als een teken van zwakte, onmacht en gebrek aan zelfbeheersing. In de islamitische cultuur echter wordt boosheid gezien als een teken van kracht. Voor moslims is agressie een manier om respect te krijgen. Als we foto's zien van bebaarde mannen die woest heen en weer springen en in de lucht schieten, moeten wij ons realiseren dat dit rolmodellen zijn van acceptabel gedrag.
In de westerse cultuur blijkt zelfvertrouwen uit het kunnen omgaan met kritiek en daarop rationeel kunnen reageren. Wij worden opgevoed met het idee dat mensen die snel boos worden door kritiek vermoedelijk onzeker en onvolwassen zijn. In de islamitische cultuur is het tegenovergesteld. Het is eervol om agressief te reageren, om te strijden, om critici bang te maken zodat zij zich terugtrekken en om te gaan vechten, ook als dit kan leiden tot een gevangenisstraf of zelfs de dood.
Zij zien niet-agressieve reacties op bedreigingen als een teken van een kwetsbaarheid dat moet worden benut.
Ze hebben niet geleerd om een rustige respons te interpreteren als een uitnodiging tot het aangaan van een dialoog, diplomatie, debat, compromis of vreedzame co-existentie. Juist het tegenovergestelde.
In de westerse cultuur zijn we opgevoed om een innerlijk gevoel van controle te hebben. Dit houdt in dat wij onze eigen innerlijke emoties, reacties, beslissingen en standpunten zien als de belangrijkste besluitvormingsfactor in ons leven te zien. Er kunnen omstandigheden zijn die onze situatie beïnvloeden, maar uiteindelijk is het ons eigen oordeel van een situatie en de manier hoe wij daarmee omgaan. Dit leidt tot een grote eigen verantwoordelijkheid en motiveert mensen om hun eigen problemen op te lossen.
Moslims worden opgevoed met een extern gevoel van controle. Het blijkt uit het voortdurende gebruik van de term inshallah ("Als Allah het wil") als het over de toekomst gaat. Veel aspecten van het leven worden bepaald door eeuwenoude tradities, de clancultuur en de leiders van de clan. Dat laat weinig ruimte voor individuele vrijheid. Individueel initiatief wordt soms zelfs zwaar gestraft. Dat leidt er toe dat als dingen fout gaan, het altijd de schuld van anderen is, of van de situatie.
Tot slot speelt identiteit een belangrijke rol. Westerlingen wordt geleerd om open en tolerant te zijn tegenover andere culturen en religies en om daarvan te leren. Daardoor zijn wij minder kritisch op negatieve aspecten.
Moslims echter wordt geleerd dat ze superieur zijn, en dat alle anderen zo slecht zijn dat Allah hen na hun dood naar de hel zal sturen.Dit stuk is spot on.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naast bijvoorbeeld de tegenstrijdige zienswijzen op dingen zoals vrijheden/rechten van man en vrouw en seksuele vrijheden, is het verschil tussen de zienswijzen van eer, (zelf)respect en de rechtvaardiging van geweld misschien wel het grootste probleem; het maakt een constructieve discussie compleet onmogelijk.
Moet je die wel kunnen vinden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 15:34 schreef Flow3r het volgende:
Allochtone leerkrachten les laten geven over vrijheid van meningsuiting , liefst leerkrachten met een islamitische achtergrond, misschien helpt dat
Dus horen ze hier niet! Opzouten, graag.quote:Op zaterdag 7 november 2020 16:32 schreef SpaceOddity het volgende:
Dit stuk is spot on.
Naast bijvoorbeeld de tegenstrijdige zienswijzen op dingen zoals vrijheden/rechten van man en vrouw en seksuele vrijheden, is het verschil tussen de zienswijzen van eer, (zelf)respect en de rechtvaardiging van geweld misschien wel het grootste probleem; het maakt een constructieve discussie compleet onmogelijk.
Te link, veel angst, anoniem willen blijven, bedreigingen, niet hebben over bepaalde onderwerpen als het om de vrijheid van meningsuiting gaat.quote:''...Haar school wilde maandag stilstaan bij de moord op Paty, maar besloot het uiteindelijk toch niet in de klassen te bespreken. Te link...
...Voor een Amsterdamse hogeschool is het reden om helemaal niet meer in de klas te praten over cartoons, zegt een docent van die school die anoniem wil blijven uit angst voor bedreigingen...
...De helft van de collega’s zei tijdens een teamvergadering: wij gaan het niet hebben over spotprenten in relatie tot de vrijheid van meningsuiting. Dat is echt een no go. De helft van de studenten is islamitisch. Er is veel angst.''
Het is belachelijk.quote:Op zaterdag 7 november 2020 17:10 schreef SpaceOddity het volgende:
NRC (openen in incognito)
[..]
Te link, veel angst, anoniem willen blijven, bedreigingen, niet hebben over bepaalde onderwerpen als het om de vrijheid van meningsuiting gaat.
Hier in Nederland.
Dat alles, omdat er een substantieel aandeel aan studenten een bepaalde roots dragen.
De islamitische.
Of leraren in een burka les laten geven zodat ze niet weten wie ze moeten bedreigen of onthoofden.quote:Op zaterdag 7 november 2020 15:34 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Sinds wanneer zitten mensen op hun elfde jaar op een middelbare schoolquote:Op zaterdag 7 november 2020 14:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Uit het artikel;
[..]
Bij hun eigen vader kunnen ze de consequenties van een brutale bek wél zien aankomen. Vlakke hand of gesloten vuist, is de enige onzekerheid.
Bron? Anders fake news.quote:Op vrijdag 6 november 2020 09:49 schreef hyviiee het volgende:
Ik heb het al eens eerder gezegd. Het echte gevaar zit hem helemaal niet in de moslims die jaren geleden hierheen zijn komen te wonen. Het gevaar zit hem in de jongeren die nu tussen de 8 en 20 zijn. Die hier dus veelal gewoon geboren zijn. Zij voelen zich totaal geen Nederlander, willen hier helemaal niet zijn, en trekken zich daardoor niks aan van de normen en waarden in dit land. Zien steeds vaker hoe islamietjes "opkomen" voor hun geloof over de hele wereld via internet en willen zich daaraan meten.
Is dit op te lossen door dan maar te zwichten voor dat geloof en het er niet meer over hebben in de klas? Nee. Want dan zijn er we andere dingen waar deze gastjes boos om worden.
Geen idee.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:14 schreef SOG het volgende:
[..]
Sinds wanneer zitten mensen op hun elfde jaar op een middelbare school
quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:02 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Soms denk ik na over de toekomst. Dan zie ik 2 oude mannen nasst elkaar zitten in vieze oude kleren en ondervoed. De een zegt tegen de ander, weet je nog vroeger toen we een welvarend land waren,toen we nog een sociaal vangnet hadden? Ja man we hadden allemaal minimaal een uitkering en niemand hoefde honger te lijden. Weet je nog hoe concurrerend we internationaal waren? Ja man, vele bedrijven hadden hun hoofdkantoor in Nederland. En herinner je nog de vrijheid die we hadden? Ja we konden zeggen wat we wilden en vrouwen konden nog gewoon over straat. Zucht wat een tijden waren dat he. Tja, dat is allemaal weg....
Maar we deugden wel. Ja Jan, we deugden wel *kijkend naar de zonsondergang* zucht
quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:02 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Soms denk ik na over de toekomst. Dan zie ik 2 oude mannen nasst elkaar zitten in vieze oude kleren en ondervoed. De een zegt tegen de ander, weet je nog vroeger toen we een welvarend land waren,toen we nog een sociaal vangnet hadden? Ja man we hadden allemaal minimaal een uitkering en niemand hoefde honger te lijden. Weet je nog hoe concurrerend we internationaal waren? Ja man, vele bedrijven hadden hun hoofdkantoor in Nederland. En herinner je nog de vrijheid die we hadden? Ja we konden zeggen wat we wilden en vrouwen konden nog gewoon over straat. Zucht wat een tijden waren dat he. Tja, dat is allemaal weg....
Maar we deugden wel. Ja Jan, we deugden wel *kijkend naar de zonsondergang* zucht
quote:Op zaterdag 7 november 2020 13:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Juist ja...quote:‘De docent wordt door ons aangesproken op zijn buitengewoon onhandige optreden en er worden gepaste maatregelen genomen’, staat in de ouderbrief. ‘De docent heeft inmiddels aan de schoolleiding zijn excuses aangeboden en zal in het bijzijn van een lid van de schoolleiding ook in de klas zijn excuus maken.’
Misschien tijd dat jij en je collega’s de lessen maatschappijleer maar eens overnemen. En die school leidingquote:
Dat straat- en capuchonkrapuul op het vmbo wordt alleen voor de bijstand opgeleid, ik snap niet waarom we daar nog leraren en belastinggeld aan spenderen.quote:Op zaterdag 7 november 2020 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Ik heb bewondering voor mensen die nog les willen gaan geven op zo'n shithole school vol met medelanders.
https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~aef5ba05/quote:Rutte: 'Niemand heeft het recht niet beledigd te worden'
De VVD bezigt al tig jaar stoere taal, als het aankomt op integratie, (onze) vrijheid en het "islamitische gezwel*) maar de praatjes hard maken, ho maar.quote:Op zondag 8 november 2020 00:19 schreef Tengano het volgende:
Dit bericht is vrijdag al uitgekomen en ik heb het nog nergens teruggezien volgens mijOok geen apart topic of iets dergelijks. Het statement van Mark Rutte over de actuele kwestie en in het land wordt dit redelijk goed opgepikt. Ik snap alleen niet waarom er op Fok! waar ditzelfde speelt hier nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Mark geeft hiermee immers meer duidelijkheid aan wat onze VVMU hier in Nederland behelst.
Hier zit een filmpje bij waarin hij het zelf uitspreekt.
[..]
https://www.ad.nl/politie(...)-te-worden~aef5ba05/
https://nos.nl/artikel/23(...)nnen-laten-zien.html
En hier dus nog wat meer media waarin dit vermeld is omdat ze het blijkbaar relevant vonden.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)t-beledigd-te-worden
https://nieuws.nl/algemee(...)-beledigd-te-worden/
https://www.zeelandnet.nl(...)t-beledigd-te-worden
https://dagblad070.nl/Lan(...)t-beledigd-te-worden
https://www.inhetnieuws.n(...)gd-te-worden/8316583
https://www.nieuwnieuws.n(...)-beledigd-te-worden/
https://nu-no.nl/niemand-heeft-recht-om-niet-beledigd-te-worden/
https://www.periklesinsti(...)-beledigd-te-worden/
quote:De VVD heeft tien jaar achtereen de kans gehad om de multiculturele samenleving van het islamistische gezwel te ontdoen.
Beste Bente,
Nu ook in Nederland docenten hun leven niet meer zeker zijn als ze weigeren te buigen voor het langetenenterrorisme van de islam, heb jij namens de VVD corvee op het gebied van “Schande!” roepen en “Keiharde aanpak!” eisen.
Tja.
Uit ‘Orde op zaken’, het verkiezingsprogramma van de VVD in 2010: “Nog steeds komen er kansarme immigranten ons land binnen. Tegelijkertijd treedt de overheid onvoldoende op bij integratieproblemen en sluit zij de ogen voor het culturele drama dat zich onder onze ogen afspeelt. De voorbije decennia hebben laten zien dat een grote toestroom van kansarme migranten ontwrichtend kan werken op de samenleving. De VVD wil deze toestroom daarom tot nul terugdringen.”
En: “Op de basisscholen wil de VVD het onderwijs zodanig intensiveren en toesnijden op de doelgroep (kinderen met weinig taalvaardigheid, tekortschietende opvoeding, weinig discipline) dat aan het eind geen achterstand meer bestaat. De ouders moeten bij het onderwijs een grote en actieve rol spelen. Werken zij niet optimaal mee, dan kan de kinderbijslag worden gekort of komen te vervallen.”
Uit ‘Niet doorschuiven maar aanpakken’, het verkiezingsprogramma van de VVD in 2012: “We hebben niet alleen gelijke rechten maar ook gelijke plichten. Wij treden op daar waar het fout gaat, maar moedigen iedereen aan om mee te doen. Vanuit deze invalshoek wil de VVD de nog steeds forse integratieproblemen te lijf gaan. Nieuwkomers worden gestimuleerd zich een volwaardige plaats in de samenleving te verwerven. Veel nieuwkomers komen uit een cultuur die erg verschilt van de Nederlandse. Om goed in Nederland te kunnen functioneren is inzicht in en acceptatie van de Nederlandse samenleving noodzakelijk. Dit moet zowel bij het inburgeringsexamen als in het onderwijs stevig aandacht krijgen. Personen en organisaties die de integratie bewust tegenwerken worden aangepakt.”
En, overigens gekopieerd uit dat van 2010: “De VVD accepteert onder geen beding dat onder de vlag van religie inbreuk wordt gemaakt op onze kernwaarden, onze democratische rechtsorde en de bijbehorende instituties en wetten. Shariarechtspraak is fundamenteel in strijd met onze rechtsstaat en is voor de VVD onacceptabel.”
Uit ‘Zeker Nederland’, het verkiezingsprogramma van de VVD in 2017: “Nederlandse tradities, waarden en vrijheden dienen in het onderwijs te worden verankerd. Wij mogen verwachten dat alle docenten de Nederlandse waarden en vrijheden onderschrijven. Iedere docent hoort te weten hoe deze waarden bespreekbaar kunnen worden gemaakt. Leerlingen raken op die manier beter bekend met de Nederlandse grondrechten, waarden en tradities en leren hoe we in Nederland met elkaar omgaan.”
En: “Religie mag nooit een rechtvaardiging zijn voor de ondermijning van onze vrije liberale samenleving. De vrijheid van godsdienst is een essentiële pijler van ons land en staat niet voor niets in de grondwet. Dit betekent echter niet dat we toestaan dat mensen onder de noemer van godsdienstvrijheid onze samenleving ontwrichten.”
Mooie praatjes.
Maar met die verkiezingsprogramma’s van 2010, 2012 en 2017 werd de VVD de grootste partij, leverde de VVD de minister-president, leverde de VVD de meeste ministers en leverde de VVD altijd een minister van Justitie.
En heeft de VVD dus tien jaar achtereen de kans gehad om te zorgen dat de multiculturele samenleving van het islamistische gezwel werd ontdaan.
Het tegendeel is gebeurd.
Ook tijdens Rutte 3.
Gezondheid
De handtekening van VVD-staatssecretaris Harbers onder het Verdrag van Marrakesh… Het verdoezelen van criminaliteitscijfers van asielzoekers door dezelfde VVD-staatssecretaris… Het onvermogen van VVD-staatssecretaris Broekers-Knol om zelfs maar een áfspraak in Marokko te krijgen over het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers… En natuurlijk de slotakkoorden van het door de VVD-top georkestreerde politieke proces tegen Geert Wilders, wiens aangiften wegens bedreiging structureel terzijde worden geschoven door het doorgaans door de VVD aangestuurde Openbaar Ministerie…
Dus jouw ‘steun’ aan ondergedoken en bang geworden docenten is nogal een wassen neus.
Het wordt tijd dat jullie van de VVD die holle verkiezingsretoriek eens vervangen door daden.
Al ben je als kiezer wel ongelooflijk naïef als je denkt dat Mark Rutte na ruim tien jaar kruipen voor langetenenterroristen opeens de ‘healer of the nation’ gaat worden.
Integendeel.
Of als je als kiezer denkt dat jij echt staat voor onze westerse waarden en onze docenten.
Docenten kunnen doodvallen.
Met dank aan de VVD.
Groet,
JanD
Ten eerste gaat hij daar helemaal niet over, ten tweede is zijn uitleg niet erg goed. Bovendien is het hypocriet geleuter. Dit probleem speelt al veel langer op scholen in verschillende vormen en de lesstof die zijn ministerie goedkeurt helpt ook niet. Er komen her en der voorbeelden van lesboeken voorbij waarin klinkklare onzin staat over de grondwet en het recht om niet gekwetst te worden.quote:Op zondag 8 november 2020 00:19 schreef Tengano het volgende:
Dit bericht is vrijdag al uitgekomen en ik heb het nog nergens teruggezien volgens mijOok geen apart topic of iets dergelijks. Het statement van Mark Rutte over de actuele kwestie en in het land wordt dit redelijk goed opgepikt. Ik snap alleen niet waarom er op Fok! waar ditzelfde speelt hier nauwelijks aandacht aan wordt besteed. Mark geeft hiermee immers meer duidelijkheid aan wat onze VVMU hier in Nederland behelst.
Bente Becker was vanmorgen weer in Goedemorgen Nederland. Zij presenteerde daar de 'nieuwe' strategie tegen radicale elementen in onze samenleving. Het afpakken van iemands paspoort zodat deze statenloos is bijvoorbeeld. Zij werd ook aangesproken hoe het dan zat met concrete resultaten waarop Bente aangaf dat andere, voornamelijk christelijke partijen, haar tot nu toe onvoldoende steun hadden verleend voor haar voorstellen. Ik moet Bente en de VVD nageven dat ze goed zijn in het maken van plannen en voorstellen.quote:Op zondag 8 november 2020 21:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rutte heeft het weer grandioos uit de klauw laten lopen en is nu samen met Bente Becker oppositie tegen het eigen beleid aan het voeren.
De VVD is er sowieso heel goed in om in campagnetijd oppositie te voeren tegen het eigen beleid. Dankzij onze kritiekloze media komen ze daar altijd mee weg, maar het is ook maar de vraag of dat nog lukt nu ze bijna tegen alles wat ze gedaan hebben oppositie voeren.quote:Op maandag 9 november 2020 10:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Bente Becker was vanmorgen weer in Goedemorgen Nederland. Zij presenteerde daar de 'nieuwe' strategie tegen radicale elementen in onze samenleving. Het afpakken van iemands paspoort zodat deze statenloos is bijvoorbeeld. Zij werd ook aangesproken hoe het dan zat met concrete resultaten waarop Bente aangaf dat andere, voornamelijk christelijke partijen, haar tot nu toe onvoldoende steun hadden verleend voor haar voorstellen. Ik moet Bente en de VVD nageven dat ze goed zijn in het maken van plannen en voorstellen.
Ik hoor het ze nog zeggen, binnen enkele generaties zouden er geen problemen meer zijn en zouden ze gewoon goed geintegreerd meedraaien in de maatschappij. En wat zien we? De achterlijkheid neemt alleen maar toe en van integratie is al helemaal geen sprake meer. Alweer een generatie die opgroeid in een paralelle samenleving waar de maatschappij nooit iets aan gaat hebben.quote:Op maandag 9 november 2020 19:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Over islamitische jongeren op school;
[ twitter ]
Het verzet is te zwak-ook financieel- en wordt op alle mogelijke manier tegengewerkt door de leidinggevenden van het land met hulp van de inmiddels vele grote dwazen.quote:Op maandag 9 november 2020 19:45 schreef Hathor het volgende:
Verder is die imam in dit verhaal natuurlijk een hele foute racistische engnek die wat mij betreft zo snel mogelijk het land uitgezet moet worden. Als je de jongere generatie aanleerd dat je niet naar joden mag luisteren verdien je gemuilkorft te worden en de moskee waar je je haat loopt te zaaien voorgoed gesloten. Als dit soort figuren ongestoord door kunnen gaan met het planten van hun haatzaadjes gaan we een hele duistere toekomst tegemoet.
Bron? Zoek maar lekker zelf filmpjes over van Turken en marokkanen. Genoeg van die kut pubertjes die het gewoon zeggen het liefst hier weg gaan, maar dat niet kunnen.quote:
Uh? Hoi? Ik was 11. Iets met vroege leerling, en nooit blijven zitten.quote:Op zaterdag 7 november 2020 18:14 schreef SOG het volgende:
[..]
Sinds wanneer zitten mensen op hun elfde jaar op een middelbare school
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |