Ik snap het wel wat je zegt, en je invalshoek.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:00 schreef The_End het volgende:
[..]
Omdat het hun taak is om soms moeilijke vragen te stellen. Omdat ze zich soms in gevaarlijke situaties MOETEN begeven om hun werk te doen. Net zoals politie, brandweer en ambulance.
Het is intimiderend om met een BMW over iemand heen proberen te rijden. Dat deze kerk oproept om toch te komen, terwijl het hele land in een lockdown zit, is nieuws.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:49 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik snap het wel wat je zegt, en je invalshoek.
Maar ik vind het laten draaien van camera's op de zondag-ochtend bij de kerk behoorlijk intimiderend. Ongepast als de kerkgangers de wet niet overtreden. Ze doen enkel wat sociaal onwenselijk is, maar ze overtreden de wet niet. Ze worden belaagd alsof ze criminelen zijn, als we het dan toch hebben over moeilijke vragen, heeft een Mark Rutte het makkelijker met onze Nederlandse pers.
Dat klopt en die moeten worden berecht.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:54 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is intimiderend om met een BMW over iemand heen proberen te rijden. Dat deze kerk oproept om toch te komen, terwijl het hele land in een lockdown zit, is nieuws.
De journalisten die daar op af komen overtreden de wet niet. De kerkgangers die de journalisten aanvallen dan weer wel.
Wat zit je dan uit je nek te kletsen?quote:Op maandag 29 maart 2021 16:56 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat klopt en die moeten worden berecht.
Dat kan dan nog aardig anoniem. Als het de eerste keer pakken is en ze geven zichzelf aan, wordt het waarschijnlijk met een schikking en lichte taakstraf afgedaan. Liever dat dan met veel vertoon worden opgepakt en voor de rechter komen.quote:
De grondwet, en heel duidelijk ook.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Welke wet zegt dat het niet kan dan?
Dat zijn dus geen botsende vrijheden of grondrechten. Art 1 beschermt iedereen tegen ongelijke behandeling in gelijke gevallen door de staat. En art 6 beschermt gelovigen tegen bemoeienis door de staat. Die kunnen niet botsen want die lopen paralel, verticaal van burger naar staat.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:25 schreef SpaceOddity het volgende:
Botsende vrijheden in Grondwet
Artikel 1 uit de Grondwet schrijft voor dat iedereen gelijk is en iedereen gelijk wordt behandeld. Aanzetten tot haat of discriminatie is verboden. Volgens artikel 6 mag iedereen zijn geloof of overtuiging belijden en uitdragen. Daar staat wel een maar bij: "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet".
Omdat het gedrag van de journalisten wel discutabel is.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:48 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat zit je dan uit je nek te kletsen?
Dat is wel anders heh, op scholen mogen kinderen niks meer vanwege de corona en hun gaan doodleuk met 1500 mensen hutje mutje zitten.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:27 schreef skrn het volgende:
[..]
Omdat het gedrag van de journalisten wel discutabel is.
Ik zie dit net zoals anti-abortusdemonstraties bij klinieken. Formeel mag het, maar vind het net zo verwerpelijk.
Daarvoor moet je bij Rutte c.s. wezen.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Dat is wel anders heh, op scholen mogen kinderen niks meer vanwege de corona en hun gaan doodleuk met 1500 mensen hutje mutje zitten.
Het nieuws was dat ze een aantal maatregelen lieten vallen. Beelden van mensen die niet met een opdringerige journalist willen praten voegen helemaal niks toe.quote:Dit is gewoon nieuwswaardig.
Helemaal KRANKZINNIG, dat deze gemeenschappen nog bestaan in Nederland.quote:Rijnmond.nl
Dominee Krimpense kerk toont begrip voor geweld tegen journalist en zegt tegen volgelingen: 'Mensen sterven door vaccineren'
Ook dominee Kort vond dat spannend. Tijdens de ochtenddienst, eerder op de dag, zei de voorganger onder meer: "Ik denk... hoe zal t gaan? Loopt het uit de hand? Uit de hand loopt het nooit. De Heer heeft geboden dat het huis (de kerk, red.) vol is. Het moet nog voller worden. Is het iets wat ongecontroleerd is, zal er iets gebeuren wat we niet willen. Het is ordelijk, zoals het nu is. Kosters hebben het goed geregeld. U zit op afstand, u houdt zich aan regels."
Kort noemt de honderden aanwezige kerkgangers moedig. "Er is eerst angst gezaaid. Zou u wel moed krijgen, vroeg ik mij af. De druk van de media is zo erg en u heeft het getrotseerd. Daar ben ik zo blij mee... ik ben zo blij dat u er bent."
'Virologen zijn moderne waarzeggers en tovenaars'
Over corona heeft de dominee ook een uitgesproken mening. Hij zei donderdag tijdens de online-preek dat virologen 'moderne waarzeggers en tovenaars' zijn. Ook zegt Kort dat met het vaccineren 'de dood wordt ingebracht'.
"We zijn gehoorzaamheid aan de overheid verschuldigd, maar als de overheid afwijkt hoeven we alleen naar God te luisteren. We worden bezocht door het virus dat zich heeft uitgebreid. Wij zijn in de ban gekomen van virologen, de moderne waarzeggers en tovenaars. Waarin de regering lasten oplegt, die we zelf niet kunnen dragen. Mensen in nood die hun werk niet kunnen doen. Ouderen die worden gekweld door de maatregelen."
'Mensen sterven door het vaccineren'
"Dat heel ons land door de overheid in gevaar is gebracht door besmettingen die uitbreken. Dat heel veel mensen sterven door het vaccineren. Dat de dood wordt ingebracht en ondanks men weet dat het gebeurt, dat dit niet wordt verhinderd. We zijn niet veilig bij deze overheid. We willen U vragen of U ons daarvan ontzet en verlost."
Hij staat op de openbare weg en het is nieuwswaardig. Uiteindelijk draait het bij hun allemaal om kijkcijfers.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij Rutte c.s. wezen.
[..]
Het nieuws was dat ze een aantal maatregelen lieten vallen. Beelden van mensen die niet met een opdringerige journalist willen praten voegen helemaal niks toe.
Mooi hoe je dader en slachtoffer weet om te draaien. Onverdraagzaamheid is een belangrijke hoeksteen van elke religie, soms komt het naar buiten.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch hebben we tientallen jaren nooit last gehad van die kerkgangers, behalve dat ze zo de weg overstaken met den bijbel in den hande.
Ik vind het verontrustend dat het klimaat in NL dusdanig is dat het gewoon doorslaat naar agressie.dat het ooit zover moest komen dat kerkgangers de paria van NL zijn.
Je zou zeggen dat ze zich doodschamen na de beelden maar nee hoor we halen nog even de SS erbijquote:Op maandag 29 maart 2021 18:56 schreef Isdatzo het volgende:
Voor wie even hardop wil lachen:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-de-oorlog~a99b1f1a/
Prachtig stukje satire. Echt, hoe verzin je het
.
Met zo'n persvoorlichter kom je er wel.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:57 schreef Fugue het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat ze zich doodschamen na de beelden maar nee hoor we halen nog even de SS erbij
Een pelotonnetje of wat ME de komende maanden op Urk posten, wat roadblocks op de wegen ernaartoe, de plaatselijke avondklok naar een uur of vijf en dan gaat het vast helemaal goed komen.quote:Op maandag 29 maart 2021 18:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met zo'n persvoorlichter kom je er wel.
Zie de post van SpaceOddity onder jouw vraag, bijvoorbeeld. Onderdrukken, wegtreiteren, ontkennen, outen zonder toestemming, angst aanjagen, bedreigen, allemaal gezellige groepsactiviteiten van reformatorische gemeenschappen jegens mensen die niet vallen onder het profiel van heteroseksuele, gelovige man.quote:
Dit argument zie ik jou wel vaker maken, zelfs nadat Arie Slob zei dat hij zich hiermee had vergist. Het trieste hieraan is dat je vervolgens nog doet ook alsof anderen de grondwet niet begrijpen.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De grondwet, en heel duidelijk ook.
[..]
Dat zijn dus geen botsende vrijheden of grondrechten. Art 1 beschermt iedereen tegen ongelijke behandeling in gelijke gevallen door de staat. En art 6 beschermt gelovigen tegen bemoeienis door de staat. Die kunnen niet botsen want die lopen paralel, verticaal van burger naar staat.
Het recht van homo, burger, om niet beledigd te worden door predikant, eveneens burger, is horizontaal. Tussen burgers dus. Ik geloof best dat veel media de grondwet niet begrijpen, maar er wordt ook bewust een verkeerde weergave gegeven om bepaalde rechten op die manier gelijk te stellen en dus eentje groter en absoluter te maken dan die is. Niet toevallig dat recht dat vaak homo's of mensen van een andere natiionaliteit betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |