abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2021 @ 20:19:41 #1
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198740689
quote:
Kerkbezoekers in Urk en Krimpen a/d IJssel belagen journalisten, een aanhouding

Bij de Mieraskerk in Krimpen aan den IJssel is een kerkganger aangehouden, nadat hij een journalist had aangevallen. De journalist werd geduwd en getrapt en is naar eigen zeggen "geschokt" door "deze laffe daad van geweld".

Ondanks de dringende oproep van de gemeente Krimpen aan den IJssel om kerkdiensten vanwege corona digitaal te houden, zijn er toch zo'n 600 tot 700 mensen naar de Mieraskerk gekomen. Mensen dragen geen mondkapjes, maar houden naar eigen zeggen anderhalve meter afstand tijdens de dienst.

"De kerkgangers geloven dat God hen beschermt", zegt verslaggever Jeroen de Jager. "Sinds oktober ontvangt deze kerk al zo'n 200 tot 300 gelovigen per dienst en in die maanden zijn er nauwelijks besmettingen geweest, zeggen zij."

In de Mieraskerk is plaats voor 1500 bezoekers. Gisteren stuurde burgemeester Martijn Vroom een brief aan kerkgenootschappen, nadat de Mieraskerk, in navolging van de Sionkerk in Urk, had aangekondigd vandaag het kerkgebouw open te stellen voor alle leden. Ook werd er in de brief op gewezen dat het aantal besmettingen in de gemeente enorm toeneemt.

In Urk, waar de Sionkerk vandaag weer volledig openging voor de gelovigen, is de situatie ook grimmig. Meerdere journalisten zijn gefilmd, gefotografeerd en verbaal bedreigd: "We nemen jullie straks te grazen."

Volgens het kerkbestuur staat het geestelijk welzijn van de gemeente zwaar onder druk door de landelijke coronamaatregelen. Daarom mag iedereen zonder gezondheidsklachten naar de dienst komen. Er is in de kerk plek voor 500 man.

Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Nos.nl

twitter

twitter

[ Bericht 11% gewijzigd door Straatcommando. op 28-03-2021 20:30:30 ]
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198740698
quote:
10s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Gewoon in elkaar slaan die mensen met hun lastige vragen.
Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:24:06 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198740777
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198740802
quote:
84s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Ja top, maar die laffe dakhaas uit Urk heeft dus zelfs nadien niemand meer aangehouden? Echt triest.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:29:24 #5
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_198740900
Ik roep het al jaren: de vrijheid van godsdienst moet onder de vrijheid van meningsuiting ondergebracht worden.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Forum Admin zondag 28 maart 2021 @ 20:30:11 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198740916
quote:
10s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:20 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Ja kritische vragen bedreigen mijn manier van leven, dus ik geef iedereen op straat die eruit ziet alsof ze ooit weleens een kritische vraag stellen gelijk een paar preventieve petsen om mijn manier van leven te beschermen.
[ afbeelding ]
Wat een slapjanus van een agent zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 28 maart 2021 @ 20:31:07 #7
358523 IkStampOpTacos
pi_198740938
quote:
13s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat een slapjanus van een agent zeg.
Hij zag dat de manier van leven van die agressieve jongens bedreigd werd. Dus dan mogen ze die journalist in elkaar slaan aldus @LXIV
-
pi_198741123
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-te-voorkomen.html
:')

Oh ja, dan kun je ook achteraf ook niemand meer aanhouden inderdaad. Aanrijdmeneer had gewoon in de middag opgezocht kunnen worden op basis van zijn kenteken.
  zondag 28 maart 2021 @ 20:45:38 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198741239
twitter

_O_
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198741252
quote:
Demissionair premier Rutte zei vrijdag dat hij boos is op de kerk. "Het is heel egoïstisch om met 500 man in een kerk te gaan zitten. Volgens mij is het heel christelijk om de verantwoordelijkheid die je voelt voor je medemens zwaar te laten wegen." Hij zei niet te willen ingrijpen vanwege de vrijheid van godsdienst.
Godverdomme NOS. Hij mag niet ingrijpen!

Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_198741264
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:29 schreef ACT-F het volgende:
Ik roep het al jaren: de vrijheid van godsdienst moet onder de vrijheid van meningsuiting ondergebracht worden.
Hij gaat in elk geval niet boven vrij meningsuiting en vrije nieuwsgaring.

En een beetje minder vrijheid van godsdienst zou ik niet op tegen zijn. Brengt vooral veel ellende al die relie-gekkies.
-
pi_198741334
quote:
84s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:45 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

_O_
Akelig en griezelig figuur die Peter Schouten maar dit is wel een sympathiek gebaar.
-
pi_198742750
Schijnheilige boontjes in Urk, enige vorm van medemenselijkheid is hun compleet vreemd
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198742960
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 21:53 schreef TLC het volgende:
Schijnheilige boontjes in Urk, enige vorm van medemenselijkheid is hun compleet vreemd
Het is ook heftig als je tante je zus en nicht is.
  zondag 28 maart 2021 @ 22:12:37 #15
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198743184
quote:
Dat zondagochtend niet direct is overgegaan tot aanhouding voor het aanrijden van de verslaggever, komt omdat de politie de rust wilde bewaren, vertelt de woordvoerder. “Op dat moment was onze prioriteit de-escaleren.”
Ik hoop wel dat als ik een keer expres aangereden wordt, de politie mijn veiligheid dan wel boven hun andere prioriteit, deëscaleren, stelt. En andersom, als ik iemand expres aanrijd, dan wijs ik ze graag even op hun plicht om te deëscaleren.

Blijkbaar werkt dat zo, goed om te weten als iemand bij de IKEA probeert om een parkeerplaats te reserveren door erop te gaan staan zonder auto. Zo irritant. Als ze me dan thuis komen halen, dan staat Bjårnö al in elkaar geschroefd in de huiskamer.
  zondag 28 maart 2021 @ 23:38:41 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_198744789
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Net nu, waar de grondwet extreem explicitiet is het recht een keer niet een onderdeel van de afweging die een bestuurder denkt te kunnen maken, en dan geven ze het alsnog verkeerd weer.
Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.
pi_198745963
Maar een groep demonstranten in Amsterdam durven ze wel aan te pakken.

quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 23:42 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Het is een beetje de omgekeerde wereld aan het worden. Wat bij de kerken zou nu juist de standaard (want grondwet) moeten zijn en niet andersom.
Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  maandag 29 maart 2021 @ 07:52:59 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_198745976
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoop dat Rutte alsnog ingrijpt om de haathut van die agressieve tokkies dicht te gooien.
-
  maandag 29 maart 2021 @ 07:54:43 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198745990
  maandag 29 maart 2021 @ 07:58:13 #21
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_198746012
quote:
13s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:39 schreef SignificanteAnder het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ie-te-voorkomen.html
:')

Oh ja, dan kun je ook achteraf ook niemand meer aanhouden inderdaad. Aanrijdmeneer had gewoon in de middag opgezocht kunnen worden op basis van zijn kenteken.
Ik vind dat hele voorval van de "aanrijding" wel een heel groot rubberen stoeptegel gehalte hebben. De urker rijdt een leeg parkeervlak op waar zo'n journalist staat te bloedzuigen en tikt hem rustig aan. Niet netjes, maar kom op man :')
  maandag 29 maart 2021 @ 08:02:36 #22
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_198746029
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 07:49 schreef HSG het volgende:
Maar een groep demonstranten in Amsterdam durven ze wel aan te pakken.
[..]

Wat heeft een gebouw te maken met de grondwet waarin staat dat iedereen recht heeft op zijn eigen religie? Een zondagsdienst kun je i.v.m. Corona ook online houden.
Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_198746060
Namen en rugnummers noteren. Elke knuppel die met corona bij een ziekenhuis aan klopt vanuit die kerk wegsturen. Idem voor die figuren die staan te demonstreren. Het duurt door dit soort lui alleen langer.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_198746095
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:02 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het grote verschil is dat deze mensen juist geen aandacht zoeken, en de mensen in Amsterdam komen om te rellen. Daarnaast is die powned reporter ook puur een zuiger die altijd treitert om aandacht en kijkers te trekken. Zo voor een auto gaan staan in een parkeervak is ook gewoon asociaal, het is niet alsof er iemand op de stoep werd aangereden......
Het was alsnog een vrij gevaarlijke actie. Maar is inderdaad wel waar dat zeker die lui van powned er gewoon komen om mensen belachelijk te maken dus dat er enige aversie is kan ik me voorstellen.
I'll give you something to do
pi_198746119
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 07:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoop dat Rutte alsnog ingrijpt om de haathut van die agressieve tokkies dicht te gooien.
Dat vind je wel mooi he? Een sterke leider die zich niks aantrekt van de wet en de grondrechten.
pi_198746128
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat vind je wel mooi he? Een sterke leider die zich niks aantrekt van de wet en de grondrechten.
Hier krijg je een harde pik van hè? Iemand anders zulke woorden in de mond proberen te leggen.
pi_198746164
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:24 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Hier krijg je een harde pik van hè? Iemand anders zulke woorden in de mond proberen te leggen.
Hij zegt het toch gewoon?
pi_198746167
Mensen als die Elias van Belzen van de SGp zijn de reden dat we een leeftijdsgrens op religie moeten zetten. Pas vanaf je 18de naar een gebedshuis. Kinderen niet langer blootstellen aan schadelijke en haatdragende indoctrinatie.
PWBF
pi_198746174
quote:
Werd tijd. Nu de agent die het zag gebeuren en niks deed nog op non-actief.
PWBF
pi_198746220
Overdreven gedoe weer in een land waar niks gebeurt en dus van muggen olifanten gemaakt worden. Maar ja het gaat om religieuzen die een scheet lieten dus kunnen we als atheïsten daar weer lekker tegen aan schoppen.

Kleinzielig, van zowel de "journalist" (die bekend staat om dat ie provoceert), de personen die hem een paar keer trapten, als de users hier die dit aangrijpen om religie/gelovigen aan te vallen en haat daartegen te zaaien.
pi_198746225
quote:
De journalist werd geduwd en getrapt en is naar eigen zeggen "geschokt" door "deze laffe daad van geweld".
_O- gelukkig hebben we het op film. Het is maar dat het tussen aanhalingstekens staat. Overdreven gedoe,
  maandag 29 maart 2021 @ 08:41:19 #33
40566 Ericr
Livewrong
pi_198746236
twitter

Gristelijke mafkees uit Nieuwkoop.

En dan hier nog een stel mafkezen die het bagatelliseren
pi_198746282
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:40 schreef -Amfoor- het volgende:

[..]

_O- gelukkig hebben we het op film. Het is maar dat het tussen aanhalingstekens staat. Overdreven gedoe,
De ratten zijn verontwaardigd dat de rattigheid van de ratten niet wordt gewaardeerd.
pi_198746296
Geweld lijkt me vrij tegengesteld aan de boodschap die de kerk hoort uit te dragen. Ik hoop dat de preek over Petrus en Malchus ging.

Verder wat opmerkingen:
-Journalistieke vrijheid is een groot goed, maar in dit geval als aasgieren bij een kerk gaan staan en bezoekers zich ongemakkelijk laten voelen voegt natuurlijk niet veel toe. Dat is op net zo'n manier wettelijk vrijheid gebruiken voor iets waar het niet voor bedoeld is als deze kerken doen met hun vrijheid om nu diensten door te laten gaan.
-De schoppers met petjes bij de kerk in Urk zijn wel heel a-typische Gereformeerde Gemeente bezoekers. Ik ben al een tijdje weg uit Nederland en de Bible-belt, maar 15 jaar terug liepen jongens van kind af aan in nette kleding naar de kerk in die gemeentes, vaak zelfs in pak. Ik zou niet heel erg verbaasd zijn als dat geen kerkgangers waren.
-De-escaleren lijkt me wel vrij goed. Je hebt de gegevens van de mensen (op Urk kent oom agent ze waarschijnlijk zelf), en in de kerk kunnen deze mensen weinig kwaad. Die aanklachten komen wel.
-Vrij storend dat NU.nl bij een van zijn berichten op de voorpagina groot een foto heeft waar kerkgaande kinderen herkenbaar opstaan. Vast toegestaan, maar heel erg vervelend.
- De kerkgangers hadden wel wat gebruik kunnen maken van de gratis aandacht die ze krijgen. Je hebt het evangelie wat ook in tijden van rampen veel troost kan geven. Als mensen je dan vragen gaan stellen, leg uit waarom je het aanbidden van God zo belangrijk vindt en "wat je enige troost in leven en sterven is". (Dit is trouwens een referentie naar de Heidelberger Catechismus vraag en antwoord 1, iets wat heel hoog aangeschreven staat bij veel Christenen in reformatorische kerken).
pi_198746325
Blijkbaar zijn booslims niet de enige religieuzen met een kort lontje.
PWBF
pi_198746373
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Weltschmerz, de hoeder van religieuze vrijheden. Behalve als het om moslims en de islam gaat. Dan kan de overheid wat hem betreft niet hard genoeg ingrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198746386
dicht timmeren die tent.
pi_198746444
Die vent met de auto mag echt wel even binnen zitten van mij betreft, je auto gebruiken om een persoon aan de kant te schuiven, zo'n vent spoort niet. :r
pi_198746460
Een paar niks zeggende schopjes om een bekende provocateur weg te jagen: AANVAL/GEWELD, STOP DE PERSEN, SHOCKING, BREAKING NEWS. :o :o :o

Dat krijg je in een land waar niks boeiends gebeurt.
pi_198746490
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:09 schreef -Amfoor- het volgende:
Een paar niks zeggende schopjes om een bekende provocateur weg te jagen: AANVAL/GEWELD, STOP DE PERSEN, SHOCKING, BREAKING NEWS. :o :o :o

Dus ik mag jou ook schoppen als je je werk doet?
pi_198746500
Alleen ja ... ik vind niet dat je als journalist vreemd mag opkijken dat de sfeer op dat moment grimmig is, en dat kerkgangers je liever ziet gaan dan komen. Ik hou niet van de verontwaardiging van die journalisten. Ze hoeven er niet te komen.
pi_198746512
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Weltschmerz, de hoeder van religieuze vrijheden. Behalve als het om moslims en de islam gaat. Dan kan de overheid wat hem betreft niet hard genoeg ingrijpen.
Nu je het zegt
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Desnoods leggen we de islam aan ketting zoals we dat ook twee eeuwen met die andere destijds heerszuchtige godsdienst hebben gedaan.
pi_198746544
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 08:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij zegt het toch gewoon?
Ik zie hem nergens zeggen dat Rutte het boekje qua wetten en grondrechten te buiten zou moeten gaan.
pi_198746569
Vandaag is de schoppende kerkganger in de kraag gevat.
Heel goed. Want geweld is nooit de oplossing.

Al kan ik de boosheid wel begrijpen.
Powned "journalisten" zijn sensatiemakers door groepen mensen met voorbedachte rade uit te lokken om hen vervolgens nog in een kwaad daglicht te stellen ook. Dit is hun core business en hun USP.
Maar als je graag in de modder springt, moet je niet klagen dat je vies wordt.
Ik vind hun werkwijze tamelijk lafhartig en eenzijdig. En opeens springt er bij iemand een snaar en spreekt heel Nederland zijn afschuw uit.
Sinds corona worden christenen overmatig in het verdomhoekje gedreven en aan de kaak gesteld. Blijkbaar is dat de gewoonste zaak geworden, terwijl je letterlijk nooit last van hen hebt. Dat moet maar eens afgelopen zijn.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_198746570
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ik werkte voor powned, die bekend staat om provoceren: ja absoluut.
pi_198746691
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik erger me meer aan de heilige status van journalisten. Nu moet geweld tegen hun ook nog eens zwaarder bestaft worden. Hou toch op. Het is echt onderdeel van het vak. Als journalisten hier al om moeten huilen ...

Vind dat echt. Nu al met wetsvoorstellen om geweld tegen journalisten harder te bestraffen dan geweld tegen gewone bezorgers. Dus al je tijdens rellen irritant doet met een camera, ben je beschermd, als je daar pizza's aan het bezorgen bent, ben je vogelvrij.
pi_198746727
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:18 schreef -Amfoor- het volgende:

[..]

En RTV Rijnmond, ook een stel provocerende sensatiezoekers zeker? :') Want let wel, het ging hier niet om 1 journalist bij 1 kerk. Dat reli tuig ging op meerdere plekken over de scheef.
https://www.rijnmond.nl/n(...)impen-aan-den-IJssel
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198746737
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:18 schreef -Amfoor- het volgende:

[..]

Zelfs al zijn ze bloedirritant, simpelweg nee.

Maar ik vind het gejank om de persvrijheid die in het geding is echt zwaar overdreven. Het is niet dat als die lui daar niet gingen 'interviewen' dat wij als zogenaamd nu slecht geinformeerde burgers nog steeds zouden denken dat het daar er zo coronaproof aan toe ging. Het was al uit-ge-breid belicht in de media. Ze kwamen daar vooral om mensen gewoon belachelijk te maken.
I'll give you something to do
  maandag 29 maart 2021 @ 09:36:19 #50
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198746776
quote:
2s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik erger me meer aan de heilige status van journalisten. Nu moet geweld tegen hun ook nog eens zwaarder bestaft worden. Hou toch op. Het is echt onderdeel van het vak. Als journalisten hier al om moeten huilen ...

Vind dat echt. Nu al met wetsvoorstellen om geweld tegen journalisten harder te bestraffen dan geweld tegen gewone bezorgers. Dus al je tijdens rellen irritant doet met een camera, ben je beschermd, als je daar pizza's aan het bezorgen bent, ben je vogelvrij.
geweld tegen pizzabezorgers en journalisten harder bestraffen dan maar....
Tot nooit .......
pi_198746784
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee hoor, je moet gericht ingrijpen en de grondrechten van anderen ook beschermen, je moe de vrijheid van godsdienst ook of juist beschermen tegen gelovigen.

Ik heb hier al eens eerder gepleit voor hele beperkte ingrepen op de vrijheid van meningsuiting, vanuit het idee dat religie een privezaak is en zijn macht maar heel beperkt mag uitstrekken over de straat. Dus dat de vrijheid om Mohammed cartoons te maken en te publiceren volledig is, vanuit het idee dat je niet beledigd kunt zijn door iets wat je zelf opzoekt, beledigd worden moet volledig passief zijn om enige wettelijke bescherming te genieten.

Dus de keerzijde is dan dat je niet voor een moskee mag gaan staan met levensgrote Mohammed cartoons, net zoals dat je je mening verbaal mag geven, maar niet mensen mag achtervolgen om ze in hun oor te schreeuwen. Analoog daaraan zou je dan ook geen kerkgangers met hun zondagsrust mogen lastigvallen. Van een afstandje filmen mag wel, wachten of iemand wat wil zeggen ook, maar als mensen in woord of gebaar duidelijk aangeven dat ze met rust gelaten willen worden, waar haalt zo'n rioolratje dan het idee vandaan dat mensen hem op dat moment verantwoording verschuldigd zijn?
pi_198746799
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:16 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik zie hem nergens zeggen dat Rutte het boekje qua wetten en grondrechten te buiten zou moeten gaan.
Hij zegt dichtgooien, dus ja, dat is een grove schending van de grondwet.
pi_198746827
quote:
2s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:28 schreef skrn het volgende:

[..]

Mishandeling van pizzabezorgers is ook gewoon strafbaar. Persoonlijk pleit ik niet voor het zwaarder straffen van mensen die journalisten belagen. Maar laten we aub niet de suggestie wekken dat dit soort acties terecht of begrijpelijk zijn, omdat journalisten vervelend zijn.

De verslaggevers die ter plaatse gaan worden ook gewoon gestuurd door hun werkgever. Die doen hun werk.
  maandag 29 maart 2021 @ 09:46:35 #54
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_198746896
Het was de oudtestamentische aanpak van de Urkers.
Praat over de hel en je komt er.
pi_198746902
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:

Van een afstandje filmen mag wel, wachten of iemand wat wil zeggen ook, maar als mensen in woord of gebaar duidelijk aangeven dat ze met rust gelaten willen worden, waar haalt zo'n rioolratje dan het idee vandaan dat mensen hem op dat moment verantwoording verschuldigd zijn?
Hoe kom je erbij dat journalisten uitleg eisten nadat kerkgangers weigerden hen te woord te staan? De gebruikelijke werkwijze is om mensen op straat te benaderen en als diegene aangeeft daar geen zin in te hebben, dan laat je die persoon met rust. Volgens mij hebben de verslaggevers ter plaatse die aanpak gisteren ook gehanteerd.

Lijkt mij geen reden om journalisten te belagen.
pi_198746904
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mishandeling van pizzabezorgers is ook gewoon strafbaar. Persoonlijk pleit ik niet voor het zwaarder straffen van mensen die journalisten belagen. Maar laten we aub niet de suggestie wekken dat dit soort acties terecht of begrijpelijk zijn, omdat journalisten vervelend zijn.

De verslaggevers die ter plaatse gaan worden ook gewoon gestuurd door hun werkgever. Die doen hun werk.
Je voelde toch aankomen dat dit verkeerd kon gaan?

Owh owh zondagochtend naar Urk, valt me mee dat die eilandbewoners nog net geen hekken hebben geplaatst op de toegangswegen om de zondagrust in ere te houden. Met het openbaar vervoer kom je er sowieso niet.
  maandag 29 maart 2021 @ 09:48:35 #57
491050 Scheepskok
pi_198746916
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We leven in een vrij land met persvrijheid. Gewoon schandalig wat die Urkers deden. Wat een agressief volkje trouwens. Je kunt journalisten toch gewoon negeren?
pi_198746949
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:47 schreef skrn het volgende:

[..]

Je voelde toch aankomen dat dit verkeerd kon gaan?
Is dat dan reden om niet te gaan. Verslaggevers kregen eind januari ook de opdracht om te gaan kijken bij de avondklokrellen. Dat kon net zo goed 'verkeerd gaan'; je krijgt immers te maken met opgefokte jongeren die niet bepaald dol zijn op journalisten. Als we jouw redenering volgen, moet er dan maar geen verslag worden gedaan van die rellen.
pi_198746967
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

We leven in een vrij land met persvrijheid. Gewoon schandalig wat die Urkers deden. Wat een agressief volkje trouwens. Je kunt journalisten toch gewoon negeren?
Dat deden de meesten dan ook, alleen weigerde die journalist om het daar dan maar bij te laten en bleef hardnekkig achter ze aan lopen en die roze lollie onder hun neus steken. Als er dan iemand tussen zit die daar niet van gediend is en je een tik verkoopt, heb je er ook wel een beetje naar lopen solliciteren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198747013
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat journalisten uitleg eisten nadat kerkgangers weigerden hen te woord te staan? De gebruikelijke werkwijze is om mensen op straat te benaderen en als diegene aangeeft daar geen zin in te hebben, dan laat je die persoon met rust. Volgens mij hebben de verslaggevers ter plaatse die aanpak gisteren ook gehanteerd.
Nee hoor, die mensen maakten duidelijk geen zin te hebben een journalist te woord te staan. Dus dat was een pure provocatie. Als je antwoord wil moet je op zaterdag of maandag komen, want die mensen hechten aan de zondagsrust en vinden dat je op zondag niet moet werken, ook niet als journalist. Dus net zoals ze weigeren iets te kopen of naar een zwembad te gaan of andere recreatie waarvoor je moet betalen en mensen dus voor werken, weigeren ze ook een journalist aan het werk te zetten.

Dat weet je als journalist. Dus als je ze dan toch achterna loopt en een microfoon onder de neus drukt dan is dat een provocatie. Sommigen lieten zich provoceren en schopten om weg te jagen, niet kopschoppen of zo, en dan heeft de journalist wat hij wil. Ironisch genoeg zodat er op zondag en maandag op TV lekker voor eigen parochie gepreekt kan worden. Wij hoeren van WC-eend adviseren WC-eend. En dan maar huilen over de persvrijheid natuurlijk, terwijl dit op geen enkele wijze belangrijk journalistiek werk was, als het al voor journalistiek mag doorgaan. Over een verslaggever die door de politie werd opgepakt hebben we het niet.

Dat geldt eigenlijk voor iedereen. De belangrijke vraag van deze tijd is ben je een hoer of ben je geen hoer.

Lijkt mij geen reden om journalisten te belagen.
[/quote]
pi_198747037
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:48 schreef Scheepskok het volgende:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat men de personen die geloven, niet storen mag bij het geloven?
pi_198747042
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, die mensen maakten duidelijk geen zin te hebben een journalist te woord te staan. Dus dat was een pure provocatie. Als je antwoord wil moet je op zaterdag of maandag komen, want die mensen hechten aan de zondagsrust en vinden dat je op zondag niet moet werken, ook niet als journalist. Dus net zoals ze weigeren iets te kopen of naar een zwembad te gaan of andere recreatie waarvoor je moet betalen en mensen dus voor werken, weigeren ze ook een journalist aan het werk te zetten.

Dat weet je als journalist. Dus als je ze dan toch achterna loopt en een microfoon onder de neus drukt dan is dat een provocatie. Sommigen lieten zich provoceren en schopten om weg te jagen, niet kopschoppen of zo, en dan heeft de journalist wat hij wil. Ironisch genoeg zodat er op zondag en maandag op TV lekker voor eigen parochie gepreekt kan worden. Wij hoeren van WC-eend adviseren WC-eend. En dan maar huilen over de persvrijheid natuurlijk, terwijl dit op geen enkele wijze belangrijk journalistiek werk was, als het al voor journalistiek mag doorgaan. Over een verslaggever die door de politie werd opgepakt hebben we het niet.

Dat geldt eigenlijk voor iedereen. De belangrijke vraag van deze tijd is ben je een hoer of ben je geen hoer.
Kan mij niet voorstellen dat de verslaggever van TV Rijnmond aan het achtervolgen en zuigen was. Je vergeet voor het gemak even dat niet alle journalisten de Powned-aanpak hanteren.
pi_198747044
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is dat dan reden om niet te gaan. Verslaggevers kregen eind januari ook de opdracht om te gaan kijken bij de avondklokrellen. Dat kon net zo goed 'verkeerd gaan'; je krijgt immers te maken met opgefokte jongeren die niet bepaald dol zijn op journalisten. Als we jouw redenering volgen, moet er dan maar geen verslag worden gedaan van die rellen.
Als je zondagochtend in een streng-christelijk dorp voor een kerk en nota bene een week voor Pasen komt met camera en microfoon komt opdagen, word je niet van harte welkom geheten. Ik vind dat je moet beseffen, hoewel je als verslaggever op openbaar terrein staat, je behoorlijk in het persoonlijke domein van die kerkgangers loopt te roeren. Zo zie ik dat echt; het is even het moment voor hun, hun plek, hun tijd, hun domein, hun zaak.

Ze doen niks stiekems, zo ver ik dat kon oordelen, en ze doen niks tegen de wet.
  maandag 29 maart 2021 @ 10:03:24 #64
491050 Scheepskok
pi_198747050
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is toch algemeen bekend dat men de personen die geloven, niet storen mag bij het geloven?
In de kerk en binnenshuis. Op openbaar terrein geldt die regel niet.
pi_198747113
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef skrn het volgende:

[..]

Als je zondagochtend in een streng-christelijk dorp voor een kerk en nota bene een week voor Pasen komt met camera en microfoon komt opdagen, word je niet van harte welkom geheten. Ik vind dat je moet beseffen, hoewel je als verslaggever op openbaar terrein staat, je behoorlijk in het persoonlijke domein van die kerkgangers loopt te roeren. Zo zie ik dat echt; het is even het moment voor hun, hun plek, hun tijd, hun domein, hun zaak.

Ze doen niks stiekems, zo ver ik dat kon oordelen, en ze doen niks tegen de wet.
In coronatijd ga je willens en wetens naar een drukke kerk. Dan kun je ervanuit gaan dat de media een kijkje komen nemen. In deze periode is dat gewoon nieuws. Kerkgangers hoeven de media niet te woord te staan - ze kunnen gewoon negeren en doorlopen - maar houd je handen thuis.

Als een horecaondernemer besluit om zijn terras middenin coronatijd vol te proppen met gasten, komen de media ook een kijkje nemen. Als jij op dat terras gaat zetten, bestaat de kans dat je wordt benaderd door een verslaggever.
pi_198747152
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:31 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

En RTV Rijnmond, ook een stel provocerende sensatiezoekers zeker? :') Want let wel, het ging hier niet om 1 journalist bij 1 kerk. Dat reli tuig ging op meerdere plekken over de scheef.
https://www.rijnmond.nl/n(...)impen-aan-den-IJssel
Ja. Ze weten allemaal waarvoor die journalisten daar komen, om kritiek te uiten op wat hun goed recht is, en om misschien een landelijk debat op gang te brengen over religieuze bijeenkomsten tijdens corona en om dat aan banden te leggen. Ik kan me voorstellen dat ze daar zo fel op reageren. Dit soort akkefietjes met journalisten komen niet alleen voor met religieuzen. De echte reden waarom er hier al 2 delen overdreven op gereageerd wordt weergeef jij hier ook:

quote:
Dat reli tuig
... een nietszeggende akkefietje opblazen en een kans zien om religie te bashen en haat daartegen te zaaien.
pi_198747160
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan mij niet voorstellen dat de verslaggever van TV Rijnmond aan het achtervolgen en zuigen was. Je vergeet voor het gemak even dat niet alle journalisten de Powned-aanpak hanteren.
Dus wat Slijptol deed was niet OK? Daar heb ik nog helemaal niets over gehoord, ik geloof niet dat dat voor de geclaimde persvrijheid iets uitmaakt.

Als de meneer van TV rijnmond ook mensen die duidelijk niet van de pers gediend zijn een camera in het gezicht duwt dan is dat niet wezenlijk anders. Als die gewoon bij de kerk staat te wachten of er iemand in is voor een straatinterview dan krijgt die wat boze blikken voor het negeren van de zondagsrust, maar dat is het dan ook wel.

Maar journalisten kennen geen zelfkritiek en tolereren geen kritiek van buiten, daardoor hebben velen het idee dat ze alles mogen wat anderen niet mogen. Niet alleen het negeren van coronaregels, waar de kerkgangers zich niet schuldig aan maakten, maar in het algemeen. Idem voor normale fatsoensregels, blijkbaar heerst het idee dat mensen hun antwoord verplicht zijn.
pi_198747169
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat deden de meesten dan ook, alleen weigerde die journalist om het daar dan maar bij te laten en bleef hardnekkig achter ze aan lopen en die roze lollie onder hun neus steken. Als er dan iemand tussen zit die daar niet van gediend is en je een tik verkoopt, heb je er ook wel een beetje naar lopen solliciteren.
Die gast die hem aanreed met z'n auto was nog niets gevraagd. En wat is dat trouwens voor een onwijs debiel argument: 'kerkgangers zitten niet op lastige vragen te wachten'. Ja dat geldt voor wel meer groeperingen. Politici, drugsgebruikers, ambtenaren, graaiende bankiers, criminelen, dikke mensen, verstandelijk gehandicapten, huisjesmelkers, boeren, viruswappies, BLM'ers, soldaten...

Journalisten anders maar afschaffen.
PWBF
pi_198747205
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In coronatijd ga je willens en wetens naar een drukke kerk. Dan kun je ervanuit gaan dat de media een kijkje komen nemen. In deze periode is dat gewoon nieuws. Kerkgangers hoeven de media niet te woord te staan - ze kunnen gewoon negeren en doorlopen - maar houd je handen thuis.

Als een horecaondernemer besluit om zijn terras middenin coronatijd vol te proppen met gasten, komen de media ook een kijkje nemen. Als jij op dat terras gaat zetten, bestaat de kans dat je wordt benaderd door een verslaggever.
Maar dat tweede mag gewoon (nu) niet. Kijk, ik bedenk die regels ook niet. Maar die kerk mag gewoon volstromen. Ik vind vragen aan die kerkgangers niet per se raar, maar dan vind ik wel dat je als journalist moet beseffen dat je wel degelijk inbreuk doet op wat zij beschouwen als prive-omgeving. Ze lopen geen demonstratie te houden ofzo, of ze vallen niet actief mensen lastig, ze zijn in hun eigen dorp voor hun eigen kerk.

Handjes thuis zeker. En die gast met de auto moet helemaal optiefen, ik vind dat soort acties echt levensgevaarlijk, had heel anders kunnen aflopen. Ja, ik ben heel allergisch op mensen die hun auto misbruiken voor dit soort doeleinders. Maar goed, ben zelf eens bijna aangereden op een parkeerplek.
pi_198747224
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus wat Slijptol deed was niet OK? Daar heb ik nog helemaal niets over gehoord, ik geloof niet dat dat voor de geclaimde persvrijheid iets uitmaakt.

Als de meneer van TV rijnmond ook mensen die duidelijk niet van de pers gediend zijn een camera in het gezicht duwt dan is dat niet wezenlijk anders. Als die gewoon bij de kerk staat te wachten of er iemand in is voor een straatinterview dan krijgt die wat boze blikken voor het negeren van de zondagsrust, maar dat is het dan ook wel.

Maar journalisten kennen geen zelfkritiek en tolereren geen kritiek van buiten, daardoor hebben velen het idee dat ze alles mogen wat anderen niet mogen. Niet alleen het negeren van coronaregels, waar de kerkgangers zich niet schuldig aan maakten, maar in het algemeen. Idem voor normale fatsoensregels, blijkbaar heerst het idee dat mensen hun antwoord verplicht zijn.
Mensen een camera in hun snufferd duwen is niet mijn aanpak en heeft ook niet mijn voorkeur, maar dat mag nog altijd geen reden zijn om iemand een trap in z'n rug te geven. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.

Geen idee wat voor werk jij doet, maar ik geef jou toch ook geen rammen als ik je werk irritant vind?
  maandag 29 maart 2021 @ 10:23:20 #71
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198747261
Ah, de gebruikelijke breedsprakige volk heeft zich alweer gemeld om al draaikontend uit te leggen dat de aanvallende partij, de schoppers en de Mad Maxjes, eigenlijk heel erg geprovoceerd werden. Immers: hun vrijheid van godsdienst is wel iets, maar de vrijheid van een ander, de pers, eigenlijk niet want dat zijn ratten en die mag je neertrappen, van achteren. Voorts volgt er dan het belachelijke omdraai-argument dat die ene groep die wel vrijheden krijgt bovenmatig op de korrel zou worden genomen en het daarom ook logisch is.

Als er al een argument is om kinderen te beschermen tegen extreme vormen van religie is het dit het wel: volwassen mensen die nog steeds niet buiten deze in hun jeugd aangelegde sporen kunnen denken en met dit soort quatsch aankomen.
pi_198747271
Wanneer GeenStijl en Powned hun irritante manier van interviewen gebruiken bij anti-piet demonstraties, klimaatmarsen, linkse politici en vluchtelingenorganisaties vond het domrechtse klapvee het geweldig, maar nu het een gewelddadig clubje rechtse gereformeerden overkomt is het ineens niet meer leuk.

"Ze doen zo gemeen, dat is niet leuk, boehoehoe. Ga weg stommerds!"
PWBF
pi_198747347
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:24 schreef Nielsch het volgende:
Wanneer GeenStijl en Powned hun irritante manier van interviewen gebruiken bij anti-piet demonstraties, klimaatmarsen, linkse politici en vluchtelingenorganisaties vond het domrechtse klapvee het geweldig, maar nu het een gewelddadig clubje rechtse gereformeerden overkomt is het ineens niet meer leuk.

"Ze doen zo gemeen, dat is niet leuk, boehoehoe. Ga weg stommerds!"
Nooit leuk gevonden, hoor, mensen letterlijk 'luldehanger' noemen (zwarte piet demonstratie) of bij een BLM-demonstratie lopen roepen dat er in Nederland geen sprake is van een racisme-probleem. Vind het geen meerwaarde hebben.
pi_198747378
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:11 schreef -Amfoor- het volgende:
... een nietszeggende akkefietje opblazen en een kans zien om religie te bashen en haat daartegen te zaaien.
Op grond van geloof totale schijt hebben aan de covid maatregelen die in heel het land gelden, om met 1000 man in een gebouw te zitten = religie
Pers aanvallen = tuig. Of het nou linkse wappies op het museumplein zijn of rechtse sgp stemmers voor de kerk, als je de pers aanvalt, ben je af.

En het was niet 1 akkefietje, het waren meerdere steden en meerdere media (oa Powned in Urk en RTV Rijnmond in Krimpen)

Maar ik ben aan het haat zaaien ja :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_198747505
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 09:09 schreef -Amfoor- het volgende:

Ja en direct in de slachtofferrol kruipen met hun "aanval op het vrije woord" en persvrijheid en ander gejank.

Je kunt ook gewoon die mensen hun gang laten gaan in plaats van met een groep journalisten daar te moeten treiteren om weer een artikel te kunnen maken over dat alle Christenen wappies zijn.

Maarja zo'n gelegenheid grijpen ze met beide handen aan. En als ze dan een keer de bal terug krijgen gaan ze lopen janken en zich verschuilen achter hun beroep. Ga je ook eens bezig houden met echte journalistiek dan. In plaats van makkelijk wat quotes proberen te scoren van 'gekkies' voor op je Twitter.
  maandag 29 maart 2021 @ 10:59:02 #76
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198747672
Werden al maandenlang uitgelokt en gedemoniseerd. logisch dat er iemand een keer van zich afbijt. Geweld is niet goed. Maar wel heel erg logisch.

Jammer al met al.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:00:50 #77
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198747689
Dat gaat vast een sappige aanklacht wegens poging tot zware mishandeling of doodslag opleveren. Hopelijk heeft die z'n biecht al gedaan.
pi_198747735
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
Werden al maandenlang uitgelokt en gedemoniseerd. logisch dat er iemand een keer van zich afbijt. Geweld is niet goed. Maar wel heel erg logisch.

Jammer al met al.
Gek dat dit demoniseren bijna niet gebeurd als je je normaal gedraagd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198747747
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Dat gaat vast een sappige aanklacht wegens poging tot zware mishandeling of doodslag opleveren. Hopelijk heeft die z'n biecht al gedaan.
Grefos biechten niet, die zitten voorin in de kerk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198747804
Okee we hebben het dankzij de domrechtse meerderheid in dit topic nu even vastgesteld: geweld tegen journalisten mag.
PWBF
pi_198747812
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:00 schreef Twiitch het volgende:
Dat is katholiek.
pi_198747817
quote:
Bewoners tekenen massaal protest aan tegen komst gereformeerde kerk in de wijk
29 maart 2021 door Jaap van de Venis

In Bovenkarspel is veel te doen over de plannen voor de komst van een gereformeerde kerk. Honderden bewoners hebben al protest aangetekend tegen de bouw van het gebedshuis in hun wijk. Mensen zijn bang dat de kerk tot grote overlast zal leiden.

Op spandoeken die zijn opgehangen op de plek waar de kerk zou moeten komen zijn leuzen te lezen als 'Niet in mijn achtertuin', 'Hier is geen plek voor gereformeerd tuig' en 'Tien geboden in je broekje'. Ook zijn er hoofden van lammeren gespiest op een hek. De weerstand lijkt de gemeente echter niet te weerhouden van het doorvoeren van de plannen, wethouders beroepen zich op de vrijheid van godsdienst.

Boverkarspelaar Bert Hogenkamp is een van de bewoners die protest aantekende. "Van mij moet iedereen kunnen geloven wat hij wil hoor, maar dat tuig hoef ik hier niet te hebben", spreekt hij zijn zorgen uit. "Het is gewoon een garantie voor problemen. Laat ze dat bidden maar lekker thuis doen."
https://archive.vn/6FkK5
pi_198747830
quote:
11s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Stepperoller het volgende:
', 'Hier is geen plek voor gereformeerd tuig' en 'Tien geboden in je broekje'. Ook zijn er hoofden van lammeren gespiest op een hek. De weerstand lijkt de gemeente echter niet te weerhouden van het doorvoeren van de plannen, wethouders beroepen zich op de vrijheid van godsdienst.
_O-
  maandag 29 maart 2021 @ 11:12:45 #84
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198747836
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Okee we hebben het dankzij de domrechtse meerderheid in dit topic nu even vastgesteld: geweld tegen journalisten mag.
Heb jij bronnen waar geweld jegens journalisten gejustificeerd wordt door ´´domrechts´´:
pi_198747840
Dit topic maakt gelukkig goed duidelijk dat de fokwappies ook echt wappies zijn. Dit goed gaan zitten praten. :')
pi_198747892
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Heb jij bronnen waar geweld jegens journalisten gejustificeerd wordt door ´´domrechts´´:
Dit topic.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:31:25 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198748116
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:16 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Dit topic.
Ik houd mij gaarne beschikbaar voor passages waar dat uit blijkt.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:34:08 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198748150
https://cip.nl/cip+/84594(...)ba-met-dood-bedreigd

Wordt dit soort geweld ook wel afgekeurd eigenlijk?
pi_198748183
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen een camera in hun snufferd duwen is niet mijn aanpak en heeft ook niet mijn voorkeur, maar dat mag nog altijd geen reden zijn om iemand een trap in z'n rug te geven. Zo moeilijk is dat toch allemaal niet.

Geen idee wat voor werk jij doet, maar ik geef jou toch ook geen rammen als ik je werk irritant vind?
Er worden in het algemeen veel meer klappen uitgedeeld dan waarvoor echt een goede reden is, maar als je in het uitgaansleven mensen gaat provoceren loop je ook een keer tegen een tik aan. Het hoort niet maar zo werkt het wel.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:38:49 #90
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198748217
quote:
6s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef skrn het volgende:

[..]

Dat is katholiek.
Bah, haal ik zomaar wat sprookjes door elkaar. Erg chanant.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:40:21 #91
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198748244
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:10 schreef Nielsch het volgende:
Nee alleen als ze voor jou vervelende of confronterende vragen stellen!
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 29 maart 2021 @ 11:42:26 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198748280
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:13 schreef Document1 het volgende:
Dit topic maakt gelukkig goed duidelijk dat de fokwappies ook echt wappies zijn. Dit goed gaan zitten praten. :')
Vind ik ook.
Vooral die kerel met dat jonge jochie in de auto naast zich, die op een journalist in reed.
Kom op zeg, dat is nergens voor nodig. En wat voor voorbeeld ben je dan wel niet voor je kind, qua opvoeding?
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 29 maart 2021 @ 11:43:58 #93
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198748301
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er worden in het algemeen veel meer klappen uitgedeeld dan waarvoor echt een goede reden is, maar als je in het uitgaansleven mensen gaat provoceren loop je ook een keer tegen een tik aan. Het hoort niet maar zo werkt het wel.
Wat een onzin. Ben het vaak met je eens, maar deze keer eens niet.

Typisch ook, dat de dames wel gewoon konden negeren en voorbij lopen, het zijn weer mannen die moeten gaan meppen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198748317
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Iemand in de kroeg op z'n bek tikken is ook strafbaar.
  maandag 29 maart 2021 @ 11:45:39 #95
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198748325
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er zijn ook geen mensen neergetikt daar.
pi_198748357
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Er zijn ook geen mensen neergetikt daar.
Iemand schoppen of anderszins aanvallen in de kroeg is ook strafbaar. Hetzelfde geldt voor met je auto op iemand inrijden.
pi_198748598
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ben het vaak met je eens, maar deze keer eens niet.

Typisch ook, dat de dames wel gewoon konden negeren en voorbij lopen, het zijn weer mannen die moeten gaan meppen.
Het waren ook weer mannen die liepen te zuigen.

Ook weer een duidelijk geval van zo werkt dat nou eenmaal. De wereld waarin er geen verschil is tussen mannen en vrouwen bestaat nou eenmaal niet.

quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je in de kroeg zo loopt te zuigen wordt je eruit gezet en kom je er voorlopig niet meer binnen. Maar als je journalist bent gelden normale fatsoensregels blijkbaar niet.
  Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 12:11:54 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198748701
Blijkbaar hoort journalistje trappen ook in onze Joods-Christelijke traditie. Verschillen we toch niet zoveel met de Islam als we dachten!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 29 maart 2021 @ 12:19:03 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_198748790
Ik zit nog even de complete reportage van 'slijptol' te bekijken.

Behalve de twee situaties die echt niet kunnen valt het me op dat dat er nog veel meer kerkgangers behoorlijk agressief reageren op de microfoon. Het ding wordt nog een aantal keer uit zijn hand geslagen.
Tot nooit .......
pi_198748827
quote:
7s.gif Op maandag 29 maart 2021 11:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik houd mij gaarne beschikbaar voor passages waar dat uit blijkt.
Ik zal een voorbeeld voor je voorkauwen. In dit deel van het topic zijn berichten die expliciet van die strekking waren inmiddels verwijderd.
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

er valt niks af te keuren. Wanneer iemand jouw vrijheid en manier van leven bedreigd mag je ervoor vechten. Die journalisten hadden daar niks te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')