abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198690289

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:
Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet

De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
pi_198690428
klopt dit wel?

twitter
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:44:30 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198690577
twitter

Schiet lekker op ;(
pi_198690622
quote:
9s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:44 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
Sjonge jonge... Dit is een triest beeld.
Ik kan echt geen excuus meer verzinnen.
(Un)masking for the greater good.
pi_198690636
quote:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+ _O-
Wat een slakkentempo.
pi_198690637
Bagger. Een Covid travel probleempje. Ik probeer een student van Papua Nieuw Guinea (of all places!) naar de UK te krijgen, en vooralsnog lijkt dat onmogelijk.
De routes die mogelijk zijn en waar de enige internationale airline, Air Niuigini, hebben allemaal issues.
Manila laat op dit moment geen international naar international transfers toe.
In Hong Kong kun je overstappen naar Qantas, Cathay, AirFrance of Qatar Airways maar die vliegen allemaal niet op die routes op dit moment. En Qatar willen we ook vermijden want dat is een red-listed country en dan moet ie 10 dagen in quarantaine in een door de overheid aangewezen hotel, a £1750.
Op een andere airline overstappen in Hong Kong kan ook niet, want dan moet ie door de douane en dan moet ie 21 dagen in quarantaine, en daarvoor een visum aanvragen.
Andere optie is Singapore, maar daar is eenzelfde probleem. De airlines waar hij op kan overstappen vliegen niet op de route, en als buitenlander mag Singapore niet binnen voor een kort verblijf (dus je kunt niet overstappen).

-O-
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:49:33 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198690719
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 3 maanden, en dan spreken we over 65+ _O-
Wat een slakkentempo.
Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.
pi_198690768
quote:
2s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.
Ja mn pa heeft ook nog geen oproep gehad nog, die is nog ouder. Als je pas over 3 maanden 65+ hebt gevaccineerd, dan gaat dit alles echt nog lang duren.
pi_198690849
quote:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
;(
Heb zomaar het idee dat deze zomer vele malen kutter gaat worden dan vorig jaar.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198690860
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 19:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Jij denkt dat het bij een tientje blijft als ieder land in de EU tegen elkaar op gaat bieden en voorraad voor elkaar wegkoopt..ik niet. De winnaar zijn de farmaceutische bedrijven.
Zoals ze nu tussen de EU en GB proberen.
Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:56:17 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_198690876
quote:

[..]

Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+ _O-
Wat een slakkentempo.
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn. _O-
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 25 maart 2021 @ 20:58:09 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198690923
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn. _O-
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:05:47 #13
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198691068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:54 schreef Luke83 het volgende:

[..]

;(
Heb zomaar het idee dat deze zomer vele malen kutter gaat worden dan vorig jaar.
Lekker aankloten met testbewijzen en een doolhof aan regeltjes waarschijnlijk. En mondmaskers tot minimaal september of zo.

In de UK lachen ze zich de ballen uit de broek.
pi_198691108
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.
pi_198691116
quote:
88s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:

[..]

quote:
88s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:

[..]

Pfizer gaat in April extra leveren.
pi_198691143
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.
Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!
pi_198691165
quote:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
Daar zit je dan als Nederland, waar alles dicht bij elkaar zit, je een top infrastructuur hebt, alles dicht bij elkaar zit, kennis en kunde ruimschoots aanwezig is, maar alles eerst overlegd moet worden en ieder zijn stem gehoord moet worden en rekening mee moet worden gehouden, en je gebonden bent aan je EU verbond.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 21:12:15 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198691178
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?

Ik krijg gewoon een hekel aan die twee partijen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198691196
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:51 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Laat dat papoeatje lekker in z'n thuisland

@:flippingcoin
Op zijn minst een deferral voor volgend jaar aanbieden, maar zijn soort mensen (jong, slim, gemotiveerd en uit biodiversity rich ontwikkelingslanden) zijn precies waar we ons op richten. Drie anderen komen uit landen op de red-list...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 21:13:38 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198691204
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?

Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?
Serieus geen idee, dit kwam als eerste opzetten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198691213
quote:

[..]

Wat een slakkentempo.
Ach, wij doen het ten minste wel zorgvuldig.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 21:14:44 #22
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198691223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?
Serieus geen idee, dit kwam als eerste opzetten.
Wat nergens op slaat, want voor iedere tweede prik die je niet zet, bescherm je één persoon extra. Liever twee personen 80% beschermd dan één 99%.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 21:15:22 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198691240
Wanneer is die avondklok eigenlijk in gegaan na die nieuwe wet? Daar is schijnbaar niet over gestemd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198691241
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:

Ze zijn bang dat er dan weer veel afspraken afgezegd moeten worden. Hier krijg je een oproep een paar dagen voordat je terecht kunt, dan hoef je niet voor weken vantevoren een afspraak te maken.

Maar dit soort acties zijn stemmers over 4 jaar allang weer vergeten.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:15:26 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198691242
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!
Ik mis hier in de EU gewoon de ambitie om deze hele crisis (medisch, economisch en sociaal) asap op te lossen. Het straalt er niet vanaf in elk geval.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 21:16:07 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198691252
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Zou die nou niet enorm moe worden om steeds voor lul te worden gezet?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198691264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger. Een Covid travel probleempje. Ik probeer een student van Papua Nieuw Guinea (of all places!) naar de UK te krijgen, en vooralsnog lijkt dat onmogelijk.
De routes die mogelijk zijn en waar de enige internationale airline, Air Niuigini, hebben allemaal issues.
Manila laat op dit moment geen international naar international transfers toe.
In Hong Kong kun je overstappen naar Qantas, Cathay, AirFrance of Qatar Airways maar die vliegen allemaal niet op die routes op dit moment. En Qatar willen we ook vermijden want dat is een red-listed country en dan moet ie 10 dagen in quarantaine in een door de overheid aangewezen hotel, a £1750.
Op een andere airline overstappen in Hong Kong kan ook niet, want dan moet ie door de douane en dan moet ie 21 dagen in quarantaine, en daarvoor een visum aanvragen.
Andere optie is Singapore, maar daar is eenzelfde probleem. De airlines waar hij op kan overstappen vliegen niet op de route, en als buitenlander mag Singapore niet binnen voor een kort verblijf (dus je kunt niet overstappen).

-O-
Misschien kan hij als betalend passagier mee vliegen met een vrachtvliegtuig die de juiste route heeft?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_198691269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

[..]

Pfizer gaat in April extra leveren.
Maar gewoon nogsteeds volgens de planning zoals Hugo die al in januari of zo deelde. Wel extra tenopzichte van nu ja.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 21:17:26 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198691270
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat er dan weer veel afspraken afgezegd moeten worden. Hier krijg je een oproep een paar dagen voordat je terecht kunt, dan hoef je niet voor weken vantevoren een afspraak te maken.

Maar dit soort acties zijn stemmers over 4 jaar allang weer vergeten.
Ah gossie. De VVD zou een rechts liberale partij moeten zijn. Je weet wel, zo'n partij die voor een kleine overheid is. Maar voorlopig blijkt keer op keer op keer precies het tegendeel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198691305
quote:

[..]

Wat een slakkentempo.
En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.
pi_198691339
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dit had ik ook echt niet verwacht. Ik had verwacht dat het rijke Nederland en Duitsland er wel voor zou zorgen dat zij de benodigde vaccins snel veilig zouden stellen voor hun bevolking met alle mogelijke middelen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_198691354
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:

[..]

En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.
Nee geen keuze, kreeg een oproep.

Familie van m'n vrouw, in Uruguay, categorie 50+ zijn bijna allemaal al gevaccineerd. Ik ben wel verbaasd dat Europa hard faalt. :D
pi_198691401
quote:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
Toch maar mooi die 90+ een tweede prik gegeven. Je kunt 'm maar beter gehad hebben. Als je in de tussentijd aan ouderdom bent overleden dan halen ze je gewoon nog even uit die kist. Die tweede prik moet en zal zorgvuldig worden gezet.
pi_198691421
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Nee geen keuze, kreeg een oproep.
Vreemd... Mijn moeder kreeg ook een oproep paar dagen geleden (59, diabetes) en is al deze zaterdag aan de beurt. Misschien dat het dan aan de huisarts ligt of gaat het via de ggd?
pi_198691502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar gewoon nogsteeds volgens de planning zoals Hugo die al in januari of zo deelde. Wel extra tenopzichte van nu ja.
Volgens mij zijn de Pfizer leveringen volgens schema, en die leveringen van April een soort van naar voren geschoven orders, dus niet extra op het totaal, wel extra snel.
pi_198691506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vreemd... Mijn moeder kreeg ook een oproep paar dagen geleden (59, diabetes) en is al deze zaterdag aan de beurt. Misschien dat het dan aan de huisarts ligt of gaat het via de ggd?
Aan hoorde net dat de eerst al eerder gezet wordt, dus valt mee. :)Tweede in juni.
pi_198691533
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de Pfizer leveringen volgens schema, en die leveringen van April een soort van naar voren geschoven orders, dus niet extra op het totaal, wel extra snel.
Ja eenmalig 169.000 eerder dacht ik voor Nederland.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a4034927
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:30:06 #38
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198691562
twitter

Duidelijke verschillen hoe beide heren hiermee om gaan.
pi_198691572
Aantal DON/DOO/DPL per dag inclusief correcties en RIVM gemeld

Link: https://rivm.useless.nl/dpl.php

Aantal besmettingen zoals nu bekend en RIVM gemeld:

Link: https://rivm.useless.nl/cases.php

Aantal DON/DOO/DPL per dag

Link: https://rivm.useless.nl/dplperday.php

Datavertraging:

Link: https://rivm.useless.nl/vertraging.php

Datavertraging 1078 ouder dan 5 dagen, 235 ouder dan 10 dagen

Dagelijks getest vs percentage positief:

Link: https://rivm.useless.nl/positief.php

Nieuwe testpiek afgelopen dinsdag 87969, positief % 7.98

Aantal positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijd.php

% positief per leeftijdsgroep:

Link: https://rivm.useless.nl/leeftijdperc.php

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op verpleegafdeling:

Link: https://rivm.useless.nl/bedden.php

Grootste toename 60-64 (18 opnames)
Grootste afname 35-39 (9 opnames)

Leeftijdsverdeling en aantal bedden op IC

Link: https://rivm.useless.nl/beddenic.php
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198691583
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:14 schreef Nattekat het volgende:
Wat nergens op slaat, want voor iedere tweede prik die je niet zet, bescherm je één persoon extra. Liever twee personen 80% beschermd dan één 99%.
Ze gaan definitief niet over op een één-prik-strategie, of althans alléén voor mensen die al besmet zijn geweest, dus dat is vrij verwaarloosbaar.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198691627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Thierry verspreid weer gewoon desinformatie, false positives zijn heel zeldzaam (maar een positive wilt niet zeggen dat iemand besmettelijk is op dat moment). Iemand in zijn positie zou daarvoor ter verantwoording moeten worden geroepen.
pi_198691645
2 vrienden van mij uit UK zijn vandaag gevaccineerd, allebei net 45, geen risico, geen zorgberoep
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:34:19 #43
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198691682
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Thierry verspreid weer gewoon desinformatie, false positives zijn heel zeldzaam (maar een positive wilt niet zeggen dat iemand besmettelijk is op dat moment). Iemand in zijn positie zou daarvoor ter verantwoording moeten worden geroepen.
Thierry verspreid meer tweets met desinformatie dan zonder desinformatie tegenwoordig :')
pi_198691699
quote:
[ twitter ]

Wat een vent.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_198691760
quote:
[ twitter ]

Thierry is niet goed bij ze hoofd.
pi_198691781
quote:
81s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat een vent.
Willen Engel is er niks bij.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 21:38:31 #47
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198691786
quote:
[ twitter ]

Karma komt vanzelf om het hoekje zetten. *O*
pi_198691797
Ik heb het idee dat Thierry een mix van frustratie en overspannenheid heeft, buiten het feit dat de vent niet goed bij ze knikker is.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:41:21 #49
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198691835
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:
2 vrienden van mij uit UK zijn vandaag gevaccineerd, allebei net 45, geen risico, geen zorgberoep
Denk dat die groep in Nederland nog wel 3 maanden mag wachten.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:41:32 #50
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198691841
Ik denk dat Viruswaarheid en FvD samenwerken op het gebied van coronamaatregelen, dus het kan zijn dat FvD de verloren rechtszaken betaalt voor Viruswaarheid. Op die manier heeft FvD meer zetels behaald via laatste verkiezingen van 17 maart 2021.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198691864
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op zich zou het niet eens zo erg zijn, maar ik ben bang dat die sukkels van alles blijven eisen van de zomer zolang de boel niet ingeent is.
pi_198691874
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat Viruswaarheid en FvD samenwerken op het gebied van coronamaatregelen, dus het kan zijn dat FvD de verloren rechtszaken betaalt voor Viruswaarheid. Op die manier heeft FvD meer zetels behaald via laatste verkiezingen van 17 maart 2021.
Je weet hoe rijk Willem Engel en zijn familie is?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 21:43:41 #53
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198691886
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Drie maanden vind ik nog positief. ;(
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:43:59 #54
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198691898
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je weet hoe rijk Willem Engel en zijn familie is?
Ja dat klopt ook, maar die hebben wel dure advocaten en juristen ingehuurd. Die Engel heeft toch al een dansschool.
pi_198691900
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja eenmalig 169.000 eerder dacht ik voor Nederland.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a4034927
Naast die 4mio ook nog 10mio snellere levering.

https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccins
- verwijderd door admin -
pi_198691934
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:43 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook, maar die hebben wel dure advocaten en juristen ingehuurd. Die Engel heeft toch al een dansschool.
Ik denk dat zijn vader een nog grotere haat heeft tegen de overheid, dus ik denk dat hij zich daar niet zo zorgen overe hoeft te maken, daarnaast zullen die wappies behoorlijk wat geld sponsoren schat ik zo in.
pi_198691935
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:44 schreef groenen het volgende:

[..]

10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwoners
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:46:27 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198691948
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:

[..]

Op zich zou het niet eens zo erg zijn, maar ik ben bang dat die sukkels van alles blijven eisen van de zomer zolang de boel niet ingeent is.
Dat micromanagen zitten we nog wel even aan vast, ja. Of bedoel je dat niet.
pi_198691961
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk eerder dat de VVD en andere partijen meer zetels halen omdat we clubs hebben zoals viruswaarheid. Als we serieuze alternatieven hadden voor de VVD, D66, CDA etc dan denk ik ze er een stuk minder goed voor hadden gestaan.
pi_198691977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:20 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Dit had ik ook echt niet verwacht. Ik had verwacht dat het rijke Nederland en Duitsland er wel voor zou zorgen dat zij de benodigde vaccins snel veilig zouden stellen voor hun bevolking met alle mogelijke middelen.
Het is een bureaucratisch polderlandje en braafste jongetje in de EU. We vinden onszelf beter/verder dan de rest maar zijn 1 van de grootste faallanden sinds vorig jaar.

Praktisch elke beslissing is te laat, traag of verkeerd geweest maar dit vaccineren zou dan wel ineens goed gaan.
Onder aan de streep falen we al een jaar ruim en zijn ook nooit echt uit die golf gekomen helaas.
pi_198691993
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:44 schreef groenen het volgende:

[..]

Hopen dat ze er een goede extra vergoeding voor krijgen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:50:45 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198692046
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn vader een nog grotere haat heeft tegen de overheid, dus ik denk dat hij zich daar niet zo zorgen overe hoeft te maken, daarnaast zullen die wappies behoorlijk wat geld sponsoren schat ik zo in.
Ja, de familie had heel veel rechtszaken gehad tegen de overheid op alle terreinen, maar die is ook wel wisselend gelopen van verliezen of winnen. Maar Willem Engel gaat verder dan zijn vader, terecht op coronamaatregelen gewezen op effectiviteit en acceptatie. Helaas heeft Willem Engel ook zelf de regels overtreden afgelopen jaar en daarom moet hij zelf voor de rechter verschijnen.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:52:14 #63
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198692091
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de VVD en andere partijen meer zetels halen omdat we clubs hebben zoals viruswaarheid. Als we serieuze alternatieven hadden voor de VVD, D66, CDA etc dan denk ik ze er een stuk minder goed voor hadden gestaan.
Dat is waar ook. Ik denk dat heel veel mensen toch op VVD hebben gestemd om coronamaatregelen langer te handhaven.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:55:03 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198692149
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Vrees dat je daar wel gelijk in hebt ja
:{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:56:08 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198692176

Kijk Mark weet wel hoe die moet videobellen (van vanavond) |:)
pi_198692198
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat micromanagen zitten we nog wel even aan vast, ja. Of bedoel je dat niet.
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Laat Corona maar gewoon lekker flink rondgaan onder de gezonde bevolking.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:57:12 #67
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198692203
Kijk, als coronapandemie echt voorbij is zal het wel anders gaan zowel FvD, PVV en mogelijk ook JA21 minder zetels gaan krijgen bij volgend verkiezingen. Hopelijk zal het niet meer over coronamaatregelen gaan als we over paar jaren weer moeten stemmen. Ik denk dat Europa na coronapandemie veel belangrijker wordt dan in Nederland in algemeen. Nu hebben we ook gezien dat Nederland niet alleen corona in hun land kan bestrijden dus we moeten samen met alle Europese landen corona goed gaan bestrijden. Ook met alle landen in hele wereld dus.
pi_198692205
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Met mondkapjes op videobellen dat is wel echt :')
pi_198692225
quote:
[ afbeelding ]

Alleen Belgie en Nederland hebben weer geen nationale vlag op de achtergrond (behalve die EU bureaucraten natuurlijk).
pi_198692238
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:50 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ja, de familie had heel veel rechtszaken gehad tegen de overheid op alle terreinen, maar die is ook wel wisselend gelopen van verliezen of winnen. Maar Willem Engel gaat verder dan zijn vader, terecht op coronamaatregelen gewezen op effectiviteit en acceptatie. Helaas heeft Willem Engel ook zelf de regels overtreden afgelopen jaar en daarom moet hij zelf voor de rechter verschijnen.
Ik denk dat Willem daar niet zo wakker van ligt, ik heb zelf ook zo een instelling, ik ben tegenwoordig wel wat netter maar ben ook een keer of 20 veroordeeld geweest voor alles en nog wat, het boeit me gewoon niet.
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:59:33 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198692271
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Ik zou sowieso niet weten hoe ze dat willen doen in bijvoorbeeld de amateursportkantines en -complexen. Geen beginnen aan met de hoeveelheden mensen die daar het hele weekend continu in en uit lopen als je straks weer sportcompetities wilt opstarten voor iedereen.
pi_198692303
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Is een hoger aantal voor NL, dan wat we tot nu toe maximaal in een week kunnen wegwerken.
- verwijderd door admin -
pi_198692309
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik zou sowieso niet weten hoe ze dat willen doen in bijvoorbeeld de amateursportkantines en -complexen. Geen beginnen aan met de hoeveelheden mensen die daar het hele weekend continu in en uit lopen als je straks weer sportcompetities wilt opstarten voor iedereen.
Nou dat zal wel weer met kantines dicht zijn, ik denk niet dat ze bij de overheid weten dat 80% van de clubs op de kantine draait.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:01:08 #74
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198692316
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik denk dat Willem daar niet zo wakker van ligt, ik heb zelf ook zo een instelling, ik ben tegenwoordig wel wat netter maar ben ook een keer of 20 veroordeeld geweest voor alles en nog wat, het boeit me gewoon niet.
Snap ik, ik hoop dat je hiervan geleerd hebt.... Iemand maakt wel fout in hun leven wat het ook crimineel is, maar krijgt men wel straf, echter leert men ook wat niet meer mag doen. Helaas kan iemand wel eens in een grote fout vervallen na weer een misdaad gepleegd te hebben.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:02:02 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198692335
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou dat zal wel weer met kantines dicht zijn, ik denk niet dat ze bij de overheid weten dat 80% van de clubs op de kantine draait.
Kantines dicht, dan kun je beter alle sportverenigingen opheffen. Die trekken het echt niet langer dan komende zomer meer.
pi_198692355
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Snap ik, ik hoop dat je hiervan geleerd hebt.... Iemand maakt wel fout in hun leven wat het ook crimineel is, maar krijgt men wel straf, echter leert men ook wat niet meer mag doen. Helaas kan iemand wel eens in een grote fout vervallen na weer een misdaad gepleegd te hebben.
Nou ja, ik ben tegenwoordig ook wat voorzichtiger omdat ik nogal strenge screenings krijg voor sommige opdrachten, gelukkig mogen ze daar maar 6 jaar terug kijken ;)
pi_198692378
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Kantines dicht, dan kun je beter alle sportverenigingen opheffen. Die trekken het echt niet langer dan komende zomer meer.
Klopt, en dan vooral voor buitensporten de zomermaanden met tournooien en feestjes, dan moet je echt het geld maken.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:06:49 #78
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198692437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:03 schreef raptorix het volgende:

[..]

Klopt, en dan vooral voor buitensporten de zomermaanden met tournooien en feestjes, dan moet je echt het geld maken.
Verder eens hoor, als over een paar maanden de mensen die de ziekenhuizen ingaan allemaal zijn gevaccineerd, moet het gewoon grotendeels klaar zijn. En al helemaal als we later in de zomer ook de jongere mensen hebben gehad. Oprotten daarna met je apps, tests en mondmaskers.
  donderdag 25 maart 2021 @ 22:07:23 #79
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198692451
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben tegenwoordig ook wat voorzichtiger omdat ik nogal strenge screenings krijg voor sommige opdrachten, gelukkig mogen ze daar maar 6 jaar terug kijken ;)
Gelukkig maar, wees maar blij dat je weer nieuwe kans krijgt.
pi_198692483
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:07 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Gelukkig maar, wees maar blij dat je weer nieuwe kans krijgt.
Je geld is veilig bij de boeven roep ik altijd ;)
pi_198693007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verder eens hoor, als over een paar maanden de mensen die de ziekenhuizen ingaan allemaal zijn gevaccineerd, moet het gewoon grotendeels klaar zijn. En al helemaal als we later in de zomer ook de jongere mensen hebben gehad. Oprotten daarna met je apps, tests en mondmaskers.
Voor je die twee prikken hebt gehad...en je vaccinatie-vrijheidspas krijgt, ergens in september?
pi_198693122
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:31 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Voor je die twee prikken hebt gehad...en je vaccinatie-vrijheidspas krijgt, ergens in september?
Eerder waarschijnlijk niet nee.
pi_198693248
Ze doen maar, een vaccinatiepas zal me nog worst wezen, maar ik ga me echt niet laten testen elke keer, dan maar niet.
pi_198693475
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
pi_198693594
Gibraltar gaat weer terug naar het oude leven

https://nos.nl/artikel/23(...)ar-kan-het-weer.html

^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198693639
quote:
81s.gif Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
1,5 meter gaat hopelijk zo snel mogelijk weg.
pi_198693661
quote:
[ afbeelding ]

Wel samen met België de enige zonder vlag.
pi_198693697
  donderdag 25 maart 2021 @ 23:06:14 #89
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
  donderdag 25 maart 2021 @ 23:08:14 #90
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_198693758
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.

En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  Moderator / Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 23:09:32 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198693784
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze gaan definitief niet over op een één-prik-strategie, of althans alléén voor mensen die al besmet zijn geweest, dus dat is vrij verwaarloosbaar.
De motie is aangenomen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_198693794
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.

En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Het is maar de vraag of de noodwet zo lang actief blijft. 1 juno is mooi moment om er mee te kappen.
pi_198693843
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Met mondkapjes op videobellen dat is wel echt :')
Er zijn waarschijnlijk meer mensen in die ruimte, het is niet bij hun thuis, zoals rutte uitlegde van de week 😉
#WeesGeenWhales
pi_198693877
quote:
Heb ik iets gemist? :/
#WeesGeenWhales
  donderdag 25 maart 2021 @ 23:19:15 #95
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198693973
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Geen idee, was je al op de hoogte van die pandemie?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198694001
quote:

[..]

Jij mag wel. Het druist volledig tegen de menselijkheid in. Mensen willen dichtbij elkaar zijn. Voor een contact gestoorde autist zeg ik: Prima, blijf maar zo leven.

Maar ik ga gewoon lekker weer knuffelen met iedereen. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198694027
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:00 schreef TLC het volgende:
Gibraltar gaat weer terug naar het oude leven

https://nos.nl/artikel/23(...)ar-kan-het-weer.html

^O^
Nou nog wel wat beperkingen hoor, best veel nog. Maar snap ik ook wel als je beroepsbevolking bestaat uit een wandelende brandhaard, zoals daar wordt uitgelegd. Wel hoopvolle quote van de governor:

""De wereldwijde pandemie is nog niet volledig voorbij", waarschuwt Picardo dan ook. "We moeten de komende maanden voorzichtig blijven om deze ongelofelijke vooruitgang te kunnen waarborgen. Ik kijk ernaar uit om binnenkort de beperkingen op samenkomsten te kunnen opheffen."

Gaat iig de goede kant op daar.

Maar uh, dit?

"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."

600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
#WeesGeenWhales
pi_198694062
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:14 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.

Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.

Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren. :')

Koekoek. 8)7

quote:
Third, our study opens the possibility of utilizing schemes that use sensor data information to provide
people with feedback on their behaviour. The current study used a style of feedback most closely related
to an alarm: a pattern of light and a buzzer emitted when potential danger is encountered. While this style
of feedback does seem to have a positive effect on adherence to distancing guidelines in the current study,
we note several challenges with its implementation. First, effective use of sensors seems to depend on adequate instruction and immediate feedback. In the absence of this guidance, on the first day of our
study, visitors tended to try out the sensors and as such inadvertently came within 1.5 meters of another
visitor. This may have obscured the positive effects of feedback on subsequent distancing. After the first
day, we countered this effect through a quite elaborate instruction where visitors were invited to try out
the sensor on a trial sensor that was not included in the data analysis. However, in many cases such an
instruction would be impractical, as it would take time and may lead to queue formation. Second,
implementing wearable sensors requires people to pick them up and bring them back, which may generate
risky, crowded environments if many people do this at the same time. Currently, the alarm scheme setup
warns, but does not reward individuals for keeping distance. Other more rewarding ways to organize
feedback may be more engaging (e.g., using gamification by letting people win various awards if they
keep their distance) and informative for the user (e.g., many people asked for feedback on how many
contacts they made). Clearly, there is a great potential for learning theory (e.g., reinforcement learning) to
inform this process (Richter et al., 2015); next to encouraging distancing upon receiving feedback, a
feedback system could promote learning to distance effectively and automatically/efficiently.
pi_198694064
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:

[..]

Geen idee, was je al op de hoogte van die pandemie?
Ja, maar niet van plannen om koekjes uit te delen voor een buzzer?
#WeesGeenWhales
pi_198694079
BTW, geachte God: de dag was gevuld genoeg met nieuws, die kaboom paniek op het binnenhof was niet ook nog nodig XD
#WeesGeenWhales
pi_198694155
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.

Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.

Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren. :')

Koekoek. 8)7
[..]

Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.

Dan zeg ik gewoon doei doei jullie kunnen me wat.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_198694170
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.

Dan zeg ik gewoon doei doei jullie kunnen me wat.
Zal wel loslopen neem ik aan, maar ik kan me wel vermaken met dat soort, laten we zeggen vrij wereldvreemde, snoeshanen die dit bloedserieus gaan onderzoeken.
pi_198694213
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De motie is aangenomen :P
Om sneller te prikken in zijn algemeenheid toch? Ik dacht dat De Jonge op advies van de Gezonheidsraad vasthield aan het op voorraad houden van de tweede prik, omdat het te laat zetten daarvan zou kunnen leiden tot mutaties. Of is daar op teruggekomen?
pi_198694329
Iemand nog toiletpapier over van vorig jaar?

https://www.hln.be/econom(...)iletpapier~a23b9da4/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198694338
quote:

[..]

Vind jij ja. Jij lijkt er nogal genoegen in te scheppen de meest nare maatregel hier te propageren.
I'll give you something to do
pi_198694372
quote:
10s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Koekoek. 8)7
[..]

Ooohhh ik ken de hoofdonderzoeker daarachter, hij hoopt ook echt zo snel mogelijk af te zijn van die 1.5m en dat we weer gewoon normaal van events enzo kunnen genieten hoor, hij wees er alleen in onze mails op dat mensen nu super slecht zijn in afstand houden, en dat we nu feitelijk nog mazzel hebben omdat covid niet zo dodelijk blijkt, maar dat als we ooit iets van de Spaanse griep of vliegende Ebola oid krijgen het van levensbelang is dat mensne bij zo'n volgende pandemie veel beter en sneller afstand houden.

Één blik op een park, supermarkt, straat, rij, museum toen die open waren, wat dan ook, leert ons dat mensen daar slecht in zijn, zo was zijn redenering, dus nu is het moment om te leren met gedragswetenschappen er goed in te worden.

Daar zei hij dus ook expliciet bij dat hij net zo van de situatie baalt als iedereen en hoopt dat er morgen een vaccin is dat sensoren niet meer nodig zijn (dit was in augustus, vlak na die beurs toen die in het nieuws was), en dat we ook zeker er lekker mee moeten stoppen en weer normaal moeten doen na de pandemie, maar dat we het dus wel moeten leren om er beter in te worden voor een evt volgende keer. Zowel om evt massa's doden te voorkomen als het iets is als ebola wat airborne wordt of bv de zwarte dood (die bestaat nog, en met antibiotica sterft nog 10%, en het raakt misschien resistent, hieper de piep), als ook om dan geen maanden lockdown nodig te hebben maar direct met de véél lichtere beperkingen van vorige zomer te kunnen doen, voor de hele duur van zo'n pandemie dan.

Klonk logisch.

Oh en het gebruikte ook heel veel studenten in hun vrije tijd, denk dat die het stiekem ook leuk vinden om te experimenteren 😉
#WeesGeenWhales
pi_198694385
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:48 schreef RipCity het volgende:
Iemand nog toiletpapier over van vorig jaar?

https://www.hln.be/econom(...)iletpapier~a23b9da4/
Dat hamsteren en het dwarsliggende containerschip lijken mij twee volledig losstaande zaken. Hamsteren blijft even onnozel.
pi_198694500
quote:

[..]

Wat houdt je tegen om het dan zelf te doen? Waarom moeten we daar in godsnaam een wet voor maken?
pi_198694619
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 17:07 schreef raptorix het volgende:

Volgens mij is het ontkracht: https://www.bbc.com/news/51929628
Dat betreft ibuprofen, niet corticosteroide inhalers.

Wat ik gepost heb over jongeren op de IC's vanwege cortisone voorschrift huisartsen is van afgelopen week.
pi_198694765
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:

Hoe zit dat dan met astma medicatie? die inhalers bevatten ook costicosteroiden.
Er werd juist gedaan of dat hielp omdat de budesonide de afweerreactie van je immuunsysteem onderdrukte.
Dat vraag ik me ook af.
Veel hooikoorts patiënten zullen nu ook volop dergelijke inhalers gebruiken.

Er wordt beweerd dat het gebruik ervan gecontraindiceerd is bij beginnende covid.

https://www.ilfattoquotid(...)-e-germania/6126442/

Het lijkt me niet meer dan logisch, cortisone onderdrukt reacties van het immuunsysteem, dus wanneer je dat gaat sprayen bij beginnende covid maak je problemen.

Ik begrijp niet dat er in NL niets over geschreven wordt, het zou de toename in de ziekenhuizen kunnen verklaren zeker nu hooikoortspatienten massaal dit soort sprays gebruiken.

[ Bericht 13% gewijzigd door Za op 26-03-2021 01:02:47 ]
pi_198694801
Gewat?
pi_198694825
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:
"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."

600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
Woont ook maar iets van 30.000 man

vrijdag 26 maart 2021 @ 00:54:30 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198694838
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:50 schreef bloodymary1 het volgende:
Gewat?
Gecontraindiceerd
Betekent dat iets afgeraden wordt om (gezondheids)redenen
pi_198694849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

:|W
  vrijdag 26 maart 2021 @ 02:37:58 #115
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_198695052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:37 schreef THEFXR het volgende:
klopt dit wel?

[ afbeelding ]
[ twitter ]
Het lijkt overeen te komen met de gegevens van Euromomo ( https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ). Het is wel recente data, die kan onvolledig zijn.

Het is alvast vreemd dat Israel een hoge z-score heeft terwijl landen met in verhouding meer covid doden een negatieve z-score (ondersterfte) hebben.

covid doden per dag (gemiddelde van 17 tot 24 maart); z-score:
Frankrijk: 210; -3.99
Italië: 415; -0.42
Spanje: 181; -4.13
Israel: 14; +3.63

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Maar: de baseline is gebaseerd op het aantal doden in de voorgaande jaren, en ze gebruiken daarvoor twee periodes waarin in de deelnemende landen normaal weinig oversterfte door griep of hittegolven voorkomt: "lente" (week 15 tot 26) en "herfst" (week 36 tot 45).
quote:
To fit the baseline, only the period of the year when it is assumed that additional processes leading to excess deaths are not likely to happen were chosen. In order to be adapted to most of the participating countries, the variability of influenza and heat waves occurrences, these periods are relatively short compared to the whole of the series and were defined as “Spring”, from week 15 to week 26 and “Autumn”, from week 36 to week 45.
https://www.euromomo.eu/how-it-works/methods

Landen die vorig jaar in die twee periodes een hoge oversterfte hadden zullen in 2021 dus een hogere baseline hebben. Landen zoals België, frankrijk, Spanje, Italie: die hadden een eerste golf die piekte in week 14 of 15, de dalende flank van die golf viel dus in de periode week 15-26. En hun tweede golf piekte in week 45 of 46, dus de stijgende flank van de golf viel in de periode week 36 tot 45.

z-score in week 15 en week 45, 2020:
België: 23.79 en 18.64
Frankrijk: 18.73 en 9.59
Italië: 12.47 en 13.64
Nederland: 20.93 en 7.62
Spanje: 33.21 en 11.64
UK: 35.12 en 5.44

Israel daarentegen had toen nauwelijks oversterfte: Z-score in week 15: -0.63, in week 45: 0.62.

Dat zou kunnen verklaren waarom die landen nu ondanks vrij hoge sterftecijfers een negatieve z-waarde hebben (ondersterfte), terwijl Israel een oversterfte heeft: er wordt (deels) met het aantal doden van vorig jaar vergeleken.
are we infinite or am I alone
pi_198695212
Kinderen zijn niet besmettelijk, school gesloten wegens 3 besmettingen
Mondkapjes zijn schijnveiligheid, ze werken niet, mondkapjesplicht.
Avondklok is een heel zwaar middel dat niet zomaar zal worden ingezet, het zal er als eerste af gaan. Twee maanden later: nog steeds een avondklok.

Mensen laten testen zonder klachten heeft geen zin, plannen voor een test-samenleving.
Vaccinatiepaspoort zorgt voor tweedeling in de maatschappij, vaccinatiepaspoort invoeren om vrijheden terug te krijgen.

De maatregelen gaan er gelijk af als er genoeg mensen gevaccineerd zijn, [vul in] :7
pi_198695306
quote:
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 07:26:15 #118
22565 asco
Los in deze tent
pi_198695354
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 07:10 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.
Zeker weten.
Ik walg van dat soort volk. :r

Eigenlijk heb ik tijdens deze crisis aan een hoop mensen een hekel gekregen bedenk ik me nu. -O-
pi_198695397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi man, beetje voetbal kijken en vliegtuigspotten tegelijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_198695474
https://www.rtvoost.nl/ni(...)na-hier-niet-bestaat

De BCO locatie in Deventer houdt zich niet aan de corona maatregelen. M'n vriendin heeft daar in september / oktober gewerkt en kwam toen ook al met dit verhaal thuis. Mensen die afgebrand werden door de leidinggevenden, geen afstand houden, niet mogen thuiswerken ondanks herhaaldelijk vragen, enzovoort. Leverde je commentaar dan kon je er van uit gaan dat je vrij snel weg was daarna.

In eerste instantie werden ze ook nog onderbetaald. Bij deze vestiging in Deventer werd iedereen door een uitzendbureau ingehuurd en voor minimumloon aan het werk gezet terwijl andere BCO locaties flink meer betaalden. Toen kreeg iedereen opeens een paar euro meer per uur.
pi_198695660
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’

Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
pi_198695672
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En het is maar de vraagt waar die heengaan

https://nos.nl/teletekst#125

"ostenrijk heeft op de digitale top
van EU-leiders volgens ingewijden flink
stampij gemaakt over de verdeling van
coronavaccins.Bondskanselier Kurz
vindt,met zes andere landen,dat de
verdeling niet eerlijk is.Ze willen
graag voorrang bij een partij vaccins
van Pfizer die eerder geleverd wordt. "
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:18:36 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695675
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:

Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Of werken met bescherming, kan ook prima, zo gaat het al een jaar namelijk. Met bescherming dus best prima
pi_198695679
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:

Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:19:55 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.
Onzin

Je hebt gewoon rechten als mens. Nul reden om die opzij te zetten nu
pi_198695712
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Onzin

Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:26:25 #127
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
Jij bent het eens met deze gang van zaken?

quote:
Werkgevers dreigen met ontslag, het stopzetten van loon en schuwen geen emotionele chantage. Zo krijgt personeel dat zich niet laat inenten de schuld van besmettingen onder collega’s en patiënten,
??

Andere taken laten uitvoeren vind ik ook apart, jaar lang heeft iedereen alles kunnen doen met bescherming en nu opeens niet meer. Lijkt me weinig grond voor en idd rieken naar dwingen.

Ik werkte ook ooit bij zo'n toko, blij dat ik niet meer in de zorg werk iig en zeker niet daar
pi_198695788
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Jij bent het eens met deze gang van zaken?
[..]

??

Andere taken laten uitvoeren vind ik ook apart, jaar lang heeft iedereen alles kunnen doen met bescherming en nu opeens niet meer. Lijkt me weinig grond voor en idd rieken naar dwingen.

Ik werkte ook ooit bij zo'n toko, blij dat ik niet meer in de zorg werk iig en zeker niet daar
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
pi_198695800
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:45 schreef Za het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af.
Veel hooikoorts patiënten zullen nu ook volop dergelijke inhalers gebruiken.

Er wordt beweerd dat het gebruik ervan gecontraindiceerd is bij beginnende covid.

https://www.ilfattoquotid(...)-e-germania/6126442/

Het lijkt me niet meer dan logisch, cortisone onderdrukt reacties van het immuunsysteem, dus wanneer je dat gaat sprayen bij beginnende covid maak je problemen.

Ik begrijp niet dat er in NL niets over geschreven wordt, het zou de toename in de ziekenhuizen kunnen verklaren zeker nu hooikoortspatienten massaal dit soort sprays gebruiken.
https://buteyko-instituut.nl/ziektes/astma/astmamedicijnen/

Als ik zo lees dan gaat het over: Prednison, Pulmicort en Flixotide
pi_198695805
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:56 schreef Document1 het volgende:

[..]

:|W
Wat is je punt?
pi_198695820
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Onzin

Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:36:36 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695837
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
Eerste half jaar was het dramatisch ja qua bescherming, maar dat is al tijden niet meer

Die lui hebben niet om die reden prioriteit gekregen en ontslag en dat soort dingen is gewoon dwaas maar ik zie alweer welke user het is
pi_198695868
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:43:26 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695905
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.
Of met bescherming werken.
Verlof mag niet geforceerd opgelegd worden op te nemen
pi_198695920
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.
Iets anders, maar toch:

Hier mag je bij besmettingsonderzoek ook een test weigeren.

Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald. :)
pi_198695944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Maar dan wordt het een plicht ipv een recht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 maart 2021 @ 08:49:35 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198695962
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:

Mijn moeder (81, zelfstandig wonend) had helemaal geen oproep gekregen. Daar is ze zelf achteraan gegaan. Die krijgt haar 2e prik op 12 april. Schoonmoeder van 85 heeft de 2e prik op 11 maart gekregen. Echt vlot gaat het allemaal niet.

Maar ook hier in DLD, waar wij wonen, schiet het niet op. Ik zit in de 3e groep die gevaccineerd wordt, geen idee wanneer ik aan de beurt ben. Op 8 maart zijn ze pas met de 2e groep begonnen. Een schema zoals in NL hebben ze helemaal niet, zodat je ook niet eens bij benadering weet wanneer je aan de beurt komt.

Nou ja, die schema's zeggen dus ook niet alles :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_198695965
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Iets anders, maar toch:

Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald. :)
Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:50:28 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198695971
quote:

[..]

Iets anders, maar toch:

Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.

Is dit gecheckt met een vakbond?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:51:15 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198695976
quote:

[..]

Iets anders, maar toch:

Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198695987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:49 schreef galantis het volgende:

[..]

Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)
Alleen bij test weigeren.

Verplichte quarantaine om andere redenen worden gewoon doorbetaald.
pi_198695998
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Alleen bij test weigeren.

Verplichte quarantaine om andere redenen worden gewoon doorbetaald.
Is dit wettelijk geregeld of is dit iets van jouw werkgever?
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 08:53:02 #143
236264 crew  capricia
pi_198695999
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

En het is maar de vraagt waar die heengaan

https://nos.nl/teletekst#125

"ostenrijk heeft op de digitale top
van EU-leiders volgens ingewijden flink
stampij gemaakt over de verdeling van
coronavaccins.Bondskanselier Kurz
vindt,met zes andere landen,dat de
verdeling niet eerlijk is.Ze willen
graag voorrang bij een partij vaccins
van Pfizer die eerder geleverd wordt. "
Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.

Nu zijn er landen die geen AZ willen afnemen, maar bijv alleen Phizer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198696000
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.

Is dit gecheckt met een vakbond?
Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag. :)
pi_198696025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:51 schreef daNpy het volgende:

[..]

Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.
We komen veel verpleegkundigen tekort. Als je dan 5 dagen in quarantaine moet omdat je geen sneltest wil doen, dan heb ik daar weinig medelijden mee ja.

Overigens is dit nog niet voorgekomen bij ons. Maar mocht het een keer uit de hand lopen, dan hebben we alles al afgedekt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:57:45 #146
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198696053
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.

Nu zijn er landen die geen AZ willen afnemen, maar bijv alleen Phizer.
Dat had ik ook gelezen, en eerlijk is eerlijk, meneer Kurz is sowieso wel een populistisch typetje als het gaat om vaccins.

Maar dat al die stampij is omdat ze zelf ervoor gekozen hebben om bepaalde vaccins te weigeren geeft mij al aan dat ze hun binnenlandse straatje aan het schoonvegen zijn.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:59:18 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198696069
quote:
[ twitter ]

Schiet lekker op ;(
Woow :(

Hier zijn geen excuses meer voor. Wat een enorme triestheid. 3! Maanden nadat we het vaccin voor het eerst hebben gehad. 3 maanden!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:01:03 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198696086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat een kanon naast het speelveld?

Als het tegenzit kun je nog altijd de spelers motiveren door het kanon bij te draaien ;)
pi_198696104
quote:

[..]

Iets anders, maar toch:

Arbeidsrechtelijk houdt dat geen stand als je dat als werknemer juridisch aankaart.

Dus ja, het zal vast gebeuren.
Maar nee, dat wil nog niet zeggen dat het mag.
pi_198696111
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag. :)
Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:05:22 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:59 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Woow :(

Hier zijn geen excuses meer voor. Wat een enorme triestheid. 3! Maanden nadat we het vaccin voor het eerst hebben gehad. 3 maanden!
Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?

Kunnen we die de komende weken mooi naast de werkelijkheid leggen.
pi_198696122
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:04 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.
Dat geloof ik graag. Ik weet hier verder niks van.

Maargoed, gelukkig is het nog nooit nodig geweest.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 09:07:15 #153
5428 crew  miss_sly
pi_198696144
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien met je de volgende keer zelf klaar gaan zitten met papier en pen?

Of even het transcript van de perso opzoeken en doornemen als je het echt belangrijk vindt :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:09:48 #154
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198696174
quote:

[..]

Je kunt juridisch best gelijk hebben, maar moreel gezien vind ik je ongeschikt voor de functie.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:10:09 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198696178
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ligt aan ons hoor, of we dat nog gaan accepteren met zn allen na een vaccinatie.

Nergens meer voor nodig daarna.
1947-2016
pi_198696232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:09 schreef zalkc het volgende:

[..]

Je kunt juridisch best gelijk hebben, maar moreel gezien vind ik je ongeschikt voor de functie.
Dat mag je vinden.
Ik vind op mijn beurt dat deze gang van zaken maar weer laat zien dat het laagje beschaving flinterdun is.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:19:43 #157
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198696286
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat ligt aan ons hoor, of we dat nog gaan accepteren met zn allen na een vaccinatie.

Nergens meer voor nodig daarna.
De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.
pi_198696290
Kan dat gezeur over het vaccinatietempo nou eindelijk eens op houden, de vaccins zijn er niet, het kan vrijwel niet sneller dan nu, stop met dat gezeur.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:20:23 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198696296
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Kan dat gezeur over het vaccinatietempo nou eindelijk eens op houden, de vaccins zijn er niet, het kan vrijwel niet sneller dan nu, stop met dat gezeur.
:) het kan altijd sneller
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:20:40 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198696302
quote:

[..]

Ziekenhuiswerk bij infectie type A kan echt wel anders zijn op gebied van tests die noodzakelijk zijn
pi_198696309
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) het kan altijd sneller
Ja wat procesoptimalitaties, en dat doen men al, maar men gaat echt geen miljoen spuiten sneller zetten.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:21:29 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198696314
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Strategie wordt omgegooid hè. Dat gaat zeker uitmaken

https://www.nu.nl/coronav(...)een-prik-genoeg.html
pi_198696325
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn echt kruimels die in deze fase niet echt het verschil maken.
pi_198696334
Overigens zijn de cijfers ook wat vertekent omdat in de groep 18+ een deel gevacinneerd is, dat is een vrij grote groep waardoor het percentage klein lijkt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:24:09 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198696342
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja wat procesoptimalitaties, en dat doen men al, maar men gaat echt geen miljoen spuiten sneller zetten.
helaas niet, las dat VS waarschijnlijk een overschot heeft ook vanwege de onbereidheid tot vaccinatie, misschien daar wat bedelen
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:24:51 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198696348
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar dat zijn echt kruimels die in deze fase niet echt het verschil maken.
Dat hoeven geen kruimels te zijn hoor

Zorgmedewerkers is behoorlijk gedeelte en de besmettingen onder de 50-70 jarigen lopen op. Die zijn hierna aan de beurt.
En dus dan maar met één prik indien ze netjes melden :+
pi_198696353
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

helaas niet, las dat VS waarschijnlijk een overschot heeft ook vanwege de onbereidheid tot vaccinatie, misschien daar wat bedelen
Volgens mij is dat ook al geoppert, dat we wat voorraad "lenen" zodat wij sneller de kwetsbare groepen doen, en dat we dat terugleveren van de zomer.
pi_198696357
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nou nog wel wat beperkingen hoor, best veel nog. Maar snap ik ook wel als je beroepsbevolking bestaat uit een wandelende brandhaard, zoals daar wordt uitgelegd. Wel hoopvolle quote van de governor:

""De wereldwijde pandemie is nog niet volledig voorbij", waarschuwt Picardo dan ook. "We moeten de komende maanden voorzichtig blijven om deze ongelofelijke vooruitgang te kunnen waarborgen. Ik kijk ernaar uit om binnenkort de beperkingen op samenkomsten te kunnen opheffen."

Gaat iig de goede kant op daar.

Maar uh, dit?

Dat betekent dat er 1800 mensen in dat stadion passen, oftewel 5% van de bevolking.

Omgerekend zou een stadion in Nederland dan plaats hebben voor bijna een miljoen bezoekers :P
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:26:33 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198696370
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Zorgmedewerkers is behoorlijk gedeelte en de besmettingen onder de 50-70 jarigen lopen op. Die zijn hierna aan de beurt.
ze zouden bij de 1e prik ook meteen een antistoffen test moeten doen, maar goed dat zal wel weer te moeilijk zijn
pi_198696374
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Mjah ik denk niet dat jet het verschil gaat maken daar, ik zie liever dat zorgmedewerkers goed gevacinneerd zijn omdat het wel een risico is dat ze EN minder kunnen overbrengen, EN dat deze groep precies de groep is waar je zo min mogelijk uitval wilt.
pi_198696378
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze zouden bij de 1e prik ook meteen een antistoffen test moeten doen, maar goed dat zal wel weer te moeilijk zijn
Een antisfotfen test is volgens mij qua capaicteit een stuk minder beschikbaar.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:28:47 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198696388
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een antisfotfen test is volgens mij qua capaicteit een stuk minder beschikbaar.
het zal eens niet maar was wel handig geweest
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:29:11 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198696392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

Lijkt me logistiek en qua capaciteit lastig. Maar is een optie natuurlijk, al gaat dit vast niet doorgevoerd worden want hele andere zaken nodig dan voor vaccineren qua proces
pi_198696397
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

het zal eens niet maar was wel handig geweest
Ja het bizarre is dat we zo een beetje het land zijn met het hoogst aantal Pharmaceuten ter wereld (verhoudingsgewijs).
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:30:01 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198696399
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mjah ik denk niet dat jet het verschil gaat maken daar, ik zie liever dat zorgmedewerkers goed gevacinneerd zijn omdat het wel een risico is dat ze EN minder kunnen overbrengen, EN dat deze groep precies de groep is waar je zo min mogelijk uitval wilt.
1 prik na besmetting lijkt gewoon echt voldoende te zijn.
Soort booster.
Het is niet een mindere bescherming
pi_198696401
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
pi_198696405
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
Ik mag toch hopen dat overheden nu eindelijk eens snappen dat lockdowns geen effect hebben onder de huidige opzet.
pi_198696433
Ik zie dat ze in Italie weer in hun hokjes moeten blijven, het houd niet op...... |:( |:( |:( |:( |:(
pi_198696444
quote:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
Niet hard genoeg, misschien een dubbele avondklok een idee.
pi_198696446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat overheden nu eindelijk eens snappen dat lockdowns geen effect hebben onder de huidige opzet.
Ik heb het idee dat lockdown na lockdown na lockdown vooral gepruts in de marge is. Alles maar dichtgooien is bovenal extreem onhandig, en weinig effectief als men elkaar elders toch wel blijft zien.
pi_198696456
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat las ik vanochtend ook als een van de eerste dingen. Mijn eerste reactie was: ach ja, het zoveelste 'positieve' bericht, waarschijnlijk volgen er vandaag weer 10 tegenvallers.
Ik was in januari echt optimistisch, ik wist dat het echt nog wel even ging duren, maar met de start van de vaccinaties had ik wel hoop.
Ik merk dat ik nu echt afgevlakt/afgestompt ben. Doet me niet zoveel meer zulkee berichten. Ik leef maar door en ik zie het wel. Vind ik voor mezelf niet per definitie een gunstige ontwikkeling.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:37:27 #182
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696462
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Niet hard genoeg, misschien een dubbele avondklok een idee.
Tien mondmaskers over elkaar.
pi_198696471
Die intelligentie is er wel aardig vanaf. Dat idee dat elke extra besmetting rampzalig is, krampachtig gedoe.
pi_198696479
twitter

Maar vergadert u vooral niet fysiek. Dat is levensgevaarlijk!
zie email 27 oktober
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 09:41:37 #185
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198696500
quote:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
Dan kunnen de kroegen dus eindelijk open!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:41:38 #186
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198696501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Verkoopverbod op alcohol naar 19.30!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198696503
twitter

Haal de plaatjes en gifjes maar van stal! *O*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 09:42:48 #188
pi_198696517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Gifjes zijn toch verboten? :o
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:43:21 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198696525
quote:
[ twitter ]

Martijn moet niet zo janken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198696557
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat lockdown na lockdown na lockdown vooral gepruts in de marge is. Alles maar dichtgooien is bovenal extreem onhandig, en weinig effectief als men elkaar elders toch wel blijft zien.
Het is vooral vast blijven houden aan zaken waarbij men ziet dat het niet werkt, als mensen alternatieven worden geboden die wel werken (buitenlucht!), dan is men ook veel eerder bereid om andere maatregelen wel op te volgen.

Maar dat is het probleem wanneer je politici aan het werk laat, dan krijg je vooral veel machtsvertoon, immers een politicus moet daadkrachtig overkomen!
Als ze daadkracht wilden tonen, dan hadden ze deze zomer het voortouw moeten nemen bij de vaccinaties, dan had je gezecht: Hoeveel wil je hebben voor dat recept, dan gaan wij kijken hoe we je kunnen helpen met de productie en distributie, maar die klunsen gaan pas acteren op het moment dat het vaccin klaar is, en nu zit je in de situatie dat die faciliteiten mogelijk eens uitgebreid gaan worden als iedereen al zo een beetje gevaccineerd is.
pi_198696562
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Iedere Italiaan verplichten om dag en nacht alle ramen open te zetten. :Y
pi_198696570
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Verkoopverbod op alcohol naar 19.30!
D66 handeld vast 19:45 uit, kunnen ze tweeten: Geniet nog even van uw extra alcoholkoop kwartiertje!
pi_198696572
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:43 schreef Caland het volgende:

[..]

Martijn moet niet zo janken.
Martijn presenteert simpelweg hoe de situatie is en die ziet er momenteel niet goed uit.
pi_198696579
quote:
[ twitter ]

Je bedoeld waarnemingen mag ik hopen?
pi_198696615
quote:
[ twitter ]

Gaat sneller dan vaccineren ondanks al de maatregelen. Voordat iedereen gevacinneerd is zijn wel allemaal al besmet geweest. :P
pi_198696640
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:50 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Gaat sneller dan vaccineren ondanks al de maatregelen. Voordat iedereen gevacinneerd is zijn wel allemaal al besmet geweest. :P
Met ongeveer 4-5 miljoen besmettingen zal dt inderdaad niet veel schelen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:54:29 #197
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198696655
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:46 schreef Nia het volgende:

[..]

Iedere Italiaan verplichten om dag en nacht alle ramen open te zetten. :Y
Het Inbrekersgilde is het met je eens *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198696671
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je bedoeld waarnemingen mag ik hopen?
?? Besmettingen.
pi_198696676
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

?? Besmettingen.
Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
pi_198696699
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
Prima, wat je wilt.
pi_198696708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het Inbrekersgilde is het met je eens *O*
Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn. :D
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:59:45 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef Nia het volgende:

[..]

Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn. :D
'Zakelijke bezigheden', dan mag het.
pi_198696739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Zakelijke bezigheden', dan mag het.
Aha, een werkgeversverklaring van de baas van het dievengilde is dus vereist. 8-)
pi_198696744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Prima, wat je wilt.
Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.
pi_198696766
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.
Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.
pi_198696777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.
Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.
pi_198696782
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.

Oude tijden :') Het staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 26-03-2021 10:11:22 ]
pi_198696806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.
Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaar

Dan kan het gros onder de jeugd / jongeren vallen, uiteindelijk heeft dat - in tegenstelling tot een vogeltelling - wel effect op de oudere generaties die in het ziekenhuis belanden.
pi_198696822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaar

[ afbeelding ]

Dan kan het gros onder de jeugd / jongeren vallen, uiteindelijk heeft dat - in tegenstelling tot een vogeltelling - wel effect op de oudere generaties die in het ziekenhuis belanden.
Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.
Misschien moet je het eens zo aan Jaap en Mark uitleggen, misschien dat ze het dan wel snappen.
pi_198696834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.
Misschien moet je het eens zo aan Jaap en Mark uitleggen, misschien dat ze het dan wel snappen.
Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
pi_198696846
Waarom het beter is om gezonde mensen niet te vaccineren

https://www.gelderlander.(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
pi_198696847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
Dat is allemaal veel te praktisch, dat doet er niet toe.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:12:41 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696848
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.

Oude tijden :') Het staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.
De kans om in Duitsland besmet te raken is net zo groot als in de meeste andere EU-landen. Maar leuke symboolpolitiek weer.
pi_198696857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
pi_198696860
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar vergadert u vooral niet fysiek. Dat is levensgevaarlijk!
twitter
pi_198696865
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:

Dat schreef ik al, juist om de kwetsbare groepen te beschermen dien je zoveel mogelijk mensen onder de sterke groepen te hebben die de ziekte al hebben doorgemaakt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:16:19 #217
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198696876
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:

En hoe lang blijft het zo, hè?
Hoop dat het vervalt zodra je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.
pi_198696922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.

Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geïmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
pi_198696931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

En hoe lang blijft het zo, hè?
Hoop dat het vervalt zodra je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.
Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:20:46 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198696934
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:21:54 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696953
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Werkt ook prima in Duitsland, situatie volledig onder controle daar.
pi_198696977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.

Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geïmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
pi_198696991
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef Draak31 het volgende:
Gaat niet de goede kant op dit. Versoepelingen zitten er aankomende maanden niet in.
Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:00 #224
pi_198697029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
Hoe ging het ook alweer met dat 'protest' van de horeca vorige maand? :D

Ofwel, ja, ze gaan gewoon luisteren en terecht.
pi_198697064
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:46 #226
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697072
quote:

Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:20 #227
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan.[...]
Ik denk dat de kans groter is dat een kind opa/oma besmet. Ook mijn dochter komt bij haar grootouders. Zij zijn allen ongevaccineerd en mijn vader valt in een rusicogroep. Maar zolang onze dochter (en wij als ouders + grootouders in kwestie) geen klachten hebben, mag ze erheen. Haar grootouders accepteren de evt risico's. Ze vinden het alternatief (haar niet zien) onacceptabel. En ze zijn ook niet zo bang voor covid-19, gek genoeg.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:08 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697087
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Klinkt als Amerika vóór covid-19.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:18 #229
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697090
quote:

Wat een raar artikel. Sommige stellige beweringen zijn nog helemaal niet zo duidelijk. Zoals: "Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is". Er zijn nog geen studies gedaan naar zware Covid gevallen en ziekenhuisopnames onder de kwetsbare groepen in de combinatie met AstraZeneca en Zuid-Afrikaanse variant. Verminderde effectiviteit zegt nog niets over bescherming tegen zware Covid. Dat effect is nog steeds te verwachten.
Weisst
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:33:08 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Haal hem er maar bij. Redelijk wat volk hier heeft het gebookmarked.
1947-2016
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:42 #231
5428 crew  miss_sly
pi_198697125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
pi_198697126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
Ja dat snap ik, dat is ook het probleem. En die handhaving van horeca / winkels is eenvoudiger vanwege het vaak centrale karakter van die bedrijven vermoed ik.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:46 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.
Natuurlijk niet. Nergens meer voor nodig.

Maar als mensen er aan willen blijven vasthouden omdat het hun eigen keuze is, respecteer ik dat wel. Maar alleen uit eigen keuze en geen overheids'advies'. Nergens meer voor nodig die.
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:34 #234
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef Questular het volgende:
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:09 #235
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Weisst
pi_198697167
quote:

Een promovendus in een regionaal blaadje, sorry dat ik liever afga op mensen met een iets betere staat van dienst. Bovendien staat er:
quote:
Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkin­gen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?
Ja, áls. Maar inmiddels is volgens mij wel duidelijk dat het óók anderen beschermt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:30 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins

[ afbeelding ]
Deze is ook leuk:
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:34 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697179
quote:
is altijd zo, ze leren het daar nooit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:36 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697181
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
Ook daar zijn weer twijfels over. Maar ik slik ze maar gewoon. Kan geen kwaad en als het toch helpt, dan ben ik goed bezig.
pi_198697194
quote:
Maar de stijging is wel gestopt?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:39:55 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

rioolwater metingen waren deze week nog laag.
pi_198697211
twitter

Hopen dat het snel groener wordt!
pi_198697214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:40:56 #244
5428 crew  miss_sly
pi_198697217
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:41:59 #245
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198697233
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:33 #246
5428 crew  miss_sly
pi_198697263
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:41 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
Je hoeft je geld niet in te zetten en je kunt er zomaar helemaal naast zitten met je mening.

Feit is dat er gezonde mensen zonder onderliggende kwalen of vit D gebrek er heel lang heel veel last van kunnen hebben. Als totale onbekende van deze persoon en leek kun je je vraagtekend dan ook voor je houden.
pi_198697277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:23 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:28 #249
5428 crew  miss_sly
pi_198697289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Volgens mij was dat alleen in heel zeldzame gevallen, zoals die twee broers, waarvan er één is overleden.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:49:13 #250
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Mooi verwoord en top dat je je mensen in je omgeving door een expert laat informeren ipv Feesboek :P
Weisst
pi_198697337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Zoiets moet het bijna wel zijn. De enorme verschillen moeten toch wel (deels) te verklaren zijn, zou je zeggen. Misschien dat bij een deel van de mensen er iets mis is met het immuunsysteem en dat corona één van de weinige dingen is die dat aan het licht brengt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:51:37 #252
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, het is idd niet zo dat alleen ouderen ernstig ziek worden. Ben wel benieuwd wat toekomstige onderzoeken naar covid-19 ons gaan vertellen daarover. Wat zorgt ervoor dat sommige mensen zo ziek worden en anderen amper? Wat zijn die onderliggende klachten precies een waarom hebben ze zo'n effect op het ziekteverloop? En wat voor invloed heeft het immuunsysteem?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:53:31 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
1947-2016
pi_198697408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
Sorry bedoel het niet kwaaad.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:57:32 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
pi_198697427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
Het gaat nu vrij snel, omdat de boel rolt, begin is altijd lastiger omdat je ook zaken als voorraad moet opbouwen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:59:59 #257
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198697444
m'n schoonzus werkt in de gehandicaptenzorg en die krijgt vandaag een az-vaccinatie
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198697448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
Met de aanwas van vaccins volgende maand gaat dat hand in hand natuurlijk.
pi_198697454
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:04:57 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:01 schreef Cynicio het volgende:
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
snap ik, maar veel mensen begrijpen niet dat het nog geen 100% vaccins zijn, dus hopen in 2022 op 100% vaccins.
pi_198697503
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;

aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik

Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.

Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar :)
pi_198697521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;

aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik

Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.

Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar :)
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.

Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:07:33 #263
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697531
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[quote]Als het pessimistische scenario werkelijkheid wordt, wat betekent dat?

„Dan heb je op 1 juli iets minder mensen hun eerste prik gegeven, maar vooral minder mensen hun tweede prik. De verschillen zijn niet kolossaal, we zijn dan een dag of twaalf later op het punt waar we 1 juli willen zijn. Vanaf juni houdt de schaarste aan vaccins op.”
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394

[ Bericht 18% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2021 11:15:54 ]
Weisst
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:08:34 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Doemdenker :') Er is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]

niks doemdenker, gewoon een menselijk verschijnsel.
pi_198697555
quote:

[..]

Doemdenker :') Er is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]

Ik maak me helemaal niet zo'n zorgen over die tweede prik. We zien dat een eerste prik al zoveel effect heeft dat ik die tweede prik als mooi meegenomen zie.
pi_198697559
quote:

[..]

[..]

Ik blijf me wel afvragen waar nu precies de twijfels over blijven bestaan qua leveringen van vaccins. Is dit echt last-minute productiewerk dan of hoe zit dat?
pi_198697577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.

Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
Klopt, maar die van 5 naar 3 dagen kun je moeilijk na 1 levering instellen, echter als je 3 maanden lang stipt aangelevert krijgt dan weet je dat natuurlijk een stuk zekerder, wat natuurlijk ook scheelt is dat de tijd tussen de prikken vergroot is, daarmee sla je 2 vliegen, je kunt een stukje vooruit prikken, en je hebt meer tijd om een niet geleverde batch op te vangen.
pi_198697629
Wat ik ook van Jaap van Delden begreep is dat Pfizer echt heel stipt levert, dat AZ wat minder levert is vervelend, maar dat dat wel ingelopen kan worden.
pi_198697657
quote:

[..]

[..]

quote:
Toch heeft Van Delden er vertrouwen in dat op 1 juli inderdaad iedereen die wil minimaal één prik heeft gekregen, zoals demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) eerder zei. „Dan gaan we er wel vanuit dat 85 procent van de mensen zich wil laten vaccineren.
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
pi_198697670
Overigens heb ik misschien klein lichtpuntje, vorige week waren vrijdag en zaterdag erg slecht qua cijfers, vooral de IC's, als vandaag en morgen net zoals gister zijn, dan gaan we in ieder geval naar een stabiele, zo niet dalende trend op de IC :)
pi_198697817
10:12

UK regulator approves 20-second coronavirus test which could be used in airports and sports venues

In the latest technological step forward, a COVID-19 test that takes just seconds has been approved by the Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA).

The Virolens test, made by British start-up iAbra and TT Electronics, uses swabs of saliva and trials have shown it is highly accurate.

Trials indicated the test has 98.1% sensitivity, meaning it returns few false negatives, and 99.7% specificity, meaning few false positives.

It was trialled at Heathrow Airport and will now be launching with immediate effect, rolling out further in the coming months.

Straks allemaal stokje in mond door stewardess tijdens het boarden
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198697845
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:

Mooie ontwikkelingen, zeker voor reizen en evenementen :)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:29:54 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198697855
quote:
10:12

Prima als je die gunst dan ook kan teruggeven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198697867
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed *O*.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:00 #275
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697874
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
pi_198697885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Fijn. Het liefst staan hier wel meer vrijheden tegenover natuurlijk.
pi_198697905
quote:
Prima om besmettingen mee te controlleren, maar ik vraag me af hoe je dat wilt inzetten om bijvoorbeeld toegang te verlenen bij een event.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:33:19 #278
22565 asco
Los in deze tent
pi_198697907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed *O*.
Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣

(Parkzicht Outdoor)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:33:24 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198697909
quote:
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen O-)
A murky, forgotten land.
pi_198697925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Die van mij begin september. Mag toch hopen dat die gewoon doorgaat.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:34:26 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697927
quote:
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
pi_198697935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
Binnen blijven als je positief bent.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:35:04 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697936
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen O-)
anale testen
pi_198697944
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:10 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697949
d
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Binnen blijven als je positief bent.
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
pi_198697951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

anale testen
Ik doe liever een stok in mijn kont dan in mijn neus, bah wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:39 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198697957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef asco het volgende:

[..]

Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣

(Parkzicht Outdoor)
Parkzicht _O_ _O_ _O_
Rob _O_ _O_ _O_
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:46 #288
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697958
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
met apps, bestrijd je geen pandemieën
pi_198697969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]

dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Klopt en dat is kut.

Verder zie ik het nut inderdaad niet tenzij je ergens aan zou kunnen tonen dat je de test hebt uitgevoerd.
pi_198697972
quote:
d
[..]

Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
pi_198697984
twitter

paniek paniek :') :')
pi_198697987
quote:

[..]

met apps, bestrijd je geen pandemieën
Ik weet best veel van crisis situaties af, een goede strategie is hoop geven en mensen bezig te houden, alleen al geweldig dat dit hele project opensource is uitgevoert, dat dat ding niet werkte was eigenlijk niet zo relevant ;)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:38:51 #293
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
opeens weet je het, je wordt corona coach _O-
pi_198697997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
Inderdaad. Vanaf het moment dat de zorg het weer aan kan (ook binnen andere EU landen) moet je vakanties gewoon weer aan iedereen toestaan. Zonder dat je jezelf elke dag moet testen om weer fatsoenlijk te mogen leven.

quote:
Op zich een hele goede ontwikkeling, maar veel te laat imo. Zoiets had er vorig jaar al moeten zijn in het najaar. Had veel besmettingen kunnen voorkomen. Denk dat er best veel mensen zichzelf zouden testen voordat ze met iemand af zouden spreken.

Mochten ze inderdaad in de winkel komen dan zal ik ze wel gebruiken. Voordat ik met iemand afspreek. En ook een paar dagen na die afspraak.

Maar het meest optimale zou zijn dat zo’n test (maar hoe ga je dat controleren) ook gelinkt gaat worden met zo’n vaccinatie paspoort zodat je ook met zo’n simpele zelf test op vakantie mag/uit eten mag. Dan hoef je er niet telkens een afspraak voor te maken, dan zou je op vakantie ook niet een test staat hoeven te zoeken die je negatief test voor de terugreis.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:39:47 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198698003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

paniek paniek :') :')
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
pi_198698009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

opeens weet je het, je wordt corona coach _O-
Zal ik je eens wat vertellen ;)
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat :)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:41:25 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198698019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zal ik je eens wat vertellen ;)
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat :)
je zou ze bijna gaan slaan >:) }) 8)7 ~O>
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:41:26 #298
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198698020
quote:
Voor mij zouden die sneltesten het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198698025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
Goed export product ;)
Overigens denk ik dat Duitsland nog wel een probleem heeft, leuk al die lockdowns maar daardoor hebben ze wel een veel mindere natuurlijke immuniteit opgelopen.
pi_198698048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Voor mij zouden die sneltests het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
Echt een tip aan iedereen, probeer gewoon zoveel mogelijk mensen buiten te ontmoeten, zeker in deze periode, en al helemaal als het mensen in de kwetsbare groepen betreft, dit zijn echt zaken waar we de komende 2 maanden het verschil gaan maken.
pi_198698069
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')