SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
Sjonge jonge... Dit is een triest beeld.quote:
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+quote:
Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 3 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Ja mn pa heeft ook nog geen oproep gehad nog, die is nog ouder. Als je pas over 3 maanden 65+ hebt gevaccineerd, dan gaat dit alles echt nog lang duren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.
quote:
Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het bij een tientje blijft als ieder land in de EU tegen elkaar op gaat bieden en voorraad voor elkaar wegkoopt..ik niet. De winnaar zijn de farmaceutische bedrijven.
Zoals ze nu tussen de EU en GB proberen.
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn.
Lekker aankloten met testbewijzen en een doolhof aan regeltjes waarschijnlijk. En mondmaskers tot minimaal september of zo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:54 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Heb zomaar het idee dat deze zomer vele malen kutter gaat worden dan vorig jaar.
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.
Pfizer gaat in April extra leveren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.
Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.
Daar zit je dan als Nederland, waar alles dicht bij elkaar zit, je een top infrastructuur hebt, alles dicht bij elkaar zit, kennis en kunde ruimschoots aanwezig is, maar alles eerst overlegd moet worden en ieder zijn stem gehoord moet worden en rekening mee moet worden gehouden, en je gebonden bent aan je EU verbond.quote:
Op zijn minst een deferral voor volgend jaar aanbieden, maar zijn soort mensen (jong, slim, gemotiveerd en uit biodiversity rich ontwikkelingslanden) zijn precies waar we ons op richten. Drie anderen komen uit landen op de red-list...quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Laat dat papoeatje lekker in z'n thuisland
@:flippingcoin
Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?
Ik krijg gewoon een hekel aan die twee partijen.
Ach, wij doen het ten minste wel zorgvuldig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Wat nergens op slaat, want voor iedere tweede prik die je niet zet, bescherm je één persoon extra. Liever twee personen 80% beschermd dan één 99%.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?
Serieus geen idee, dit kwam als eerste opzetten.
Ze zijn bang dat er dan weer veel afspraken afgezegd moeten worden. Hier krijg je een oproep een paar dagen voordat je terecht kunt, dan hoef je niet voor weken vantevoren een afspraak te maken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?
Ik krijg gewoon een hekel aan die twee partijen.
Ik mis hier in de EU gewoon de ambitie om deze hele crisis (medisch, economisch en sociaal) asap op te lossen. Het straalt er niet vanaf in elk geval.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!
Zou die nou niet enorm moe worden om steeds voor lul te worden gezet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn.
Misschien kan hij als betalend passagier mee vliegen met een vrachtvliegtuig die de juiste route heeft?quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Bagger. Een Covid travel probleempje. Ik probeer een student van Papua Nieuw Guinea (of all places!) naar de UK te krijgen, en vooralsnog lijkt dat onmogelijk.
De routes die mogelijk zijn en waar de enige internationale airline, Air Niuigini, hebben allemaal issues.
Manila laat op dit moment geen international naar international transfers toe.
In Hong Kong kun je overstappen naar Qantas, Cathay, AirFrance of Qatar Airways maar die vliegen allemaal niet op die routes op dit moment. En Qatar willen we ook vermijden want dat is een red-listed country en dan moet ie 10 dagen in quarantaine in een door de overheid aangewezen hotel, a £1750.
Op een andere airline overstappen in Hong Kong kan ook niet, want dan moet ie door de douane en dan moet ie 21 dagen in quarantaine, en daarvoor een visum aanvragen.
Andere optie is Singapore, maar daar is eenzelfde probleem. De airlines waar hij op kan overstappen vliegen niet op de route, en als buitenlander mag Singapore niet binnen voor een kort verblijf (dus je kunt niet overstappen).
Maar gewoon nogsteeds volgens de planning zoals Hugo die al in januari of zo deelde. Wel extra tenopzichte van nu ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Pfizer gaat in April extra leveren.
Ah gossie. De VVD zou een rechts liberale partij moeten zijn. Je weet wel, zo'n partij die voor een kleine overheid is. Maar voorlopig blijkt keer op keer op keer precies het tegendeel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat er dan weer veel afspraken afgezegd moeten worden. Hier krijg je een oproep een paar dagen voordat je terecht kunt, dan hoef je niet voor weken vantevoren een afspraak te maken.
Maar dit soort acties zijn stemmers over 4 jaar allang weer vergeten.
En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat een slakkentempo.
Dit had ik ook echt niet verwacht. Ik had verwacht dat het rijke Nederland en Duitsland er wel voor zou zorgen dat zij de benodigde vaccins snel veilig zouden stellen voor hun bevolking met alle mogelijke middelen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.
Nee geen keuze, kreeg een oproep.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.
Toch maar mooi die 90+ een tweede prik gegeven. Je kunt 'm maar beter gehad hebben. Als je in de tussentijd aan ouderdom bent overleden dan halen ze je gewoon nog even uit die kist. Die tweede prik moet en zal zorgvuldig worden gezet.quote:
Vreemd... Mijn moeder kreeg ook een oproep paar dagen geleden (59, diabetes) en is al deze zaterdag aan de beurt. Misschien dat het dan aan de huisarts ligt of gaat het via de ggd?quote:
Volgens mij zijn de Pfizer leveringen volgens schema, en die leveringen van April een soort van naar voren geschoven orders, dus niet extra op het totaal, wel extra snel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar gewoon nogsteeds volgens de planning zoals Hugo die al in januari of zo deelde. Wel extra tenopzichte van nu ja.
Aan hoorde net dat de eerst al eerder gezet wordt, dus valt mee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:24 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vreemd... Mijn moeder kreeg ook een oproep paar dagen geleden (59, diabetes) en is al deze zaterdag aan de beurt. Misschien dat het dan aan de huisarts ligt of gaat het via de ggd?
Ja eenmalig 169.000 eerder dacht ik voor Nederland.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de Pfizer leveringen volgens schema, en die leveringen van April een soort van naar voren geschoven orders, dus niet extra op het totaal, wel extra snel.
Ze gaan definitief niet over op een één-prik-strategie, of althans alléén voor mensen die al besmet zijn geweest, dus dat is vrij verwaarloosbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:14 schreef Nattekat het volgende:
Wat nergens op slaat, want voor iedere tweede prik die je niet zet, bescherm je één persoon extra. Liever twee personen 80% beschermd dan één 99%.
Thierry verspreid weer gewoon desinformatie, false positives zijn heel zeldzaam (maar een positive wilt niet zeggen dat iemand besmettelijk is op dat moment). Iemand in zijn positie zou daarvoor ter verantwoording moeten worden geroepen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Duidelijke verschillen hoe beide heren hiermee om gaan.
Thierry verspreid meer tweets met desinformatie dan zonder desinformatie tegenwoordigquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Thierry verspreid weer gewoon desinformatie, false positives zijn heel zeldzaam (maar een positive wilt niet zeggen dat iemand besmettelijk is op dat moment). Iemand in zijn positie zou daarvoor ter verantwoording moeten worden geroepen.
Wat een vent.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Thierry is niet goed bij ze hoofd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Karma komt vanzelf om het hoekje zetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Denk dat die groep in Nederland nog wel 3 maanden mag wachten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:
2 vrienden van mij uit UK zijn vandaag gevaccineerd, allebei net 45, geen risico, geen zorgberoep
Op zich zou het niet eens zo erg zijn, maar ik ben bang dat die sukkels van alles blijven eisen van de zomer zolang de boel niet ingeent is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat die groep in Nederland nog wel 3 maanden mag wachten.
Je weet hoe rijk Willem Engel en zijn familie is?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat Viruswaarheid en FvD samenwerken op het gebied van coronamaatregelen, dus het kan zijn dat FvD de verloren rechtszaken betaalt voor Viruswaarheid. Op die manier heeft FvD meer zetels behaald via laatste verkiezingen van 17 maart 2021.
Drie maanden vind ik nog positief.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk dat die groep in Nederland nog wel 3 maanden mag wachten.
Ja dat klopt ook, maar die hebben wel dure advocaten en juristen ingehuurd. Die Engel heeft toch al een dansschool.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je weet hoe rijk Willem Engel en zijn familie is?
Naast die 4mio ook nog 10mio snellere levering.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:28 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja eenmalig 169.000 eerder dacht ik voor Nederland.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r-nederland-a4034927
Ik denk dat zijn vader een nog grotere haat heeft tegen de overheid, dus ik denk dat hij zich daar niet zo zorgen overe hoeft te maken, daarnaast zullen die wappies behoorlijk wat geld sponsoren schat ik zo in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:43 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook, maar die hebben wel dure advocaten en juristen ingehuurd. Die Engel heeft toch al een dansschool.
10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwonersquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:44 schreef groenen het volgende:
[..]
Naast die 4mio ook nog 10mio snellere levering.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccins
Dat micromanagen zitten we nog wel even aan vast, ja. Of bedoel je dat niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op zich zou het niet eens zo erg zijn, maar ik ben bang dat die sukkels van alles blijven eisen van de zomer zolang de boel niet ingeent is.
Ik denk eerder dat de VVD en andere partijen meer zetels halen omdat we clubs hebben zoals viruswaarheid. Als we serieuze alternatieven hadden voor de VVD, D66, CDA etc dan denk ik ze er een stuk minder goed voor hadden gestaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:41 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat Viruswaarheid en FvD samenwerken op het gebied van coronamaatregelen, dus het kan zijn dat FvD de verloren rechtszaken betaalt voor Viruswaarheid. Op die manier heeft FvD meer zetels behaald via laatste verkiezingen van 17 maart 2021.
Het is een bureaucratisch polderlandje en braafste jongetje in de EU. We vinden onszelf beter/verder dan de rest maar zijn 1 van de grootste faallanden sinds vorig jaar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Dit had ik ook echt niet verwacht. Ik had verwacht dat het rijke Nederland en Duitsland er wel voor zou zorgen dat zij de benodigde vaccins snel veilig zouden stellen voor hun bevolking met alle mogelijke middelen.
Hopen dat ze er een goede extra vergoeding voor krijgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:44 schreef groenen het volgende:
[..]
Naast die 4mio ook nog 10mio snellere levering.
https://www.telegraaf.nl/(...)d-10-miljoen-vaccins
Ja, de familie had heel veel rechtszaken gehad tegen de overheid op alle terreinen, maar die is ook wel wisselend gelopen van verliezen of winnen. Maar Willem Engel gaat verder dan zijn vader, terecht op coronamaatregelen gewezen op effectiviteit en acceptatie. Helaas heeft Willem Engel ook zelf de regels overtreden afgelopen jaar en daarom moet hij zelf voor de rechter verschijnen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn vader een nog grotere haat heeft tegen de overheid, dus ik denk dat hij zich daar niet zo zorgen overe hoeft te maken, daarnaast zullen die wappies behoorlijk wat geld sponsoren schat ik zo in.
Dat is waar ook. Ik denk dat heel veel mensen toch op VVD hebben gestemd om coronamaatregelen langer te handhaven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de VVD en andere partijen meer zetels halen omdat we clubs hebben zoals viruswaarheid. Als we serieuze alternatieven hadden voor de VVD, D66, CDA etc dan denk ik ze er een stuk minder goed voor hadden gestaan.
Vrees dat je daar wel gelijk in hebt jaquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de VVD en andere partijen meer zetels halen omdat we clubs hebben zoals viruswaarheid. Als we serieuze alternatieven hadden voor de VVD, D66, CDA etc dan denk ik ze er een stuk minder goed voor hadden gestaan.
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat micromanagen zitten we nog wel even aan vast, ja. Of bedoel je dat niet.
Met mondkapjes op videobellen dat is wel echtquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk Mark weet wel hoe die moet videobellen (van vanavond)
Alleen Belgie en Nederland hebben weer geen nationale vlag op de achtergrond (behalve die EU bureaucraten natuurlijk).quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik denk dat Willem daar niet zo wakker van ligt, ik heb zelf ook zo een instelling, ik ben tegenwoordig wel wat netter maar ben ook een keer of 20 veroordeeld geweest voor alles en nog wat, het boeit me gewoon niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:50 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja, de familie had heel veel rechtszaken gehad tegen de overheid op alle terreinen, maar die is ook wel wisselend gelopen van verliezen of winnen. Maar Willem Engel gaat verder dan zijn vader, terecht op coronamaatregelen gewezen op effectiviteit en acceptatie. Helaas heeft Willem Engel ook zelf de regels overtreden afgelopen jaar en daarom moet hij zelf voor de rechter verschijnen.
Ik zou sowieso niet weten hoe ze dat willen doen in bijvoorbeeld de amateursportkantines en -complexen. Geen beginnen aan met de hoeveelheden mensen die daar het hele weekend continu in en uit lopen als je straks weer sportcompetities wilt opstarten voor iedereen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Laat Corona maar gewoon lekker flink rondgaan onder de gezonde bevolking.
Is een hoger aantal voor NL, dan wat we tot nu toe maximaal in een week kunnen wegwerken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwoners
Nou dat zal wel weer met kantines dicht zijn, ik denk niet dat ze bij de overheid weten dat 80% van de clubs op de kantine draait.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet weten hoe ze dat willen doen in bijvoorbeeld de amateursportkantines en -complexen. Geen beginnen aan met de hoeveelheden mensen die daar het hele weekend continu in en uit lopen als je straks weer sportcompetities wilt opstarten voor iedereen.
Snap ik, ik hoop dat je hiervan geleerd hebt.... Iemand maakt wel fout in hun leven wat het ook crimineel is, maar krijgt men wel straf, echter leert men ook wat niet meer mag doen. Helaas kan iemand wel eens in een grote fout vervallen na weer een misdaad gepleegd te hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat Willem daar niet zo wakker van ligt, ik heb zelf ook zo een instelling, ik ben tegenwoordig wel wat netter maar ben ook een keer of 20 veroordeeld geweest voor alles en nog wat, het boeit me gewoon niet.
Kantines dicht, dan kun je beter alle sportverenigingen opheffen. Die trekken het echt niet langer dan komende zomer meer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou dat zal wel weer met kantines dicht zijn, ik denk niet dat ze bij de overheid weten dat 80% van de clubs op de kantine draait.
Nou ja, ik ben tegenwoordig ook wat voorzichtiger omdat ik nogal strenge screenings krijg voor sommige opdrachten, gelukkig mogen ze daar maar 6 jaar terug kijkenquote:Op donderdag 25 maart 2021 22:01 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Snap ik, ik hoop dat je hiervan geleerd hebt.... Iemand maakt wel fout in hun leven wat het ook crimineel is, maar krijgt men wel straf, echter leert men ook wat niet meer mag doen. Helaas kan iemand wel eens in een grote fout vervallen na weer een misdaad gepleegd te hebben.
Klopt, en dan vooral voor buitensporten de zomermaanden met tournooien en feestjes, dan moet je echt het geld maken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kantines dicht, dan kun je beter alle sportverenigingen opheffen. Die trekken het echt niet langer dan komende zomer meer.
Verder eens hoor, als over een paar maanden de mensen die de ziekenhuizen ingaan allemaal zijn gevaccineerd, moet het gewoon grotendeels klaar zijn. En al helemaal als we later in de zomer ook de jongere mensen hebben gehad. Oprotten daarna met je apps, tests en mondmaskers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, en dan vooral voor buitensporten de zomermaanden met tournooien en feestjes, dan moet je echt het geld maken.
Gelukkig maar, wees maar blij dat je weer nieuwe kans krijgt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben tegenwoordig ook wat voorzichtiger omdat ik nogal strenge screenings krijg voor sommige opdrachten, gelukkig mogen ze daar maar 6 jaar terug kijken
Je geld is veilig bij de boeven roep ik altijdquote:Op donderdag 25 maart 2021 22:07 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Gelukkig maar, wees maar blij dat je weer nieuwe kans krijgt.
Voor je die twee prikken hebt gehad...en je vaccinatie-vrijheidspas krijgt, ergens in september?quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verder eens hoor, als over een paar maanden de mensen die de ziekenhuizen ingaan allemaal zijn gevaccineerd, moet het gewoon grotendeels klaar zijn. En al helemaal als we later in de zomer ook de jongere mensen hebben gehad. Oprotten daarna met je apps, tests en mondmaskers.
Eerder waarschijnlijk niet nee.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Voor je die twee prikken hebt gehad...en je vaccinatie-vrijheidspas krijgt, ergens in september?
1,5 meter gaat hopelijk zo snel mogelijk weg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
Wel samen met België de enige zonder vlag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Well, it's a start.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:05 schreef _serial_ het volgende:
Ruim 4 procent van alle EU-burgers is ingeënt
Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1,5 meter gaat hopelijk zo snel mogelijk weg.
De motie is aangenomenquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze gaan definitief niet over op een één-prik-strategie, of althans alléén voor mensen die al besmet zijn geweest, dus dat is vrij verwaarloosbaar.
Het is maar de vraag of de noodwet zo lang actief blijft. 1 juno is mooi moment om er mee te kappen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Er zijn waarschijnlijk meer mensen in die ruimte, het is niet bij hun thuis, zoals rutte uitlegde van de week 😉quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Met mondkapjes op videobellen dat is wel echt
Heb ik iets gemist? :/quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
Geen idee, was je al op de hoogte van die pandemie?quote:
Jij mag wel. Het druist volledig tegen de menselijkheid in. Mensen willen dichtbij elkaar zijn. Voor een contact gestoorde autist zeg ik: Prima, blijf maar zo leven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Nou nog wel wat beperkingen hoor, best veel nog. Maar snap ik ook wel als je beroepsbevolking bestaat uit een wandelende brandhaard, zoals daar wordt uitgelegd. Wel hoopvolle quote van de governor:quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:00 schreef TLC het volgende:
Gibraltar gaat weer terug naar het oude leven
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-kan-het-weer.html
![]()
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.quote:
quote:Third, our study opens the possibility of utilizing schemes that use sensor data information to provide
people with feedback on their behaviour. The current study used a style of feedback most closely related
to an alarm: a pattern of light and a buzzer emitted when potential danger is encountered. While this style
of feedback does seem to have a positive effect on adherence to distancing guidelines in the current study,
we note several challenges with its implementation. First, effective use of sensors seems to depend on adequate instruction and immediate feedback. In the absence of this guidance, on the first day of our
study, visitors tended to try out the sensors and as such inadvertently came within 1.5 meters of another
visitor. This may have obscured the positive effects of feedback on subsequent distancing. After the first
day, we countered this effect through a quite elaborate instruction where visitors were invited to try out
the sensor on a trial sensor that was not included in the data analysis. However, in many cases such an
instruction would be impractical, as it would take time and may lead to queue formation. Second,
implementing wearable sensors requires people to pick them up and bring them back, which may generate
risky, crowded environments if many people do this at the same time. Currently, the alarm scheme setup
warns, but does not reward individuals for keeping distance. Other more rewarding ways to organize
feedback may be more engaging (e.g., using gamification by letting people win various awards if they
keep their distance) and informative for the user (e.g., many people asked for feedback on how many
contacts they made). Clearly, there is a great potential for learning theory (e.g., reinforcement learning) to
inform this process (Richter et al., 2015); next to encouraging distancing upon receiving feedback, a
feedback system could promote learning to distance effectively and automatically/efficiently.
Ja, maar niet van plannen om koekjes uit te delen voor een buzzer?quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:19 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geen idee, was je al op de hoogte van die pandemie?
Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Zal wel loslopen neem ik aan, maar ik kan me wel vermaken met dat soort, laten we zeggen vrij wereldvreemde, snoeshanen die dit bloedserieus gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.
Dan zeg ik gewoon doei doei jullie kunnen me wat.
Om sneller te prikken in zijn algemeenheid toch? Ik dacht dat De Jonge op advies van de Gezonheidsraad vasthield aan het op voorraad houden van de tweede prik, omdat het te laat zetten daarvan zou kunnen leiden tot mutaties. Of is daar op teruggekomen?quote:
Vind jij ja. Jij lijkt er nogal genoegen in te scheppen de meest nare maatregel hier te propageren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.
Ooohhh ik ken de hoofdonderzoeker daarachter, hij hoopt ook echt zo snel mogelijk af te zijn van die 1.5m en dat we weer gewoon normaal van events enzo kunnen genieten hoor, hij wees er alleen in onze mails op dat mensen nu super slecht zijn in afstand houden, en dat we nu feitelijk nog mazzel hebben omdat covid niet zo dodelijk blijkt, maar dat als we ooit iets van de Spaanse griep of vliegende Ebola oid krijgen het van levensbelang is dat mensne bij zo'n volgende pandemie veel beter en sneller afstand houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Dat hamsteren en het dwarsliggende containerschip lijken mij twee volledig losstaande zaken. Hamsteren blijft even onnozel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:48 schreef RipCity het volgende:
Iemand nog toiletpapier over van vorig jaar?
https://www.hln.be/econom(...)iletpapier~a23b9da4/
Wat houdt je tegen om het dan zelf te doen? Waarom moeten we daar in godsnaam een wet voor maken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat betreft ibuprofen, niet corticosteroide inhalers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:07 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het ontkracht: https://www.bbc.com/news/51929628
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit dat dan met astma medicatie? die inhalers bevatten ook costicosteroiden.
Er werd juist gedaan of dat hielp omdat de budesonide de afweerreactie van je immuunsysteem onderdrukte.
Woont ook maar iets van 30.000 manquote:Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:
"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."
600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
Gecontraindiceerdquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Laat Corona maar gewoon lekker flink rondgaan onder de gezonde bevolking.
Het lijkt overeen te komen met de gegevens van Euromomo ( https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ). Het is wel recente data, die kan onvolledig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:37 schreef THEFXR het volgende:
klopt dit wel?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
https://www.euromomo.eu/how-it-works/methodsquote:To fit the baseline, only the period of the year when it is assumed that additional processes leading to excess deaths are not likely to happen were chosen. In order to be adapted to most of the participating countries, the variability of influenza and heat waves occurrences, these periods are relatively short compared to the whole of the series and were defined as “Spring”, from week 15 to week 26 and “Autumn”, from week 36 to week 45.
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Zeker weten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.
Mooi man, beetje voetbal kijken en vliegtuigspotten tegelijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Woont ook maar iets van 30.000 man
[ afbeelding ]
En het is maar de vraagt waar die heengaanquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwoners
Of werken met bescherming, kan ook prima, zo gaat het al een jaar namelijk. Met bescherming dus best primaquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Onzinquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Onzin
Je hebt gewoon rechten als mens. Nul reden om die opzij te zetten nu
Jij bent het eens met deze gang van zaken?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
??quote:Werkgevers dreigen met ontslag, het stopzetten van loon en schuwen geen emotionele chantage. Zo krijgt personeel dat zich niet laat inenten de schuld van besmettingen onder collega’s en patiënten,
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij bent het eens met deze gang van zaken?
[..]
??
Andere taken laten uitvoeren vind ik ook apart, jaar lang heeft iedereen alles kunnen doen met bescherming en nu opeens niet meer. Lijkt me weinig grond voor en idd rieken naar dwingen.
Ik werkte ook ooit bij zo'n toko, blij dat ik niet meer in de zorg werk iig en zeker niet daar
https://buteyko-instituut.nl/ziektes/astma/astmamedicijnen/quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Veel hooikoorts patiënten zullen nu ook volop dergelijke inhalers gebruiken.
Er wordt beweerd dat het gebruik ervan gecontraindiceerd is bij beginnende covid.
https://www.ilfattoquotid(...)-e-germania/6126442/
Het lijkt me niet meer dan logisch, cortisone onderdrukt reacties van het immuunsysteem, dus wanneer je dat gaat sprayen bij beginnende covid maak je problemen.
Ik begrijp niet dat er in NL niets over geschreven wordt, het zou de toename in de ziekenhuizen kunnen verklaren zeker nu hooikoortspatienten massaal dit soort sprays gebruiken.
Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Onzin
Je hebt gewoon rechten als mens. Nul reden om die opzij te zetten nu
Eerste half jaar was het dramatisch ja qua bescherming, maar dat is al tijden niet meerquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
Of met bescherming werken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.
Iets anders, maar toch:quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.
Maar dan wordt het een plicht ipv een recht.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
Mijn moeder (81, zelfstandig wonend) had helemaal geen oproep gekregen. Daar is ze zelf achteraan gegaan. Die krijgt haar 2e prik op 12 april. Schoonmoeder van 85 heeft de 2e prik op 11 maart gekregen. Echt vlot gaat het allemaal niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:
En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.
Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Hier mag je bij besmettingsonderzoek ook een test weigeren.
Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald.
Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald.
Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Alleen bij test weigeren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)
Is dit wettelijk geregeld of is dit iets van jouw werkgever?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen bij test weigeren.
Verplichte quarantaine om andere redenen worden gewoon doorbetaald.
Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het is maar de vraagt waar die heengaan
https://nos.nl/teletekst#125
"ostenrijk heeft op de digitale top
van EU-leiders volgens ingewijden flink
stampij gemaakt over de verdeling van
coronavaccins.Bondskanselier Kurz
vindt,met zes andere landen,dat de
verdeling niet eerlijk is.Ze willen
graag voorrang bij een partij vaccins
van Pfizer die eerder geleverd wordt. "
Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.
Is dit gecheckt met een vakbond?
We komen veel verpleegkundigen tekort. Als je dan 5 dagen in quarantaine moet omdat je geen sneltest wil doen, dan heb ik daar weinig medelijden mee ja.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.
Dat had ik ook gelezen, en eerlijk is eerlijk, meneer Kurz is sowieso wel een populistisch typetje als het gaat om vaccins.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.
Nu zijn er landen die geen AZ willen afnemen, maar bijv alleen Phizer.
Woowquote:
Is dat een kanon naast het speelveld?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Woont ook maar iets van 30.000 man
[ afbeelding ]
Arbeidsrechtelijk houdt dat geen stand als je dat als werknemer juridisch aankaart.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag.
Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Woow
Hier zijn geen excuses meer voor. Wat een enorme triestheid. 3! Maanden nadat we het vaccin voor het eerst hebben gehad. 3 maanden!
Dat geloof ik graag. Ik weet hier verder niks van.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.
Misschien met je de volgende keer zelf klaar gaan zitten met papier en pen?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?
Kunnen we die de komende weken mooi naast de werkelijkheid leggen.
Je kunt juridisch best gelijk hebben, maar moreel gezien vind ik je ongeschikt voor de functie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.
Dat ligt aan ons hoor, of we dat nog gaan accepteren met zn allen na een vaccinatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1,5 meter gaat hopelijk zo snel mogelijk weg.
Dat mag je vinden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:09 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je kunt juridisch best gelijk hebben, maar moreel gezien vind ik je ongeschikt voor de functie.
De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ligt aan ons hoor, of we dat nog gaan accepteren met zn allen na een vaccinatie.
Nergens meer voor nodig daarna.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Kan dat gezeur over het vaccinatietempo nou eindelijk eens op houden, de vaccins zijn er niet, het kan vrijwel niet sneller dan nu, stop met dat gezeur.
Ziekenhuiswerk bij infectie type A kan echt wel anders zijn op gebied van tests die noodzakelijk zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:04 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja wat procesoptimalitaties, en dat doen men al, maar men gaat echt geen miljoen spuiten sneller zetten.quote:
Strategie wordt omgegooid hè. Dat gaat zeker uitmakenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef raptorix het volgende:
Kan dat gezeur over het vaccinatietempo nou eindelijk eens op houden, de vaccins zijn er niet, het kan vrijwel niet sneller dan nu, stop met dat gezeur.
Ja maar dat zijn echt kruimels die in deze fase niet echt het verschil maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Strategie wordt omgegooid hè. Dat gaat zeker uitmaken
https://www.nu.nl/coronav(...)een-prik-genoeg.html
helaas niet, las dat VS waarschijnlijk een overschot heeft ook vanwege de onbereidheid tot vaccinatie, misschien daar wat bedelenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja wat procesoptimalitaties, en dat doen men al, maar men gaat echt geen miljoen spuiten sneller zetten.
Dat hoeven geen kruimels te zijn hoorquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn echt kruimels die in deze fase niet echt het verschil maken.
Volgens mij is dat ook al geoppert, dat we wat voorraad "lenen" zodat wij sneller de kwetsbare groepen doen, en dat we dat terugleveren van de zomer.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
helaas niet, las dat VS waarschijnlijk een overschot heeft ook vanwege de onbereidheid tot vaccinatie, misschien daar wat bedelen
Dat betekent dat er 1800 mensen in dat stadion passen, oftewel 5% van de bevolking.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou nog wel wat beperkingen hoor, best veel nog. Maar snap ik ook wel als je beroepsbevolking bestaat uit een wandelende brandhaard, zoals daar wordt uitgelegd. Wel hoopvolle quote van de governor:
""De wereldwijde pandemie is nog niet volledig voorbij", waarschuwt Picardo dan ook. "We moeten de komende maanden voorzichtig blijven om deze ongelofelijke vooruitgang te kunnen waarborgen. Ik kijk ernaar uit om binnenkort de beperkingen op samenkomsten te kunnen opheffen."
Gaat iig de goede kant op daar.
Maar uh, dit?
"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."
600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
ze zouden bij de 1e prik ook meteen een antistoffen test moeten doen, maar goed dat zal wel weer te moeilijk zijnquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat hoeven geen kruimels te zijn hoor
Zorgmedewerkers is behoorlijk gedeelte en de besmettingen onder de 50-70 jarigen lopen op. Die zijn hierna aan de beurt.
En dus dan maar met één prik indien ze netjes melden
Mjah ik denk niet dat jet het verschil gaat maken daar, ik zie liever dat zorgmedewerkers goed gevacinneerd zijn omdat het wel een risico is dat ze EN minder kunnen overbrengen, EN dat deze groep precies de groep is waar je zo min mogelijk uitval wilt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:24 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat hoeven geen kruimels te zijn hoor
Zorgmedewerkers is behoorlijk gedeelte en de besmettingen onder de 50-70 jarigen lopen op. Die zijn hierna aan de beurt.
En dus dan maar met één prik indien ze netjes melden
Een antisfotfen test is volgens mij qua capaicteit een stuk minder beschikbaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zouden bij de 1e prik ook meteen een antistoffen test moeten doen, maar goed dat zal wel weer te moeilijk zijn
het zal eens niet maar was wel handig geweestquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een antisfotfen test is volgens mij qua capaicteit een stuk minder beschikbaar.
Lijkt me logistiek en qua capaciteit lastig. Maar is een optie natuurlijk, al gaat dit vast niet doorgevoerd worden want hele andere zaken nodig dan voor vaccineren qua procesquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze zouden bij de 1e prik ook meteen een antistoffen test moeten doen, maar goed dat zal wel weer te moeilijk zijn
Ja het bizarre is dat we zo een beetje het land zijn met het hoogst aantal Pharmaceuten ter wereld (verhoudingsgewijs).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zal eens niet maar was wel handig geweest
1 prik na besmetting lijkt gewoon echt voldoende te zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah ik denk niet dat jet het verschil gaat maken daar, ik zie liever dat zorgmedewerkers goed gevacinneerd zijn omdat het wel een risico is dat ze EN minder kunnen overbrengen, EN dat deze groep precies de groep is waar je zo min mogelijk uitval wilt.
Ik mag toch hopen dat overheden nu eindelijk eens snappen dat lockdowns geen effect hebben onder de huidige opzet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Niet hard genoeg, misschien een dubbele avondklok een idee.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Ik heb het idee dat lockdown na lockdown na lockdown vooral gepruts in de marge is. Alles maar dichtgooien is bovenal extreem onhandig, en weinig effectief als men elkaar elders toch wel blijft zien.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat overheden nu eindelijk eens snappen dat lockdowns geen effect hebben onder de huidige opzet.
Dat las ik vanochtend ook als een van de eerste dingen. Mijn eerste reactie was: ach ja, het zoveelste 'positieve' bericht, waarschijnlijk volgen er vandaag weer 10 tegenvallers.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Strategie wordt omgegooid hè. Dat gaat zeker uitmaken
https://www.nu.nl/coronav(...)een-prik-genoeg.html
Tien mondmaskers over elkaar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Niet hard genoeg, misschien een dubbele avondklok een idee.
Dan kunnen de kroegen dus eindelijk open!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Verkoopverbod op alcohol naar 19.30!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tien mondmaskers over elkaar.
Gifjes zijn toch verboten?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Haal de plaatjes en gifjes maar van stal!
Martijn moet niet zo janken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Het is vooral vast blijven houden aan zaken waarbij men ziet dat het niet werkt, als mensen alternatieven worden geboden die wel werken (buitenlucht!), dan is men ook veel eerder bereid om andere maatregelen wel op te volgen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat lockdown na lockdown na lockdown vooral gepruts in de marge is. Alles maar dichtgooien is bovenal extreem onhandig, en weinig effectief als men elkaar elders toch wel blijft zien.
Iedere Italiaan verplichten om dag en nacht alle ramen open te zetten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Tien mondmaskers over elkaar.
D66 handeld vast 19:45 uit, kunnen ze tweeten: Geniet nog even van uw extra alcoholkoop kwartiertje!quote:
Martijn presenteert simpelweg hoe de situatie is en die ziet er momenteel niet goed uit.quote:
Je bedoeld waarnemingen mag ik hopen?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Gaat sneller dan vaccineren ondanks al de maatregelen. Voordat iedereen gevacinneerd is zijn wel allemaal al besmet geweest.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Met ongeveer 4-5 miljoen besmettingen zal dt inderdaad niet veel schelen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Gaat sneller dan vaccineren ondanks al de maatregelen. Voordat iedereen gevacinneerd is zijn wel allemaal al besmet geweest.
Het Inbrekersgilde is het met je eensquote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:46 schreef Nia het volgende:
[..]
Iedere Italiaan verplichten om dag en nacht alle ramen open te zetten.
?? Besmettingen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je bedoeld waarnemingen mag ik hopen?
Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.quote:
Prima, wat je wilt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het Inbrekersgilde is het met je eens
'Zakelijke bezigheden', dan mag het.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef Nia het volgende:
[..]
Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn.
Aha, een werkgeversverklaring van de baas van het dievengilde is dus vereist.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
'Zakelijke bezigheden', dan mag het.
Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.quote:
Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.
Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.
Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaarquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.
Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaar
[ afbeelding ]
Dan kan het gros onder de jeugd / jongeren vallen, uiteindelijk heeft dat - in tegenstelling tot een vogeltelling - wel effect op de oudere generaties die in het ziekenhuis belanden.
Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.
Misschien moet je het eens zo aan Jaap en Mark uitleggen, misschien dat ze het dan wel snappen.
Dat is allemaal veel te praktisch, dat doet er niet toe.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
De kans om in Duitsland besmet te raken is net zo groot als in de meeste andere EU-landen. Maar leuke symboolpolitiek weer.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.
Oude tijdenHet staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.
Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar vergadert u vooral niet fysiek. Dat is levensgevaarlijk!
Dat schreef ik al, juist om de kwetsbare groepen te beschermen dien je zoveel mogelijk mensen onder de sterke groepen te hebben die de ziekte al hebben doorgemaakt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:
Waarom het beter is om gezonde mensen niet te vaccineren
https://www.gelderlander.(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
En hoe lang blijft het zo, hè?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.
Oude tijdenHet staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.
Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:16 schreef Celestien het volgende:
[..]
En hoe lang blijft het zo, hè?
Hoop dat het vervalt zodra je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.
Werkt ook prima in Duitsland, situatie volledig onder controle daar.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.
Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geïmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef Draak31 het volgende:
Gaat niet de goede kant op dit. Versoepelingen zitten er aankomende maanden niet in.
Hoe ging het ook alweer met dat 'protest' van de horeca vorige maand?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:
Ik denk dat de kans groter is dat een kind opa/oma besmet. Ook mijn dochter komt bij haar grootouders. Zij zijn allen ongevaccineerd en mijn vader valt in een rusicogroep. Maar zolang onze dochter (en wij als ouders + grootouders in kwestie) geen klachten hebben, mag ze erheen. Haar grootouders accepteren de evt risico's. Ze vinden het alternatief (haar niet zien) onacceptabel. En ze zijn ook niet zo bang voor covid-19, gek genoeg.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan.[...]
Klinkt als Amerika vóór covid-19.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Wat een raar artikel. Sommige stellige beweringen zijn nog helemaal niet zo duidelijk. Zoals: "Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is". Er zijn nog geen studies gedaan naar zware Covid gevallen en ziekenhuisopnames onder de kwetsbare groepen in de combinatie met AstraZeneca en Zuid-Afrikaanse variant. Verminderde effectiviteit zegt nog niets over bescherming tegen zware Covid. Dat effect is nog steeds te verwachten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:
Haal hem er maar bij. Redelijk wat volk hier heeft het gebookmarked.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?
Kunnen we die de komende weken mooi naast de werkelijkheid leggen.
Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
Ja dat snap ik, dat is ook het probleem. En die handhaving van horeca / winkels is eenvoudiger vanwege het vaak centrale karakter van die bedrijven vermoed ik.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
Natuurlijk niet. Nergens meer voor nodig.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.
Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef Questular het volgende:
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.
Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.
Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.
En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.
Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?
Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.
Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.
Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.
Take one for the team!!![]()
Een promovendus in een regionaal blaadje, sorry dat ik liever afga op mensen met een iets betere staat van dienst. Bovendien staat er:quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:
Ja, áls. Maar inmiddels is volgens mij wel duidelijk dat het óók anderen beschermt.quote:Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkingen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?
Deze is ook leuk:quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins
[ afbeelding ]
is altijd zo, ze leren het daar nooit.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/
Ook daar zijn weer twijfels over. Maar ik slik ze maar gewoon. Kan geen kwaad en als het toch helpt, dan ben ik goed bezig.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
Maar de stijging is wel gestopt?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
rioolwater metingen waren deze week nog laag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Celestien het volgende:
[..]
Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.
Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
Je hoeft je geld niet in te zetten en je kunt er zomaar helemaal naast zitten met je mening.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:41 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef erkel het volgende:
[..]
Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Volgens mij was dat alleen in heel zeldzame gevallen, zoals die twee broers, waarvan er één is overleden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Mooi verwoord en top dat je je mensen in je omgeving door een expert laat informeren ipv Feesboekquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.
En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.
Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.
Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Zoiets moet het bijna wel zijn. De enorme verschillen moeten toch wel (deels) te verklaren zijn, zou je zeggen. Misschien dat bij een deel van de mensen er iets mis is met het immuunsysteem en dat corona één van de weinige dingen is die dat aan het licht brengt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Ja, het is idd niet zo dat alleen ouderen ernstig ziek worden. Ben wel benieuwd wat toekomstige onderzoeken naar covid-19 ons gaan vertellen daarover. Wat zorgt ervoor dat sommige mensen zo ziek worden en anderen amper? Wat zijn die onderliggende klachten precies een waarom hebben ze zo'n effect op het ziekteverloop? En wat voor invloed heeft het immuunsysteem?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Hopen dat het snel groener wordt!
Sorry bedoel het niet kwaaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijntquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Hopen dat het snel groener wordt!
Het gaat nu vrij snel, omdat de boel rolt, begin is altijd lastiger omdat je ook zaken als voorraad moet opbouwen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
Met de aanwas van vaccins volgende maand gaat dat hand in hand natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
snap ik, maar veel mensen begrijpen niet dat het nog geen 100% vaccins zijn, dus hopen in 2022 op 100% vaccins.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:01 schreef Cynicio het volgende:
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.
oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;
aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik
Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.
Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[quote]Als het pessimistische scenario werkelijkheid wordt, wat betekent dat?
„Dan heb je op 1 juli iets minder mensen hun eerste prik gegeven, maar vooral minder mensen hun tweede prik. De verschillen zijn niet kolossaal, we zijn dan een dag of twaalf later op het punt waar we 1 juli willen zijn. Vanaf juni houdt de schaarste aan vaccins op.”
niks doemdenker, gewoon een menselijk verschijnsel.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
DoemdenkerEr is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394
Ik maak me helemaal niet zo'n zorgen over die tweede prik. We zien dat een eerste prik al zoveel effect heeft dat ik die tweede prik als mooi meegenomen zie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
DoemdenkerEr is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]
Ik blijf me wel afvragen waar nu precies de twijfels over blijven bestaan qua leveringen van vaccins. Is dit echt last-minute productiewerk dan of hoe zit dat?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar die van 5 naar 3 dagen kun je moeilijk na 1 levering instellen, echter als je 3 maanden lang stipt aangelevert krijgt dan weet je dat natuurlijk een stuk zekerder, wat natuurlijk ook scheelt is dat de tijd tussen de prikken vergroot is, daarmee sla je 2 vliegen, je kunt een stukje vooruit prikken, en je hebt meer tijd om een niet geleverde batch op te vangen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.
Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.quote:Toch heeft Van Delden er vertrouwen in dat op 1 juli inderdaad iedereen die wil minimaal één prik heeft gekregen, zoals demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) eerder zei. „Dan gaan we er wel vanuit dat 85 procent van de mensen zich wil laten vaccineren.
Mooie ontwikkelingen, zeker voor reizen en evenementenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
Straks allemaal stokje in mond door stewardess tijdens het boarden
Prima als je die gunst dan ook kan teruggeven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
10:12
Fijn. Het liefst staan hier wel meer vrijheden tegenover natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Prima om besmettingen mee te controlleren, maar ik vraag me af hoe je dat wilt inzetten om bijvoorbeeld toegang te verlenen bij een event.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Mijne 17 juli.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed.
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
Die van mij begin september. Mag toch hopen dat die gewoon doorgaat.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed.
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Binnen blijven als je positief bent.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
anale testenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR testquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Binnen blijven als je positief bent.
Ik doe liever een stok in mijn kont dan in mijn neus, bah wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.quote:
Parkzichtquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef asco het volgende:
[..]
Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣
(Parkzicht Outdoor)
met apps, bestrijd je geen pandemieënquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
Klopt en dat is kut.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Ik weet best veel van crisis situaties af, een goede strategie is hoop geven en mensen bezig te houden, alleen al geweldig dat dit hele project opensource is uitgevoert, dat dat ding niet werkte was eigenlijk niet zo relevantquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met apps, bestrijd je geen pandemieën
opeens weet je het, je wordt corona coachquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
Inderdaad. Vanaf het moment dat de zorg het weer aan kan (ook binnen andere EU landen) moet je vakanties gewoon weer aan iedereen toestaan. Zonder dat je jezelf elke dag moet testen om weer fatsoenlijk te mogen leven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
Op zich een hele goede ontwikkeling, maar veel te laat imo. Zoiets had er vorig jaar al moeten zijn in het najaar. Had veel besmettingen kunnen voorkomen. Denk dat er best veel mensen zichzelf zouden testen voordat ze met iemand af zouden spreken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?quote:
Zal ik je eens wat vertellenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
opeens weet je het, je wordt corona coach
je zou ze bijna gaan slaanquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat
Voor mij zouden die sneltesten het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Goed export productquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
Echt een tip aan iedereen, probeer gewoon zoveel mogelijk mensen buiten te ontmoeten, zeker in deze periode, en al helemaal als het mensen in de kwetsbare groepen betreft, dit zijn echt zaken waar we de komende 2 maanden het verschil gaan maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voor mij zouden die sneltests het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |