abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:21:54 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696953
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Werkt ook prima in Duitsland, situatie volledig onder controle daar.
pi_198696977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.

Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geïmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198696991
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef Draak31 het volgende:
Gaat niet de goede kant op dit. Versoepelingen zitten er aankomende maanden niet in.
Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:00 #224
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198697029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
Hoe ging het ook alweer met dat 'protest' van de horeca vorige maand? :D

Ofwel, ja, ze gaan gewoon luisteren en terecht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198697064
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:46 #226
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697072
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:
Waarom het beter is om gezonde mensen niet te vaccineren

https://www.gelderlander.(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:20 #227
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan.[...]
Ik denk dat de kans groter is dat een kind opa/oma besmet. Ook mijn dochter komt bij haar grootouders. Zij zijn allen ongevaccineerd en mijn vader valt in een rusicogroep. Maar zolang onze dochter (en wij als ouders + grootouders in kwestie) geen klachten hebben, mag ze erheen. Haar grootouders accepteren de evt risico's. Ze vinden het alternatief (haar niet zien) onacceptabel. En ze zijn ook niet zo bang voor covid-19, gek genoeg.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:08 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697087
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Klinkt als Amerika vóór covid-19.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:18 #229
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697090
quote:

Wat een raar artikel. Sommige stellige beweringen zijn nog helemaal niet zo duidelijk. Zoals: "Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is". Er zijn nog geen studies gedaan naar zware Covid gevallen en ziekenhuisopnames onder de kwetsbare groepen in de combinatie met AstraZeneca en Zuid-Afrikaanse variant. Verminderde effectiviteit zegt nog niets over bescherming tegen zware Covid. Dat effect is nog steeds te verwachten.
Weisst
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:33:08 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?

Kunnen we die de komende weken mooi naast de werkelijkheid leggen.
Haal hem er maar bij. Redelijk wat volk hier heeft het gebookmarked.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:42 #231
5428 crew  miss_sly
pi_198697125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198697126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
Ja dat snap ik, dat is ook het probleem. En die handhaving van horeca / winkels is eenvoudiger vanwege het vaak centrale karakter van die bedrijven vermoed ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:46 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.
Natuurlijk niet. Nergens meer voor nodig.

Maar als mensen er aan willen blijven vasthouden omdat het hun eigen keuze is, respecteer ik dat wel. Maar alleen uit eigen keuze en geen overheids'advies'. Nergens meer voor nodig die.
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:34 #234
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef Questular het volgende:
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:09 #235
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Weisst
pi_198697167
quote:

Een promovendus in een regionaal blaadje, sorry dat ik liever afga op mensen met een iets betere staat van dienst. Bovendien staat er:
quote:
Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkin­gen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?
Ja, áls. Maar inmiddels is volgens mij wel duidelijk dat het óók anderen beschermt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:30 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins

[ afbeelding ]
Deze is ook leuk:
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:34 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
is altijd zo, ze leren het daar nooit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:36 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697181
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
Ook daar zijn weer twijfels over. Maar ik slik ze maar gewoon. Kan geen kwaad en als het toch helpt, dan ben ik goed bezig.
pi_198697194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italië is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
Maar de stijging is wel gestopt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')