abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198696708
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Het Inbrekersgilde is het met je eens *O*
Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn. :D
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:59:45 #202
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef Nia het volgende:

[..]

Maar de inbrekers moeten dan wel even een briefje meenemen waarom ze buiten zijn. :D
'Zakelijke bezigheden', dan mag het.
pi_198696739
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Zakelijke bezigheden', dan mag het.
Aha, een werkgeversverklaring van de baas van het dievengilde is dus vereist. 8-)
pi_198696744
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Prima, wat je wilt.
Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198696766
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het werkt net als een vogeltelling, het gaat er niet om hoeveel er totaal zijn, maar hoeveel mensen gemiddeld tellen, dat is veel interessanter als je trend wilt weten.
Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198696777
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Klopt en die trend zit nu op 20% in de plus, week op week..of een verdubbeling van het aantal besmettingen / waarnemingen iedere 3,5 week.
Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.
pi_198696782
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.

Oude tijden :') Het staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 26-03-2021 10:11:22 ]
pi_198696806
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja maar het gaat niet om alle vogeltjes, het gaat om de zelfdzame vogeltjes.
Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaar

Dan kan het gros onder de jeugd / jongeren vallen, uiteindelijk heeft dat - in tegenstelling tot een vogeltelling - wel effect op de oudere generaties die in het ziekenhuis belanden.
pi_198696822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hmm ja.. feit is dat het in vrijwel alle leeftijdsgroepen toeneemt tot 80 jaar

[ afbeelding ]

Dan kan het gros onder de jeugd / jongeren vallen, uiteindelijk heeft dat - in tegenstelling tot een vogeltelling - wel effect op de oudere generaties die in het ziekenhuis belanden.
Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.
Misschien moet je het eens zo aan Jaap en Mark uitleggen, misschien dat ze het dan wel snappen.
pi_198696834
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien moet je dan eens je beleid als overheid focussen dat die kwetsbare vogeltjes niet met de sterke vogeltjes in aanraking komen, en de sterke vogeltjes hun ding laten doen, en de kwetsbare vogeltjes, als je de vogeltjes bij elkaar zet, dan gaat het niet goed.
Misschien moet je het eens zo aan Jaap en Mark uitleggen, misschien dat ze het dan wel snappen.
Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
pi_198696846
Waarom het beter is om gezonde mensen niet te vaccineren

https://www.gelderlander.(...)-toch-niet~ad9fbcb5/
pi_198696847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wel heel makkelijk gesteld. Hoe wil je dat doen binnen gezinnen? Op werkvloeren waar mensen 30-40 uur per week in een ruimte zijn?
Dat is allemaal veel te praktisch, dat doet er niet toe.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:12:41 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696848
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:
Die Duitsers zijn wel streng zeg, paspoort checken of je ergens anders bent geweest, voordat je het land invliegt. Stempel op je ticket. Dat alles nog nadat je een negatieve PCR test heb afgegeven.

Oude tijden :') Het staat allemaal zo ver weg van het virus bestrijden, niet alsof je een land binnenvliegt dat coronavrij is.
De kans om in Duitsland besmet te raken is net zo groot als in de meeste andere EU-landen. Maar leuke symboolpolitiek weer.
pi_198696857
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
pi_198696860
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:39 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Maar vergadert u vooral niet fysiek. Dat is levensgevaarlijk!
twitter
pi_198696865
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:12 schreef JosMert het volgende:

Dat schreef ik al, juist om de kwetsbare groepen te beschermen dien je zoveel mogelijk mensen onder de sterke groepen te hebben die de ziekte al hebben doorgemaakt.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:16:19 #217
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198696876
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:05 schreef Jed1Gam het volgende:

En hoe lang blijft het zo, hč?
Hoop dat het vervalt zodra je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.
(Un)masking for the greater good.
pi_198696922
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je snapt dat gezinnen doorgaans niet uit 55+ers bestaan? Je snapt dat de overheid totaal niets afdwingt qua thuiswerken of het ontheffen van de kwetsbare groepen? Moet ik je nu elke keer het zelfde liedje voorzingen?
Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.

Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geļmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
pi_198696931
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:16 schreef Celestien het volgende:

[..]

En hoe lang blijft het zo, hč?
Hoop dat het vervalt zodra je kunt aantonen dat je gevaccineerd bent.
Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:20:46 #220
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198696934
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:21:54 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198696953
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is zoveel bureaucratie bijgekomen, begint echt weer een papierenwereld te worden. Zonder pasje stempels, online registraties en bewijzen kom je nergens meer binnen.
Werkt ook prima in Duitsland, situatie volledig onder controle daar.
pi_198696977
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan. En inderdaad, de overheid kan niks afdwingen qua thuiswerken omdat het niet te handhaven is omdat elk bedrijf weer andere redenen heeft of kan verzinnen om mensen op locatie te hebben.

Je doet net of jouw twee zinnen direct voor heel Nederland geļmplementeerd kunnen worden, maar dat is niet zo. Leuk bedacht in theorie, in de praktijk onuitvoerbaar.
Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
pi_198696991
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef Draak31 het volgende:
Gaat niet de goede kant op dit. Versoepelingen zitten er aankomende maanden niet in.
Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
  Redactie Sport vrijdag 26 maart 2021 @ 10:27:00 #224
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198697029
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Die komen er vanzelf, dacht je dat mensen en bedrijven de hele zomer naar dit achterlijke beleid gaan luisteren?
Hoe ging het ook alweer met dat 'protest' van de horeca vorige maand? :D

Ofwel, ja, ze gaan gewoon luisteren en terecht.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198697064
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:29:46 #226
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697072
quote:

Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:30:20 #227
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een kind besmet een ouder en een ouder besmet weer opa/oma. Of, zeker nu, opa/oma komen toch veel in contact met de kleinkinderen vanwege gesloten scholen / BSO. Zo is en kan het gaan.[...]
Ik denk dat de kans groter is dat een kind opa/oma besmet. Ook mijn dochter komt bij haar grootouders. Zij zijn allen ongevaccineerd en mijn vader valt in een rusicogroep. Maar zolang onze dochter (en wij als ouders + grootouders in kwestie) geen klachten hebben, mag ze erheen. Haar grootouders accepteren de evt risico's. Ze vinden het alternatief (haar niet zien) onacceptabel. En ze zijn ook niet zo bang voor covid-19, gek genoeg.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:08 #228
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697087
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Klinkt als Amerika vóór covid-19.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:31:18 #229
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697090
quote:

Wat een raar artikel. Sommige stellige beweringen zijn nog helemaal niet zo duidelijk. Zoals: "Zo is Zuid-Afrika al gestopt met AstraZeneca omdat dat vaccin niet werkt tegen de variant die daar dominant is". Er zijn nog geen studies gedaan naar zware Covid gevallen en ziekenhuisopnames onder de kwetsbare groepen in de combinatie met AstraZeneca en Zuid-Afrikaanse variant. Verminderde effectiviteit zegt nog niets over bescherming tegen zware Covid. Dat effect is nog steeds te verwachten.
Weisst
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:33:08 #230
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Heeft iemand de data opgeschreven die Hugo dinsdag heeft genoemd?

Kunnen we die de komende weken mooi naast de werkelijkheid leggen.
Haal hem er maar bij. Redelijk wat volk hier heeft het gebookmarked.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:42 #231
5428 crew  miss_sly
pi_198697125
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198697126
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zuuuuuuuuuuuuucht, je snapt toch wel als de overheid de BSO sluit dat mensen hun kinderen bij opa en oma dumpen? En waarom is het handhaven van Horeca en Winkels geen probleem, en bedrijven niet?
Ja dat snap ik, dat is ook het probleem. En die handhaving van horeca / winkels is eenvoudiger vanwege het vaak centrale karakter van die bedrijven vermoed ik.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:34:46 #233
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697127
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De motivatie om afstand te blijven bewaren in de supermarkt zal wel niet groot meer zijn als de anderhalve meter eenmaal weg is uit de horeca en het privéleven.
Natuurlijk niet. Nergens meer voor nodig.

Maar als mensen er aan willen blijven vasthouden omdat het hun eigen keuze is, respecteer ik dat wel. Maar alleen uit eigen keuze en geen overheids'advies'. Nergens meer voor nodig die.
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:36:34 #234
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef Questular het volgende:
Vandaag op het werk voor het eerst weer eens een collega gezien die in december corona heeft gekregen. Gezonde vrouw, geen onderliggende kwalen, geen overgewicht etc maar die heeft het echt flink te pakken gehad. In december corona gekregen en begint nu langzamerhand weer met werken. Heeft fysio nodig, continu verkouden, hoofdpijn en moe. Nee "het is maar een griepje" gaat voor haar niet op.
Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:09 #235
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:29 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ach, weer wat artsen die heel goed bedoeld hun 15 minutes of fame willen hebben.

Inhoudelijk hebben ze misschien wel een punt, maar ik vindt dergelijke onderzoeken in de huidige fase niet meehelpen. De massa vreet dit soort nieuws nu als zoete koek, maar vaak blijft alleen de kop hangen. "Misschien beter niet vaccineren". Dat helpt niet mee met het doel wat je nu wil bereiken, in endemische fase van corona terecht komen, daarvoor is een hoge vaccinatiegraad nodig, hoe hoger hoe beter. Eigenlijk doet al een hele tijd het getal van 70% vaccinatiegraad de ronde om in die fase te geraken.

Echter vreten dit soort nieuwskoppen aan de vaccinatiebereidheid, je vraagt al aan mensen of ze 2 prikken willen krijgen en daar wordt over het algemeen niemand enthousiast van. Het helpt al helemaal niet mee als er daarnaast een hoge mate van FUD (fear uncertainty and doubt) de ronde gaat doen. Hoe meer FUD er is hoe meer de vaccinatiebereidheid zal gaan dalen. En dat gaat zeker niet helpen om die 70% te gaan bereiken.

En ik neem het mensen ook niet kwalijk, als het voordeel van vaccineren is dat er minder 50 plussers op de IC terecht komen en je zelf geen 50 bent is dat wat verder van je af, dat je collega's, familie en medewerkers van bedrijven waar je komt misschien kunt besmetten is ook niet direct jouw probleem. Of de zeldzamere gevallen onder de 50 die zwak van gestel zijn hieraan blootstelt is nog verder van je af.

Daarnaast is de FUD heel concreet, en vaak ook gewoon realistisch.
- Misschien wordt je onvruchtbaar?
- Lange termijn effecten zijn onbekend?
- Je kunt je er een dagje beroerd door voelen?
- Trombose gevallen?
- Is het wel nodig als je jong bent?
- Afspraak maken is een hoop gedoe?
- Kan ik niet beter wachten?
- Als anderen gevaccineerd zijn waarom zou ik dan nog moeten?
- Hoeveel kans heb ik nu dat ik echt ziek wordt van COVID?
- Wat zit er allemaal in?
- Is alles al wel bekend?

Heel veel redenen al met al om toch te gaan weifelen.

Het is echter gewoon een vervelend feit dat het gaat om groepsdekking, hoe meer er gevaccineerd zijn hoe minder het kan verspreiden, dat staat vast. Om een situatie te bereiken waarbij het endemisch wordt is de vaccinatiegraad gewoon hoog, en daarom moeten er veel mensen worden gevaccineerd die eigenlijk weinig risico lopen. Wat betekend dat je naast de keus voor jezelf ook een keus maakt voor je omgeving.

Voor het individu is het een lastigere keus, maar voor de maatschappij een simpele.

Take one for the team!! *O* ;)
Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Weisst
pi_198697167
quote:

Een promovendus in een regionaal blaadje, sorry dat ik liever afga op mensen met een iets betere staat van dienst. Bovendien staat er:
quote:
Als je niet ernstig ziek kan worden door het virus én er ook niemand mee beschermt als je je laat vaccineren, waarom zou je dan het risico lopen op bijwerkin­gen die we zeker voor de lange termijn niet kennen?
Ja, įls. Maar inmiddels is volgens mij wel duidelijk dat het óók anderen beschermt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ą twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:37:30 #237
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697168
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:20 schreef ondeugend het volgende:
Ik vond nog even een mooi overzichtje over de effectiviteit van de vaccins

[ afbeelding ]
Deze is ook leuk:
1947-2016
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:34 #238
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italiė is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
is altijd zo, ze leren het daar nooit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:38:36 #239
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697181
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
Ook daar zijn weer twijfels over. Maar ik slik ze maar gewoon. Kan geen kwaad en als het toch helpt, dan ben ik goed bezig.
pi_198697194
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:30 schreef Nia het volgende:
Italiė is nationaal op 15 maart weer in een strikte lockdown gegaan, maar het vertaalt zich nog steeds niet in dalende cijfers: https://www.worldometers.info/coronavirus/country/italy/ :')
Maar de stijging is wel gestopt?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:39:55 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
rioolwater metingen waren deze week nog laag.
pi_198697211
twitter

Hopen dat het snel groener wordt!
pi_198697214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
I'll give you something to do
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:40:56 #244
5428 crew  miss_sly
pi_198697217
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:41:59 #245
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198697233
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:33 #246
5428 crew  miss_sly
pi_198697263
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:41 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
Je hoeft je geld niet in te zetten en je kunt er zomaar helemaal naast zitten met je mening.

Feit is dat er gezonde mensen zonder onderliggende kwalen of vit D gebrek er heel lang heel veel last van kunnen hebben. Als totale onbekende van deze persoon en leek kun je je vraagtekend dan ook voor je houden.
pi_198697277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:23 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:28 #249
5428 crew  miss_sly
pi_198697289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Volgens mij was dat alleen in heel zeldzame gevallen, zoals die twee broers, waarvan er één is overleden.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:49:13 #250
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Mooi verwoord en top dat je je mensen in je omgeving door een expert laat informeren ipv Feesboek :P
Weisst
pi_198697337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Zoiets moet het bijna wel zijn. De enorme verschillen moeten toch wel (deels) te verklaren zijn, zou je zeggen. Misschien dat bij een deel van de mensen er iets mis is met het immuunsysteem en dat corona één van de weinige dingen is die dat aan het licht brengt.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:51:37 #252
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, het is idd niet zo dat alleen ouderen ernstig ziek worden. Ben wel benieuwd wat toekomstige onderzoeken naar covid-19 ons gaan vertellen daarover. Wat zorgt ervoor dat sommige mensen zo ziek worden en anderen amper? Wat zijn die onderliggende klachten precies een waarom hebben ze zo'n effect op het ziekteverloop? En wat voor invloed heeft het immuunsysteem?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:53:31 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
1947-2016
pi_198697408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
Sorry bedoel het niet kwaaad.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:57:32 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
pi_198697427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
Het gaat nu vrij snel, omdat de boel rolt, begin is altijd lastiger omdat je ook zaken als voorraad moet opbouwen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:59:59 #257
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198697444
m'n schoonzus werkt in de gehandicaptenzorg en die krijgt vandaag een az-vaccinatie
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198697448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
Met de aanwas van vaccins volgende maand gaat dat hand in hand natuurlijk.
pi_198697454
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:04:57 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:01 schreef Cynicio het volgende:
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
snap ik, maar veel mensen begrijpen niet dat het nog geen 100% vaccins zijn, dus hopen in 2022 op 100% vaccins.
pi_198697503
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;

aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik

Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.

Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar :)
pi_198697521
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;

aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik

Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.

Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar :)
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.

Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:07:33 #263
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697531
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[quote]Als het pessimistische scenario werkelijkheid wordt, wat betekent dat?

„Dan heb je op 1 juli iets minder mensen hun eerste prik gegeven, maar vooral minder mensen hun tweede prik. De verschillen zijn niet kolossaal, we zijn dan een dag of twaalf later op het punt waar we 1 juli willen zijn. Vanaf juni houdt de schaarste aan vaccins op.”
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394

[ Bericht 18% gewijzigd door miss_sly op 26-03-2021 11:15:54 ]
Weisst
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:08:34 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Doemdenker :') Er is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]

niks doemdenker, gewoon een menselijk verschijnsel.
pi_198697555
quote:

[..]

Doemdenker :') Er is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]

Ik maak me helemaal niet zo'n zorgen over die tweede prik. We zien dat een eerste prik al zoveel effect heeft dat ik die tweede prik als mooi meegenomen zie.
pi_198697559
quote:

[..]

[..]

Ik blijf me wel afvragen waar nu precies de twijfels over blijven bestaan qua leveringen van vaccins. Is dit echt last-minute productiewerk dan of hoe zit dat?
pi_198697577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:

[..]

En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.

Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
Klopt, maar die van 5 naar 3 dagen kun je moeilijk na 1 levering instellen, echter als je 3 maanden lang stipt aangelevert krijgt dan weet je dat natuurlijk een stuk zekerder, wat natuurlijk ook scheelt is dat de tijd tussen de prikken vergroot is, daarmee sla je 2 vliegen, je kunt een stukje vooruit prikken, en je hebt meer tijd om een niet geleverde batch op te vangen.
pi_198697629
Wat ik ook van Jaap van Delden begreep is dat Pfizer echt heel stipt levert, dat AZ wat minder levert is vervelend, maar dat dat wel ingelopen kan worden.
pi_198697657
quote:

[..]

[..]

quote:
Toch heeft Van Delden er vertrouwen in dat op 1 juli inderdaad iedereen die wil minimaal één prik heeft gekregen, zoals demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) eerder zei. „Dan gaan we er wel vanuit dat 85 procent van de mensen zich wil laten vaccineren.
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
pi_198697670
Overigens heb ik misschien klein lichtpuntje, vorige week waren vrijdag en zaterdag erg slecht qua cijfers, vooral de IC's, als vandaag en morgen net zoals gister zijn, dan gaan we in ieder geval naar een stabiele, zo niet dalende trend op de IC :)
pi_198697817
10:12

UK regulator approves 20-second coronavirus test which could be used in airports and sports venues

In the latest technological step forward, a COVID-19 test that takes just seconds has been approved by the Medicines and Healthcare products Regulatory Agency (MHRA).

The Virolens test, made by British start-up iAbra and TT Electronics, uses swabs of saliva and trials have shown it is highly accurate.

Trials indicated the test has 98.1% sensitivity, meaning it returns few false negatives, and 99.7% specificity, meaning few false positives.

It was trialled at Heathrow Airport and will now be launching with immediate effect, rolling out further in the coming months.

Straks allemaal stokje in mond door stewardess tijdens het boarden
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198697845
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:

Mooie ontwikkelingen, zeker voor reizen en evenementen :)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:29:54 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198697855
quote:
10:12

Prima als je die gunst dan ook kan teruggeven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_198697867
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed *O*.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:00 #275
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697874
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
pi_198697885
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Fijn. Het liefst staan hier wel meer vrijheden tegenover natuurlijk.
pi_198697905
quote:
Prima om besmettingen mee te controlleren, maar ik vraag me af hoe je dat wilt inzetten om bijvoorbeeld toegang te verlenen bij een event.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:33:19 #278
22565 asco
Los in deze tent
pi_198697907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed *O*.
Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣

(Parkzicht Outdoor)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:33:24 #279
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198697909
quote:
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen O-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198697925
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Die van mij begin september. Mag toch hopen dat die gewoon doorgaat.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:34:26 #281
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697927
quote:
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
pi_198697935
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef THEFXR het volgende:

[..]

er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
Binnen blijven als je positief bent.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:35:04 #283
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697936
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen O-)
anale testen
pi_198697944
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:10 #285
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697949
d
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Binnen blijven als je positief bent.
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
pi_198697951
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

anale testen
Ik doe liever een stok in mijn kont dan in mijn neus, bah wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:39 #287
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198697957
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef asco het volgende:

[..]

Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣

(Parkzicht Outdoor)
Parkzicht _O_ _O_ _O_
Rob _O_ _O_ _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:36:46 #288
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697958
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
met apps, bestrijd je geen pandemieėn
pi_198697969
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]

dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Klopt en dat is kut.

Verder zie ik het nut inderdaad niet tenzij je ergens aan zou kunnen tonen dat je de test hebt uitgevoerd.
pi_198697972
quote:
d
[..]

Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
pi_198697984
twitter

paniek paniek :') :')
pi_198697987
quote:

[..]

met apps, bestrijd je geen pandemieėn
Ik weet best veel van crisis situaties af, een goede strategie is hoop geven en mensen bezig te houden, alleen al geweldig dat dit hele project opensource is uitgevoert, dat dat ding niet werkte was eigenlijk niet zo relevant ;)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:38:51 #293
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697990
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
opeens weet je het, je wordt corona coach _O-
pi_198697997
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:17 schreef Anton91 het volgende:

[..]

[..]

Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
Inderdaad. Vanaf het moment dat de zorg het weer aan kan (ook binnen andere EU landen) moet je vakanties gewoon weer aan iedereen toestaan. Zonder dat je jezelf elke dag moet testen om weer fatsoenlijk te mogen leven.

quote:
Op zich een hele goede ontwikkeling, maar veel te laat imo. Zoiets had er vorig jaar al moeten zijn in het najaar. Had veel besmettingen kunnen voorkomen. Denk dat er best veel mensen zichzelf zouden testen voordat ze met iemand af zouden spreken.

Mochten ze inderdaad in de winkel komen dan zal ik ze wel gebruiken. Voordat ik met iemand afspreek. En ook een paar dagen na die afspraak.

Maar het meest optimale zou zijn dat zo’n test (maar hoe ga je dat controleren) ook gelinkt gaat worden met zo’n vaccinatie paspoort zodat je ook met zo’n simpele zelf test op vakantie mag/uit eten mag. Dan hoef je er niet telkens een afspraak voor te maken, dan zou je op vakantie ook niet een test staat hoeven te zoeken die je negatief test voor de terugreis.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:39:47 #295
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198698003
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]

paniek paniek :') :')
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
pi_198698009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:

[..]

opeens weet je het, je wordt corona coach _O-
Zal ik je eens wat vertellen ;)
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat :)
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:41:25 #297
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198698019
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zal ik je eens wat vertellen ;)
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat :)
je zou ze bijna gaan slaan >:) }) 8)7 ~O>
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:41:26 #298
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198698020
quote:
Voor mij zouden die sneltesten het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_198698025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:39 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
Goed export product ;)
Overigens denk ik dat Duitsland nog wel een probleem heeft, leuk al die lockdowns maar daardoor hebben ze wel een veel mindere natuurlijke immuniteit opgelopen.
pi_198698048
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:41 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Voor mij zouden die sneltests het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
Echt een tip aan iedereen, probeer gewoon zoveel mogelijk mensen buiten te ontmoeten, zeker in deze periode, en al helemaal als het mensen in de kwetsbare groepen betreft, dit zijn echt zaken waar we de komende 2 maanden het verschil gaan maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')