abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:39:55 #241
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697199
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Besmettingen constateer je maar voor een heel klein deel, kortom wat je test zijn positieve waarnemingen.
rioolwater metingen waren deze week nog laag.
pi_198697211
twitter

Hopen dat het snel groener wordt!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198697214
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:36 schreef Celestien het volgende:

[..]

Het is dan ook geen griepje. De mensen die dat nu nog zeggen, mogen ze van mij verbannen.

Ontzettend vervelend voor je collega. Hopelijk gaat het snel beter.
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
I'll give you something to do
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:40:56 #244
5428 crew  miss_sly
pi_198697217
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Het is een feit dat met een vitamine D tekort covid je stevig te grazen kan nemen. Just saying.
En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:41:59 #245
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_198697233
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En dan nog kun je zo'n uitspraak niet doen, want je weet minder van deze persoon dan degene die erover post, en die weet niet alles.
Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:44:33 #246
5428 crew  miss_sly
pi_198697263
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:41 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat het zo is natuurlijk. Ik zeg dat het waarschijnlijk is dat ze toch onderliggende kwalen heeft. En eventueel een vitamine D tekort. Het kan ook dat ze gewoon pech had. Maar als ik mijn geld in moest zetten dan zet ik in op onderliggende kwaalkes.
Je hoeft je geld niet in te zetten en je kunt er zomaar helemaal naast zitten met je mening.

Feit is dat er gezonde mensen zonder onderliggende kwalen of vit D gebrek er heel lang heel veel last van kunnen hebben. Als totale onbekende van deze persoon en leek kun je je vraagtekend dan ook voor je houden.
pi_198697277
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:23 #248
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198697288
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:37 schreef erkel het volgende:

[..]

Voor het individu is het mijns inziens ook een makkelijke keuze. De mogelijke bijwerkingen van het vaccin zijn minder dan mogelijke bijwerkingen van Covid doorlopen. En als er genoeg mensen gaan twijfelen haal je de groepsimmunitiet niet. Wanneer de groepsimmuniteit niet is gehaald, gaat het virus rond onder niet gevaccineerd en en heb je alsnog veel (tijdelijk) uitval op werk en voor extra druk op ziekenhuizen vanwege alle voorzorgsmaatregelen
Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 10:46:28 #249
5428 crew  miss_sly
pi_198697289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Volgens mij was dat alleen in heel zeldzame gevallen, zoals die twee broers, waarvan er één is overleden.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:49:13 #250
75556 erkel
back from Dagestan
pi_198697324
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:46 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik twijfel zelf ook geen seconde of ik het vaccin neem. Maar ik weet ook een beetje hoe sommige mensen denken. Niet iedereen staat te juichen om gevaccineerd te worden, soms zijn het ook net kleuters die niet naar de dokter durven. Die mensen grijpen veel eerder vage geruchten aan om het maar uit te stellen. Dat is basaal menselijk gedrag om vervelende zaken te ontlopen.

En daarom vind ik dergelijke artikelen schadelijk, die werken dergelijk gedrag in de hand. Hierdoor ontstaat een twijfel die er toe leid dat het vaccineren als geheel trager zal verlopen. Deze mensen denken net zo makkelijk dat hun ook weinig risico lopen om besmet te raken. Terwijl dat net zo goed niet zo hoeft te zijn.

Ik heb gisteren na enig aandringen mijn buurman zover gekregen om een gesprek met de huisarts te hebben over het vaccin. Hij kwam in aanmerking door zijn BMI maar wilde geen AZ nemen omdat er zoveel gedoe over was, en er allemaal berichten op internet stonden. En eigenlijk hield hij er ook helemaal niet van om naar dokters en zo te gaan.

Ik ga ook niet op een stoel van de huisarts zitten dat mag die zelf doen, maar ik zal altijd adviseren om bij twijfel ook je huisarts te raadplegen, die kan je, de uitzondering daargelaten, beter adviseren in dit soort kwesties.
Mooi verwoord en top dat je je mensen in je omgeving door een expert laat informeren ipv Feesboek :P
Weisst
pi_198697337
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Zoiets moet het bijna wel zijn. De enorme verschillen moeten toch wel (deels) te verklaren zijn, zou je zeggen. Misschien dat bij een deel van de mensen er iets mis is met het immuunsysteem en dat corona één van de weinige dingen is die dat aan het licht brengt.
I'll give you something to do
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:51:37 #252
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_198697349
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, het is idd niet zo dat alleen ouderen ernstig ziek worden. Ben wel benieuwd wat toekomstige onderzoeken naar covid-19 ons gaan vertellen daarover. Wat zorgt ervoor dat sommige mensen zo ziek worden en anderen amper? Wat zijn die onderliggende klachten precies een waarom hebben ze zo'n effect op het ziekteverloop? En wat voor invloed heeft het immuunsysteem?
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:53:31 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198697369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198697408
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
Sorry bedoel het niet kwaaad.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:57:32 #255
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697409
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
pi_198697427
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
Het gaat nu vrij snel, omdat de boel rolt, begin is altijd lastiger omdat je ook zaken als voorraad moet opbouwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 26 maart 2021 @ 10:59:59 #257
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198697444
m'n schoonzus werkt in de gehandicaptenzorg en die krijgt vandaag een az-vaccinatie
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198697448
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
Met de aanwas van vaccins volgende maand gaat dat hand in hand natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198697454
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:04:57 #260
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198697497
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:01 schreef Cynicio het volgende:
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.

oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
snap ik, maar veel mensen begrijpen niet dat het nog geen 100% vaccins zijn, dus hopen in 2022 op 100% vaccins.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')