Zoiets moet het bijna wel zijn. De enorme verschillen moeten toch wel (deels) te verklaren zijn, zou je zeggen. Misschien dat bij een deel van de mensen er iets mis is met het immuunsysteem en dat corona één van de weinige dingen is die dat aan het licht brengt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat blijft toch wel opmerkelijk ja. Hadden ze niet helemaal aan het begin het vermoeden dat het met de aan- of juist afwezigheid van een bepaald gen(mutatie) op het X-chromosoom te maken had, wat ook de hogere prevalentie bij mannen zou kunnen verklaren? Nooit meer wat van gehoord eigenlijk.
Ja, het is idd niet zo dat alleen ouderen ernstig ziek worden. Ben wel benieuwd wat toekomstige onderzoeken naar covid-19 ons gaan vertellen daarover. Wat zorgt ervoor dat sommige mensen zo ziek worden en anderen amper? Wat zijn die onderliggende klachten precies een waarom hebben ze zo'n effect op het ziekteverloop? En wat voor invloed heeft het immuunsysteem?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef galantis het volgende:
[..]
Naast dat de corona gemiddeld genomen een stuk ernstiger is, valt me ook op dat de spreiding in ernst nogal groot is. Sommigen hebben lichte verkoudheidssymptomen, anderen zijn weken van de kaart of nog erger. Bij de griep was men per leeftijdscategorie volgens mij min of meer even ziek.
Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Hopen dat het snel groener wordt!
Sorry bedoel het niet kwaaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jullie zijn het niet met elkaar eens. Dat betekent niet dat jij jouw superieure mening moet voorzingen aan een ander.
we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijntquote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Hopen dat het snel groener wordt!
Het gaat nu vrij snel, omdat de boel rolt, begin is altijd lastiger omdat je ook zaken als voorraad moet opbouwen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
we blijven best lang hopen, denk dat de hoop snel verdwijnt
Met de aanwas van vaccins volgende maand gaat dat hand in hand natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hopen prikken, dat is er nodig. Niet alleen hopen dat het groener wordt.
snap ik, maar veel mensen begrijpen niet dat het nog geen 100% vaccins zijn, dus hopen in 2022 op 100% vaccins.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:01 schreef Cynicio het volgende:
Gaat wel goedkomen. We prikken deze en volgende week ongeveer 1/3 van het totaal dat al geprikt was. Die vaccinatiegraad schiet straks omhoog t.o.v. wat we tot nu toe hebben meegemaakt.
oeps zei ik 1/3, het is bijna 1/2.
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:05 schreef raptorix het volgende:
Het positieve is natuurlijk dat de voorraad er nu is, kortom alles wat nu binnenkomt prik je in principe door, je krijgt als het ware een lopend bandje waarbij je geen vertraging meer hebt tussen binnenkomt van het virus en het prikken, laat me proberen te tekenen;
aanlevering > controle > voorraad > uitlevering > prik
Wanneer rje voorraad voldoende is, dan blijf je gewoon continue uitrollen, zolang je maar zorgt dat aanlevering en controle het zelfde tempo blijven houden, bij de start is dat lastiger omdat je daar als het ware het treintje nog moet opbouwen en geen gaten kunt laten vallen, kortom je prikken zijn afhankelijk van het kleinste wagonnetje.
Een ander voordeel is dat we steeds meer over gaan op grote treinen, de kleintjes voor de specifieke klanten zijn bijna klaar
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394quote:Op vrijdag 26 maart 2021 10:57 schreef THEFXR het volgende:
[quote]Als het pessimistische scenario werkelijkheid wordt, wat betekent dat?
„Dan heb je op 1 juli iets minder mensen hun eerste prik gegeven, maar vooral minder mensen hun tweede prik. De verschillen zijn niet kolossaal, we zijn dan een dag of twaalf later op het punt waar we 1 juli willen zijn. Vanaf juni houdt de schaarste aan vaccins op.”
niks doemdenker, gewoon een menselijk verschijnsel.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
DoemdenkerEr is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]
Van Delden in het NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-personeel-a4036394
Ik maak me helemaal niet zo'n zorgen over die tweede prik. We zien dat een eerste prik al zoveel effect heeft dat ik die tweede prik als mooi meegenomen zie.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
DoemdenkerEr is één of twee weken vertraging opgelopen op de voorspelling van op 1 juli iedereen gevaccineerd. Wat verwacht je dan nu eind maart? Dat 90% al gevaccineerd is?
[..]
Ik blijf me wel afvragen waar nu precies de twijfels over blijven bestaan qua leveringen van vaccins. Is dit echt last-minute productiewerk dan of hoe zit dat?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Klopt, maar die van 5 naar 3 dagen kun je moeilijk na 1 levering instellen, echter als je 3 maanden lang stipt aangelevert krijgt dan weet je dat natuurlijk een stuk zekerder, wat natuurlijk ook scheelt is dat de tijd tussen de prikken vergroot is, daarmee sla je 2 vliegen, je kunt een stukje vooruit prikken, en je hebt meer tijd om een niet geleverde batch op te vangen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:
[..]
En de verkorting van vijf naar drie dagen voorraad. En één keer prikken voor mensen die al antistoffen hebben.
Die dingen die Hugo noemde zijn wel echt heel goed voor de snelheid. Zolang de fabrikanten (redelijk) netjes leveren ziet het er de komende maand gewoon goed uit.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:07 schreef erkel het volgende:
[..]
[..]
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.quote:Toch heeft Van Delden er vertrouwen in dat op 1 juli inderdaad iedereen die wil minimaal één prik heeft gekregen, zoals demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) eerder zei. „Dan gaan we er wel vanuit dat 85 procent van de mensen zich wil laten vaccineren.
Mooie ontwikkelingen, zeker voor reizen en evenementenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
Straks allemaal stokje in mond door stewardess tijdens het boarden
Prima als je die gunst dan ook kan teruggeven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
10:12
Fijn. Het liefst staan hier wel meer vrijheden tegenover natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Prima om besmettingen mee te controlleren, maar ik vraag me af hoe je dat wilt inzetten om bijvoorbeeld toegang te verlenen bij een event.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Hoe denken jullie eigenlijk over die thuistests, die per medio half april in de winkels zouden moeten liggen?
Mijne 17 juli.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed.
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:26 schreef RipCity het volgende:
Die van mij begin september. Mag toch hopen dat die gewoon doorgaat.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:30 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi om te zien dat er steeds meer mogelijkheden komen qua testen. Begint er heel langzaamaan een beetje op te lijken dat er een oplossing komt voor de evenementen branche. Mijn eerste festival staat voor eind juli, fingers crossed.
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Binnen blijven als je positief bent.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is iemand die heel rijk gaat worden en het niet deelt met anderen. ik vraag me af wat je er mee moet, anders dan er geld aan kwijt zijn.
anale testenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En na het boarden mag de stewardess aan mijn stok slobberen
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR testquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Binnen blijven als je positief bent.
Ik doe liever een stok in mijn kont dan in mijn neus, bah wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg.quote:
Parkzichtquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:33 schreef asco het volgende:
[..]
Mijne 17 juli.
Dat zal dan een feestje worden! 🤣🤣
(Parkzicht Outdoor)
met apps, bestrijd je geen pandemieënquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:35 schreef raptorix het volgende:
Overigens denk ik dat al die tests en vaccinatie paspoorten net zo relevant zullen zijn ls die Coronamelder app, ik denk toch dat we straks dermate hard naar beneden gaan dat 1 juni de ziekenhuizen leeg zijn (persoonlijke inschatting), en dan zal de politiek het laten varen, of dat er gewoon een gedoogsituatie gaat ontstaan.
Klopt en dat is kut.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
d
[..]
dat doen heel veel mensen nu al niet, als ze door de GGD positief zijn bevonden met een PCR test
Ik weet best veel van crisis situaties af, een goede strategie is hoop geven en mensen bezig te houden, alleen al geweldig dat dit hele project opensource is uitgevoert, dat dat ding niet werkte was eigenlijk niet zo relevantquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met apps, bestrijd je geen pandemieën
opeens weet je het, je wordt corona coachquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Erg jammer, ik denk dat een hoop mensen ook gewoon om praktische redenen nog naar buiten gaan, hier had de overheid best wel wat kunnen faciliteren, we hebben zat mensen op de bank die als besmettings assistent kunnen werken lijkt me.
Inderdaad. Vanaf het moment dat de zorg het weer aan kan (ook binnen andere EU landen) moet je vakanties gewoon weer aan iedereen toestaan. Zonder dat je jezelf elke dag moet testen om weer fatsoenlijk te mogen leven.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
[..]
Stel je bent 19 jaar, dan mag je als het gaat zoals gepland dan heb je ongeveer halverwege oktober een vaccinatiepaspoort als je met AstraZeneca gevaccineerd zal worden terwijl dat de dreiging van het overlopen van de ziekenhuizen al ergens in juni ongeveer stopt. Dan ben je mooi de sjaak in Nederland de hele zomer.
Op zich een hele goede ontwikkeling, maar veel te laat imo. Zoiets had er vorig jaar al moeten zijn in het najaar. Had veel besmettingen kunnen voorkomen. Denk dat er best veel mensen zichzelf zouden testen voordat ze met iemand af zouden spreken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?quote:
Zal ik je eens wat vertellenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
opeens weet je het, je wordt corona coach
je zou ze bijna gaan slaanquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zal ik je eens wat vertellen
Ik werk bij een bank, en in de periode dat we weer zeer beperkt naar kantoor mochten, liepen al die beveiligers en receeptionisten met van die oranje hesje met: CoronaCoach erop. LOL we zaten in en ruimte, en dan kwamen ze elke 10 minuten om de hoek gluren of iedereeen wel op afstand zat
Voor mij zouden die sneltesten het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:31 schreef Celestien het volgende:
Goed export productquote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hadden in Duitsland toch experts aangesteld, hoe ze de bevolking maximale angst konden aanjagen?
Echt een tip aan iedereen, probeer gewoon zoveel mogelijk mensen buiten te ontmoeten, zeker in deze periode, en al helemaal als het mensen in de kwetsbare groepen betreft, dit zijn echt zaken waar we de komende 2 maanden het verschil gaan maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 11:41 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Voor mij zouden die sneltests het makkelijker maken bij mensen op bezoek te gaan of te ontmoeten. Het maakt het allemaal wat meer ontspannen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |