Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Zal wel loslopen neem ik aan, maar ik kan me wel vermaken met dat soort, laten we zeggen vrij wereldvreemde, snoeshanen die dit bloedserieus gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.
Dan zeg ik gewoon doei doei jullie kunnen me wat.
Om sneller te prikken in zijn algemeenheid toch? Ik dacht dat De Jonge op advies van de Gezonheidsraad vasthield aan het op voorraad houden van de tweede prik, omdat het te laat zetten daarvan zou kunnen leiden tot mutaties. Of is daar op teruggekomen?quote:
Vind jij ja. Jij lijkt er nogal genoegen in te scheppen de meest nare maatregel hier te propageren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Ooohhh ik ken de hoofdonderzoeker daarachter, hij hoopt ook echt zo snel mogelijk af te zijn van die 1.5m en dat we weer gewoon normaal van events enzo kunnen genieten hoor, hij wees er alleen in onze mails op dat mensen nu super slecht zijn in afstand houden, en dat we nu feitelijk nog mazzel hebben omdat covid niet zo dodelijk blijkt, maar dat als we ooit iets van de Spaanse griep of vliegende Ebola oid krijgen het van levensbelang is dat mensne bij zo'n volgende pandemie veel beter en sneller afstand houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Dat hamsteren en het dwarsliggende containerschip lijken mij twee volledig losstaande zaken. Hamsteren blijft even onnozel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:48 schreef RipCity het volgende:
Iemand nog toiletpapier over van vorig jaar?
https://www.hln.be/econom(...)iletpapier~a23b9da4/
Wat houdt je tegen om het dan zelf te doen? Waarom moeten we daar in godsnaam een wet voor maken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Dat betreft ibuprofen, niet corticosteroide inhalers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:07 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het ontkracht: https://www.bbc.com/news/51929628
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit dat dan met astma medicatie? die inhalers bevatten ook costicosteroiden.
Er werd juist gedaan of dat hielp omdat de budesonide de afweerreactie van je immuunsysteem onderdrukte.
Woont ook maar iets van 30.000 manquote:Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:
"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."
600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
Gecontraindiceerdquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Laat Corona maar gewoon lekker flink rondgaan onder de gezonde bevolking.
Het lijkt overeen te komen met de gegevens van Euromomo ( https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ). Het is wel recente data, die kan onvolledig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:37 schreef THEFXR het volgende:
klopt dit wel?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
https://www.euromomo.eu/how-it-works/methodsquote:To fit the baseline, only the period of the year when it is assumed that additional processes leading to excess deaths are not likely to happen were chosen. In order to be adapted to most of the participating countries, the variability of influenza and heat waves occurrences, these periods are relatively short compared to the whole of the series and were defined as “Spring”, from week 15 to week 26 and “Autumn”, from week 36 to week 45.
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.
Mooi man, beetje voetbal kijken en vliegtuigspotten tegelijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Woont ook maar iets van 30.000 man
[ afbeelding ]
En het is maar de vraagt waar die heengaanquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwoners
Of werken met bescherming, kan ook prima, zo gaat het al een jaar namelijk. Met bescherming dus best primaquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Onzinquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |