Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Zal wel loslopen neem ik aan, maar ik kan me wel vermaken met dat soort, laten we zeggen vrij wereldvreemde, snoeshanen die dit bloedserieus gaan onderzoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:32 schreef Discombobulate het volgende:
Nou, als het zo'n wereld wordt straks... Of studenten elke ochtend op school een sneltest.
Dan zeg ik gewoon doei doei jullie kunnen me wat.
Om sneller te prikken in zijn algemeenheid toch? Ik dacht dat De Jonge op advies van de Gezonheidsraad vasthield aan het op voorraad houden van de tweede prik, omdat het te laat zetten daarvan zou kunnen leiden tot mutaties. Of is daar op teruggekomen?quote:
Vind jij ja. Jij lijkt er nogal genoegen in te scheppen de meest nare maatregel hier te propageren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een van de basisregels, dus die zullen het langste blijven. Ze worden per drie maanden verlengd, dus tot 1 september sowieso, maar 1 december zou ik ook niet uitsluiten als ik jou was.
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Ooohhh ik ken de hoofdonderzoeker daarachter, hij hoopt ook echt zo snel mogelijk af te zijn van die 1.5m en dat we weer gewoon normaal van events enzo kunnen genieten hoor, hij wees er alleen in onze mails op dat mensen nu super slecht zijn in afstand houden, en dat we nu feitelijk nog mazzel hebben omdat covid niet zo dodelijk blijkt, maar dat als we ooit iets van de Spaanse griep of vliegende Ebola oid krijgen het van levensbelang is dat mensne bij zo'n volgende pandemie veel beter en sneller afstand houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Was net bij Beau een stukje uit een Plus supermarkt, waar ze diverse tests in een supermarkt deden met maatregelen die afstand houden zouden moeten bevorderen. Bijvoorbeeld pijlen op de grond, stippen bij de kassa, een stoplicht bij de ingang of een gratis pak koekjes als je je netjes hebt gedragen.
Eerder hebben ze ook al een experiment gedaan waarbij iedereen die een beurs bezocht een buzzer om zijn nek kreeg, die ging piepen en alarmlichten liet knipperen als je binnen anderhalve meter van iemand anders, die natuurlijk ook zo'n ding om zijn nek had, kwam. Een beetje als zo'n stroomstoothalsband bij een hond.
Ze waren er nog best enthousiast over, met de nodige kanttekeningen zoals dat mensen voor de lol ermee gaan experimenteren.![]()
Koekoek.
[..]
Dat hamsteren en het dwarsliggende containerschip lijken mij twee volledig losstaande zaken. Hamsteren blijft even onnozel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:48 schreef RipCity het volgende:
Iemand nog toiletpapier over van vorig jaar?
https://www.hln.be/econom(...)iletpapier~a23b9da4/
Wat houdt je tegen om het dan zelf te doen? Waarom moeten we daar in godsnaam een wet voor maken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 23:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En er valt ook wel wat voor te zeggen om het langer vast te houden. Ook buiten corona zitten er veel voordelen aan.
Dat betreft ibuprofen, niet corticosteroide inhalers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:07 schreef raptorix het volgende:
Volgens mij is het ontkracht: https://www.bbc.com/news/51929628
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 25 maart 2021 17:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hoe zit dat dan met astma medicatie? die inhalers bevatten ook costicosteroiden.
Er werd juist gedaan of dat hielp omdat de budesonide de afweerreactie van je immuunsysteem onderdrukte.
Woont ook maar iets van 30.000 manquote:Op donderdag 25 maart 2021 23:22 schreef eragon2890 het volgende:
"Ook op sportief vlak wordt meer mogelijk. Bijvoorbeeld bij het WK-kwalificatieduel tegen Nederland aanstaande dinsdag. Daar mogen bij wijze van proef 600 supporters bij aanwezig zijn. Daarmee is het stadion ongeveer voor een derde gevuld met Gibraltarezen."
600? Een derde? Is dat een schuur of een stadion? Of vertypten ze zich en bedoelden ze 6000? 😅😂
Gecontraindiceerdquote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou vooral al dat gedoe met zelf testen en vaccinatie bewijzen, het is gewoon niet nodig als je normaal doet.
De komende 2 maanden is dat wellicht nog nuttig als je wat eerder dingen wilt doen, maar daarna is het kul.
Laat Corona maar gewoon lekker flink rondgaan onder de gezonde bevolking.
Het lijkt overeen te komen met de gegevens van Euromomo ( https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps ). Het is wel recente data, die kan onvolledig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:37 schreef THEFXR het volgende:
klopt dit wel?
[ afbeelding ]
[ twitter ]
https://www.euromomo.eu/how-it-works/methodsquote:To fit the baseline, only the period of the year when it is assumed that additional processes leading to excess deaths are not likely to happen were chosen. In order to be adapted to most of the participating countries, the variability of influenza and heat waves occurrences, these periods are relatively short compared to the whole of the series and were defined as “Spring”, from week 15 to week 26 and “Autumn”, from week 36 to week 45.
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 22:56 schreef nostra het volgende:
Een gratis pak koekjes als je met een buzzer in de supermarkt rondloopt om te testen of dat in de toekomst gaat werken om 1,5 meter afstand te houden. Gooi me weg echt.
Zeker weten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 07:10 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je zult je verbazen hoeveel mensen gevoelig zijn voor die bullshit.
Mooi man, beetje voetbal kijken en vliegtuigspotten tegelijk.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Woont ook maar iets van 30.000 man
[ afbeelding ]
En het is maar de vraagt waar die heengaanquote:Op donderdag 25 maart 2021 21:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
10 miljoen is natuurlijk helemaal niets voor de EU met 749 miljoen inwoners
Of werken met bescherming, kan ook prima, zo gaat het al een jaar namelijk. Met bescherming dus best primaquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:17 schreef _serial_ het volgende:
‘Zorginstellingen dwingen medewerkers tot vaccineren’
Chantage is echt niet goed te praten natuurlijk.
Maar de medewerker op andere taken inzetten is natuurlijk niet zo heel gek. Alternatief is waarschijnlijk elke dag testen.
Onzinquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Druk zetten is geen probleem. Die lui hebben voorrang gekregen.
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Onzin
Je hebt gewoon rechten als mens. Nul reden om die opzij te zetten nu
Jij bent het eens met deze gang van zaken?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
??quote:Werkgevers dreigen met ontslag, het stopzetten van loon en schuwen geen emotionele chantage. Zo krijgt personeel dat zich niet laat inenten de schuld van besmettingen onder collega’s en patiënten,
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Jij bent het eens met deze gang van zaken?
[..]
??
Andere taken laten uitvoeren vind ik ook apart, jaar lang heeft iedereen alles kunnen doen met bescherming en nu opeens niet meer. Lijkt me weinig grond voor en idd rieken naar dwingen.
Ik werkte ook ooit bij zo'n toko, blij dat ik niet meer in de zorg werk iig en zeker niet daar
https://buteyko-instituut.nl/ziektes/astma/astmamedicijnen/quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Veel hooikoorts patiënten zullen nu ook volop dergelijke inhalers gebruiken.
Er wordt beweerd dat het gebruik ervan gecontraindiceerd is bij beginnende covid.
https://www.ilfattoquotid(...)-e-germania/6126442/
Het lijkt me niet meer dan logisch, cortisone onderdrukt reacties van het immuunsysteem, dus wanneer je dat gaat sprayen bij beginnende covid maak je problemen.
Ik begrijp niet dat er in NL niets over geschreven wordt, het zou de toename in de ziekenhuizen kunnen verklaren zeker nu hooikoortspatienten massaal dit soort sprays gebruiken.
Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Onzin
Je hebt gewoon rechten als mens. Nul reden om die opzij te zetten nu
Eerste half jaar was het dramatisch ja qua bescherming, maar dat is al tijden niet meerquote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja vind ik geen probleem. En je argument klopt niet, de bescherming was niet goed genoeg (is heel veel over geklaagd) en juist daarom hebben die lui voorrang gekregen met vaccins. Er is geen enkele reden om geen vaccin te nemen, zeker niet in die positie. Dan vind ik ontslag zeer terecht.
Of met bescherming werken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee want die mensen kunnen dan gewoon tijdelijk andere werkzaamheden doen, of verlof nemen, er zijn ook mensen die bijvoorbeeld niet gevaccineerd kunnen worden om medische redenen.
Iets anders, maar toch:quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Dan krijg je de 'consequenties'-kaart toegespeeld. Oftewel je recht is niets meer waard. Al helemaal als willekeurige bedrijfjes dit mogen gaan eisen zonder dat daar enige grond voor is.
Maar dan wordt het een plicht ipv een recht.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wordt ook niet gedaan. Maar zij hebben recht op een vaccin en het grootste gedeelte van de bevolking niet. Dus spuiten die hap en niet zeuren als je dan overgeplaatst wordt bij weigering.
Mijn moeder (81, zelfstandig wonend) had helemaal geen oproep gekregen. Daar is ze zelf achteraan gegaan. Die krijgt haar 2e prik op 12 april. Schoonmoeder van 85 heeft de 2e prik op 11 maart gekregen. Echt vlot gaat het allemaal niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:19 schreef Anton91 het volgende:
En was dit haar eigen keuze of kon het eerder? Juni lijkt mij wel erg laat voor een 65+er.
Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Hier mag je bij besmettingsonderzoek ook een test weigeren.
Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald.
Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Als je daardoor tijdelijk niet mag werken (verplichte quarantaine, want geen negatieve test), dan krijg je die dagen ook niet doorbetaald.
Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Alleen bij test weigeren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Is dit altijd het geval bij verplichte quarantaine? Of alleen als deze voortvloeit uit het weigeren van een test? (weet niet of er überhaupt nog andere situaties van verplichte quarantaine mogelijk zijn..)
Is dit wettelijk geregeld of is dit iets van jouw werkgever?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:52 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Alleen bij test weigeren.
Verplichte quarantaine om andere redenen worden gewoon doorbetaald.
Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En het is maar de vraagt waar die heengaan
https://nos.nl/teletekst#125
"ostenrijk heeft op de digitale top
van EU-leiders volgens ingewijden flink
stampij gemaakt over de verdeling van
coronavaccins.Bondskanselier Kurz
vindt,met zes andere landen,dat de
verdeling niet eerlijk is.Ze willen
graag voorrang bij een partij vaccins
van Pfizer die eerder geleverd wordt. "
Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik geloof toch echt dat dat niet mag maar twijfel gezien je specifieke werkplek en categorie A infectie ziekte.
Is dit gecheckt met een vakbond?
We komen veel verpleegkundigen tekort. Als je dan 5 dagen in quarantaine moet omdat je geen sneltest wil doen, dan heb ik daar weinig medelijden mee ja.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beetje raar toch. Wetten worden met voeten getreden in deze tijd en mensen vinden het nog mooi ook.
Dat had ik ook gelezen, en eerlijk is eerlijk, meneer Kurz is sowieso wel een populistisch typetje als het gaat om vaccins.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. De EU heeft ingekocht. Maar landen wilden van te voren niet zeggen welk vaccin en hoeveel van ieder vaccin ze af gingen nemen. Want dat zou de soevereiniteit aantasten, en daar gaat de EU tenslotte niet over.
Nu zijn er landen die geen AZ willen afnemen, maar bijv alleen Phizer.
Woowquote:
Is dat een kanon naast het speelveld?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 00:52 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Woont ook maar iets van 30.000 man
[ afbeelding ]
Arbeidsrechtelijk houdt dat geen stand als je dat als werknemer juridisch aankaart.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:45 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Iets anders, maar toch:
Ik ben geen jurist maar zit wel diep zat in de stof om te weten dat dit juridisch echt niet mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 08:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Geen idee. Maar we hebben uiteraard juristen die precies weten wat wel en niet mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |