SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
Sjonge jonge... Dit is een triest beeld.quote:
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+quote:
Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 3 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Ja mn pa heeft ook nog geen oproep gehad nog, die is nog ouder. Als je pas over 3 maanden 65+ hebt gevaccineerd, dan gaat dit alles echt nog lang duren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn ook met pensioen, maar die hebben nog geen idee wanneer ze kunnen. Ondertussen heeft m’n familie in het VK de tweede prik al gekregen. Ook in de VS heb ik van meerdere kennissen gehoord dat ze hun vaccinatie hebben. Echt om te janken, dit.
quote:
Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.quote:Op donderdag 25 maart 2021 19:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij denkt dat het bij een tientje blijft als ieder land in de EU tegen elkaar op gaat bieden en voorraad voor elkaar wegkoopt..ik niet. De winnaar zijn de farmaceutische bedrijven.
Zoals ze nu tussen de EU en GB proberen.
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:56 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En dan stond Hugo dinsdagavond doodleuk te vertellen dat de 50'ers, 40'ers, 30'ers en de eerste 20'ers ook in juni aan de beurt zijn.
Lekker aankloten met testbewijzen en een doolhof aan regeltjes waarschijnlijk. En mondmaskers tot minimaal september of zo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:54 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Heb zomaar het idee dat deze zomer vele malen kutter gaat worden dan vorig jaar.
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nou en wat heeft Koningin Ursula nu geregeld? Als ze dan echt zo slim was geweest dan had ze al voor deze crisis wat gedaan, maar deze fraudeur kan helemaal niets.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.
Pfizer gaat in April extra leveren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:58 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vaccinaties moeten wel in een enorm tempo worden gezet, willen we dat halen.
Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:08 schreef Confetti het volgende:
[..]
Al hadden we 50 euro per dosis betaald, zoals Israel, dan nog waren we goedkoper uit. Het uit handen geven van onze contracten aan de EU zal de geschiedenis ingaan als een van de grootste blunders van deze crisis. Omwille van EU-waanzinnige Merkel hebben we het uit handen gegeven en staan nu samen met bananenrepublieken uit Oost-Europa te bedelen om wat vaccins.
Daar zit je dan als Nederland, waar alles dicht bij elkaar zit, je een top infrastructuur hebt, alles dicht bij elkaar zit, kennis en kunde ruimschoots aanwezig is, maar alles eerst overlegd moet worden en ieder zijn stem gehoord moet worden en rekening mee moet worden gehouden, en je gebonden bent aan je EU verbond.quote:
Op zijn minst een deferral voor volgend jaar aanbieden, maar zijn soort mensen (jong, slim, gemotiveerd en uit biodiversity rich ontwikkelingslanden) zijn precies waar we ons op richten. Drie anderen komen uit landen op de red-list...quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Laat dat papoeatje lekker in z'n thuisland
@:flippingcoin
Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?
Ik krijg gewoon een hekel aan die twee partijen.
Ach, wij doen het ten minste wel zorgvuldig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:46 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mijn ma vertelde net dat ze 2 juni de eerste vaccinatie krijgt. Over 2 maanden, en dan spreken we over 65+![]()
Wat een slakkentempo.
Wat nergens op slaat, want voor iedere tweede prik die je niet zet, bescherm je één persoon extra. Liever twee personen 80% beschermd dan één 99%.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Omdat ze bang zijn dat er teveel tijd tussen spuit 1 en spuit 2 gaat zitten?
Serieus geen idee, dit kwam als eerste opzetten.
Ze zijn bang dat er dan weer veel afspraken afgezegd moeten worden. Hier krijg je een oproep een paar dagen voordat je terecht kunt, dan hoef je niet voor weken vantevoren een afspraak te maken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:12 schreef Nattekat het volgende:
Waarom hebben de VVD en het CDA gisteren tegen het sneller wegprikken van de huidige voorraad gestemd?
Ik krijg gewoon een hekel aan die twee partijen.
Ik mis hier in de EU gewoon de ambitie om deze hele crisis (medisch, economisch en sociaal) asap op te lossen. Het straalt er niet vanaf in elk geval.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat snappen ze niet, omdat het allemaal slappelingen zijn, en maar lachen om die Britten en hun Brexit, die zouden het wel merken!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |