SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patinten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Absoluut, ik ben immers geen dikke boomer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
Stel ze gooien de kroegen open met als voorwaarde dat als je COVID krijgt je vogelvrij wordt verklaard, dwz geen behandeling op de IC.
Zouden jullie dan met plezier naar de kroeg gaan?
Als dat dan ook voor kerkbezoek en opvang van kleinkinderen geldt wel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stel ze gooien de kroegen open met als voorwaarde dat als je COVID krijgt je vogelvrij wordt verklaard, dwz geen behandeling op de IC.
Vraag me af hoe men dat ooit wil gaan controleren. Ik vind het lastig hier een goed antwoord op te geven als het eigenlijk niet praktisch te realiseren valt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Guttegut zegquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?
Nee zelfs als ik niet vogelvrij zou zijn zou ik niet gaan, ik heb namelijk geen zin om in het zicht van de finishlijn te struikelen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Vraag me af hoe men dat ooit wil gaan controleren. Ik vind het lastig hier een goed antwoord op te geven als het eigenlijk niet praktisch te realiseren valt.
Explosiefquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaat sowieso niet lekker daar nu, dikke paniek
Sommigen hebben niet alleen gestemd op het Corona beleid; die gaan er van uit dat dat binnen een jaar wel opgelost is. Anderen hebben op de VVD gestemd uit gewoonte. Weer anderen worden zelf amper geraakt door de maatregelen. En er zijn mensen die oprecht vinden dat ze het zo goed doen. Of een combo. Zoveel redenen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?
Nee. Iedereen verdiend zorg en als we hl eerlijk zijn is het iets wat we ook allemaal willen als we toch die loterij ''winnen''.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook als je het niet in de kroeg oploopt?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.
CDA: positie Omtzigt functie eldersquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hoe controleer je dan of je het in de kroeg heb opgelopen, ik doe elke zaterdagochtend boodschappen en daar sterft het van de inefficinte wijven die met een masker half over hun gezicht hun treurige leventje staan te bespreken met een vriendin, zo kan ik ook wel besmet zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.
Heel Nederland weer open. Baudet-stijl. En alleen nog toegang op de IC met een negatieve coronatest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als dat dan ook voor kerkbezoek en opvang van kleinkinderen geldt wel.
Ook goed voor de soap rondom het CDA.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel degelijk; de reden waarom het vaccineren zo'n enorm debacle is geworden in de EU is juist dat de EU namens alle lidstaten de onderhandelingen met de pharmaboeren gevoerd heeft. Alle retoriek van von der Leyen ten spijt wordt er, vier maanden na aanvang van de Europese vaccinatiecampagne, in alle EU lidstaten samen net zo veel gevaccineerd als in enkel het Verenigd Koninkrijk.quote:
Ja, dat is de prijs die je betaalt. Het leven is oneerlijk. Nederland open, maar iedereen leeft in angst want bij een coronabesmetting ben je vogelvrij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook als je het niet in de kroeg oploopt?
Rutte probeert al jaren om Omtzigt op allerlei manieren kallt te stellen. Wat een leider hebben we toch. Orbanesk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook goed voor de soap rondom het CDA.
"Positie Omtzigt: elders"
Tijdens het gesprek met de VVD.
Oke, dus eigenlijk bedoel je dat de vaccinatiestrategie te traag gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wel degelijk; de reden waarom het vaccineren zo'n enorm debacle is geworden in de EU is juist dat de EU namens alle lidstaten de onderhandelingen met de pharmaboeren gevoerd heeft. Alle retoriek van von der Leyen ten spijt wordt er, vier maanden na aanvang van de Europese vaccinatiecampagne, in alle EU lidstaten samen net zo veel gevaccineerd als in enkel het Verenigd Koninkrijk.
Ga jij daar ook bij staan dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe controleer je dan of je het in de kroeg heb opgelopen, ik doe elke zaterdagochtend boodschappen en daar sterft het van de inefficinte wijven die met een masker half over hun gezicht hun treurige leventje staan te bespreken met een vriendin, zo kan ik ook wel besmet zijn.
-> NWS/POLquote:
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke, dus eigenlijk bedoel je dat de vaccinatiestrategie te traag gaat.
Maar de vaccins an sich werken gewoon, dus waar maak je je dan druk om? Om die drie extra maanden?
Bron?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.
Boem! Weer een nutteloze link naar twitter met een one liner.quote:
Nee maar in het kabinet hielden ze ook afstand en dat werkte ook niet, je kunt gewoon een besmetting niet aan een plek koppelen en vervolgens zeggen geen recht op ic opname.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga jij daar ook bij staan dan?
Ik blijf er bij, we zijn geen uitzondering in die zin. Er zijn maar een paar landen die echt over 2-3 maanden al nagenoeg 'klaar' zijn of zoveel hebben gevaccineerd dat de cijfers drastisch dalen. Wij horen simpelweg bij de rest die er iets langer over doet. Is dat kwalijk en kost dat doden? Ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.
Tuurlijk niet die probeert de schade te beperken op Leijten na willen ze Omtzigt allemaal weghebben.quote:
Het is al een keer met hem besproken in de ministerraad, dus dat toneel kan wel achterwege blijven.quote:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)igt-stabiliteit-cda/quote:Zo werd volgens NRC-analist Tom Jan Meeus zelfs in de Trveszaal gesproken over het ‘probleem’ Omtzigt en stemden CDA ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra tegen openbaarmaking van de notulen van de ministerraad uit angst dat bekend zou worden dat zij hadden meegedaan aan een gesprek over het ‘temperen’ van partijgenoot Omtzigt.
Meeus schrijft daarover: “Door openbaarmaking kon bekend worden dat, volgens bronnen met kennis van de notulen, het partijkopstukken als Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra waren die zomer 2019 zouden hebben meegepraat over het temperen van Omtzigt.”
Thierry wil hem ook houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:53 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tuurlijk niet die probeert de schade te beperken op Leijten na willen ze Omtzigt allemaal weghebben.
Dat snap ik.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee maar in het kabinet hielden ze ook afstand en dat werkte ook niet, je kunt gewoon een besmetting niet aan een plek koppelen en vervolgens zeggen geen recht op ic opname.
Wat heeft dit met Corona te maken? #dtvquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard. Omtzigt hoort niet bij het kartelquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Thierry wil hem ook houden.
Verstandig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)taal-vergaderen.html
Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."
Nou, wat verstandig dat ze daar op zijn gekomen!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."
Dat is hard nodig. Als je ziet wat die lui hun strot soms uit krijgen, dan kun je niet anders dan zeldzaam ver van de realiteit af staan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:59 schreef alors het volgende:
Zozo ja jongens Teams en Zoom zijn ook voor jullie gemaakt!
Misschien krijgen ze dan iets meer gevoel bij mensen die al een jaar thuiswerken.
I know, en die snap ik persoonlijk niet zo goed.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
En er zijn mensen die oprecht vinden dat ze het zo goed doen.
En dat kon een jaar geleden niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Erg innovatief!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Nou de politiek is ook bij de tijd hoor. Online meetings, wt een uitvinding zeg!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Omtzigt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik ben NU op kantoor. Ik geef graag het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ik stel voor dat wij, het gewone volk, nu het andersom gaan doen. Dus een jaar lekker op kantoor werken.
Het gebeurt altijd pas na veel gezeik van de burger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Bedankt, nu is mijn sarcasme meter kapot.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Erg innovatief!
Leuk dat ze hiermee komen. Ik hoop dat dit een voorbeeld is voor andere bedrijven.
Zo kan het dus ook. Samen krijgen we corona onder controle.
Ik ook. Draag graag mijn steentje er aan bij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben NU op kantoor. Ik geef graag het goede voorbeeld.
Vast en zeker pas besloten na de storm van kritiek.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
En/of misschien onderling van ministers. En dat ze het eerst af moeten stemmen en alles. Dus het kan zijn dat het voor het gevoel laat geregeld wordt, maar ze ondertussen al wel erover gesprekken hadden enzo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:07 schreef ondeugend het volgende:
Het gebeurt altijd pas na veel gezeik van de burger.
Zelf komen ze niet op het idee.
Wel netjes je masker op hele dag he?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik ben NU op kantoor. Ik geef graag het goede voorbeeld.
Ik doe al een jaar niets andersquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ik stel voor dat wij, het gewone volk, nu het andersom gaan doen. Dus een jaar lekker op kantoor werken.
Daar geloof ik dan weer helemaal niks van.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En/of misschien onderling van ministers. En dat ze het eerst af moeten stemmen en alles. Dus het kan zijn dat het voor het gevoel laat geregeld wordt, maar ze ondertussen al wel erover gesprekken hadden enzo.
Het hoeft zittend hier niet meer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel netjes je masker op hele dag he?
Er wordt gekeken naar uiteindelijk kwaliteit van leven etc.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Triage is echt een goeie oplossing inderdaad. Ben benieuwd wat je daarvan vindt als je geschept wordt door een auto.
Nee, gewoon uit voorzorg staat er toch. Vanwaar dat wantrouwenquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vast en zeker pas besloten na de storm van kritiek.
12 maanden. 12 maanden(!).Twaalf MAANDEN.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En/of misschien onderling van ministers. En dat ze het eerst af moeten stemmen en alles. Dus het kan zijn dat het voor het gevoel laat geregeld wordt, maar ze ondertussen al wel erover gesprekken hadden enzo.
Hoe is na 12 maanden "voor"zorg?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee, gewoon uit voorzorg staat er toch. Vanwaar dat wantrouwen
Ow eens dat ze dit al eerder konden doen onder "het dringend advies is thuiswerken", dus dat zij dat ook doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:14 schreef daNpy het volgende:
12 maanden. 12 maanden(!).Twaalf MAANDEN.
Helemaal niet terecht hoorquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:11 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Daar geloof ik dan weer helemaal niks van.
Twitter is al uren over de zeik wat betreft niet in quarantaine zijn na positieve gevallen. En terecht ook eens. Oh ja en dan komt Rutte snel weer met zijn grijns net doen alsof hij eureka uitroept.
Geen idee waar je het over hebt. Wat zou er 12 maanden geleden gebeurd moeten zijn dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is na 12 maanden "voor"zorg?
Loopt de kalender in Den Haag een jaar achter?
Door hun gedrag en al niet zo bijster opvolgend gedrag van wat ze een ander wel opdringen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:14 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee, gewoon uit voorzorg staat er toch. Vanwaar dat wantrouwen
Is in landsbelang. Die regels gelden alleen voor het plebs. Vreemd dat je daar niet van op de hoogte bent.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Door hun gedrag en al niet zo bijster opvolgend gedrag van wat ze een ander wel opdringen.
Uit voorzorg dat ze niet op hun tomeloze hypocrisie gewezen kunnen worden in volgende persconferenties.
Want sinds afgelopen vrijdag na de besmetting van keijzer wisten ze al dat er meer mensen konden rondlopen. Nu karin is besmet nemen ze pas verdere actie. Terwijl ze alle fracties fysiek is langsgeweest daarna met haar sidekick annemarie die niet in quarantaine wil.
Nu pas actie ondernemen na een storm van kritiek vanmorgen is niet 'uit voorzorg', dan had je het afgelopen weekend al gedaan.
De communicatiestrategie is nu wel echt wr dramatisch te noemen jaquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef ondeugend het volgende:
Wat een puinhoop
Demissionair draagkracht killen
Ik lees dit al 5 maanden, en zeker nog de komende 2-3 maanden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:13 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zoals bruls en co ook al weken zeggen, er MOET snel meer mogelijk worden of men pikt het gewoon niet meer. En dan krijg je italiaanse toestanden, waar de horeca gewoon heropening afdwong omdat ze toch failliet gingen. En wonnen.
Je bedoelt het komt het kabinet nu goed uit dat de verkiezingen al achter de rug zijnquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef Netsplitter het volgende:
Komt het kabinet nu goed uit dat ze al demissionair zijn.
Dat die andere verkenner niet even een paar dagen thuisblijft is wel echt bizar ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Door hun gedrag en al niet zo bijster opvolgend gedrag van wat ze een ander wel opdringen.
Uit voorzorg dat ze niet op hun tomeloze hypocrisie gewezen kunnen worden in volgende persconferenties.
Want sinds afgelopen vrijdag na de besmetting van keijzer wisten ze al dat er meer mensen konden rondlopen. Nu karin is besmet nemen ze pas verdere actie. Terwijl ze alle fracties fysiek is langsgeweest daarna met haar sidekick annemarie die niet in quarantaine wil.
Nu pas actie ondernemen na een storm van kritiek vanmorgen is niet 'uit voorzorg', dan had je het afgelopen weekend al gedaan.
En dat worden ze weer want dat hele Corona gaat Rutte gewoon de kop kosten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef Netsplitter het volgende:
Komt het kabinet nu goed uit dat ze al demissionair zijn.
Het wordt pas echt mooi als die sidekick ook besmet is geraakt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:19 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik zou het nu bijna nog gaan hopen ook.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Het wordt pas echt mooi als die sidekick ook besmet is geraakt.
Nou ja, er is nu toch wel een omslagpunt bereikt hoor, die avondklok verzetten is het omt niet blij mee 😈😍😂quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik lees dit al 5 maanden, en zeker nog de komende 2-3 maanden.
Hollandse zesjesmentaliteit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik blijf er bij, we zijn geen uitzondering in die zin. Er zijn maar een paar landen die echt over 2-3 maanden al nagenoeg 'klaar' zijn of zoveel hebben gevaccineerd dat de cijfers drastisch dalen. Wij horen simpelweg bij de rest die er iets langer over doet.
Zo.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zou het nu bijna nog gaan hopen ook.
Toevallig ook altijd van dezelfde extreem vermoeiende users.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:22 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik lees dit al 5 maanden, en zeker nog de komende 2-3 maanden.
Je bekijkt zaken wel heel erg apart imoquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:26 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, er is nu toch wel een omslagpunt bereikt hoor, die avondklok verzetten is het omt niet blij mee 😈😍😂
En die deelstaat in Duitsland nu, dat gaat na Pasen hier natuurlijk ook veel druk geven weer vanuit die ondernemers plus massa's mensen die waarschijnlijk dagje uit gaan daar straks 😂
De experts verliezen volgens mij toch wel aan invloed 😌😍
Nee joh. Die zeggen hooguit dat het ''onhandig'' was om vervolgens rustig door te gaan. Maar bij de volgende persconferentie wel weer vingertje wijzen naar de mensen die zich niet aan alle regels houden. En dan voornamelijk jongeren uiteraard.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:17 schreef Nattekat het volgende:
Ik mag toch hopen dat er nu heel erg kritisch wordt gekeken naar iedereen die getest is en alsnog vrolijk naar het Binnenhof gekomen is? Dit is gewoon precies waarom we nu nog steeds in de shit zitten.
Na een jaar kunnen ze opeens toch thuis werken, net als de rest van NL.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Moet niet, iets wat eigenlijk nog wel het meest belachelijke is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:32 schreef alors het volgende:
Wat ik ook zo bijzonder vind. Ze was getest. Maar ging blijkbaar toch naar werk. Terwijl je thuis moet blijven in afwachting van de uitslag. Of hebben ze op kantoor daar sneltesten?
Maar direct uitgebreid contact met een positief getest persoon is geen reden voor quarantaine en testen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
De tweede die gewoon netjes het zekere voor het onzekere neemt.
Verstandige mensen!quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ja, maar ook niet een beetje 'kijk mij eens goed doen' voor de buhne tweet? Of ben ik dan te cynisch?quote:
Ploumen was oprecht, bij deze terechte twijfels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar ook niet een beetje 'kijk mij eens goed doen' voor de buhne tweet? Of ben ik dan te cynisch?
Vanavond geen GTST. Uitzending RTL Nieuws is voldoende.
Dat hangt dus af van in welke categorie het contact in valt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar direct uitgebreid contact met een positief getest persoon is geen reden voor quarantaine en testen?
Is dat echt het beleid?
Laten we er ook niet meer van maken dan het is. Heel Nederland moet dit al een jaar lang. Laten we gewoon eens afrekenen met zij die ons deze regels opleggen en zich er zelf al een jaar niet aan houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Ze heeft nog wat goodwill terug te winnen inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ploumen was oprecht, bij deze terechte twijfels.
Zij heeft nogal wat goed te maken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:33 schreef Nattekat het volgende:
[ twitter ]
Rutte is zelf ook een jaar lang overal binnen gewandeld zonder test. Iets wat op zijn positie op z'n minst ook merkwaardig is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:36 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Laten we er ook niet meer van maken dan het is. Heel Nederland moet dit al een jaar lang. Laten we gewoon eens afrekenen met zij die ons deze regels opleggen en zich er zelf al een jaar niet aan houden.
Wellicht een beetje ''kijk mij eens goed doen'' ja, maar ik heb liever dat ze zich aan de regels houden (waar wij ons ook aan moeten houden) en dat op twitter delen (dan krijgen ze maar wat schouderklopjes) dan dat ze massaal het verkeerde voorbeeld geven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:35 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja, maar ook niet een beetje 'kijk mij eens goed doen' voor de buhne tweet? Of ben ik dan te cynisch?
Vanavond geen GTST. Uitzending RTL Nieuws is voldoende soap.
Ik dacht dat de grens bij een kwartier lag. Dat die mede verkenner niet in quarantaine hoeft volgens de regels (en dus ook niet doet) vind ik echt bijzonder.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat hangt dus af van in welke categorie het contact in valt.
1,2 of 3. Bij 3, wat dus nu continue is bij de politiek hoeft dat dus niet.
Ja. Waar ik me wel aan stoor is dat Rutte nu ineens zegt dat er wel ministerraad gevolgd kan worden digitaal. Nu ineens.... ruikt naar damage control.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht een beetje ''kijk mij eens goed doen'' ja, maar ik heb liever dat ze zich aan de regels houden (waar wij ons ook aan moeten houden) en dat op twitter delen (dan krijgen ze maar wat schouderklopjes) dan dat ze massaal het verkeerde voorbeeld geven.
Verstandig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Tuurlijk. Welcome to politics.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Waar ik me wel aan stoor is dat Rutte nu ineens zegt dat er wel ministerraad gevolgd kan worden digitaal. Nu ineens.... ruikt naar damage control.
Jammer dat ze dit pas serieus nemen als het al te laat is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:43 schreef Celestien het volgende:
[..]
Verstandig.
Het lijkt me ook vanzelfsprekend, maar kennelijk moet het even aan het volk worden aangekondigd dat ze het serieus nemen.
Tuurlijk is dit damage control, les 1.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:42 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja. Waar ik me wel aan stoor is dat Rutte nu ineens zegt dat er wel ministerraad gevolgd kan worden digitaal. Nu ineens.... ruikt naar damage control.
Met liefde, *alles* waardoor we weer gewoon sneller normaal in vrijheid zonder beperkingen leuk kunnen leven is een zegening wat mij betreft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het zijn dezelfde regels waar wij ons ook aan moeten houden. Dus Ploumen en van der Plas gaan verder dan noodzakelijk. Dat mag, vind ik zeker niet verkeerd, maar de anderen doen het dus niet verkeerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wellicht een beetje ''kijk mij eens goed doen'' ja, maar ik heb liever dat ze zich aan de regels houden (waar wij ons ook aan moeten houden) en dat op twitter delen (dan krijgen ze maar wat schouderklopjes) dan dat ze massaal het verkeerde voorbeeld geven.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:46 schreef ondeugend het volgende:
[ twitter ]
https://twitter.com/KeesvandeRadio/status/1375050594470273025
Goed, nu weer over Covid dus.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef Tijn het volgende:
Nu zijn Ollongren en Jorritsma ook nog gestopt als verkenners, vanwege die domme uitgelekte notities.
Haha wat een gepruts, jongens.
quote:
Daar wordt de clusterfuck ook steeds groter na het mislukte supermarktplan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:44 schreef Elan het volgende:
De verschillende Duitse deelstaten gooien de kont lekker tegen de krib, @:Gretzl
Zou Frank de Boer al gepolst zijn als verkenner?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Goed, nu weer over Covid dus.
Maar dat was toch niet veilig en vertrouwelijk?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Gunner zei het correct. Vanavond geen GTST, dit is soap genoeg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef Tijn het volgende:
Nu zijn Ollongren en Jorritsma ook nog gestopt als verkenners, vanwege die domme uitgelekte notities.
Die heeft zich al totaal laten inpalmen door DENK.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zou Frank de Boer al gepolst zijn als verkenner?
Gevalletje Karma.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:47 schreef Anton91 het volgende:
De soap zou helemaal compleet worden als Jorritsma na 5 dagen ook positief test![]()
Hij volgt gewoon de richtlijnen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte is zelf ook een jaar lang overal binnen gewandeld zonder test. Iets wat op zijn positie op z'n minst ook merkwaardig is.
De ironie, he. Videobellen is niet veilig, maar over het Binnenhof paraderen met je vertrouwelijke aantekeningen openlijk zichtbaar moet kunnenquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dat was toch niet veilig en vertrouwelijk?
Wat een farce
Als wij in aanraking komen met iemand die positief getest is wordt er wel heel erg op aangedrongen dat we in quarantaine gaan. Voor de zekerheid. Dat is ons meermaals verteld. Het is misschien geen officiele verplichting, maar ik kan ondertussen niet meer bijhouden hoe vaak ze wel niet met hun vingertjes naar die groep gewezen hebben tijdens interviews en persmomenten. Hell, die hele app is daarvoor ontworpen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het zijn dezelfde regels waar wij ons ook aan moeten houden. Dus Ploumen en van der Plas gaan verder dan noodzakelijk. Dat mag, vind ik zeker niet verkeerd, maar de anderen doen het dus niet verkeerd.
Het is vooral jammer dat ze de kans gemist hebben en dit goede voorbeeld vorig jaar niet hebben gegeven. Dan was er mogelijk meer begrip geweest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat ze dit pas serieus nemen als het al te laat is.
De chauffeur had ook coronaquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:42 schreef Anton91 het volgende:
Ollongren vertrok vanochtend blijkbaar met chauffeur die haar ook al had gebracht. Dus diegene mag nu minstens 5 dagen in quarantaine.
Hij moet wel. Want als hij een steekje laat vallen is het gedaan met de geloofbaarheid van de maatregelen.quote:
Hmmmmmm.... Chauffeur corona, Ollongren corona. Toeval?quote:
In de UK hebben ze het goed voor elkaar ja. Jaloersmakend.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:50 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.thetimes.co.u(...)ts-or-bust-j7zqjwvqb
Ik heb toch het idee dat het daar beter begrepen wordt/doorvarender wordt aangepakt dan hier.
Ja, hier doet men ook fieldlabs om deze zomer na 1 juli zonder 1.5m events, festivals etc te kunnen doen, maar daar zegt een minister gewoon "het moet, come hell or high water", in een krant interview, en dat hij niet rust voor het bereikt is, en is z'n verdere carriere ervan afhankelijk.
Hun testevents zijn ook wel wat meer, groter en ambitieuzer dan hier, daar plempen ze als test gewoon hele stadions, clubs, indoor sporthallen, en congressen vol... 10 in totaal. Geen 500 daar bij de theater test maar gewoon de zaal direct als vanouds vol. Daar dat ook hier is (staat in de kamerbrief en werd door de jonge van de week expliciet gezegd in de persco, geen 1.5m achter de toegangstestpoort) wat ze willen bereiken lijken deze tests me dan nuttiger: https://www.thetimes.co.u(...)kdown-ends-xhpnbp8zh
Waarom moet alles hier zo langzaam? Vaccineren, testevents, nu dit circus/shitshow weer met kabinet.... wat is dit voor disfunctionele tulpenrepubliek?
Dat hoeft niet, maar het blijft natuurlijk wel tenenkrommend dat volksvertegenwoordigers - en in dit geval ook niet de minste - zich continu op een heel formeel standpunt stellen in plaats van uit eigen beweging naar de geest van de regelgeving te handelen; helemaal als diezelfde vertegenwoordigers al meer dan een jaar op een buitengewoon paternalistisch toontje zichzelf de bevoegdheid aanmeten om jou en mij te vertellen hoe we ons op welk moment van de dag wel en niet moeten gedragen, tot in het miniemste detail.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:32 schreef alors het volgende:
Wat ik ook zo bijzonder vind. Ze was getest. Maar ging blijkbaar toch naar werk. Terwijl je thuis moet blijven in afwachting van de uitslag.
Het valt onder 3e graads contact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Maar direct uitgebreid contact met een positief getest persoon is geen reden voor quarantaine en testen?
Is dat echt het beleid?
Als dat zo is dan lijkt mij dat wel, want het duurt een paar dagen voor iemand positief test.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hmmmmmm.... Chauffeur corona, Ollongren corona. Toeval?
Nee, volgens de richtlijnen hoef je de uitslag niet in afzondering af te wachten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:32 schreef alors het volgende:
Wat ik ook zo bijzonder vind. Ze was getest. Maar ging blijkbaar toch naar werk. Terwijl je thuis moet blijven in afwachting van de uitslag. Of hebben ze op kantoor daar sneltesten?
Er wordt op gewezen je aan de richtlijnen te houden. En dat doen zij ook.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als wij in aanraking komen met iemand die positief getest is wordt er wel heel erg op aangedrongen dat we in quarantaine gaan. Voor de zekerheid. Dat is ons meermaals verteld. Het is misschien geen officiele verplichting, maar ik kan ondertussen niet meer bijhouden hoe vaak ze wel niet met hun vingertjes naar die groep gewezen hebben tijdens interviews en persmomenten. Hell, die hele app is daarvoor ontworpen.
Hij had ook gewoon in quarantaine kunnen gaan, maar volgens de richtlijnen hoeft dat niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij moet wel. Want als hij een steekje laat vallen is het gedaan met de geloofbaarheid van de maatregelen.
Oh mn, gaat lekker daar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:45 schreef Tijn het volgende:
Dat had hij kunnen doen. De aankomende parlementaire enqute zal dat ook gaan uitwijzen waarschijnlijk. Met als commentaar: dat was waarschijnlijk wel beter geweest ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hij had ook gewoon in quarantaine kunnen gaan, maar volgens de richtlijnen hoeft dat niet.
Kwam vanochtend langs in dit topic zelf,quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:55 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? Want dat had ik nog niet gelezen.
Nee, want hij volgt de richtlijnen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat had hij kunnen doen. De aankomende parlementaire enqute zal dat ook gaan uitwijzen waarschijnlijk. Met als commentaar: dat was waarschijnlijk wel beter geweest ja.
Dat heb gestaan op Facebook Fok!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:00 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kwam vanochtend langs in dit topic zelf,
Lijkt me niet dat zoiets toeval is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hmmmmmm.... Chauffeur corona, Ollongren corona. Toeval?
Dit net in, 3 minuten oud: https://www.nu.nl/tweede-(...)t-aantekeningen.htmlquote:Op donderdag 25 maart 2021 12:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In de UK hebben ze het goed voor elkaar ja. Jaloersmakend.
Nogal selectief over de vakantie naar Zweden:quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar het blijft natuurlijk wel tenenkrommend dat volksvertegenwoordigers - en in dit geval ook niet de minste - zich continu op een heel formeel standpunt stellen in plaats van uit eigen beweging naar de geest van de regelgeving te handelen; helemaal als diezelfde vertegenwoordigers al meer dan een jaar op een buitengewoon paternalistisch toontje zichzelf de bevoegdheid aanmeten om jou en mij te vertellen hoe we ons op welk moment van de dag wel en niet moeten gedragen, tot in het miniemste detail.
Zo'n regel als 'nauw contact' is een handvat, zodat niet iedereen direct in de stress schiet bij het minste of geringste contact en zodat bepaalde onoverkomelijke gedragingen niet belemmerd worden. Die regel vervolgens uitleggen als "zolang ik niet niet voldoe, dan is het goed" is gewoon buitengewoon irritant.
Ollongren mocht wel op vakantie naar Zweden, want dat was maar een advies en ze ging maar twee weken in plaats van vier. Ollongren mag wel naar kantoor om te vergaderen, want zij is erg belangrijk. Ollongren komt naar die vergadering met een privchauffeur, zodat ze de reistijd nuttig kan besteden. Ollongren hoeft zich niet in isolatie, want de situatie voldeed formeel niet aan de isolatievereisten.
De overwerkte fabrieksarbeider mag niet een weekje naar Duitsland, want denk toch aan de reisbewegingen. De directeur van een bedrijf wordt toch echt met klem verzocht om zijn vergaderingen vanuit de zolderkamer te doen, want geef toch eens het goede voorbeeld. Voor de lol in de trein zitten om bij een vriend een biertje te doen: zeker niet, nog even geduld!
Het wordt inmiddels wel een beetje een voorstelling van Animal Farm allemaal. En maar verbaasd dat de populisten winnen met hun polarisatie.
Zouden ze zichzelf nu ook een boete geven?quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:15 schreef HPoi het volgende:
Halve kabinet is besmet! Hadden jullie maar THUIS moeten werken stelletje eikels!
Ik werk ook al een jaar thuis omdat mijn werkgever zich precies houdt aan wat de regering vraagt. (helaas)
Maar, maar, maar de chauffeur moest toch netjes een mondkapje op?? Dat werkt toch tegen besmettingen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:02 schreef Celestien het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat zoiets toeval is.
Al kan het natuurlijk wel toeval zijn, maar het lijkt me niet meer dan een logisch gevolg van het bij elkaar in de auto zitten. Zelfs al heb je de ramen netjes open staan.
Dat is volgens mij wel een maatregel van het RIVM. Uit m'n hoofd moet je in thuisisolatie als je in aanraking bent geweest met iemand die besmet is, en mag je je na 5 dagen laten testen. Als iemand bij je in huis bijv. klachten heeft (maar geen koorts of benauwdheid) en jijzelf geen klachten hebt, dan ben je niet verplicht om thuis te blijven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als wij in aanraking komen met iemand die positief getest is wordt er wel heel erg op aangedrongen dat we in quarantaine gaan. Voor de zekerheid. Dat is ons meermaals verteld. Het is misschien geen officiele verplichting, maar ik kan ondertussen niet meer bijhouden hoe vaak ze wel niet met hun vingertjes naar die groep gewezen hebben tijdens interviews en persmomenten. Hell, die hele app is daarvoor ontworpen.
Lees anders even een stuk terug. Daar is het al behandeld.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:02 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dit net in, 3 minuten oud: https://www.nu.nl/tweede-(...)t-aantekeningen.html
En het kneuzencircus gaat verder... snelle regering om ons uit deze grootste crisis ooit te loodsen? Vergeet het maar!
Het is ook dezelfde Rutte die zegt dat we niet de grenzen moeten opzoeken van wat mag en we verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar ja, dat is nu net geen kwaliteit van hem he. Verantwoordelijkheid nemen. Je kan makkelijk na zo'n toeslagenaffaire zeggen dat de kiezers hem maar moeten afrekenen nadat iemand hem vroeg waarom ie nog steeds op de kieslijst staat maar als je ruim aan kop gaat in de peilingen kan je zoiets natuurlijk makkelijk zeggen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, want hij volgt de richtlijnen.
Het is geen vereiste om meer te doen dan de richtlijnen voorschrijven.
Als dat wel van hem wordt verwacht, wat zijn die richtlijnen dan waard?Dan zijn die dus onvoldoende.
Je kunt zo heerlijk quasi-naief doen, jijquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar, maar, maar de chauffeur moest toch netjes een mondkapje op?? Dat werkt toch tegen besmettingen?
Een half uur met iemand in een kamer zitten zou gewoon genoeg reden moeten zijn voor thuisisolatie, wederom slaat het RIVM compleet de plank mis.Het lijkt wel alsof alle maatregelen erop gefocust zijn om de situatie zo veel mogelijk voor iedereen gelijk te houden, in plaats van het virus zo effectief mogelijk bestrijden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een maatregel van het RIVM. Uit m'n hoofd moet je in thuisisolatie als je in aanraking bent geweest met iemand die besmet is, en mag je je na 5 dagen laten testen. Als iemand bij je in huis bijv. klachten heeft (maar geen koorts of benauwdheid) en jijzelf geen klachten hebt, dan ben je niet verplicht om thuis te blijven.
Maar de grote boodschap was, bij twijfel blijf thuis en laat je testen en blijf dan thuis tot de uitslag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat is volgens mij wel een maatregel van het RIVM. Uit m'n hoofd moet je in thuisisolatie als je in aanraking bent geweest met iemand die besmet is, en mag je je na 5 dagen laten testen. Als iemand bij je in huis bijv. klachten heeft (maar geen koorts of benauwdheid) en jijzelf geen klachten hebt, dan ben je niet verplicht om thuis te blijven.
Ah okay.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lees anders even een stuk terug. Daar is het al behandeld.
Ze slaan de plank mis door tig uitzonderingen te maken op de regel blijf thuis bij twijfel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een half uur met iemand in een kamer zitten zou gewoon genoeg reden moeten zijn voor thuisisolatie, wederom slaat het RIVM compleet de plank mis.Het lijkt wel alsof alle maatregelen erop gefocust zijn om de situatie zo veel mogelijk voor iedereen gelijk te houden, in plaats van het virus zo effectief mogelijk bestrijden.
* tenzij lid van van een demissionair kabinetquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar de grote boodschap was, bij twijfel blijf thuis en laat je testen en blijf dan thuis tot de uitslag.
De regels zijn toch:quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, maar het blijft natuurlijk wel tenenkrommend dat volksvertegenwoordigers - en in dit geval ook niet de minste - zich continu op een heel formeel standpunt stellen in plaats van uit eigen beweging naar de geest van de regelgeving te handelen; helemaal als diezelfde vertegenwoordigers al meer dan een jaar op een buitengewoon paternalistisch toontje zichzelf de bevoegdheid aanmeten om jou en mij te vertellen hoe we ons op welk moment van de dag wel en niet moeten gedragen, tot in het miniemste detail.
Zelfs dan. Als je wil dat een volgend kabinet niet weer valt vanwege een parlementaire enqute, zal je je aan de regels moeten houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:09 schreef zoost het volgende:
[..]
* tenzij lid van van een demissionair kabinet
Zweden was toen code oranje, niet geel, zoals Duitsland dat was. Daar werden vakantiereizen met klem voor afgeraden. Niet "prima, als je daarna in quarantaine gaat", maar afgeraden punt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:02 schreef miss_sly het volgende:
Dat was vorig jaar, toen mocht de overwerkte fabrieksarbeider ook naar Duitsland. Half NL was op vakantie in Europa. Ze heeft bovendien bij terugkomst de 14 dagen thuisquarantaine aangehouden.
Die zit nu ook thuis. Maar om een andere reden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dat die andere verkenner niet even een paar dagen thuisblijft is wel echt bizar ja.
Afgeraden. Niet verboden. Problemen met verzekering eventueel of repatriering voor eigen kosten. En 10 dagen thuisquarantaine bij terugkomst. Dus wel prima, als je daarna in quarantaine gaat en de eventuele nadelige gevolgen voor eigen rekening op je neemt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Zweden was toen code oranje, niet geel, zoals Duitsland dat was. Daar werden vakantiereizen met klem voor afgeraden. Niet "prima, als je daarna in quarantaine gaat", maar afgeraden punt.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatiequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:04 schreef Celestien het volgende:
[..]
Maar als je de richtlijn leest, dan wordt gedetailleerd 3 situaties omschreven, met daarbij de wijze waarop te handelen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo'n regel als 'nauw contact' is een handvat, zodat niet iedereen direct in de stress schiet bij het minste of geringste contact en zodat bepaalde onoverkomelijke gedragingen niet belemmerd worden. Die regel vervolgens uitleggen als "zolang ik niet niet voldoe, dan is het goed" is gewoon buitengewoon irritant.
Ollongren mocht wel op vakantie naar Zweden, want dat was maar een advies en ze ging maar twee weken in plaats van vier. Ollongren mag wel naar kantoor om te vergaderen, want zij is erg belangrijk. Ollongren komt naar die vergadering met een privchauffeur, zodat ze de reistijd nuttig kan besteden. Ollongren hoeft zich niet in isolatie, want de situatie voldeed formeel niet aan de isolatievereisten.
De overwerkte fabrieksarbeider mag niet een weekje naar Duitsland, want denk toch aan de reisbewegingen. De directeur van een bedrijf wordt toch echt met klem verzocht om zijn vergaderingen vanuit de zolderkamer te doen, want geef toch eens het goede voorbeeld. Voor de lol in de trein zitten om bij een vriend een biertje te doen: zeker niet, nog even geduld!
Het wordt inmiddels wel een beetje een voorstelling van Animal Farm allemaal. En maar verbaasd dat de populisten winnen met hun polarisatie.
Ik vind het echt volkomen belachelijk en niet uit te leggen dat iemand gewoon vrolijk door kan met leven als iemand in dezelfde kamer voor een lange tijd positief getest is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar als je de richtlijn leest, dan wordt gedetailleerd 3 situaties omschreven, met daarbij de wijze waarop te handelen.
En volgens die richtlijn hoeven ze in dit geval niet in quarantaine de uitslag van hun test af te wachten.
Hoezo zou dan de geest van die richtlijnen anders voorschrijven?
Overigens begreep ik dat de ministerraad vanwege deze besmettingen heeft besloten om niet meer bij elkaar te komen en voorlopig op afstand te vergaderen.
Volgens mij is de richtlijn dat ze niet in quarantaine hoeven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
En volgens die richtlijn hoeven ze in dit geval niet in quarantaine de uitslag van hun test af te wachten.
Ja en dat is dus precies de mentaliteit die ik hekel.quote:
Nee dat laatste hoef je nietquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij is de richtlijn dat ze niet in quarantaine hoeven.
Over het testen staat vervolgens niks.
Maar als je je laat testen, dan moet je wel weer in quarantaine tot de uitslag er is.
Niet als je geen klachten hebt en laat testen omdat je als niet-nauw contact uit een onderzoek komt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij is de richtlijn dat ze niet in quarantaine hoeven.
Over het testen staat vervolgens niks.
Maar als je je laat testen, dan moet je wel weer in quarantaine tot de uitslag er is.
Volgens het rivm wel:quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee dat laatste hoef je niet
Testen als overig contact en zonder klachten = geen quarantaine
Een half uur met iemand in een kamer zitten, die achteraf besmet blijkt te zijn, is inderdaad genoeg reden om in thuisisolatie te gaan. Niet alleen met betrekking tot jezelf, maar ook met betrekking tot de mensen waarmee je omgaat. Ik zou dat risico niet durven nemen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een half uur met iemand in een kamer zitten zou gewoon genoeg reden moeten zijn voor thuisisolatie, wederom slaat het RIVM compleet de plank mis.Het lijkt wel alsof alle maatregelen erop gefocust zijn om de situatie zo veel mogelijk voor iedereen gelijk te houden, in plaats van het virus zo effectief mogelijk bestrijden.
In een voorbeeldfunctiequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Afgeraden. Niet verboden. Problemen met verzekering eventueel of repatriering voor eigen kosten. En 10 dagen thuisquarantaine bij terugkomst. Dus wel prima, als je daarna in quarantaine gaat en de eventuele nadelige gevolgen voor eigen rekening op je neemt.
Maar ondertussen wel andere mensen mogelijk besmetten....quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee dat laatste hoef je niet
Testen als overig contact en zonder klachten = geen quarantaine
https://www.rijksoverheid(...)iet%20te%20besmetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet als je geen klachten hebt en laat testen omdat je als niet-nauw contact uit een onderzoek komt.
Wij zijn het niet eensquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja en dat is dus precies de mentaliteit die ik hekel.
En dan nog niet eens zozeer dat je het doet, maar wel dat je het doet als je eerst op anderen een moreel appl hebt gedaan om dat niet te doen. Dat bijt gewoon enorm.
Let op het woordje klachten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens het rivm wel:
https://www.rijksoverheid(...)iet%20te%20besmetten.
"
Thuisblijven tot u de uitslag weet
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Het lastige is dat je ‘in de buurt’ moet definiren. Als je college hebt gevolgd en aan de andere kant van de collegezaal bleek iemand besmet. Moet je dan in quarantaine? Ook al is diegene niet dichterbij geweest dan 20 meter? Ik noem maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze slaan de plank mis door tig uitzonderingen te maken op de regel blijf thuis bij twijfel.
Er moet n regel zijn: ben je in de buurt geweest van een mogelijk besmet persoon: ga in quarantaine en blijf daar tot je een negatieve testuitslag hebt.
Toen was het status Geel voor Griekenland. Ik gaf ze groot gelijk dat ze even eruit wilden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:21 schreef Molo het volgende:
[..]
In een voorbeeldfunctie
Dat is echt verre van netjes, zeker met een kabinet wat steeds de burger wijst op de randjes niet opzoeken en het verstandige doen.
Weet je nog hoeveel kritiek er was op Willem en Maxima?
En zelfs dat dekt de lading niet helemaal. Kennelijk, zelfs al heb je - na 5 dagen - een negatieve uitslag, dan wordt nog steeds afgeraden om bij kwetsbare groepen om te gaan. Zo mocht mijn dochter, na een negatieve uitslag, nog steeds niet naar haar grootouders tot ze bij dag 10 was en nog steeds geen klachten had. Het kan ook zijn dat dat laatste alleen mbt kinderen geldt, hoor.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze slaan de plank mis door tig uitzonderingen te maken op de regel blijf thuis bij twijfel.
Er moet n regel zijn: ben je in de buurt geweest van een mogelijk besmet persoon: ga in quarantaine en blijf daar tot je een negatieve testuitslag hebt.
Daar is het een forum voor.quote:
Nope:quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)iet%20te%20besmetten.
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven.
Lijkt mij van wel?
Ollongren is deel Zweeds en ging naar eigen zeggen ook vanwege familie-omstandigheden. Kun je over twijfelen, maar onmogelijk te zeggen dat het niet zo was.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:21 schreef Molo het volgende:
[..]
In een voorbeeldfunctie
Dat is echt verre van netjes, zeker met een kabinet wat steeds de burger wijst op de randjes niet opzoeken en het verstandige doen.
Weet je nog hoeveel kritiek er was op Willem en Maxima?
In principe kan ik het nog best begrijpen, maar ga niet uit van mensen met gezond verstand als je die regels maakt. Iedereen zal het randje opzoeken, zelfs als zelfs een sukkel nog kan zien dat dat dom is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ja precies, en die hebben hun excuses aangeboden omdat het niet handig was van ze.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Toen was het status Geel voor Griekenland. Ik gaf ze groot gelijk dat ze even eruit wilden.
Mwjah ook daar kun je wel creatief spelen met klachten, maar in dezelfde brief staat ookquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Let op het woordje klachten.
Zie voor juiste informatie
https://lci.rivm.nl/informatie-contacten
De richtlijnen volgen is niet de randjes opzoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In principe kan ik het nog best begrijpen, maar ga niet uit van mensen met gezond verstand als je die regels maakt. Iedereen zal het randje opzoeken, zelfs als zelfs een sukkel nog kan zien dat dat dom is.
Dat klopt jaquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef zoost het volgende:
Er zijn hele lagere school klassen die inclusief de ouders in quarantaine gaan als de juf een keertje kucht. Daar steekt dit wel schril bij af.
Ik dacht dat ze deels Fins was ipv Zweeds. Maar zal me dan wel vergissenquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ollongren is deel Zweeds en ging naar eigen zeggen ook vanwege familie-omstandigheden. Kun je over twijfelen, maar onmogelijk te zeggen dat het niet zo was.
Willem en Maxima vond ik overigens ook overdreven dat die niet met hun privjet naar hun privhuis mochten.
Officieel? Waar staat dat? Ik denk echt dat je het mis hebtquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ook daar kun je wel creatief spelen met klachten, maar in dezelfde brief staat ook
"
Testen:
Wij adviseren u om een afspraak te maken voor een coronatest. Zo kunnen we een infectie snel opsporen, en de verspreiding van het virus stoppen. Maak hiervoor een testafspraak via 0800-2035. Het advies om te testen geldt ook voor kinderen t/m 12 jaar.
Als de testuitslag positief is (een besmetting wordt aangetoond), gaat u in thuisisolatie. De GGD zal contact met u opnemen."
En officieel volgens de testregels zou je, wachtende op de uitslag, in quarantaine moeten.
Het is wel erg creatief buigen met de richtlijnen om dan te zeggen dat je dan niet in quarantaine hoeft.
Er gaan klassen in quarantaine als een van de koters verkeerd hoest...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef zoost het volgende:
Er zijn hele lagere school klassen die inclusief de ouders in quarantaine gaan als de juf een keertje kucht. Daar steekt dit wel schril bij af.
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:27 schreef raptorix het volgende:
Die Jorrisma is 71, dat mens hoort gewoon voorzichtig te zijn, dat soort mensen zorgen ervoor dat de IC's nog steeds vol liggen.
Lekker consequent dan als ze hier wat anders neerzetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
zij hoeven in afwachting van de testuitslag niet thuis te blijven.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1595 Maar niet voor politici!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ook daar kun je wel creatief spelen met klachten, maar in dezelfde brief staat ook
"
Testen:
Wij adviseren u om een afspraak te maken voor een coronatest. Zo kunnen we een infectie snel opsporen, en de verspreiding van het virus stoppen. Maak hiervoor een testafspraak via 0800-2035. Het advies om te testen geldt ook voor kinderen t/m 12 jaar.
Als de testuitslag positief is (een besmetting wordt aangetoond), gaat u in thuisisolatie. De GGD zal contact met u opnemen."
En officieel volgens de testregels zou je, wachtende op de uitslag, in quarantaine moeten.
Het is wel erg creatief buigen met de richtlijnen om dan te zeggen dat je dan niet in quarantaine hoeft.
Wellicht. Er zijn mensen jonger dan 71 die hun prik al gehad hebben & dat zijn niet per se mensen die in de zorg werken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?
De randjes opzoeken is nog steeds binnen de richtlijnen blijven, maar ook echt exact woord voor woord iedere richtlijn volgen en voor de rest gewoon lang leve de lol alles laten vallen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen volgen is niet de randjes opzoeken.
Of de regels in dit geval verstandig zijn, kan ik als leek niet beoordelen. Maar ik kan me voorstellen dat het RIVM daar nog eens kritisch naar zou willen kijken.
Maar wat voor grens zoekt hij op dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is ook dezelfde Rutte die zegt dat we niet de grenzen moeten opzoeken van wat mag en we verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar ja, dat is nu net geen kwaliteit van hem he. Verantwoordelijkheid nemen. Je kan makkelijk na zo'n toeslagenaffaire zeggen dat de kiezers hem maar moeten afrekenen nadat iemand hem vroeg waarom ie nog steeds op de kieslijst staat maar als je ruim aan kop gaat in de peilingen kan je zoiets natuurlijk makkelijk zeggen.
Waarom open gooien?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:29 schreef Draak31 het volgende:
Dit is niet meer te verkopen. Ik hoor al verschillende geluiden van winkeliers die hun zaak open gaan gooien, dit was de druppel.
Er is veel ziekte; dat kan ook geestelijke uitputting zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen zorg af vanwege druk door coronabesmettingen
25 mrt 2021 - 11:55 Frysk
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er veel ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Ok, misschien mis ik hier iets, maar het zorgpersoneel was toch al een redelijke poos geleden gevaccineerd?
Ik dacht dat zij toch echt als een vd eersten aan de beurt waren. Vind het wel vreemd dat er nu nog steeds dus schijnbaar veel covid ziekmeldingen zijn onder zorgpersoneel...
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat erquote:
Nee, slechts een klein deel van het zorgpersoneel is gevaccineerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen zorg af vanwege druk door coronabesmettingen
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Ok, misschien mis ik hier iets, maar het zorgpersoneel was toch al een redelijke poos geleden gevaccineerd?
Ik dacht dat zij toch echt als een vd eersten aan de beurt waren. Vind het wel vreemd dat er nu nog steeds dus schijnbaar veel covid ziekmeldingen zijn onder zorgpersoneel...
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.quote:
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat voor grens zoekt hij op dan?
We weten in elk geval dat onze politici niet voorgedrongen hebben bij de vaccinaties.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.
Nee, alleen personeel wat direct met Corona patinten werkt geloof ik, daarnaast wel thuiszorg en zorginstellingen. Probleem is geloof ik ook data planning elke keer overhoop moet wanneer personeel weer in quarantaine moet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, slechts een klein deel van het zorgpersoneel is gevaccineerd.
Dat is ook zo, je had in eerste instantie gelijkquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wellicht. Er zijn mensen jonger dan 71 die hun prik al gehad hebben & dat zijn niet per se mensen die in de zorg werken.
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Nee joh, dat zou ook wat zijn, hoor. Ze moeten gewoon hun beurt afwachten net als iedereen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....
De richtlijnen zijn dus niet streng genoeg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt volkomen belachelijk en niet uit te leggen dat iemand gewoon vrolijk door kan met leven als iemand in dezelfde kamer voor een lange tijd positief getest is.
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is ook zo, je had in eerste instantie gelijk
Ik kan die traagheid eigenlijk ook niet meer goedpraten... Heb 't lang gedaan, maar kom op, zeg... ik weet niet hoeveel excuses ik nog paraat heb.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?
Dit staat er in de richtlijnen bij 3e graad contact:quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Weet het. Ik houd het in de gaten, want mijn (risicogroep)vader zit in de groep die volgt. Kan me niet snel genoeg gaan, wat dat betreft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.
Mijn moeder (77) is pas in april aan de beurt, thuiswonende ouderen zijn nog niet bij de 70+ers maar slechts bij de 75+ers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Dat is bullshit. Er waren heel weinig besmettingen onder zorgpersoneel omdat zij zich goed weten te beschermen. Die had je juist niet als eerste moeten vaccineren. Misschien dat ze oververmoeid zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Bron Omroep Fryslan.
Wat heeft dit met Jorritsma te maken dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona hequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.
Verantwoordelijk nemen betekent richtlijnen opvolgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Of met andere klachten, zoals burn-out?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Als de basismaatregelen een kans op besmetting volledig uitbannen, dan waren er ook geen aanvullende maatregelen nodigquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
True. Naja ik heb zelf geen hooikoorts dus ik mag niet oordelen.... maar ziekmelden vanwege hooikoorts? Rly?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona heHooikoorts is een dingetje op dit moment en veel medewerkers hebben het sowieso erg zwaar.
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
Dat wordt de bevolking verweten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)
De GGD zorgt ervoor dat contacten worden genformeerd over de vaststelling van COVID-19 bij een persoon in hun omgeving. De contacten krijgen het advies om:
algemene maatregelen te nemen om COVID-19 te voorkomen (social distancing, goede hoest- en handhygine);
alert te zijn op klachten passend bij COVID-19 (hoesten en/of neusverkouden en/of koorts), en de GGD bij klachten direct te bellen voor beoordeling en inzetten diagnostiek;
een afspraak te maken om zich op (of rond) dag 5 na laatste contact met index te laten testen, ook als zij geen klachten hebben, zodat een infectie snel vastgesteld kan worden; bij voorkeur worden contacten getest met een (LAMP-) PCR- of antigeensneltest; zij hoeven in afwachting van de testuitslag niet thuis te blijven.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Daar hoef je dus niet over te steggelen, dat is gewoon expliciet zo vastgelegd.
In het linkje van de GGD gaat het over nauw contct. Dat is iets anders dan niet-nauw contact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.
Bij de GGD staat ook thuisblijven
https://www.ggdnog.nl/cor(...)der-na-de-coronatest
Of vanuit de woorden van het RIVM
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-verkouden-corona
Maar he, schijnbaar staat ergens diep verstopt op de website van het rivm een ander verhaal.
Nee joh het moet zorgvuldig. Anders als er drie weken geen leveringen komen, moeten we misschien een paar afspraken afzeggen...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik kan die traagheid eigenlijk ook niet meer goedpraten... Heb 't lang gedaan, maar kom op, zeg... ik weet niet hoeveel excuses ik nog paraat heb.
Vaccineren, jongens. Zet daar vol op in. Desnoods 's nachts. Denk dat er genoeg mensen zijn die het ervoor over hebben.
* Celestien zet een rustgevend achtergrondmuziekje aan.
Ik vind de communicatie hierover echt onduidelijk. Ik heb nog steeds geen enkel idee wanneer familie van 70+ aan de beurt is.het verschilt enorm per regio. Hak op de tak beleid en wachten tot de brief op de mat valt. Zou toch wel wat overzichtelijker moeten kunnen. Zelfs onder voorbehoud van levering.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.
VOlgens het Braziliaanse model, want daar gaat het zo goed!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)own-na-pasen-op.html
Voorbeeld voor Nederland ?![]()
Antigen sneltest. Is dat ook zo'n test waarbij ze met een lange stok diep je neus gaan doorboren? Of is dat iets anders weer?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
Dat zou ik ook liever niet doen maar ik hou ze wel aan een hogere standaard. Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen maar het is Grapperhausgate all over again. Rules are for thee, not for me etc etcquote:
Een Netsplitter! (Lees: heerlijk quasi-naef).quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef popje het volgende:
Ne
[..]
Nee joh het moet zorgvuldig. Anders als er drie weken geen leveringen komen, moeten we misschien een paar afspraken afzeggen...
Haha, echt geen 1,5 m op sommige stukken. 1 grote poppenkast.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou ik ook liever niet doen maar ik hou ze wel aan een hogere standaard. Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen maar het is Grapperhausgate all over again.
Ik heb hier vorige week deze foto gepost; zet het nieuws van vandaag wel in een ander perspectief nietwaar?
[ afbeelding ]
Via bloed, volgens mij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Antigen sneltest. Is dat ook zo'n test waarbij ze met een lange stok diep je neus gaan doorboren? Of is dat iets anders weer?
Nee het was zeker bedoeld als grapje, maar eigenlijk triest als de urgentie zo nodig is en we het dan nog nodig vinden om zo'n bizarre veiligheidsmarge in te bouwen qua vaccins in de vriezer...quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
Een Netsplitter! (Lees: heerlijk quasi-naef).
Maar het feit dat we er grapjes over maken, zegt al genoeg.
Zij hebben geen privjet. Zij gingen met het regeringstoestel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ollongren is deel Zweeds en ging naar eigen zeggen ook vanwege familie-omstandigheden. Kun je over twijfelen, maar onmogelijk te zeggen dat het niet zo was.
Willem en Maxima vond ik overigens ook overdreven dat die niet met hun privjet naar hun privhuis mochten.
Zou het wat uitmaken?quote:
Haha mooi die reacties altijd hequote:Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoezo? Had je verwacht dat er opeens 300 minder mensen zouden liggen oid?
Chauffeurs zijn vervangbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel grappig, die chaffeurtjes die zichzelf opofferen voor Ollongren, alles voor het landsbelang.
Poeh!quote:
Vriendin van me doet de scans. En werkt dus ook direct met corona patinten maar niet gevaccineerd. Al 9x getestquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, alleen personeel wat direct met Corona patinten werkt geloof ik, daarnaast wel thuiszorg en zorginstellingen. Probleem is geloof ik ook data planning elke keer overhoop moet wanneer personeel weer in quarantaine moet.
We gaan geloven dat het vaccin werkt!quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens? En wat is het volgende gegeven waar we met z'n allen niet in gaan trappen?
Hartstikke fout. Alleen de mensen die werken op de IC, eerste hulp en de corona verpleegafdeling hebben de kans gehad zich te vaccineren. Maar als je niet binnen een dag reageerde op de mail was je in amersfoort bijvoorbeeld al je plek kwijt aan een manager (die nooit met patienten in contact komt).quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Bron Omroep Fryslan.
Drank Osterhaus had het gisteren in Op1 al over een 4e golf.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens? En wat is het volgende gegeven waar we met z'n allen niet in gaan trappen?
Voor die mensen en families wel lijkt me zoquote:
Het is inderdaad midden februari.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens?
Het slaat nergens op.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah tof, dus dan mag je je elke dag laten lekprikken voordat je een winkel in magOok leuk.
Wegwerpchauffeursquote:Op donderdag 25 maart 2021 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel grappig, die chaffeurtjes die zichzelf opofferen voor Ollongren, alles voor het landsbelang.
We hadden in december/januari een golf die iedereen voor het gemak vergeet. Er zat alleen vrij weinig tijd tussen die golf en die van oktober/november. Onze buurlanden hadden die derde golf helemaal niet, dus iedereen doet maar alsof ie niet gebeurd is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Vierde golf? Waar hebben we het over? Waarom zou er hierna weer een golf komen?
exponentile groei is onmogelijk.quote:
Prima cijfers, wederom geen noemenswaardige stijging, de voorspelling was morgen 1000 man op de IC, Jaap stop ermee!quote:
Want de overheid is niet bij machte dit degelijk in te richten? Ook niet na 1 jaar?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat zoomen en zo betreft: moet wel veilig kunnen.
Geen idee of dat zo is.
Vraag maar aan Jaap.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Ik ben voor, in Brazilie testen ze je niet eerst.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
VOlgens het Braziliaanse model, want daar gaat het zo goed!
Komt omdat het vaccineren hier niet snel genoeg gaat om de Britse variant te compenseren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor me gevoel zijn we nooit echt uit de 2e golf geweest. Het is sinds begin september al kut.
Zijn we ook niet, feitelijk is de 2e golf wat ingedeukt door maatregelen, kijk maar naar Belgie, die hebben een wat minder strenge lockdown gehad, maar wel wat langer, daar zie je de stijging ook, maar niet het deukje.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor me gevoel zijn we nooit echt uit de 2e golf geweest. Het is sinds begin september al kut.
In Brazili vraagt men om maatregelen. Zal wel een reden hebben he?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben voor, in Brazilie testen ze je niet eerst.
En ik wil Korean BBQ eten, vooral dat.
Zolang ze zoiets dan weer afschaffen als de meerderheid gevaccineerd is. Vanaf het moment dat de risico groepen en kwetsbaren gevaccineerd zijn moet je het land gewoon weer openen imo, zonder dat je je elke dag moet laten testen om te mogen leven. Want daar komt het op neer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
Het blijft complex, als de populatie die in het ziekenhuis komt steeds jonger gaat worden in de loop van het vaccineren is het ook de vraag of de behandelduur misschien ook gaat dalen, jonger is vaak eerder genezen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
Er word trouwens iets belangrijks vergeten bij de analisten, het feit dat ziekenhuizen stijgen klinkt heel eng, echter zolang de ligtijd in de ziekenhuizen gelijk blijft blijf je qua bezetting op de langere duur stabiel, je wilt alleen niet tegen het maximum aan zitten, zie het als een drukke supermarkt, als er 120 man in de supermarkt zijn, en er blijven er 40 per uur inlopen, maar ook 40 uit, dan blijf je op 160 en stijgt de bezetting niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |