SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
De mythe van de korte harde lockdown zal nooit verdwijnen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
Ja mooi verhaal van Ab
Als we in december/januari 2020 de grenzen dichtgegooid en gehouden hadden en volop BCO hadden gedaan was het nu ook veel beter geweest
Leuk, maar nee, zo werkt dat natuurlijk niet achteraf en zeker niet even een dikke lockdown klap nadat iedereen al murw is gemaakt de maanden ervoor
De egel wereld tegelijkertijd drie weken geheel binnen blijven en we zijn er zo vanafquote:Op donderdag 25 maart 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De mythe van de korte harde lockdown zal nooit verdwijnen.
In spanje werkte 50dagen volledige stay at home ook niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
Ja mooi verhaal van Ab
Als we in december/januari 2020 de grenzen dichtgegooid en gehouden hadden en volop BCO hadden gedaan was het nu ook veel beter geweest
Leuk, maar nee, zo werkt dat natuurlijk niet achteraf en zeker niet even een dikke lockdown klap nadat iedereen al murw is gemaakt de maanden ervoor
Ja maar Australië en Nieuw Zeeland dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De mythe van de korte harde lockdown zal nooit verdwijnen.
En alle katten, honden, nertsen, gorilla's en wie weet welke dieren nog meer ook even vangen, testen en isoleren. Denk dat weinig mensen hun Poekie of Bello af zullen staan om geruimd te worden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:39 schreef Molo het volgende:
[..]
De egel wereld tegelijkertijd drie weken geheel binnen blijven en we zijn er zo vanaf![]()
![]()
![]()
quote:Ever since the coronavirus started spreading around the world, scientists have worried that it could leap from people into wild animals. If so, it might lurk in various species, possibly mutate and then resurge in humans even after the pandemic has subsided.
https://www.nature.com/articles/d41586-021-00531-zquote:Wild animals are not the only ones to have drawn scrutiny. Studies have shown that SARS-CoV-2 can infect many domesticated and captive creatures, from cats and dogs, to pumas, gorillas and snow leopards in zoos, and farmed mink. Outbreaks in mink farms have already shown that infected animals can pass the virus back to humans.
Zullen ze nu wel allemaal in quarantaine gaan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo was patient zero. Of Mark. Of beide.
Ab verzint fabeltjes, want hij weet ook wel dat dit virus niet zomaar weggaat met harde lockdowns, of heeft hij voorbeelden van landen waar dat wel gelukt is? En dan heb ik het niet over landen die zich makkelijk kunnen isoleren omdat het eilanden zijn of waar je een repressief overheidsbeleid hebt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:28 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Soms heeft Ab best een goed punt. We hadden nu de capaciteit om een goed BCO beleid te voeren als de besmettingen nu zeer laag geweest waren. Dan hadden we vanaf nu bijna normaal kunnen leven met de opkomende lente en de vaccins.
Maar theorie is leuk, uitvoering is anders. Er was geen draagvlak onder de bevolking voor een dermate harde strategie. Dus duurt het nu allemaal wat langer. Niks aan te doen. Nog maar 3 maanden volhouden.
Blijft Ollongren lekker thuis, laat Jorritsma het maar regelenquote:
Nee joh, dat is alleen voor het plebs.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zullen ze nu wel allemaal in quarantaine gaan?
Nope, ze hebben genoeg afstand gehouden hequote:Op donderdag 25 maart 2021 09:24 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zullen ze nu wel allemaal in quarantaine gaan?
Ik gok Hugo, want die kreeg een melding van de corona app.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ab is pro Chinaquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ab verzint fabeltjes, want hij weet ook wel dat dit virus niet zomaar weggaat met harde lockdowns, of heeft hij voorbeelden van landen waar dat wel gelukt is? En dan heb ik het niet over landen die zich makkelijk kunnen isoleren omdat het eilanden zijn of waar je een repressief overheidsbeleid hebt.
Maar het voetvolk mag zich straks overal voor laten testen zeker. Rot gewoon een eind op joh daar in Den Haag.quote:
Dan is Ab dus een idioot.quote:
Tot er eens eentje op de intensieve zorgen raakt. Zoals Boris Johnson of de Belgische eerste minister Sophie Wilmčs ...quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee joh, dat is alleen voor het plebs.
Of Mona Keijzer?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
quote:Keijzer besmet met coronavirus, hele kabinet moet getest worden/quote]
[quote]Vrijdag vergaderde ze nog met collega-bewindslieden in de ministerraad. Maar omdat ze afstand heeft gehouden tot collega’s, gelden die niet als ‘nauw contact’ en is quarantaine geen noodzaak, meldt minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) vandaag. “Als je in dezelfde ruimte verkeert, dan geldt dat als ‘overige contacten’, dan moet je jezelf in de gaten houden. Dan hoef je niet in quarantaine, maar het advies is om te testen op dag vijf na dat risicovolle contact. Dat zou woensdag zijn, dus dat is het advies aan de collega’s.”
Gisteren? Al sinds 22 maart wisten ze dat Mona Keijzer positief wasquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:32 schreef Momo het volgende:
Ik vond het gisteren al raar dat Rutte niet afwezig was na die test om de uitslag af te wachten...
En als zij positief zullen testen dan gaat dit natuurlijk een gigantische kettingreactie veroorzaken. Helemaal zo net na de verkiezingen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:37 schreef Scrummie het volgende:
Ik gun niemand corona, maar ergens hoop ik toch dat alles wat in aanraking is gekomen met Ollongren de komende dagen thuis komt te zitten.
En dan is het 100% hun eigen schuld. Kan niet wachten op een volgend persmomentje waar vragen gesteld kunnen worden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En als zij positief zullen testen dan gaat dit natuurlijk een gigantische kettingreactie veroorzaken. Helemaal zo net na de verkiezingen.
Waar komt de conclusie vandaan eigenlijk dat Rutte verkouden is? Omdat hij een test heeft gedaan of?quote:
quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dan is het 100% hun eigen schuld. Kan niet wachten op een volgend persmomentje waar vragen gesteld kunnen worden.
Het volgende kamerdebat waar rutte en co mogen uitleggen waarom ze de leden hebben staan onderhoesten met corona...quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:39 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En dan is het 100% hun eigen schuld. Kan niet wachten op een volgend persmomentje waar vragen gesteld kunnen worden.
Dat vroeg ik me ook af inderdaad.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Waar komt de conclusie vandaan eigenlijk dat Rutte verkouden is? Omdat hij een test heeft gedaan of?
Lekker dansjes doen met z'n allen na de verkiezingen en vergaderen zonder mondkapjesquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:43 schreef ArnosL het volgende:
Het kabinet doet er ook wel alles aan om het draagvlak van de maatregelen te ondermijnen he.
Terwijl iedereen inmiddels wel bekend is met het feit dat als je toch iets te vieren hebt, dat je dan op de plek blijft en je ratel ter handen neemt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:46 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Lekker dansjes doen met z'n allen na de verkiezingen en vergaderen zonder mondkapjes
Erg jammer. Daarmee loopt dit met een sisser af.quote:
Je kunt dit ook de andere kant op spinnen natuurlijk... zeker als er eentje goed ziek wordt (wat we niet hopen uiteraard)quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:47 schreef eragon2890 het volgende:
Opzich is dit wel goed nieuws though.
Dit sloopt het draagvlak totaal, waardoor Los van de cijfertjes de kans op versoepelingen stijgt.
Alles waardoor de kans stijgt dat ik binnenkort op terras in zonnetje van unlimited kbbq geniet is goed. 😌
Niet bepaald. Waarom is het hele kabinet op het binnenhof aanwezig in afwachting van het testresultaat?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Erg jammer. Daarmee loopt dit met een sisser af.
Denken dat dit invloed op zijn populariteit zou hebbenquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij had in ieder geval een paar lastige kamervragen kunnen krijgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denken dat dit invloed op zijn populariteit zou hebben
Gaan ze nooit doen natuurlijk. Als er iets niet veilig is. Maar het is wel triest dat er nog geen enkele poging is gedaan om te kijken naar goede, veilige manieren van overleg op afstand.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef Momo het volgende:
Ja eigenlijk wilde ik dit posten
[ twitter ]
Hierover moeten ze transparanter zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Niet bepaald. Waarom is het hele kabinet op het binnenhof aanwezig in afwachting van het testresultaat?
Dit inderdaad. Over een week is iedereen dit alweer vergeten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Denken dat dit invloed op zijn populariteit zou hebben
EU overleggen vinden ook gewoon plaats via videobellen al is dat wel een paar keer mis gegaan omdat sommige politici een foto maakte van het scherm waar ook het wachtwoord op stond.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:50 schreef alpeko het volgende:
[..]
Gaan ze nooit doen natuurlijk. Als er iets niet veilig is. Maar het is wel triest dat er nog geen enkele poging is gedaan om te kijken naar goede, veilige manieren van overleg op afstand.
Weet je wie de derde is die positief is getest?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef Momo het volgende:
Ja eigenlijk wilde ik dit posten
[ twitter ]
Gebruiken ze daar Zoom voor?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:51 schreef Momo het volgende:
[..]
EU overleggen vinden ook gewoon plaats via videobellen al is dat wel een paar keer mis gegaan omdat sommige politici een foto maakte van het scherm waar ook het wachtwoord op stond.
Neem aan dat ze daar sneltest heeft gedaan?quote:
Nee idd, het zou strategisch optimaal zijn als ze weinig last ervan hebben en het volk dus ziet dat ze zelf zich ook niet aan hun eigen regeltjes hoeven te houden voor dat "stomme griepje"... hehehe ik zie het al voor me... wel jammer dat dit niet een paar dagen voor de verkiezingen was, hadden fvd en pvv enzo mooi gebruik van kunnen maken 😂quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je kunt dit ook de andere kant op spinnen natuurlijk... zeker als er eentje goed ziek wordt (wat we niet hopen uiteraard)
En? Als je niet in de buurt van die persoon bent geweest hoef je niet in quarantaine toch? En volgens mij is de definitie van ‘in de buurt’ dat je langer dan een kwartier op minder dan 1.5 meter afstand bent geweest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gisteren? Al sinds 22 maart wisten ze dat Mona Keijzer positief was
Nee want maakt dat echt uit? Je hoort thuis te blijven na een test. Dat doen ze dus niet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als dat de eis is, kunnen restaurants weer prima open. Ik ben daar nog nooit langer dan 15 min binnen 1,5m van iemand anders dan mijn tafelgenote geweest. Idem voor sportscholen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En? Als je niet in de buurt van die persoon bent geweest hoef je niet in quarantaine toch? En volgens mij is de definitie van ‘in de buurt’ dat je langer dan een kwartier op minder dan 1.5 meter afstand bent geweest.
Nee, niet volgens deze clip van HvNLquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:51 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk best mogeiljk dat Rutte al een negatieve uitslag had toen hij gisteren weer naar het Binnenhof ging.
Maar de media smult daar niet genoeg van.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee want maakt dat echt uit? Je hoort thuis te blijven na een test. Dat doen ze dus niet.
Ik zou niet weten van wiequote:Op donderdag 25 maart 2021 09:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Hij had in ieder geval een paar lastige kamervragen kunnen krijgen.
Nee, want ze zaten 1,5 meter uit elkaar, dan kan het niet volgens Van Dissel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:58 schreef Momo het volgende:
Er was vrijdag toch ministerraad? Ongeveer 5 dagen geleden. Misschien zijn er wel meer ministers besmet geraakt.
Renske en Pietertje.quote:
Hij heeft ook drie hondjes volgens mij thuis: Coulda, Woulda and Shouldaquote:Op donderdag 25 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
Ja mooi verhaal van Ab
Sowieso idem voor de meeste winkels en andere gelegenheden. De enige plekken waar je langdurig dicht op anderen zit die niet tot je gezin behoren zijn naar mijn idee toch vooral werk, school en eventueel (druk) OV. Flikker alles elders dan maar weer open, als dit de norm is waaronder samenzijn met iemand die nota bene bewezen besmet is gewoon veilig is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als dat de eis is, kunnen restaurants weer prima open. Ik ben daar nog nooit langer dan 15 min binnen 1,5m van iemand anders dan mijn tafelgenote geweest. Idem voor sportscholen.
Formeel gezien klopt datquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:57 schreef KP het volgende:
[..]
Nu Ollongren positief is mag hij zich over een paar dagen opnieuw laten testen. (Y)!
Ah, dat had ik gemist.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee, niet volgens deze clip van HvNL
https://www.hartvannederl(...)et-thuis-tot-uitslag
beetje dom om dat zo voor een draaiende camera zo nonchalant te zeggen
Jaja Van Dissel vind je stom dat weten we nu wel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:59 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, want ze zaten 1,5 meter uit elkaar, dan kan het niet volgens Van Dissel.
Je hoort thuis te blijven als je getest bent omdat je klachten hebt. Zonder klachten is dat niet altijd het geval. Zie https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco en dan even doorscrollen naar ‘beleid bij overige contacten (niveau 3).quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee want maakt dat echt uit? Je hoort thuis te blijven na een test. Dat doen ze dus niet.
De PVV.quote:
O ja, dat klinkt logisch. Als je test omdat je uit BCO/een melding komt en geen klachten hebt, hoef je nog niet in quarantaine. Met klachten wel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je hoort thuis te blijven als je getest bent omdat je klachten hebt. Zonder klachten is dat niet altijd het geval. Zie https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco en dan even doorscrollen naar ‘beleid bij overige contacten (niveau 3).
Neemt niet weg dat de communicatie ballen is. Maar er zal nog wel een statement komen.
En even uitleggen waarom hij van mening is dat de regels niet voor hem gelden, maar wel voor alle andere Nederlanders.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, dat had ik gemist.
Daar mag hij inderdaad op aangesproken worden, want dat is niet de bedoeling.
quarantaine is wel iets anders dan thuisblijven in afwachting van een testuitslag. dat hadden ze gewoon moeten doen al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:
O ja, dat klinkt logisch. Als je test omdat je uit BCO/een melding komt en geen klachten hebt, hoef je nog niet in quarantaine. Met klachten wel.
Dat is dus niet per se het geval:quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:07 schreef ArnosL het volgende:
[..]
En even uitleggen waarom hij van mening is dat de regels niet voor hem gelden, maar wel voor alle andere Nederlanders.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Je hoort thuis te blijven als je getest bent omdat je klachten hebt. Zonder klachten is dat niet altijd het geval. Zie https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco en dan even doorscrollen naar ‘beleid bij overige contacten (niveau 3).
Neemt niet weg dat de communicatie ballen is. Maar er zal nog wel een statement komen.
Misschien komen we wel achter dat we op verkeerde dingen focussen (zoals handen stuk wassen) terwijl aerosolen een mogelijk een grotere rol spelen. Want ik geloof niet dat een Mona Keijzer iedereen onder gehoest heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:02 schreef Jazeg het volgende:
[..]
De man die officieel in Duitsland woont en die op tv gaat vertellen dat we niet naar het buitenland mogen gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 08:32 schreef Molo het volgende:
Ja mooi verhaal van Ab
Heb je daar een bron van want dat zou wel echt heel grappig zijnquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens die Lammert de Bruijn is De Jonge de derde.Dat zou wel een bak zijn. Weet niet of het klopt hoor.
Dat antwoord hij in datzelfde twitterbericht dat hier op de vorige pagina staat als ze vragen wie is de derde.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van want dat zou wel echt heel grappig zijn
Er was toch zo'n foto van De Jonge op campagne, met allemaal mensen dicht op elkaar. Die is hier ook gepost vorige week.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:08 schreef bloodymary1 het volgende:
Volgens die Lammert de Bruijn is De Jonge de derde.Dat zou wel een bak zijn. Weet niet of het klopt hoor.
Dat was volgens mij gewoon een foto van 2017 die mensen gebruikt hadden, Hugo stond natuurlijk helemaal niet op de lijst.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er was toch zo'n foto van De Jonge op campagne, met allemaal mensen dicht op elkaar. Die is hier ook gepost vorige week.
Quarantaine is precies dat, toch? En dat hoeft dus niet volgens de richtlijnen:quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:08 schreef Gunner het volgende:
[..]
quarantaine is wel iets anders dan thuisblijven in afwachting van een testuitslag. dat hadden ze gewoon moeten doen al was het alleen maar om het goede voorbeeld te geven.
Het zou zelfs heel onlogisch zijn als het anders was. Dat zou betekenen dat afstand houden (in winkels, op kantoor, nouja overal eigenlijk) geen zin heeft. Het het hele beleid is zo ongeveer gebaseerd op afstand houden dus dat zou erg tegenstrijdig zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
O ja, dat klinkt logisch. Als je test omdat je uit BCO/een melding komt en geen klachten hebt, hoef je nog niet in quarantaine. Met klachten wel.
Maar inderdaad, er zou gewoon een statement moeten komen waaruit blijkt dat men zich wél aan de richtlijnen heeft gehouden. Nu krijg je allemaal speculaties.
O ja haha das waar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat was volgens mij gewoon een foto van 2017 die mensen gebruikt hadden, Hugo stond natuurlijk helemaal niet op de lijst.
quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van want dat zou wel echt heel grappig zijn
Hij was in de war omdat Hugo in quarantaine was geweest zag ik via zijn twitter.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:10 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat antwoord hij in datzelfde twitterbericht dat hier op de vorige pagina staat als ze vragen wie is de derde.
Is dit niet gewoon misverstand van Lammert? Hugo had zich laten testen maar was toch negatief getest gewoon?quote:
Ik geloof het nog niet.quote:
Lammert ken ik van dat hij op de radio - ik meen NPO1 - een soort roddelrubriek had die overigens hoogst vervelend was.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon misverstand van Lammert? Hugo had zich laten testen maar was toch negatief getest gewoon?
Maar dat was naar aanleiding de corona-app melding die hij vorige week woe kreeg. Hij was er als het goed is daarom dus niet bij vorige week vrijdag tijdens de ministerraad. Wel in het Catshuis zondag. Denk niet dat Hugo het is nee.quote:
Oh dat wist ik niet. Wel apart, zou toch verwachten dat je op z'n minst niet naar drukke plekken moet gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus niet per se het geval:
[..]
Dit kan toch gewoon echt niet.quote:
quote:
En zij heeft wel al die gesprekken met Ollongren in 1 ruimte gezeten.quote:
Gesproken als een trouwe VVD'er.quote:
Inderdaad.quote:
Politici staan boven de regels. En dan wordt er elke week verweten dat de burgers het niet zo nauw nemen met de regels.quote:
Als je geen klachten hebt, is dat dus niet het geval.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Wel apart, zou toch verwachten dat je op z'n minst niet naar drukke plekken moet gaan.
Alles wat er fout is aan de vvd zie je bij annemarie en mark.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gesproken als een trouwe VVD'er.
Vooral lastig dat er dus blijkbaar zoveel verschillende voorwaarden zijn. Tevens als politicus lijkt het me verstandig om het goede voorbeeld te geven of er heel erg duidelijk over te communiceren. Nu lijkt het alsof Rutte er schijnt aan heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt, is dat dus niet het geval.
Maar goed, als je kijkt naar Ollongren zegt het alsnog niet zoveel. Als ik het goed gelezen heb op NOS.nl is zij ook woensdagochtend getest nav Keijzer, hoefde dus niet in quarantaine want geen klachten en blijkt dus wél positief.
Het laat in ieder geval toch ook wel weer zien hoe lastig het allemaal is.
Als je idd nu gaat zien dat het van de 1 naar de ander springt, dan echt..quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef groenen het volgende:
Dit wordt een serieuze brandhaard en terecht. Doen helemaal niks met hun eigen adviezen. Hoop wel dat er niemand in het ziekenhuis beland .
Ze beroepen zich allemaal hierop:quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
![]()
En hierdoor zitten wij al 2 maanden met een avondklok.
Tja als dat zo wordt omschreven door het RIVM hebben ze gelijk.quote:Bij de ministerraad zitten de bewindspersonen op anderhalve meter van elkaar. Daarom viel die gebeurtenis in de derde - minst intensieve - categorie contacten die het RIVM onderscheidt: de 'overige contacten'.
Daarbij hoef je niet in thuisquarantaine en wordt er geadviseerd om vijf dagen na het contactmoment uit voorzorg een test te ondergaan. Dit is ook aan alle aanwezigen van de ministerraad geadviseerd.
Behalve Ferd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef groenen het volgende:
Dit wordt een serieuze brandhaard en terecht. Doen helemaal niks met hun eigen adviezen. Hoop wel dat er niemand in het ziekenhuis beland .
Noui ja, op zich houden ze zich dus aan de richtlijnen, als ze inderdaad tijdens de gesprekken niet langdurig binnen de 1,5 meter zijn geweest. En dan is het niet nodig dat ze in quarantaine gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:19 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
![]()
En hierdoor zitten wij al 2 maanden met een avondklok.
Precies, dat communiceren is dan heel belangrijk. Wijd er maar een officieel statement aan het hele verloop en hoe hij (en Jorrtisma nu ook) zich duidelijk wel aan de richtlijnen houden zoals die er liggen. Om boven alle schijn te verheven te zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Vooral lastig dat er dus blijkbaar zoveel verschillende voorwaarden zijn. Tevens als politicus lijkt het me verstandig om het goede voorbeeld te geven of er heel erg duidelijk over te communiceren. Nu lijkt het alsof Rutte er schijnt aan heeft.
En toch heeft de jonge een melding uit de Corona app gekregen. Dus hij heeft ergens de 1,5 meter niet gehouden voor langer dan 15 min mét een later getest persoon.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:21 schreef Remco het volgende:
[..]
Ze beroepen zich allemaal hierop:
[..]
Tja als dat zo wordt omschreven door het RIVM hebben ze gelijk.
Bizar dat ze dat gegeven ook niet lijken te beseffen. Je snapt toch dat als je van eenieder opvolging van je eigen regels eist, dat je die voor je zelf juist nog iets strenger moet toepassen. Even serieus maar als je huisarts al pijplurkend vertelt dat je toch echt moet stoppen met roken dan denk je toch ook... rot op. Einde van het beleid dit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Alles wat er fout is aan de vvd zie je bij annemarie en mark.
Niemand gaat het meer opvolgen vanaf nu. Dat zijn de consequenties.
Wat een kermis, overige contacten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:21 schreef Remco het volgende:
[..]
[..]
Maar hij is ook in quarantaine gegaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En toch heeft de jonge een melding uit de Corona app gekregen. Dus hij heeft ergens de 1,5 meter niet gehouden voor langer dan 15 min mét een later getest persoon.
De verkiezingsfeestjes piek!quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het gaat nu zeer interessant worden om te kijken wie er binnen een partij nog meer in quarantaine moet.
Als ze nu bij bosjes in quarantaine moeten, dan kan je wel de conclusie trekken dat men zich goed aan de regels heeft gehouden tijdens de verkiezingsfeestjes.
Dat waren geen feestjes, maar zakelijke bijeenkomsten volgens Rutte.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:24 schreef Netsplitter het volgende:
Het gaat nu zeer interessant worden om te kijken wie er binnen een partij nog meer in quarantaine moet.
Als ze nu bij bosjes in quarantaine moeten, dan kan je wel de conclusie trekken dat men zich goed aan de regels heeft gehouden tijdens de verkiezingsfeestjes.
Wat ook nog een grappige gaat worden is als een van de chauffeurs doodgaat. Die Olongren stapt gewoon weer bij iemand in de auto na een positieve uitslag.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef OProg het volgende:
Dit is er natuurlijk ook gewoon eentje in de rij dat je ambtenaren voor gaat laten schrijven dat een voetbalsupporter met maximaal twee voor de TV mogen zitten. Niet moeten schreeuwen maar een ratel moeten gebruiken en weet ik het wat.
Er vervolgens met een zooi camera's er bij gezamenlijk voor de TV verkiezingsuitslagen gaan kijken. En als reactie op de uitslag gaan juichen en schreeuwen en uiteindelijk op tafel gaan staan.
Voor de hele beeldvorming gewoon totaal onhandig en stupide.
Als dit de richtlijnen zijn en stel een persoon besmet steeds op deze manier een iemand dan is er toch geen enkele manier waarop je van dit virus op deze manier kan winnen? Dan is er dus in feite gewoon iets mis.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Noui ja, op zich houden ze zich dus aan de richtlijnen, als ze inderdaad tijdens de gesprekken niet langdurig binnen de 1,5 meter zijn geweest. En dan is het niet nodig dat ze in quarantaine gaat.
Ja klopt, maar om nu te zeggen dat de 1,5 meter altijd gehouden is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hij is ook in quarantaine gegaan.
Dus we kunnen nu allemaal zeggen "Prima als we weer naar kantoor gaan of lekker met 8 man bij iemand thuis een biertje doen. Want we houden gewoon afstand volgens de regels. Net als de politici dat doen. En testen hoeft dan dus ook niet".quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:21 schreef Remco het volgende:
[..]
[..]
Dus Kaag stond zakelijk op een tafel te dansen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:25 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat waren geen feestjes, maar zakelijke bijeenkomsten volgens Rutte.
Het virus stemt met ons mee. Die wil meer van deze bestuurders natuurlijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef OProg het volgende:
Dit is er natuurlijk ook gewoon eentje in de rij dat je ambtenaren voor gaat laten schrijven dat een voetbalsupporter met maximaal twee voor de TV mogen zitten. Niet moeten schreeuwen maar een ratel moeten gebruiken en weet ik het wat.
Er vervolgens met een zooi camera's er bij gezamenlijk voor de TV verkiezingsuitslagen gaan kijken. En als reactie op de uitslag gaan juichen en schreeuwen en uiteindelijk op tafel gaan staan.
Opwelling. Kan gebeuren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus Kaag stond zakelijk op een tafel te dansen.
Je kunt je inderdaad wel af gaan vragen of die richtlijnen dan wel kloppen. Je ziet het bij Ollongren, zonder klachten uit een melding en toch positief.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:25 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als dit de richtlijnen zijn en stel een persoon besmet steeds op deze manier een iemand dan is er toch geen enkele manier waarop je van dit virus op deze manier kan winnen? Dan is er dus in feite gewoon iets mis.
Ach ik vind het eigenlijk wel humor. Als je van de zomer naar voren kwam in het BCO dan moest je 10 dagen in quarantaine ook als je daardoor inkomen miste. Als mensen dat niet deden waren ze de gebeten hond. Maar onze bestuurders hebben natuurlijk een andere positie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef OProg het volgende:
Onze bestuurders hebben geen andere positie, maar de richtlijnen zijn veranderd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ach ik vind het eigenlijk wel humor. Als je van de zomer naar voren kwam in het BCO dan moest je 10 dagen in quarantaine ook als je daardoor inkomen miste. Als mensen dat niet deden waren ze de gebeten hond. Maar onze bestuurders hebben natuurlijk een andere positie.
Maar het voelt wel een beetje aan alsof ze de randjes opzoeken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
Onze bestuurders hebben geen andere positie, maar de richtlijnen zijn veranderd.
Volgens mij is de enige verandering dat je nu in quarantaine moet maar na 5 dagen kan laten testen. Maar goed die richtlijnen veranderen zo snel dat ook niemand het meer bij houdt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze bestuurders hebben geen andere positie, maar de richtlijnen zijn veranderd.
De richtlijnen zijn nu al een paar keer hier gepost en er geldt dat wanneer je in contact bent geweest met een positief getest persoon, maar je maatregelen in acht hebt genomen (dus 1,5 m afstand) en geen kalchten hebt, je niet in quarantaine hoeft en na 5 dagen kunt testen. En ook dan geldt dat je niet in quarantaine hoeft tot de uitslag als je nog steeds geen klachten hebt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:31 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige verandering dat je nu in quarantaine moet maar na 5 dagen kan laten testen. Maar goed die richtlijnen veranderen zo snel dat ook niemand het meer bij houdt.
Dat idee heb ik niet, dat ze de randjes opzoeken. Maar voor mensen die het toch allemaal al argwanend bekijken, zal dit inderdaad niet goed overkomen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar het voelt wel een beetje aan alsof ze de randjes opzoeken.
Ze houden zich misschien wel aan de richtlijnen, maar ergens voelt het als dat ze gewoon kosten wat kost niet thuis willen zitten.
Terwijl dit mooi de kans zou zijn geweest om te laten zien, dat ook als zij in contact komen met, zij ook thuisblijven. Al was het maar voor de draagkracht en te laten zien dat ook zij offers brengen.
Ga dit nog goedpraten zeg, komop.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat de picknick zondag een unaniem belachelijk groot succes gaat wordenquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:36 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit. De ondernemers worden verticaal in de bek genaaid door dezelfde mensen die weigeren in quarantaine te gaan omdat ze lekker flexibel zijn met de regels. HOU VOL! Snoeihard aanpakken die kut burgers.
Ik moest lachenquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:36 schreef Draak31 het volgende:
Prachtig dit. De ondernemers worden verticaal in de bek genaaid door dezelfde mensen die weigeren in quarantaine te gaan omdat ze lekker flexibel zijn met de regels. HOU VOL! Snoeihard aanpakken die kut burgers.
Of Ollongren heeft het ergens anders opgelopen...quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn nu al een paar keer hier gepost en er geldt dat wanneer je in contact bent geweest met een positief getest persoon, maar je maatregelen in acht hebt genomen (dus 1,5 m afstand) en geen kalchten hebt, je niet in quarantaine hoeft en na 5 dagen kunt testen. En ook dan geldt dat je niet in quarantaine hoeft tot de uitslag als je nog steeds geen klachten hebt.
Ze hebben de richtlijnen dan dus prima gevolgd.
Vraag is of de richtlijnen dan wel helemaal juist zijn. Want het lijkt erop dat de richtlijnen ervan uit gaan dat na een niet-nauw contact zonder klachten dus eigenlijk niet positief zal testen. Bij Ollongren is dan nu in ieder geval gebleken dat dat niet zo is. Lijkt me wel een onderzoekje waard hoe vaak dat voorkomt en onder welke omstandigheden deze niet-nauwe contacten dan hebben plaatsgevonden.
Er is op dit moment helemaal geen verdere afvlakking in België.quote:
Mooie metafoor. Exact de lading ook.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Bizar dat ze dat gegeven ook niet lijken te beseffen. Je snapt toch dat als je van eenieder opvolging van je eigen regels eist, dat je die voor je zelf juist nog iets strenger moet toepassen. Even serieus maar als je huisarts al pijplurkend vertelt dat je toch echt moet stoppen met roken dan denk je toch ook... rot op. Einde van het beleid dit.
Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is op dit moment helemaal geen verdere afvlakking in België.
Waar blijkt dat uit? Het enige wat we hebben is een verklaring van Ollongren zelf en als ze toe zou geven dat ze de afstandsregels niet in acht genomen heeft dan maakt ze het zichzelf politiek lastig. Ze heeft er als politicus geen baat bij om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn nu al een paar keer hier gepost en er geldt dat wanneer je in contact bent geweest met een positief getest persoon, maar je maatregelen in acht hebt genomen (dus 1,5 m afstand) en geen kalchten hebt, je niet in quarantaine hoeft en na 5 dagen kunt testen. En ook dan geldt dat je niet in quarantaine hoeft tot de uitslag als je nog steeds geen klachten hebt.
Vraag is of de richtlijnen dan wel helemaal juist zijn. Want het lijkt erop dat de richtlijnen ervan uit gaan dat na een niet-nauw contact zonder klachten dus eigenlijk niet positief zal testen. Bij Ollongren is dan nu in ieder geval gebleken dat dat niet zo is. Lijkt me wel een onderzoekje waard hoe vaak dat voorkomt en onder welke omstandigheden deze niet-nauwe contacten dan hebben plaatsgevonden.
Ik ben daar niet zo zeker van dat die 1,5 m niet gewaarborgd is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Ga dit nog goedpraten zeg, komop.
Er is een corona-app dat waarbij je na melding krijgt dat je echt absoluut naast je te laten testen over 5 dagen in quarantaine moet blijven.
Nu kan ik met redelijke zekerheid stellen dat ALS ze die app hebben en Ollongren een melding maakt er op Jorritsma een melding krijgt of heeft gekregen. Want dat ding is niet nauwkeurig en geeft zelfs grotere afstanden door muren door. En als er een BCO zou zijn geweest Jorritsma gewoon als zo ongeveer de eerste op de lijst zou hebben gestaan.
Daar doen ze dan nu helemaal niks mee. En dat is gewoon een schande.
Wrijf het maar onder hun neus. Laat ze het maar voelen.quote:
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.htmlquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.
Dat kan ook. En was ze pre-symptomatisch en door deze test al vroeg gedetecteerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:38 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Of Ollongren heeft het ergens anders opgelopen...
Dat zou me in het geval van politici werkelijk waar he-le-maal niets uit maken, da's gewoon een gevalletje karma. Ik zou er ook wel van kunnen genieten wanneer er tijdens zo'n talkshow, waar coronacoryfeeēn aan tafel zitten, besmettingen zouden plaatsvinden. Gelukkig trekt zo'n virus zich niets aan van "rules for thee, but not for me".quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef groenen het volgende:
Ik lees Belgische kranten - vraag me ook niet waarom - en daar valt vooral op dat die cijfers een golfpatroon hebben per dag waardoor je naar langere periodes moet kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Het enige wat we hebben is een verklaring van Ollongren zelf en als ze toe zou geven dat ze de afstandsregels niet in acht genomen heeft dan maakt ze het zichzelf politiek lastig. Ze heeft er als politicus geen baat bij om eerlijk te zijn.
Toch is het opzich wel een raar iets.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.
Richtlijn is dat je niet naar je werk gaat. Tenminste een tijdje geleden was dat de richtlijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel een regel die het bestaan van aerosole besmetting lijkt te ontkennen terwijl daar al genoeg voorbeelden van zijn. Ik zou het risico niet nemen in hun positie. Bij twijfel gewoon thuisblijven. Is in hun positie ook prima te doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.
Ik ben er zeker van dat ALS ze die app op hun telefoon hebben gelet op de beelden die ik zag een groot deel gewoon een melding zou krijgen van een positief geval in de omgeving.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo zeker van dat die 1,5 m niet gewaarborgd is.
Maar daarom zeg ik ook dat ik vind dat ze transparant moeten zijn en hierover statements uit moeten doen die niets te raden over laten. En niet iedereen voor de camera zijn eigen verhaaltje laten doen waardoor het lijkt alsof ze maar een beetje hun gang gaan en nergens naar kijken/
Inderdaad. Hoewel je dus in die vijf dagen wel overal ook de basismaatregelen in acht neemt, waardoor kans op besmetting dus heel klein zou moeten zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Toch is het opzich wel een raar iets.
Je krijgt 5 dagen de tijd om alsnog mogelijk mensen te besmetten, want je hoeft niet in quarantaine, maar je moet je toch voor de zekerheid testen.
Als je dan positief bent getest, zou je eigenlijk al die mensen die je gezien hebt ook moeten inlichten, wat er best veel kunnen zijn. en hoewel de kans op besmetting misschien klein is... blijkbaar groot genoeg.
Er gelden andere richtlijngen voor huisgenoten, nauwe contacten en twee categoriën niet-nauwe contacten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Richtlijn is dat je niet naar je werk gaat. Tenminste een tijdje geleden was dat de richtlijn.
Heb het een keer moeten opzoeken omdat een huisgenoot ging testen (om te zien wat de gevolgen waren bij een positieve test).
Niet per se ontkent, maar er in ieder geval geen al te grote waarde aan hecht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is wel een regel die het bestaan van aerosole besmetting lijkt te ontkennen terwijl daar al genoeg voorbeelden van zijn. Ik zou het risico niet nemen in hun positie.
Daar hebben politici zelf waarschijnlijk een andere mening over. De partijgenoot van Merkel, die tijdens de terugvlucht uit Cuba is overleden, was daar "gewoon" met haar man op vakantie. "Do as I tell, don't do as I do".quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, en of ze een niet-nauw contact is hangt af van het in acht nemen van de afstandsregels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatiequote:Nauwe contacten:
Iemand, buiten je huisgenoten, met wie je langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand. Of iemand met wie je binnen 24 uur – bij elkaar opgeteld - langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand.
Iemand met wie je minder dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact had met een groot risico op besmetting. Bijvoorbeeld als iemand je in het gezicht hoest, of als je lichamelijk contact had zoals knuffelen of zoenen.
Zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben nog altijd groot voorstander van nieuwe verkiezingen.
Die conclusie kun je niet trekken. Heeft ook met de besmettelijkheid van een virus te maken. De mate waarin het virus zich hecht en de hoeveelheid je er van moet binnenkrijgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Wat op zich nog steeds logisch is, anders was de kans op besmetting gewoon echt vele malen groter, zoals met mazelen.
Ik heb mijn potlood nogquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben nog altijd groot voorstander van nieuwe verkiezingen.
quote:PvdA-leider Ploumen gaat, in tegenstelling tot Annemarie Jorristma, WEL in quarantaine.
Denk dat mijn voormalige burgemeester en Ollongren iets meer in contact hebben gestaan met elkaar (ik heb in elk geval niet een kwartier of langer in dezelfde ruimte gezeten).quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gelden andere richtlijngen voor huisgenoten, nauwe contacten en twee categoriën niet-nauwe contacten.
Dit maakt het juist alleen maar erger voor het kabinet.quote:
Waarschijnlijk stemmen dan nķg meer belastingslaafjes op de vvd.quote:
Eensch maar deze keuze van Ploumen is dan natuurlijk ook deels een politieke keuze. Logische manier van oppositie voeren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit maakt het juist alleen maar erger voor het kabinet.Want hij bevestigt hiermee dat die andere "leiders" ook in quarantaine zouden moeten maar het gewoon weigeren. Vandaag wordt een leuke dag.
Dit weekend pas?quote:
Volgens mij heeft dat niet zoveel met elkaar te maken in deze.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef Chanel5 het volgende:
Ollongren positief maar vooral lekker laks blijven prikken hoor!
Nog even volhouden!quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef Chanel5 het volgende:
Ollongren positief maar vooral lekker laks blijven prikken hoor!
Goed lezenquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit weekend pas?ga meteen in quarantaine en geef het juiste signaal af muts!
quote:Ik heb geen klachten, maar uit voorzorg laat ik me dit weekend testen en ga ik - tot er een uitslag is - in quarantaine.
Ik denk nog steeds dat het genuanceerder kan liggen dan jouw conclusiequote:Op donderdag 25 maart 2021 10:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik ben er zeker van dat ALS ze die app op hun telefoon hebben gelet op de beelden die ik zag een groot deel gewoon een melding zou krijgen van een positief geval in de omgeving.
Want die technologie is dusdanig dat er een vrij grote onnauwkeurigheids-marge op zit. Waardoor het signaal op grotere afstand gepakt gaat worden. Ik heb een hele tijd terug zelf op kantoren vrij veel onderzoek gedaan naar positiebepaling op basis van onder andere Bluetooth. Dat werkt redelijk maar echt niet met dit soort afstanden. Een marge van 5 meter pakken maakt het stukken reëler.
En dan zegt de app duidelijk dat je a) moet testen b) in quarantaine moet tot een test.
Dus of ze hebben die app zelf niet of ze hebben er schijt aan. Een leukere conclusie kan ik ook niet trekken.
Picknicken zondag?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:36 schreef Draak31 het volgende:
Ik interpreteerde het even anders zoals die zin daar staat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Goed lezenDit weekend testen (eerder heeft geen nut). Tot die tijd in quarantaine.
[..]
Gek, ik val onder 'andere mensen' en herken mij letterlijk nergens in.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef JohnDDD het volgende:
Terwijl andere mensen misschien al een jaar niet meer met velen in een ruimte zijn geweest, niemand meer zien, hun favoriete tijdsverdrijf niet meer kunnen uitoefenen, met het OV moeten, etc.
En zelfs na een positieve test van een directe collega niet in quarantaine gaan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef JohnDDD het volgende:
Naja politici hebben natuurlijk sowieso geen benul van wat andere mensen in de maatschappij te verduren krijgen hč. Ze werken nog steeds full-time, zitten met tientallen mensen in een ruimte, hebben constant contact met mensen, bezoeken waarschijnlijk toch nauwelijks winkels of horeca omdat hun eten ze gebracht wordt, ze hebben een eigen chauffeur (kijk naar Ollongren die zelfs na positieve test meteen in de dienstauto wordt weggereden).
Terwijl andere mensen misschien al een jaar niet meer met velen in een ruimte zijn geweest, niemand meer zien, hun favoriete tijdsverdrijf niet meer kunnen uitoefenen, met het OV moeten, etc.
Ik heb geen idee over welk voorbeeld je het nu hebt en ik heb ook niet het idee dat één vaag voorbeeld nu echt iets toevoegt aan de discussie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:48 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Daar hebben politici zelf waarschijnlijk een andere mening over. De partijgenoot van Merkel, die tijdens de terugvlucht uit Cuba is overleden, was daar "gewoon" met haar man op vakantie. "Do as I tell, don't do as I do".
Laat ik het zo zeggen: niet iedereen zal zich erin herkennen, maar politici zullen zich niet kunnen inleven in die mensen die zich er wel in herkennen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Gek, ik val onder 'andere mensen' en herken mij letterlijk nergens in.
Dit past prima in het rijtje Grapperhaus (huwelijk) en De Jonge (mondkapje af voor de foto) en andere misstappen van bewindslieden die geen idee hebben van hun eigen regelsquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zelfs na een positieve test van een directe collega niet in quarantaine gaan.
Verwaand zooitje.
Naar volk
Gelukkig hebben we jou, jij kunt je blijkbaar feilloos in iedereen verplaatsen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:58 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: niet iedereen zal zich erin herkennen, maar politici zullen zich niet kunnen inleven in die mensen die zich er wel in herkennen.
Zal die zich uberhaupt ooit willen laten testen?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:01 schreef groenen het volgende:
Baudet nu ook in quarantaine en naar de teststraat?
Eens, maar als je je aan de richtlijnen houdt en alsnog corona krijgt dan zou dat betekenen dat, of je vertelt niet de waarheid, of de richtlijnen zijn niet voldoende/goed.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies, dat communiceren is dan heel belangrijk. Wijd er maar een officieel statement aan het hele verloop en hoe hij (en Jorrtisma nu ook) zich duidelijk wel aan de richtlijnen houden zoals die er liggen. Om boven alle schijn te verheven te zijn.
Hij? Volgens mij is Ploumen nog steeds een vrouw.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:53 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit maakt het juist alleen maar erger voor het kabinet.Want hij bevestigt hiermee dat die andere "leiders" ook in quarantaine zouden moeten maar het gewoon weigeren. Vandaag wordt een leuke dag.
Het is maar één voorbeeld uit een hele reeks aan voorbeelden, waarbij politici en coronacelebrities zich niet aan de door henzelf in het leven geroepen regels houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over welk voorbeeld je het nu hebt en ik heb ook niet het idee dat één vaag voorbeeld nu echt iets toevoegt aan de discussie.
sneller vaccineren ---- snellere groepsimuniteit? we hebben een vaccin wordt het niet eens tijd om grotere stappen te maken naar een oplossing?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Volgens mij heeft dat niet zoveel met elkaar te maken in deze.
Gezien zijn vriendin zwanger is lijkt mij dat wel zeer handig. Denk ook wel dat hij verstandig is op dat punt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zal die zich uberhaupt ooit willen laten testen?
Beperkte hoeveelheid vaccins en die minister is volgens mij nog even niet aan de beurt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:03 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
sneller vaccineren ---- snellere groepsimuniteit? we hebben een vaccin wordt het niet eens tijd om grotere stappen te maken naar een oplossing?
Die is waarschijnlijk de bron met zijn verkiezingsfeestjequote:Op donderdag 25 maart 2021 11:01 schreef groenen het volgende:
Baudet nu ook in quarantaine en naar de teststraat?
Waarom zouden ze dat moeten dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En zelfs na een positieve test van een directe collega niet in quarantaine gaan.
Verwaand zooitje.
Naar volk
Hij ontkent het virus toch niet? Maar vooral de ernst ervan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:02 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zal die zich uberhaupt ooit willen laten testen?
Dan geef je inderdaad direct aan wat het probleem is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk nog steeds dat het genuanceerder kan liggen dan jouw conclusieAls ik nog wat google, kom ik inderdaad tegen dat je in quarantaine gaat als je een melding krijgt uit de coronamelder https://www.rijksoverheid(...)rantaine-door-corona, maar als je daarin doorklikt, kom je weer op een pagina waar de boodschap toch wat genuanceerder ligt en dat de coronamelder je advies geeft over wat je moet doen.
Kortom, het is allemaal nog niet zo eenduidig wat de richtlijnen zijn, de veranderingen daarin over tijd zijn ook niet altijd even duidelijk doorgekomen, en politici moeten alle schijn proberen te vermijden en dus wellicht nog wat meer hun best doen dan anderen om te laten zien dat ze het goed doen. Dat laatste is nu niet helemaal het geval en in ieder geval dat valt ze te verwijten. Of ze zich inderdaad niet op z'n minst heel sec aan de richtlijnen hebben gehouden, is simpelweg met de beschikbare informatie niet te zeggen.
Wat hebben deze mensen voor reden om niet in quarantaine te gaan, behalve dat het volgens de regels niet hoeft? Het zijn geen zzpers die de hypotheek niet kunnen betalen als ze hun uren niet maken he?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Verwaand zooitje.
Naar volk
Je hebt gelijk. Bij Ploumen denk ik automatisch aan een man. Ploumen heeft gewoon zo'n lekkere mannen vibe weet je wel?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij? Volgens mij is Ploumen nog steeds een vrouw.
Wel zwakke gezondheidszorg dus misschien valt ze wel in een prioritaire groepquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beperkte hoeveelheid vaccins en die minister is volgens mij nog even niet aan de beurt.
Wat voor reden hebben ze om wél in quarantaine te gaan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:06 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Wat hebben deze mensen voor reden om niet in quarantaine te gaan, behalve dat het volgens de regels niet hoeft? Het zijn geen zzpers die de hypotheek niet kunnen betalen als ze hun uren niet maken he?
Ik zou niet blij worden van een regering die zo’n keuze maakt puur voor de beeldvorming. Zet dan gewoon meer in op communicatie. Wees de discussie voor door het vooraf te benoemen in plaats van achteraf.
Vaccins genoeg, maar die zijn door de EU richting VS en Verenigd Koninkrijk "onderhandeld", of ze liggen in koelcellen te wachten op... ja, waarop eigenlijk? 'T is in ieder geval allemaal erg zorgvuldig. Nog even volhouden!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beperkte hoeveelheid vaccins en die minister is volgens mij nog even niet aan de beurt.
Dat dus. Tikfoutjequote:Op donderdag 25 maart 2021 11:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat voor reden hebben ze om wél in quarantaine te gaan?
Ja, 't is een somber beeld.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vaccins genoeg, maar die zijn door de EU richting VS en Verenigd Koninkrijk "onderhandeld", of ze liggen in koelcellen te wachten op... ja, waarop eigenlijk? 'T is in ieder geval allemaal erg zorgvuldig. Nog even volhouden!
PCR test zijn ze niet heel enthousiast over.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:06 schreef opreis het volgende:
[..]
Hij ontkent het virus toch niet? Maar vooral de ernst ervan.
Die vraag stelde ik aan jou. Hoe bedoel je tikfoutje?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:09 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dat dus. Tikfoutje![]()
Of nee, eigenlijk bedoel ik hetzelfde als jij. Er wordt geīmpliceerd dat ze per sé niet in quarantaine zouden willen. Waarom dan?
Als de ziekenhuizen vollopen komen ze hier zo op terug.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef eragon2890 het volgende:
Yyeesssss uit nu.nl liveblog:
"Duitse staat Saarland stopt na Pasen met lockdown
De Duitse deelstaat Saarland stopt na Pasen met de lockdown. Bioscopen, sportcentra en restaurants met buitenruimte mogen dan de deuren weer openen, zegt de premier van de regio. Mensen hebben wel een negatieve uitslag van een sneltest nodig om daar gebruik van te maken.
Saarland, dat grenst aan Luxemburg en Frankrijk, wordt daarmee de eerste Duitse staat die de lockdown onder voorwaarden beëindigt. Dat gebeurt vanaf 6 april. In lokale media wordt al geschreven over een "Saarland-Model"."
Niiiiceee, gisteren roept de Duitse gommers nog dat merkel draaien over Pasen een totale ramp wordt en negeert iedereen zijn bestaan, en nu een dag later gaat een staat dus al op eigen houtje open na Pasen.
Dan gaat de rest natuurlijk onder giga druk komen te staan, en wij trouwens ook.
De vrijheid is aan het winnen, we gaan echt de goede kant op nu!
Als je een PCR test uit context trekt zoals nu regelmatig gedaan wordt, daar ben ik ook niet zo enthousiast overquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:12 schreef groenen het volgende:
[..]
PCR test zijn ze niet heel enthousiast over.
Ik heb echt niet het idee dat de vrijheid niet gaat winnen ofzo. Sterker nog, die komt binnen afzienbare tijd gewoon weer terug.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef eragon2890 het volgende:
Dan gaat de rest natuurlijk onder giga druk komen te staan, en wij trouwens ook.
Mooi, kan je die stok tenminste eens een keer ophalen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Mocht ik ooit klachten krijgen die alweer weg zijn voor ik een testuitslag heb, dan kan die quarantaine mij helemaal gestolen worden en ga ik voortaan niks meer afzeggen
Het vaccinatiefiasco en de kolossale economische schade die de eindeloze jojo-lockdowns veroorzaakt hebben en nog steeds veroorzaken gaan gewoon de zoveelste politieke en economische crisis in de EU veroorzaken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, 't is een somber beeld.
Het is duidelijk wel ergens misgegaan.
Klopt, maar ook uitgelegd door de Jonge waar het overschot momenteel vandaan komt. Wordt binnen 2 weken weggeprikt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ja, 't is een somber beeld.
Het is duidelijk wel ergens misgegaan.
Vind het voornamelijk storend dat de bevolking op z'n vingers wordt getikt door de mensen die het ook niet altijd zo nauw nemen met de maatregelen. Juist als je zo'n functie hebt is dat belangrijk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit past prima in het rijtje Grapperhaus (huwelijk) en De Jonge (mondkapje af voor de foto) en andere misstappen van bewindslieden die geen idee hebben van hun eigen regels
quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Mooi, kan je die stok tenminste eens een keer ophalen.
Uiteraard. Dat kan dan gewoonquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Mooi, kan je die stok tenminste eens een keer ophalen.
Wordt dit hetzelfde als bij ons de horeca die vol geschreeuw open zou gaan, en uiteindelijk valt het vies tegen en was er uiteindelijk niet veel gebeurd en zat alles al snel weer dicht ?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef eragon2890 het volgende:
De Duitse deelstaat Saarland stopt na Pasen met de lockdown. Bioscopen, sportcentra en restaurants met buitenruimte mogen dan de deuren weer openen, zegt de premier van de regio. Mensen hebben wel een negatieve uitslag van een sneltest nodig om daar gebruik van te maken.
Saarland, dat grenst aan Luxemburg en Frankrijk, wordt daarmee de eerste Duitse staat die de lockdown onder voorwaarden beëindigt. Dat gebeurt vanaf 6 april. In lokale media wordt al geschreven over een "Saarland-Model"."
Niiiiceee, gisteren roept de Duitse gommers nog dat merkel draaien over Pasen een totale ramp wordt en negeert iedereen zijn bestaan, en nu een dag later gaat een staat dus al op eigen houtje open na Pasen.
Dit is niet eens meer een foutje hč. Dit is moedwillig lak hebben aan de regels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Dit past prima in het rijtje Grapperhaus (huwelijk) en De Jonge (mondkapje af voor de foto) en andere misstappen van bewindslieden die geen idee hebben van hun eigen regels
Nee hoor, dat doen ze nu al, daarom smeekten de artsen en experts om die paas lockdown, degene waarvoor merkel nu als Grove fout op tv om vergevenis heeft gevraagd en niet doorgaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen vollopen komen ze hier zo op terug.
Hoezo? De richtlijnen van het RIVM zeggen toch gewoon dat je niet in quarantaine moet als je afstand hebt gehouden en geen klachten hebt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:18 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Politici staan boven de regels. En dan wordt er elke week verweten dat de burgers het niet zo nauw nemen met de regels.
Goede instelling pik, zullen je opa en oma vast blij mee zijn wanneer je bij ze op bezoek komt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:14 schreef Nattekat het volgende:
Mocht ik ooit klachten krijgen die alweer weg zijn voor ik een testuitslag heb, dan kan die quarantaine mij helemaal gestolen worden en ga ik voortaan niks meer afzeggen
We zijn inmiddels een jaar verder en er is nog niet eens een aanzet gemaakt om de capaciteit in de ziekenhuizen te verhogen. En het enige paard waarop men gewed heeft - vaccineren - is een totale mislukking gebleken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als de ziekenhuizen vollopen komen ze hier zo op terug.
Ik begreep je verkeerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Die vraag stelde ik aan jou. Hoe bedoel je tikfoutje?
Ik ben erg voor meer maatregelen loslaten en maatwerk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen ze nu al, daarom smeekten de artsen en experts om die paas lockdown, degene waarvoor merkel nu als Grove fout op tv om vergevenis heeft gevraagd en niet doorgaat.
Daarbovenop besluit die staat nu dus veel open te gooien na Pasen.
Andere belangen en morrende bevolking winnen aan invloed 😍
Vergeet niet dat dat ook gewoon opgelost kan worden met code zwart/triage indien nodig 😉
Het is nogal makkelijk om politici hier op aan te vallen, snap dat dan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? De richtlijnen van het RIVM zeggen toch gewoon dat je niet in quarantaine moet als je afstand hebt gehouden en geen klachten hebt.
Soms zou je net denken dat het gewoon mensen zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Capaciteit is wel degelijk verhoogdquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We zijn inmiddels een jaar verder en er is nog niet eens een aanzet gemaakt om de capaciteit in de ziekenhuizen te verhogen. En het enige paard waarop men gewed heeft - vaccineren - is een totale mislukking gebleken.
Dit is foute boel hoor. Foute boel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:10 schreef eragon2890 het volgende:
Ik heb niemand meer in die generatie, dus slecht voorbeeldquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef opreis het volgende:
[..]
Goede instelling pik, zullen je opa en oma vast blij mee zijn wanneer je bij ze op bezoek komt.
Ik snap de gedachte hoor, en zodra je geen corona blijkt te hebben en niemand hebt besmet is het allemaal leuk en stoer. Maar goed om te weten dat je bereid bent het risico te nemen voor anderen
Dit dus.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:15 schreef Celestien het volgende:
[..]
Vind het voornamelijk storend dat de bevolking op z'n vingers wordt getikt door de mensen die het ook niet altijd zo nauw nemen met de maatregelen. Juist als je zo'n functie hebt is dat belangrijk.
Nu gaat iedereen wel eens de mist in. Niemand is heilig. Maar een oprecht, of minder oprecht, foutje wordt breed uitgemeten.
Ah! Ja, eens met dat eerstequote:Op donderdag 25 maart 2021 11:19 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Ik begreep je verkeerd.
Ik vind dat ze geen reden hebben om in quarantaine te gaan. Alleen voor beeldvorming vind ik geen reden.
Maar een aantal users hier vind het ‘walgelijk dat deze mensen zich niet aan de regels houden’. Ik vraag me dan af wat voor (negatieve) reden die mensen daar voor zouden hebben want ik kan niets bedenken. Waarom zou je als politicus niet in quarantaine willen gaan?
Die is verkenner, vanwaar deze haat?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
Ik geloof in karma. Dus ik hoop dat Jorritsma een flinke dosis van dat krijgt.
Misschien maken de dames en heren regenten het daar ook zelf naar?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is nogal makkelijk om politici hier op aan te vallen, snap dat dan.
Exact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus.
En dan vinden ze het gek dat ze draagvlak verliezen. Joh. Net als die verkiezingsfeestjes laatst. En het dan wegzetten als zakelijke bijeenkomsten. Kom op joh, dat had ook digitaal gekund. Wij nodigen ook wel even wat collega's uit hier voor een feestje. Worden we betrapt? ''Ja, het is een zakelijke bijeenkomst''. Eens kijken hoe er dan gereageerd wordt
Nee hoor, dit is genieten op terasje straks weer en lekker naar pathe 😍quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:20 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit is foute boel hoor. Foute boel.
Dat is diep diep treurig iddquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus.
En dan vinden ze het gek dat ze draagvlak verliezen. Joh. Net als die verkiezingsfeestjes laatst. En het dan wegzetten als zakelijke bijeenkomsten. Kom op joh, dat had ook digitaal gekund. Wij nodigen ook wel even wat collega's uit hier voor een feestje. Worden we betrapt? ''Ja, het is een zakelijke bijeenkomst''. Eens kijken hoe er dan gereageerd wordt
Waarbij als het sleutel woord is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? De richtlijnen van het RIVM zeggen toch gewoon dat je niet in quarantaine moet als je afstand hebt gehouden en geen klachten hebt.
Maak je geen illusies.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is genieten op terasje straks weer en lekker naar pathe 😍
Huil mij een rivier, zoals ze in theeland zeggen, het is wel die Duitse staat nu doet, die bepaalt, niet het lokale ziekenhuis. De rek is eruit, punt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben erg voor meer maatregelen loslaten en maatwerk.
Wat jij nu zegt is bezopen en je laatste alinea geeft goed je empathische gemis aan
Als ze wel in quarantaine zouden gaan zonder dat dat volgens de regels moet wordt er geroepen ‘zie je wel, lekker 5 dagen in je pyjama netflixen op kosten van de staat, walgelijk die politici!’quote:
Ow zeker.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:59 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Welnee, het volk doet het fout.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien maken de dames en heren regenten het daar ook zelf naar?
Omdat?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:20 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Dit is foute boel hoor. Foute boel.
Wat een daredevil ben jij zeg, jemág.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, dit is genieten op terasje straks weer en lekker naar pathe 😍
In het ergste geval pak ik goedkope trein naar Duitsland voor dagje uit, die wet is er pas in mei 🤷♂️quote:
Die zou beter moeten weten en moeten zeggen: ik ga ook preventief in quarantaine en laat mij zodra het kan testen. Ben ik negatief dan ga ik weer normaal aan het werk. Tot die tijd alles via confcall.quote:
En dat is fout hoe exact?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:27 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Mensen beginnen hun vrijheid terug te eisen.
Het maakt gewoon maar weer eens duidelijk dat de regentenklasse totaal vervreemd is van de samenleving. Een beetje als Ceausescu in zijn megalomane paleis met gouden waterkranen indertijd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ow zeker.
Toont heel goed de tomeloze hypocrisie en verwaandheid aan met het totale gebrek aan gevoel van urgentie die ze wel van een ander willen zien.
We weten allemaal wat er is gebeurd met hem en zijn vrouw.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het maakt gewoon maar weer eens duidelijk dat de regentenklasse totaal vervreemd is van de samenleving. Een beetje als Ceausescu in zijn megalomane paleis met gouden waterkranen indertijd.
Inderdaad zeg, Rutte ook met z'n fiets met gouden handgrepen en diamanten pakkendrager..quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het maakt gewoon maar weer eens duidelijk dat de regentenklasse totaal vervreemd is van de samenleving. Een beetje als Ceausescu in zijn megalomane paleis met gouden waterkranen indertijd.
In quarantaine kun je niet thuis werken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:25 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Als ze wel in quarantaine zouden gaan zonder dat dat volgens de regels moet wordt er geroepen ‘zie je wel, lekker 5 dagen in je pyjama netflixen op kosten van de staat, walgelijk die politici!’
Ja, in Israel en de VK blijkt vaccinatie inderdaad niets waard.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We zijn inmiddels een jaar verder en er is nog niet eens een aanzet gemaakt om de capaciteit in de ziekenhuizen te verhogen. En het enige paard waarop men gewed heeft - vaccineren - is een totale mislukking gebleken.
2 miljoen mensen hebben op Rutte gestemd, hij zal dus in vele ogen wel degelijk iets goeds doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:29 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Toegegeven, tussen hier afvoeren en executeren zit een lange weg. Daar tussen in zit namelijk beschaafd wegstemmen. Maar dat doen we zelfs niet.
Ligt aan je werk denk je ook niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In quarantaine kun je niet thuis werken?
Beetje bellen met Joost en Sigrid moet wel lukken lijkt me. Wel oppassen met al die telefoontaps van tegenwoordig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ligt aan je werk denk je ook niet?
Triage is echt een goeie oplossing inderdaad. Ben benieuwd wat je daarvan vindt als je geschept wordt door een auto.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:17 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat doen ze nu al, daarom smeekten de artsen en experts om die paas lockdown, degene waarvoor merkel nu als Grove fout op tv om vergevenis heeft gevraagd en niet doorgaat.
Daarbovenop besluit die staat nu dus veel open te gooien na Pasen.
Andere belangen en morrende bevolking winnen aan invloed 😍
Vergeet niet dat dat ook gewoon opgelost kan worden met code zwart/triage indien nodig 😉
Het zijn politici, geen loodgieters...quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ligt aan je werk denk je ook niet?
Sympathiek doen voor de camera. En zo lekker gewoon op de fiets naar zijn werk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 miljoen mensen hebben op Rutte gestemd, hij zal dus in vele ogen wel degelijk iets goeds doen.
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
2 miljoen mensen hebben op Rutte gestemd, hij zal dus in vele ogen wel degelijk iets goeds doen.
Zijn die landen EU-lid?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, in Israel en de VK blijkt vaccinatie inderdaad niets waard.
Calvinistische zelfkastijding.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?
Is dat relevant?quote:
Gewoon de drankflessen onder de tafel wegmoffelen als ze binnen komen vallenquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |