Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:38 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is op dit moment helemaal geen verdere afvlakking in België.
Waar blijkt dat uit? Het enige wat we hebben is een verklaring van Ollongren zelf en als ze toe zou geven dat ze de afstandsregels niet in acht genomen heeft dan maakt ze het zichzelf politiek lastig. Ze heeft er als politicus geen baat bij om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn nu al een paar keer hier gepost en er geldt dat wanneer je in contact bent geweest met een positief getest persoon, maar je maatregelen in acht hebt genomen (dus 1,5 m afstand) en geen kalchten hebt, je niet in quarantaine hoeft en na 5 dagen kunt testen. En ook dan geldt dat je niet in quarantaine hoeft tot de uitslag als je nog steeds geen klachten hebt.
Ze hebben de richtlijnen dan dus prima gevolgd.
Vraag is of de richtlijnen dan wel helemaal juist zijn. Want het lijkt erop dat de richtlijnen ervan uit gaan dat na een niet-nauw contact zonder klachten dus eigenlijk niet positief zal testen. Bij Ollongren is dan nu in ieder geval gebleken dat dat niet zo is. Lijkt me wel een onderzoekje waard hoe vaak dat voorkomt en onder welke omstandigheden deze niet-nauwe contacten dan hebben plaatsgevonden.
Ik ben daar niet zo zeker van dat die 1,5 m niet gewaarborgd is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:36 schreef OProg het volgende:
[..]
Ga dit nog goedpraten zeg, komop.
Er is een corona-app dat waarbij je na melding krijgt dat je echt absoluut naast je te laten testen over 5 dagen in quarantaine moet blijven.
Nu kan ik met redelijke zekerheid stellen dat ALS ze die app hebben en Ollongren een melding maakt er op Jorritsma een melding krijgt of heeft gekregen. Want dat ding is niet nauwkeurig en geeft zelfs grotere afstanden door muren door. En als er een BCO zou zijn geweest Jorritsma gewoon als zo ongeveer de eerste op de lijst zou hebben gestaan.
Daar doen ze dan nu helemaal niks mee. En dat is gewoon een schande.
Wrijf het maar onder hun neus. Laat ze het maar voelen.quote:
https://epistat.wiv-isp.be/covid/covid-19.htmlquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.
Dat kan ook. En was ze pre-symptomatisch en door deze test al vroeg gedetecteerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:38 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Of Ollongren heeft het ergens anders opgelopen...
Dat zou me in het geval van politici werkelijk waar he-le-maal niets uit maken, da's gewoon een gevalletje karma. Ik zou er ook wel van kunnen genieten wanneer er tijdens zo'n talkshow, waar coronacoryfeeēn aan tafel zitten, besmettingen zouden plaatsvinden. Gelukkig trekt zo'n virus zich niets aan van "rules for thee, but not for me".quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef groenen het volgende:
Dit wordt een serieuze brandhaard en terecht. Doen helemaal niks met hun eigen adviezen. Hoop wel dat er niemand in het ziekenhuis beland .
Ik lees Belgische kranten - vraag me ook niet waarom - en daar valt vooral op dat die cijfers een golfpatroon hebben per dag waardoor je naar langere periodes moet kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet? Martijn Broekman is anders altijd zeer nauwkeurig in zijn rapportages.
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Waar blijkt dat uit? Het enige wat we hebben is een verklaring van Ollongren zelf en als ze toe zou geven dat ze de afstandsregels niet in acht genomen heeft dan maakt ze het zichzelf politiek lastig. Ze heeft er als politicus geen baat bij om eerlijk te zijn.
Toch is het opzich wel een raar iets.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.
Richtlijn is dat je niet naar je werk gaat. Tenminste een tijdje geleden was dat de richtlijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen zijn nu al een paar keer hier gepost en er geldt dat wanneer je in contact bent geweest met een positief getest persoon, maar je maatregelen in acht hebt genomen (dus 1,5 m afstand) en geen kalchten hebt, je niet in quarantaine hoeft en na 5 dagen kunt testen. En ook dan geldt dat je niet in quarantaine hoeft tot de uitslag als je nog steeds geen klachten hebt.
Ze hebben de richtlijnen dan dus prima gevolgd.
Vraag is of de richtlijnen dan wel helemaal juist zijn. Want het lijkt erop dat de richtlijnen ervan uit gaan dat na een niet-nauw contact zonder klachten dus eigenlijk niet positief zal testen. Bij Ollongren is dan nu in ieder geval gebleken dat dat niet zo is. Lijkt me wel een onderzoekje waard hoe vaak dat voorkomt en onder welke omstandigheden deze niet-nauwe contacten dan hebben plaatsgevonden.
Dat is wel een regel die het bestaan van aerosole besmetting lijkt te ontkennen terwijl daar al genoeg voorbeelden van zijn. Ik zou het risico niet nemen in hun positie. Bij twijfel gewoon thuisblijven. Is in hun positie ook prima te doen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de afstandsgregels, maar om de richtlijn dat je niet in quarataine hoeft als je als niet-nauw contact ergens uit komt. Dan is testen na 5 dagen voldoende.
Ik ben er zeker van dat ALS ze die app op hun telefoon hebben gelet op de beelden die ik zag een groot deel gewoon een melding zou krijgen van een positief geval in de omgeving.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo zeker van dat die 1,5 m niet gewaarborgd is.
Maar daarom zeg ik ook dat ik vind dat ze transparant moeten zijn en hierover statements uit moeten doen die niets te raden over laten. En niet iedereen voor de camera zijn eigen verhaaltje laten doen waardoor het lijkt alsof ze maar een beetje hun gang gaan en nergens naar kijken/
Inderdaad. Hoewel je dus in die vijf dagen wel overal ook de basismaatregelen in acht neemt, waardoor kans op besmetting dus heel klein zou moeten zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Toch is het opzich wel een raar iets.
Je krijgt 5 dagen de tijd om alsnog mogelijk mensen te besmetten, want je hoeft niet in quarantaine, maar je moet je toch voor de zekerheid testen.
Als je dan positief bent getest, zou je eigenlijk al die mensen die je gezien hebt ook moeten inlichten, wat er best veel kunnen zijn. en hoewel de kans op besmetting misschien klein is... blijkbaar groot genoeg.
Er gelden andere richtlijngen voor huisgenoten, nauwe contacten en twee categoriën niet-nauwe contacten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Richtlijn is dat je niet naar je werk gaat. Tenminste een tijdje geleden was dat de richtlijn.
Heb het een keer moeten opzoeken omdat een huisgenoot ging testen (om te zien wat de gevolgen waren bij een positieve test).
Niet per se ontkent, maar er in ieder geval geen al te grote waarde aan hecht.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is wel een regel die het bestaan van aerosole besmetting lijkt te ontkennen terwijl daar al genoeg voorbeelden van zijn. Ik zou het risico niet nemen in hun positie.
Daar hebben politici zelf waarschijnlijk een andere mening over. De partijgenoot van Merkel, die tijdens de terugvlucht uit Cuba is overleden, was daar "gewoon" met haar man op vakantie. "Do as I tell, don't do as I do".quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onze bestuurders hebben geen andere positie, maar de richtlijnen zijn veranderd.
Precies, en of ze een niet-nauw contact is hangt af van het in acht nemen van de afstandsregels.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatiequote:Nauwe contacten:
Iemand, buiten je huisgenoten, met wie je langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand. Of iemand met wie je binnen 24 uur – bij elkaar opgeteld - langer dan 15 minuten contact had op minder dan 1,5 meter afstand.
Iemand met wie je minder dan 15 minuten op minder dan 1,5 meter afstand contact had met een groot risico op besmetting. Bijvoorbeeld als iemand je in het gezicht hoest, of als je lichamelijk contact had zoals knuffelen of zoenen.
Zou het wat uitmaken?quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben nog altijd groot voorstander van nieuwe verkiezingen.
Die conclusie kun je niet trekken. Heeft ook met de besmettelijkheid van een virus te maken. De mate waarin het virus zich hecht en de hoeveelheid je er van moet binnenkrijgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Wat op zich nog steeds logisch is, anders was de kans op besmetting gewoon echt vele malen groter, zoals met mazelen.
Ik heb mijn potlood nogquote:Op donderdag 25 maart 2021 10:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben nog altijd groot voorstander van nieuwe verkiezingen.
quote:PvdA-leider Ploumen gaat, in tegenstelling tot Annemarie Jorristma, WEL in quarantaine.
Denk dat mijn voormalige burgemeester en Ollongren iets meer in contact hebben gestaan met elkaar (ik heb in elk geval niet een kwartier of langer in dezelfde ruimte gezeten).quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er gelden andere richtlijngen voor huisgenoten, nauwe contacten en twee categoriën niet-nauwe contacten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |