Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wellicht. Er zijn mensen jonger dan 71 die hun prik al gehad hebben & dat zijn niet per se mensen die in de zorg werken.
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Thuisblijven tot u de uitslag weet
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Nee joh, dat zou ook wat zijn, hoor. Ze moeten gewoon hun beurt afwachten net als iedereen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....
De richtlijnen zijn dus niet streng genoeg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt volkomen belachelijk en niet uit te leggen dat iemand gewoon vrolijk door kan met leven als iemand in dezelfde kamer voor een lange tijd positief getest is.
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is ook zo, je had in eerste instantie gelijk
Ik kan die traagheid eigenlijk ook niet meer goedpraten... Heb 't lang gedaan, maar kom op, zeg... ik weet niet hoeveel excuses ik nog paraat heb.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?
Dit staat er in de richtlijnen bij 3e graad contact:quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Thuisblijven tot u de uitslag weet
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Weet het. Ik houd het in de gaten, want mijn (risicogroep)vader zit in de groep die volgt. Kan me niet snel genoeg gaan, wat dat betreft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.
Mijn moeder (77) is pas in april aan de beurt, thuiswonende ouderen zijn nog niet bij de 70+ers maar slechts bij de 75+ers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Dat is bullshit. Er waren heel weinig besmettingen onder zorgpersoneel omdat zij zich goed weten te beschermen. Die had je juist niet als eerste moeten vaccineren. Misschien dat ze oververmoeid zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen zorg af vanwege druk door coronabesmettingen
25 mrt 2021 - 11:55 Frysk
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Ok, misschien mis ik hier iets, maar het zorgpersoneel was toch al een redelijke poos geleden gevaccineerd?
Ik dacht dat zij toch echt als een vd eersten aan de beurt waren. Vind het wel vreemd dat er nu nog steeds dus schijnbaar veel covid ziekmeldingen zijn onder zorgpersoneel...
Wat heeft dit met Jorritsma te maken dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona hequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.
Verantwoordelijk nemen betekent richtlijnen opvolgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Of met andere klachten, zoals burn-out?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Als de basismaatregelen een kans op besmetting volledig uitbannen, dan waren er ook geen aanvullende maatregelen nodigquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
True. Naja ik heb zelf geen hooikoorts dus ik mag niet oordelen.... maar ziekmelden vanwege hooikoorts? Rly?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona heHooikoorts is een dingetje op dit moment en veel medewerkers hebben het sowieso erg zwaar.
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
Dat wordt de bevolking verweten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)
De GGD zorgt ervoor dat contacten worden geïnformeerd over de vaststelling van COVID-19 bij een persoon in hun omgeving. De contacten krijgen het advies om:
algemene maatregelen te nemen om COVID-19 te voorkomen (social distancing, goede hoest- en handhygiëne);
alert te zijn op klachten passend bij COVID-19 (hoesten en/of neusverkouden en/of koorts), en de GGD bij klachten direct te bellen voor beoordeling en inzetten diagnostiek;
een afspraak te maken om zich op (of rond) dag 5 na laatste contact met index te laten testen, ook als zij geen klachten hebben, zodat een infectie snel vastgesteld kan worden; bij voorkeur worden contacten getest met een (LAMP-) PCR- of antigeensneltest; zij hoeven in afwachting van de testuitslag niet thuis te blijven.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Daar hoef je dus niet over te steggelen, dat is gewoon expliciet zo vastgelegd.
In het linkje van de GGD gaat het over nauw contct. Dat is iets anders dan niet-nauw contact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.
Bij de GGD staat ook thuisblijven
https://www.ggdnog.nl/cor(...)der-na-de-coronatest
Of vanuit de woorden van het RIVM
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-verkouden-corona
Maar he, schijnbaar staat ergens diep verstopt op de website van het rivm een ander verhaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |