Ik dacht dat ze deels Fins was ipv Zweeds. Maar zal me dan wel vergissenquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ollongren is deel Zweeds en ging naar eigen zeggen ook vanwege familie-omstandigheden. Kun je over twijfelen, maar onmogelijk te zeggen dat het niet zo was.
Willem en Maxima vond ik overigens ook overdreven dat die niet met hun privéjet naar hun privéhuis mochten.
Officieel? Waar staat dat? Ik denk echt dat je het mis hebtquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ook daar kun je wel creatief spelen met klachten, maar in dezelfde brief staat ook
"
Testen:
Wij adviseren u om een afspraak te maken voor een coronatest. Zo kunnen we een infectie snel opsporen, en de verspreiding van het virus stoppen. Maak hiervoor een testafspraak via 0800-2035. Het advies om te testen geldt ook voor kinderen t/m 12 jaar.
Als de testuitslag positief is (een besmetting wordt aangetoond), gaat u in thuisisolatie. De GGD zal contact met u opnemen."
En officieel volgens de testregels zou je, wachtende op de uitslag, in quarantaine moeten.
Het is wel erg creatief buigen met de richtlijnen om dan te zeggen dat je dan niet in quarantaine hoeft.
Er gaan klassen in quarantaine als een van de koters verkeerd hoest...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef zoost het volgende:
Er zijn hele lagere school klassen die inclusief de ouders in quarantaine gaan als de juf een keertje kucht. Daar steekt dit wel schril bij af.
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:27 schreef raptorix het volgende:
Die Jorrisma is 71, dat mens hoort gewoon voorzichtig te zijn, dat soort mensen zorgen ervoor dat de IC's nog steeds vol liggen.
Lekker consequent dan als ze hier wat anders neerzetten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef Netsplitter het volgende:
zij hoeven in afwachting van de testuitslag niet thuis te blijven.
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1595 Maar niet voor politici!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwjah ook daar kun je wel creatief spelen met klachten, maar in dezelfde brief staat ook
"
Testen:
Wij adviseren u om een afspraak te maken voor een coronatest. Zo kunnen we een infectie snel opsporen, en de verspreiding van het virus stoppen. Maak hiervoor een testafspraak via 0800-2035. Het advies om te testen geldt ook voor kinderen t/m 12 jaar.
Als de testuitslag positief is (een besmetting wordt aangetoond), gaat u in thuisisolatie. De GGD zal contact met u opnemen."
En officieel volgens de testregels zou je, wachtende op de uitslag, in quarantaine moeten.
Het is wel erg creatief buigen met de richtlijnen om dan te zeggen dat je dan niet in quarantaine hoeft.
Wellicht. Er zijn mensen jonger dan 71 die hun prik al gehad hebben & dat zijn niet per se mensen die in de zorg werken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?
De randjes opzoeken is nog steeds binnen de richtlijnen blijven, maar ook echt exact woord voor woord iedere richtlijn volgen en voor de rest gewoon lang leve de lol alles laten vallen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De richtlijnen volgen is niet de randjes opzoeken.
Of de regels in dit geval verstandig zijn, kan ik als leek niet beoordelen. Maar ik kan me voorstellen dat het RIVM daar nog eens kritisch naar zou willen kijken.
Maar wat voor grens zoekt hij op dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:05 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het is ook dezelfde Rutte die zegt dat we niet de grenzen moeten opzoeken van wat mag en we verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar ja, dat is nu net geen kwaliteit van hem he. Verantwoordelijkheid nemen. Je kan makkelijk na zo'n toeslagenaffaire zeggen dat de kiezers hem maar moeten afrekenen nadat iemand hem vroeg waarom ie nog steeds op de kieslijst staat maar als je ruim aan kop gaat in de peilingen kan je zoiets natuurlijk makkelijk zeggen.
Waarom open gooien?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:29 schreef Draak31 het volgende:
Dit is niet meer te verkopen. Ik hoor al verschillende geluiden van winkeliers die hun zaak open gaan gooien, dit was de druppel.
Er is veel ziekte; dat kan ook geestelijke uitputting zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen zorg af vanwege druk door coronabesmettingen
25 mrt 2021 - 11:55 Frysk
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er veel ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Ok, misschien mis ik hier iets, maar het zorgpersoneel was toch al een redelijke poos geleden gevaccineerd?
Ik dacht dat zij toch echt als een vd eersten aan de beurt waren. Vind het wel vreemd dat er nu nog steeds dus schijnbaar veel covid ziekmeldingen zijn onder zorgpersoneel...
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat erquote:
Nee, slechts een klein deel van het zorgpersoneel is gevaccineerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen zorg af vanwege druk door coronabesmettingen
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Ok, misschien mis ik hier iets, maar het zorgpersoneel was toch al een redelijke poos geleden gevaccineerd?
Ik dacht dat zij toch echt als een vd eersten aan de beurt waren. Vind het wel vreemd dat er nu nog steeds dus schijnbaar veel covid ziekmeldingen zijn onder zorgpersoneel...
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.quote:
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar wat voor grens zoekt hij op dan?
We weten in elk geval dat onze politici niet voorgedrongen hebben bij de vaccinaties.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.
Nee, alleen personeel wat direct met Corona patiënten werkt geloof ik, daarnaast wel thuiszorg en zorginstellingen. Probleem is geloof ik ook data planning elke keer overhoop moet wanneer personeel weer in quarantaine moet.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
De ziekenhuizen in Noord-Nederland schalen de reguliere zorg weer af om capaciteit beschikbaar te houden voor de spoedzorg en covid-zorg. De besmettingen met het coronavirus lopen weer op en ook onder zorgpersoneel is er ziekte.
Bron Omroep Fryslan.
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, slechts een klein deel van het zorgpersoneel is gevaccineerd.
Dat is ook zo, je had in eerste instantie gelijkquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:30 schreef Celestien het volgende:
[..]
Wellicht. Er zijn mensen jonger dan 71 die hun prik al gehad hebben & dat zijn niet per se mensen die in de zorg werken.
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Thuisblijven tot u de uitslag weet
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Nee joh, dat zou ook wat zijn, hoor. Ze moeten gewoon hun beurt afwachten net als iedereen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt? Pff oke, my bad. Ik dacht dat die grotendeels allemaal gevaccineerd waren inmiddels. Nou, toppie weer....
De richtlijnen zijn dus niet streng genoeg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het echt volkomen belachelijk en niet uit te leggen dat iemand gewoon vrolijk door kan met leven als iemand in dezelfde kamer voor een lange tijd positief getest is.
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is ook zo, je had in eerste instantie gelijk
Ik kan die traagheid eigenlijk ook niet meer goedpraten... Heb 't lang gedaan, maar kom op, zeg... ik weet niet hoeveel excuses ik nog paraat heb.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit besef is nog niet echt doorgedrongen bij onze politici alleen.
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Umm oke, conflicting arguments haha. Wat is het nou. Zijn ze nu grotendeels gevaccineerd of niet?
Dit staat er in de richtlijnen bij 3e graad contact:quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:34 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als ik dit lees , https://www.rijksoverheid(...)/testen/uitslag-test, staat er
"
Thuisblijven tot u de uitslag weet
Blijf thuis vanaf het moment dat u klachten heeft en tot u de uitslag weet. U mag niet naar het werk, school, of de winkel. U en uw huisgenoten mogen geen bezoek ontvangen. Bekijk ook de gids met tips en ondersteuning bij het thuisblijven."
Ja dan kun je gaan steggelen of als je geen klachten hebt je dan dit kan negeren.
Maar op andere plekken staat het anders geformuleerd dus je moet gewoon doen wat je het beste uitkomt lijkt me.
Weet het. Ik houd het in de gaten, want mijn (risicogroep)vader zit in de groep die volgt. Kan me niet snel genoeg gaan, wat dat betreft.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.
Mijn moeder (77) is pas in april aan de beurt, thuiswonende ouderen zijn nog niet bij de 70+ers maar slechts bij de 75+ers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Offfffff zou ze al haar prikken hebben gehad?
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Dat is bullshit. Er waren heel weinig besmettingen onder zorgpersoneel omdat zij zich goed weten te beschermen. Die had je juist niet als eerste moeten vaccineren. Misschien dat ze oververmoeid zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Bron Omroep Fryslan.
Wat heeft dit met Jorritsma te maken dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja. Zie het stroomschema van RIVM. De vaccinatie van zorgmedewerkers is al klaar. De rest van de mensen die in de sector werken krijgen gewoon op leeftijd een vaccinatie, maar die hebben dus niets te maken met COVID zorg.
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona hequote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Maar van ons wordt ook niet gevraagd meer verantwoordelijkheid te nemen dan volgens de richtlijnen wordt voorgesschreven. Er wordt alleen gevraagd de richtlijnen te volgen.
Verantwoordelijk nemen betekent richtlijnen opvolgen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je zal het vast pareren met dat bekende linkje naar de 'overige contacten' i.c.m de BCO. Maar ze kunnen ook gewoon thuis de uitslag afwachten maar dat is nu inmiddels hier al 10x de revue gepasseerd.
Dat vind ik namelijk wel verantwoordelijkheid nemen zoals dat van ons gevraagd wordt, ook door Rutte. Ik vind dat hij daarmee wel de grenzen opzoekt door wel naar het binnenhof te gaan en wij moeten maar gewoon gaan zoomen/teamen etc etc.
Of met andere klachten, zoals burn-out?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Alright. Nou dan blijf ik er wel bij dat het argument in dat artikel wordt gebruikt van "veel ziekenhuispersoneel zit ook weer ziek thuis" als referentie naar het kunnen bieden van Covid zorg vreemd is. Want die mensen zouden dus in theorie allemaal al gevaccineerd moeten zijn en dan dus niet/nauwelijks meer ziek thuis moeten kunnen zitten.
Toch?
Als de basismaatregelen een kans op besmetting volledig uitbannen, dan waren er ook geen aanvullende maatregelen nodigquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
True. Naja ik heb zelf geen hooikoorts dus ik mag niet oordelen.... maar ziekmelden vanwege hooikoorts? Rly?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er staat niet dat ze ziek thuis zitten met corona heHooikoorts is een dingetje op dit moment en veel medewerkers hebben het sowieso erg zwaar.
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Gunner het volgende:
[..]
Klopt. En hoe vaak is op persconferenties niet (min of meer) tegen ons gezegd dat we ons beter aan de basismaatregelen moeten houden omdat de besmettingen oplopen? Ik vind het opvallend dat er nu ineens een uitbraak is in dat kringetje. Natuurlijk zijn het ook mensen, maar toch zijn zij dus ook in situaties geweest dat ze besmet raken.
Dat wordt de bevolking verweten.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ook zij, inderdaad. Zoals heel veel mensen. Het gebeurt, ook al doen heel veel mensen heel erg hun best om het niet te laten gebeuren. Als je ze dat gaat verwijten...
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Beleid bij overige (niet nauwe) contacten (categorie 3)
De GGD zorgt ervoor dat contacten worden geïnformeerd over de vaststelling van COVID-19 bij een persoon in hun omgeving. De contacten krijgen het advies om:
algemene maatregelen te nemen om COVID-19 te voorkomen (social distancing, goede hoest- en handhygiëne);
alert te zijn op klachten passend bij COVID-19 (hoesten en/of neusverkouden en/of koorts), en de GGD bij klachten direct te bellen voor beoordeling en inzetten diagnostiek;
een afspraak te maken om zich op (of rond) dag 5 na laatste contact met index te laten testen, ook als zij geen klachten hebben, zodat een infectie snel vastgesteld kan worden; bij voorkeur worden contacten getest met een (LAMP-) PCR- of antigeensneltest; zij hoeven in afwachting van de testuitslag niet thuis te blijven.
https://lci.rivm.nl/COVID-19-bco
Daar hoef je dus niet over te steggelen, dat is gewoon expliciet zo vastgelegd.
In het linkje van de GGD gaat het over nauw contct. Dat is iets anders dan niet-nauw contact.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:46 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat er op de site van het RIVM een ander verhaal staat dan op diegene van de rijksoverheid zelf.
Bij de GGD staat ook thuisblijven
https://www.ggdnog.nl/cor(...)der-na-de-coronatest
Of vanuit de woorden van het RIVM
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ten-verkouden-corona
Maar he, schijnbaar staat ergens diep verstopt op de website van het rivm een ander verhaal.
Nee joh het moet zorgvuldig. Anders als er drie weken geen leveringen komen, moeten we misschien een paar afspraken afzeggen...quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:39 schreef Celestien het volgende:
[..]
Ik kan die traagheid eigenlijk ook niet meer goedpraten... Heb 't lang gedaan, maar kom op, zeg... ik weet niet hoeveel excuses ik nog paraat heb.
Vaccineren, jongens. Zet daar vol op in. Desnoods 's nachts. Denk dat er genoeg mensen zijn die het ervoor over hebben.
* Celestien zet een rustgevend achtergrondmuziekje aan.
Ik vind de communicatie hierover echt onduidelijk. Ik heb nog steeds geen enkel idee wanneer familie van 70+ aan de beurt is.het verschilt enorm per regio. Hak op de tak beleid en wachten tot de brief op de mat valt. Zou toch wel wat overzichtelijker moeten kunnen. Zelfs onder voorbehoud van levering.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik gok er zo op dat Jorritsma niet in de groep zit die al gevaccineerd is, men is nu bezig met thuiswonend 75+ en daar is men de komende 3 weken nog mee bezig voor de eerste vaccinatie.
VOlgens het Braziliaanse model, want daar gaat het zo goed!quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)own-na-pasen-op.html
Voorbeeld voor Nederland ?![]()
Antigen sneltest. Is dat ook zo'n test waarbij ze met een lange stok diep je neus gaan doorboren? Of is dat iets anders weer?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
Dat zou ik ook liever niet doen maar ik hou ze wel aan een hogere standaard. Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen maar het is Grapperhausgate all over again. Rules are for thee, not for me etc etcquote:
Een Netsplitter! (Lees: heerlijk quasi-naïef).quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:55 schreef popje het volgende:
Ne
[..]
Nee joh het moet zorgvuldig. Anders als er drie weken geen leveringen komen, moeten we misschien een paar afspraken afzeggen...
Haha, echt geen 1,5 m op sommige stukken. 1 grote poppenkast.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat zou ik ook liever niet doen maar ik hou ze wel aan een hogere standaard. Ik wil geen ouwe koeien uit de sloot halen maar het is Grapperhausgate all over again.
Ik heb hier vorige week deze foto gepost; zet het nieuws van vandaag wel in een ander perspectief nietwaar?
[ afbeelding ]
Via bloed, volgens mij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Antigen sneltest. Is dat ook zo'n test waarbij ze met een lange stok diep je neus gaan doorboren? Of is dat iets anders weer?
Nee het was zeker bedoeld als grapje, maar eigenlijk triest als de urgentie zo nodig is en we het dan nog nodig vinden om zo'n bizarre veiligheidsmarge in te bouwen qua vaccins in de vriezer...quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:01 schreef Celestien het volgende:
[..]
Een Netsplitter! (Lees: heerlijk quasi-naïef).
Maar het feit dat we er grapjes over maken, zegt al genoeg.
Zij hebben geen privéjet. Zij gingen met het regeringstoestel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ollongren is deel Zweeds en ging naar eigen zeggen ook vanwege familie-omstandigheden. Kun je over twijfelen, maar onmogelijk te zeggen dat het niet zo was.
Willem en Maxima vond ik overigens ook overdreven dat die niet met hun privéjet naar hun privéhuis mochten.
Zou het wat uitmaken?quote:
Haha mooi die reacties altijd hequote:Op donderdag 25 maart 2021 14:06 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hoezo? Had je verwacht dat er opeens 300 minder mensen zouden liggen oid?
Chauffeurs zijn vervangbaar.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel grappig, die chaffeurtjes die zichzelf opofferen voor Ollongren, alles voor het landsbelang.
Poeh!quote:
Vriendin van me doet de scans. En werkt dus ook direct met corona patiënten maar niet gevaccineerd. Al 9x getestquote:Op donderdag 25 maart 2021 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, alleen personeel wat direct met Corona patiënten werkt geloof ik, daarnaast wel thuiszorg en zorginstellingen. Probleem is geloof ik ook data planning elke keer overhoop moet wanneer personeel weer in quarantaine moet.
We gaan geloven dat het vaccin werkt!quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens? En wat is het volgende gegeven waar we met z'n allen niet in gaan trappen?
Hartstikke fout. Alleen de mensen die werken op de IC, eerste hulp en de corona verpleegafdeling hebben de kans gehad zich te vaccineren. Maar als je niet binnen een dag reageerde op de mail was je in amersfoort bijvoorbeeld al je plek kwijt aan een manager (die nooit met patienten in contact komt).quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:33 schreef dick_laurent het volgende:
Bron Omroep Fryslan.
Drank Osterhaus had het gisteren in Op1 al over een 4e golf.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens? En wat is het volgende gegeven waar we met z'n allen niet in gaan trappen?
Voor die mensen en families wel lijkt me zoquote:
Het is inderdaad midden februari.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Geloven we al in een derde golf trouwens?
Het slaat nergens op.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ah tof, dus dan mag je je elke dag laten lekprikken voordat je een winkel in magOok leuk.
Wegwerpchauffeursquote:Op donderdag 25 maart 2021 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wel grappig, die chaffeurtjes die zichzelf opofferen voor Ollongren, alles voor het landsbelang.
We hadden in december/januari een golf die iedereen voor het gemak vergeet. Er zat alleen vrij weinig tijd tussen die golf en die van oktober/november. Onze buurlanden hadden die derde golf helemaal niet, dus iedereen doet maar alsof ie niet gebeurd is.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Vierde golf? Waar hebben we het over? Waarom zou er hierna weer een golf komen?
exponentiële groei is onmogelijk.quote:
Prima cijfers, wederom geen noemenswaardige stijging, de voorspelling was morgen 1000 man op de IC, Jaap stop ermee!quote:
Want de overheid is niet bij machte dit degelijk in te richten? Ook niet na 1 jaar?quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat zoomen en zo betreft: moet wel veilig kunnen.
Geen idee of dat zo is.
Vraag maar aan Jaap.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Waarom niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:19 schreef popje het volgende:
Ik ben voor, in Brazilie testen ze je niet eerst.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
VOlgens het Braziliaanse model, want daar gaat het zo goed!
Komt omdat het vaccineren hier niet snel genoeg gaat om de Britse variant te compenseren.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor me gevoel zijn we nooit echt uit de 2e golf geweest. Het is sinds begin september al kut.
Zijn we ook niet, feitelijk is de 2e golf wat ingedeukt door maatregelen, kijk maar naar Belgie, die hebben een wat minder strenge lockdown gehad, maar wel wat langer, daar zie je de stijging ook, maar niet het deukje.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor me gevoel zijn we nooit echt uit de 2e golf geweest. Het is sinds begin september al kut.
In Brazilië vraagt men om maatregelen. Zal wel een reden hebben he?quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ben voor, in Brazilie testen ze je niet eerst.
En ik wil Korean BBQ eten, vooral dat.
Zolang ze zoiets dan weer afschaffen als de meerderheid gevaccineerd is. Vanaf het moment dat de risico groepen en kwetsbaren gevaccineerd zijn moet je het land gewoon weer openen imo, zonder dat je je elke dag moet laten testen om te mogen leven. Want daar komt het op neer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 13:58 schreef TLC het volgende:
Het blijft complex, als de populatie die in het ziekenhuis komt steeds jonger gaat worden in de loop van het vaccineren is het ook de vraag of de behandelduur misschien ook gaat dalen, jonger is vaak eerder genezen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 14:49 schreef raptorix het volgende:
Er word trouwens iets belangrijks vergeten bij de analisten, het feit dat ziekenhuizen stijgen klinkt heel eng, echter zolang de ligtijd in de ziekenhuizen gelijk blijft blijf je qua bezetting op de langere duur stabiel, je wilt alleen niet tegen het maximum aan zitten, zie het als een drukke supermarkt, als er 120 man in de supermarkt zijn, en er blijven er 40 per uur inlopen, maar ook 40 uit, dan blijf je op 160 en stijgt de bezetting niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |