SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.quote:Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet
De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Absoluut, ik ben immers geen dikke boomer.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nog even uit het vorige topic:
Stel ze gooien de kroegen open met als voorwaarde dat als je COVID krijgt je vogelvrij wordt verklaard, dwz geen behandeling op de IC.
Zouden jullie dan met plezier naar de kroeg gaan?
Als dat dan ook voor kerkbezoek en opvang van kleinkinderen geldt wel.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:36 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stel ze gooien de kroegen open met als voorwaarde dat als je COVID krijgt je vogelvrij wordt verklaard, dwz geen behandeling op de IC.
Vraag me af hoe men dat ooit wil gaan controleren. Ik vind het lastig hier een goed antwoord op te geven als het eigenlijk niet praktisch te realiseren valt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Guttegut zegquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?
Nee zelfs als ik niet vogelvrij zou zijn zou ik niet gaan, ik heb namelijk geen zin om in het zicht van de finishlijn te struikelen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Vraag me af hoe men dat ooit wil gaan controleren. Ik vind het lastig hier een goed antwoord op te geven als het eigenlijk niet praktisch te realiseren valt.
Explosiefquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gaat sowieso niet lekker daar nu, dikke paniek
Sommigen hebben niet alleen gestemd op het Corona beleid; die gaan er van uit dat dat binnen een jaar wel opgelost is. Anderen hebben op de VVD gestemd uit gewoonte. Weer anderen worden zelf amper geraakt door de maatregelen. En er zijn mensen die oprecht vinden dat ze het zo goed doen. Of een combo. Zoveel redenen.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ruim 3/4 van NL heeft niet op rutte gestemd. En ik vraag me werkelijk af van die 2mln mensen bezield. Houden ze van automutileren oid?
Nee. Iedereen verdiend zorg en als we héél eerlijk zijn is het iets wat we ook allemaal willen als we toch die loterij ''winnen''.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ook als je het niet in de kroeg oploopt?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.
CDA: positie Omtzigt functie eldersquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hoe controleer je dan of je het in de kroeg heb opgelopen, ik doe elke zaterdagochtend boodschappen en daar sterft het van de inefficiënte wijven die met een masker half over hun gezicht hun treurige leventje staan te bespreken met een vriendin, zo kan ik ook wel besmet zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Heel simpel: Positieve COVID-test is geen IC.
Heel Nederland weer open. Baudet-stijl. En alleen nog toegang op de IC met een negatieve coronatest.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Als dat dan ook voor kerkbezoek en opvang van kleinkinderen geldt wel.
Ook goed voor de soap rondom het CDA.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel degelijk; de reden waarom het vaccineren zo'n enorm debacle is geworden in de EU is juist dat de EU namens alle lidstaten de onderhandelingen met de pharmaboeren gevoerd heeft. Alle retoriek van von der Leyen ten spijt wordt er, vier maanden na aanvang van de Europese vaccinatiecampagne, in alle EU lidstaten samen net zo veel gevaccineerd als in enkel het Verenigd Koninkrijk.quote:
Ja, dat is de prijs die je betaalt. Het leven is oneerlijk. Nederland open, maar iedereen leeft in angst want bij een coronabesmetting ben je vogelvrij.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ook als je het niet in de kroeg oploopt?
Rutte probeert al jaren om Omtzigt op allerlei manieren kallt te stellen. Wat een leider hebben we toch. Orbanesk.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ook goed voor de soap rondom het CDA.
"Positie Omtzigt: elders"
Tijdens het gesprek met de VVD.
Oke, dus eigenlijk bedoel je dat de vaccinatiestrategie te traag gaat.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wel degelijk; de reden waarom het vaccineren zo'n enorm debacle is geworden in de EU is juist dat de EU namens alle lidstaten de onderhandelingen met de pharmaboeren gevoerd heeft. Alle retoriek van von der Leyen ten spijt wordt er, vier maanden na aanvang van de Europese vaccinatiecampagne, in alle EU lidstaten samen net zo veel gevaccineerd als in enkel het Verenigd Koninkrijk.
Ga jij daar ook bij staan dan?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hoe controleer je dan of je het in de kroeg heb opgelopen, ik doe elke zaterdagochtend boodschappen en daar sterft het van de inefficiënte wijven die met een masker half over hun gezicht hun treurige leventje staan te bespreken met een vriendin, zo kan ik ook wel besmet zijn.
-> NWS/POLquote:
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oke, dus eigenlijk bedoel je dat de vaccinatiestrategie te traag gaat.
Maar de vaccins an sich werken gewoon, dus waar maak je je dan druk om? Om die drie extra maanden?
Bron?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.
Boem! Weer een nutteloze link naar twitter met een one liner.quote:
Nee maar in het kabinet hielden ze ook afstand en dat werkte ook niet, je kunt gewoon een besmetting niet aan een plek koppelen en vervolgens zeggen geen recht op ic opname.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ga jij daar ook bij staan dan?
Ik blijf er bij, we zijn geen uitzondering in die zin. Er zijn maar een paar landen die echt over 2-3 maanden al nagenoeg 'klaar' zijn of zoveel hebben gevaccineerd dat de cijfers drastisch dalen. Wij horen simpelweg bij de rest die er iets langer over doet. Is dat kwalijk en kost dat doden? Ja.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:50 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Over drie maanden zijn de risicogroepen nog niet eens gevaccineerd en jojo-en we nog altijd van lockdown naar lockdown.
Tuurlijk niet die probeert de schade te beperken op Leijten na willen ze Omtzigt allemaal weghebben.quote:
Het is al een keer met hem besproken in de ministerraad, dus dat toneel kan wel achterwege blijven.quote:
https://www.hpdetijd.nl/2(...)igt-stabiliteit-cda/quote:Zo werd volgens NRC-analist Tom Jan Meeus zelfs in de Trêveszaal gesproken over het ‘probleem’ Omtzigt en stemden CDA ministers Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra tegen openbaarmaking van de notulen van de ministerraad uit angst dat bekend zou worden dat zij hadden meegedaan aan een gesprek over het ‘temperen’ van partijgenoot Omtzigt.
Meeus schrijft daarover: “Door openbaarmaking kon bekend worden dat, volgens bronnen met kennis van de notulen, het partijkopstukken als Hugo de Jonge en Wopke Hoekstra waren die zomer 2019 zouden hebben meegepraat over het temperen van Omtzigt.”
Thierry wil hem ook houden.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:53 schreef vipergts het volgende:
[..]
Tuurlijk niet die probeert de schade te beperken op Leijten na willen ze Omtzigt allemaal weghebben.
Dat snap ik.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee maar in het kabinet hielden ze ook afstand en dat werkte ook niet, je kunt gewoon een besmetting niet aan een plek koppelen en vervolgens zeggen geen recht op ic opname.
Wat heeft dit met Corona te maken? #dtvquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Uiteraard. Omtzigt hoort niet bij het kartelquote:Op donderdag 25 maart 2021 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Thierry wil hem ook houden.
Verstandig.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)taal-vergaderen.html
Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."
Nou, wat verstandig dat ze daar op zijn gekomen!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Vergaderingen van het kabinet zijn voorlopig digitaal. Dat heeft premier Rutte besloten omdat er de afgelopen dagen coronabesmettingen zijn geconstateerd bij staatssecretaris Keijzer en minister Ollongren. "Uit voorzorg is besloten om vergaderingen van de ministerraad voorlopig via communicatietechnologie te laten plaatsvinden."
Dat is hard nodig. Als je ziet wat die lui hun strot soms uit krijgen, dan kun je niet anders dan zeldzaam ver van de realiteit af staan.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:59 schreef alors het volgende:
Zozo ja jongens Teams en Zoom zijn ook voor jullie gemaakt!
Misschien krijgen ze dan iets meer gevoel bij mensen die al een jaar thuiswerken.
I know, en die snap ik persoonlijk niet zo goed.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
En er zijn mensen die oprecht vinden dat ze het zo goed doen.
En dat kon een jaar geleden niet?quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Erg innovatief!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Nou de politiek is ook bij de tijd hoor. Online meetings, wát een uitvinding zeg!quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
Omtzigt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:41 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik ben NU op kantoor. Ik geef graag het goede voorbeeld.quote:Op donderdag 25 maart 2021 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
Ik stel voor dat wij, het gewone volk, nu het andersom gaan doen. Dus een jaar lekker op kantoor werken.
Het gebeurt altijd pas na veel gezeik van de burger.quote:Op donderdag 25 maart 2021 11:58 schreef miss_sly het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |