abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:27:39 #1
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198591869
Misschien wel leuk dit oude topic weer leven in te blazen.

Post hier wat je op de beurs gekocht of verkocht hebt. Bij voorkeur met een reden, dan is er ook wat aanleiding voor discussie over je aan- of verkoop. Het topic hoeft dus ook niet enkel een opsomming van transacties te zijn.

De originele OP: :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2013 14:13 schreef ikjijallebei het volgende:
Welkom,

Hier kun je elkaar laten weten wat voor fonds je hebt aangekocht of van de hand hebt gedaan.
Mocht het topic lopen, dan kan de user die #2 opent wellicht een leuke OP maken, als dat gewenst is.

Ik trap af:
Shell gekocht dinsdag.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 19:37:05 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198592109
TS begint.
Ik heb een paar weken geleden Beyond Meat (BYND) gekocht. Dit bedrijf produceert vleesvervangers en levert aan Wallmart en grote fastfoodketens. Het aandeel is al best aan de prijs, maar ik verwacht dat de markt van vleesvervangers nog maar aan het begin staat van een enorme groei. Ik was ook op zoek naar een wat spannender aandeel als toevoeging aan mijn redelijk conservatieve (saaie) portefeuille.
pi_198592950
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
TS begint.
Ik heb een paar weken geleden Beyond Meat (BYND) gekocht. Dit bedrijf produceert vleesvervangers en levert aan Wallmart en grote fastfoodketens. Het aandeel is al best aan de prijs, maar ik verwacht dat de markt van vleesvervangers nog maar aan het begin staat van een enorme groei. Ik was ook op zoek naar een wat spannender aandeel als toevoeging aan mijn redelijk conservatieve (saaie) portefeuille.
Had eigenlijk wel verwacht dat hun bruto marge wat hoger zou zijn. Gezien de prijzen en waar de producten uit bestaan.

Wel veel groeipotentie, maar net wat je zegt daardoor ook wel duur.
pi_198597141
Pfizer... saai dividendaandeel
pi_198600107
Berkshire Hathaway, naar mijn idee nog flink ondergewaardeerd en Buffett zelf koopt ook nog flink aandelen in.
pi_198615752
Ik heb China Mobile gekocht op 8 januari toen dit aandeel van de NYSE verbannen werd. Ik heb het daarom uiteraard via de HKSE gekocht. Het aandeel is fundamenteel in orde naar mijn mening: geen schulden en stabiele inkomsten.Wel wat vraagtekens over hoeveel 5G implementatie gaat kosten en of daar uberhaupt vraag naar is.

Mijn idee was om van de verkoopdruk gebruik te maken die onstond na aankondiging van de ban. Ik zag het aandeel op 39 HKD gedumpt worden. Door mijn eigen getwijfel heb ik het uiteindelijk rond 42 HKD kunnen kopen, maar de aankoop heeft niettemin goed uitgepakt.

Ik houd het aandeel vast voor de lange termijn. Het is een paar procent van mijn portfolio. Ik wil zo ook aan het idee wennen dat Chinese bedrijven ook kandidaten zijn om in te beleggen.
pi_198632097
Boomerstocks ahold en ing net gekocht (23.07 en 10.20)
pi_198698829
Shell gister en eergister
Nike gister
Dufry vandaag

Amd bijgekocht

Nike had ik al een positie op. Alles weggedaan nu met break even..

[ Bericht 24% gewijzigd door SOG op 26-03-2021 20:43:36 ]
pi_198730559
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:15 schreef LawKing het volgende:
Berkshire Hathaway, naar mijn idee nog flink ondergewaardeerd en Buffett zelf koopt ook nog flink aandelen in.
Zou het?

Billie Gates verpatst mega veel.

Ik ga op all time high niveau maar een putje aanschaffen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198733753
Vorige week ADES bijgekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woensdag puts AFKLM SEP21 4.60 strike, weinig aan te uit te leggen lijkt me, die worden wegverwaterd en dat alleen maar voor verliesfinanciering met een ruk-uitzicht op middellange termijn. Maar dat is tegenwoordig net zo goed reden voor een forse rally en die eerste constatering is nou niet bepaald raketwetenschap, dus wie zal het zeggen. Zal binnenkort wel nieuws uit die hoek komen, Les Echos riep iets over komende week al.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198733780
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 10:15 schreef LawKing het volgende:
Berkshire Hathaway, naar mijn idee nog flink ondergewaardeerd en Buffett zelf koopt ook nog flink aandelen in.
Ben wel benieuwd naar de koersreactie als Buffett een keer omvalt. Die luitenanten van hem zijn toch ook al hoogbejaard?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198761074
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 15:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de koersreactie als Buffett een keer omvalt. Die luitenanten van hem zijn toch ook al hoogbejaard?
Het enige waar Buffett echt invloed op heeft is de beleggingsportefeuille van het conglomeraat. Alle andere 100%-dochterondernemingen, zoals BNSF, opereren compleet zelfstandig en hebben een eigen management. Ik vrees daar niet zo voor. Wellicht zien we hetzelfde als bij Apple toen Steve Jobs overleed en gaat Berkshire opeens dividend uitkeren, you never know.
pi_198884257
Out
Arrow Global - overname is definitief, aandelen verkocht

In

Ahold: niet heel spannend, zocht wat value voor op de plank

BEWi: Noorse fabrikant van EPS ofwel piepschuim. Lekker saai, ken de producten weer van een Nederlandse nichespeler in railsystemen waar ik lang over de vloer kwam. Mooi winstgevend bedrijf met een prima buy-and-build record en juiste thema's op de middellange termijn (infra, isolatie, recycling).

ProQR: al het goeie komt uit Leiu. :) Nederlandse niche biotechspeler met wel een apart verhaal: de oprichter had een zoon met taaislijmziekte en besloot dan maar een bedrijf op te richten om dat op te lossen. Hou ik wel van. Hoewel ze voor dat project zijn ingehaald door Amerikanen is hun techniek wel succesvol voor de behandeling van een aantal andere zeldzame aandoeningen, met name in het oog. Henri Termeer (die Genzyme nagenoeg from scratch heeft opgebouwd tot aan de verkoop aan Sanofi) was er ook aan verbonden en dat geeft me als leek toch een goed gevoel over de kansen. Alleen is die inmiddels dood. Mooie mijlpalen gehaald, emissie succesvol geplaatst, cash runrate tot en met 2023. Maar blijft biotech dus gokken: meestal naar nul, soms keer veel. Lopen voor hun vergevorderdste product wel mijlenver voor op heel grote jongens als Editas; zou ook nog makkelijk daarom een keer opgeslokt kunnen worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198910176
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 15:25 schreef nostra het volgende:
Vorige week ADES bijgekocht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woensdag puts AFKLM SEP21 4.60 strike, weinig aan te uit te leggen lijkt me, die worden wegverwaterd en dat alleen maar voor verliesfinanciering met een ruk-uitzicht op middellange termijn. Maar dat is tegenwoordig net zo goed reden voor een forse rally en die eerste constatering is nou niet bepaald raketwetenschap, dus wie zal het zeggen. Zal binnenkort wel nieuws uit die hoek komen, Les Echos riep iets over komende week al.
Blij dat degiro zo schraal is dat het me niet lukte om klm te shorten vorige week...

Deze kan mooi naast mijn ervaring dat aandeel basic fit niks deed en zelfs steeg toen alle vestigingen dicht moesten...

Vandaag ook shell met persbericht van minus 200 miljoen door storm usa.... aandeel onveranderd

Gekke tijden
pi_198910314
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 01:24 schreef SOG het volgende:

[..]

Blij dat degiro zo schraal is dat het me niet lukte om klm te shorten vorige week...

Deze kan mooi naast mijn ervaring dat aandeel basic fit niks deed en zelfs steeg toen alle vestigingen dicht moesten...

Vandaag ook shell met persbericht van minus 200 miljoen door storm usa.... aandeel onveranderd

Gekke tijden
Ja het is wel vervelend als precies gebeurt wat je verwacht en de reactie volkomen tegenovergesteld is. :o Maar ik blijf het een matige speler in een ronduit slechte markt vinden en de valhalla-stemming (ook in bredere zin) erg overtrokken. Ik heb gelukkig tot september om dat in de koers vertaald te zien; vooralsnog kost me die mening alleen maar centen. ;(
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 26 april 2021 @ 09:00:52 #16
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199161201
Laatste trades:
Put SLV geschreven
Put XLE doorgerold
Put RDS doorgerold (strikes op 16 en 16.50. Ik blijf ze naar langere looptijden en naar lagere strikers doorrollen als ze ITM dreigen te raken)
BBL put geschreven (discount tov BHP en hetzelfde fundamentele verhaal als Rio Tinto)

Aandelen:
Rio Tinto gekocht. Dit aandeel blijf ik bijkopen tijdens dips. Nu al een van de goedkoopste large caps (kijk eens naar de FCF, dividend, nagenoeg geen schulden) en ik verwacht dat ze enorm gaan profiteren van de energietransitie en de toegenomen vraag naar allerlei metalen die daar uit voortvloeit.

[ Bericht 4% gewijzigd door JimmyJames op 26-04-2021 09:09:41 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199162088
In:

KnowBe4 (2/6)
Afgezien van de foeilelijke naam wel een mooi bedrijf. Opgericht door Stu Showerman, de voor Amerikanen uitspreekbare versie van Sjoerd Sjouwerman, dus een Nederlands tintje. Sjouwerman heeft eerder Sunbelt Software opgericht, later verkocht aan GFI. Kevin Mitnick, de man die volgens de Feds kernwapens kan lanceren door in telefoons te fluiten _O_, is de chief hacking officer, al zal dat voornamelijk salesgedreven zijn.

Doen in security awareness training en alles wat daar achteraan komt op het vlak van compliance e.d., maar dan op abonnementenbasis. Uitstekende naam in de sector, prima retentie, goed schaalbaar businessmodel, bedrijf ligt supergoed bij werknemers en klanten, cashflowmachine en volledig schone balans.

Tickt verder alle boxjes wel af, dus IPO was redelijk succesvol. Klein plukje (2/6) voor de leuk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 3 mei 2021 @ 00:02:38 #18
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199256172
Afgelopen week heb ik Viatris bijgekocht. Een afsplitsing van Pfizer die samengegaan is met Mylan. In mijn ogen is dit aandeel spotgoedkoop nu. Dit bedrijf produceert medicijnen waarvan het patent al verlopen is. Er is wel een flinke schuld, maar de cashflow is goed genoeg om die schuld snel af te bouwen en er is dit jaar al ruimte voor dividend. Is ook een mooie hedge voor alle farmacie-aandelen in mijn portefeuille. Bedrijven als Pfizer, AbbVie, BMY zijn toch elke keer afhankelijk van onderzoek, ontwikkeling en goedkeuring van die medicijnen door de autoriteiten. Dat heeft Viatris niet.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 13:29:46 #19
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199328811
Grondstoffen nog wat uitgebreid in de porto met short puts op PICK (de sectoretf) en NTR (kunstmest). De short put op BHP (via BBL) heb ik teruggekocht nadat circa 80% van de premie eruit was gelopen*. Ik denk dat ik bij een dip er weer eentje schrijf.

* Ik probeer mij te houden aan de tactiek om opties terugkopen als ongeveer 80% van de premie eruit is gelopen. Als ik dat altijd had gedaan stond de hele porto nu een heel stuk hoger.

[ Bericht 3% gewijzigd door JimmyJames op 08-05-2021 13:39:32 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199543055
In:

Lava Therapeutics. Miniminimini Nederlandse biotech. Pure gamble.
Short T-Notes
Setje etf's, geen inspiratie
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199548904
Deze week over de week heen gekocht als beginner:
Nu de vaccinatie op gang is, de landen met de zomer in het vooruitzicht al wat versoepelen en het vakantiegeld in het vooruitzicht....

NCHL Norwegian Cruise Line Holding
TUI
KLM
AB Inbev
Ah...dat was het...
  zondag 23 mei 2021 @ 12:37:45 #22
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199578572
Vorige week:
- FUR: geassigned gekregen (de geschreven put had wel 70% premie verloren) dus al een call op geschreven
- BHP: een put geschreven
- HAL: heel klein plukje aandelen gekocht
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199611193
Vorige week Alibaba gekocht rond 209. Spotprijs voor zo'n spawning company.
  woensdag 26 mei 2021 @ 21:26:57 #24
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199634192
- TELL puts geschreven strike $3. Gisteren al, dus wel achteraf gemeld.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199639251
Aan de putschrijvers hierboven. Hebben jullie dan de aandelen al in portefeuille als dekking?
pi_199644584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:16 schreef Idisrom het volgende:
Aan de putschrijvers hierboven. Hebben jullie dan de aandelen al in portefeuille als dekking?
Geschreven put zit je netto long, je maximale verlies is dan dat je het aandeel moet kopen voor de strike price en dat de onderliggende waarde eigenlijk 0 is.

Gezien je voor het schrijven van de put nog een premie krijgt is je verlies maximaal strike price - premie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:25:38 #27
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199647074
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:16 schreef Idisrom het volgende:
Aan de putschrijvers hierboven. Hebben jullie dan de aandelen al in portefeuille als dekking?
Wat ludovico zegt.

En verder schrijf ik calls nooit ongedekt. Dus heb altijd de aandelen om te kunnen leveren.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 1 juni 2021 @ 20:08:44 #28
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199709957
Winstgenomen op geschreven puts XLE
Klein verlies genomen op OIH ETF

Komende tijd maar eens nieuwe olieputs schrijven. Waarschijnlijk niet de goede timing, maar ach.

Heb nog zat geschreven RDS (weer eens de notoire underperformer in de sector) en FUR puts.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199738434
beetje bitcoin gekocht
pi_199764599
Mijn stukjes NCLH maar weer van de hand gedaan.
Winst gepakt, en even de kat uit de boom kijken.
De opgaande lijn was gebaseerd op weer kunnen reizen.
Het CDC heeft echter weer wat beperkingen opgelegd aan cruises.
Ook blijkt de "opgaande, golvende lijn" een beetje een optische illusie.
Eerst maar kijken of de steun lijn behouden blijft.
Dan misschien wat "wave riding"
Ah...dat was het...
pi_199819683
Putjes novo nordisk en prosus geschreven, zo rond augustus komt er een schipje geld binnen en die mogen assigned worden wmb.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 10 juni 2021 @ 19:16:00 #32
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_199821802
Zat te denken om hetzelfde te doen met PROSUS wel een verre expiratie.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_199833631
Ik heb vanmiddag iShares MSCI World SRI UCITS ETF EUR (Acc) gekocht. Niet spectaculair. Wel breed gespreid belegd.
pi_199833751
Postnl verkocht @4.22 beter bed verkocht @5.0, Arcelor Mittal verkocht @19

Aex 500- december 23 put gekocht,
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 27 juli 2021 @ 14:59:58 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_200576678
Maar weer wat Unilever bijgekocht vandaag :Y)
pi_200580240
AEX put 550 dec 24.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_200969449
Aandelen Onto Innovation gekocht voor $68 per aandeel. Ik zat eerst naar qualcomm te kijken omdat die vandaag even wat goedkoper was maar de fundamentals van Onto kijken beter.

Ze laten mooie groeicijfers zien sinds de nieuwe CEO. We gaan zien wat dit de komende 10 jaar doet.
pi_201807219
Positie puts Sligro verdrievoudigd, die krengen dalen maar niet. Zullen weer wat coronamaatregeltjes uit het blik getrokken gaan worden en ik wacht nog steeds op die emissie waar ze wmb niet onderuit kunnen. En België. En margedruk. Yolo.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201825153
Aantal aandelen van basic fit gekocht.
pi_201825283
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:16 schreef nostra het volgende:
Positie puts Sligro verdrievoudigd, die krengen dalen maar niet. Zullen weer wat coronamaatregeltjes uit het blik getrokken gaan worden en ik wacht nog steeds op die emissie waar ze wmb niet onderuit kunnen. En België. En margedruk. Yolo.
Is het zo erg?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201825289
Sold some Gazprom @ 7.6
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:51:28 #42
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201825334
Oh we doen vaag hier: Gister m’n positie in Tell met 8% vergroot @3.74$ (GAK 2.66$)
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_201838036
Kwam er gister achter dat ik blijkbaar in 2018 wat dogecoin had gekocht... Voor +-25 euro en dat was gisteren met wat andere coins 908 euro waard. Dat dus direct uit laten betalen en daarvan Just eats aandelen gekocht :9
pi_201851102
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Is het zo erg?
Nee hoor, ik vind het gewoon ruim deze koers niet waard. Krijgen hun hut niet op orde en ik ben gewoon vrij pessimistisch voor de horeca hier. Q3 was vandaag ook weer gewoon erg matig, maar koers doet niets. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201851655
In (thema wat inflatie-gestuurd)

Handelsbanken (5/6)
Conservatiever dan conservatief, fatsoenlijk coronabeleid in Zweden, lage EUR-exposure, matige inflatie goed voor financials.

Kinder Morgan (3/6)
Allemaal niet heul ESG, daarom goed geprijsd, gas blijft voorlopig en dus ook het cashgenererend vermogen.

ACOMO (5/6)
Mega-overname prima geïntegreerd, sterke balans, conservatief gefinancierd, oude jeugdliefde toen je koersen nog op Teletekst bekeek en ze ¤ 2,50 deden.

Virtu
Wat bijgekocht omdat waarde porto groeit, wil 5-10% als hedge hebben, 2022 mogelijk stuk volatieler. Flow niet meer in porto, teveel loterij zonder nieten en geen skin in the game. Virtu ook stuk diverser.

Heijmans (3/6)
Infra & bouw voorlopig waar ik in wil zitten.

Rio Tinto (3/6)
Commodities, inflatie-hedge, elektrificatie. Koop wel in tweeën en daarna nog wat bij, gaat nu op en neer als een malle. Alweer niet helemaal ESG-proof.

Markel
Mini Berkshire, probeer elke maand één aandeel te kopen voor op de plank. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201862033
Zojuist Intel bijgekocht op $49,60 (had een order gezet vanwege de lage futures, werd om 15:35 al gevuld).
Dus zo'n 11,5% korting t.o.v. gisteren.

[ Bericht 36% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-10-2021 15:46:14 ]
pi_201869075
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zojuist Intel bijgekocht op $49,60 (had een order gezet vanwege de lage futures, werd om 15:35 al gevuld).
Dus zo'n 11,5% korting t.o.v. gisteren.
1.80 dollar winst in een kwartaal.

Koers 50 dollar.

Zeg het maar. K/w lager dan 10 = cheap as fuck met alle koersen die je nu ziet.

Ook een bèta van helemaal niks dat bedrijf.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201869647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 00:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
1.80 dollar winst in een kwartaal.

Koers 50 dollar.

Zeg het maar. K/w lager dan 10 = cheap as fuck met alle koersen die je nu ziet.

Ook een bèta van helemaal niks dat bedrijf.
De tweespalt tussen 'winners' (i.c. NVDA en AMD) en 'losers' is de laatste jaren enorm op de beurs ja en de eersten, hoewel op zich inderdaad de winners, krijgen ook meteen idiote multiples opgeplakt en vice versa. Alleen duurt die grap al 15 jaar. :+
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201869709
Oude ledger terug gevonden , stonden nog 2000 XRP op, ooit gekocht voor 0,03¤ verkocht voor 0,93¤
;)
pi_201869742
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 08:10 schreef Emmerdeur het volgende:
Oude ledger terug gevonden , stonden nog 2000 XRP op, ooit gekocht voor 0,03¤ verkocht voor 0,93¤
;)
Gefundenes Fressen, altijd lekker.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201870070
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 07:41 schreef nostra het volgende:

[..]
De tweespalt tussen 'winners' (i.c. NVDA en AMD) en 'losers' is de laatste jaren enorm op de beurs ja en de eersten, hoewel op zich inderdaad de winners, krijgen ook meteen idiote multiples opgeplakt en vice versa. Alleen duurt die grap al 15 jaar. :+
Maar NVIDIA groeit daadwerkelijk als een jekko, is baas AI en maakt kaarten voor veel te duur voor allerhande toepassingen, volgens mij ook relatief grote rol in auto chips (?).

AMD komt vanuit een positie waarin ze keihard faalden alle jaren dus als dat opeens goed gaat gaat de koers wel up up up. Maar idd. Voorbij de normale ratio's. AMD / 2 a 3 en het wordt een leukere koop.

Je bent gewoon veel te laat als je nu instapt of je moet echt van risico houden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201880903
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 07:41 schreef nostra het volgende:

[..]
De tweespalt tussen 'winners' (i.c. NVDA en AMD) en 'losers' is de laatste jaren enorm op de beurs ja en de eersten, hoewel op zich inderdaad de winners, krijgen ook meteen idiote multiples opgeplakt en vice versa. Alleen duurt die grap al 15 jaar. :+
Je ziet dit patroon inderdaad vaker. Het is als belegger mentaal gezien waarschijnlijk beter om niet 15 jaar naar de achterblijvende koers te staren. Ik zou de 'loser' als losstaande case analyseren. Dan instappen bijvoorbeeld omdat je tevreden bent met het geboden dividend (zou bij Intel iets hoger kunnen).

Tegelijkertijd oppassen dat je niet investeert in een business die inderdaad aan het aflopen is. Dit is in het geval van IT vaak moeilijk te bepalen.
pi_202100899
5 Adyen Put opties (gaan per 10 onderliggende aandelen ipv 100) gekocht, uitoefenprijs 2000 maart 22, 29 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 10 november 2021 @ 23:20:55 #54
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202119084
Heel klein stukje Dutch Bros gekocht (BROS)
Is een koffietent die het vooral nu erg goed doet in de westkust van de VS. Als de koers daalt ga ik langzaam bijkopen. Is nu uiteraard veel te hoog gewaardeerd, maar Dutch Bros heeft grootse plannen. Het is een soort fastfood-concept, maar dan afhaal, waardoor de kosten laag blijven.
  woensdag 17 november 2021 @ 12:22:50 #55
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202216698
Gisterenochtend Oatly ingekocht, gezien er een stevige 20% slip kwam ivm tegenvallende resultaten en hogere kostenposten.

Staat nu al op een nette 10% winst. Zou hem kunnen closen, maar ik ben erg benieuwd hoe dit bedrijf het op de lange termijn gaat doen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 17 november 2021 @ 12:23:45 #56
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202216714
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 23:20 schreef BasEnAad het volgende:
Heel klein stukje Dutch Bros gekocht (BROS)

Die ga ik ook in de gaten houden. Zie hem wel gemakkelijk stijgen naar de 80 binnen dit jaar..
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 17 november 2021 @ 12:43:28 #57
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_202216921
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 maart 2021 19:37 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb een paar weken geleden Beyond Meat (BYND) gekocht. Dit bedrijf produceert vleesvervangers en levert aan Wallmart en grote fastfoodketens. Het aandeel is al best aan de prijs, maar ik verwacht dat de markt van vleesvervangers nog maar aan het begin staat van een enorme groei
Helaas weinig groei hierin - Heb je 'm nog open?

Zelf hou ik Beyond Meat ook in de gaten gezien er een mooie buypositie aan lijkt te komen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_202217019
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:43 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Helaas weinig groei hierin - Heb je 'm nog open?

Zelf hou ik Beyond Meat ook in de gaten gezien er een mooie buypositie aan lijkt te komen.
Goede zet, straks als Klaus Schwab vlees gaat verbieden over de hele wereld heb je er vast profijt aan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 17 november 2021 @ 12:55:18 #59
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202217037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:43 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Helaas weinig groei hierin - Heb je 'm nog open?

Zelf hou ik Beyond Meat ook in de gaten gezien er een mooie buypositie aan lijkt te komen.
Ik heb ze nog, gemiddelde aankoopprijs net boven de 100 dollar nu. Ik wacht rustig af.
  woensdag 17 november 2021 @ 13:03:11 #60
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202217157
TELL paar keer geflipt in afwachting van de maan. So far so good.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202401593
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:16 schreef nostra het volgende:
Positie puts Sligro verdrievoudigd, die krengen dalen maar niet. Zullen weer wat coronamaatregeltjes uit het blik getrokken gaan worden en ik wacht nog steeds op die emissie waar ze wmb niet onderuit kunnen. En België. En margedruk. Yolo.
Nou hè hè, dit gaat eindelijk lekker, +300%. Nu die emissie nog.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202401726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou hè hè, dit gaat eindelijk lekker, +300%. Nu die emissie nog.
Net in 2020 mega dividend uitgekeerd en dan een paar jaar later een emissie? Lekker bezig.
Gooien ze niet echt lomp veel eten weg in de Sligro eigenlijk? Ik vind het maar een dure toko altijd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202403211
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Net in 2020 mega dividend uitgekeerd en dan een paar jaar later een emissie? Lekker bezig.
Gooien ze niet echt lomp veel eten weg in de Sligro eigenlijk? Ik vind het maar een dure toko altijd.
Tja ten tijde van de Emté verkoop draaiden ze prima. Toen kregen ze grootheidswaanzin.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202403322
Vrijdag werd de 13de maand gestort maar gisteren even flink ingekocht:
Een kwart van de portfolio bestaat uit: https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00B8GKDB10
En de rest uit: https://www.justetf.com/en/etf-profile.html?isin=IE00B4X9L533.

Iemand nog tips voor Degiro etf's?

Teven heb ik in januari 2020 Wereldhave en ABN gekocht. Die renderen niet best momenteel :')

Dit hoort eigenlijk hier.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202403765
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Teven heb ik in januari 2020 Wereldhave
Haha, die heb ik ook.

Als je het met geld zou doen dat significant is zou ik voornamelijk kijken naar.... Of ze bezit hebben dat niet afgewaardeerd kan worden praktisch, zoals kale grond prijzen per m2 in de gebieden waar ze panden hebben.

Daarnaast schijnt het België/NL onderdeel niet efficient gewaardeerd te zijn. NL heeft laat maar zeggen meer waarde België op de balans dan zijn eigen beurskoers... Tenminste, dat was 1-2 jaar terug.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 30 november 2021 @ 13:15:48 #66
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202404518
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2021 09:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou hè hè, dit gaat eindelijk lekker, +300%. Nu die emissie nog.
Waarom zou er sprake zijn van een emissie? Zo slecht staat Sligro er niet voor.
pi_202405475
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 13:15 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Waarom zou er sprake zijn van een emissie? Zo slecht staat Sligro er niet voor.
Covenant breaches (weliswaar met waivers) bij hun beide banken en een dividendverbod en dat was alleen 2020. Q4 21 wordt natuurlijk ook dramatisch en die banken gaan niet blijven waiven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202413132
Onlangs Aegas bijgekocht. Geeft nog lekkere dividend ook als de koerswinst het niet red op korte termijn.
pi_202419865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 november 2021 12:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Haha, die heb ik ook.

Als je het met geld zou doen dat significant is zou ik voornamelijk kijken naar.... Of ze bezit hebben dat niet afgewaardeerd kan worden praktisch, zoals kale grond prijzen per m2 in de gebieden waar ze panden hebben.

Daarnaast schijnt het België/NL onderdeel niet efficient gewaardeerd te zijn. NL heeft laat maar zeggen meer waarde België op de balans dan zijn eigen beurskoers... Tenminste, dat was 1-2 jaar terug.
Daarom had ik ze ook gekocht samen met het mooie dividend. Echter waar de hele beurs ontzettend opveert blijft Wereldhave nogal achter.
Ook ABN doet het niet goed maar die zit tegenwoordig weer bijna op 0.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202437982
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daarom had ik ze ook gekocht samen met het mooie dividend. Echter waar de hele beurs ontzettend opveert blijft Wereldhave nogal achter.
Ook ABN doet het niet goed maar die zit tegenwoordig weer bijna op 0.
Mja ik heb het in alle eerlijkheid nooit goed bestudeerd. Wel wat duiten tegenaan gegooid.

Keertje de jaarrek lezen eigenlijk...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202437998
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:
5 Adyen Put opties (gaan per 10 onderliggende aandelen ipv 100) gekocht, uitoefenprijs 2000 maart 22, 29 euro.
Deze tikt nu rond de 95.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202446513
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:34 schreef nostra het volgende:
[


BEWi: Noorse fabrikant van EPS ofwel piepschuim. Lekker saai, ken de producten weer van een Nederlandse nichespeler in railsystemen waar ik lang over de vloer kwam. Mooi winstgevend bedrijf met een prima buy-and-build record en juiste thema's op de middellange termijn (infra, isolatie, recycling).
Lekker bezig jongens! Wel een béétje rustigaan met je buy-and-build, vier overnames in oktober is wel heel erg het gas erop. _O-

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202672645
Out

Vandaag was een treurige dag, want mijn puts Sligro expireerden - en dat terwijl ze nog wel even door kunnen dalen als het aan mij ligt. Maar uiteindelijk is vier keer over de kop ook wel prima. Niet al teveel, want het blijft natuurlijk rete-speculatief, maar dat gekietel aan je ballen als je aan de goede kant van de tafel zit maakt dat speculeren ook juist zo leuk - al gaat het vaak genoeg ook mis natuurlijk.

In



Advanced Energy

AE doet, zoals de naam al zegt, aan power. Conversie, beheersing, van alles - als het maar niche en geavanceerd is. Daarbij richten ze zich op vier verticals: semi's, Industrial & Medical (veel customized solutions), Data Center Computing (hyperscaling) en Telecom & Networking (5G-torens). In alle vier de verticals is AE de #1 of #2 market leader. Thema's die de verticals gemeen hebben zijn 5G, IoT en AI. Al hun techniek is zoveel mogelijk prop en dus beschermd tegen commoditization.

Meer dan uitstekende balans en FCF stelt ze ook in staat overnames te kunnen financieren uit eigen middelen, waar 3/4 van de FCF heengaat; het overige kwart vloeit naar de aandeelhouders (share buybacks en een mini-dividendje). Die overnames goed integreren zijn ze ook ervaren mee. Hun eigen EPS doel over 2 jaar is $ 7,50 en op middellange termijn $ 12,50 wat bij de Q3-cijfers weer is herbevestigd, wat een CAGR van rond de 13% betekent en historisch ook is waargemaakt, dus geen WeWork-achtige vergezichten op 2027 projecties.

Op een koers van ~$85 een mooie aanvulling op dit thema in mijn portefeuille, alhoewel ik moet oppassen dat die niet al te zwaar gaat wegen, samen met Ciena en Inwit. Dan wil ik nog Skyworks toevoegen, maar ik heb de komende tijd even geen geld voor uitbreiding porto.

Green Brick

David Einhorn heeft iets met groen. Bekend van Greenlight Capital (hedgefonds), gouden short gehad in Green Mountain Coffee en speelt met OG met Green Brick. Net zoals elk hedgefondsmanager-alfamannetje kende hij zijn gloriedagen en zwarte dagen, maar saai is het nooit.

Green Brick koopt lapjes grond en bouwt daar huisjes op, met name in Texas en ook in Georgia, Florida en Colorado. Dat zijn ook de staten met in het afgelopen decennium de grootste bevolkingsgroei:



In die staten zitten ze veelal op de AA+-locaties. Millennials trekken ook die kant op, nog een gefueled door 'Rona. Top of class qua brutomarges ten opzichte van peers, uitstekend track record, conservatieve balans met 32% leverage/debt-to-capital. Stukje diversificatie in OG ook altijd goed icm inflatie.

Intel

Niet veel over te zeggen, het is allemaal wel heel erg afgestraft. MobilEye wordt als het goed is een spin-off volgend jaar en als het marktsentiment niet wezenlijk verandert zou dat voor wat opwaardering moeten kunnen zorgen. Ook allemaal weer wat conservatief, als het maar niet té conservatief wordt en dat risico is inmiddels wel meer dan voldoende ingeprijsd @ ~$50.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202749181
Mijn laatste crypto verkocht en dat heb ik in BAM/Pfizer/Aegon gestoken :)
pi_202755716
Paar naakte calls Basic-Fit geschreven FEB22 @ 39. Gaat pijn doen als er hosanna is omdat het allemaal zo erg meevalt de 14e. In de basis verder al een schuldenhut natuurlijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 22 december 2021 @ 20:32:39 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202759042
quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:21 schreef nostra het volgende:
Paar naakte calls Basic-Fit geschreven FEB22 @ 39. Gaat pijn doen als er hosanna is omdat het allemaal zo erg meevalt de 14e. In de basis verder al een schuldenhut natuurlijk.
Gewaagd. Ik zou het naakt niet durven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_202759829
Zeker gewaagd. Ik vind die tent ook lang geen 2.5 mld waard. Maar basicfit is echt zo’n aandeel waar niemand naar de cijfers kijkt, men de sprookjes over groei voor zoete koek slikt en al het slecht nieuws als gunstig wordt uitgelegd.
pi_202781240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 20:32 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Gewaagd. Ik zou het naakt niet durven.
Ja, het is natuurlijk een enorm emotie-aandeel, vandaar dat de tijdswaarde (en dus schrijven) ook aantrekkelijk is, maar zeker niet risico-arm. Ze moeten per volgende week volgens het in vorig jaar december geamendeerde bankconvenant een leverage ratio (schuld/ebitda) van <= 4,50* hebben; dat zie ik pertinent niet gebeuren en ik zie ook niet in hoe ze de financiële effecten van de zoveelste overheidsbeperking zouden mogen normaliseren. Helemaal niet gezien de langetermijnvisie die uit Den Haag aan het uitlekken is ("nieuwe lockdowns zeker niet uitgesloten"). Dus dat kan bijna niet anders dan de hand bij de aandeelhouder ophalen - en wel in januari al.

Maar hey, het is BFIT, dus we kunnen zo morgen himmelhoch sprinten en tekent de bank lachend een waiver. :+

* met de afspraak om de LTM EBITDA te mogen fingeren op 4 maal Q4 underlying
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202781411
Vorig jaar short bf voordat ze alle clubs dicht moesten gooien. Ging het aandeel omhoog :D
pi_202782179
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 december 2021 00:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is natuurlijk een enorm emotie-aandeel, vandaar dat de tijdswaarde (en dus schrijven) ook aantrekkelijk is, maar zeker niet risico-arm. Ze moeten per volgende week volgens het in vorig jaar december geamendeerde bankconvenant een leverage ratio (schuld/ebitda) van <= 4,50* hebben; dat zie ik pertinent niet gebeuren en ik zie ook niet in hoe ze de financiële effecten van de zoveelste overheidsbeperking zouden mogen normaliseren. Helemaal niet gezien de langetermijnvisie die uit Den Haag aan het uitlekken is ("nieuwe lockdowns zeker niet uitgesloten"). Dus dat kan bijna niet anders dan de hand bij de aandeelhouder ophalen - en wel in januari al.

Maar hey, het is BFIT, dus we kunnen zo morgen himmelhoch sprinten en tekent de bank lachend een waiver. :+

* met de afspraak om de LTM EBITDA te mogen fingeren op 4 maal Q4 underlying
Why not put optie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 24 december 2021 @ 08:12:42 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202782273
@nostra krijgt elke keer een hartverzakking bij positieve omikron-berichten. _O-
pi_202783081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 07:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Why not put optie.
Dan betaal ik voor die tijd en vola. Zie ze overigens ook niet instorten, bij de vorige emissie stegen ze vrolijk. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202783186
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:01 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan betaal ik voor die tijd en vola. Zie ze overigens ook niet instorten, bij de vorige emissie stegen ze vrolijk. :')
Kzit met put opties adyen uitoefenprijs 2000 @ maart 22.

Denk dat de angst wel uit de markt is eigenlijk dus ben bang dat ik die waarde verlies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202848692
Vandaag 200 aandelen Aegon bijgekocht en 100 aandelen van Wartsila :Y)
pi_203061338
Gisteren gekocht: JDE Peet's en Prosus

Beide aandelen zijn lastig om te analyseren en ik heb het daarom bij een 2% voor elk gelaten. Bedoeld voor de (zeer) lange termijn.

JDE Peet's koopt regelmatig bekende koffie merken en integreert die in een wereldwijd 'platform'. Het is door de enorme bedragen aan goodwill nog niet helder hoe winstgevend dit zal zijn op de langere termijn. Daarbij is koffie als commodity op dit moment relatief duur. Ik heb niettemin het idee dat het uiteindelijk goed gaat uitpakken en nu is het aandeel nog betaalbaar.

Prosus gekocht als goedkopere manier om in Tencent deel te nemen. De overige deelnemingen van Prosus zijn daarnaast een leuke bonus als het iets wordt. Tencent is moeilijk in te schatten doordat de Chinese overheid bezwaren heeft tegen allerlei aspecten van het bedrijf. Ik heb toch het idee dat ze de belangrijkste maatregelen inmiddels genomen hebben en het aandeel staat nu wel erg laag.
pi_203063176
Canoo en Just Eat eruit gegooid. Waren kleine posities uit het begin. Wil nu eigenlijk niks meer in de portefeuille dat nog geen winst maakt of in de nabije toekomst zal maken. Nog even kijken waar het naar toe gaat of ik laat het staan tot ik deze maand weer een storting ga doen.
pi_203080685
Visa en een wirwar van goedkope ETF'jes die ik kocht als ik nog een paar euro over had eruit, Alphabet erin.

Een beetje mijn beginners aankopen, waar ik niet meer geheel achtersta, eruit. Ik word steeds blijer van mij portfolio. Nu hopen dat de resultaten mijn eigen tevredenheid gaan onderschrijven.
pi_203125489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:07 schreef ludovico het volgende:
5 Adyen Put opties (gaan per 10 onderliggende aandelen ipv 100) gekocht, uitoefenprijs 2000 maart 22, 29 euro.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 18:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Deze tikt nu rond de 95.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kzit met put opties adyen uitoefenprijs 2000 @ maart 22.

Denk dat de angst wel uit de markt is eigenlijk dus ben bang dat ik die waarde verlies.
U kunt meekijken met mijn emotionele achtbaan.

De positie is er net uit geknald.
3 put opties verkocht, op 60 euro, op 28-12-21

2 put opties verkocht op 140 euro, op 10-01-22.

Totale verkoopwaarde excl transactiekosten: 4600 euro.
Gekocht voor 29 euro per put optie, totaal 1450 excl transactiekosten.

Dus +- 3k winst gespeculeerd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 17 januari 2022 @ 12:15:55 #89
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203234794
Vorige week Bristol-Myers Squibb bijgekocht als aanvulling op mijn dividendgroeiportefeuille. BMY start een aandeleninkoop en heeft laatst het dividend verhoogd. Ze laten zien dat de aandeelhouder prioriteit heeft.
pi_203234933
Afgelopen vrijdag Alfen bijgekocht op 70 euro. Ondanks ze hoge k/w verhouding een interessant aandeel om op te pikken.
pi_203293460
Net het aandeel Cummins gekocht. Motorfabriek die de transformatie aan het doormaken is van diesel naar elektrisch ( en een klein beetje groene waterstof). Ik heb dit aandeel voor de lange termijn gekocht.
pi_203294683
net bitcoin gekocht
pi_203303997
Gisteren McDonald's gekocht voor verdere spreiding.
  woensdag 2 februari 2022 @ 12:10:29 #94
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203471098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 12:23 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Die ga ik ook in de gaten houden. Zie hem wel gemakkelijk stijgen naar de 80 binnen dit jaar..
Op 80 verkoop ik ze wel gelijk allemaal. Die waardering is ridicuul. Ik koop ze dan weer terug in de 40.
pi_203483756
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 12:10 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Op 80 verkoop ik ze wel gelijk allemaal. Die waardering is ridicuul. Ik koop ze dan weer terug in de 40.
Had je ze bij IPO te pakken?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 3 februari 2022 @ 11:34:47 #96
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_203485448
quote:
7s.gif Op donderdag 3 februari 2022 09:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Had je ze bij IPO te pakken?
Nee dat niet helaas :D
  donderdag 3 februari 2022 @ 12:03:18 #97
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203485924
2000 TELL erbij.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 3 februari 2022 @ 13:07:02 #98
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_203486697
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 12:03 schreef Tyr80 het volgende:
2000 TELL erbij.
:o

Durfal.
pi_203548509
Net sligro verkocht. Met de opening van de horeca en de mogelijke verruiming zou de koers nog verder kunnen stijgen. Ik heb mij al eerder verkeken op het aandeel dus nu maar mijn winst gepakt😇
pi_203746411
Wat Telenet opgepakt. Voorlopig 9% dividend verzekerd, torenbusiness waarschijnlijk de verkoop in (superdividend?), glasvezel uitrollen (wel capex).

Geschreven calls BFIT gesloten met klein verlies. Niet gekregen waar ik op gehoopt had, blijf het een wonderlijk aandeel vinden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203901398
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:24 schreef nostra het volgende:
Green Brick
Blijven gaan als een tierelier, vandaag Q4 resultaten:

quote:
7s.gif Op woensdag 22 december 2021 17:21 schreef nostra het volgende:
Paar naakte calls Basic-Fit geschreven FEB22 @ 39.
Weg, expireerden één dag voordat ze onder de 39 doken. Klein verliesje. Blijft troep.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_203903681
Afgelopen dagen Shell, Fugro en KEndrion gekocht. Via put optie ook Flow Traders via assignment in portfolio.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204006580
Gisteren gekocht: Prosus en Meta Platforms (Facebook)

Mijn eerste aankoop van Prosus heb ik hier op 6 januari gemeld en staat sindsdien op fors verlies. Ik denk dat de markt twee grote deelnemingen van Prosus in Rusland afwaardeert. Maar mijn interesse in Prosus is vooral de Tencent deelneming. Tencent zelf is ook behoorlijk gedaald, maar de korting om het via Prosus te kopen is ook groter geworden. Ik heb als regel dat ik een aandeel hooguit 1 keer bijkoop en dan maximaal het bedrag wat ik er origineel in investeerde. Anders wordt je zo'n casino bezoeker die steeds 'nog een laatste keer' blijft inzetten in de hoop om die avond kiet te spelen. Prosus is nu zo'n 3,5% van mijn portfolio en blijft daarom vanaf nu onaangeroerd tot een eventuele verkoop.

Ik vind Facebook totaal geen prettige app/site meer, maar ik check het toch een of twee keer per dag. Ik hoor hetzelfde van veel andere users. Dit suggereert dat Facebook in zekere zin onmisbaar is. Whatsapp is daadwerkelijk onmisbaar en Instagram gebruik ik nog wel met plezier. De groei van Meta valt tegen en de vooruitzichten voor VR zijn onduidelijk, maar het aandeel is naar mijn idee te hard afgestraft. Dit is nu 2% van mijn portfolio.
pi_204060016
Vrijdag gekocht: JD.com

Het was een aktieve beursweek voor mijn doen. JD.com is een Chinese e-commerce site. Het business model is anders dan Alibaba omdat JD.com zelf het product aanbiedt en bezorgt. Een bepaald product wordt maar 1 keer aangeboden en niet door tientallen aanbieders met verschlllende mate van betrouwbaarheid.

Het aandeel daalde donderdag fors op de Nasdaq (Ticker:JD) nadat bleek dat Amerikaanse autoriteiten serieus doorzetten met hun intenties om bepaalde (of alle?) Chinese aandelen in de VS te de-listen. Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met de kwaliteit van JD.com zelf. Het bracht toevallig net z'n jaarcijfers over 2021 uit en die werden beoordeeld als goed.

Een jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan met China Mobile en dat heeft goed uitgepakt. Ik hoop hetzelfde effect met JD.com te bereiken, hoewel deze eerst nog verder zou kunnen dalen omdat meer Amerikanen dit aandeel hebben dan China Mobile destijds. Ik heb het aandeel in Hong Kong gekocht, ticker 9618 voor 206 HKD, omdat ik geen zin heb in een omwissel procedure als het inderdaad tot een de-listing van de Nasdaq mocht komen. Het is 1% van mijn portfolio.
pi_204060134
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 06:03 schreef jaco het volgende:
Vrijdag gekocht: JD.com

Het was een aktieve beursweek voor mijn doen. JD.com is een Chinese e-commerce site. Het business model is anders dan Alibaba omdat JD.com zelf het product aanbiedt en bezorgt. Een bepaald product wordt maar 1 keer aangeboden en niet door tientallen aanbieders met verschlllende mate van betrouwbaarheid.

Het aandeel daalde donderdag fors op de Nasdaq (Ticker:JD) nadat bleek dat Amerikaanse autoriteiten serieus doorzetten met hun intenties om bepaalde (of alle?) Chinese aandelen in de VS te de-listen. Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met de kwaliteit van JD.com zelf. Het bracht toevallig net z'n jaarcijfers over 2021 uit en die werden beoordeeld als goed.

Een jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan met China Mobile en dat heeft goed uitgepakt. Ik hoop hetzelfde effect met JD.com te bereiken, hoewel deze eerst nog verder zou kunnen dalen omdat meer Amerikanen dit aandeel hebben dan China Mobile destijds. Ik heb het aandeel in Hong Kong gekocht, ticker 9618 voor 206 HKD, omdat ik geen zin heb in een omwissel procedure als het inderdaad tot een de-listing van de Nasdaq mocht komen. Het is 1% van mijn portfolio.
Kzou eerder bang worden voor je eigen overheid.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204060140
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 maart 2022 23:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Blijven gaan als een tierelier, vandaag Q4 resultaten:

[ afbeelding ]
[..]
Weg, expireerden één dag voordat ze onder de 39 doken. Klein verliesje. Blijft troep.
Doorrollenn
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204063050
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 06:03 schreef jaco het volgende:
Het aandeel daalde donderdag fors op de Nasdaq (Ticker:JD) nadat bleek dat Amerikaanse autoriteiten serieus doorzetten met hun intenties om bepaalde (of alle?) Chinese aandelen in de VS te de-listen. Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met de kwaliteit van JD.com zelf. Het bracht toevallig net z'n jaarcijfers over 2021 uit en die werden beoordeeld als goed.
Is de reden dat die Amerikanen de Chinese ADR's zo aan het stalken zijn niet het ontbreken aan transparantie, onder andere de controleverklaring op de cijfers? Heb je daar geen zorgen over?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204063060
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 07:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
Doorrollenn
Ja, had ik moeten doen achteraf. Had geen zin in de Q-cijfers tbh. Daarom expiratie februari. Kan niet altijd zes gooien hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204063170
quote:
0s.gif Op zondag 13 maart 2022 06:03 schreef jaco het volgende:
Vrijdag gekocht: JD.com

Het was een aktieve beursweek voor mijn doen. JD.com is een Chinese e-commerce site. Het business model is anders dan Alibaba omdat JD.com zelf het product aanbiedt en bezorgt. Een bepaald product wordt maar 1 keer aangeboden en niet door tientallen aanbieders met verschlllende mate van betrouwbaarheid.

Het aandeel daalde donderdag fors op de Nasdaq (Ticker:JD) nadat bleek dat Amerikaanse autoriteiten serieus doorzetten met hun intenties om bepaalde (of alle?) Chinese aandelen in de VS te de-listen. Naar mijn idee heeft dit weinig te maken met de kwaliteit van JD.com zelf. Het bracht toevallig net z'n jaarcijfers over 2021 uit en die werden beoordeeld als goed.

Een jaar geleden heb ik hetzelfde gedaan met China Mobile en dat heeft goed uitgepakt. Ik hoop hetzelfde effect met JD.com te bereiken, hoewel deze eerst nog verder zou kunnen dalen omdat meer Amerikanen dit aandeel hebben dan China Mobile destijds. Ik heb het aandeel in Hong Kong gekocht, ticker 9618 voor 206 HKD, omdat ik geen zin heb in een omwissel procedure als het inderdaad tot een de-listing van de Nasdaq mocht komen. Het is 1% van mijn portfolio.
falling knife proberen te vangen?
pi_204063466
quote:
7s.gif Op zondag 13 maart 2022 13:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Is de reden dat die Amerikanen de Chinese ADR's zo aan het stalken zijn niet het ontbreken aan transparantie, onder andere de controleverklaring op de cijfers? Heb je daar geen zorgen over?
De transparantie in China mag inderdaad beter en het is een reden voor mij om nooit meer dan 5% van mijn portfolio in 1 Chinees aandeel te investeren. Ik zou ook nooit een Chinees aandeel kopen dat louter in de VS staat genoteerd en al helemaal niet als dat via een 'reverse take-over' is gebeurd. De documentaire The China Hustle (2017) liet zien dat dit patroon wijst op massale fraude, waarbij soms de ondernemings aktiviteiten in China niet of nauwelijks bleken te bestaan. Bij veel kijkers bleef na deze documentaire de indruk achter dat heel China corrupt is. Je leest dat dan terug op fora als Reddit, maar het ging om een beperkt aantal kleine en obscure bedrijven die alleen buiten de VS een notering hadden.

JD.com (en Alibaba, Tencent, China Mobile, etc) is van een andere orde. Het is behalve aan de Nasdaq ook aan de HKEX genoteerd. Ze verkopen dus aandelen aan Chinese burgers en vallen onder Chinese toezichthouders. In China bestaat uiteraard ook accountants controle van de jaarrekening, in het geval van JD.com door Deloitte. Ik denk niet dat Deloitte fraude door de vingers zal zien, als JD.com daar al om zou vragen. Werknemers van Deloitte en JD.com kunnen door China worden opgepakt en ze schuwen daar niet om zware straffen, inclusief de doodstraf, uit te delen voor economische delicten.
pi_204072574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 03:31 schreef jaco het volgende:
Gisteren gekocht: Prosus
Gifbeker moet wel leeg hè. ;(
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204072815
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 03:31 schreef jaco het volgende:
Gisteren gekocht: Prosus en Meta Platforms (Facebook)

Mijn eerste aankoop van Prosus heb ik hier op 6 januari gemeld en staat sindsdien op fors verlies. Ik denk dat de markt twee grote deelnemingen van Prosus in Rusland afwaardeert. Maar mijn interesse in Prosus is vooral de Tencent deelneming. Tencent zelf is ook behoorlijk gedaald, maar de korting om het via Prosus te kopen is ook groter geworden. Ik heb als regel dat ik een aandeel hooguit 1 keer bijkoop en dan maximaal het bedrag wat ik er origineel in investeerde. Anders wordt je zo'n casino bezoeker die steeds 'nog een laatste keer' blijft inzetten in de hoop om die avond kiet te spelen. Prosus is nu zo'n 3,5% van mijn portfolio en blijft daarom vanaf nu onaangeroerd tot een eventuele verkoop.

Ik vind Facebook totaal geen prettige app/site meer, maar ik check het toch een of twee keer per dag. Ik hoor hetzelfde van veel andere users. Dit suggereert dat Facebook in zekere zin onmisbaar is. Whatsapp is daadwerkelijk onmisbaar en Instagram gebruik ik nog wel met plezier. De groei van Meta valt tegen en de vooruitzichten voor VR zijn onduidelijk, maar het aandeel is naar mijn idee te hard afgestraft. Dit is nu 2% van mijn portfolio.
Herkenbaar, ik zit ook in tencent en sta ook fors in de min, 47% zie ik nu. Vandaag weer 8% eraf.
Ik heb nog niet bijgekocht omdat ik niet zo goed kan beoordelen waar die daling door veroorzaakt wordt. Cijfermatig doen ze het niet zo slecht.
pi_204073890
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 09:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Gifbeker moet wel leeg hè. ;(
Prosus is zo'n beetje de beste investeerder ter wereld en de P/E ratio is nu rond de 4. Het lijkt absurd, maar er is dan ook van alles aan de hand rondom Chinese tech. Eigenlijk sta ik te popelen om bij te kopen, maar zoals beschreven heb ik regels rondom het bijkopen van posities en daar houd ik mezelf aan.

Het valt me opnieuw op dat vooral aandelen met een ADR in de VS een pak slaag kregen in HK vanmorgen. Ik denk daarom dat het Amerikaanse de-listing risico de belangrijkste factor is bij deze crash. Op een Telegram kanaal las ik dat een aantal hedgefunds met grote posities in Aziatische tech margin calls hebben ontvangen. Dat zou blijken uit het feit dat ook het Koreaanse Coupang vrijdag werd gedumpt.

Als dat wordt bevestigd, dan is eigenlijk wel zeker dat deze crash geen fundamentale oorzaak heeft maar een technische. In dat geval ga ik overwegen een aantal gecrashte aandelen (Alibaba, Baidu of meer JD.com) te kopen.
pi_204074317
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:13 schreef jaco het volgende:

[..]
Prosus is zo'n beetje de beste investeerder ter wereld en de P/E ratio is nu rond de 4. Het lijkt absurd, maar er is dan ook van alles aan de hand rondom Chinese tech. Eigenlijk sta ik te popelen om bij te kopen, maar zoals beschreven heb ik regels rondom het bijkopen van posities en daar houd ik mezelf aan.

Het valt me opnieuw op dat vooral aandelen met een ADR in de VS een pak slaag kregen in HK vanmorgen. Ik denk daarom dat het Amerikaanse de-listing risico de belangrijkste factor is bij deze crash. Op een Telegram kanaal las ik dat een aantal hedgefunds met grote posities in Aziatische tech margin calls hebben ontvangen. Dat zou blijken uit het feit dat ook het Koreaanse Coupang vrijdag werd gedumpt.

Als dat wordt bevestigd, dan is eigenlijk wel zeker dat deze crash geen fundamentale oorzaak heeft maar een technische. In dat geval ga ik overwegen een aantal gecrashte aandelen (Alibaba, Baidu of meer JD.com) te kopen.
Ik word wel een beetje zenuwachtig van de CCP die, als je bedrijf in hun ogen de verkeerde kant opgaat, vanuit het niets met reguleringen en boetes om de hoek komt zeilen. Het doet een beetje aan Poetins Rusland denken wat dat betreft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204075949
quote:
7s.gif Op maandag 14 maart 2022 11:49 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik word wel een beetje zenuwachtig van de CCP die, als je bedrijf in hun ogen de verkeerde kant opgaat, vanuit het niets met reguleringen en boetes om de hoek komt zeilen. Het doet een beetje aan Poetins Rusland denken wat dat betreft.
Bedoel je dat de reguleringen nergens op slaan? Ik had dat gevoel alleen bij de 'vakantie' van Jack Ma en het uitstellen van de Ant ipo. Voor dat laatste zijn eventueel nog redenen te bedenken, maar de Jack Ma verdwijning vond ik pure intimidatie en afkeurenswaardig.

Het verbod op Tencent om alleen naar eigen services te linken vond ik terecht. Het limiteren van het aantal gaming uren voor minderjarigen vond ik ook terecht. Game verslaving is een enorm probleem aan het worden, ook in het Westen trouwens. Het verbieden van prive onderwijs na het normale school programma kan ik me ook iets bij voorstellen. Ik meen dat ouders hun kinderen mogen laten bijscholen, vooral als het openbare school programma slecht is. Aan de andere kant moeten kinderen tijd hebben om te spelen ipv een vol dagprogramma met leer aktiviteiten. Dit is meen ik ook in het Westen een discussie.

Ik denk dat Tencent en Alibaba wel over de maatregelen heen komen. De bij-les scholen niet. Dat laatste is trouwens een sector waar je nooit in moet beleggen. Onderwijs is een sociale sector. Je moet als 'bedrijf' nooit willen kiezen tussen beter onderwijs aanbieden of een dividend uitkeren. Hetzelfde geldt voor ziekenhuizen. Horen niet op de beurs thuis.
pi_204082207
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 13:59 schreef jaco het volgende:
Bedoel je dat de reguleringen nergens op slaan? Ik had dat gevoel alleen bij de 'vakantie' van Jack Ma en het uitstellen van de Ant ipo. Voor dat laatste zijn eventueel nog redenen te bedenken, maar de Jack Ma verdwijning vond ik pure intimidatie en afkeurenswaardig.
Het komt wat willekeurig over. Zowel de redenen als de hoogte van de bijbehorende boetes lijken vrij arbitrair te worden vastgesteld en eigenlijk heel andere doelen te dienen. Maar ik bekijk het van een afstand, ik zit niet in Chinese aandelen, dus heb het niet in detail bekeken. Puur een gevoel.

quote:
Ik denk dat Tencent en Alibaba wel over de maatregelen heen komen. De bij-les scholen niet. Dat laatste is trouwens een sector waar je nooit in moet beleggen. Onderwijs is een sociale sector. Je moet als 'bedrijf' nooit willen kiezen tussen beter onderwijs aanbieden of een dividend uitkeren. Hetzelfde geldt voor ziekenhuizen. Horen niet op de beurs thuis.
Ik zit zelf juist te kijken naar Chegg (online bijles en studie) en Select Medical (revalidatieklinieken). :+ Maar voorlopig geen haast mee, de markt zal niet gaan spurten vermoed ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 16 maart 2022 @ 09:35:43 #117
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204097960
Goede inzichten op BABA en Prosus/Tencent.

Ik had zelf ook nog kleine porties bijgekocht. Niet gedurfd om gisteren op de lows fors in te stappen met substantieel deel van de porto. Ik dacht bij baba wel dus 200B minus 60B net cash en dan 20B fcf hmmmmm. En bij Tencent zat ik te denken alleen die stake in Tesla is al 40B waard...
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204193493
Nog vergeten te posten, ik heb
Xtrackers MSCI world information tech bijgekocht op 54.
Ik vind tech hard te afgestraft de laatste tijd.
  dinsdag 29 maart 2022 @ 18:47:56 #119
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204263695
Dutch Bros weer verkocht. Hoop later nog eens een ritje te maken, de huidige waardering slaat nergens op.
  vrijdag 1 april 2022 @ 18:44:07 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204297206
Klein plukje AT&T.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204442270
Eergisteren bijgekocht:
207 -HSBC MSCI WORLD;
31 -Vanguard FTSE All-World High Div Yield;
2 -Invesco EQQQ Nasdaq-100 UCITS ETF;

Een derde van mijn liquide middelen zitten nu in ETF's. Plus nog een kleine positie in Wereldhave en ABN.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204447401
Gisteren Fugro eruit dankzij short positie (vandaag beurs dicht, dus ik keek vreemd op toen ik in m'n portfolio keek).

Daarvan Fluor gekocht. Zit aan Schlumberger te denken....M'n 400 Shell zullen in Mei resp. Juni er wel uitvliegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 15-04-2022 19:26:08 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204486003
Vorige week Prosus op ¤ 48
pi_204486024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Een derde van mijn liquide middelen zitten nu in ETF's.
Dan zijn ze ook niet meer liquide. :+ Tenzij je het aan Flow vraagt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204486293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan zijn ze ook niet meer liquide. :+ Tenzij je het aan Flow vraagt.
Binnen een minuut verkocht dus zeer liquide.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204487844
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 21:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Binnen een minuut verkocht dus zeer liquide.
Ja, in normale omstandigheden wel. Op het moment dat er (echte) stront aan de knikker is bij je onderliggende markt, heb je wel een probleem om een prijs af te kunnen geven, helemaal omdat de halve wereld dan achter elkaar aanloopt. Zie Rusland kortgeleden, en zie bijvoorbeeld dit stukje uit coronatijd.

Er stonden toen wel echt jongens op kraken als je de geluiden van toezichthouders mag geloven (uiteraard krachtig weersproken door de Flows/Susquehannas/State Streets). In ieder geval is wel duidelijk dat als je ergens een laag toevoegt die in bepaalde gevallen voor extra illiquiditeit kan zorgen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 20 april 2022 @ 21:51:57 #127
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204494539
Netflix
Vopak short put
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 21 april 2022 @ 10:20:25 #128
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204496633
Toch maar een klein beetje Prosus gekocht vanochtend.
  vrijdag 6 mei 2022 @ 17:10:39 #129
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204646809
10 stuks Unity Software.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204651845
Ik heb mijn allocatie in goud (etf GLD en miner Barrick) teruggebracht van 7% naar 5% van mijn portfolio. Goud is bedoeld als tegengewicht bij dalingen in de aandelenmarkt. Dat werkt nu ook weer redelijk, maar soms moet je er van profiteren door de winst (deels) te realiseren ipv de positie aan te houden.

Nu de rentes stijgen, zal een deel van de goud houders naar obligaties of geldmarkt fondsen switchen. Ook komt er vaak goud op de markt van beleggers met een overall agressieve portfolio, die margin-calls krijgen op volatiele dagen. Ik denk dat we meer van dergelijke onrust gaan zien de komende tijd en ben bang dat goud er in eerste instantie niet aan ontkomt.

Bovendien heb ik, ondanks de inflatie, graag weer wat cash achter de hand om meer aandelen te kopen zodra er zich koopjes aandienen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 15:45:52 #131
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204718717
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 18:47 schreef BasEnAad het volgende:
Dutch Bros weer verkocht. Hoop later nog eens een ritje te maken, de huidige waardering slaat nergens op.
Vandaag -40% :o Koers nog maar 20 dollar. Dit vallende mes ga ik niet opvangen denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door BasEnAad op 12-05-2022 15:54:08 ]
  zaterdag 14 mei 2022 @ 08:08:11 #132
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204740403
BHP van de week bijgekocht.
Puts op TELL geschreven.

Ik had ook nog een put geschreven op WBD (erg hoge vol).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_204875415
ITM put's en OTM call's Aperam geschreven, verschillende expiraties. Zit de ex dividend datum, tussen voor extra impuls.

Verder afgelopen week flink Van Lanschot en ASR voor het dividend morgen. OTM ASR call's geschreven.

Van Lanschot heeft geen opties, waarom eigenlijk niet?

300 olie's verkocht, vorige week.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 16:47:31 #134
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204882051
100 TELL
10 Unity Software
100 Ehang
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204886340
Volg Lucerne: 3000 Newriver REIT, turnaround vrijwel afgerond, richting 10p/share UFFO, <40% LTV, 80% UFFO aan dividend, 96% occupancy, rent collection in orde, essential retail als core, debt maturity vanaf 2028, EPRA NTA 40% boven market price. Redelijk zekerheidje voor 8-10% dividendstroom komende jaren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204929013
Ik heb gisteren Luckin Coffee Inc. (LKNCY) gekocht voor 9.95 USD. Voor degenen die denken dat ik gek geworden ben, het volgende. Alle personen die eerder fraude pleegden door de omzet nummers te vervalsen, zijn verwijderd uit het bestuur en management. Het bedrijf heeft de faillissement procedure doorlopen en alle claims zijn afgehandeld. Het jaarverslag 2021 is door de accountant goedgekeurd.

Luckin is daarmee een doorstart situatie. De groei thesis, koffie in China, blijft aantrekkelijk. Ik heb een paar uur lang allerlei leesvoer doorgenomen en ik meen dat de fraude in het verleden ligt. Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden: ook zonder fraude zijn snelle groeiers riskant. Luckin is dan ook minder dan 1 procent van mijn portfolio.

Mocht dit ook je interesse hebben dan is deze presentatie een goed startpunt:
https://quovadiscapital.c(...)on-Feb-3-2022-SZ.pdf
pi_204929043
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:28 schreef jaco het volgende:
Ik heb gisteren Luckin Coffee Inc. (LKNCY) gekocht voor 9.95 USD. Voor degenen die denken dat ik gek geworden ben, het volgende. Alle personen die eerder fraude pleegden door de omzet nummers te vervalsen, zijn verwijderd uit het bestuur en management. Het bedrijf heeft de faillissement procedure doorlopen en alle claims zijn afgehandeld. Het jaarverslag 2021 is door de accountant goedgekeurd.

Luckin is daarmee een doorstart situatie. De groei thesis, koffie in China, blijft aantrekkelijk. Ik heb een paar uur lang allerlei leesvoer doorgenomen en ik meen dat de fraude in het verleden ligt. Uiteraard blijft voorzichtigheid geboden: ook zonder fraude zijn snelle groeiers riskant. Luckin is dan ook minder dan 1 procent van mijn portfolio.

Mocht dit ook je interesse hebben dan is deze presentatie een goed startpunt:
https://quovadiscapital.c(...)on-Feb-3-2022-SZ.pdf
Het is in ieder geval gedurfd en onderbouwd. Eén keer goed zitten en je hebt een gem. Ik heb een stuk of 4 van die dingen. Alleen wel accepteren als het toch niet zo is c.q. het geduld hebben om de achtbaan te rijden, dat vind ik nog wel lastig soms.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204929047
Y als suffix is OTC toch trouwens?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_204929208
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2022 06:40 schreef nostra het volgende:
Y als suffix is OTC toch trouwens?
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.

Het koersverloop kan inderdaad een achtbaan worden. Ironisch genoeg is een koffie keten normaalgesproken een redelijk stabiele business. Het zijn puur de juridische omstandigheden die Luckin imho volatiel maken. Ik zou deze gok nooit met een een cyclisch bedrijf maken, zodat je naar twee achtbanen moet kijken.
pi_204933625
Aandelen Schlumberger gekocht $46,80
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:55:15 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204936453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 07:32 schreef jaco het volgende:

[..]
Klopt. Vanwege de fraude zijn ze van de Nasdaq naar OTC/PK verplaatst. Ze zijn nu bezig met de procedure om weer een volwaardige Nasdaq notering te krijgen. Er is gelekt dat het de HKEX wordt, mocht dat niet lukken. Hong Kong zou ik persoonlijk liever hebben, zodat het risico van delisting van alle Chinese aandelen, mocht de VS het zo ver laten komen, verdwenen is.

Het koersverloop kan inderdaad een achtbaan worden. Ironisch genoeg is een koffie keten normaalgesproken een redelijk stabiele business. Het zijn puur de juridische omstandigheden die Luckin imho volatiel maken. Ik zou deze gok nooit met een een cyclisch bedrijf maken, zodat je naar twee achtbanen moet kijken.
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?
  woensdag 1 juni 2022 @ 20:57:00 #142
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204936478
2375 TELL
10 Unity Software
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204936655
Ik zou wel wat Gazprom kwijt willen met deze koers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204939653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 20:55 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Wat is je koersdoel voor 12-18 maanden?
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.

Het loont me ook niet om de koers te gaan volgen, want de situatie is in feite binair. Als de doorstart mislukt, dan verliest het aandeel vrijwel alle waarde. Professionele partijen hebben dergelijke informatie als eerste. Ik heb niet de illusie de markt voor te zijn en nog wat voor de aandelen te krijgen tijdens een crash. Ik accepteer liever vooraf dat 0,00 een mogelijkheid is. (Nogmaals: het gewicht is minder dan 1%. Een case als deze doe je uiteraard niet met 10% van je portfolio.)

Als het bedrijf de doorstart wel overleeft, dan is het aandeel belachelijk goedkoop voor een Starbucks -achtige onderneming. De P/E is nu 20, terwijl Luckin jaarlijks de omzet verdubbeld. Als de winst volgt, dan is de P/E voor 2022 al 10 en 2023 in feite 5. Dit is uiteraard een ruwe indicatie. Het idee is dat ik in het succes scenario voor een zeer lage prijs een goed aandeel in portefeuille heb. Ik vind het dan belangrijker dat er op gegeven moment een dividend schema komt, dan wat de prijs van het aandeel is.
pi_204940011
Wat B2Holding; nu Arrow is overgenomen nog één van de weinige listed distressed debt servicers, naast Encore, maar die is voornamelijk US-gericht. Lage leverage, goede vooruitzichten met Europese banken die af moeten van hun NPL's onder de prudential backstop, markt komt tot leven nu alle coronasteun wordt teruggetrokken of afgebouwd, duidelijke scheiding van servicing en eigen portfolio-investeringen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 2 juni 2022 @ 18:24:54 #146
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204944026
2500 TELL verkocht
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_204951693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 21:06 schreef ludovico het volgende:
Ik zou wel wat Gazprom kwijt willen met deze koers.
Nou doe dat dan.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204957163
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Nou doe dat dan.
Kan niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204957442
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:10 schreef ludovico het volgende:

Kan niet.
Alles kan, als je maar wilt.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_204958049
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 00:49 schreef nostra het volgende:
Volg Lucerne: 3000 Newriver REIT, turnaround vrijwel afgerond, richting 10p/share UFFO, <40% LTV, 80% UFFO aan dividend, 96% occupancy, rent collection in orde, essential retail als core, debt maturity vanaf 2028, EPRA NTA 40% boven market price. Redelijk zekerheidje voor 8-10% dividendstroom komende jaren.
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)
pi_204958288
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 23:57 schreef blomke het volgende:

[..]
Alles kan, als je maar wilt.
Door short te gaan op Rus beurs? Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204959320
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 07:47 schreef jaco het volgende:

[..]
Een REIT met een P/B < 1 is in beginsel altijd interessant. Ik ga er naar kijken. Ik ben bekend met FFO, maar wat bedoel je met UFFO? (Unadjusted? Voor wat ?)
Underlying, ze hebben de pubs afgestoten en excluden dat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 7 juni 2022 @ 10:28:47 #153
13309 nostra
ask why
pi_204983206
Prima cijferrjes.

Improved financial results and return to capital growth in H2



Underlying Funds From Operations increased to £28.3m (FY21: £11.5m)



UFFO per share increased to 9.2p (FY21: 3.8 pence)



Final dividend of 3.3p per share, bringing total FY22 dividend to 7.4p per share, fully covered by UFFO (FY21: 3.0p)



Retail Net Property Income up 9.7% to £51.8m (FY21: £47.2m)



Retail portfolio valued at £649m; Portfolio delivered +7.5% Total Return in FY22 and returned to capital growth in H2 with valuations +2.6%



Retail IFRS profit after tax of £7.0m (FY21: loss of -£122.1m)



Pub IFRS loss after tax (discontinued operations) of -£33.6m including loss on Hawthorn disposal (FY21: loss of -£28.4m)



EPRA NTA per share down 11% to 134p due to Hawthorn disposal, but increased from 131p at 30 September 2021 due to return to capital growth in H2



Total Accounting Return of -6.6% (FY21: -24.9%), improved from H1 with +5.4% return delivered in H2



Achieved target to dispose of non-core assets



Completed the disposal of pub business, Hawthorn, in August 2021 for gross proceeds of £224.0m



Completed £77.1m of retail disposals at 2.1% discount to latest valuation; on track to exit Work Out by end FY23



Largest retail transaction was the disposal of a Regeneration shopping centre in Cowley, Oxford, for gross proceeds of £38.8m



Materially strengthened financial position gives maximum optionality



LTV reduced from 50.6% at 31 March 2021 to 34.1% at 31 March 2022; well within guidance



Fully unsecured balance sheet with drawn Group debt reduced by £335m



Significant cash and available liquidity of £213.2m, including £88.2m of cash



Net debt reduced by 55% to £221.5m (31 March 2021: £493.3m)



No maturity on drawn debt until 2028 and no exposure to interest rate rises on drawn debt



Resilient operational performance and continued progress on ESG objectives



Rent collection for FY22 of 96% - significantly ahead of 86% last year - and Q1 tracking at over 90% cash collection



1,039,800 sq ft of new lettings and renewals completed across the portfolio; long-term transactions at average 7.4% premium to ERV



High, stable retail occupancy of 95.6% (31 March 2021: 95.8%)



Pathway to Net-Zero published in March 2022 with target aligned with a 1.5°C scenario and signatory of the Better Building Partnership Climate Commitment



13% uplift in 2021 GRESB score to 68, CDP score increased to a "B" from a "C" and achieved Gold Level compliance with EPRA Sustainability Best Practice Recommendations
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 8 juni 2022 @ 19:33:51 #154
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_204997788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:19 schreef jaco het volgende:

[..]
Geen idee. Ik heb Luckin voor de lange termijn.

Het loont me ook niet om de koers te gaan volgen, want de situatie is in feite binair. Als de doorstart mislukt, dan verliest het aandeel vrijwel alle waarde. Professionele partijen hebben dergelijke informatie als eerste. Ik heb niet de illusie de markt voor te zijn en nog wat voor de aandelen te krijgen tijdens een crash. Ik accepteer liever vooraf dat 0,00 een mogelijkheid is. (Nogmaals: het gewicht is minder dan 1%. Een case als deze doe je uiteraard niet met 10% van je portfolio.)

Als het bedrijf de doorstart wel overleeft, dan is het aandeel belachelijk goedkoop voor een Starbucks -achtige onderneming. De P/E is nu 20, terwijl Luckin jaarlijks de omzet verdubbeld. Als de winst volgt, dan is de P/E voor 2022 al 10 en 2023 in feite 5. Dit is uiteraard een ruwe indicatie. Het idee is dat ik in het succes scenario voor een zeer lage prijs een goed aandeel in portefeuille heb. Ik vind het dan belangrijker dat er op gegeven moment een dividend schema komt, dan wat de prijs van het aandeel is.
Leuke stockpick en interessant om te lezen.

Ik heb alleen de PPT doorgenomen en mij er verder niet in verdiept. Twee korte "advocaat van de duivel" gedachtes:
1. Gezien het politieke risico in China, de ex-fraude en het gebrek aan geografische diversificatie, zou een vrij forse discount versus Starbucks gewoon terecht moeten zijn toch?
2. 2022 fcf is amper $100 miljoen dus dan moet minstens 2 keer verdubbelen voordat je een beetje waardeaandeel hebt met dividendcapaciteit. Zie je dat gebeuren? Moeten er dan nog niet heel veel extra locaties worden geopend?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205001855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:33 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Leuke stockpick en interessant om te lezen.

Ik heb alleen de PPT doorgenomen en mij er verder niet in verdiept. Twee korte "advocaat van de duivel" gedachtes:
1. Gezien het politieke risico in China, de ex-fraude en het gebrek aan geografische diversificatie, zou een vrij forse discount versus Starbucks gewoon terecht moeten zijn toch?
Ja. Stel dat Luckin en Starbucks dezelfde fcf zouden hebben en tevens dezelfde groei factor daarvan, dan zouden de meeste investeerders toch meer voor een Starbucks aandeel bieden, alleen al vanwege de geografische diversificatie. Denk aan een DCF berekening waarin alle input dezelfde is, maar de discount rate voor Starbucks bijvoorbeeld 8% en Luckin 11%.

Maar zover is het lang nog niet. De marketcap van Starbucks is 90 miljard USD en die van Luckin 3,4 miljard USD. Het heeft op dit moment niet zoveel zin om ze te vergelijken.

quote:
2. 2022 fcf is amper $100 miljoen dus dan moet minstens 2 keer verdubbelen voordat je een beetje waardeaandeel hebt met dividendcapaciteit. Zie je dat gebeuren? Moeten er dan nog niet heel veel extra locaties worden geopend?
Ik zie niet waarom de absolute omvang van de fcf de dividendcapaciteit zou beinvloeden. Een markt kraam met 1000 euro fcf kan in principe 1000 euro dividend uitkeren.

Even los daarvan, is Luckin nog een startup verhaal. Normaal gesproken verwacht je geen FCF van startups, omdat de capex voor de groei hoog is. Ik denk dat de FCF over 2021 is ontstaan door het stagneren van de uitbreidingen: management was gefocussed op het oplossen van de fraude en door de lockdowns in China was het lastig om de opening van nieuwe filialen te maximaliseren.

Wat ik zelf in de gaten blijf houden, is dat ze filialen blijven openen totdat er markt verzadiging optreedt en er nauwelijks winst per nieuw filiaal meer is. Ik heb geen idee hoe lang dat groeipad is. Dit is ook afhankelijk of de gemiddelde Chinese consument meer koffie gaat drinken; dat doen ze op dit moment nauwelijks. China is een thee drinkend land.

Als management dit succesvol doet, dan onstaat er vanzelf positieve fcf doordat de capex voor uitbreidingen wegvalt en komt er ruimte voor dividend.
pi_205043636
Kleine positie genomen in Deere & Co. (En nee ik ben geen boer :p)
  maandag 13 juni 2022 @ 21:00:39 #157
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205043666
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef floris_b het volgende:
(En nee ik ben geen boer :p)
Niks om je voor te schamen hoor.
pi_205043754
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 20:55 schreef floris_b het volgende:
Kleine positie genomen in Deere & Co. (En nee ik ben geen boer :p)
Misschien ooit, maar staat ook hoog.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205044195
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 21:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Misschien ooit, maar staat ook hoog.
Bij welke koers zou je dan wel instappen?
pi_205044398
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:00 schreef floris_b het volgende:

[..]
Bij welke koers zou je dan wel instappen?
175 klein, 135 groot.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 14 juni 2022 @ 07:53:49 #161
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205045714
Een pluk Google.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205160756
TomTom verkocht en maar weer eens wat ArcelorMittal gekocht zojuist :)
pi_205161484
Wie stapt nu vol in ForFarmers?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 27 juni 2022 @ 13:45:34 #164
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205161537
Prosus weer verkocht, mooie rit gemaakt.
pi_205163335
2 putjes PLT @34 SEP2022 verkocht. Ik blijf het een ontzettend waarde-aandeel vinden op de (middel)lange termijn.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 27 juni 2022 @ 17:17:52 #166
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205163452
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
pi_205163768
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden. :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205163830
Add: Chegg, geweldige cashflowmachine met een prima businessmodel voor de middellange termijn. En een share buy back tot hun eigen market cap, maar goed, dat laten we maar op Amerikaans opportunisme gooien. :')
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205163847
Add: Lava tot (als er een keer een boek vrijkomt) 1.000 stuks (het gaat nu in stukjes). Gamble, maar vertrouwen in hun propositie, leiderschap en je koopt dik onder cash.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205164690
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:52 schreef nostra het volgende:

[..]
MO is een geweldig waarde-aandeel ja (mits je a-moreel tegen hun activiteiten staat). Helemáál voor de spin-off van Kraft, maar goed, dat is alweer wel een tijdje geleden. :)
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205165056
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 13:38 schreef nostra het volgende:
Wie stapt nu vol in ForFarmers?
Best een leuke.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166092
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 19:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat doen die? Ik heb een zaak voor bedrijven waar mensen over zeiken.
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205166104
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:30 schreef nostra het volgende:

[..]
MO ken je toch wel? Philip Morris, nu omgedoopt in Altria voor een stukje rebranding.
Ahh die rebranding kende ik nog niet.
Leek me niet heel sexy dat bedrijf om geld in te stoppen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166140
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:31 schreef ludovico het volgende:
Ahh die rebranding kende ik nog niet.
Leek me niet heel sexy dat bedrijf om geld in te stoppen.
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205166190
quote:
12s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, je hoeft het niet bij Triodos te pitchen vermoed ik.
Zonder P/E van 8 of minder hoef ik het niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205166267
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 17:17 schreef BasEnAad het volgende:
Altria (MO) gekocht vanwege sterke daling en dikke dividend.
Hun vape oplossing is toch verboden? Dat lijkt me niet echt lekker want daar hebben ze zwaar op ingezet.

Ik vind het niet Amerikaanse deel (PM) dan aantrekkelijker ogen omdat die in een boel landen zitten die nog niet zo moeilijk doen over roken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zonder P/E van 8 of minder hoef ik het niet.
Ik denk dat ze daar ook ongeveer op zitten nu zonder impairment op de vape producten en koersverlies op hun 10 % stake in budweiser.

Die eerste zullen ze wellicht nog een keer wat op afschrijven, maar die tweede kunnen natuurlijk ook omhoog.

[ Bericht 33% gewijzigd door DIJK op 27-06-2022 22:05:10 ]
  maandag 27 juni 2022 @ 21:56:14 #177
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_205166411
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 21:43 schreef DIJK het volgende:

[..]
Hun vape oplossing is toch verboden? Dat lijkt me niet echt lekker want daar hebben ze zwaar op ingezet.

Ik zag het, ik moet me nog even inlezen.
pi_205179140
Ik heb Prosus vanmorgen volledig verkocht. Ik zat in het aandeel vanwege de korting op Tencent. Door de aankondiging van Prosus dat ze deze korting willen verkleinen, steeg het aandeel deze week fors en kan ik er nu met een kleine winst uit stappen. Ik ben van plan om met de opbrengst het Tencent aandeel direkt te kopen.

Waarom de rit niet uit zitten totdat Prosus de korting volledig heeft weggewerkt? Het is maar de vraag of dit ooit gaat lukken. De andere investeringen van Prosus zitten me daarbij niet lekker. De Russische zijn ze al kwijt en ik heb weinig vertrouwen in beleggen in India. Ook zijn maaltijdbezorgers volgens mij slechte investeringen. Prosus betaalde enorme bedragen voor dingen die ik wel zie zitten (1800 miljoen USD voor Stack Overflow... hoe verdien je dat ooit terug?).

Ik ben bang dat als de Tencent investering straks (serieus) dividend en spin-offs gaat opleveren, dat Prosus dat weer verspeelt met hun andere investeringen ipv het door te storten. Ik blijf liever Tencent direkt volgen, hetgeen al ingewikkeld genoeg is.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 29-06-2022 11:44:56 (spelling) ]
pi_205195871
Aansluitend op bovenstaand bericht: ik heb gisteren Tencent gekocht.

Het is onmogelijk de waarde van deze complexe internet gigant goed te bepalen. Het bedrijf is echter dusdanig belangrijk voor het Chinese internet dat ik er vanuit ga dat het de diverse maatregelen van de Chinese overheid overleeft. Ik denk dat Tencent z'n groei bewust gaat beperken om de overheid niet opnieuw te triggeren. Een voordeel kan zijn dat je als aandeelhouder spinoffs krijgt uitgekeerd en een redelijk dividend. Ik heb het Hong-Kong aandeel en het is bedoeld voor de lange termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 01-07-2022 10:42:29 (spelling) ]
  vrijdag 1 juli 2022 @ 22:15:01 #180
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205205869
Nog een pluk BHP.... Wellicht te vroeg met dit soort cyclische mijners. Als de bodem echt uit de economie valt, kunnen die allemaal nog veel lager.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205207155
Gisteren gekocht op 18.08 GBP: Greggs PLC

Greggs is een britse bakerij keten, maar ze verkopen er geen gewoon brood meer. Het assortiment bestaat uit gesmeerde broodjes, saucijzenbroodjes, pizzabroodjes, donuts, croissants en koffie. Het is bedoeld om mee te nemen of snel ter plaatse op te eten als het filiaal tafels heeft. Ik ken Greggs eerlijk gezegd niet, maar ik heb een aantal Youtube videos bekeken waar klanten een filiaal bezoeken en producten reviewen. Ik meen dat Greggs het meeste lijkt op het Kiosk concept van de NS, behalve dat Greggs niet alleen in treinstations is gevestigd. Het richt zich bovendien op de onderkant van de markt met lage prijzen (wat je niet bepaald kunt zeggen van NS Kiosk).

Zoals ik bij Luckin al opmerkte, zijn dit soort ketens relatief stabiel en makkelijk te runnen. Op basis van data en ervaring schat management in waar een nieuwe winkel waarschijnlijk rendabel is. Mocht die lokatie toch mislukken dan sluit je het filiaal gewoon weer. Hetzelfde verhaal voor nieuwe producten in het assortiment. De veranderingen zijn in de marge, geen heftige alles of niets ontwikkelingen. Een recessie kan eventueel wel heftig zijn, maar Greggs zit al aan de onderkant van de markt. Kan je echt zonder koffie de auto in als je dat al jaren gewend bent? Er kunnen klanten bijkomen van dure ketens als Starbucks en Pret-a-Manger.

De forward P/E = 16, dividendrendement 3.15% en er is nog steeds groei van een paar procent per jaar. Marges en ROE zijn hoog. Geen spotgoedkoop aandeel, maar een redelijke prijs voor een groei-aandeel. Er zijn problemen met kosten beheersing, met name vanwege prijsstijgingen van grondstoffen als melk en koffie. Het aandeel daalt al een tijdje en kan best verder dalen, maar voor mij werkt het op deze prijs.

Dat was het weer even. Dit aandeel kwam bovendrijven op mijn watchlist. Het eerstvolgende aandeel op die lijst (Henkel AG & Co KGaA), moet nog flink dalen voordat het eventueel interessant is.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 02-07-2022 06:11:33 (Spelling) ]
  maandag 4 juli 2022 @ 10:03:16 #182
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_205231887
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 05:41 schreef jaco het volgende:
Gisteren gekocht op 18.08 GBP: Greggs PLC

Greggs is een britse bakerij keten, maar ze verkopen er geen gewoon brood meer. Het assortiment bestaat uit gesmeerde broodjes, saucijzenbroodjes, pizzabroodjes, donuts, croissants en koffie. Het is bedoeld om mee te nemen of snel ter plaatse op te eten als het filiaal tafels heeft. Ik ken Greggs eerlijk gezegd niet, maar ik heb een aantal Youtube videos bekeken waar klanten een filiaal bezoeken en producten reviewen. Ik meen dat Greggs het meeste lijkt op het Kiosk concept van de NS, behalve dat Greggs niet alleen in treinstations is gevestigd. Het richt zich bovendien op de onderkant van de markt met lage prijzen (wat je niet bepaald kunt zeggen van NS Kiosk).

Zoals ik bij Luckin al opmerkte, zijn dit soort ketens relatief stabiel en makkelijk te runnen. Op basis van data en ervaring schat management in waar een nieuwe winkel waarschijnlijk rendabel is. Mocht die lokatie toch mislukken dan sluit je het filiaal gewoon weer. Hetzelfde verhaal voor nieuwe producten in het assortiment. De veranderingen zijn in de marge, geen heftige alles of niets ontwikkelingen. Een recessie kan eventueel wel heftig zijn, maar Greggs zit al aan de onderkant van de markt. Kan je echt zonder koffie de auto in als je dat al jaren gewend bent? Er kunnen klanten bijkomen van dure ketens als Starbucks en Pret-a-Manger.

De forward P/E = 16, dividendrendement 3.15% en er is nog steeds groei van een paar procent per jaar. Marges en ROE zijn hoog. Geen spotgoedkoop aandeel, maar een redelijke prijs voor een groei-aandeel. Er zijn problemen met kosten beheersing, met name vanwege prijsstijgingen van grondstoffen als melk en koffie. Het aandeel daalt al een tijdje en kan best verder dalen, maar voor mij werkt het op deze prijs.

Dat was het weer even. Dit aandeel kwam bovendrijven op mijn watchlist. Het eerstvolgende aandeel op die lijst (Henkel AG & Co KGaA), moet nog flink dalen voordat het eventueel interessant is.
Wanneer je in de UK bent en een snelle hap wil, kan ik Greggs zeker wel aanraden!
The more debt, the better
  donderdag 7 juli 2022 @ 11:53:11 #183
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205264911
Weer puts op Shell geschreven. 1.10 premie voor 23 euro strike in augustus. Geen bezwaar tegen Shell eventueel moeten kopen voor net onder 22¤.

VOPAK put doorgerold naar lagere strike.

[ Bericht 15% gewijzigd door JimmyJames op 08-07-2022 13:46:20 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 14 juli 2022 @ 19:23:43 #184
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205343593
BHP & META nog bijgekocht.

Van beide nu wel genoeg.

[ Bericht 48% gewijzigd door JimmyJames op 14-07-2022 21:30:07 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205343618
II-IV en BS Group. Flow puts maar doorgerold naar december en strike 24, ik vraag me echt af wat voor nieuws er naar buiten komt de 22e, want het ruikt allemaal niet heel zuiver. Lava naar 1.000 stuks gebracht, kijken of dat wat beter gaat uitpakken dan ProQR, maar blijft pure gamble. Nog wat stukjes Acomo bijgeplust.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205344620
Buy order ingezet postnl 2.0 euro.

Dan zou je 15% dividend mogen verwachten met zo een koers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205387460
BUY: Cromwell European REIT

Een Europees kantoren en logistiek vastgoed fonds, genoteerd in Singapore ticker CWBU. Je koopt het aandeel gewoon in euro's. Singapore heeft geen dividend withholding tax voor particuliere beleggers.

Market cap 1,1 miljard euro. Vastgoed portfolio zo'n 2,5 miljard euro. https://www.cromwelleuropeanreit.com.sg/

Volgens mij volstrekt onbekend in Nederland, hoewel het fonds hier een aantal bekende panden heeft. Door een aantal omstandigheden zie ik nu wat waarde in het aandeel. De P/B Ratio is 0,75 en het huidige dividend rendement van 7% over het laatste jaar kan nog wat groeien.

De beurskoers dit jaar fors gedaald, vermoedelijk omdat de euro gedaald is t.o.v. de Singaporese Dollar (SGD). De meeste beleggers in deze REIT zijn lokale Singaporese partijen, die de opbrengst van hun beleggingen in SGD berekenen. Mogelijk speelt een negatief beeld van Europa door de Oekraine oorlog ook een rol, hoewel de REIT activiteiten daar weinig last van hebben. Singapore heeft zich gepositioneerd als internationale markt voor REIT's, maar het is een beetje de vraag of het Singaporese beleggers publiek nou de beste doelgroep is voor een REIT met puur europese activiteiten. Om de verwarring nog groter te maken; de oprichter en manager van de REIT is de Cromwell Property Group uit Australie.

De REIT heeft 52% van de waarde in kantoren en 43% in logistieke objecten (incl. licht industrieel). Er zijn verder nog een provinciaal bioscopen complex, een 4-sterren hotel en een paar campus-achtige terreinen, allemaal in Italie. Het management wil de focus verschuiven naar de logistieke aktiviteiten totdat dit minimaal 50% van de totale porfolio waarde is.

Het kroonjuweel van deze REIT is de Haagse Poort. Elke Nederlander is hier wel eens onderdoor gereden via de A12 op weg naar het strand van Scheveningen. Het pand is verhuurd aan Nationale Nederlanden en 167,7 miljoen waard. Het tweede grootste object van Cromwell is Central Plaza tegenover Rotterdam Centraal, waar Holland Casino zit, evenals o.a. KPMG, Coolblue en heeft bijna dezelfde waarde als Haagse Poort.

Om even in Nederland te blijven, op nummer 6 staat Bastion in Den Bosch, het hoofdkantoor van Essent. Op respectievelijk nummer 8 en 9 vinden we Moeder Teresalaan 100/200, Utrecht en het gebouw van de KvK Amsterdam aan de De Ruyterkade achter Amsterdam CS. Het huurkontrakt met de KvK loopt trouwens af in 2025 en Cromwell ziet mogelijkheden om dit gebouw te her-ontwikkelen.

Nummer 3,4,5,7 en 10 zijn panden in resp. Parijs, Milaan, Poznan, Bari en Monteprandone (Italie). Verder zijn er nog 104 kleinere objecten in Nederland (27% van de totale portfolio waarde), Italie (24%), Frankrijk (17%), Polen(9%), Duitsland (9%), Finland(4%), Denemarken(4%), Tsjechie(2,5%), Slowakije(2,5%) en Verenigd Koninkrijk (2%). Over al deze objecten is er informatie op de website van Cromwell European REIT te vinden. Afgaande op deze informatie en de bijbehorende foto's maakt de portfolio overall een goede indruk.

De waardebepaling van de portfolio wordt gemaakt met een DCF berekening met een discount rate van 7,6%. Dat lijkt op het oog veilig, hoewel in 2020 8.4% werd gebruikt. Het is niet duidelijk waar dit optimisme tussen 31 dec 2020 en 31 dec 2021, een Corona jaar, vandaan komt. Ook in de lijst met individuele objecten zie je soms forse opwaarderingen tussen de aankoop datum (meestal 30 Nov 2017) en de balans datum 31 dec 2021. Er wordt in het jaarverslag geen gewogen cap rate vermeld.

Ik heb het gevoel dat de waarde van de portfolio en daarmee de boekwaarde van de REIT als geheel iets te optimistisch wordt berekend, ook met het oog op een aantal Italiaanse projecten waarover later meer. Zoals gezegd kun je het aandeel met een P/B Ratio van 0,75 kopen, zodat het aandeel bij de huidige koers toch interessant blijft vanuit een boekwaarde perspectief.

PRO

- Locaties en kwaliteit vastgoed lijken over het algemeen in orde.
- De focus op logistiek sluit aan bij de verschuiving van koopgedrag van winkels naar e-commerce.
- Vrijwel alle vastgoed staat op eigen land (freehold).
- Vrijwel alle huur kontrakten hebben een clausule voor huurverhoging in lijn met inflatie.
- De leen kontrakten van Cromwell European REIT zelf zijn afgesloten met een vaste rente.

CON

- Een aantal panden in Finland en Denemarken maken een gedateerde indruk en staan deels leeg (klein percentage van totaal).
- 25% van de portfolio staat in Italie. De Italiaanse overheid is in een aantal gevallen huurder.
- Onrust bij manager en sponsor Cromwell Property Group. Dit kan in een reorganisatie resulteren.

Italie staat niet bekend als het meest financieel stabiele land binnen de EU. Bovendien zijn 10 van de 19 objecten in Italie verhuurd aan Italiaanse overheden. Het is lastig inschatten wat Cromwell wel en niet kan doen als de huur (deels) niet meer betaald wordt. Een aantal projecten zijn bovendien specifiek voor de huurder (politie opleiding) gebouwd en waarschijnlijk lastig te verkopen. Ik sta niet alleen met deze twijfels. CBRE, de waarde-bepaler van Cromwell European REIT, heeft het merendeel van de Italiaanse kantoren flink lager gewaardeerd sinds de aankoop eind 2017.

Van iets mindere zorg zijn de ontwikkelingen binnen de sponsor en manager van de REIT, Cromwell Property Group. Deze grote Australische ontwikkelaar heeft een aantal misslagen gemaakt de laatste jaren. De koers is al jaren niet in beweging en de samenstelling van de groep aandeelhouders wisselt regelmatig. De grootste aandeelhouder (30%) is sinds kort de ESR Group Ltd, een grote investeerder in Aziatische logistieke projecten. ESR heeft dit aandeel als 'bijvangst' van een overname meegekregen en het is onduidelijk wat ESR met Cromwell Property Group en Cromwell European REIT wil. Kantoren en Europa zijn niet de focus van ESR. Behalve manager en sponsor is Cromwell Property Group ook aandeelhouder voor 27,9% van Cromwell European REIT.

Conclusie: interessante omweg om in Europees vastgoed te beleggen, maar geen deep value op dit moment. Als winst en dividend weer naar pre-Corona niveau's terugkeren, dan kan bij de huidige koers 8% dividend worden verwacht. Niet geschikt als grote positie vanwege de genoemde onzekerheden (Italie, sponsor/manager), maar wel als onderdeel van een gespreide portfolio van vastgoed beleggingen.

Disclosure: Long Cromwell European REIT voor een paar procent van mijn portfolio
18 juli 2022. Koers: 1.97 euro.
pi_205387525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:23 schreef jaco het volgende:

Disclosure: Long Cromwell European REIT voor een paar procent van mijn portfolio
18 juli 2022. Koers: 1.97 euro.
Waar heb je dit artikel gedeponeerd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205396645
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2022 12:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar heb je dit artikel gedeponeerd?
Nergens. Ik maak altijd wat notities bij elke aankoop. Omdat dit een onbekend aandeel is, leek het me geschikt om mijn notities tot een artikel uit te werken.

Heb je een suggestie waar elders ik dit verhaal zou kunnen posten ? Het doel is reakties te krijgen over elementen die ik mogelijk over het hoofd zie bij deze case.
pi_205397288
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 05:10 schreef jaco het volgende:

[..]
Nergens. Ik maak altijd wat notities bij elke aankoop. Omdat dit een onbekend aandeel is, leek het me geschikt om mijn notities tot een artikel uit te werken.

Heb je een suggestie waar elders ik dit verhaal zou kunnen posten ? Het doel is reakties te krijgen over elementen die ik mogelijk over het hoofd zie bij deze case.
Finding alpha. Maar dan zul je iets meer moeten bronvermelden
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205408883
Oh ja, Randstad nog assigned voor 50. Laat ik wel in porto.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205409266
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Finding alpha. Maar dan zul je iets meer moeten bronvermelden
Seeking Alpha. Dan moet ik het naar het Engels vertalen en waarschijnlijk eerst abonnee worden. Er is daar nog niet over deze REIT geschreven. Ik zal het eens overwegen.

Voor nu heb ik het op het vastgoed forum van IEX geplaatst. Ik ben benieuwd :)
  vrijdag 22 juli 2022 @ 19:01:00 #193
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205425080
Google bijgekocht.

Van de week nog wat Shell & Tell putjes geschreven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205456922
RVRC (RevolutionRace), mooi Zweeds outdoormerk dat samen met de rest van retail door het putje is gegaan, maar alle verwachtingen waarmaakt. Online B2C.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205473169
Net voor de cijfers nog een plukje Google gekocht.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:31:49 #196
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_205478608
Eergisteren wat Nintendo bijgekocht 8}
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_205642766
Vorige week wat aandelen MBH corp gekocht voor 11ct.
Goede cijfers en ik verwacht dat ze wel een paar keer over de kop kunnen gaan.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 18:46:04 #198
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205656559
Winstgenomen op deel PROSUS.

Even niks doen behalve wellicht wat Shell & Tell puts schrijven tijdens dalingen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205683057
Vanmorgen voor de eerste keer in Parijs gaan shoppen voor enkele aandelen: Louis Vuitton Moët Hennessy

Baba heb ik er als marketorder ingezet voor later vandaag. Die positie gaat er helemaal uit.
pi_205685222
Wie van jullie brengt de dividenduitkering in mindering op de GAK?
Ik kreeg in mei behoorlijk wat dividend (slotdividend en bonusdividend) op mijn ING-aandelen, waardoor mijn GAK op ING behoorlijk lager is geworden.
pi_205686623
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:06 schreef Idisrom het volgende:
Wie van jullie brengt de dividenduitkering in mindering op de GAK?
Ik kreeg in mei behoorlijk wat dividend (slotdividend en bonusdividend) op mijn ING-aandelen, waardoor mijn GAK op ING behoorlijk lager is geworden.
Ik heb hier wel een mening over, maar ik denk niet dat dit het topic is om daar over uit te wijden.
pi_205687310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 13:06 schreef Idisrom het volgende:
Wie van jullie brengt de dividenduitkering in mindering op de GAK?
Ik kreeg in mei behoorlijk wat dividend (slotdividend en bonusdividend) op mijn ING-aandelen, waardoor mijn GAK op ING behoorlijk lager is geworden.
Dit topic is alleen bedoeld voor je aan- en verkopen, op het moment zelf, wat toelichting daarop en de eventuele vragen + antwoorden erover. Ik raad aan om je vraag hier te stellen: AEX / Beursvloer #313 - Vrouwen bloot, handel dood
pi_205687358
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 18:00 schreef jaco het volgende:

[..]
Dit topic is alleen bedoeld voor je aan- en verkopen, op het moment zelf, wat toelichting daarop en de eventuele vragen + antwoorden erover. Ik raad aan om je vraag hier te stellen: AEX / Beursvloer #313 - Vrouwen bloot, handel dood
Okay, goed.
Trouwens mijn laatste aankoop was nieuwe ING-aandelen een dag voor hun halfjaarcijfers (of tweedekwartaalcijfers) uit de pot die ik nog over had van die dividenduitkeringen uit mei en begin juni. Als Prosus, Shell of Unibail Rodamco op dat moment nog laag gestaan zouden hebben, dan had ik een van die drie gekocht, maar al deze drie fondsen waren in de dagen/weken daarvoor behoorkijk weer hersteld van eerdere koersdalingen.
pi_205755694
Op de valreep om 1730 nog putje AEX OKT 700.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205755704
Hele porto sowieso maar eens gaan rebalancen in oktober/november. Effe goed uitzoeken hoe of wat.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 29 augustus 2022 @ 19:40:35 #206
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205786824
Lynas Rare Earths (LYSCF)
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205788550
Keb een buy order op Pnl op 2.0.
Heb dan weer een mooi rond getal in aandelen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205798904
Gisteren gekocht voor 15.30 GBP : Associated British Foods PLC

Dit is bedoeld als een defensieve aanvulling op mijn portfolio voor de lange termijn. ABF is een conglomeraat dat aktief is in de sectoren supermarkt artikelen, suiker (plantages en handel), agrarische grondstoffen, bakkerij ingredienten en kleding verkoop. Bij de supermarkt artikelen vinden we Twinings thee en Ovaltine (aka Ovomaltine, dit is zoiets als Nesquik) als bekende merken, maar verder zijn het alledaagse artikelen zoals knackebrod, kruiden, brood, de meeste in het low budget segment. Ook in de andere aktiviteiten van ABF zien we bescheiden marges, maar wel met stabiele omzet.

Het aandeel zou me niet zo veel interesseren, ware het niet dat ABF in het kleding segment eigenaar is van Primark. Deze keten is aktief met grote winkels op A lokaties volgestouwd met goedkope kleding. Ik vind het zelf afschuwelijk om een filiaal te bezoeken, maar bij beleggen moet je soms over je eigen voorkeuren heen kijken. De formule slaat duidelijk aan bij een jong, Europees publiek met beperkt budget en is inmiddels ook in de VS met succes gelanceerd. Met Primark heeft ABF een sterk groeiend bedrijf in haar verzameling met verder stabiel draaiende aktiviteiten. In zekere zin is Primark ook defensief: dankzij hun lage prijzen kunnen ze publiek van H&M, Zara etc wegkapen in het geval van een recessie waarbij klanten meer op hun budget moeten letten.

ABF heeft vrijwel geen leningen. Het dividend was wegens de corona epidemie verlaagd, maar als het terugkeert naar het niveau van 2019 dan is het zo'n 3% dividend rendement. Dit vind ik voldoende terwijl ik wacht op verdere groei van Primark. De keten is nog klein in de VS en heeft bovendien geen online shop. Primark zelf zegt de workflow simpel te willen houden. Misschien krijgen ze het alsnog voor elkaar, maar anders is er naar mijn idee ook veel groei te halen in Zuid-Amerika en Azie met alleen de winkel formule.
pi_205807697
Encore Capital @ $ 54, peer van B2Holding die ik al in portefeuille heb, beide kopen non-performing loans op. Nadat tijdens corona creditcardschulden afnamen en consumenten minder besteedden, neemt dit nu weer toe en zullen in de nabije toekomst ook afschrijvingen op schulden en verkopen door banken en dergelijke toenemen, waar Encore met een sterke balans en ruime ervaring een mooie uitgangspositie heeft om hun portefeuille uit te breiden. Op heel korte termijn zal er juist wat winstdruk komen, omdat er in de afgelopen jaren juist weinig is aangekocht, maar het plaatje voor de toekomst, met hoge inflatie, stijgende rentes en een afkoelende huizenmarkt ziet de middellange termijn voor de sector er goed uit.

Smurfit Kappa @ 2900 GBx - grootste papieren verpakkingsproducent - vrij inflatiebestendig en mooie groeiperspectieven op het gebied van sustainable packaging. Sterke cashflow, y-o-y dividendgroei, 4,5% dividendrendement en genoeg liquiditeiten over voor acquisities en innovaties.

Out: Ciena en Advanced Energy, mooie runs gehad en opwaarts potentieel zie ik niet op korte termijn. Blijven wel op de watchlist staan, maar niet meer voor dit jaar.

Rio Tinto, Kinder Morgan en Markel bijgekocht. Hard assets en inflatiehedge.

OTM puts DEC22 BESI @ 40 en Puma @ 50, vang je nog 2,00-2,50 premie voor.

[ Bericht 2% gewijzigd door nostra op 31-08-2022 23:02:31 ]
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 1 september 2022 @ 20:43:12 #210
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205814897
Micron Technology (MU) eerste plukje gekocht.

Warner Bros Discovery puts doorgerold.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205823360
Micron is zeker interessant idd. NXP ook op het oog.

100 Raytheons gekocht @ 85. Commercial pakt weer op, defensie is de komende jaren ook een safe play. FCF machine. Wil L3Harris ook nog adden, maar centjes zijn opperdepop.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 7 september 2022 @ 20:52:28 #212
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205883499
+ bhp
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_205947070
Vanochtend maar weer alle ING aandelen verkocht, had een flinke pluk. Voor 9,05 en verkocht voor 9,38.
En weer wat Adyen aangeschaft. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.
pi_205949261
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 13:17 schreef Tjoent het volgende:
Vanochtend maar weer alle ING aandelen verkocht, had een flinke pluk. Voor 9,05 en verkocht voor 9,38.
En weer wat Adyen aangeschaft. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Jij gaat voor de 5% ritjes? Is dat op basis van technische analyse?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205956453
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2022 17:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij gaat voor de 5% ritjes? Is dat op basis van technische analyse?
_O- nee, ik klooi echt maar zo wat aan. En elke keer als de winst naar tevredenheid per aandeel bereikt is, verkoop ik.
We moeten alleen nog eens van die PostNL dingen af he :P
pi_205958343
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 08:30 schreef Tjoent het volgende:

[..]
_O- nee, ik klooi echt maar zo wat aan. En elke keer als de winst naar tevredenheid per aandeel bereikt is, verkoop ik.
We moeten alleen nog eens van die PostNL dingen af he :P
Ik verkoop de pluk van nu op 3.0, daarna weer wat op 4.... 4.7.....
10% dividend is ook lekker.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 13 september 2022 @ 16:45:12 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_205961206
Alphabet & MU bijgekocht

[ Bericht 11% gewijzigd door JimmyJames op 13-09-2022 20:53:50 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 19 september 2022 @ 18:52:52 #218
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206032846
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2022 16:45 schreef JimmyJames het volgende:
Alphabet bijgekocht

Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 20 september 2022 @ 16:51:52 #219
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206041420
Netflix verkocht aan 247$
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206047273
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:58 schreef jaco het volgende:
Gisteren gekocht voor 15.30 GBP : Associated British Foods PLC
Ik heb nogmaals gekocht op 13.40 GBP. Het aandeel kreeg een tik vanwege een winstwaarschuwing. Primark ziet de stookkosten van z'n winkels stijgen. Dit is uiteraard een probleem, maar ik zie het niet als fundamentele bedreiging van Primark of ABF als geheel.

Het Britse Pond is naar een historisch dieptepunt gezakt, vergelijkbaar met de Euro. De Britse aandelenmarkt staat laag in vergelijking tot de meeste Europese beurzen. Je hebt dus een dubbele korting als je naar de GBP wisselt (vanaf USD of een andere sterke valuta) en vervolgens een redelijke investering via de LSE weet te vinden. Ik heb tot nu toe: ABF, GRG, BATS, IMB en CAM.

Dit werkt uiteraard niet als de GBP en het Verenigd Koninkrijk voorgoed wegzakken naar de vergetelheid. Ik denk zelf dat de VK zich herpakt en een eventuele recessie efficienter kan bestrijden nu dat het niet meer te maken heeft met de beperkingen vanuit Brussel. Ik voorzie veel grotere uitdagingen voor de EU. Shell en Unilever zagen het al aankomen, maar ik ben nu ook wakker en zal m'n portfolio verder buiten de EU positioneren.

Wat ABF betreft: ik doe als regel maximaal 1 double-down. Dat is een regel om m'n eigen enthousiasme te beperken, omdat ik er ook naast kan zitten, zowel wat ABF betreft als mijn VK voorspelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 21-09-2022 11:56:57 ]
pi_206047311
Heb Pharming met een bijna verdubbeling verkocht, die was aardig omhoog geschoten afgelopen maand.

Had er niet bijzonder veel van, maar een verdubbeling is mij tot nu toe met aandelen niet eerder gebeurd.
pi_206065578
20 Stuks abn om te middelen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 22 september 2022 @ 16:44:47 #223
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206066578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 16:51 schreef JimmyJames het volgende:
Netflix verkocht aan 247$
De helft teruggekocht aan 235$
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 23 september 2022 @ 20:47:25 #224
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206080321
Tweede helft Netflix teruggekocht aan 225$.

Bhp bijgekocht
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 29 september 2022 @ 20:35:23 #225
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206145593
Alphabet bijgekocht aan 96$
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206195071
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2022 08:58 schreef jaco het volgende:
Gisteren gekocht voor 15.30 GBP : Associated British Foods PLC
Ik doe met je mee @ 1259GBx.
Verder Coherent (voorheen II-VI), Deutsche Konsum en Skyworks bijgekocht.
Putjes Unies (@44) en Twentsche Kabel (@30) geschreven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 6 oktober 2022 @ 10:05:41 #227
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206222337
Shell put nov ¤25 geschreven.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206222461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:05 schreef JimmyJames het volgende:
Shell put nov ¤25 geschreven.
Wat was je premie?
  donderdag 6 oktober 2022 @ 11:18:09 #229
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206223112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 10:16 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wat was je premie?
0.87
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206286323
50 stuks Intel @ 25 dollar. 1285 euro.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206290351
Barrick Gold aangekocht, RVRC en B2Holding bijgekocht. Afgezien van de prachtige ticker van Barrick zie ik voor de middellange termijn genoeg opwaarts potentieel voor goud (en koper). RVRC blijft wel een beetje twijfelachtig met die ceo-wissel, maar gelukkig hebben ze inmiddels er wel weer één en het merk staat. Verder wel dezelfde problemen als heel retail, waar ik een beetje in overwogen dreig te worden (ook AEO, wil Puma). B2Holding moet op middellange termijn een prima toekomst tegemoet gaan met banken die van hun npl's af moeten, zelfde geldt voor Encore Capital die ik eerder kocht.

Puts DEC geschreven op AH (25), Signify (25), LEG Immobilien (50), BESI (38) en 20 calls Flow NOV @19 gekocht die in Q3 moeten kunnen gaan verrassen met de paniek op de obligatiemarkten, zou me in ieder geval zwaar tegenvallen als ze daar weer niet van hebben kunnen profiteren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206290412
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef nostra het volgende:
Puts DEC geschreven op AH (25), Signify (25), LEG Immobilien (50), BESI (38) en 20 calls Flow NOV @19 gekocht die in Q3 moeten kunnen gaan verrassen met de paniek op de obligatiemarkten, zou me in ieder geval zwaar tegenvallen als ze daar weer niet van hebben kunnen profiteren.
Haha tering. Lekker man. Is dit speelgeld of ben je wat risico zoekend?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206290443
Die Adyen drop zag ik wel aardig aankomen, 3k op verdient, had ook 12k kunnen zijn ofzo... Ach, toch een beetje glazenbol kijken wat de markt als geheel doet.

Maar de risico's zijn nu hoog, het rendement een vraagteken.

Goed moment voor opties als dat niet in de prijs zit (en volgens mij valt dat mee).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206290450
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:01 schreef ludovico het volgende:
Haha tering. Lekker man. Is dit speelgeld of ben je wat risico zoekend?
Dit puts mogen assigned worden wat mij betreft op die koersen en voor de volatiele jongens (alles behalve AH) vang je een beste premie voor OTM vrij kortlopende puts. Zou liquiditeitstechnisch wel even een dingetje worden als álles assigned wordt, maar oké. Flow is (beredeneerde) gamble.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206299108
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit puts mogen assigned worden wat mij betreft op die koersen en voor de volatiele jongens (alles behalve AH) vang je een beste premie voor OTM vrij kortlopende puts. Zou liquiditeitstechnisch wel even een dingetje worden als álles assigned wordt, maar oké. Flow is (beredeneerde) gamble.
Goed moment wel voor Puts gok ik, hoge vola in de markt.. Anderzijds, heb zelf een put op de AEX en volgens mij is de ingeprijsde vola wat laag op dit moment.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206299152
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:45 schreef ludovico het volgende:

[..]
Goed moment wel voor Puts gok ik, hoge vola in de markt.. Anderzijds, heb zelf een put op de AEX en volgens mij is de ingeprijsde vola wat laag op dit moment.
Ligt nogal aan de beta van het aandeel dat je kiest, gok ik. AEX wordt nog wel redelijk gestut door AD, UN, RD. Jongens als BESI en Signify vliegen alle kanten op.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206299763
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt nogal aan de beta van het aandeel dat je kiest, gok ik. AEX wordt nog wel redelijk gestut door AD, UN, RD. Jongens als BESI en Signify vliegen alle kanten op.
Signify put schrijven dan maar?

Moet je zo een aandeel wel in bezit willen hebben uiteindelijk natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door ludovico op 12-10-2022 17:58:54 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206299819
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt nogal aan de beta van het aandeel dat je kiest, gok ik. AEX wordt nog wel redelijk gestut door AD, UN, RD. Jongens als BESI en Signify vliegen alle kanten op.
Maar AEX beta ligt ook hoger wel, dus het valt me alsnog tegen hoeveel die puts gestegen zijn in waarde op basis daarvan.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206303885
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:49 schreef ludovico het volgende:
Signify put schrijven dan maar?

Moet je zo een aandeel wel in bezit willen hebben uiteindelijk natuurlijk.
Dat had ik al gedaan, zie eerdere post. ;) Wil ze ook wel graag hebben, al zit alles in die sector nu wel erg tegen. Maar op lange termijn staat de propositie goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 13 oktober 2022 @ 20:10:25 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206313689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 20:35 schreef JimmyJames het volgende:
Alphabet bijgekocht aan 96$
Nog een pluk voor $95.95 (ja beetje laat gemeld vandaag).

En deze:
SOLD XXXXXX SHELL AEB Nov18'22 23.5 PUT (RD) @ 0.45

Toch wel flinke premie... De cijfers komen vast voor de expi.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 17 oktober 2022 @ 16:38:18 #241
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206353752
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Tweede helft Netflix teruggekocht aan 225$.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 16:44 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
De helft teruggekocht aan 235$
Verkocht aan 246$
Kan zijn dat ze +10-20% doen op de resultaten. Maar ik wacht het weer even af.

En Call TELL geschreven: SOLD XXXXX TELL Nov04'22 3 CALL @ 0.15
Deze krijg ik vrijdag in bezit via een geschreven 3.5 PUT waar ik in Juni 0.75 voor had gekregen. Prijs van die aandelen is dus 2.75. Daar schrijf ik kortlopende calls op totdat ik ze weer kwijt ben.

[ Bericht 2% gewijzigd door JimmyJames op 17-10-2022 16:51:19 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206358468
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 20:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Nog een pluk voor $95.95 (ja beetje laat gemeld vandaag).

En deze:
SOLD XXXXXX SHELL AEB Nov18'22 23.5 PUT (RD) @ 0.45

Toch wel flinke premie... De cijfers komen vast voor de expi.
Geen interim-dividend? Zal ook wel wat premie inzitten voor die overwinstbelasting die boven de markt hangt vermoed ik, al heb ik geen idee hoe ze daarin kunnen schuiven.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:31:31 #243
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206402251
Klein pluk netflix teruggekocht aan 275$ (ja, stom)... De rest proberen terug te kopen voor een lagere prijs. Als ik kijk hoe ze nu bezig zijn (ad tier, wachtwoorden delen aan banden leggen, games), is dit een mooie LT play.

@nostra dividend en resultaten.. Ik blijf erop schrijven. Het aandeel doet vrijwel niks de laatste maanden maar premies blijven aantrekkelijk.

[ Bericht 31% gewijzigd door JimmyJames op 21-10-2022 19:38:16 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206406304
Mijn aandeel Schlumberger gisteren +10%..... en keren ook kwartaaldividend uit.

Volgens mij zijn die Amerikanen veel beter als het gaat om ondernemen en winstmaken.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206414169
Ik heb mijn Deer & Co aandelen verkocht. Vanwege de oplopende rentes verwacht ik dat de verkoop wat zal terugzakken. Waarbij ook dit bedrijf aan het transformeren is richting een software businessmodel inclusief hun eigen SaaS oplossing. Op ten duur ga ik wel weer instappen vanwege het feit dat agrarische innovaties noodzakelijk zijn voor het voorzien van de groeiende voedselbehoefte.
pi_206439558
350 x at&t vlak voor de dividend
pi_206442748
Na mijn ABF aankoop tijdens de GBP crash, heb ik nu de ramptoerist uitgehangen op de beurs in Hong Kong. Vanmorgen vroeg gekocht: VTech Holdings Ltd (00303) voor 42.55 HKD. Dit is een bedrijf dat contract fabricage verricht voor derden (o.a. gehoor apparaten), leerzaam speelgoed maakt onder eigen merknamen (Vtech en Leapfrog) en tenslotte bedrijfs telefoon systemen maakt. Die laatste markt daalt weliswaar, maar blijft verrassend sterk; veel bedrijven willen nog steeds dat sommige landlijnen met een vast nummer op een bepaalde lokatie rinkelen.

De speelgoed divisie is groter. Het is op peuters gericht, met name in de VS en Europa, maar Azie begint ook te lopen. De content wordt door pedagogen ontwikkeld tijdens eigen R&D of gekocht uit verantwoorde bronnen (BBC bijv). Het is dus niet het soort rommel dat op Youtube over kinderen wordt uitgestort. Helaas is het wel allemaal plastic spul, maar er is inmiddels een productline met recycled plastic.

Ik had Vtech al een tijdje op een watchlist staan. Tijdens de HK crash van maandag kreeg het aandeel nog een laatste schop naar beneden en heb ik het gekocht. De aktiviteiten van Vtech hebben naar mijn idee weinig tot niets te maken met de politieke ontwikkelingen binnen China. Twee van de drie fabrieken staan nota bene in Maleisie en Mexico. Het bedrijf heeft goede operationale statistieken (marge, ROE), maar wordt op dit moment laag gewaardeerd: P/E = 8

[ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 25-10-2022 13:10:25 (spelling) ]
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:24:35 #248
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206444397
SQM gisteren gekocht.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206444833
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2022 22:20 schreef floris_b het volgende:
Ik heb mijn Deer & Co aandelen verkocht. Vanwege de oplopende rentes verwacht ik dat de verkoop wat zal terugzakken. Waarbij ook dit bedrijf aan het transformeren is richting een software businessmodel inclusief hun eigen SaaS oplossing. Op ten duur ga ik wel weer instappen vanwege het feit dat agrarische innovaties noodzakelijk zijn voor het voorzien van de groeiende voedselbehoefte.
Het wordt steeds groter allemaal en digitaler, en ja, dit is wel het bedrijf daarvoor....

Maar right to repair movement zaten ze bij John Deer wel even slecht in.... Slechte PR wat dat betreft.
Maareh, tjah, gekke wereld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206463343
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 20:58 schreef nostra het volgende:
20 calls Flow NOV @19 gekocht die in Q3 moeten kunnen gaan verrassen met de paniek op de obligatiemarkten
quote:
Flow Traders recorded Normalized total income of ¤112.2m in Q322 comprising Normalized NTI of ¤111.7m reflecting a more active fixed income market and trading environment


Zou wel redelijk mooie opening moeten worden.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206463764
En eruit op 5,00 - zal ongetwijfeld nog wel wat upside missen, maar voor een gamble vind ik 'm mooi geweest.



quote:
Puts DEC geschreven op AH (25), Signify (25), LEG Immobilien (50), BESI (38)
Die premies lopen er ook aardig uit.

Nu geen inspiratie meer, alleen dus nog wat Newriver bijgekocht. Qualcomm en Synaptics staan nog op de kooplijst, maar wacht nog even een dipje af - en niet onbelangrijk centen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 27 oktober 2022 @ 18:36:33 #252
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206468349
SOLD XXXX KWEB Nov18'22 18.5 PUT @ 0.62 (geschreven)
BOUGHT XXXX GOOGL @ 93.595

Een zooi Nov puts op Shell teruggekocht.

En deze gisteren nog:
BOUGHT XXXX LYSDY PINK @ 5.12

[ Bericht 31% gewijzigd door JimmyJames op 27-10-2022 18:55:20 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206475749
Klein plukje Shell verkocht net boven de 28.
Gemiddelde aankoopkoers lag rond de 13,50.

Ik verwacht dat Shell op korte termijn veel winst blijft maken, maar op langere termijn verwacht in een recessie en daarmee minder vraag naar energie.
Dus langere termijn (2-3 jaar) verwacht ik wat lagere prijzen voor shell.
pi_206475829
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:17 schreef MisChrartin het volgende:
Klein plukje Shell verkocht net boven de 28.
Gemiddelde aankoopkoers lag rond de 13,50.

Ik verwacht dat Shell op korte termijn veel winst blijft maken, maar op langere termijn verwacht in een recessie en daarmee minder vraag naar energie.
Dus langere termijn (2-3 jaar) verwacht ik wat lagere prijzen voor shell.
Waarom die recessie eigenlijk, full employment.. inflatie gaat zakken... Rente stijgingen zullen dus ook wel weer ophouden... En als de rente weer zakt gaat alles weer omhoog op de financiële markten.

En als er wel inflatie blijft en de rente gaat omhoog, gaat het allemaal wel minder in reele termen allicht maar nominaal dan toch goed om iig niet in spaargeld te zitten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206475932
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waarom die recessie eigenlijk, full employment.. inflatie gaat zakken... Rente stijgingen zullen dus ook wel weer ophouden... En als de rente weer zakt gaat alles weer omhoog op de financiële markten.

En als er wel inflatie blijft en de rente gaat omhoog, gaat het allemaal wel minder in reele termen allicht maar nominaal dan toch goed om iig niet in spaargeld te zitten.
Ik verwacht wel dat er een recessie komt, de eerste bedrijven vallen nu al om door de gestegen energieprijzen en de eerste winter moet nog komen.

Ik laat het niet langdurig als cash staan, of ik koop Shell terug op een lagere koers of ik koop een steady IT bedrijf zoals microsoft.
pi_206476045
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2022 12:36 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ik verwacht wel dat er een recessie komt, de eerste bedrijven vallen nu al om door de gestegen energieprijzen en de eerste winter moet nog komen.

Ik laat het niet langdurig als cash staan, of ik koop Shell terug op een lagere koers of ik koop een steady IT bedrijf zoals microsoft.
Kan me er wel een beetje in vinden dat er wat pijn voor de deur staat eigenlijk, maar 2-3 jaar is mij dan te lang, dan zou ik eerder zeggen: Na de winter periode maar weer instappen.

Voor Shell overigens, dat tekort aan energie, misschien wel een pluspunt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206496155
Eergisteren Schlumberger eruit met >10% winst, daarvoor Pfizer in de plaats. Komen begin nov. met dividend :s)
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206520692
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:02 schreef blomke het volgende:
Eergisteren Schlumberger eruit met >10% winst, daarvoor Pfizer in de plaats. Komen begin nov. met dividend :s)
https://www.iex.nl/Nieuws/759717/Pfizer-verhoogt-outlook.aspx
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 3 november 2022 @ 18:53:28 #259
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206546403
Alphabet bijgekocht
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206563262
NXP gekocht.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206563359
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:02 schreef blomke het volgende:
NXP gekocht.
`
Ja, die worden ook erg interessant.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206563951
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 november 2022 09:23 schreef nostra het volgende:

[..]
`
Ja, die worden ook erg interessant.
Enlighten me...
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206564155
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 10:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Enlighten me...
Op dit prijsniveau. Het is een prachtig bedrijf en de overwaardering is er wel redelijk uitgelopen.

Tuurlijk komt er druk op industrial, automotive en mobile, maar daar liggen op middellange termijn juist kansen. En ik heb een zwak voor Nederlandse kwaliteit, maar dat zou niet mee mogen wegen. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206564169
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:08 schreef nostra het volgende:
En ik heb een zwak voor Nederlandse kwaliteit, maar dat zou niet mee mogen wegen. ;)
Eh, heb ik op Wall Street gekocht. Alle transactie sop Wall Street zijn tot dusver goed uitgepakt. Was ik maar eerder op Wall Street gegaan en weg van het Damrak.

[ Bericht 5% gewijzigd door blomke op 05-11-2022 11:30:29 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206570815
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2022 10:02 schreef blomke het volgende:
Eergisteren Schlumberger eruit met >10% winst, daarvoor Pfizer in de plaats. Komen begin nov. met dividend :s)
Je weet dat het aandeel dan ook zakt met hetzelfde percentage? ;).
pi_206573650
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 22:52 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Je weet dat het aandeel dan ook zakt met hetzelfde percentage? ;).
:Y
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206573693
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2022 11:09 schreef blomke het volgende:
Eh, heb ik op Wall Street gekocht. Alle transactie sop Wall Street zijn tot dusver goed uitgepakt. Was ik maar eerder op Wall Street gegaan en weg van het Damrak.
Op Wall Street genoteerd staan of niet maakt je niet meer of minder een Nederlands bedrijf.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206573698
quote:
12s.gif Op zondag 6 november 2022 09:16 schreef nostra het volgende:

[..]
Op Wall Street genoteerd staan of niet maakt je niet meer of minder een Nederlands bedrijf.
:Y
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 7 november 2022 @ 19:29:05 #269
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206593645
Plukje META.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206610533
Klein plukje Ethereum gekocht op 12.80.

Meer voor de lol dan echt investeren.
pi_206611054
Mijn laatste aankoop (of bijkoop) was Flow Traders, volgens technische analyse was rond de 19 euro een mooi punt. De financiële resultaten en de verwachtingen zijn ook goed.
pi_206611235
Van meest recent naar oud dit jaar:

- intel koop
- PostNL koop
- Kraft Heinz Koop
- AEX put verkoop (had hem reeds in bezit)
- PostNL koop
- Gazprom Koop
- PostNL Koop
- Adyen put optie verkoop (had reeds in bezit)

Portefeuille is nu +- 25% minder waard dan 1 januari (maar denk dat ik wel flink wat heb bijgestort, jep, niet het beste beursjaar.)

Wel leerzaam opzicht, met mijn huidige tactiek zou ik niet bij kunnen kopen als de markt echt crashed (wil de portefeuille waarde uiteindelijk gewoon wel boven een x minimum houden).

Gazprom verhaal was dit jaar niet heel gunstig. :')

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 09-11-2022 10:05:41 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206635718
Put Shell Jan 2023 geschreven, Strike 27*
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 11 november 2022 @ 22:14:53 #274
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206645219
Warner Bros Discovery puts teruggehaald:
BOUGHT XXXX WBD Nov25'22 11 PUT @ 0.16
BOUGHT XXXX WBD Nov18'22 12.5 PUT @ 0.58
BOUGHT XXXX WBD Nov18'22 10 PUT @ 0.1

Ondanks het beroerde koersverloop van het aandeel (nou ja behalve afgelopen 2 dagen) toch nog winst dankzij zeer forse premies die erin zaten.

Tell geschreven (de vorige put is net waardeloos afgelopengeassigned :') )
SOLD XXXX TELL Nov18'22 3 PUT @ 0.15

[ Bericht 5% gewijzigd door JimmyJames op 12-11-2022 09:37:30 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206657788
Vrijdag Aperam bijgekocht om call's af te dekken. Morgen ex dividend.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 14 november 2022 @ 18:45:16 #276
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206676097
SOLD XXXX TELL Nov25'22 3 CALL @ 0.15

Geschreven om de zojuist geassigned TELL weer te verkopen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206679529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2022 09:39 schreef langetermijnbelegger het volgende:
Mijn laatste aankoop (of bijkoop) was Flow Traders, volgens technische analyse was rond de 19 euro een mooi punt. De financiële resultaten en de verwachtingen zijn ook goed.
Ben benieuwd hoe de cryptocrash heeft gewerkt voor ze in Q4. Kan 2 kanten opgaan, etp's gingen iig door het dak qua volume en spreads.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206679592
quote:
2s.gif Op maandag 14 november 2022 18:45 schreef JimmyJames het volgende:
SOLD XXXX TELL Nov25'22 3 CALL @ 0.15

Geschreven om de zojuist geassigned TELL weer te verkopen.
Echt bloedirritant dat DeGiro nog steeds geen US opties aanbiedt. Zit jij bij Lynx of IB?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:10:09 #279
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206684889
quote:
8s.gif Op maandag 14 november 2022 22:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Echt bloedirritant dat DeGiro nog steeds geen US opties aanbiedt. Zit jij bij Lynx of IB?
IB ja.. gewoon overstappen? Is op alle terreinen beter dan de NL brokers.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206685182
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
IB ja.. gewoon overstappen? Is op alle terreinen beter dan de NL brokers.
Kan je ook je aandelen vanaf broker ING overhevelen (zonder eerst te verkopen) naar IB?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206685618
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:10 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
IB ja.. gewoon overstappen? Is op alle terreinen beter dan de NL brokers.
Ja, gezeik, kosten, handel op margin dus ook gedoe. Maar zou wel beter zijn idd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206685871
5 PRX putjes @ 57 voor vrijdag, Tencent wordt kut. Gamb0l.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 15 november 2022 @ 18:55:56 #283
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206688048
Geschreven
SOLD XXXX KWEB Jan20'23 21 PUT @ 0.7
Onderliggende staat op $27

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:32 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan je ook je aandelen vanaf broker ING overhevelen (zonder eerst te verkopen) naar IB?
Ik denk het wel. Je zou aan de klantenservice van IB moeten vragen of dat ook gratis is vanaf ING.

Teruggekocht BOUGHT XXXX SHELL AEB Dec16'22 25 PUT (RD) @fta @ 0.15

Geschreven:
SOLD X WBD Jan20'23 10 PUT @ 0.66

[ Bericht 44% gewijzigd door JimmyJames op 16-11-2022 19:55:46 ]
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 18 november 2022 @ 11:50:37 #284
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206718376
Unilever verkocht met minieme winst tegen 46.6¤. Iets meer winst als dividenden worden meegerekend. Misschien schrijf ik er wel een op put.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206776885
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:27 schreef nostra het volgende:
5 PRX putjes @ 57 voor vrijdag, Tencent wordt kut. Gamb0l.
This didn't age well.

Daarvoor in de plaats naakte TKW calls jan @ 21 geschreven. Putjes Shell @ 26 mrt en sbm @ 13 mrt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  dinsdag 22 november 2022 @ 19:20:53 #286
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206780381
Wat opties geschreven:
SOLD UNA AEB Jan20'23 44 PUT (UN) @fta @ 0.4
SOLD TELL Jan20'23 3.5 CALL @ 0.1
SOLD WBD Dec02'22 11 CALL @ 0.26 (deze krijg ik geassigned vrijdag (strike 11.50, gevangen premie $1) dus ik schrijf er alvast een call op)
SOLD SLV Mar17'23 23.5 CALL @ 0.34
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_206781207
- ik zit op mijn handjes.

Vind de AEX wel weer fors gestegen overigens, het zit weer op niveau's dat je denkt: "jaaa, ja."
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206798974
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 21:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe de cryptocrash heeft gewerkt voor ze in Q4. Kan 2 kanten opgaan, etp's gingen iig door het dak qua volume en spreads.
Eens, vorige keer viel dat mij iets tegen. Afwachten maar!
pi_206804169
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 11:16 schreef Idisrom het volgende:
Aan de putschrijvers hierboven. Hebben jullie dan de aandelen al in portefeuille als dekking?
Neen, bij een put schrijven, is dekking met aandelen niet mogelijk, wel met genoeg geld om de aandelen tegen de strike te kopen.

Ik wil graag Signify hebben, heb vandaag de FEB PLT P 31 geschreven....
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206804176
quote:
88s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:27 schreef nostra het volgende:
5 PRX putjes @ 57 voor vrijdag, Tencent wordt kut. Gamb0l.
Dat is??
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206804203
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 20:25 schreef JimmyJames het volgende:

Wat ludovico zegt.

En verder schrijf ik calls nooit ongedekt. Dus heb altijd de aandelen om te kunnen leveren.
Je kan ook een call met een lagere strike kopen. Een ratio call spread
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206806461
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:00 schreef blomke het volgende:
Dat is??
Prosus. Tencent mag welbekend zijn toch? :)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206806501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Neen, bij een put schrijven, is dekking met aandelen niet mogelijk, wel met genoeg geld om de aandelen tegen de strike te kopen.

Ik wil graag Signify hebben, heb vandaag de FEB PLT P 31 geschreven....
Signify is inderdaad mooi om op te schrijven (lekker volatiel) en tegen deze prijzen ook prima om assigned te worden. Heb nog een DEC 25 open, die wel waardeloos zal expireren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206807953
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Signify is inderdaad mooi om op te schrijven (lekker volatiel) en tegen deze prijzen ook prima om assigned te worden. Heb nog een DEC 25 open, die wel waardeloos zal expireren.
Lijkt me ook prima idd. Wel out of money dan. Hoef hem niet zo graag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206811651
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:03 schreef nostra het volgende:
Heb nog een DEC 25 open, die wel waardeloos zal expireren.
Een geschreven PUT neem ik aan?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206811806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 08:47 schreef blomke het volgende:

[..]
Een geschreven PUT neem ik aan?
2 geschreven putjes ja. In oktober een hele trits geschreven op aandelen die ik toch zou willen hebben, maar er lijkt niets in the money te komen. (Maar we hebben nog een maand). Ook prima natuurlijk, die dingen drukken logischerwijs aardig op je vrije marge ten opzichte van de premie die je ontvangt. Dus rond de kerst maar weer wat nieuws bedenken. Nog genoeg op mijn wishlist. ;)
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206811846
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:03 schreef nostra het volgende:

[..]
2 geschreven putjes ja. In oktober een hele trits geschreven op aandelen die ik toch zou willen hebben, maar er lijkt niets in the money te komen. (Maar we hebben nog een maand). Ook prima natuurlijk, die dingen drukken logischerwijs aardig op je vrije marge ten opzichte van de premie die je ontvangt. Dus rond de kerst maar weer wat nieuws bedenken. Nog genoeg op mijn wishlist. ;)
Doorrollen. Wat ik (wel eens) doe, bij OTM put's, de posities sluiten en een nieuwe serie schrijven bij een hogere strike.
Vanmorgen weer +2% voor PLT, misschien een CALL kopen van de PUT opbrengst

[ Bericht 2% gewijzigd door blomke op 25-11-2022 09:16:15 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206812126
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:05 schreef blomke het volgende:

[..]
Doorrollen. Wat ik (wel eens) doe, bij OTM put's, de posities sluiten en een nieuwe serie schrijven bij een hogere strike.
Vanmorgen weer +2% voor PLT, misschien een CALL kopen van de PUT opbrengst
Doorrollen kan zeker, even kijken wat de premies tzt doen. Long calls ben ik niet zo'n fan van, verwacht geen trigger events bij ze in de nabije toekomst dus heb dan liever gewoon de aandelen ipv de tijdspremie te betalen voor een hogere hefboom.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 25 november 2022 @ 20:50:30 #299
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206822705
SOLD KWEB Feb17'23 19 PUT @ 0.7

Beetje veel geschreven de laatste tijd. Nu even wat laten expireren.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 1 december 2022 @ 21:13:34 #300
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_206900249
SOLD TELL Jan19'24 5 CALL @ 0.41

Beetje lang maar goed
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')