abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:28:08 #226
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_218389242
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 21:47 schreef JimmyJames het volgende:
Vandaag ASML en LVMH eruit. Heineken erin (wellicht te vroeg).
Heineken = te vroeg.

ASML en LVMH teruggekocht tegen 5-10% lagere koers.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 4 augustus 2025 @ 17:04:42 #227
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_218416549
Berkshire bijgekocht
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_218443177
Eindelijk afscheid kunnen nemen van Wereldhave in januari 2020 gekocht en die ging lekker door het putje met de pandemie. Nu zag ik toevallig dat hij opeens in 5 jaar positief stond en gelijk afscheid genomen.
Wel benieuwd waarom hij aan het stijgen is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218443224
CEO van Intel moet eruit van Trump, want communistische Chinees (vindt hij).

https://www.wsj.com/tech/(...)d=business_lead_pos1
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218443246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Eindelijk afscheid kunnen nemen van Wereldhave in januari 2020 gekocht en die ging lekker door het putje met de pandemie. Nu zag ik toevallig dat hij opeens in 5 jaar positief stond en gelijk afscheid genomen.
Wel benieuwd waarom hij aan het stijgen is.
Wereldhave is voornamelijk retailvastgoed toch? Dat stabiliseert toch weer enigszins, met grote verschillen tussen soorten retail (binnensteden, ouderwetse winkelcentra, moderne winkelcentra (Mall of the Netherlands).

Ik zit zelf vrij diep in Synvest, weliswaar de Nederlandse tak. De Duitse tak moet het dividend skippen en krijgt zijn vastgoed niet verkocht door de crisis daar. Nederland doet het nog goed, maar kan toch afstralen en een closed-end fonds dat opnamecalls krijgt is een recipe for disaster.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_218443294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:10 schreef nostra het volgende:

[..]
Wereldhave is voornamelijk retailvastgoed toch? Dat stabiliseert toch weer enigszins, met grote verschillen tussen soorten retail (binnensteden, ouderwetse winkelcentra, moderne winkelcentra (Mall of the Netherlands).

Ik zit zelf vrij diep in Synvest, weliswaar de Nederlandse tak. De Duitse tak moet het dividend skippen en krijgt zijn vastgoed niet verkocht door de crisis daar. Nederland doet het nog goed, maar kan toch afstralen en een closed-end fonds dat opnamecalls krijgt is een recipe for disaster.
Wat mij opviel is dat ABN net zo diep ging maar die heb ik 1,5 jaar geleden al met dikke winst kunnen verkopen.
Ook deden andere vastgoedfondsen het veel beter. Maar is idd retail. Toen gekocht omdat hun grondposities meer waard waren dan de beurswaarde. Zeker wanneer ze wat centra zouden gaan ombouwen naar woningen. Dat laatste hebben ze echter niet gedaan.

Naast het dividend van 6,29% per jaar toch ¤2,50 winst kunnen behalen. :')
Kan weer naar de nieuwbouw NL residential vastgoed heeft voor mij tot nu het beste gerendeerd. :+
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')