quote:
Op donderdag 7 augustus 2025 15:10 schreef nostra het volgende:[..]
Wereldhave is voornamelijk retailvastgoed toch? Dat stabiliseert toch weer enigszins, met grote verschillen tussen soorten retail (binnensteden, ouderwetse winkelcentra, moderne winkelcentra (Mall of the Netherlands).
Ik zit zelf vrij diep in Synvest, weliswaar de Nederlandse tak. De Duitse tak moet het dividend skippen en krijgt zijn vastgoed niet verkocht door de crisis daar. Nederland doet het nog goed, maar kan toch afstralen en een closed-end fonds dat opnamecalls krijgt is een recipe for disaster.
Wat mij opviel is dat ABN net zo diep ging maar die heb ik 1,5 jaar geleden al met dikke winst kunnen verkopen.
Ook deden andere vastgoedfondsen het veel beter. Maar is idd retail. Toen gekocht omdat hun grondposities meer waard waren dan de beurswaarde. Zeker wanneer ze wat centra zouden gaan ombouwen naar woningen. Dat laatste hebben ze echter niet gedaan.
Naast het dividend van 6,29% per jaar toch ¤2,50 winst kunnen behalen.
Kan weer naar de nieuwbouw NL residential vastgoed heeft voor mij tot nu het beste gerendeerd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."